Niels Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Oke, dan moet ik hem misschien maar links laten liggen. Vond dat ook de grootste afknapper aan die slavenfilm van Tarantino. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Daar vond ik hem ook een stuk minder dan in deze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Samuel L. Jackson _O_ Wat een cultheld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 (bewerkt) Verdient veel te veel geld naar mijn goesting. Juist te weten gekomen dat het de acteur is die het meest verdient. :cab: De foto van Chloe Grace Morets is vooral erg up-to-date. Rare datum trouwens, betwijfel of die wel klopt, andere bronnen spreken allemaal over cinémarelease eind januari. Is deze uitgesteld. Eerste recensies trouwens ook niet echt wat het moet zijn. 6,7 na 180 gebruikers gaat meestal wel richting een zes of lager als meer gebruikers stemmen door de fanboys. Critics ook heel slecht. Aliens zouden er als mensen zien, ja laat maar gaan zou ik zeggen. Zal zelfs een 5 worden op imdb volgens mij. Ik kijk hem enkel voor maika eens op internet, maar dat is het dan ook. 14 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 (bewerkt) Wat een rare Best Picture nominaties zeg juist niet, had die voorspelling al eens gemaakt. Enkel Carol had ik wel verwacht... EDIT: yes vikander erbij voor ex machina! 12 oscarnominaties voor the revenant is veel. 10 voor mad max: fury road is te veel. Best Picture Spotlight The Revenant Mad Max: Fury Road The Big Short Bridge of Spies Brooklyn Room The Martian Lead Actor Leonardo DiCaprio, The Revenant Matt Damon, The Martian Michael Fassbender, Steve Jobs Bryan Cranston, Trumbo Eddie Redmayne, The Danish Girl Lead Actress Brie Larson, Room Saoirse Ronan, Brooklyn Cate Blanchett, Carol Jennifer Lawrence, Joy Charlotte Rampling, 45 Years Director Alejandro Iñárritu, The Revenant George Miller, Mad Max: Fury Road Tom McCarthy, Spotlight Adam McKay, The Big Short Lenny Abrahamson, Room Supporting Actress Rooney Mara, Carol Jennifer Jason Leigh, The Hateful Eight Alicia Vikander, The Danish Girl Kate Winslet, Steve Jobs Rachel McAdams, Spotlight Supporting Actor Sylvester Stallone, Creed Mark Rylance, Bridge of Spies Mark Ruffalo, Spotlight Christian Bale, The Big Short Tom Hardy, The Revenant Foreign Language Film Son of Saul Mustang A War Embrace of the Serpent Theeb Adapted Screenplay Carol The Big Short Brooklyn The Martian Room Original Screenplay Spotlight Bridge of Spies Ex Machina Straight Outta Compton Inside Out http://www.imdb.com/awards-central/oscars/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2386498842&pf_rd_r=1ZQMFV1GGXPZX1XJGWDQ&pf_rd_s=center-1&pf_rd_t=15061&pf_rd_i=homepage&ref_=hm_hm_ac_acd_lk2 effe gekopieerd. En sicario ook cinematografie. Redelijk tevreden met de nominaties. Geen al te zotte dingen en een paar positieve verrassingen, wel nog net iets te veel hypes die het goed doen (star wars, mad max). 14 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Carol toch redelijk wat nominaties, misschien dat ik die komend weekend eens meepik in de bios. Verder vind ik altijd dat wanneer je dit soort lijstjes ziet, je de indruk hebt dat het een mager filmjaar was. Wat eigenlijk niet klopt, want 3/4de van de goeie shit wordt genegeerd. The Martian voor beste film, ok Academy, ok :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Had er zelfs meer verwacht, was na Spotlight en The Revenant de favoriet voor best picture. Het is natuurlijk wel zo dat het spijtig is dat zich men op een bepaald type film focust, terwijl films als It Follows en Ex Machina echt wel revelaties waren, en er in het buitenland ook altijd veel onopgemerkt blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Die won bij de Golden Globes veel van de prijzen bij musical/comedy, was pas echt absurd. Zie DiCaprio dit jaar eindelijk zijn Oscar winnen, concurrentie is niet bijster sterk dit jaar. Ga duimen voor Vikander, twee prachtige rollen gespeeld dit jaar met Ex Machina en the Danish Girl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Hopelijk. Dan ben ik al blij. Duim ook voor Vikander, maar vrees ervoor. Pulp Fiction vond ik ook maar niets. Vijfje. Ga vanavond nog Amélie herkijken (ben er klaar voor, nadat iemand me dat weer had aangeraden) en Cowspiracy (omdat dat ook werd aangeraden, en ik met het idee loop om vegetariër te worden). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Gisteren bij Joy geweest, voor David O. Russells doen niet heel bijzonder maar gelukkig wel een sterke Jennifer Lawrence. Zojuist ook een kaartje gekocht voor mijn eerste PAC Festival volgende maand met onder meer Room en Demolition (nieuwe film van Jake Gyllenhaal). Heb mijn kaartje ook binnen, wordt m'n vijfde keer volgens mij. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Na het zien van de documentaire Cowspiracy word ik vegetarier. Ik twijfelde er al over - maar ik maak de klik nu wel echt. Eet nog liever insecten (ik heb ooit eens een insectentaartje met doden vliegen en wespen erin), dan vlees op. Echt nooit nog. Nooit. Nooit! Goede documentaire trouwens 8+. Morgen an inconvenienth truth en michael"s moore capitalism is a love story. Heb toch de smaak te pakken, kunnen we effe doorgaan. Nu slapen, doodmoe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 januari 2016 Share Geplaatst 14 januari 2016 Hopelijk. Dan ben ik al blij. Duim ook voor Vikander, maar vrees ervoor. Pulp Fiction vond ik ook maar niets. Vijfje. Ga vanavond nog Amélie herkijken (ben er klaar voor, nadat iemand me dat weer had aangeraden) en Cowspiracy (omdat dat ook werd aangeraden, en ik met het idee loop om vegetariër te worden). Waarom niet? Je bent de eerste die ik hoor die Pulp Fiction niks vindt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Professor Sneep is niet meer... :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 (bewerkt) An Inconvenient Truth Goede documentaire, maar iets te veel focus op het persoonlijke leven van Al Gore, en ook te veel focus op het weer ipv het klimaat. Droogtes, overstromingen, orkanen en tornado's zijn namelijk van alle tijden. Ook worden enkel de factoren die meespelen in het verhaal van Global Warming verteld, en blijkt uit Cowspiracy dat er veel verzwegen werd. Wel grappig dat Al Gore mijn theorie gelooft dat sudden draining van zoetwater van de noordelijke ijskap ervoor zal zorgen dat er in Europa een ijstijd zal komen, terwijl ik die theorie heb uitgedokkerd zonder er ooit over te lezen. http://www.moviemeter.nl/film/36759/info/720#4424979 Volledige recensie met wat informatie over het klimaat staat hier. Voor wie zin heeft om een lap tekst te lezen :D 15 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Een Cloverfield-sequel? [video=youtube;yQy-ANhnUpE] Godver he, wat een trailer :< hier heb ik zin in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2016 Enkel Reservoir Dogs, Django Unchained en de twee Kill Bills. Die zijn alle vier toch wel (veel) meer dan een 6 waard? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2016 Heb mijn kaartje ook binnen, wordt m'n vijfde keer volgens mij. :) Same ook 4/5e keer ofzo.. Gaat trouwens wel ziek hard met die kaartjes... Zonder die post van [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; Was ik waarschijnlijk te laat geweest... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Die zijn alle vier toch wel (veel) meer dan een 6 waard? :cab: Blijkbaar niet hé. Ja kan zijn dat ik misschien een bepaalde film al dan niet onderschat. Gebeurt wel een paar keer denk ik. Er zullen er zeker tussenzitten die ik binnen een jaar of twee wel leuk vind. Lijkt me logisch als je als kijker evolueert. Style-over-substance-filmpjes ligt me wel, vind ik. Ook buitenlandse films liggen me meer dan Amerikaanse films (omdat het er gewoon veel te dik op legt, en Amerikanen kunnen veel minder subtiliteit in hun cinéma steken). Al kan het zijn dat ik gewoon totaal de verkeerde films kijk (voor een deel wel uiteraard). Tarantino heeft niet die "stijl" die ik belangrijk vind. Dialogen zijn misschien wel mooi, de acties misschien ook. Maar ik vind het niets. Veel te grove cinema (terwijl ik fijne cinema zoek (vervang de cinema door motoriek)). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2016 Blijkbaar niet hé. Ja kan zijn dat ik misschien een bepaalde film al dan niet onderschat. Gebeurt wel een paar keer denk ik. Er zullen er zeker tussenzitten die ik binnen een jaar of twee wel leuk vind. Lijkt me logisch als je als kijker evolueert. Style-over-substance-filmpjes ligt me wel, vind ik. Ook buitenlandse films liggen me meer dan Amerikaanse films (omdat het er gewoon veel te dik op legt, en Amerikanen kunnen veel minder subtiliteit in hun cinéma steken). Al kan het zijn dat ik gewoon totaal de verkeerde films kijk (voor een deel wel uiteraard). Tarantino heeft niet die "stijl" die ik belangrijk vind. Dialogen zijn misschien wel mooi, de acties misschien ook. Maar ik vind het niets. Veel te grove cinema (terwijl ik fijne cinema zoek (vervang de cinema door motoriek)). Wat vind je dan precies niets? Wat is er grove aan? Dus alleen vanwege de stijl is het een onvoldoende? Ondanks dat je dialogen mooi vind en de acties ook...? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Ik vind er gewoon niets aan. Ik kan bij Birdman ook objectief zeggen dat ik het een goede film vind. Dat kan ik ook wel een beetje met Tarantino zijn films doen, hoewel Birdman objectief beter is dan elke Tarantino film. Het zijn geen slechte films - anders wordt het niet zo gewaardeerd. Maar het is niet voor mij. Simpel. En ik kijk geen film voor de dialogen en de actie eerlijk gezegd. Ik vind het ook veel te gemaakt overkomen. Het enige wat ik nog behoorlijk goed vond was het einde van Django unchained en het begin van kill bill 1. Dat opdelen van films in hoofdstukken ligt me ook niet. Muziek is wel vrij bekend, dat dan weer wel. Kill Bill, Pulp fiction herken je vanuit de duizend natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Die zijn alle vier toch wel (veel) meer dan een 6 waard? :cab: Wanneer ga je het eens snappen dat iedereen een andere mening kan hebben? Is dat zo erg? Please. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2016 Wanneer ga je het eens snappen dat iedereen een andere mening kan hebben? Is dat zo erg? Please. Juist discusie's met argumenten is juist boeiende aan dit topic. Als alleen maar ja en amen is wordt nooit iemand wat wijzer, Please. Ik vind er gewoon niets aan. Ik kan bij Birdman ook objectief zeggen dat ik het een goede film vind. Dat kan ik ook wel een beetje met Tarantino zijn films doen, hoewel Birdman objectief beter is dan elke Tarantino film. Het zijn geen slechte films - anders wordt het niet zo gewaardeerd. Maar het is niet voor mij. Simpel. En ik kijk geen film voor de dialogen en de actie eerlijk gezegd. Ik vind het ook veel te gemaakt overkomen. Het enige wat ik nog behoorlijk goed vond was het einde van Django unchained en het begin van kill bill 1. Dat opdelen van films in hoofdstukken ligt me ook niet. Muziek is wel vrij bekend, dat dan weer wel. Kill Bill, Pulp fiction herken je vanuit de duizend natuurlijk. Oke, helder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Juist discusie's met argumenten is juist boeiende aan dit topic. Als alleen maar ja en amen is wordt nooit iemand wat wijzer, Please. Daar geef ik je volkomen gelijk in, maar lees alsjeblieft je eerste reactie eens terug. Die komt vrij denigrerend over. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Wat vind je dan precies niets? Wat is er grove aan? Dus alleen vanwege de stijl is het een onvoldoende? Ondanks dat je dialogen mooi vind en de acties ook...? Nouja zijn films zijn niet altijd even netjes. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 15 januari 2016 Share Geplaatst 15 januari 2016 Victoria (2015) Mooi gefilmd, maar super irritant en dom hoofdpersonage zorgt toch maar voor een 7'tje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten