Hwb Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 Sarcastisch? Nee, zeker niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 Leuk. Mooie lijst weer. De Nolanfilms en LOTR-films (heb ze nog niet gezien, maar het is fantasy hé) vind ik persoonlijk wat hoog genoteerd. Spring Breakers knap op zeven. Sicario ook lekker hoog. Moet ik dus dringend bekijken (doe ik volgende week wel.). Leuk dat Klass weer stijgt. The Lego Movie, ET en The Hobbit erg hoog, maar wel weer een lekkere binnenkomer met Victoria. Mustang moet ik ook maar eens gaan zien. Denis Villeneuve is een Canadees. En op 80 heb je de naam van je film niet ingevuld. En de Harry Potter films vind ik meer Brits dan Amerikaans. Bedankt voor de opmerking en ja met Harry Potter twijfelde ik ook, maar zit een Amerikaanse productiemaatschappij achter, dus vandaar voor Amerika gekozen uiteindelijk. Leuke lijst Koen!! Maar wel wat opmerkingetjes; Blijf er enorm over verbazen om je nummer 1. Vond die zo enorm saai. Heb echt delen geslapen zowat. En verder 5 films uit 2015 in je top 100 waarvan 2 top 25 vind ik wel erg veel. We hebben vaak kritiek dat films te snel die net uit zijn in de top 250 komen maar bij jou komen ze vrij snel in je top 100 hehe. Amour is voor mij gewoon de beste film ooit samen met Her. Alleen heb ik die in de bioscoop gezien en Amour thuis en daarom dat ik Amour net wat hoger heb geplaatst (omdat ik altijd makkelijker in een film "meeleef", als ik hem op het grote doek zie ipv thuis met alle afleidingen). En mbt de opmerking over het aantal aanwezige 2015 films, zoveel films heb ik nog niet gekeken en ook gerankt (sta nu op 656 films in mijn Excel bestand). Tot dusverre 35 films uit 2015 gezien wat neerkomt op 5,3% dus eigenlijk is het precies in evenwicht met 5 films. Ook zie ik nieuwe films in de bioscoop, waardoor je meer aandacht voor de film hebt en hem in optimale beeld/geluidkwaliteit kan bekijken. Dat zal indirect ook wel voor hogere ratings/positionering zorgen. Maar Sicario vind ik gewoon één van de betere films die ik in tijden heb gezien samen met Our Little Sister (de twee die in mijn top 25 staan). Victoria is dan weer één van de meest unieke films die ik heb gezien. 140 minuten zonder ook maar één keer te hoeven knippen en dan nog steengoed zijn ook. The Martian vond ik gewoon een hele toffe film en is waarschijnlijk de enige van de 5 die ik nu te hoog heb gerankt, maar dat komt dan met volgend jaar wel. Mustang staat gewoon op zijn plaats waar die moet staan en zal daar komend jaar wel geleidelijk uitwaaieren als ik weer wat meer films gekeken hebben van voorgaande jaren/decennia (van Koreeda alleen al zullen er nog wel een aantal in mijn top 100 terecht gaan komen). Mooie lijst [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; Mag ik vragen hoe Saving Private Ryan zo hoog komt? Misstaat voor mij nogal. Verder altijd mooi om te zien dat mensen The Dark Knight als beste Batman beschouwen. Vind ik persoonlijk één van de beste oorlogsfilm. Al zo vaak gezien en nog steeds kan ik er geboeid naar kijken. Sarcastisch? The Dark Knight is gewoon de beste Batman film voor mij. The Joker is misschien wel het beste karakter ooit neergezet en qua beeld/geluid is het fenomenaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 Vond TDK erg rommelig eerlijk gezegd. Heath Ledger heeft daar de rol van zijn leven gespeeld, akkoord. Maar voor de rest kan ik er weinig goeds over zeggen. Ben zelf in slaap gevallen laatste 40 min dat ik vorige keer keek. Dat het de beste batman film is, daar kan ik inkomen, maar de vierde beste film aller tijden. Neen, voor mij toch niet. Moet zeggen dat ik zowel inception, interstellar, batman begins, the dark knight en the dark knight rises alle vijf teleurstellend vond, dus nolan scoort geen punten bij mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 Ik denk dat ik stilaan toe ben om een top 100-200 (maar ga enkel top 100 gebruiken voor toernooien) in Excel te plaatsen (omdat het stilaan veel werk wordt om een top 100 te maken). Echter ken ik niets van wiskunde in Excel, en zou ik misschien van iemand een voorbeeld kunnen hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 17 oktober 2015 Heb je The Prestige wel eens gezien [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];? En Inception is gewoon goed. Dark Knight Rises niks vinden oke maar die anderen meh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 (bewerkt) Nee, zeker niet. Oh, shit, ik gooi de titels door elkaar [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];. Batman Begins is voor mij overtuigend de beste. Verhaaltechnisch ver boven de andere twee uit en het niet zwart-witte goed en kwaad scoort ook punten. Tot slot nog Katie Holmes > Maggie Gyllenhaal, maar dat zal vooral persoonlijke voorkeur zijn vanwege Dawson's Creek. Vind ik persoonlijk één van de beste oorlogsfilm. Al zo vaak gezien en nog steeds kan ik er geboeid naar kijken. Het verhaal is zo ongeloofwaardig flinterdun dat de film voor mij na de fantastische opening als een waardeloze pudding in elkaar zakt. 17 oktober 2015 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 17 oktober 2015 Share Geplaatst 17 oktober 2015 (bewerkt) Heb je The Prestige wel eens gezien [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];? En Inception is gewoon goed. Dark Knight Rises niks vinden oke maar die anderen meh. Nee prestige niet gezien. En ze zijn zeker niet slecht maar verschrikkelijk overschat. Allemaal! In mijn top 100 staan alle Nolanfilms eerder vanonder te bengelen, en als ik nog een heleboel films bekijk, heb ik dadelijk geen Nolan meer in mijn top 100. Oh, shit, ik gooi de titels door elkaar [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];. Batman Begins is voor mij overtuigend de beste. Verhaaltechnisch ver boven de andere twee uit en het niet zwart-witte goed en kwaad scoort ook punten. Tot slot nog Katie Holmes > Maggie Gyllenhaal, maar dat zal vooral persoonlijke voorkeur zijn vanwege Dawson's Creek. Het verhaal is zo ongeloofwaardig flinterdun dat de film voor mij na de fantastische opening als een waardeloze pudding in elkaar zakt. Batman Begins heeft inderdaad jouw pluspunten. TDK heeft Heath Legder. Geen fan van katie holmes, maar maggie gyllenhaal zegt me ook weinig.. 17 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 18 oktober 2015 Ik ga zo naar het Pathe PAC Film Festival... In Pathe Buitenhof. [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; ga je ook? :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Heb je The Prestige wel eens gezien [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];? En Inception is gewoon goed. Dark Knight Rises niks vinden oke maar die anderen meh. Zie nu dat ze hem toevallig binnen twee weken op een tonen zaterdagavond. Ook een speciale versie van The Exorcist op Canvas en Fa Yeung Nn Wa op Ned2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 18 oktober 2015 Pathe PAC 2/5 tot dusver; Carol Rooney Mara en Cate Blanchett zijn erg goed als twee vrouwen die twijfelen over het huwelijk met hun man of toekomstig man. En vooral tot elkaar aangetrokken voelen in de jaren 50 in New York waar homosekualiteit/bi zijn amper nog bestond. Vond af en toe wat saaie stukjes inzitten maar ben wel redelijk impressed. 7.5/10 Me And Earl And The Dying Girl Rachel en Greg zijn echt geweldig. Niet eens met Vahnstad dat Greg verkeerd gecast is. Maakt heel veel indruk op mij net als de film in zijn geheel. Prachtige soundtrack van Brian Eno en hele leuke film parodieen ook. Erg goed acteerwerk ook en tegen het einde heel erg ontroerd tot tranen toe. 9.0/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Hoe kan je nu een film overschat vinden als je hem nog niet gezien hebt? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Hoe kan je nu een film overschat vinden als je hem nog niet gezien hebt? :cab: heb het over de vijf Nolans die ik gezien heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Noi Albinoi Mooi coming-of-age filmpje. Was in het begin wat bang dat ik er niet in meegesleurd zou worden door dat ik op het eerste zicht gedacht had dat ik weinig voeling zou hebben met het hoofdpersonage (wat zo ook blijkt te zijn, maar werd wel geinteresseerd), en door de wat donkere sfeer die hier juist een sterktepunt is, en een goed beeld vormt omtrent het land IJsland. Ik kan er verder weinig over zeggen, maar ik vind het een onderschatte film. 7,5/10 The Bourne Supermacy Pure boutfilm. Kon mij eigenlijk weinig boeien i.t.t. het leukere en interessante eerste deel. Deels door de irritante montage die vaker wel bij actiefilms opduikt. Men denkt het spannender te maken door deels actie/spannende delen bewust slecht te monteren waardoor het moeilijk te volgen is, maar tegelijkertijd ik ook de draad kwijtraak, en de interesse erin verlies. Die regie trouwens ;e :-D camera shockte voortdurend, begon er op te letten tijdens de film, en het is niet normaal. Die cameramannen zijn toch echt niet vaardig zou je zo zeggen. Het stoort echt enorm, ik heb daar nog nooit last van gehad. Acteerprestaties zijn niet overtuigend. Voor de niet erg realistische actie wil ik best een oogje dichtknijpen, maar de andere punten zijn iets te ergerlijk. Al bij al is dit dus voor mij een gewone actiefilm maar dan wel gecamoufleerd in een Bourne-jasje, en dat zo goed ontvangen wordt omdat mensen al in het verhaal zitten vanwege een iets ander en beter epiloog. 3,5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Totaal niet akkoord met die 2de review. De typische shakycam die de Bourne films eigen maakt is een pak beter dan alle andere films die de techniek "geadopteerd" hebben nadat het door Bourne populair werd, maar zowat geen enkele film doet het nu zo goed of functioneel als de Bourne films. Je moet voor de lol eens Taken 2 of Taken 3 kijken, wat voor een mislukt shakycam experiment dat is geworden en hoe de actie onmogelijk is te volgen doordat ze 500 cuts per seconde doen ofzo. Je krijgt er werkelijk hoofdpijn van. Bij de Bourne films is dat (in mijn ogen) totaal niet zo. Dat 'schokken' waar je het over hebt zit in alle films van de trilogie dus om er bij Deel 1 niks over te zeggen en het dan bij Deel 2 aan te halen als reden waarom de film slecht is snap ik niet helemaal. Ook de vaardigheid van de cameramensen in twijfel trekken vind ik wel heel erg kort door de bocht want net in de Bourne films zie je dat realistische en heel kort op de actie zittende beeld en zijn sommige stunts uitstekend in beeld gebracht, opnieuw, zeker ter vergelijking met andere films. Nu, als je er je echt aan ergert, dan maakt het ook niet zoveel uit verder. Maar 95% van de films die de "Bourne" techniek wil hanteren faalt daar miserabel in en zou je dus waarschijnlijk een nog lagere score moeten geven dan. Je kan geen fan zijn van wat de Bourne films doen, dat kan ik aanvaarden, maar om het prutswerk te noemen, wat je nu zo ongeveer doet, vind ik niet correct. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Totaal niet akkoord met die 2de review. De typische shakycam die de Bourne films eigen maakt is een pak beter dan alle andere films die de techniek "geadopteerd" hebben nadat het door Bourne populair werd, maar zowat geen enkele film doet het nu zo goed of functioneel als de Bourne films. Je moet voor de lol eens Taken 2 of Taken 3 kijken, wat voor een mislukt shakycam experiment dat is geworden en hoe de actie onmogelijk is te volgen doordat ze 500 cuts per seconde doen ofzo. Je krijgt er werkelijk hoofdpijn van. Bij de Bourne films is dat (in mijn ogen) totaal niet zo. Dat 'schokken' waar je het over hebt zit in alle films van de trilogie dus om er bij Deel 1 niks over te zeggen en het dan bij Deel 2 aan te halen als reden waarom de film slecht is snap ik niet helemaal. Ook de vaardigheid van de cameramensen in twijfel trekken vind ik wel heel erg kort door de bocht want net in de Bourne films zie je dat realistische en heel kort op de actie zittende beeld en zijn sommige stunts uitstekend in beeld gebracht, opnieuw, zeker ter vergelijking met andere films. Nu, als je er je echt aan ergert, dan maakt het ook niet zoveel uit verder. Maar 95% van de films die de "Bourne" techniek wil hanteren faalt daar miserabel in en zou je dus waarschijnlijk een nog lagere score moeten geven dan. Je kan geen fan zijn van wat de Bourne films doen, dat kan ik aanvaarden, maar om het prutswerk te noemen, wat je nu zo ongeveer doet, vind ik niet correct. Bij de eerste Bourne viel het me niet echt op, maar daar zit er volgens mij ook wat minder actie in. En was ook alweer een half jaar geleden dat ik die zag, een beetje te lange tussenperiode misschien achteraf gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 Heb het idee dat Lakigigar ervan houdt om films overdreven af te branden. Beetje de Van der Gijp van het filmtopic zeg maar. In slaap vallen bij The Dark Knight bijvoorbeeld, ok ok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 oktober 2015 Share Geplaatst 18 oktober 2015 (bewerkt) geen fan van die man trouwens (van der gijp) Laten we dan gewoon zeggen dat ik liever films zie waar men iets langer hetzelfde beeld/shot aanneemt, en niet zodanig veel switcht. (en dus geen liefhebber daarvan ben), maar het is idd niet de enige film, kan ook niet direct een vb. opnoemen, maar er zijn er genoeg. Enja, mijn punten zijn iets extremer uitgedeeld. Maar wat voor jullie een zes is, dat is voor mij dan een drie. Een TDK heeft nog altijd 3,5/5 dacht ik trouwens. Enja, misschien is het wat overdreven, zal niet geholpen hebben dat ik een reeks zeer goede films na elkaar heb gezien, en dat ik de eerste Bourne dus zes maanden geleden zag. Misschien moet ik het nog maar eens een kans geven, maar dat zal nu niet zijn, maar binnen een jaar of 2-3 wanneer ik alle Bournes wel eens na elkaar zie. Edit: en after earth van m night shyamalyan krijgt 0.5/5 18 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 18 oktober 2015 Wel vreemd je hebt hele tijd over zessen en drieën maar je switch continu van rating schaal... 3.5/5 strookt niet met een zes of een 3. En 3.5/5 voor een film die je overschat vindt is nog gewoon een hoge beoordeling, dus ja... En wat raar argument dat je teveel Nolans gezien hebt en daarom The Prestige niet kan zien :cab: Anyway PAC Festival; Nog even overzichtje van alle 5 Carol Blanchett en Mara stralen in deze verder qua script beetje doorsnee film. Verder is de setting van VS jaren 50 goed gedaan en is het acteerwerk ook van support cast redelijk goed. 7.5 Me And Earl And The Dying Girl Mix voor mij van Silver Linings Playbook en Foult in Our Stars. Maar veel grappiger , rauwer maar toch ook heel lief en schattig filmpje. Thomas Mann en Oilvia Cooke zijn echt uitstekend. 9.0/10 Pawn Sacirifce Geweldige rol van Tobey Maguire als Bobby Fischer de Amerikaanse schaakkampioen die t gaat opnemen tegen de Russische grootmachten tijdens de koude oorlog. Nooit verwacht dat een film over schaken zo goed en spannend kon zijn. 8.0/10 A Perfect Day Erg grappige film met Benicio del Toro, Olga Kurylenko en Tim Robbins met ook aantal zware kanten en zaken in Kosovo 1995 net na de oorlog. 7.0/10 Son of Saul Vindt plot maar rammelen aan veel kanten.. Zoveel moeite doen voor iemand die al dood is en dan het risico lopen dat de levende ook doodgaan. Ook de filmstijl met raar camera formaat sprak me niet echt aan. 6.0/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 oktober 2015 Share Geplaatst 19 oktober 2015 Wel vreemd je hebt hele tijd over zessen en drieën maar je switch continu van rating schaal... 3.5/5 strookt niet met een zes of een 3. En 3.5/5 voor een film die je overschat vindt is nog gewoon een hoge beoordeling, dus ja... En wat raar argument dat je teveel Nolans gezien hebt en daarom The Prestige niet kan zien :cab: Anyway PAC Festival; Nog even overzichtje van alle 5 Carol Blanchett en Mara stralen in deze verder qua script beetje doorsnee film. Verder is de setting van VS jaren 50 goed gedaan en is het acteerwerk ook van support cast redelijk goed. 7.5 Me And Earl And The Dying Girl Mix voor mij van Silver Linings Playbook en Foult in Our Stars. Maar veel grappiger , rauwer maar toch ook heel lief en schattig filmpje. Thomas Mann en Oilvia Cooke zijn echt uitstekend. 9.0/10 Pawn Sacirifce Geweldige rol van Tobey Maguire als Bobby Fischer de Amerikaanse schaakkampioen die t gaat opnemen tegen de Russische grootmachten tijdens de koude oorlog. Nooit verwacht dat een film over schaken zo goed en spannend kon zijn. 8.0/10 A Perfect Day Erg grappige film met Benicio del Toro, Olga Kurylenko en Tim Robbins met ook aantal zware kanten en zaken in Kosovo 1995 net na de oorlog. 7.0/10 Son of Saul Vindt plot maar rammelen aan veel kanten.. Zoveel moeite doen voor iemand die al dood is en dan het risico lopen dat de levende ook doodgaan. Ook de filmstijl met raar camera formaat sprak me niet echt aan. 6.0/10 Zeg ik toch niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2015 Zeg ik toch niet? Nee prestige niet gezien. En ze zijn zeker niet slecht maar verschrikkelijk overschat. Allemaal! In mijn top 100 staan alle Nolanfilms eerder vanonder te bengelen, en als ik nog een heleboel films bekijk, heb ik dadelijk geen Nolan meer in mijn top 100. Ne maar dit wel en ik dacht dat je daarom niet wou kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 oktober 2015 Share Geplaatst 19 oktober 2015 Ne maar dit wel en ik dacht dat je daarom niet wou kijken. Zal ze wel nog kijken, ze tonen hem binnen twee weken op TV, dus kijk ik zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 19 oktober 2015 Share Geplaatst 19 oktober 2015 Totaal niet akkoord met die 2de review. De typische shakycam die de Bourne films eigen maakt is een pak beter dan alle andere films die de techniek "geadopteerd" hebben nadat het door Bourne populair werd, maar zowat geen enkele film doet het nu zo goed of functioneel als de Bourne films. Je moet voor de lol eens Taken 2 of Taken 3 kijken, wat voor een mislukt shakycam experiment dat is geworden en hoe de actie onmogelijk is te volgen doordat ze 500 cuts per seconde doen ofzo. Je krijgt er werkelijk hoofdpijn van. Bij de Bourne films is dat (in mijn ogen) totaal niet zo. Dat 'schokken' waar je het over hebt zit in alle films van de trilogie dus om er bij Deel 1 niks over te zeggen en het dan bij Deel 2 aan te halen als reden waarom de film slecht is snap ik niet helemaal. Ook de vaardigheid van de cameramensen in twijfel trekken vind ik wel heel erg kort door de bocht want net in de Bourne films zie je dat realistische en heel kort op de actie zittende beeld en zijn sommige stunts uitstekend in beeld gebracht, opnieuw, zeker ter vergelijking met andere films. Nu, als je er je echt aan ergert, dan maakt het ook niet zoveel uit verder. Maar 95% van de films die de "Bourne" techniek wil hanteren faalt daar miserabel in en zou je dus waarschijnlijk een nog lagere score moeten geven dan. Je kan geen fan zijn van wat de Bourne films doen, dat kan ik aanvaarden, maar om het prutswerk te noemen, wat je nu zo ongeveer doet, vind ik niet correct. Zie ik je hier nu een film objectief op een technisch aspect te verdedigen? Crazyhouse hoor. (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 oktober 2015 Share Geplaatst 19 oktober 2015 Zie ik je hier nu een film objectief op een technisch aspect te verdedigen? Crazyhouse hoor. (h) Ik had me in die vorige discussie niet gemengd maar nu moest het toch ff :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 oktober 2015 Share Geplaatst 19 oktober 2015 Ik vind het ook lastig om punten te geven aan een film. Dat is op gevoel, te weinig met een ratingssysteem, hoe doen jullie dat? En: hoe houden jullie je films bij, zodat jullie heel snel een top 100 hier kunnen zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 19 oktober 2015 Share Geplaatst 19 oktober 2015 Ik vind het ook lastig om punten te geven aan een film. Dat is op gevoel, te weinig met een ratingssysteem, hoe doen jullie dat? Op gevoel inderdaad, daarom is een film die ik een 8 geef ook niet per se beter dan een andere film die ik een jaar later een 7.8 geef. Sommige mensen beweren dat ze rationeel naar een film kijken, maar laten we die discussie maar niet meer gaan oprakelen. En: hoe houden jullie je films bij, zodat jullie heel snel een top 100 hier kunnen zetten? Ik heb zelf gewoon een excelbestandje met de films die ik heb gezien en daarnaast eentje met de films die in aanmerking kunnen komen voor een toplijstje (zo'n 270 films). Hier heb ik ook al informatie in staan als regisseur ed, zodat ik bij het maken van een lijst enkel titels op volgorde hoef te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten