Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Daarnet Nerve gezien :mrg: Mits je je brain anderhalf uur op non-actief zit, is het wel een tof filmpje. Ziet er ook erg lekker uit, zeer kleurrijk met (vooral) veel neon. Tempo ligt hoog, zodat je ook geen moment rust krijg om even na te denken - en zo hebben de makers het gewild denk ik. Want eigenlijk slaat het helemaal nergens op. Dan rest de vraag of dat zo erg is? Nee natuurlijk niet, zolang je met zeer lage verwachting de bios binnenstapt kan dat geen kwaad. Toch had vooral het einde wel beter gekunnen, nu was het net iets te abrupt en onbevredigend. Maar verder prima vermaakt.

Nu ik er wat meer over nadenk - het voelt erg aan als een soort 2016 versie van deze waanzinnig slechte maar oh zo lekkere cultclassic:

[spoiler=.]KmG4PWG.jpg

HACK THE PLANET! _O_

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik ook kijken in de cinéma met een meisje dat ik via het internet heb leren kennen. (soort first meeting) ergens volgende week. En de film lijkt echt wel iets voor mij qua kleurgebruik, dus ik ben echt wel een beetje gehypet voor die film :)

Buried gezien, toffe film ook wel. Beetje een soort van 127 Hours, maar bij dit soort films kan ik me vaak niet relaxen omdat ik afvraag hoe ze een hele film op één locatie gaan laten afspelen en de gang er in blijven houden. Op dat vlak vind ik dit soort films altijd erg knap, want ik zou geen idee hebben hoe eraan te beginnen.

Er ist wieder da was ook een fijne komedie. Al stak het wel een beetje tegen naar het einde toe, vond het eigenlijk al bij al nog erg braaf (en voor zo een omstreden figuur is dat wel opvallend). Ook beetje een vreemde en originele stijl.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat Simon, Kyrill en ik allebei zo rond de 8 zweven. Vond het persoonlijk een erg interessante en ook wel relatief unieke film doordat er nauwelijks geluid in voorkwam (buiten de geluiden van de natuur dan). Visueel ook erg sterk en het verhaal is ook aardig onderhoudend. Moet zeggen dat ik dit jaar nog maar vrij mager vind, maar samen met The Neon Demon en Elle staat The Red Turtle voorlopig nog in mijn top 3 van dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meeste geweld is dan ook voor dec/jan. Vorig jaar had ik hetzelfde gevoel, en al bij al was ik wel tevreden over het jaar 2015 uiteindelijk. Al vind ik het ook wel mager tot nu toe, maar ik heb ook nog wel wat inhaalwerk voor de boeg. Ook bij mij staat The Neon Demon met voorsprong op 1, voor The Summer of Sangaile. The VVitch is ook nog een aanrader!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar had ik rond deze tijd toch wel een aantal films gezien die bovenuit hetgeen staken wat 2016 tot dusverre heeft gebracht (Our Little Sister, Victoria, Mad Max, Me and Earl and the Dying Girl en Ex Machina bv.). En dan bracht oktober nog Mustang en Sicario _O_

Realiseer mij nu weer dat ik Ex Machina eens een herkijk moet geven. Film staat nog steeds veel te laag, binnenkort de BluRay maar eens opzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Qua blockbusters is dit wel een mager ogend jaar. Maar vorig jaar was dan ook werkelijk ongezien op dat vlak. Er waren toen veel box office hoogtepunten, en op dat vlak had ik vorig jaar wel wat leuke no-brainers gezien. Dit jaar op dat vlak enkel nog The Jungle Book en Zootopia, beiden wel erg goed. Al moet ik er nog een paar zien (met name de superheldenfilms, hoewel wederom niet elke superheldenfilm aan bod zal komen, dus verwacht ik me aan een paar hiaten in mijn jaarlijstje (net zoals ik de nieuwe Star Wars ook oversloeg wegens geen interesse (misschien verandert dat ooit nog).

Ik zat vorig jaar echt lang op mijn honger te wachten, maar zoals je zegt vond ik dezelfde films ook erg goed (en die kwamen allemaal rond die periode uit (sep/okt)), en vanaf dan ging het wel erg snel. Oscarfilms komen er dan ook nog eens aan (maar die zie ik pas in de volgende jaargang, gezien ik geen DVD-screeners download (die kleuren zijn enorm lelijk, snap niet waarom mensen dat kunnen zien, heb zo The Martian een stuk gezien, uiteindelijk gewacht op een andere versie, want het was verschrikkelijk lelijk (de rode planeet zag er niet rood maar bruin uit))). Geen wonder dat die films dan nog eens vaak zo slecht gerate worden. Als je een gebrekkige versie van The Revenant gaat kijken, zoek je het zelf een beetje en verpest je het voor jezelf. Hoe het qua buitenlandse films en verrassingen zit, weet ik niet. Wellicht minder dan vorig jaar, want enkel uit Zuid-Korea duiken er interessante dingen op, tot nu toe. Maar qua oscarfilms zie ik het wel rooskleurig in :) En die komen allemaal pas vanaf dec ten vroegste. Nerve, Le ciel flamand en La La Land kijk ik nog in de cinéma dit jaar. Rest hangt af van bepaalde factoren (Passengers, Arrival, ... en AC / HP spin-off indien zeer goede ontvangst). Maar voor de rest komen de meeste interessante films pas begin 2017 hier in de cinéma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Skeleton Key

Positief verrast door deze. Redelijk voorspelbaar maar ik was toch geëntertaind tijdens de hele zit. Mede door een goede cast en de geweldige locatie (New Orleans <3) was het lekker wegkijken.

6,9/10

De Helaasheid der Dingen

Vond het boek niet denderend en de boodschap kwam helemaal niet door. Wat was dat anders met de verfilming, ho zeg. Koen De Graeve, wauw. De ontzettende tragiek, wauw. De rest van de cast, wauw. Dat accent, wauw. Die prachtig in beeld gebrachte lelijke Vlaamsigheid, wauw. Het einde, minder wauw. Toch nog veel wauw.

8,5/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1492: conquest of paradise in the middle of the night kijken was misschien niet zo een best idee. Bon, schreef er dit over

[spoiler=]Hoewel het onderwerp me enorm interesseert, valt deze film erg tegen. Eerst en vooral heeft deze film het fenomeen om tegelijkertijd langdradig als gehaast over te komen. Er zat veel meer potentie in qua sfeerzetting, en men had meer moeten inzetten op de ontdekkingsreis zelf, die uiteindelijk veel te kort duurde. Het hoogtepunt was er al voor het eerste uur gepasseerd is, en dan hebben we nog negentig minuten te gaan. Geen wonder dat de film zo slecht gewaardeerd wordt, als je al niet weet hoe je ervoor moet zorgen om een film gebalanceerder te maken zodat hij boeiend blijft. Er is zelfs amper nog een rode lijn. Als het al voor mij met moeite interessant is, hoe moet dat dat zijn voor de leek in geschiedenis.

De film maakt verder ook grootse fouten. Het is ook geen makkelijke opdracht om een film over dit (controversieel) thema te maken. Men moet sowieso al op een bepaald vlak voor historische onnauwkeurigheid kiezen, want om de kijker toch wat medeleven met Columbus te laten voelen, moet hij ook medeleven kunnen opwekken en dat gaat enkel via een positief discours. Verder valt het al bij al wel mee qua historische fouten, al zijn bepaalde historische feiten weggelaten. Je kan natuurlijk niet alles opnemen, al hadden bepaalde dingen weggelaten moeten worden en anderen ervoor in de plaats genomen moeten worden. Nu denk ik dat dit project zich eigenlijk perfect leende voor een serie. Het enige wat wellicht niet mogelijk zou zijn geweest in de serie was de prachtige muziek van Vangelis. Qua acteerprestaties zou de serie wellicht amper ondergedaan hebben voor de film mocht het een ambitieuze serie zijn. Integendeel zelfs. Een mini-serie van zes afleveringen, of iets langer zou perfect geweest zijn. En als men er toch een film van moest maken zou ik me volledig focussen op de reis, de voorbereiding en de terugkomst en de rest weglaten.

Depardieu is verkeerd gecast. Dat is al zoveel gezegd, en dat bevestig ik. Die vent is nodeloos vervelend met momenten, en in historische context is het belachelijk. De rest is verder niet onvervangbaar. De muziek is wel prachtig, en sommige beelden (meestal omgeven door die muziek) zijn erg mooi. Dit is zeker een groots pluspunt, en is één van de weinige dingen dat wel op het niveau van topfilms was. Als de rest van de film op het niveau van de muziek was, dan was dit een klassieker die in de top 50 stond.

Maar al bij al terecht een flop dus. Hier zat veel meer in. 6/10

Nu op naar Blade Runner (internet), en daarna volgen nog: Gladiator (heb ik op dvd), Black Hawk Down (opnames), The Counselor (opnames) en Exodus: Gods & Kings (internet) in de komende weken. The Martian, American Gangster en Alien had ik allemaal al gezien. Verder staan er heel wat films op de shortlist, waaronder tal van films uit dit jaartal. Maar dus eerst Blade Runner :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blade Runner Echt een fantastische film, schot in de roos. Audiovisueel en qua sfeer misschien wel één van de beste films ooit gemaakt, en duidelijk een nieuw sf-mijlpaal. Deze film is ook nog steeds verrassend eigentijds (ziet er amper verouderd uit). Interessant verhaal (maar wel ingewikkeld in het begin). Licht ontoegankelijke start, maar uiteindelijk raakte ik er wel in. Is een film die zeker nog zal stijgen bij een volgende kijkbeurt. Deze film heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Captain Fantastic gezien. Bijzonder filmpje waarbij de juiste manier van opvoeden eigenlijk centraal staat. Erg kleurrijk filmpje met veel bijzondere outfits, mooie natuurbeelden en veel melancholische muziek. Viggo Mortensen speelt eren erg sterke hoofdrol en ook alle kinderen doen het eigenlijk prima. Ja toffe film wel, hikt net tegen de 4* aan, misschien dat ik die na wat bezinking alsnog wel geef.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Captain Fantastic gezien. Bijzonder filmpje waarbij de juiste manier van opvoeden eigenlijk centraal staat. Erg kleurrijk filmpje met veel bijzondere outfits, mooie natuurbeelden en veel melancholische muziek. Viggo Mortensen speelt eren erg sterke hoofdrol en ook alle kinderen doen het eigenlijk prima. Ja toffe film wel, hikt net tegen de 4* aan, misschien dat ik die na wat bezinking alsnog wel geef.

Cool, ga misschien morgen even kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weken de X-Men reeks eens helemaal gekeken, ben nu helemaal bij. Beste vond ik Deadpool, al past die natuurlijk niet echt in de reeks. Vanaf de erg grappige opening credits zat ik er helemaal in. Niet alle grapjes zijn geslaagd, maar de meesten kon ik wel hartelijk om lachen ('McAvoy or Stewart?' :D). Morena Baccarin ook prima natuurlijk. Qua X-Men films zelf vond ik First Class de beste, niet toevallig geregisseerd door Matthew Vaugn. Singer is eigenlijk echt geen goeie regisseur, vond nooit het juiste ritme, altijd wel wat pacing issues. Die twee Wolverine films, mja. Eerste was heel matig, die tweede in Japan vooral vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet gegaan, omdat ik er de voordelen niet van zag. Qua verplaatsing, wachttijden tussen de films, boeken van tickets, drukte/gedoe is het me allemaal de moeite en kostprijs niet waard, van films die ik veelal niet per se hoef te zien. Bovendien geven mensen waaronder jij toch alleen maar negatieve en neerbuigende commentaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Commentaar op wat?

De voordelen, tsja. Filmfestivals zijn een belevenis als je liefhebber bent. Leuke sfeer, goed publiek. Films uit compleet andere culturen. Mogelijkheden tot Q&A met regisseurs of cast. Wachttijden vallen heel goed mee, mits je een beetje films na elkaar plant. Een uurtje wachttijd is niks he. En meestal moet je toch 20 a 25 minuten weer naar de volgende zaal. Neem iets mee om te lezen en dan gaat dat snel. Verplaatsing was toch simpel voor je? Station Gent ligt op 10 min stappen van Kinepolis. Boeken van tickets is ook simpel, je zei zelf nog dat je wou investeren in Filmfest Gent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weken de X-Men reeks eens helemaal gekeken, ben nu helemaal bij. Beste vond ik Deadpool, al past die natuurlijk niet echt in de reeks. Vanaf de erg grappige opening credits zat ik er helemaal in. Niet alle grapjes zijn geslaagd, maar de meesten kon ik wel hartelijk om lachen ('McAvoy or Stewart?' :D). Morena Baccarin ook prima natuurlijk. Qua X-Men films zelf vond ik First Class de beste, niet toevallig geregisseerd door Matthew Vaugn. Singer is eigenlijk echt geen goeie regisseur, vond nooit het juiste ritme, altijd wel wat pacing issues. Die twee Wolverine films, mja. Eerste was heel matig, die tweede in Japan vooral vreemd.

Die grapjes over Liam Neeson en die kinderpedofiel met het busje :-D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites