kiewiet Geplaatst 15 januari 2011 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2011 fZ8IlaamqvQ Boardwalk Empire is een Amerikaanse dramaserie die op 19 september 2010 voor het eerst werd uitgezonden in de Verenigde Staten. De serie wordt uitgezonden door HBO, het televisienetwerk achter series als The Sopranos. Terence Winter, Stephen Levinson, Martin Scorsese, Timothy Van Patten en Mark Wahlberg zijn de executive producers van de serie. Zowel Van Patten als Winter schreven en regisseerden meerdere afleveringen voor The Sopranos. Martin Scorsese was te zien in een kleine cameo in die serie en z'n dochter Cathy was set dresser voor The Sopranos. Hoofdrolspeler Steve Buscemi speelde dan weer de rol van Tony Blundetto en regisseerde ook enkele afleveringen. De pilot van de serie werd geregisseerd door Martin Scorsese. Een groot deel van de luxueuze kustlijn van het Atlantic City uit de jaren '20 werd erg waarheidsgetrouw nagemaakt voor de serie. De grote set werd in Brooklyn gebouwd. Scorsese stond er zelfs op dat de planken van de boardwalk even groot waren als de echte planken van de oorspronkelijke kustdijk. In Nederland wordt de serie sinds 5 december 2010 uitgezonden op BNN. In België is de serie te volgen op de digitale zender Prime. HBO maakte op 21 september 2010 bekend dat er een tweede seizoen zal komen. Heerlijke serie. Ik kan iedereen aanraden seizoen 1 te gaan kijken. Ik kan dan ook echt niet wachten op seizoen 2_O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 15 januari 2011 Share Geplaatst 15 januari 2011 fZ8IlaamqvQ Boardwalk Empire is een Amerikaanse dramaserie die op 19 september 2010 voor het eerst werd uitgezonden in de Verenigde Staten. De serie wordt uitgezonden door HBO, het televisienetwerk achter series als The Sopranos. Terence Winter, Stephen Levinson, Martin Scorsese, Timothy Van Patten en Mark Wahlberg zijn de executive producers van de serie. Zowel Van Patten als Winter schreven en regisseerden meerdere afleveringen voor The Sopranos. Martin Scorsese was te zien in een kleine cameo in die serie en z'n dochter Cathy was set dresser voor The Sopranos. Hoofdrolspeler Steve Buscemi speelde dan weer de rol van Tony Blundetto en regisseerde ook enkele afleveringen. De pilot van de serie werd geregisseerd door Martin Scorsese. Een groot deel van de luxueuze kustlijn van het Atlantic City uit de jaren '20 werd erg waarheidsgetrouw nagemaakt voor de serie. De grote set werd in Brooklyn gebouwd. Scorsese stond er zelfs op dat de planken van de boardwalk even groot waren als de echte planken van de oorspronkelijke kustdijk. In Nederland wordt de serie sinds 5 december 2010 uitgezonden op BNN. In België is de serie te volgen op de digitale zender Prime. HBO maakte op 21 september 2010 bekend dat er een tweede seizoen zal komen. Heerlijke serie. Ik kan iedereen aanraden seizoen 1 te gaan kijken. Ik kan dan ook echt niet wachten op seizoen 2_O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 15 januari 2011 Share Geplaatst 15 januari 2011 Held. 8) Een topic dat ik niet zelf hoef te openen. Ben vorige week begonnen met de eerste afleveringen en het keek echt als een tierelier weg. Doordat ik liever films keek en weinig tijd had, ben ik nog niet verder gekomen dan aflevering 2, maar het belooft wel wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst 15 januari 2011 Share Geplaatst 15 januari 2011 Was van plan om het te volgen op BNN, maar is niet gelukt. Koop de DVD-box wel een keer want hij spreekt me wel aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanKnul Geplaatst 30 maart 2011 Share Geplaatst 30 maart 2011 Ben denk ik ook van plan om deze serie te gaan volgen. Hou wel van zulke sets en ben benieuwd wat de makers ervan gebracht hebben. Maar eens wat afleveringen van seizoen 1 gaan downloaden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 27 september 2011 Auteur Share Geplaatst 27 september 2011 Seizoen 2 is zondag met aflevering 1 begonnen, weer even heldig als seizoen 1_O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 27 september 2011 Share Geplaatst 27 september 2011 Was weer erg goed ja, alleen de topictitel kan echt niet :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 27 september 2011 Share Geplaatst 27 september 2011 Kon deze gister niet vinden :( Nu ik de titel van het topic zie, snap ik ook waarom :P Inderdaad heldige serie. Tof ook dat de KKK dit seizoen een iets grotere rol lijkt te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 27 september 2011 Share Geplaatst 27 september 2011 Haha, die titel was me niet eens opgevallen, op die extra hoofdletter na. :D Fixed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Axdratic Geplaatst 27 september 2011 Share Geplaatst 27 september 2011 Begin van S2 leek alvast veelbelovend. Benieuwd waar de verhaallijn met de KKK naartoe zal gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 28 september 2011 Auteur Share Geplaatst 28 september 2011 Kon deze gister niet vinden :( Nu ik de titel van het topic zie, snap ik ook waarom :P Inderdaad heldige serie. Tof ook dat de KKK dit seizoen een iets grotere rol lijkt te krijgen. Begin van S2 leek alvast veelbelovend. Benieuwd waar de verhaallijn met de KKK naartoe zal gaan. Idd ook erg benieuwd waar het toe zal lijden. Ook erg blij dat de 'Tin Man' een grotere rol krijgt, toch mijn favoriete personage uit de serie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 28 september 2011 Share Geplaatst 28 september 2011 Die is inderdaad erg tof. Al vond ik dat het er in de scene met het plakboek een beetje té dik bovenop lag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 29 september 2011 Share Geplaatst 29 september 2011 Ben gister begonnen met kijken, ik ben nu bij aflevering 8. Vind het wel een toffe serie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 oktober 2011 Share Geplaatst 24 oktober 2011 Jezus mina wat is seizoen 2 vet _O_ Aflevering 5 was echt ziekelijk vet. Moet je echt gezien hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 14 november 2011 Share Geplaatst 14 november 2011 Heerlijke aflevering weer hoor, beste serie van het moment wat mij betreft. Kijk echt uit naar [spoiler=S02E09]Nucky's bezoek aan Noord Ierland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 30 december 2011 Share Geplaatst 30 december 2011 True that. Daardoor ook wel weer een heel tof personage, imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Ja hij is echt een held. Michael Shannon speelt in al zijn rollen hele /gekke en rare personages. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 18 mei 2012 Share Geplaatst 18 mei 2012 Eindelijk toegekomen aan deze geweldige serie! Start nu s02e05 op. Kelly MacDonald _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 18 mei 2012 Share Geplaatst 18 mei 2012 Seizoen 1 vond ik echt briljant en heb ik er in no time doorheen gedraaid, maar bij seizoen 2 wil het nog niet vlotten. Ik kom nu al een tijdje niet echt verder dan de aflevering 3 ofzo. Dat komt mede doordat Paz de la Huerta (Lucy) iets meer screentime krijgt en als er iemand is die ik absoluut niet kan uitstaan is zij het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 18 mei 2012 Auteur Share Geplaatst 18 mei 2012 Seizoen 1 was idd briljant maar meer een inleiding Seizoen 2 was erg tof maar wel wat minder dan 1 Kan niet wachten op seizoen 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 mei 2012 Share Geplaatst 18 mei 2012 Seizoen 1 was erg goed Seizoen was briljant en beter dan 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 18 mei 2012 Share Geplaatst 18 mei 2012 Vond seizoen 2 inderdaad vetter dan seizoen 1. Zeker aan het einde was het een stuk spannender dan seizoen 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 18 mei 2012 Share Geplaatst 18 mei 2012 Ik vind seizoen 2 eigenlijk ook toffer dan 1. Sfeer is een stuk grimmiger. Paz de la Huerta is wel erg irritant ja, wat een vervelend hoofd heeft zij :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 5 juli 2012 Share Geplaatst 5 juli 2012 Kijk 'm ook _O_ Wat een super vette serie zeg dit, heerlijk sfeertje wordt er gecreëerd. Ben nu bij S02E02, en vind het enkel toffer worden. En Dennis :D Gillian is zo'n milf hè in de serie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 14 september 2012 Auteur Share Geplaatst 14 september 2012 Tering veel zin in, heerlijke serie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten