Vegas Geplaatst 9 juni 2013 Share Geplaatst 9 juni 2013 Hmm grootste gedeelte ken ik wel, maar ik focus me wat meer op instrumentale dan vocale jazz op het moment. Maar ben zeker van plan al deze artiesten te proberen. Maar ze komen wel nadat ik nog wat albums van Miles Davis, Coltrane, Pharoah Sanders en Sun Ra heb gehad. Prima. Mocht je ooit ook eens wat vocale jazz of blues willen luisteren: Heb deze playlist zelf gemaakt, en iedere keer als ik weer nieuwe toffe artiesten tegenkom dan voeg ik ze toe. 800+ nummers inmiddels ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos. Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Unieke gozert deze Daniel Norgren, er zit zeker wat blues in hier. [video=youtube;oc7JoF--M1c] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Erg lekker ja, staat ook op mijn lijstje om nog te gaan ontdekken. Een andere blueszanger uit Scandinavië, Thorbjørn Risager, kan er ook aardig wat van: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pyroshock Geplaatst 18 juni 2013 Share Geplaatst 18 juni 2013 Ik was vorige week dinsdag in Brussel naar het concert van Hugh Laurie (bekend van oa Blackadder, A Bit of Fry and Laurie, House MD) gegaan. Ondersteund door de Copper Bottom Band, was een zeer geslaagd optreden. Heerlijke uitvoeringen van zeer oude nummers. Een aanrader, evenals zijn album Didn't It Rain! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 18 juni 2013 Share Geplaatst 18 juni 2013 Instrumentaal idd geweldig, maar ik ben niet zo'n fan van de stem van Laurie. Is naar mijn smaak voor het zingen van blues iets te gelikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos. Geplaatst 18 juni 2013 Share Geplaatst 18 juni 2013 Ben ook een grote fan van Lauri, maar niet echt van het prijskaartje van het concert in Amsterdam. Iets te duur voor iemand met 1 heel goed en 1 oke album. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pyroshock Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 Instrumentaal idd geweldig, maar ik ben niet zo'n fan van de stem van Laurie. Is naar mijn smaak voor het zingen van blues iets te gelikt. Daar kan ik me wel in vinden, al vind ik het zelf niet heel storend. Het is op die manier geen echte blues, maar ik vind hoe hij het brengt wel erg goed. Snap je punt wel, ja. Ben ook een grote fan van Lauri, maar niet echt van het prijskaartje van het concert in Amsterdam. Iets te duur voor iemand met 1 heel goed en 1 oke album. Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. In Brussel was het 60 euro, maar ik zat dan ook in het midden op de voorste rij. Was een verlaat verjaardagscadeau voor mijn zus. Vrij prijzig inderdaad, maar ik vond het wel de moeite waard. Overigens is die hoge prijs simpel te verklaren. Ik zat namelijk naast een of ander niet-zo-snugger type, die geeneens wist 'wie die man was die op het podium kwam om iets te zeggen'. Om later fluisterend tegen haar vriend te zeggen: 'oh, ik herkende hem helemaal niet zonder die baard van zijn serie!'. Zucht.. Als zulke types om díe reden naar zijn concerten willen, ja, dan snap ik dat die prijzen omhoogschieten :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos. Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. In Brussel was het 60 euro, maar ik zat dan ook in het midden op de voorste rij. Was een verlaat verjaardagscadeau voor mijn zus. Vrij prijzig inderdaad, maar ik vond het wel de moeite waard. Overigens is die hoge prijs simpel te verklaren. Ik zat namelijk naast een of ander niet-zo-snugger type, die geeneens wist 'wie die man was die op het podium kwam om iets te zeggen'. Om later fluisterend tegen haar vriend te zeggen: 'oh, ik herkende hem helemaal niet zonder die baard van zijn serie!'. Zucht.. Als zulke types om díe reden naar zijn concerten willen, ja, dan snap ik dat die prijzen omhoogschieten :cab: Tsja kwa naam is het wel een grote ja, maar je komt toch voor de muziek ._. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pyroshock Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Zo werkt dat voor veel mensen dus blijkbaar niet. :cab: Volgens mij is dat voor 'm zelf ook niet echt fijn. Hij weet nou niet of mensen daadwerkelijk zijn muziek goed vinden, of dat ze het gewoon spannend vinden om 'Dr. House' te kunnen zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 20 juni 2013 Auteur Share Geplaatst 20 juni 2013 ZgLqtN-l9lY Es3Vsfzdr14 Je moet op Youtube meer zoeken van 'Playing For Change'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Die had ik idd ook al een keer gezien. Geweldige straatmuzikanten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 25 augustus 2016 Share Geplaatst 25 augustus 2016 [Youtube]WcF8Aos4XDA Kickje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 25 augustus 2016 Share Geplaatst 25 augustus 2016 [Youtube]WcF8Aos4XDA Kickje Fijn nummertje hoor! Niet te gecompliceerd; luistert lekker weg! :) Mensen hier trouwens wel eens van Snarky Puppy gehoord? Muzikaal één van de meest strakke bands die ik ken. Valt natuurlijk niet geheel onder de jazz/blues/soul-stijl van dit topic, maar om nou een heel nieuw fusion/funk-topic hiervoor aan te maken...:cab: https://www.youtube.com/watch?v=RluNrXjP3zY Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 25 augustus 2016 Share Geplaatst 25 augustus 2016 Snarky Puppy zijn idd bazen en zijn onder het kopje jazz toch al aardig onder te brengen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 20 mei 2022 Share Geplaatst 20 mei 2022 bump Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 17 december 2022 Share Geplaatst 17 december 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 29 april 2023 Share Geplaatst 29 april 2023 Dit topic eens omhoog gooien, want dit past wel in mijn straatje. Zeker de jaren 60 soul met Otis Redding, Bill Withers, Sam Cooke e.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten