Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niet interessant heren?

Haha had het er nog in de app met je over man. :D Die van Guardiola kreeg ik op de dag zelf al van een vriend van me. Uiteraard meteen bekeken. Die oefening van Ajax is geil ja, maar die heb ik al jaren teruggezien bij Dortmund met volgens mij Hummels toen. Kun je uitstekend bij je eigen gaan gebruiken. Klopp doe ik komende week wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fortuna Wormerveer zoekt ambitieuze en gediplomeerde jeugdtrainers.

Voor seizoen 2016-2017 zoekt de jeugdafdeling van Fortuna Wormerveer ambitieuze trainers/coaches voor meerdere jeugdteams. We zijn druk bezig met de implementatie van het nieuwe voetbalbeleidsplan (i.s.m. TSM) waar de nieuwe manier van opleiden van de jeugd vooral in praktijk wordt uitgevoerd. Dit heeft alles te maken met de verdere uitvoering van ons 10 jarenplan om Fortuna 1 op topklasse niveau te kunnen laten opereren. De jeugdafdeling is hierbij zeer belangrijk omdat wij onszelf als doel hebben gesteld om 65% tot 75% van het 1e elftal uit zelf opgeleide jeugd moet bestaan.

De afgelopen jaren is ons eerste team 3 keer op rij gepromoveerd en spelen wij nu in de zondag eerste klasse.

Wij zijn op zoek naar gediplomeerde trainers voor diverse jeugdselecties. Ben jij een enthousiaste trainer die denkt bij Fortuna Wormerveer te passen en met ons dit plan wil verwezenlijken dan kun je een mail sturen voorzien van een korte motivatie met CV naar e.kuijper@sportsgen.nl of telefonisch contact opnemen met Ed Kuijper 0651610227.

Staat op trainerssite.nl... Is sowieso een club die mij wel aanstaat. Hoofdtrainers zijn vaak personen in de leeftijd van 30/40, met ervaringen. In tegenstelling tot een hoop andere amateurclubs hier in de regio (vriendjespolitiek of trainers die pas 2 jaar iets bij een club doen). Het is dat ik volgend jaar ook bij Volendam kan blijven voor mijn stage van TC2 maar anders had ik zeker gebeld. Nu maar hopen dat er volgend jaar weer zon bericht komt hehe.

Hier laatste weken regelmatig 2x2 met 4 kaatsers gaan spelen met die gasten in een vak van 8x8 ongeveer. Laatste trainingen speel je dan in balbezit 4x2 (doen 2 kaatsers niet mee maar 6x2 was erg gemakkelijk inmiddels). Genieten af en toe hoe er wordt gespeeld. Snel handelen, kijken waar je teamgenoot is en dan juist de andere kant opstappen. Heerlijk.

zaterdag competitie, Utrecht, moet te doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn toch vaak van zulke berichten te vinden? Tweenul.nl onder andere.

Ken de site niet maar je bedoeld advertenties? Klopt maar zijn toch vaak van de mindere clubs die ik tegenkom of het zijn voor de lagere teams. Dit gaat om E1, C1, o14 en de B1. Dat is vrij zeldzaam op de site waarop advertenties worden geplaatst.

Kan natuurlijk per regio verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, bij ons zijn er vaak van zulke advertenties.

Hier ook genoeg alleen zijn dat eerdere voor de 2de teams, die actief in de 1-2 de klasse zijn en niet in de verschillende divisies. Maar kan natuurlijk per regoip anders zijn.

Gaan we? Boes al docent haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook genoeg alleen zijn dat eerdere voor de 2de teams, die actief in de 1-2 de klasse zijn en niet in de verschillende divisies. Maar kan natuurlijk per regoip anders zijn.

Gaan we? Boes al docent haha

Haha. :D Had best willen gaan. Heb vanmiddag al mijn voetbalmeetingen enzo afgezegd, wil de club niet extra kosten geven. Stop er aan het eind van het seizoen mee. Heb het afgelopen halfjaar het voetbalplan gepresenteerd. Alle trainers bij elkaar gehad. Heb trainingen gekeken, wedstrijden bekeken en heb in december voor mezelf een lijst gemaakt met irritatiepunten en ergernissen en tot de conclusie gekomen dat het echt een puinhoop is. Vind het na 11 jaar training geven mooi geweest om te stoppen. Heb een stuk minder plezier gehad dit jaar dan de afgelopen twee jaar bij elkaar(echt mijn lichting.) Wilde zelf heel graag de D1 doen(dus die oude lichting), maar daar gaat de trainer dus. Bij een andere vereniging heb ik (nog) geen zin in. Misschien voor het seizoen erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha. :D Had best willen gaan. Heb vanmiddag al mijn voetbalmeetingen enzo afgezegd, wil de club niet extra kosten geven. Stop er aan het eind van het seizoen mee. Heb het afgelopen halfjaar het voetbalplan gepresenteerd. Alle trainers bij elkaar gehad. Heb trainingen gekeken, wedstrijden bekeken en heb in december voor mezelf een lijst gemaakt met irritatiepunten en ergernissen en tot de conclusie gekomen dat het echt een puinhoop is. Vind het na 11 jaar training geven mooi geweest om te stoppen. Heb een stuk minder plezier gehad dit jaar dan de afgelopen twee jaar bij elkaar(echt mijn lichting.) Wilde zelf heel graag de D1 doen(dus die oude lichting), maar daar gaat de trainer dus. Bij een andere vereniging heb ik (nog) geen zin in. Misschien voor het seizoen erop.

Zonde man...maar training geven begint met passie/dat je het leuk moet vinden want anders wordt het een lang seizoen of je stopt tijdens het seizoen...Zou als ik jou was nu lekker 1x per week bij goede clubs gaan kijken en op zaterdagen ook. Dan kan het plots toch een heel leerzaam jaar, ondanks dat je zelf niet betrokken bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar had Gullit ooit nog een mooi punt over in SV. Hij merkte op dat spelers tegenwoordig te weinig weg(durven)draaien van hun tegenstander. Zodoende wordt er vaker gekozen voor een kaats wat weer dat ellenlange gebreid kan veroorzaken.

Ja zie je ook vaak in de 1x1 duels. Wordt vaak alleen frontaal gedaan (in elk geval wat ik heb gezien afgelopen jaren en zelf deed) maar man in de rug deed ik zelf nooit(hoe stom eigenlijk als je erover nadenkt) en dan leren ze dit natuurlijk ook.

wij weer verloren, zaterdag Ajax...:cab: Ben bang voor een keiharde nederlaag. Hebben ontzettend moeite met scoren (afgelopen 2 twngames wedstrijden maar 4x gescoord) en dat is natuurlijk waardeloos. wordt ook veel te veel uit stilstand gevoetbald(pas bewegen als de bal bijna mij is) en omschakeling naar verdedigen is helemaal waardeloos. Kids lijken ook uit te stralen; boeiend dat we verliezen. Vrijdag even met onze staff en HJO om de tafel want dat het anders moet (zowel in wedstrijden als trainingen) ben ik wel van overtuigd. weet alleen totaal niet hoe het anders moet haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zie je ook vaak in de 1x1 duels. Wordt vaak alleen frontaal gedaan (in elk geval wat ik heb gezien afgelopen jaren en zelf deed) maar man in de rug deed ik zelf nooit(hoe stom eigenlijk als je erover nadenkt) en dan leren ze dit natuurlijk ook.

wij weer verloren, zaterdag Ajax...:cab: Ben bang voor een keiharde nederlaag. Hebben ontzettend moeite met scoren (afgelopen 2 twngames wedstrijden maar 4x gescoord) en dat is natuurlijk waardeloos. wordt ook veel te veel uit stilstand gevoetbald(pas bewegen als de bal bijna mij is) en omschakeling naar verdedigen is helemaal waardeloos. Kids lijken ook uit te stralen; boeiend dat we verliezen. Vrijdag even met onze staff en HJO om de tafel want dat het anders moet (zowel in wedstrijden als trainingen) ben ik wel van overtuigd. weet alleen totaal niet hoe het anders moet haha.

[YOUTUBE]0yzInbUawpw?t=3m7s[/YOUTUBE]

Ideale voorbeeld vanaf 03:07.

bewerkt door LosMerengues
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde man...maar training geven begint met passie/dat je het leuk moet vinden want anders wordt het een lang seizoen of je stopt tijdens het seizoen...Zou als ik jou was nu lekker 1x per week bij goede clubs gaan kijken en op zaterdagen ook. Dan kan het plots toch een heel leerzaam jaar, ondanks dat je zelf niet betrokken bent.

Ging 'vroeger' op mijn juridische opleiding op woensdagmiddag altijd naar de Toekomst. Heerlijke middagen gehad. Jammer dat toen plan Cruijff er niet was, had echt heel graag een jaar in de onderbouw van Ajax willen meelopen vorig jaar met Jonk/Jongkind.

Ja, het is klaar. Heb nu 11 jaar training gegeven achter elkaar en 6 jaar de E-pupillen. Kan merken dat ik het steeds meer op de automatische piloot aan het doen ben. Wil heel graag de D1 hebben, want dat is mijn 'gouden' lichting en kan ik mijn eigen visie op groot veld uitdragen. Want schop natuurlijk overal tegenaan, maar moet het zelf ook maar laten zien op groot veld haha. Hoor het binnen enkele weken. Anders kom ik allemaal een training van jullie bekijken. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag dus tegen Ajax...arrogante club hoor. Opnieuw niemand in de bestuurskamer (schijnen ze nooit te doen bij jeugdwedstrijd werd ons verteld), wat ik al raar vind.

Komen wij veld op (kunstgras), doen wij de warmingup en blijkt ineens dat dit veld niet bespeeld mag worden door de regen. Sommige gedeeltes stopte de bal inderdaad met rollen maar je kon er redelijk voetballen. Toen gingen ze kijken voor ander veld maar dat kon dus niet in eerste instantie. Dus toen zeiden wij al; jullie hebben iets van 10 velden dus dat is nu al allemaal bezet? Nou konden we uiteindelijk toch op veld 10 spelen (prima veld). Na de wedstrijd, zien wij ineens dat er op onze oudeveld gewoon een warmingup wordt gedaan door beide teams. Terwijl het voor de hele dag was afgekeurd, vaag verhaal.

Wedstrijd was genieten; als wij zo hele seizoen spelen, doen we echt boven in mee. Strijdlust, bluf (zowel aanvallend als verdedigend), kansen creeeren en elkaar de bal gunnen. Vorige keer 11-0 kansloos verloren, nu 5-3. Terwijl er zeker kansen waren om gelijk te spelen.

Vandaag tegen AFC d2 11x11 oefenen. Eerste keer dat we D2 gaan filmen, ga ik maandag meteen analyseren/bewerken en dinsdag presenteren aan de groep en onderbouw trainers :)

zaterdag Twente thuis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag dus tegen Ajax...arrogante club hoor. Opnieuw niemand in de bestuurskamer (schijnen ze nooit te doen bij jeugdwedstrijd werd ons verteld), wat ik al raar vind.

Komen wij veld op (kunstgras), doen wij de warmingup en blijkt ineens dat dit veld niet bespeeld mag worden door de regen. Sommige gedeeltes stopte de bal inderdaad met rollen maar je kon er redelijk voetballen. Toen gingen ze kijken voor ander veld maar dat kon dus niet in eerste instantie. Dus toen zeiden wij al; jullie hebben iets van 10 velden dus dat is nu al allemaal bezet? Nou konden we uiteindelijk toch op veld 10 spelen (prima veld). Na de wedstrijd, zien wij ineens dat er op onze oudeveld gewoon een warmingup wordt gedaan door beide teams. Terwijl het voor de hele dag was afgekeurd, vaag verhaal.

Wedstrijd was genieten; als wij zo hele seizoen spelen, doen we echt boven in mee. Strijdlust, bluf (zowel aanvallend als verdedigend), kansen creeeren en elkaar de bal gunnen. Vorige keer 11-0 kansloos verloren, nu 5-3. Terwijl er zeker kansen waren om gelijk te spelen.

Vandaag tegen AFC d2 11x11 oefenen. Eerste keer dat we D2 gaan filmen, ga ik maandag meteen analyseren/bewerken en dinsdag presenteren aan de groep en onderbouw trainers :)

zaterdag Twente thuis :)

Wil je me die film sturen JJ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via WeTransfer bijvoorbeeld. Ik wil hem ook wel ;c

Ja meer of dat mag. Anders geen problemen. Presenteren doe ik alleen de momenten van ons in de opbouw vanaf de keeper (zowel rollende situatie als achterbal) en drukzetten op hun verdediging.

Was in elk geval echt waardeloos zeg :cab:1-1 gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://nos.nl/artikel/2085343-klopp-is-ziek-en-daarom-doet-lijnders-de-persconferentie.html

Goals. :love: Mooi hoe rustig hij praat en wat voor voetbaltermen hij gebruikt. Zieke ontwikkeling heeft die man meegemaakt hoor.

Hij zegt, voor mijn gevoel, echt iets, ipv al die open deuren bij top-trainers. Toonden geen initiatief, niet vel genoeg etc, dood moe word ik van zulke analyses. Hij benoemt feiten waardoor het duidelijk wordt.

Weet nog wel een interview met hem n trainersmagazine (toen hij net bij Porto zat) , toen al interessant inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://nos.nl/artikel/2085343-klopp-is-ziek-en-daarom-doet-lijnders-de-persconferentie.html

Goals. :love: Mooi hoe rustig hij praat en wat voor voetbaltermen hij gebruikt. Zieke ontwikkeling heeft die man meegemaakt hoor.

Hij zegt, voor mijn gevoel, echt iets, ipv al die open deuren bij top-trainers. Toonden geen initiatief, niet vel genoeg etc, dood moe word ik van zulke analyses. Hij benoemt feiten waardoor het duidelijk wordt.

Weet nog wel een interview met hem n trainersmagazine (toen hij net bij Porto zat) , toen al interessant inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=8759]E2E[/MENTION]; [MENTION=3278]jj1[/MENTION]; Kennen jullie nog interessante leesvoer(lees boeken) die ik moet hebben? Heb nog nooit een voetbalgerelateerde boek gelezen en zou graag eens weten waar te beginnen.

Wil je echt oefenstof boeken of meer achtergronden? Ik heb voornamelijk biografieen van trainers wat ik altijd wel interessant vind. Heb volgens mij geen één nuttig boekmbt oefenstof. Boek voetbalpsychologie (bram Meurs, heb ik hier al eens over verteld) is wel interessant. Staat oefenstof in maar ook wat achtergrond informatie.

Mensen de beelden al terug gekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites