Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

5 Centimeters per Second

Een film over liefde, jeugd, hoop, technology en pijn o.a. Oprecht een van mooiste animatie films die ooit gezien heb. Die "droom" beelden in hoofdstuk 2 kan wel bijna huilen van blijdschap. Voorkant van de dvd "The next Miyazaki...." Variety. Vind hem hiermee misschien al beter. Dit is sowieso beter dan Spirited Away en The Wind Rises. Misschien maar net onder Princess Monoke. Ga proberen zo snel mogelijk ook van Makoto Shinkai Voices of A Distant Star en The Place Promised In Our Early Days te kopen. Nachtje hier over slapen..

Ergens tussen 8-9.5 wss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniale film sowieso. Heb hem nu twee keer gezien en werd de tweede keer alleen maar beter. [tekst]Hoe hij er later in de film ook achter komt dat zij verder is gegaan met haar leven en hij eigen de enige blijkt te zijn die ondanks de afstand en tijd nog zo van haar is blijven houden vind ik ook heel indrukwekkend in beeld gebracht.[/tekst] Maar ja voor mij is hij beter dan Miyazaki. Dat is mede omdat hij een wat meer sci-fi randje aan zijn films geeft en Miyazaki meer van de fantasy is, waarbij ik dan toch eerder neig naar sci-fi.

Voices of a Distant Star vond ik het idee heel goed, de uitwerking alleen wat minder. The Place Promised in Our Early Days is dan weer goed, maar ik blijf dan toch Children Who Chase Lost Voices zijn beste vinden na 5 Centimeters per Second en Garden of Words. Een beetje de Shinkai versie van Spirited Away.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniale film sowieso. Heb hem nu twee keer gezien en werd de tweede keer alleen maar beter. [tekst]Hoe hij er later in de film ook achter komt dat zij verder is gegaan met haar leven en hij eigen de enige blijkt te zijn die ondanks de afstand en tijd nog zo van haar is blijven houden vind ik ook heel indrukwekkend in beeld gebracht.[/tekst] Maar ja voor mij is hij beter dan Miyazaki. Dat is mede omdat hij een wat meer sci-fi randje aan zijn films geeft en Miyazaki meer van de fantasy is, waarbij ik dan toch eerder neig naar sci-fi.

Voices of a Distant Star vond ik het idee heel goed, de uitwerking alleen wat minder. The Place Promised in Our Early Days is dan weer goed, maar ik blijf dan toch Children Who Chase Lost Voices zijn beste vinden na 5 Centimeters per Second en Garden of Words. Een beetje de Shinkai versie van Spirited Away.

_O_

Mooi mooi!!

Kom net achter dat ik 5 Centimers Per Second 3 augustus 2013 ook al had gezien maar herinner me daar niks meer van lol.

Gisteravond geweest naar:

John Wick 2

Keanu :D Leuke film. Actie is iig heel leuk en tof gedaan. Verhaal nog steeds niet geweldig maar wel wat beter dan in deel 1. Imdb is ie al van 9.2 naar 8.5 gedaald. Benieuwd waar schip gaat stranden.

7.8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zijn nieuwe graag in de bios wil zien, en je Brussel niet te ver vind daarvoor, op zaterdag 25 februari draait hij daar op het Animation Film Festival. Linkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucía (1968) is een driedelig Cubaans epos bestaande uit hoofdstukken die zich afspelen op het eind van de 19de eeuw, en in de jaren '30 en '60 van de vorige eeuw. In elk van die hoofdstukken volgen we drie verschillende vrouwen, allen genaamd Lucía. Vooral een wat lang uitgesponnen drama die enerzijds wel vrij goed de tijdsgeest weergeeft maar evenzeer nogal te vaak opvalt door matig acteerwerk waardoor het soms een onbedoeld komisch randje krijgt. Wat mij betreft lang niet van het niveau van een Soy Cuba.

2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T2 Trainspotting

Genoten. Alle respect voor Ewan McGregor en Johnny Lee Miller maar Robert Carlyle steelt in elke scene show als Bigbie. Film kan wel best gezien worden als ervoor deel 1 gezien te hebben. Humor en soundtrack is geweldig.

7.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week naar Hacksaw Ridge geweest. Na Saul Fia en The Theory of Everything (gezien de privéomstandigheden destijds) de meest indrukwekkende film die ik tot nu gezien heb. Ondanks de soms iets te zoetsappige scene's was over het algemeen wel een uitstekende film. Vooral het einde was enorm indrukwekkend.

9.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guys, ik ben op zoek naar een titel van een zuid-amerikaanse film. Ik denk dat ik de film zo'n 4 jaar geleden heb gezien in een filmhuis, destijds op uitnodiging van mijn vader. Ik meen dat het een Argentijnse film was maar kan ook Braziliaanse zijn. Het gaat over een jongen die in een cel terecht komt vanwege een klein vergrijp. Hij wordt daar als pispaaltje gebruikt omdat hij het groentje is. Na verloop van tijd blijkt hij een goede kok te zijn. Hiermee redt hij zijn hachje en komt hij in de keuken terecht met een hoop verlichting van zaken. Iemand die al enig idee heeft? Het eindigt ermee dat hij de 'baas' van de cel vergiftigd en daarmee zijn bed overneemt. 'De een zijn dood is de ander zijn bed'..

Kan het zijn dat het deze is:

http://www.filmaffinity.com/es/film670444.html

https://www.youtube.com/watch?v=lnloYTu5xKE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week naar Hacksaw Ridge geweest. Na Saul Fia en The Theory of Everything (gezien de privéomstandigheden destijds) de meest indrukwekkende film die ik tot nu gezien heb. Ondanks de soms iets te zoetsappige scene's was over het algemeen wel een uitstekende film. Vooral het einde was enorm indrukwekkend.

9.5

Heb hem in de bios gezien, inderdaad een kneiterharde film. Kan ook niet anders met good old mell als regiseur. Speelde zelf natuurlijk de hoofdrol in de beste film ooit, we were soldiers.

Gisteren Suicide Squad gezien. Beetje langdradig/rare film, maar wel gelachen. 7,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paterson(Jim Jarmusch, 2016)

Met in de hoofdrollen Adam Driver en Golshifteh Farahani :oops: :D

Over een film waarbij Driver een Bus Driver(haha,pun intended) is en poet en Golsihfteh Faharani Laura in de film is ontwerpster/schilder/cupcake bakster en wil Country Zangeres worden in de US of A.

Af en toe is de film beetje eentonig maar hij is zeker leuk. Dat heeft ook met Adam Driver te maken maar Laura zijn vrouw in de film is zo ongeloofelijk cute, lief, mooi en intelligent.

Ik ben helemaal verliefd op haar geworden zeker tijdens de film;

116741.jpg

454c0e67d3903090fd40c96d9fa147d9.jpg

paterson_06.jpg?w=1200&h=600&fit=thumb

666e60a128d65f2b2a8899fbbf1b534d.jpg

paterson_golshifteh_farahani.jpg

Alleen al voor haar zou ik naar die film gaan.

7.4/10

Daarna;

Jackie(Pablo Larrain, 2016)

Gezien. Interessante film en ontroerend. Alleen niet super bijzonder maar Natalie Portman is wel echt uitstekend in de rol van Jackie. Het was voor een biopic ook best wel aan de korte kand maar niet dat dat erg vind.

7.6/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooie met Farahani was ook dat ze toch vooral serieuze rollen heeft gespeeld en je haar hier op een compleet andere manier te zien krijgt, zoals je zegt als een heel dromerige, aanstekelijke vrouw die een heerlijk positivisme uitstraalt - vind dat daarom die film ook zo goed werkte, de combo van die vrouw met het meer down-to-earth personage van Adam Driver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooie met Farahani was ook dat ze toch vooral serieuze rollen heeft gespeeld en je haar hier op een compleet andere manier te zien krijgt, zoals je zegt als een heel dromerige, aanstekelijke vrouw die een heerlijk positivisme uitstraalt - vind dat daarom die film ook zo goed werkte, de combo van die vrouw met het meer down-to-earth personage van Adam Driver.

Ja verdomme hé echt he. Helemaal mee eens. Ik moet die serieuze films en rollen van haar maar eens gaan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jackie (2016) - zeer vervelende film, behoorlijk oninteressant tot zelfs saai voor grote delen, en ik heb zo'n dik anderhalf uur moeten vechten tegen de wil om hem af te zetten vanwege dat verschrikkelijke accent van Portman; ik had me daar in de trailer al aan geërgerd, en na 5 minuten in de film kon ik er bijna niet meer omheen, zoiets kruipt echt in je hoofd, en dan erger je je daar simpelweg een hele film lang aan

2*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jouw kennende niet heel verrassend dat je je daar heel erg aan ergert.

Zelf net Passengers gekeken. Was uiteindelijk wel wat ik ervan verwachtte, maar misschien net iets minder: daarvoor vond ik het audiovisueel niet verrassend genoeg. Wel prima om halfbrak te kijken, maar het is gewoon niet bijzonder. De opbouw van de film vond ik ook wat apart, met een soort van 2 eerste aktes (eerst met Pratt, daarna als Lawrence erbij komt) waarin het verhaal opgebouwd wordt, waardoor de speelduur langer aanvoelde dan het was. Maar goed, tussendoortjes heb je ook nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jackie (2016) - zeer vervelende film, behoorlijk oninteressant tot zelfs saai voor grote delen, en ik heb zo'n dik anderhalf uur moeten vechten tegen de wil om hem af te zetten vanwege dat verschrikkelijke accent van Portman; ik had me daar in de trailer al aan geërgerd, en na 5 minuten in de film kon ik er bijna niet meer omheen, zoiets kruipt echt in je hoofd, en dan erger je je daar simpelweg een hele film lang aan

2*

Stiekem ben jij dit:

Z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend deze twee filmpjes gezien. Vooral de tweede is wel interessant, want op die manier was American Beauty echt een andere film geworden. Het commentaar dat dit deels geluk is, vind ik wat raar, want ik vind het meer kwaliteit/lef dan geluk om een aantal pagina's van een scenario weg te knippen.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend deze twee filmpjes gezien. Vooral de tweede is wel interessant, want op die manier was American Beauty echt een andere film geworden. Het commentaar dat dit deels geluk is, vind ik wat raar, want ik vind het meer kwaliteit/lef dan geluk om een aantal pagina's van een scenario weg te knippen.

Er is iets fout gegaan denk ik want de videos doen het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg het ook niet voor elkaar, dus dan maar zo:
en
.

Kende dat kanaal nog niet, maar wel boeiende shit inderdaad. Wist helemaal niet dat er nog zoveel uit het script was geknipt ;sm; Gelukkig maar, zoals je zegt.

Gisteren nog met Hidden Figures (2016) de laatste uit de reeks Oscars-genomineerde films gezien die ik op mijn lijstje had. Kreeg een beetje wat ik verwachte, een vrij lompe en niet echt subtiele anti-racisme film die boordevol cliché's zit en waarvan ik me afvraag waarom deze in godsnaam op de nominatielijst voor beste film mocht staan. Was het nu echt zo'n slecht filmjaar of was dit gewoon een goedmakertje richting onze donkere broeders. God only knows. 2.5*

Goed, 7 van de 9 nominees gezien dus. La La Land niet, totaal geen interesse in, Hacksaw Ridge ook niet, de trailers en teasers daarvan vond ik bij momenten nogal cringe dus dat heeft me wel wat afgeschrikt. Heb ook niet het idee dat ik een meesterwerk mis daarmee dus whatever.

***½ Arrival

***½ Moonlight

***½ Hell or High Water

*** Manchester By The Sea

*** Lion

*** Fences

**½ Hidden Figures

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, Hacksaw Ridge heb ik wel opgestart pas, maar toen hoorde ik dat accent en dacht ik: oké, ik zoek ff een andere film. Daarna geen behoefte meer gehad de film te kijken. Dus heel misschien komt dat nog, maar films als Lion, Fances en Hidden Figures hoef ik ook niet te zien. Inderdaad maar een matig jaar zo. Hoewel The Neon Demon hier natuurlijk gewoon tussen had moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites