MisterX Geplaatst 14 april 2018 Share Geplaatst 14 april 2018 Goh, Gameranger bestaat nog voor dit spel. Ik zie zelfs tientallen lobby's. Dat had ik niet verwacht voor zo'n crappy programma dat niet met zijn tijd mee gaat. Want laten we eerlijk wezen: Gameranger laat je het spel spelen zoals het ooit was en daar houdt de functionaliteit ook wel op. Recente ontwikkelingen (zoals balance patches op zowel Steam als Voobly) vindt je niet terug op Gameranger. Hetzelfde geldt voor de recent uitgebrachte uitbreidingen aan de game. Nou ja, Forgotten Empires vindt je daar wel terug, maar dat is een zeer verouderde versie uit de tijd dat het nog geen officiële uitbreiding was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 14 april 2018 Share Geplaatst 14 april 2018 Goh, Gameranger bestaat nog voor dit spel. Ik zie zelfs tientallen lobby's. Dat had ik niet verwacht voor zo'n crappy programma dat niet met zijn tijd mee gaat. Want laten we eerlijk wezen: Gameranger laat je het spel spelen zoals het ooit was en daar houdt de functionaliteit ook wel op. Recente ontwikkelingen (zoals balance patches op zowel Steam als Voobly) vindt je niet terug op Gameranger. Hetzelfde geldt voor de recent uitgebrachte uitbreidingen aan de game. Nou ja, Forgotten Empires vindt je daar wel terug, maar dat is een zeer verouderde versie uit de tijd dat het nog geen officiële uitbreiding was. Is die daar te spelen dan? Bedoel ben zelf een behoorlijke noob. Kan op gr nog nr spelen. Op die platformen ook? Of komen daar allemaal mensen die micromanagen als een gek. Zoja dan overweeg ik m wel te kopen. Speel conquerors of aok op gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 april 2018 Share Geplaatst 14 april 2018 Is die daar te spelen dan? Bedoel ben zelf een behoorlijke noob. Kan op gr nog nr spelen. Op die platformen ook? Of komen daar allemaal mensen die micromanagen als een gek. Zoja dan overweeg ik m wel te kopen. Speel conquerors of aok op gr Wil je een antwoord voor Steam of Voobly? Nou ja, je krijgt beiden. Steam: De expansions zijn uitgebracht op Steam. Logisch dat je daar de uitbreidingen kunt spelen. Ik verwacht qua games dat je hier ook de meeste NR-games zult vinden (al denk ik wel dat NR typisch Gameranger is *). Ik verwacht dat je op Steam niet heel veel mensen zult tegen komen die micro managemen als een gek. Zeker als je een beetje let op de rating van iemand. Ik moet zeggen dat ik zelf de HD versie wel heb aangeschaft, met 2 van de 3 uitbreidingen tijdens een van de Steamsales, maar eigenlijk nog nooit gespeeld heb. Op Steam speel je met de balacingpatches die Microsoft zelf uitgebracht heeft. Voobly: Er is een mod die het mogelijk maakt om de HD-uitbreidingen ook in Voobly te gebruiken. Ik heb de link even opgezocht: https://www.voobly.com/gamemods/mod/860/WololoKingdoms/Overview Ik heb in het verleden wel eens wat potjes op Voobly gespeeld, maar dat was voor dat deze mod bestond. Hele tijd geleden dus. Dus ook op Voobly kun je met de uitbreidingen spelen indien je ze hebt aangeschaft. Ik durf niet te zeggen hoe populair deze mod is en hoeveel games je dus vindt met deze mod. Games worden over het algemeen gespeeld met UserPatch.. In de NPL (New Player Lobby) vind je genoeg noobs. De potjes die ik gespeeld heb, zijn ook in deze lobby geweest. Mocht je Voobly gewoon een keer willen proberen: De gewone conquorers of AOK zijn genoeg om hier te kunnen spelen. Alleen als je de HD-uitbreidingen wilt spelen, moet je ze via steam aanschaffen. Voor deze optie kun je dus ook gewoon eens een account aanmaken en kijken wat je er van vindt. Je hoeft dus niets te kopen om Voobly eens uit te proberen. Wat voor mij voor zowel het gebruik van Steam of Voobly pleit en tegen Gameranger: Het toevoegen van mods is in beide gevallen heel eenvoudig, terwijl het in Gameranger veel meer moeite kost of soms geen eens te doen is. Ik neem aan dat je bekend bent met de Steamworkshop, dus dat hoef ik niet verder toe te lichten. Voobly heeft een gelijksoortig systeem. Zelf speel ik altijd met een grafische mod die de bomen verkleind. Niets is verschrikkelijker dan villagers die achter de bomen verstopt zitten, om maar eens een voorbeeld te geven. Met moeite kon ik die in Gameranger krijgen, maar op voobly en steam is het een kwestie van een druk op de knop en je kunt het gebruiken. Daar kun je het ook heel eenvoudig aan- en uitzetten. Als ik er voor Gameranger vanaf zou willen, zou ik denk ik de gehele game opnieuw moeten installeren... * Op zowel Voobly als Steam zijn genoeg potjes Blackforest. Niet altijd zal er een NR afspraak zijn, maar in de praktijk komen deze potjes wel vaak neer op NR. Pas ergens in de Imperial Age barst het feest pas los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 15 april 2018 Share Geplaatst 15 april 2018 Ahh okay. Zal ernaar kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 april 2018 Share Geplaatst 16 april 2018 Ik heb even op Steam gekeken - voor zo ongeveer het eerst. Je hebt daar blijkbaar een 'treaty lenght' optie. Dat komt neer als een geforceerde NR-periode. In die periode is aanvallen simpelweg niet mogelijk. Ik heb alleen geen idee in welke mate er met deze optie gespeeld wordt in multiplayer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 april 2018 Share Geplaatst 19 april 2018 Ik heb het idee dat ik er weer een beetje in zit. Binnenkort maar even online gaan proberen. Geen idee nog of het voobly of steam wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 april 2018 Share Geplaatst 25 april 2018 (bewerkt) @Acquafresca AoE II HD is in de aanbieding op steam. De game incl alle DLCs voor iets meer dan een tientje! Mocht je er dus interesse in hebben: sla je slag. 25 april 2018 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 mei 2018 Share Geplaatst 10 mei 2018 @Acquafresca Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen deathmatch? Is dat geen gamemode die bij jou past? Daar heb je alleen maar de post-imperial gevechten die je ook bij NR hebt. Dat scheelt alleen de 50 minuten 'niets' doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 11 mei 2018 Share Geplaatst 11 mei 2018 Meeh. Tijdens dat niets doen leer je het spel beter kennen. Kan dan beter cba spelen en alleen voor gevechten gaan als je het zo bekijkt. Speel hier en daar gewoon no-rules. NR blijf ik t leukst vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 mei 2018 Share Geplaatst 11 mei 2018 Ik dacht dat je graag vocht met grote legers, met alle upgrades etc. Dat je daarom NR speelt. Dat dacht ik in ieder geval. Blijkbaar heb ik dat verkeerd begrepen. Ik ben trouwens wel benieuwd wat je die eerste 50 minuten nu daadwerkelijk leert. Het enige wat je volgens mij leert, is boomen. Al hoor ik graag dat ik het mis hebt. Als je trouwens graag NR speelt: Zeker mee verder blijven gaan. Zo nu en dan een potje kan ik ook best waarderen. CBA zie ik zo nu en dan wel voorbij komen, maar geen flauw idee hoe dat nu precies werkt en wat het doen is. Dus daar kan ik weinig over zeggen. PS: NR betekent trouwens No Rush, niet No-rules ;) (vast een typo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 12 mei 2018 Share Geplaatst 12 mei 2018 Ja idd. Ik vermaak me prima haha. Wat ik nog nooit begrijp. Tot de castle age houd ik de andere makkelijk bij qua economie /punten. Blijf daarna ook vanaf 4 tcs villagers pompen. Maar uiteindelijk loop ik na 10 min zwaar achter op de rest qua punten. Wat doe ik verkeerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 mei 2018 Share Geplaatst 12 mei 2018 Gezien je beschrijving kunnen er veel dingen aan de hand zijn: - scouting levert redelijk wat punten op. Maar verder achterlopen, dan klinkt dit niet als het probleem. - techs. Dingen als betere houthakkers etc. Dat maakt je villagers veel sneller werken. - efficiëntie van je villagers. Te veel villagers bij een lumbercamp en ze botsen steeds tegen elkaar. Of misschien moeten ze te ver lopen (in die tijd verzamelen ze gene resources). - mogelijk gebruiken ze meer dan 4 TC. Zeker bij 50 min NR kun je er best meer gebruiken. Of start al snel de trade op, zodat je via die weg ook steeds meer resources binnenkrijgt. - je bent redelijk laat in de Castle age 4TCs en loopt daarom dus achter de feiten aan. - ??? Je zou zelf eens een game terug moeten kijken om te zien hoe andere het anders aanpakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 mei 2018 Share Geplaatst 13 mei 2018 Wat een gozer was mijn tegenstander: "Hij speelt niet tegen mensen die voor een fast castle op Arabia gaan, omdat ze anders niet van hem kunnen winnen" :m: Zijn feudal army (5 archers) kwam pas aan toen ik al in de castle age was. Nou ja, dan ben je zelf gewoon veel te traag... 1 knight en weg was zijn army. Als hij echt voor een feudal war wilde gaan, had hij veel eerder naar de feudal age moeten gaan én veel eerder een leger moeten sturen. Nu kwamen zijn paar archers pas aan toen ik in de castle age was. 1 knight en weg was zijn army. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 14 mei 2018 Share Geplaatst 14 mei 2018 Ik heb net dus een no rule game gespeeld. Tegenstander van de kaart geveegd terwijl die no noobs had geschreven als titel. Ben daarin misschien beter haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 mei 2018 Share Geplaatst 14 mei 2018 Ik heb net dus een no rule game gespeeld. Tegenstander van de kaart geveegd terwijl die no noobs had geschreven als titel. Ben daarin misschien beter haha Ik zou overstappen op rush-games als ik jou was :D:naughty::-D:huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 mei 2018 Share Geplaatst 14 mei 2018 Ik zou je bek lekker houden over rush of no rush met je triple en quadruple posts tegen jezelf hierzo. :D:naughty::-D:huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 14 mei 2018 Share Geplaatst 14 mei 2018 Meeh. Houd t nog bij no rush. Lekker bezig man, HD versie of de originele? Ik speel conquerors Bart. Wanneer doen we een potje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 15 mei 2018 Share Geplaatst 15 mei 2018 Ben in juli weer in Nederland dan doen we wel weer ff een potje. Die ping zal het nu wel fucking kut maken gok ik zo, al valt het altijd te proberen. Waar zit je nu dan? Colombia nogsteeds? Helft van game ranger komt uit Zuid Amerika dus zal wel meevallen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 mei 2018 Share Geplaatst 15 mei 2018 Meeh. Houd t nog bij no rush. Lekker blijven doen wat je leuk vind (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 15 mei 2018 Share Geplaatst 15 mei 2018 Ja Colombia. 2 uur geleden mn baan opgezegd dus in principe heb ik nu veel tijd. :-D Ga maar alvast game downloaden, knallen we vannacht een potje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 mei 2018 Share Geplaatst 15 mei 2018 (bewerkt) Koop die HD versie anders ff, die heb ik op Steam en dat werkte toen met Dans wel prima online. HD staat er om bekend veel lag te hebben in vergelijking met de andere platforms. Ik zou zelfs kijken naar Gameranger of Voobly, die hebben bij mijn weten minder lag (dat geldt in ieder geval voor Voobly en volgens mij ook voor Gameranger). Volgens mij kunnen jullie beiden ook op Voobly spelen zonder dat iemand het spel hoeft te kopen / downlaoden: Voor Acquafresca geldt de 'normale' installatie van Voobly, net zoals hij ooit Gameranger heeft gedownload en geïnstalleerd. Voor Bart geldt de volgende link: https://www.reddit.com/r/aoe2/commen...ing_up_voobly/ Als je de stappen goed doorlopen hebt, kun je gewoon tegen iedereen spelen, ongeacht of je de originele game had of de HD versie. Nadeel voor jullie: NR is typisch Gameranger. Op de andere platforms vindt je bijna geen NR-games. Kijk maar of jullie wat hebben aan deze suggestie. (voor de duidelijkheid: Ik heb geen ervaring met het stappenplan bij die link) 15 mei 2018 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 16 mei 2018 Share Geplaatst 16 mei 2018 [quote name='Acquafresca'] Ga maar alvast game downloaden, knallen we vannacht een potje. [/QUOTE] Heb je die HD version op steam Halit? 5 euro dacht ik. Vind 'm erg mooi ogen. Goede versie. Wil best een potje met Bartje old skool meedoen binnenkort. Echt al heel lang niet gespeeld. @MisterX Weet niet waar het verhaal van lagg vandaan komt, maar nergens last van. Oogt erg gemakkelijk via Steam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 mei 2018 Share Geplaatst 17 mei 2018 [quote name='Dansmeister'] @MisterX Weet niet waar het verhaal van lagg vandaan komt, maar nergens last van. Oogt erg gemakkelijk via Steam.[/QUOTE] Laat vanaf het begin van deze post duidelijk zijn: steam is best oké. Ik speel er zelf ook zo nu en dan wat potjes. Als het echt een drama zou zijn, zou ik er nooit spelen. Volgens mij is dat verhaal over de lag wel de algemene consensus op het internet. Google er maar eens op. Ik heb zelf ook die ervaring op steam, waardoor ik mezelf ook aansluit bij deze consensus. Een voobeeldje: Een boar lure zonder loon op HD is groot risico door de lag. Dus daar doe ik eigenlijk altijd eerst loom en daarna pas de boar lure. Op voobly, offline of bij een lan-game heb je dat veel minder. Daar lure ik de boars zonder enige moeite zonder loom. Er waren trouwens twee aspecten die speelde, de mogelijke lag was niet het enige. 1. Je bent bang voor lag 2. De ene heeft HD en de ander de gewone versie en je zoekt een manier om te spelen. Dan zeg ik: Ik beveel Voobly aan als oplossing. Met beide versies kan er via Voobly tegen elkaar gespeeld worden, terwijl op Voobly de lag over het algemeen minder is dan bij steam. Als zij graag de potjes via steam willen spelen: dat zal ook geen grote problemen opleveren. Er is dan wel iemand die het HD-spel nog zal moeten aanschaffen en mogelijk heb je iets meer lag. Maar ook via deze weg kun je prima wat potjes spelen, zonder al te veel problemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 17 mei 2018 Share Geplaatst 17 mei 2018 [quote name='Dansmeister'] Heb je die HD version op steam Halit? 5 euro dacht ik. Vind 'm erg mooi ogen. Goede versie. Wil best een potje met Bartje old skool meedoen binnenkort. Echt al heel lang niet gespeeld. @MisterX Weet niet waar het verhaal van lagg vandaan komt, maar nergens last van. Oogt erg gemakkelijk via Steam.[/QUOTE] Heb de HD gekocht idd. Van middag ook een potje op steam gespeeld. Behoorlijk laggy om eerlijk te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 mei 2018 Share Geplaatst 18 mei 2018 Lag? Welke lag? :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten