Spring naar bijdragen

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Zo, lekker festivaldagje gehad. 4 films (+ 1 short tussendoor)

Pod elektricheskimi oblakami (Under Electric Clouds) was de minste van de 4. Een hele vage (en lánge) Russische film over.. tsja, waarover eigenlijk? IMDB zegt "Episodic, spiritual and existentialistic look at the state the Russia is in in 2017, exactly one hundred years after the communist-led Russian Revolution". Een stuk of 7 segmentjes/episodes maar minstens 4 ervan waren echt behoorlijk saai. Heel mooi geschoten maar je kan er inhoudelijk echt weinig mee. 2.5*

El botón de nácar was een Chileense docu, het onofficiele vervolg op Nostalgia de la Luz van enkele jaren terug. Net als toen handelt deze docu over de link tussen het wetenschappelijke en spirituele van de Chileense natuur. 3.5*

Nessuno si salva da solo met Jasmine Trinca :love: en goh, wat is ze hier weer ongelofelijk goed zeg. Gaat over een (gescheiden) koppel die samenkomen op restaurant en dmv flashbacks nagaan hoe hun ooit zo mooie relatie helemaal is foutgelopen. Niet de meest originele film maar wel een heel mooi en typisch Italiaans drama. 3.5*

Me and Earl and the Dying Girl waarschijnlijk de beste film van de avond. Misschien wel de nieuwe indie-publiekstrekker van dit jaar, na films als Perks/Short Term 12 de voorbije jaren. Mooie humor, lekker quirky ook bij momenten, en ontroerend. Alleen vond ik het er naar het einde toe iets te dik op liggen, zie ook de vele snotterende dames in de zaal na afloop, maar al bij al wel geslaagde film. 3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag staan er veel films op het programma :) om te kijken thuis. Heb toch tijd.

Daarnaast... het valt ook op dat die top 100 voortdurend veranderd. Heb geregeld films die ik niet lang na het kijken flink overschat & omgekeerd. En sommige die ik echt totaal niet weet te plaatsen. Interstellar & Her zijn voorbeelden van films die ik in eerste instantie veel te hoog inschat, en nu helemaal aan het dalen zijn, terwijl films zoals 2001, american beauty, drive (maar die heb ik herkeken) en it follows steeds blijven stijgen :p

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest ff denken aan een horror/thriller die ik eens heel lang geleden deels heb gezien en later nog eens af wilde gaan kijken. Ben die film alleen nooit meer tegen gekomen en misschien vind ik het nu zelfs wel een kutfilm. Kan ookzijn dat ik deze vraag lang geleden ook al eerder heb gevraagd.

Maar kan mij herinneren dat er een auto met één of meerdere personen op een weg reed, in het donker en een bebost gedeelte, waar maar geen einde aan kwam. Ander momentje wat ik mij vaag ksn herinneren is dat er dan ook opeens uit het niets een kinderwagen op de weg tevoorschijn kwam. Iemand een idee?

Edit: Toen ik zelf ff googlede op movie thriller endless road kwam ik uit op dead end. Dat zou hem wel kunnen zijn. Ga nu ff pics bekijken of ik die herken.

Edit 2: Nu weet ik het wel zeker:

http://1.bp.blogspot.com/_BApUSasZ2nU/Sx8xhC4fU4I/AAAAAAAABvQ/vHOlz00sAy4/s1600-h/carriage2.jpg

Staat helaas niet op Netflix. Hopelijk misschien op de Duitse variant, aangezien ik vanavond in Duitsland zit :)

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle Royale viel ook royaal tegen zeg.

is meer een actiefilm. Zakt bij mij ook wat omdat er voor mij geen betekenis in de film zit. Maar voor een nobrainer wel één v/d beste films die ik al gezien heb. Lekker gruwelijk en ook atypisch (en daarmee gedurfder dan veel andere actiefilms/blockbusters).

10.000 keer beter dan het softe The Hunger Games. Eigenlijk een beetje The Hunger Games zoals het moest zijn, maar dan nog erger dan in mijn gedachten.

Zelf die fetten Jahren sind vorbei gezien. Komt binnen op plaats 15. Wat zijn die Duitsers toch goed in dat soort films zeg. Lijkt een beetje op Victoria qua genre. En waar daar de filmtechnieken een dikke plus zijn, is dat hier bij de betekenis.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag 12/09 Sicario 19.45 / Canada

Zondag 13/09 Knight of Cups 19.30 / VS

Maandag 14/09 Under Electric Clouds 14.00 / Rusland

Maandag 14/09 Me and Earl and the Dying Girl 17.00 / VS

Maandag 14/09 Galloping Mind 19.45 / Belgie

Vrijdag 18/09 El Boton de Nacar 19.45 / Chili

Zaterdag 19/09 Efterskalv (The Here After) 17.00 / Zweden

Zaterdag 19/09 Bridgend 19.45 / Denemarken

zal het worden.

Awel, ben je nu al in Oostende geweest of niet? :cab:

Ik zometeen naar Sicario :< heel veel zin in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een filmdagje gedaan met Irrational Man (Woody Allen) en Southpaw (Antoine Fuqua). Irrational Man gekozen omdat die aansloot op Southpaw. Weinig verwachtingen en heel interessant was die ook niet. Had gisteravond speciaal nog even Magic in the Moonlight gekeken (goede soundtrack overigens) en vond ze allebei wel van hetzelfde niveau. Goede wegkijkertjes, weinig tot geen saaie gedeeltes en een verhaal wat gewoon netjes uitgezet was. Irrational Man was dan net iets interessanter, maar het ontliep elkaar allebei niet zo. Emma Stone zowaar weer eens twee goede rollen zien neerzetten.

Southpaw was dan smullen geblazen. Goede soundtrack, dijk van een cast en interessant verhaal (oké beetje cliché maar lekker boeiend). Geen Warrior (imo beste vechtsportfilm), maar prima sportdrama.

Magic in the Moonlight 6,1

Irrational Man 6,2

Southpaw 7,8

Volgende week hoop meepikken in de bios normaal gesproken:

Maze Runner

Everest

The Intern

Tada's Do-It-All House (Camera Japan Festival)

One Million Yen Girl (Camera Japan Festival)

Vancouver Asahi (Camera Japan Festival)

Paranoia (Camera Japan Festival)

Light Shines Only There (Camera Japan Festival)

Starting Over (Camera Japan Festival)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg geslaagde laatste festivaldag hoor.

Sicario was de eerste van de avond. Eindelijk, na maanden anticiperen. Al die tijd de trailers vermeden, had totaal geen idee wbt het plot ook. Zal er ook nog niet enorm veel over vertellen, behalve het feit dat Villeneuve me absoluut niet heeft ontgoocheld. Het is een heerlijke thriller geworden die 2 uur lang de suspens erin houdt en je laat gissen naar de afloop. Net zoals we stilaan gewoon zijn geworden van Villeneuve is ook deze film weer echt vakwerk, met een regie die tot in de puntjes verzorgd is. Ziet er fantastisch uit, maar vooral ook een perfect gebalanceerde sound mix zorgt ervoor dat de intensiteit net telkens op de juiste momenten wordt aangewakkerd. Na afloop maakte ik voor mezelf al een beetje de vergelijking met [tekst]No Country For Old Men[/tekst], en dan vooral vanwege enerzijds [tekst]het grimmige beeld van de situatie rondom de drugcartels en het idee dat het kwaad toch niet af te stoppen valt[/tekst] maar anderszijds ook [tekst]vanwege het toch wat open einde, of althans, een einde wat veel mensen niet echt genoegdoening zal geven[/tekst] hoewel dat voor mij totaal niet geldt. ;sm; Cast was ook voor het grootste deel erg sterk, alleen klein minpuntje is misschien [tekst]het karakter van Emily Blunt.. je krijgt het idee dat zij het hoofdpersonage is.. maar wat heeft ze nu eigenlijk moeten doen? Eigenlijk bijna niets.. ze is wel overal bij, maar ze mag/kan bijna niets doen.[/tekst]

4*

Bridgend was de 2de film. Gebaseerd op een reeks vreemde zelfmoorden in Bridgend County in Wales, waar in een periode van 5 jaar meer dan zeventig jongeren zich hebben opgehangen zonder aanwijsbare reden en zonder een afscheidsbrief na te laten. Zeer bizar filmpje, maar wel enorm intrigerend. Ook nogal onevenwichtig, een paar indrukwekkende en haast surrealistische scenes die worden afgewisseld met vagere stukken die het niveau wat naar beneden halen. Hoofdpersonage, Sara, was wel erg goed, had ook echt de ideale uitstraling voor dit karakter. De heerlijke soundtrack paste eveneens perfect in het mysterieuze plaatje van Bridgend.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites