Lakigigar Geplaatst 25 januari 2016 Share Geplaatst 25 januari 2016 Daarnet in een sneak een film uit Litouwen gezien waar ik nog nooit van had gehoord maar me prima beviel, The Summer of Sangaile. Deed me een beetje denken aan My Summer of Love met Emily Blunt. Ook een verhaal over twee meisjes met een affectie voor elkaar, en dat gebracht in een dromerig sfeertje. Erg genietbaar. 3.5* Ik heb er nochtans al over gesproken in dit topic. Komt hier zondag ofzo in cinéma eenmalig. Ga ik ook kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 25 januari 2016 Share Geplaatst 25 januari 2016 Aladdin nog eens herzien, herinnerde me er niet zoveel meer van, maar wanneer ik de film kon ik wel redelijk wat herkennen van scènes. Na The Lion King zonder twijfel de beste Disney. 8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 25 januari 2016 Share Geplaatst 25 januari 2016 Spotlight Aardige dialoogfilm zonder echte hoogte- of dieptepunten. Boeiende thematiek, maar mist een beetje punch. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 januari 2016 Share Geplaatst 26 januari 2016 (bewerkt) Capitalism: a love story Hoewel ik bij M.Moore niet echt het vertrouwen heb dat zijn documentaires heel waarheidsgetrouw zijn wegens manipulatie (door montage) en door overmatig cynisme, raakt hij hier wel duidelijk punten. Dit is alvast een betere documentaire dan Fahrenheit 9/11 die van een veel te éénzijdige kant bekeken werd. Bepaalde delen waren ook nutteloos of voegden weinig toe zoals het stuk met Jezus of het stuk waar de vader naar zijn voormalige werkplek keek. Het tweede deel was over de gehele lijn ook zwakker dan het eerste deel. Wel interessant dat Warren en Sanders hier ook al in de documentaire aan bod komen Redelijk. 6/10 Pop Skull doe ik straks een review over - heb hem juist gezien, even laten bezinken.. want dat is wel even nodig. Wat een film! 26 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 januari 2016 Share Geplaatst 26 januari 2016 (bewerkt) Pop Skull Deze film werd me aangeraden en is van regisseur Adam Wingard, bekend van The Guest. Film omtrent iemand die een breuk verwerkt door middel van pillen. En dit wordt in tegenstelling tot de wat meer conventionele drugsfilms goed weergegeven in de film, in die mate zelf dat je zelf het gevoel hebt onder invloed geweest te zijn. Een erg negatieve, verdovende en zwarte sfeer wordt gecreerd waar door middel van stroboscoopeffecten en herhalingen een verdovend gevoel wordt gecreëerd bij de kijker. Deze film moet je dan ook beleven, en je kan wel argumenteren dat het een style-over-substance film is, maar in principe vind ik de inhoud eigenlijk ook vrij sterk. Sterke dialogen, realistische sfeer die zomaar in het echt kan gebeuren en waar je je zelf in kan wanen. Een zeer eigenaardige, onconventionele, experimentele film die je zelf moet beleven om te weten of het iets voor je is. Ik vind hem alvast meer dan geslaagd, en durf het een meesterwerk te noemen. 9,2 en de eerste 9 die ik uitdeel dit jaar. edit: ik weet trouwens echt al een uur niet wat ik moet doen. Film heeft me wel gepakt. Ik ga wandeling maken buiten denk ik, effe best. 26 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 januari 2016 Share Geplaatst 26 januari 2016 Legend Mwah. Vrij goeie eerste helft, daarna zakt het redelijk in en is het niet altijd even boeiend meer. Emily Browning wel hoogtepuntje hoor <3 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 27 januari 2016 Share Geplaatst 27 januari 2016 (bewerkt) Frozen Pareltje dat ik al langer eens wou kijken. Hoopte/Rekende er eigenlijk op dat hij in het afgelopen jaar op TV zou getoond worden, maar goed dat is dus klaarblijkelijk niet gebeurd, en gezien men enkel Disneyfilms toont in de Kerstvakantie ga ik niet wachten tot volgend jaar, heb ik deze maar gekeken. Het valt me op dat deze goed ontvangen film - zeker in de volksmond - ook echt een parel van een film is naar Disneynormen. Sfeer en omgeving is prachtig, de prinsesjes zijn magistraal en de zang is ook van een goede kwaliteit, hoewel dat meer met dank aan de stemactrices lag dan aan de geschreven tekst of de melodie. Het is natuurlijk wel een voordeel dat de animatiefilm er steeds mooier en mooier op wordt - hoewel Minions bewezen heeft dat lelijk ook nog altijd kan. Maar je moet je dan volgens mij ook wenden tot de juiste studio's, en een decade aan Disneyfilms vergeten. Het is allemaal erg mooi en prachtig en leuk en het doet allemaal erg sterk denken aan Tangled. Ik vind het een goede film. Het is een favoriet van me, maar sluit niet aan bij de top. Wellicht zou ik het wat lager ingeschat hebben, mocht er geen sneeuw en ijs aan te pas gekomen zijn in deze wereld, maar dat is dan ook een sterkte aan deze film en een uniek element aan deze film waar goed mee is omgegaan. Er mogen meer van deze Disneyfilms gemaakt worden en ik heb liever dat Disney deze weg blijft inslaan, dan de films uit de decade voor Tangled of een film met de thematiek in Big Hero 6. 7,8/10 Nu nog enkel 101 Dalmatiers herzien en The Hunchback of Notredame en dan zit ik aan 25 Disneyfilms en kap ik er wel mee. Zootopia kijk ik dan nog wel eens in de loop van de komende maanden (moet me wel liggen) en er zijn er nog wel een paar die ik misschien wel eens wil zien. Maar ik wil ook niet aan Disney overload doen, het is goed geweest voor even, hoewel ik er nog steeds lekker inzit en mijn waardering voor Disney gestegen is. De studio mag zich terug aansluiten bij de eersten in de klas namelijk bij Pixar. Over Studio Ghibli kan ik nog niet oordelen, maar dat ga ik zeker exploreren :). Enkel Shrek en The Good Dinosaur eens als tussendoortje doen en dan begin ik er wel aan een paar zoals Spirited Away, Hotaru no Haka en Howl's moving Castle. Op het gemakje :) 27 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 27 januari 2016 Share Geplaatst 27 januari 2016 Frozen een pareltje, allez vooruit. De eerste die ik Let it go hoor zingen krijgt een baksteen op zn wafel. True Romance was awesome You're so cool :love::love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 27 januari 2016 Share Geplaatst 27 januari 2016 Frozen een pareltje, allez vooruit. De eerste die ik Let it go hoor zingen krijgt een baksteen op zn wafel. Ik vond de theme song allesbehalve het beste liedje. Andere liedjes waren beter. Een parel is misschien wel wat overdreven, maar ik vond het wel een goede film. :) Het had wel zijn mankementen, was hier en daar voorspelbaar (maar een Disneyfilm is in de eerste plaats op kinderen gericht, en Frozen slaagt in dat opzicht wat het moet doen). Ik vond de ijswereld prachtig gecreëerd. We zouden zo iemand wel kunnen gebruiken in België... . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 28 januari 2016 Share Geplaatst 28 januari 2016 Donnie Brasco weer is aan t ddl. Blijft toch een pareltje zeg. Kan zo genieten van zulke maffia films. Helaas zijn er niet veel van. Heb ze alemaal al wel gezien denk ik. Maar Donnie Brasco is het herhalen waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 januari 2016 Share Geplaatst 28 januari 2016 Legend Mwah. Vrij goeie eerste helft, daarna zakt het redelijk in en is het niet altijd even boeiend meer. Emily Browning wel hoogtepuntje hoor <3 3* Ik vond haar personage dus best wel irritant eigenlijk. Was voor mij toch wel echt de film van Hardy dan eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 28 januari 2016 Share Geplaatst 28 januari 2016 Ai jongens, The Revenant. Was het toch niet helemaal :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 28 januari 2016 Ai jongens, The Revenant. Was het toch niet helemaal :( Jammer he Timmie... Ik ben bang dat Leo weer naast de Oscar grijpt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 28 januari 2016 Share Geplaatst 28 januari 2016 Jammer he Timmie... Ik ben bang dat Leo weer naast de Oscar grijpt... Ja erg jammer, al maakte de tweede helft gelukkig nog wel wat goed voor mij. En tja, ik heb al die andere films niet gezien, maar vond dit niet per se een heeeele indrukwekkende rol nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 Ben een beetje bang voor die 2,5 uur, maar Lubezki die zich mag uitleven in de weidse natuur is natuurlijk wel heel aantrekkelijk. Denk dat ik volgende week toch ook maar even naar de bios trek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; heeft hem gisteren ook gezien en klonk toch een stuk optimistischer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 (bewerkt) Ja ik vond hem erg lekker hoor, vooral de manier waarop het thema man vs natuur werd uitgewerkt. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen soms wat te extreem (bij momenten te rustig of juist weer te agressief) is, maar juist dat maakte het zo goed: de natuur is ook niet zo gecontroleerd. De eerste scène op het 'slagveld' was natuurlijk fantastisch, waar Lubezki echt helemaal los kon gaan en ook de montage briljant is. Maar ook de muziek, vooral de terugkerende score wanneer Leo alleen was: zo mooi! Het vader-zoon thema vond ik iets minder, maar ik vond The Revenant overall heel erg sterk gemaakt. Oh en Di Caprio. Wat gaat die diep zeg. Als hij de Oscar wint is het zeker niet omdat hij dat op basis van zijn oeuvre verdient, maar echt op basis van deze prestatie. Aardig gek hoor. Ik vond Hardy juist soms net iets té geforceerd (met zin ogen bv.), maar desalniettemin gewoon goed. 29 januari 2016 bewerkt door vinnypassy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 The Revenant zal hier voor woensdagnamiddag zijn. Lekker op het gemakje op een minder druk tijdstip. :). Vanavond Ixcanul + Carol wellicht, en zondag had ik gereserveerd voor The Summer of Sangailé. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=47413 Honest Posters :D Wel paar keer moeten lachen hehe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 Ixcanul Leuk om eens een totaal andere cultuur op te snuiven - hoewel ik er me totaal niet thuis zou voelen. De cinematografie en de acteerprestaties zijn twee van de sterkere punten van deze film. De vulkaan zorgt voor een bepaalde sfeer. Ook de slangen, de taal en bepaalde gebruiken helpen daar aan mee. Het verhaal is niet altijd even duidelijk, en bepaalde handelingen snapte ik niet echt altijd. Maar ik ben wel vrij tevreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 Het gemiddelde van ieder land. Minstens 3 films gezien 1. Zuid-Korea (4,00 / 5 films gezien) 2. Mexico (4,00 / 3 films gezien) 3. Zweden (3,92 / 6 films gezien) 4. Frankrijk (3,56 / 27 films gezien) 5. Spanje (3,38 / 4 films gezien) 6. Denemarken (3,25 / 6 films gezien) 7. Italie (3,17 / 6 films gezien) 8. Duitsland (3,12 / 13 films gezien) 9. Verenigd Koninkrijk (3,06 / 36 films gezien 10. Australie (3,00 / 5 films gezien) 11. Hong Kong (3,00 / 4 films gezien) 12. Canada (2,93 / 7 films gezien) 13. Japan (2,58 / 6 films gezien) 14. Verenigde Staten (2,54 / 396 films gezien) 15. Belgie (2,29 / 14 films gezien) 16. Nederland (2,28 / 6 films gezien) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 Ja en? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 Welja, ik wou dit gewoon eens delen. Maar zal het dus in het vervolg niet meer doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 29 januari 2016 Share Geplaatst 29 januari 2016 Gewoon lekker posten als je dat leuk vindt:cab:. Laat die kerel lekker gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 januari 2016 Share Geplaatst 30 januari 2016 Er komt een film over Maradona. Wou ik toch even delen op een - nog altijd naar mijn weten - voetbalforum. Straks aan mijn vierde Ki-Duk-Kim Hwal / The Bow beginnen :). The Hunchback of Notre Dame was trouwens verrassend goed. 101 dalmatiers wordt de laatste Disney. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten