Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Sons of Anarchy

Fernando Gago

Aanbevolen berichten

Sons of Anarchy is een tv-serie uit de Verenigde Staten. De serie is van de hand van Kurt Sutter en gaat over de Sons of Anarchy Motorcycle Club. De uitvalsbasis van de Sons is het (niet-bestaande) stadje Charming in Californië. Hoofdpersoon van de serie is Jackson "Jax" Teller (gespeeld door Charlie Hunnam), de jonge vicepresident van de club die zich steeds meer afvraagt welke richting de juiste is voor de club en hemzelf. Sons of Anarchy werd voor het eerst uitgezonden op 3 september 2008 op het kanaal FX van de Fox Entertainment Group. Het tweede seizoen volgde precies een jaar later. In Nederland wordt de serie vanaf 21 november 2010 uitgezonden op RTL7.

Vind het persoonlijk een geweldige serie! Vanavond weer te zien om 21:40. Meer volgers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sons of Anarchy is een tv-serie uit de Verenigde Staten. De serie is van de hand van Kurt Sutter en gaat over de Sons of Anarchy Motorcycle Club. De uitvalsbasis van de Sons is het (niet-bestaande) stadje Charming in Californië. Hoofdpersoon van de serie is Jackson "Jax" Teller (gespeeld door Charlie Hunnam), de jonge vicepresident van de club die zich steeds meer afvraagt welke richting de juiste is voor de club en hemzelf. Sons of Anarchy werd voor het eerst uitgezonden op 3 september 2008 op het kanaal FX van de Fox Entertainment Group. Het tweede seizoen volgde precies een jaar later. In Nederland wordt de serie vanaf 21 november 2010 uitgezonden op RTL7.

Vind het persoonlijk een geweldige serie! Vanavond weer te zien om 21:40. Meer volgers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aflevering was weer genieten! In Amerika zijn ze al in seizoen 4, hopelijk houden ze dat in NL ook vol. Heb er genoeg van dat serieus niet meer worden afgemaakt omdat kijkcijfers beetje tegenvallen of dat het in het buitenland niet goed draait.

Ben benieuwd wanneer ze die Mexicanen gaan aanpakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas zag ik seizoen 1 voor €20 liggen en toen moest ik hem kopen. Veelbelovende verhalen, af en toe een puik uitziend en heel kort stukje meegepakt op RTL5 (?), dus ik had hoge verwachtingen. De pilot loste dat toch wel aardig in. Geen overdreven geweld, maar een beetje ingetogen: als ik het een naampje moet geven was de pilot qua misdaad een beetje een combinatie van The Sopranos (heel subtiele criminaliteit) en The Shield (veel minder subtiel). Daarbij waren er veel, heel veel bekende gezichten: personen die personages vertolkten in o.a. Mad Men, The Sopranos, Gladiator (film), Married With Children, Batman Begins en CSI Miami passeerden de revue en maakten dit voor mij een feest van herkenning. Samen met de prima sfeer en goede muziek ben ik razend benieuwd naar het vervolg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat ik zelf de vergelijking met The Shield maakte, ik las vandaag dat de serie van dezelfde maker(s)/schrijver(s) komt. En toevallig speelt Dutch (uit The Shield) ook een bijrol. Ik heb de eerste 8 of 9 afleveringen nu gezien en het is weer een toppertje, het wordt allemaal steeds beter gedurende het seizoen.

Dat jullie het weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat ik zelf de vergelijking met The Shield maakte, ik las vandaag dat de serie van dezelfde maker(s)/schrijver(s) komt. En toevallig speelt Dutch (uit The Shield) ook een bijrol. Ik heb de eerste 8 of 9 afleveringen nu gezien en het is weer een toppertje, het wordt allemaal steeds beter gedurende het seizoen.

Dat jullie het weten.

Je gaat in de loop der tijd nog een aantal bekende koppen tegen komen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het seizoen zit erop. Licht vochtige ogen aan het einde, dankzij de schoonheid. Sinds ik weet dat de serie ook van de makers van The Shield komt, vallen de vergelijkingen me steeds meer op. Gelukkig niet in negatieve zin, maar in positieve: de serie wordt met de aflevering beter en beter.

Heb overigens gelijk de bluray box op play.com besteld, seizoen 1 t/m 3. Normaal bestel ik geen box totdat de serie volledig ten einde is, maar het kost me €48 terwijl je dat in Nederland op dvd betaalt voor seizoen 1 en 2 samen. Prima deal dus, seizoen 1 verkoop ik gelijk door aan een vriend. ;sm;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halverwege seizoen 2. Ik ben fan. Op bluray nog intenser dan dvd.

[tekst]De strijd tussen Jax en Clay is wel zo verschrikkelijk dik uitgewerkt. Normale series zouden waarschijnlijk nog wel ergens blijk tot mogelijkheid tot een compromis op termijn hebben verwerkt. Nu hoop ik daar wel op, omdat het zo goed geschreven is dat ik zowel voor Jax als Clay een enorm zwak heb, maar lijkt dat eigenlijk weinig meer dan ijdele hoop. Dan heb je nog de ontwikkeling van Opie die door een fout van Clay juist dichter bij Clay komt en verder van Jax, de Ariërs die erbij zijn gekomen, Tara die zich ontwikkelt tot de nieuwe Gemma, Gemma met haar eigen shit die ze niet verwerkt krijgt. Komen feds er ook weer even bij, maakt Jax de opmerking "Ever heard form Kohn? Dangerous being a fed."[/tekst] Aight. (h)

En dat is dus alleen nog maar de verhaallijn. Acteurs zijn top, visueel is het afwisselend dikke HD en dan weer grauw a la The Shield en de muziek is natuurlijk ook om je vingers bij af te likken. Om Bart maar even te citeren: "Opvallend dat er zo weinig mensen op MU hiernaar kijken." En om Bart gelijk te verbeteren: onbegrijpelijk dat er zo weinig mensen op MU hiernaar kijken.

bewerkt door bril_idioot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze maand alle 4 de seizoenen gekeken. Vind het een erg vette serie. Ron Perlman en Charlie Hunman zijn echt geweldig als Clay en Jax. Seizoen 3 was wel de minste van de 4 maar nog steeds een heel goed seizoen. Seizoen 2 en 4 vond ik persoonlijk onwijs sterk.

Over de shield gesproken er is een moment in de serie waarbij iemand naar The Shield zit te kijken op de TV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen drie is nu ook af. Vond het inderdaad ook wat minder dan seizoen 2, maar het is natuurlijk erg tof om ook de Ierse banden aan te halen en [tekst]daar naartoe te gaan. De veranderde tune hierbij is natuurlijk ook erg dik.Het gebruik van de filters is ook wel tof, maar dat was nog wel het tofst bij de laatste aflevering: het begint met een 'koud', blauw filter als Tara en Jax in bed liggen en langzaam aan wordt dat 'warm', met het bekende gele filter. Symboliek daarvan was erg mooi. Sowieso was de laatste aflevering weer erg dik, gelukkig niet met zo'n triggerend einde als bij seizoen 2. Ik keek er wel even van op toen Stahl Jax als rat aanwees.[/tekst] Uiteindelijk voelde je het einde wel redelijk zo aan komen, maar het was toch lekker uitgewerkt.

Ben benieuwd naar seizoen 4, alleen zo ruk dat ik nog veel te lang moet wachten tot daar de bluray van beschikbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben dit weekend begonnen met de hele serie voor de tweede keer afkijken. Blijft echt een ijzersterke serie en door het hoge tempo kun je makkelijk meerdere episodes achter elkaar kijken. Heerlijke soundtrack ook.

Kan niet wachten op seizoen vijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites