Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Demolition, de nieuwe Gyllenhaal, geregisseerd door ondertussen welbekende JM Vallée. Los van het slappe einde vond ik het best een goeie dramedy, met een wat bizarre soort humor die me vrij vaak aan het lachen bracht. 3.5*

Midnight Special was ook geslaagd. De combo Jeff Nichols/Michael Shannon (Take Shelter) doet het wederom prima, en dat levert hier een tof indie sci-fi filmpje op. Heerlijke sound ook. 3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Demolition, de nieuwe Gyllenhaal, geregisseerd door ondertussen welbekende JM Vallée. Los van het slappe einde vond ik het best een goeie dramedy, met een wat bizarre soort humor die me vrij vaak aan het lachen bracht. 3.5*

Midnight Special was ook geslaagd. De combo Jeff Nichols/Michael Shannon (Take Shelter) doet het wederom prima, en dat levert hier een tof indie sci-fi filmpje op. Heerlijke sound ook. 3.5*

Ben trouwens wel benieuwd wat je van Demolition had gevonden als je die op het IFFR had gezien. Zaal reageerde ongeveer net zo als bij Nebraska, daarom ben ik toch wel verrast dat je hier wel zo om moest lachen. Vond het qua humor best wel wat vergelijkbaar ook.

En Midnight Special was inderdaad een soort totaalervaring: visueel tof, maar niet overdreven. Acteurs vond ik echt heel sterk: ze brachten precies dat gevoel over dat nodig was op het juiste moment, maar ook weer niet overdreven. En dat sounddesign en de soundtrack inderdaad. (h) Gaat hier denk ik wel op BD komen, krijg ook direct zin om Take Shelter opnieuw te zien.

Maar nu deze dus ff checken:

vP0aym3WicY

Zelf Eye in the Sky gekeken. Ik vond het er eigenlijk wat te strak en simplistisch uitzien voor een film als deze, met ook niet altijd even goed acteerwerk (zelfs van mevrouw Mirren). Maar gaandeweg slaat de thematiek toch aan, wordt het toch spannend en raak je toch geïrriteerd op de momenten dat je dat ook wel mag zijn. En juist die thematiek blijft ff goed naborrelen en dat is goed, maar het kan ook goed zijn dat dat effect morgen is weggezakt, omdat ik het 'geweten van de film' er net ff iets te dik bovenop vond liggen. Tofste is dat Rickman hier in zijn laatste rol wel een hele fijne prestatie neerzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juni

Films

35. bios.pngEl abrazo de la serpiente (Ciro Guerra, 2015) :: 7.6

36. bios.pngEye in the Sky (Gavin Hood, 2015) :: 8.0

37. bios.pngNow You See Me 2 (Jon M. Chu, 2016) :: 7.0

38. bios.pngElle (Paul Verhoeven, 2016) :: 7.8

Statistieken

Totaal 4 films (maandgemiddelde: 6.3) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totale speelduur: 486 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Eye in the Sky (8.0, 10de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Now You See Me 2 (7.0).

Media-verdeling

bios.png 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren eens wat films achter elkaar weten te plakken. Met 6 films deze maand mijn Cineville-pas in ieder geval weer dik terugverdiend.

50. bios.pngMaggie's Plan (Rebecca Miller, 2015) :: 7.5

51. bios.pngThe Man Who Knew Infinity (Matt Brown, 2015) :: 6.2

52. bios.pngA Hologram for the King (Tom Tykwer, 2016) :: 5.6

53. bios.pngLa tortue rouge (Michael Dudok de Wit, 2016) :: 7.7

Volgende week proberen The Neon Demon (:<) en Petting Zoo achter elkaar te plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Father and Daughter

Mooie korte animatie filmpje van Michael Dudok De Wit.

7.5/10

La Tortue Rouge

Genoten hoor. Echt een lief filmpje zonder dialogen. Mooie natuur en prachtige soundtrack.

8/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond dat maar een rare film hoor :S Van die vreemde beelden en een onrealistisch verhaal. En saai!

Saai? Ik vind het veruit de beste van dit jaar.

Ik zit trouwens stiekem te wachten op de FM Top 100 van dit jaar Vinny. :dance:

bewerkt door Miz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans was sarcastisch en niet zo'n klein beetje ook. ;) En de FMovie gaat volgende week denk ik van start.

Kan dat niet beter eind van het jaar ;)?

Moeten nog heel veel goede films uitkomen later dit jaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste voorbeeld is echter het kleurgebruik, dat ongeveer halverwege de film kantelt. De beginkleuren zijn overwegend zachtere kleuren groen, blauw en paars, tot aan een scène waarin Jesse haar ware ik omarmt – bijna letterlijk overigens. Ineens voert vanaf dit moment een veel hardere kleur rood de boventoon, die gelijkstaat aan de transformatie van Jesse en niet alleen kracht uitstraalt, maar vooral ook gevaar en egocentrisme. Eenvoudig en overduidelijk tegelijk, maar het werkt onvoorstelbaar goed.

Interessant dit, iets wat me niet echt was opgevallen maar waar ik zeker eens op ga letten bij een herkijk. Puike review verder hoor (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag The Neon Demon opnieuw gezien, want ik móest hem toch opnieuw zien. Potverdorie zeg, maar wat heb ik er weer van genoten, nog meer dan de eerste keer, van begin tot eind. Zo’n tweede kijkbeurt bij Refn is toch ongekend. Gisteren zag ik Drive voor de vijfde keer en zelfs dan zie ik nog dingen die me daarvoor niet opvielen, bij The Neon Demon was dat nu niet anders. Heb het grootste gedeelte maar even in spoilers gegoten.

Zo is daar 'het muziekje van Jesse'. Dat is zo’n wat zweverig, dromerig deuntje dat vanaf het begin al een terugkerend thema is bij haar. Nu pas viel me op dat ze al vanaf seconde 1 [tekst]de vamp is die ze later blijkt, zelfs ook bij dat moment op de heuvel met die fotograaf, dat ik de eerste keer nog wel een wat lieflijk moment vond - maar dat is dus helemaal niet zo[/tekst]. Bij de eerste kijkbeurt dacht ik dat haar blikken in de spiegel, die eerst wat onzeker zijn en eindigen met een zelfverzekerde glimlach, momenten waren waarop [tekst]ze zichzelf een soort van oppepte[/tekst]. Nu ben ik er echter van overtuigd dat ze hier [tekst]haar onschuld veinsde in de spiegel en dat afsloot met een sadistische lach: "Ja, ik speel het spelletje goed".[/tekst]

Maar wat bij dat muziekje ook zo fijn is: dat komt op hele specifieke momenten, vooral op momenten dat ze haar eigen kracht ziet. Nadat ze [tekst]is opgegeten (het voelt zo goed en fout tegelijk om dit zo op te schrijven (h)) beschikken die andere modellen natuurlijk over een stukje van haar magie. Dat is waarom dat model dat eerst een outcast was, nu ineens wel mee mag doen bij die laatste fotoshoot. En vanaf dat moment hoor je datzelfde riedeltje dus bij hen, op het laatste moment wel iets anders: met een paar donkerdere tonen door het muziekje heen[/tekst]. Netjes hoor.

Het gebruik van die spiegels viel me nu eigenlijk wat meer op en de volgende keer ga ik daar nog meer op letten, want nu zag ik dat Jesse best vaak in spiegels kijkt. Vrij makkelijk natuurlijk ook in een film als deze, maar na het moment [tekst]dat Ruby Jesse verleidt en dat mislukt, kijkt Ruby in de spiegel en haar reflectie is dan totaal niet scherp, juist bewust dubbel (zoals natuurlijk alles bij Refn bewust is, maar dat terzijde). Logisch, want zij is niet zo mooi als Jesse en dus kan haar zelfbeeld nooit helemaal scherp zijn. Daarom maakt ze zich nog extra op, omdat iedereen Jesse wil zijn. [/tekst]Daardoor ben ik vooral benieuwd naar al die andere spiegelscènes, omdat het me nu niet vanaf het eerste moment opviel. ;sm;

Dus ja, fascinerend hoor. Kan nu al niet wachten op de bluray, want er valt vast nog genoeg te ontdekken. (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pathe De Kuip. Scherm was inderdaad groter, dus dat was lekker, maar het geluid had nog wel harder gemogen. Of misschien zelfs gemoeten. Maar publiek. Mjah. Er zat iemand naast mij popcorn te eten en had soms nogal wat tijd nodig om het juiste stukje te vinden in die grote bak. :cab: Maar goed, de film is te goed om je daar lang aan te storen. Alleen, vooraan zat iemand die een soort van Tourette leek te hebben ofzo. :D Moet je niet om lachen, weet ik, maar bij hele specifieke momenten (zoals veel flitsen in de nachtclubscène en bij beide choquerende momenten) maakte hij enorm rare geluiden, klonk echt heel viezig. Dus dat was af en toe irritant, maarja, het leek er uiteindelijk toch op dat hij niet helemaal honderd was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites