Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Jouw favoriete series..

Vegas

Aanbevolen berichten

Wou dit topic al een tijdje maken, maar kwam er nooit echt van. Wat zijn nu jouw favoriete series? Een top 3, 5, 10 of zelfs top 25 bijvoorbeeld, liefst met onderbouwing.

Mogen series zijn die nu bezig zijn, of die al afgelopen zijn, zolang je maar een top # kan maken.

Ik trap af. Mijn favoriete genres zijn, zoals al eerder gebleken, comedy & drama. Het is dus ook niet raar dat in mijn lijst met huidige, en vroegere series vrijwel alleen maar series van die genres voorkomen.

[spoiler= LV series]Currently Following:

Californication

Gossip Girl

90210

Desperate Housewives

How I Met Your Mother

Chuck

House

Entourage

Community

The Office US

The Big Bang Theory

Glee

2,5 Men

Weeds

Modern Family

The Inbetweeners

Skins UK

How To Make It In America

Rules of Engagement

Game of Thrones

In the past:

Married With Children

Dukes of Hazzard

A-Team

Knight Rider

The King of Queens

Friends

My Wife and Kids

Allo Allo

Fawlty Towers

The Office UK

Scrubs

Schone Schijn

Are You Being Served?

Seinfeld

Will & Grace

Spin City

Flodder

Everybody Hates Chris

Everybody Loves Raymond

According to Jim

Malcolm in the Middle

The Fresh Prince of Bel-Air

Family Matters

That 70s Show

The Nanny

The Cosby Show

Dat neemt niet weg dat ik best fan kan worden van series die niet die genres hebben, ik noem een Game of Thrones bijvoorbeeld. Wat een serie bij mij goed maakt is het totaalplaatje. Ik kijk naar verschillende aspecten, de cast als hoofdaspect, verder de storyline, muziek, en in mindere mate tussen (scenery) shots en het niveau van de pilot, want dat valt vaak nog vies tegen.

Anyway, uit mijn lijst ga ik voor een top 15 van series die echt boven de rest uitspringen. Alle series hebben hun positieve en negatieve kanten, maar er zijn er 15 die echt voldoen aan al mijn eisen maar verder op inhoudelijk niveau erg verschillen. Ik ga beginnen bij 15, en tel zo af naar 1. Ik zal bij iedere serie onderbouwen waarom ze het aantal sterren krijgen (1 tot 10) wat ze krijgen. Overigens moet ik niet vergeten te vermelden dat ik een serie als Game of Thrones niet vermeld omdat ik daar nog té weinig van heb gezien.

Ik trap af:

15: Allo' Allo'

nk0LvJU75Fg712f.jpg

Een serie waar ik min of meer mee ben opgegroeid omdat pa en ma er fan van zijn. Droge (flauwe) humor, maar bij tijd en wijlen gewoon een prima manier om je lachspieren aan het werk te zetten. Guy Siner (Lieutenant Gruber) die de nichterige lieutenant speelt, de lelijke René die aanbeden wordt door z'n 2 maids en dan nog Richard Gibson die de rol van Herr Flick zo goed vertolkt. Genieten pur sang, ook al is de opzet redelijk clumsy en amateuristisch heb ik altijd het idee. Kortom, gewoon prima, niets meer niets minder.

Score: (*)(*****)

14: 90210

425.new.90210.051308.jpg

Tsja, na de oldskool Beverly Hills 90210 is het voor de spin-off versie aanpoten om het niveau te halen. En dat is ook logisch, maar toch heeft Rob Thomas in mijn ogen een prima fundering neergezet om op te bouwen. We zitten nu in seizoen 4 die in Q3 van 2011 gaat starten en ik moet zeggen dat 90210 me zeker kan boeien. Het is overigens een echte tienerdrama, dus een minpuntje is wel dat sommige castleden al 30+ zijn en scholieren van 17/18 spelen. Maar goed, als je van jetset, Beverly Hills, Malibu en drama houdt is dit gewoon een aanrader. Mooie vrouwen, dure auto's, wat wil je nog meer?

Once again, leuk vermaak voor tussendoor, en een catchy intro die al een jaar lang mijn ringtone is :mrgy:.

13: Married With Children

married-with-children-applegate.jpg

Tsja, Married With Children. Wie kent het niet? Over opgegroeid met gesproken... Nouja gewoon heerlijk vermaak, Ed O'neill die Al Bundy héérlijk speelt en verder gewoon leuk vermaak. Bud & Kelly de domme kindjes die heerlijk droog zijn en Peggy die ook gewoon tof is. Gewoon leuk dit. Je moet er niet teveel van verwachten, doe je dat niet, dan is dit gewoon een van de leukste sitcoms ooit gemaakt.

12: Gossip Girl

gossip%20girl.jpg

Gossip Girl is zo'n drama serie die een beetje z'n ups and downs heeft. Waar de cast echt hoog scoort (Leighton Meester :<, Blake Lively :<), zowel qua looks als acteertalent lacked het verhaal soms geloofwaardigheid. Dit neemt niet weg dat de cutscenes van New-York en de muziek breathtaking zijn. En het moet gezegd worden, gaandeweg seizoen 4 wordt het verhaal aanzienlijk beter. Qua gastrollen zit het ook wel snor, ik noem een Katie Cassidy, Joanna Garc�*a, Hilary Duff en Michelle Trachtenberg. Zoek je nog een drama, met eye-candy en toch zeker wel een tof verhaal, dan is Gossip Girl absoluut een aanrader.

Score: (**)(*****)

11: The Office US

the-office-20060712085728794-000.jpg

Lange twijfel, discussies met mezelf maar toch een elfde plaats voor Office US. Waarom discussie? Omdat ik eigenlijk een lagere plek had verwacht, in positieve zin dus. Maar waar het het niveau van Office UK prima haalt & opvangt is het soms toch een beetje dull, het doet soms zelfs een beetje pijnlijke Engelse saaiheid aan. Helemaal dit laatste seizoen, waar Michael Scott ertussenuit gepiept is verliest de serie veel van z'n credibility, mede omdat Will Ferrell gewoon heel duidelijk niet geschikt is voor de rol die hij vertolkt. Ik heb 7,5 seizoenen mogen genieten, hopelijk zal seizoen 8 de lijn mogen doortrekken, in positieve zin, zonder Will Ferrell.

10: Scrubs

scrubs_468.jpg

Scrubs is een serie die mij altijd zal bijblijven. Waarom? Omdat ik nog nooit een serie ben tegengekomen waar 2 acteurs zo natuurlijk met elkaar samenspelen. De band die Turk (Donald Faison) & J.D. (Zach Braff) met elkaar hebben in de serie vind ik zo perfect gedaan, dat alleen daarom de serie al top is. Tel daar de geniale humor van Perry Cox, The Janitor, Ted en Bob Kelso bij op en de cirkel is rond. Om over de schoonheid van Dr. :< Elliot :< Reid nog maar te zwijgen. Ja, Scrubs is geniaal, en ik vind het nog iedere dag jammer dat de serie is gestopt.

9: House

house-md-fox-television-thumb.jpg

Tsja, House. Wat moet ik er van zeggen, als er een genialiteitsprijs bestond zou Hugh Laurie hem winnen. Ik heb zelden een acteur gezien die een rol met zoveel geloofwaardigheid en respect vertolkt, Gregory House is voor mij een absoluut top character en staat zeker in m'n top 3 serie acteurs. Helaas heb ik het gevoel dat de serie zelf een beetje moet lijden onder het succes van House. Sowieso vind ik dat de serie enigszins eentonig wordt na een tijd, mede omdat ze zelf medische gevallen zijn gaan bedenken die nogal ongeloofwaardig aandoen. Jammer, maar noodzakelijk blijkbaar. Desalniettemin is House soms zenuwslopend spannend en is de cast verder schitterend. Qua drama een van de beste series die er is. Een hele terechte 9de plek.

8: Desperate Housewives

Desperate-housewives.jpg

Desperate Housewives is me destijds, samen met andere series als GG en 90210 aangesmeerd door m'n ex. En daar ben ik haar echt héél erg dankbaar voor. Waar Desperate Housewives echt typical Amerikaans is, is het gewoon wel heel vermakelijk. Backstabbing housewives die elkaar de ene dag niet kunnen luchten of zien en de volgende dag gemoedelijk zitten te pokeren. Heerlijke drama en comedy in 1, en ik geef het toe, de enige serie die mij aan het janken heeft gekregen. En dan moet een serie ver gaan hoor. :mrgy:

Score: (***)(*****)

7: How I Met Your Mother

How-I-Met-Your-Mother-tv-13.jpg

HIMYM vind ik de laatste tijd een beetje een gevalletje hate it or love it, en ik durf zelfs wel te zeggen dat ik vind dat de makers het een beetje uitmelken. Neil Patrick Harris is wel degene die deze serie een beetje ''draagt'' in mijn ogen, zonder hem zouden de kijkcijfers zeker halveren. Desondanks moet ik toch bekennen dat de serie mij altijd heeft weten te boeien. Of dat nu door het gebroederlijke sfeertje á la Friends komt, ik weet het niet. Maar toch is het een van de beste sitcoms omdat de balans tussen de cast zo goed is. Een concept wat me ook een beetje aan Rules of Engagement doet denken, maar toch een betere uitvoering. Toch 8 sterren voor HIMYM, omdat er weinig beters is in het genre. Hopelijk weten de makers de verhaallijn nog iets op te leuken in de komende 2 seizoenen.

6: Modern Family

425.modern.family.lc.050510.jpg

I've got Gloria! 2x Ed O'neill in m'n top 15, wie had dát gedacht? Maar Modern Family is een serie die me blij maakt, en comedies die dat doen verdiene het hoog te scoren. Phil (Ty Burrell) en Cam (Eric Stonestreet) zijn gewoon zó grappig, dat ik inmiddels al aan m'n 3de rerun van de serie zit. Zo'n simpel concept, zo'n goeie uitvoering door de uitmuntende cast (Sof�*a Vergara :<, Sarah Hyland :<). Gewoon echt meer dan leuk dit, aanrader als je wilt lachen.

5: Skins UK

skins-uk.jpg

Een relatief onbekende serie, maar voor mij absoluut een topserie. Classified als comedy, maar voor mij meer drama. Tevens Brits, wat altijd een pluspunt is. Een serie die de problemen waar de hedendaagse jeugd mee speelt op een sublieme wijze weergeeft. Drugs, alcohol, zelfmoord, ouders die scheiden, seks, noem het maar op. Na het 2de seizoen is er een volledige castwissel, waarna het in mijn ogen alleen maar beter wordt. Voor mij is dit een must-watch als je van drama met lichte comedy tussendoor houdt. Helemaal als je zelf nog een tiener bent, want dan is het meeste heel herkenbaar. Zeer touching af en toe.

4: The Big Bang Theory

19737300c35843c8a7f0d6928d4ac85d.jpg

Een serie die 100% top 5 materiaal is. Genialiteit, humor, alles komt aan bod. Sheldon (Jim Parsons) die alle lof verdient die hij krijgt voor z'n rol, zelden iemand zo natuurlijk zien acteren. Hell, zelfs als hij zichzelf is is hij nog Sheldon zeg maar. Penny die cute is, Raj die tof is, Leonard die geeky is en Howard die BAAS is. Anders kan ik het niet verwoorden, maar Howard is de instructeur die mijn lachspieren in vorm houdt zeg maar. The Big Bang Theory is geen serie die je moet kijken voor het verhaal, maar gewoon om je slap te lachen om de onzinnigheid en genialiteit van de cast. Top, met de hoofdletter T.

En nu, *TROMGEROFFEL*, mijn top 3! Een top 3 waar ik ongelooflijk veel moeite mee heb, omdat alle 3 de series voor mij een stempel subliem verdienen. Beter is er voor mij niet, en geen enkele andere serie komt bij deze 3 in de buurt.

3: Weeds

weeds.jpg

Weeds is zo'n serie die underrated is in mijn ogen. Een verhaal die uniek is in z'n genre, een cast die ook redelijk uitzonderlijk is maar alles klopt gewoon. Allemaal kleine puzzelstukjes die samen een geweldige puzzel vormen. Mary-Louise Parker, de oppermilf, koningin van de wiet zeg maar die oogt als een gewone ''stay at home mom'' maar in feiten een grotere drugs queenpin dan half mexico bij elkaar :checkit:. Nee, alle gekheid op een stokje, Weeds is gewoon echt geniaal. Een serie zonder grenzen, die de bekende Amerikaanse schroom keihard van zich af trapt en lekker doet waar het zelf zin in heeft. Een verhaallijn met alle mogelijkheden van de wereld, maar 1 rode draad waar al die mogelijkheden aangehangen worden. Een cast die perfect op z'n plaats valt met Justin Kirk, Kevin Nealon, Alexander Gould & Hunter Parrish en een verhaallijn waar ik nooit op uitgekeken zal raken.

Score: (****)(*****)

2: Entourage

entourage.jpg

Mijn hersenen hebben overuren gedraaid over de nummers 1 en 2. Maar het is niet anders, Entourage verschilt niet veel met de nummer 1, maar moet toch het onderspit delven door 1 simpel aspect, gelijkblijvend niveau. Entourage is qua cast de betere, qua verhaallijn is het soms vergezocht en onrealistisch.

Dat neemt niet weg dat Entourage 1 van beste, vetste en simpelweg tofste series is die ik ooit heb mogen zien. De intro alleen al, keihard meebleren, keer op keer weer. En tsja, ik hoef maar 1 naam te noemen: Ari Fucking Gold, en dan weten de meeste mensen weer waarom Entourage zo goed is. Jeremy Piven is wat mij betreft de beste acteur die ik heb mogen zien acteren in een serie. Geen enkele acteur (of actrice for that matter) haalt zijn niveau en zet zijn/haar karakter zo goed neer als hij dat doet bij Ari Gold. Hoe hij mensen kan kleineren (LLOYD!) of intimideren is grandioos werkelijk.

Sowieso is de hele cast om je vingers bij af te likken, en de hoofdacteur is in mijn ogen dan nog de minste (Adrian Grenier), Vincent Chase zelf dus. Maar dat maakt de serie ook deels zo goed, de typetjes om Vinny heen. Turtle, Drama (VICTORYYYYY! _O__O_) en E. Al met al klopt alles gewoon, de vrouwen, de muziek, de cast. Alleen de verhaallijn is het ene seizoen duidelijk minder dan het andere seizoen, en dat is gewoon jammer. Dat houdt overigens niet in dat de serie daardoor veel minder wordt, het kost Entourage alleen de nummer 1 plek bij mij :mrgy:.

1: Californication

californication_season2.jpg

californication3.jpg

Perfectie bestaat, dat hebben David Duchovny & Tom Kapinos wel bewezen. Californication heeft me vanaf de pilot aangesproken, meegesleurd en veranderd. Want dankzij Californication ben ik anders tegen het leven gaan aankijken, en dat is een andere serie toch nog niet gelukt. David Duchovny kennen we allemaal uit X-Files, maar in Californication past hij ook perfect op zijn plek.

De drugsverslaafde, seksverslaafde, alcoholverslaafde geniale schrijver Hank Moody die met alle mogelijke manieren zijn gezin tracht bijeen te houden, maar keer op keer verneukt. Een script om van te smullen, omdat alles gewoon altijd klopt. En ja, dat klinkt cliché, maar zo is het gewoon. Er gaat zoveel fout in het leven van Hank Moody, maar toch klopt het. Er is niets onrealistisch bij, niets is vergezocht, alles valt zo goed op z'n plaats.

Zijn er dan geen minpunten hoor ik je vragen? Jawel, Hank mag er dan wel goed uitzien voor z'n leeftijd, je gaat mij niet vertellen dat daarom alsnog iedere vrouw uit LA met hem het bed wil delen. Dat lijkt soms iets té makkelijk te gaan. Is dat echt een klacht? Nee, want ook dat is een kracht die de serie zo goed maakt.

Dan is er nog de rest van de kast, Hank z'n vrouw, Karen (Natascha McElhone) die Hank maar niet los kan laten. Keer op keer fucked 'ie het up, en Karen blijft hem vergeven, totdat hij écht te ver is gegaan (ik ga niet spoilen!). De gevolgen gaan ver, en diep, en zijn dochter Becca is de dupe van alles en moet het meeste lijden onder de fucked up levenswijze van haar vader. Hoe reageert zij op dit alles?

En dan is er nog Charlie Runkle (Evan Handler), de clumsy beste vriend van Hank. Evan Handler die schijt aan alles heeft, en voor mij qua genialiteit wel in de regionen van Ari Gold komt (niet heel dichtbij, maar wel een poging zeg maar ;c). Alle shit waar Hank & Charlie in belanden, met ondersteuning van (gast)rollen van Callum Keith Rennie (Lew Ashby, verschrikkelijke held), Carla Gugino (Abby Rhodes, speelt ook in Entourage) en Addison Timlin (Sasha Bingham).

Het is vertederend en tegelijk vernederend om te zien hoe ver Hank gaat om z'n gezin te redden, en tegelijk keer op keer de boel blijft verneuken. Californication is een perfecte combinatie van sex, drugs and rock and roll. Met ondersteuning van love, hate en een goeie dosis comedy. Perfectie bestaat, en daar dank ik Tom Kapinos voor.

Score: (*****)(*****)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wou dit topic al een tijdje maken, maar kwam er nooit echt van. Wat zijn nu jouw favoriete series? Een top 3, 5, 10 of zelfs top 25 bijvoorbeeld, liefst met onderbouwing.

Mogen series zijn die nu bezig zijn, of die al afgelopen zijn, zolang je maar een top # kan maken.

Ik trap af. Mijn favoriete genres zijn, zoals al eerder gebleken, comedy & drama. Het is dus ook niet raar dat in mijn lijst met huidige, en vroegere series vrijwel alleen maar series van die genres voorkomen.

[spoiler= LV series]Currently Following:

Californication

Gossip Girl

90210

Desperate Housewives

How I Met Your Mother

Chuck

House

Entourage

Community

The Office US

The Big Bang Theory

Glee

2,5 Men

Weeds

Modern Family

The Inbetweeners

Skins UK

How To Make It In America

Rules of Engagement

Game of Thrones

In the past:

Married With Children

Dukes of Hazzard

A-Team

Knight Rider

The King of Queens

Friends

My Wife and Kids

Allo Allo

Fawlty Towers

The Office UK

Scrubs

Schone Schijn

Are You Being Served?

Seinfeld

Will & Grace

Spin City

Flodder

Everybody Hates Chris

Everybody Loves Raymond

According to Jim

Malcolm in the Middle

The Fresh Prince of Bel-Air

Family Matters

That 70s Show

The Nanny

The Cosby Show

Dat neemt niet weg dat ik best fan kan worden van series die niet die genres hebben, ik noem een Game of Thrones bijvoorbeeld. Wat een serie bij mij goed maakt is het totaalplaatje. Ik kijk naar verschillende aspecten, de cast als hoofdaspect, verder de storyline, muziek, en in mindere mate tussen (scenery) shots en het niveau van de pilot, want dat valt vaak nog vies tegen.

Anyway, uit mijn lijst ga ik voor een top 15 van series die echt boven de rest uitspringen. Alle series hebben hun positieve en negatieve kanten, maar er zijn er 15 die echt voldoen aan al mijn eisen maar verder op inhoudelijk niveau erg verschillen. Ik ga beginnen bij 15, en tel zo af naar 1. Ik zal bij iedere serie onderbouwen waarom ze het aantal sterren krijgen (1 tot 10) wat ze krijgen. Overigens moet ik niet vergeten te vermelden dat ik een serie als Game of Thrones niet vermeld omdat ik daar nog té weinig van heb gezien.

Ik trap af:

15: Allo' Allo'

nk0LvJU75Fg712f.jpg

Een serie waar ik min of meer mee ben opgegroeid omdat pa en ma er fan van zijn. Droge (flauwe) humor, maar bij tijd en wijlen gewoon een prima manier om je lachspieren aan het werk te zetten. Guy Siner (Lieutenant Gruber) die de nichterige lieutenant speelt, de lelijke René die aanbeden wordt door z'n 2 maids en dan nog Richard Gibson die de rol van Herr Flick zo goed vertolkt. Genieten pur sang, ook al is de opzet redelijk clumsy en amateuristisch heb ik altijd het idee. Kortom, gewoon prima, niets meer niets minder.

14: 90210

425.new.90210.051308.jpg

Tsja, na de oldskool Beverly Hills 90210 is het voor de spin-off versie aanpoten om het niveau te halen. En dat is ook logisch, maar toch heeft Rob Thomas in mijn ogen een prima fundering neergezet om op te bouwen. We zitten nu in seizoen 4 die in Q3 van 2011 gaat starten en ik moet zeggen dat 90210 me zeker kan boeien. Het is overigens een echte tienerdrama, dus een minpuntje is wel dat sommige castleden al 30+ zijn en scholieren van 17/18 spelen. Maar goed, als je van jetset, Beverly Hills, Malibu en drama houdt is dit gewoon een aanrader. Mooie vrouwen, dure auto's, wat wil je nog meer?

Once again, leuk vermaak voor tussendoor, en een catchy intro die al een jaar lang mijn ringtone is :mrgy:.

13: Married With Children

married-with-children-applegate.jpg

Tsja, Married With Children. Wie kent het niet? Over opgegroeid met gesproken... Nouja gewoon heerlijk vermaak, Ed O'neill die Al Bundy héérlijk speelt en verder gewoon leuk vermaak. Bud & Kelly de domme kindjes die heerlijk droog zijn en Peggy die ook gewoon tof is. Gewoon leuk dit. Je moet er niet teveel van verwachten, doe je dat niet, dan is dit gewoon een van de leukste sitcoms ooit gemaakt.

12: Gossip Girl

gossip%20girl.jpg

Gossip Girl is zo'n drama serie die een beetje z'n ups and downs heeft. Waar de cast echt hoog scoort (Leighton Meester :<, Blake Lively :<), zowel qua looks als acteertalent lacked het verhaal soms geloofwaardigheid. Dit neemt niet weg dat de cutscenes van New-York en de muziek breathtaking zijn. En het moet gezegd worden, gaandeweg seizoen 4 wordt het verhaal aanzienlijk beter. Qua gastrollen zit het ook wel snor, ik noem een Katie Cassidy, Joanna Garc�*a, Hilary Duff en Michelle Trachtenberg. Zoek je nog een drama, met eye-candy en toch zeker wel een tof verhaal, dan is Gossip Girl absoluut een aanrader.

11: The Office US

the-office-20060712085728794-000.jpg

Lange twijfel, discussies met mezelf maar toch een elfde plaats voor Office US. Waarom discussie? Omdat ik eigenlijk een lagere plek had verwacht, in positieve zin dus. Maar waar het het niveau van Office UK prima haalt & opvangt is het soms toch een beetje dull, het doet soms zelfs een beetje pijnlijke Engelse saaiheid aan. Helemaal dit laatste seizoen, waar Michael Scott ertussenuit gepiept is verliest de serie veel van z'n credibility, mede omdat Will Ferrell gewoon heel duidelijk niet geschikt is voor de rol die hij vertolkt. Ik heb 7,5 seizoenen mogen genieten, hopelijk zal seizoen 8 de lijn mogen doortrekken, in positieve zin, zonder Will Ferrell.

10: Scrubs

scrubs_468.jpg

Scrubs is een serie die mij altijd zal bijblijven. Waarom? Omdat ik nog nooit een serie ben tegengekomen waar 2 acteurs zo natuurlijk met elkaar samenspelen. De band die Turk (Donald Faison) & J.D. (Zach Braff) met elkaar hebben in de serie vind ik zo perfect gedaan, dat alleen daarom de serie al top is. Tel daar de geniale humor van Perry Cox, The Janitor, Ted en Bob Kelso bij op en de cirkel is rond. Om over de schoonheid van Dr. :< Elliot :< Reid nog maar te zwijgen. Ja, Scrubs is geniaal, en ik vind het nog iedere dag jammer dat de serie is gestopt.

9: House

house-md-fox-television-thumb.jpg

Tsja, House. Wat moet ik er van zeggen, als er een genialiteitsprijs bestond zou Hugh Laurie hem winnen. Ik heb zelden een acteur gezien die een rol met zoveel geloofwaardigheid en respect vertolkt, Gregory House is voor mij een absoluut top character en staat zeker in m'n top 3 serie acteurs. Helaas heb ik het gevoel dat de serie zelf een beetje moet lijden onder het succes van House. Sowieso vind ik dat de serie enigszins eentonig wordt na een tijd, mede omdat ze zelf medische gevallen zijn gaan bedenken die nogal ongeloofwaardig aandoen. Jammer, maar noodzakelijk blijkbaar. Desalniettemin is House soms zenuwslopend spannend en is de cast verder schitterend. Qua drama een van de beste series die er is. Een hele terechte 9de plek.

8: Desperate Housewives

Desperate-housewives.jpg

Desperate Housewives is me destijds, samen met andere series als GG en 90210 aangesmeerd door m'n ex. En daar ben ik haar echt héél erg dankbaar voor. Waar Desperate Housewives echt typical Amerikaans is, is het gewoon wel heel vermakelijk. Backstabbing housewives die elkaar de ene dag niet kunnen luchten of zien en de volgende dag gemoedelijk zitten te pokeren. Heerlijke drama en comedy in 1, en ik geef het toe, de enige serie die mij aan het janken heeft gekregen. En dan moet een serie ver gaan hoor. :mrgy:

7: How I Met Your Mother

How-I-Met-Your-Mother-tv-13.jpg

HIMYM vind ik de laatste tijd een beetje een gevalletje hate it or love it, en ik durf zelfs wel te zeggen dat ik vind dat de makers het een beetje uitmelken. Neil Patrick Harris is wel degene die deze serie een beetje ''draagt'' in mijn ogen, zonder hem zouden de kijkcijfers zeker halveren. Desondanks moet ik toch bekennen dat de serie mij altijd heeft weten te boeien. Of dat nu door het gebroederlijke sfeertje á la Friends komt, ik weet het niet. Maar toch is het een van de beste sitcoms omdat de balans tussen de cast zo goed is. Een concept wat me ook een beetje aan Rules of Engagement doet denken, maar toch een betere uitvoering. Toch 8 sterren voor HIMYM, omdat er weinig beters is in het genre. Hopelijk weten de makers de verhaallijn nog iets op te leuken in de komende 2 seizoenen.

6: Modern Family

425.modern.family.lc.050510.jpg

I've got Gloria! 2x Ed O'neill in m'n top 15, wie had dát gedacht? Maar Modern Family is een serie die me blij maakt, en comedies die dat doen verdiene het hoog te scoren. Phil (Ty Burrell) en Cam (Eric Stonestreet) zijn gewoon zó grappig, dat ik inmiddels al aan m'n 3de rerun van de serie zit. Zo'n simpel concept, zo'n goeie uitvoering door de uitmuntende cast (Sof�*a Vergara :<, Sarah Hyland :<). Gewoon echt meer dan leuk dit, aanrader als je wilt lachen.

5: Skins UK

skins-uk.jpg

Een relatief onbekende serie, maar voor mij absoluut een topserie. Classified als comedy, maar voor mij meer drama. Tevens Brits, wat altijd een pluspunt is. Een serie die de problemen waar de hedendaagse jeugd mee speelt op een sublieme wijze weergeeft. Drugs, alcohol, zelfmoord, ouders die scheiden, seks, noem het maar op. Na het 2de seizoen is er een volledige castwissel, waarna het in mijn ogen alleen maar beter wordt. Voor mij is dit een must-watch als je van drama met lichte comedy tussendoor houdt. Helemaal als je zelf nog een tiener bent, want dan is het meeste heel herkenbaar. Zeer touching af en toe.

4: The Big Bang Theory

19737300c35843c8a7f0d6928d4ac85d.jpg

Een serie die 100% top 5 materiaal is. Genialiteit, humor, alles komt aan bod. Sheldon (Jim Parsons) die alle lof verdient die hij krijgt voor z'n rol, zelden iemand zo natuurlijk zien acteren. Hell, zelfs als hij zichzelf is is hij nog Sheldon zeg maar. Penny die cute is, Raj die tof is, Leonard die geeky is en Howard die BAAS is. Anders kan ik het niet verwoorden, maar Howard is de instructeur die mijn lachspieren in vorm houdt zeg maar. The Big Bang Theory is geen serie die je moet kijken voor het verhaal, maar gewoon om je slap te lachen om de onzinnigheid en genialiteit van de cast. Top, met de hoofdletter T.

En nu, *TROMGEROFFEL*, mijn top 3! Een top 3 waar ik ongelooflijk veel moeite mee heb, omdat alle 3 de series voor mij een stempel subliem verdienen. Beter is er voor mij niet, en geen enkele andere serie komt bij deze 3 in de buurt.

3: Weeds

weeds.jpg

Weeds is zo'n serie die underrated is in mijn ogen. Een verhaal die uniek is in z'n genre, een cast die ook redelijk uitzonderlijk is maar alles klopt gewoon. Allemaal kleine puzzelstukjes die samen een geweldige puzzel vormen. Mary-Louise Parker, de oppermilf, koningin van de wiet zeg maar die oogt als een gewone ''stay at home mom'' maar in feiten een grotere drugs queenpin dan half mexico bij elkaar :checkit:. Nee, alle gekheid op een stokje, Weeds is gewoon echt geniaal. Een serie zonder grenzen, die de bekende Amerikaanse schroom keihard van zich af trapt en lekker doet waar het zelf zin in heeft. Een verhaallijn met alle mogelijkheden van de wereld, maar 1 rode draad waar al die mogelijkheden aangehangen worden. Een cast die perfect op z'n plaats valt met Justin Kirk, Kevin Nealon, Alexander Gould & Hunter Parrish en een verhaallijn waar ik nooit op uitgekeken zal raken.

2: Entourage

entourage.jpg

Mijn hersenen hebben overuren gedraaid over de nummers 1 en 2. Maar het is niet anders, Entourage verschilt niet veel met de nummer 1, maar moet toch het onderspit delven door 1 simpel aspect, gelijkblijvend niveau. Entourage is qua cast de betere, qua verhaallijn is het soms vergezocht en onrealistisch.

Dat neemt niet weg dat Entourage 1 van beste, vetste en simpelweg tofste series is die ik ooit heb mogen zien. De intro alleen al, keihard meebleren, keer op keer weer. En tsja, ik hoef maar 1 naam te noemen: Ari Fucking Gold, en dan weten de meeste mensen weer waarom Entourage zo goed is. Jeremy Piven is wat mij betreft de beste acteur die ik heb mogen zien acteren in een serie. Geen enkele acteur (of actrice for that matter) haalt zijn niveau en zet zijn/haar karakter zo goed neer als hij dat doet bij Ari Gold. Hoe hij mensen kan kleineren (LLOYD!) of intimideren is grandioos werkelijk.

Sowieso is de hele cast om je vingers bij af te likken, en de hoofdacteur is in mijn ogen dan nog de minste (Adrian Grenier), Vincent Chase zelf dus. Maar dat maakt de serie ook deels zo goed, de typetjes om Vinny heen. Turtle, Drama (VICTORYYYYY! _O__O_) en E. Al met al klopt alles gewoon, de vrouwen, de muziek, de cast. Alleen de verhaallijn is het ene seizoen duidelijk minder dan het andere seizoen, en dat is gewoon jammer. Dat houdt overigens niet in dat de serie daardoor veel minder wordt, het kost Entourage alleen de nummer 1 plek bij mij :mrgy:.

1: Californication

californication_season2.jpg

californication3.jpg

Perfectie bestaat, dat hebben David Duchovny & Tom Kapinos wel bewezen. Californication heeft me vanaf de pilot aangesproken, meegesleurd en veranderd. Want dankzij Californication ben ik anders tegen het leven gaan aankijken, en dat is een andere serie toch nog niet gelukt. David Duchovny kennen we allemaal uit X-Files, maar in Californication past hij ook perfect op zijn plek.

De drugsverslaafde, seksverslaafde, alcoholverslaafde geniale schrijver Hank Moody die met alle mogelijke manieren zijn gezin tracht bijeen te houden, maar keer op keer verneukt. Een script om van te smullen, omdat alles gewoon altijd klopt. En ja, dat klinkt cliché, maar zo is het gewoon. Er gaat zoveel fout in het leven van Hank Moody, maar toch klopt het. Er is niets onrealistisch bij, niets is vergezocht, alles valt zo goed op z'n plaats.

Zijn er dan geen minpunten hoor ik je vragen? Jawel, Hank mag er dan wel goed uitzien voor z'n leeftijd, je gaat mij niet vertellen dat daarom alsnog iedere vrouw uit LA met hem het bed wil delen. Dat lijkt soms iets té makkelijk te gaan. Is dat echt een klacht? Nee, want ook dat is een kracht die de serie zo goed maakt.

Dan is er nog de rest van de kast, Hank z'n vrouw, Karen (Natascha McElhone) die Hank maar niet los kan laten. Keer op keer fucked 'ie het up, en Karen blijft hem vergeven, totdat hij écht te ver is gegaan (ik ga niet spoilen!). De gevolgen gaan ver, en diep, en zijn dochter Becca is de dupe van alles en moet het meeste lijden onder de fucked up levenswijze van haar vader. Hoe reageert zij op dit alles?

En dan is er nog Charlie Runkle (Evan Handler), de clumsy beste vriend van Hank. Evan Handler die schijt aan alles heeft, en voor mij qua genialiteit wel in de regionen van Ari Gold komt (niet heel dichtbij, maar wel een poging zeg maar ;c). Alle shit waar Hank & Charlie in belanden, met ondersteuning van (gast)rollen van Callum Keith Rennie (Lew Ashby, verschrikkelijke held), Carla Gugino (Abby Rhodes, speelt ook in Entourage) en Addison Timlin (Sasha Bingham).

Het is vertederend en tegelijk vernederend om te zien hoe ver Hank gaat om z'n gezin te redden, en tegelijk keer op keer de boel blijft verneuken. Californication is een perfecte combinatie van sex, drugs and rock and roll. Met ondersteuning van love, hate en een goeie dosis comedy. Perfectie bestaat, en daar dank ik Tom Kapinos voor.

Score: (*****)(*****)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's prima hoor Vin. Maar series zijn voor mij wat films voor jou zijn ongeveer, daarom wou ik al een hele tijd een topic zoals dit. Een hele onderbouwing hoeft niet perse :).

Overigens, sommige series krijgen 6 sterren, anderen 7. Helaas kun je geen halve sterren geven, dus een serie met gelijk aantal sterren maar een betere positie krijgt dus eigenlijk een hogere waardering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's prima hoor Vin. Maar series zijn voor mij wat films voor jou zijn ongeveer, daarom wou ik al een hele tijd een topic zoals dit. Een hele onderbouwing hoeft niet perse :).

Onderschat mijn liefde voor tv-series niet hoor, heb je mijn waslijst niet gezien bij de series die ik volg? :nee: Het lukt mij alleen niet een top 10 te maken waarin zowel komedie als drama staat, dus ik heb het gesplitst in twee top vijven.

DRAMA TOP 5

pa0ku.jpg

Mijn favoriet aller favorieten. Dat je van één van de grootste eikels die in een tv-serie is verschenen toch zoveel kunt houden, zegt veel over het fenomenale schrijfwerk van deze serie. Eén van de mooiste dingen vind ik inmiddels het einde. Er is wat tijd overheen gegaan om dit op waarde te schatten, maar The Sopranos zou tekort zijn gedaan met een te gemakkelijk te accepteren einde. Nu ligt er nog voldoende ruimte voor eigen interpretatie en zal er altijd over gepraat én gediscussieerd blijven worden, iets wat lang niet voor alle series weg is gelegd.

uFO3O.jpg

De beste tv-serie ooit voor mij, die het beste casting- en acteerwerk combineert met een inhoud om van te likkebaarden. Ieder seizoen kent een ander centraal thema, zoals de politiek in de stad of het opleidingssysteem. Hierdoor komen en gaan enkele personages met de start van een nieuw seizoen, maar er zijn er genoeg die blijven. Politieke intriges (van politie tot aan scholen) en de gangsters waren nog nooit zo nauw met elkaar verbonden.

bW33E.jpg

Na Tony Soprano is Vic Mackey wellicht de grootste eikel die de hoofdrol speelt in een tv-serie. De tagline op één van de seizoenen, ‘A cop drama so gritty it makes Dirty Harry look like a whimp’, kon niet gepaster gekozen worden. Seizoen vijf bevat het beste seizoenseinde dat ik ooit heb mogen zien en het einde van de serie is briljant. Een absolute aanrader, helemaal omdat dit verre van een standaard politieserie is, zoals je ze tegenwoordig met bosjes uit de grond schieten.

QflE1.jpg

Qua stijl is Mad Men voor mij onovertroffen. Qua inhoud is het net niet goed genoeg om in de top drie te mogen eindigen, maar ook de inhoud is bijzonder goed. De serie is gesitueerd in de jaren ’60, waardoor thema’s en taboes uit die tijd de revue passeren. Met dank aan het sterke schrijfwerk, de topcast en de karakterontwikkeling van hoofdpersoon Don Draper is het een serie die bij al vier seizoenen lang op het puntje van mijn stoel weet te houden.

4NEc8.jpg

Waar The Wire zulke interessante personages heeft, heeft Lost wellicht de meest intrigerende personages. De serie heeft weliswaar zijn ups en downs, maar door de eeuwige mystiek en de immer boeiende karakters verloor de serie nooit zijn kracht. Het slotseizoen wist voor mij heel veel recht te zetten, want Lost zit voor eeuwig in mijn geheugen gegrift en hoe meer ik erover nadenk, hoe meer de serie groeit in mijn aanzien. Hoewel de serie zomaar stuivertje kan wisselen met Dexter voor deze vijfde plek.

KOMEDIE TOP 5

eQ7ko.jpg

Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat ik fan ben vanaf het meest prille begin, voor de meeste Nederlanders hier ook maar van hadden gehoord. Sindsdien is dit een enorme favoriet geworden en gebleven. Het feelgoodgevoel dat vrijwel altijd overheerst, de heerlijke soundtrack, het kijkje achter de schermen van Hollywood: I love it! En dan heb je natuurlijk nog twee van de grootste komediehelden: Drama en Ari. Zelfs het duidelijk mindere zevende seizoen kon niet tornen aan de favorietenstatus van Entourage.

9PsHV.jpg

Wat moet hier nog over gezegd worden? Iedereen kent Friends inmiddels wel en zo niet, dan moet je je heel snel gaan schamen. De kracht van de serie is natuurlijk de band tussen de zes hoofdpersonen, maar ook de grappen en acteurs zijn natuurlijk fantastisch. Hoe vaak ik een aflevering ik ook heb gezien, hoe goed ik ook weet wat er gaat komen of wat er gezegd wordt, ik blijf er om lachen.

OzevC.jpg

Deze serie had ik ook al weer snel ontdekt en wat ben ik er snel fan van geworden. Bij deze serie heb ik waarschijnlijk, na Friends, het meest hardop om moeten lachen en wat voor een betere graadmeter dan deze kun je hebben? Phil Dunphy is een held, de one-liners zijn briljant, de sketches zo mogelijk nog beter. Dit komt misschien wel het best tot zijn recht in de scène waarin Cam verkleed is als clown, hij Mitch uit de penarie helpt en daarna een ouderwetse wekker uit zijn kostuum haalt, erop kijkt en zegt dat ze te laat gaan komen. Zien is geloven. :D

JTJb1.jpg

En dit is dan waarschijnlijk de komedie waarom ik het vaakst hardop heb moeten lachen, na Friends en Modern Family. De grappen zijn ook hier weer fantastische geschreven, waarbij het knap is dat de serie voor mij nog nooit is vervallen in het herhalen van hetzelfde riedeltje. Dit kan best snel gebeuren bij een sitcom als deze, maar de personages zijn zo grappig en gevat, dat iedere situatie bijna garant staat voor minimaal één goede lachbeurt.

vy4cE.jpg

Niet de pure komedie zoals de nummers 2, 3 en 4, maar een komedie die iets heeft wat veel andere komedies niet hebben: diepgang. Er wordt kritiek geuit, de hoofdpersoon gaat bij zichzelf te rade, probeert dingen om zichzelf te redden, maar faalt daarin vaak net zo hard als hij zou willen slagen. In combinatie met de heerlijke zelfspot en leuke bijrollen (Runkle is inderdaad een held) is dit toch een behoorlijke personal favorite van me geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 - Pillars of the Earth

14 - Glee

13- FlashForward

12 - Merlin

11 - Legend of the Seeker

10 - Pokémon

09 - Heroes

08 - Lost

07 - Prison Break

06 - Oz

[spoiler=top15 met uitleg en plaatjes]15 - Pillars of the Earth

the-pillars-of-the-earth-18216-16x9-large.jpg?1309285476

Ik houd gewoon van die Middeleeuwen. Serie zelf is niet heel bijzonder spectaculair maar door dat het in dat wereldje is, heb je mij al snel te pakken.

14 - Glee

glee1.jpg

En ja, ook Glee staat in mijn top 15. Stiekem houd ik toch van zingen, en vooral als ze bekende nummers doen vind ik het een leuke serie. Van die afleveringen met pauper nummers geniet ook niet, maar helaas zitten die er ook tussen.

13- FlashForward

FlashForward-Finale-Watch-FlashForward-Season-1-Episode-22.jpg

Zeer sterk begin van deze serie. Eerste seizoen vloog voorbij en in potentie kon dit gewoon een top 5 serie zijn. Jammer genoeg hebben ze het niet kunnen waarmaken omdat het is afgekapt na 1 seizoen :(

12 - Merlin

merlin_series_2%5B3%5D.jpg?imgmax=800

En weer een serie uit de middeleeuwen. Merlin is gewoon een goede mix tussen fantasy, historie en af en toe wat humor. Schlemiel groeit uit tot held, zo kan je deze serie wel redelijk omschrijven.

11 - Legend of the Seeker

legend-of-the-seeker-poster1-200x296.jpg

En nog een uit de middeleeuwen en zoals eerder gezegd, heb je mij dan al gauw, zeker als het gepaard gaat met wat magie en actie. Legend of the Seeker is een verfilming van de gelijknamige boekenreeks.

10 - Pokémon

pokmon.jpg

Pokemon moest gewoon in de top 10 komen. Die serie heb ik vroeger echt suf gespeeld en gezien dat ik deze gewoon niet weg kon laten. Nog altijd vind ik het concept van Pokemon geniaal.

09 - Heroes

a-few-heroic-words-from-joe-tolerico.jpg

In potentie was ook dit een top 5 serie. Het eerste seizoen was super goed. Jammer genoeg liep de kwaliteit per seizoen naar beneden. Uiteindelijk is dit niet meer dan gewoon een leuke serie, maar zeker geen top 5 materiaal.

08 - Lost

lost-season-5-episode-14-the-variable.jpg

Eigenlijk geld hier hetzelfde als voor Heroes. Het eerste seizoen was super goed. Jammer genoeg liep de kwaliteit per seizoen naar beneden. Uiteindelijk is dit niet meer dan gewoon een leuke serie, maar zeker geen top 5 materiaal.

07 - Prison Break

prisonbreak.jpg

Hier geld zeker ook hetzelfde als voor Heroes en Lost. Het eerste seizoen was super goed. Jammer genoeg liep de kwaliteit per seizoen naar beneden. Al stak bij Prison Break het derde seizoen wel nog een stuk boven het tweede uit. Het laatste seizoen echter was gewoon slecht en over the top... Uiteindelijk is dit niet meer dan gewoon een leuke serie, maar zeker geen top 5 materiaal.

06 - Oz

Oz+2.jpg

Deze serie zit zo vol actie dat de afleveringen eigenlijk wel voorbij schieten. Net geen top 5 omdat het toch net die ene vonk ontbreekt. Desalniettemin gewoon een steenharde en steengoede serie.

Mijn top 5

05 - 24

24_season_7.jpg

En we zijn aangekomen bij mijn top 5. Op nummertje 5 staat 24. Acht seizoenen lang is dit knallen met de klok in het achterhoofd. Ja, je kan zeggen dat de serie enigszins in herhaling valt, dit neemt echter niet weg dat het gewoon een goed is. Veel actie en de afleveringen gaan echt lekker snel. Top serie!

04 - Robin Hood

robinhood_bbc_america.jpg

Sowieso is Robin Hood al een held. Deze serie, van uiteraard de BBC, is in mijn geliefde stijl van de Middeleeuwen. En ja, daar ben ik dus een beetje in bevooroordeeld.

03 - The Unit

the-unit-spoiler_34229.jpg

Op plaats drie staat The Unit. Een toppertje over een groep commando's. De missies die ze krijgen gaan ze goed te lijf. Lekker veel actie en daar houd ik ook wel van. Gelijk even Wouter bedanken die mij deze serie heeft aangeraden.

02 - Friends

ontspan11.jpg

Op nummer twee staat toch wel de beste komedie ooit. Uiteraard heb ik hier ook alle tien de seizoenen op DVD. Eigenlijk heb ik die van 14/15 van mijn top 15, alleen van Friends heb ik de originele. Zes unieke karakters met ieder hun verhaal vormen een ijzersterke groep waar genoeg leuks over te vertellen is. Dit is eigenlijk wel een must-see voor komedie- en serieliefhebbers.

01 - Game of Thrones

game-of-thrones.jpg

Mijn nummer 1 is een serie die pas 1 seizoen uit is maar nu echt al de eerste plaats heeft verdiend. HBO is misschien nog wel meer dan de BBC een garantie voor een goede serie. In mijn ogen heeft deze alles wat voor mij een serie goed maakt: Middeleeuwen, intriges, actie, fantasy en bij tijden kan er ook nog een lach vanaf. Ja, deze serie staat met recht op de nummer 1 plaats. Wel is het lastig om het tweede seizoen net zo goed als het eerste te maken. Hopelijk vergaat het GoT niet zoals Heroes, Lost en Prison Break maar blijft het gewoon op een zeer hoog niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

01 - Game of Thrones

game-of-thrones.jpg

Mijn nummer 1 is een serie die pas 1 seizoen uit is maar nu echt al de eerste plaats heeft verdiend. HBO is misschien nog wel meer dan de BBC een garantie voor een goede serie. In mijn ogen heeft deze alles wat voor mij een serie goed maakt: Middeleeuwen, intriges, actie, fantasy en bij tijden kan er ook nog een lach vanaf. Ja, deze serie staat met recht op de nummer 1 plaats. Wel is het lastig om het tweede seizoen net zo goed als het eerste te maken. Hopelijk vergaat het GoT niet zoals Heroes, Lost en Prison Break maar blijft het gewoon op een zeer hoog niveau.

Seizoen 2 wordt gebaseerd op boek 2 van A Song of Ice and Fire, maw zal opnieuw van zeer hoog niveau zijn, ongetwijfeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 1 seizoen al op plek 1 komen te staan, denk je niet dat het vooral komt omdat GoT relatief nieuw is, en dus wat verser in je geheugen ligt? Verder leuke lijst!

Nee hoor zeker niet. Afgelopen maand nog 3 series gekeken die alle 3 niet in mijn top 15 staan. Dit is gewoon echt een serie van mijn smaak. Net als dat alle 3 de LOTR films in mijn top 10 films zullen komen, komt deze op plek 1 van mijn series.

The Unit lekker hoog ook _O_ Terecht

Zekers te weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de manier van Las Vegas dan maar.

[spoiler=Lange's series]

Currently following

- American Dad

- Are We There Yet?

- Blue Mountain State

- Community

- Criminal Minds

- Dexter

- Entourage

- Family Guy

- How I Met Your Mother

- Modern Family

- NCIS

- Rules of Engagement

- South Park

- The Big Bang Theory

- The Mentalist

- The Simpsons

- Two and a Half Men

- Weeds

Have followed

- Everbody Hates Chris

- Heroes

- Dragonball Z

Heb er tussen uit gehaald wat er sowieso niet tussen komt, en dat betekend dus een mooie top 20. Eerst de nummer 20 t/m 15.

20. American Dad

Family Guy humor, maar net even iets minder. Een waardige nummer 20 in mijn lijst. Stuk beter dan The Cleveland Show, dat zeer zeker (daarom staat die er ook niet in).

19. Heroes

1 echt goed seizoen, en de rest was het allemaal net even iets minder. Wel tot het einde gevolgd, waar ik ook uiteindelijk redelijk teleurgesteld achter bleef. Had veel potentie, maakte dat in sommige gevallen maar waar.

18. Are We There Yet?

Terry Crews baby! Maakt veel goed, hou sowieso wel van de ''zwarte'' comedy.

17. Everbody Hates Chris

Wederom Terry Crews! Deze serie is beter dan AWTY omdat sowieso Chris Rock het verhaal aan elkaar lult, en de verhaallijn gewoon wat leuker is dan die van AWTY.

16. South Park

Eigenlijk vind ik South Park maar bij vlagen echt grappig, maar de afleveringen die wel goed zijn maken veel goed, Cartman is dan wel weer baas.

15. How I Met Your Mother

Eigenlijk kijk ik deze serie alleen vanwege de uitmuntende Barney, maar de rest is middelmatig. Nu de schrijvers ook Barney's character minder maken, word de serie nog minder. Vandaar de 15e plek, die vele vast niet zullen begrijpen.

Nu eerst eten, straks de rest, en vanaf de top 10 met plaatjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik verkeerd geteld heb is het een top 21 geworden, oops!

Op de manier van Las Vegas dan maar.

[spoiler=Lange's series]

Currently following

- American Dad

- Are We There Yet?

- Blue Mountain State

- Community

- Criminal Minds

- Dexter

- Entourage

- Family Guy

- How I Met Your Mother

- Modern Family

- NCIS

- Rules of Engagement

- South Park

- The Big Bang Theory

- The Mentalist

- The Simpsons

- Two and a Half Men

- Weeds

Have followed

- Everbody Hates Chris

- Heroes

- Dragonball Z

Heb er tussen uit gehaald wat er sowieso niet tussen komt, en dat betekend dus een mooie top 20. Eerst de nummer 20 t/m 15.

21. American Dad

Family Guy humor, maar net even iets minder. Een waardige nummer 20 in mijn lijst. Stuk beter dan The Cleveland Show, dat zeer zeker (daarom staat die er ook niet in).

20. Heroes

1 echt goed seizoen, en de rest was het allemaal net even iets minder. Wel tot het einde gevolgd, waar ik ook uiteindelijk redelijk teleurgesteld achter bleef. Had veel potentie, maakte dat in sommige gevallen maar waar.

19. Are We There Yet?

Terry Crews baby! Maakt veel goed, hou sowieso wel van de ''zwarte'' comedy.

18. Everbody Hates Chris

Wederom Terry Crews! Deze serie is beter dan AWTY omdat sowieso Chris Rock het verhaal aan elkaar lult, en de verhaallijn gewoon wat leuker is dan die van AWTY.

17. South Park

Eigenlijk vind ik South Park maar bij vlagen echt grappig, maar de afleveringen die wel goed zijn maken veel goed, Cartman is dan wel weer baas.

16. How I Met Your Mother

Eigenlijk kijk ik deze serie alleen vanwege de uitmuntende Barney, maar de rest is middelmatig. Nu de schrijvers ook Barney's character minder maken, word de serie nog minder. Vandaar de 15e plek, die vele vast niet zullen begrijpen.

Nu eerst eten, straks de rest, en vanaf de top 10 met plaatjes.

En dan gaan we weer vrolijk verder.

15. Community

Troy and Abed in the morning! Hele leuke, toffe serie.

14. Rules of Engagement

Ja, hoger dan HIMYM, in mijn ogen dus ook beter. Waar HIMYM gedragen word door 1 personage, blinken hier sowieso alle mannelijke personages uit, en doen de vrouwen ook goed hun ding. Ondergewaardeerd door vele deze serie.

13. Family Guy

Heerlijke droge flauwe huimor, top

12. Criminal Minds

Top serie met een top verhaallijn. Goede personages, word met een 12e plek eigenlijk te kort gedaan, maar net wat minder dan de andere series in de lijst.

11. The Simpsons

Op nummer 11 vinden we The Simpsons, al 22 seizoenen lang een constant niveau. Homer freaking Simpsons is gewoon een wereldwijd begrip. Dan heb je wat goed gedaan.

10. Blue Mountain State

Als je American Pie grappig vind, dan moet je deze serie volgen. Drugs, seks, college humor, feesten, mooie vrouwen, deze serie heeft het allemaal. Met een heerlijke Thad, die de Stiffler rol maar al te goed invult. Heeft zijn plek in de top 10 meer dan verdiend.

9. The Mentalist

Comedy is meer mijn ding, en daarom een 8e plek voor Patrick Jane. Een luchtige crime drama, maar zeker met een goede diepgaande verhaallijn. Seizoensfinale was ook weer top.

8. Modern Family

Leuke serie, leuke cast, doet eigenlijk alles goed. Feelgood serie, het is dat het thema me niet helemaal aanspreekt, anders had deze zeker hoger gestaan.

7. Two and a Half Men

Ja, Charlie heeft heel wat seizoenen een constant niveau gehouden, maar eigen draagt Alan de serie. Moet blijken hoe de chemie met Asthon Kutcher gaat werken, maar ik verwacht dat het met deze serie wel goed komt.

6. NCIS

In mijn ogen de beste ''politie'' serie die er te vinden is op televisie. Een spin-off van JAG, wat ook al een goede serie was. De cast is perfect, Gibbs als vader/leider van het team, Dinozzo als heerlijke clown, Timothy als opper geek en voor het oog hebben we de beelschone Ziva. HEERLIJK!

5. The Big Bang Theory

the-big-bang-theory-.jpg

Een terechte top 5 plek voor de geeks! Waar de meeste comedy series toch een aantal mindere seizoenen krijgen, blijft deze serie constant. Leuke humor, goede personages. Voor het oog hebben we Penny, maar Sheldon is toch echt de held van de serie. Bazinga!

4. Entourage

entourage-season-8.jpg

Ja, headspinnen vanaf hier hoor. Met als gevolg een 4e plek voor zo'n topper van een serie. Onterecht maybe, maar de verhaallijn spreekt mij gewoon minder aan dan die van de rest in deze lijst. Wel een diepe buiging voor Ari Gold en Drama.

3. Dexter

dexter-thumb-400x300.jpg

''Hello.. Dexter Morgan''

Serieus, het schaamrood staat me op de kaken als ik me bedenk dat ik deze parel zo lang links heb laten liggen. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik kon me er nooit toe zetten. Tot 1,5 week terug. Ik ben begonnen, en vanaf aflevering 1 was ik hooked. De perfecte verhaallijn meets de perfecte hoofdrolspelers. De bijrollen zijn ook perfect gecast en vertolkt, wat dit gewoon een pareltje maakt om te volgen. Met 50 minuten per aflevering verreweg de meeste minuten per week, maar het word nooit langdradig, en na 50 minuten snak je altijd naar meer. De perfecte seizoensfinale in seizoen 4 maakt het mindere seizoen 5 goed, met als beloning een 3e plek in mijn lijst.

2. Dragonball Z

Dragon-Ball-Z_400x300.jpg

Say Whut Lange? Ja zeer zeker, en verdiend ook. Ik vond deze serie de shit toen ik 11 jaar oud in groep 8 was, ik vond deze serie de shit rond mijn 15e toen ik helemaal in to the cardgame was. En zelfs afgelopen zomer toen ik de serie voor de 4e keer in zijn totaliteit heb bekeken, genoot ik van elk moment. Het overkoepelende verhaal laat je geen moment in de steek, de personages zijn stuk voor stuk tot in de puntjes uitgewerkt, de voicecasting voor de engelse dub is perfect gedaan. Deze serie heeft alles, van drama tot gort droge seksuele humor. Nee, als je deze serie niet gezien hebt dan ben je zeker wat misgelopen. Kan niet wachten tot ik hem nog een keer mag kijken als mijn zoon oud genoeg is.

1. Weeds

weeds_season_61-thumb-400x300-24162.jpg

Zonder twijfel, bij het maken van de lijst wist ik deze meteen in te vullen. Er is geen enkele serie die tipt aan de kwaliteiten van deze serie. Natuurlijk spreekt het thema mij ook heel erg aan, maar zelfs zonder dat staat deze serie als een huis. Waar het allemaal rustig en klein begint, breekt de shit uiteindelijk los en komen we in een rollercoaster te zitten, om vervolgens dit seizoen weer rustig verder te kweken waar we aan begonnen waren. Elke rol heeft zijn dingentjes, de o zo grappige Andy, de rare Shane (een van de beste personagesontwikkelingen so far), de coole Silas en natuurlijk de wiet groeiende supermilf Nancy. Alleen haar lichaam als is het waard om deze serie te kijken. Tel daarbij op dat ze meerdere keren naakt verschijnt, en ik vraagt me te zeerste af wie deze serie nog moet gaan volgen. Enige minpunt is dat de afleveringen te kort zijn, maar daar leer je mee leven, en is natuurlijk ook een compliment richting de show. Weeds, in mijn ogen de terechte nummero uno!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn top 10:

1. Friends

Heb alle seizoen al een keer of 8 minimaal gezien, kan vrijwel iedere aflevering zo meedoen, blijft een fantastische serie.

2. Band of Brothers

De meest indrukwekkende serie die ik ooit gezien heb

3. House

Heerlijk bot kan House uit de kast komen, al vind ik dat liefdesgebeuren wat minder

4. Family Guy

Heerlijke domme humor lig er helemaal dubbel van.

5. South Park

Keiharde humor, iedereen wordt in de zeik gezet en ook lekker actueel.

6. How I Met Your Mother

Het begon zo mooi, ik was er helemaal verslaafd aan, helaas is het de laatste 2 seizoenen een stuk minder en kijk ik het zelfs niet meer :(

7. Dexter

Zeer mooi concept, erg spannend en verslavend om naar te kijken

8. The Wire

Fantastisch eerste seizoen, helaas was het 2e seizoen kut en ben ik gestopt met kijken

9. Game of Thrones

Pas 1 seizoen oud maar echt heel mooi gemaakt, normaal ben ik niet zo van dit soort films/series, maar deze serie blijft me boeien. Nu wachten tot april 2012

10. Sopranos

Heb 4 seizoenen gekeken miste hier alleen een beetje de actie op een gegeven moment erg jammer.

En dan als bonus:

11. Heartbreak High

Jeugdsentiment, iedere dag na school begon dit op Nederland 3. Australische serie over een middelbare school. Heb het laatst nog gedownload, maar heb het na 1 aflevering maar afgezet, vond het niet meer zo boeiend en zo blijft de herinnering nog mooi :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol, niemand the OC? Homo's. Als er één serie is waar ik elke week op zat te wachten..

Gingen door na het hoogtepunt van de serie waardoor het steeds slechter en slechter werd, vandaar dat ik hem eruit heb gehaald. Was trouwens op 22 gekomen, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites