Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

How I Met Your Mother

Big Mike

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 964
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nu maar duimen dat volgend seizoen weer wat luchtiger wordt, leunend op de lakse houding van Barney en met minder verplichte diepgang dan dit seizoen. Maar dat zal het wel niet worden. Niet voor niets heb ik maar een 7.6 gegeven op WiW, wat voor mijn doen een erg laag cijfer is voor series.

Laatste ep was overigens maar redelijk, beslist niet meer dan dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barney zal niet luchtiger gaan worden ben ik bang, dit werd namelijk in de slotscene wel redelijk duidelijk (aangezien het Barney's bruiloft is, en Ted daar zijn vrouw ontmoet, en dat ook geen jaren meer gaat duren) <<

Maar zoals gezegd, tegenvallend seizoen van een serie die mij al vanaf moment 1 niet echt heeft kunnen bekoren, maar vanwege Barney toch ben blijven volgen. Nu is het te laat om te stoppen, maar het niveau mag wel omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barney zal niet luchtiger gaan worden ben ik bang, dit werd namelijk in de slotscene wel redelijk duidelijk (aangezien het Barney's bruiloft is, en Ted daar zijn vrouw ontmoet, en dat ook geen jaren meer gaat duren) <<

Maar zoals gezegd, tegenvallend seizoen van een serie die mij al vanaf moment 1 niet echt heeft kunnen bekoren, maar vanwege Barney toch ben blijven volgen. Nu is het te laat om te stoppen, maar het niveau mag wel omhoog.

Je zegt helemaal waar het op staat. Het was voorheen echt lekker knallen zonder nadenken, maar nu ben je zo bekend met de personages dat het eigenlijk niet meer zoveel uitmaakt om toch weer die nieuwe ep te kijken.

Dat het luchtige van Barney terug komt verwacht ik inderdaad ook niet, maar ik koester nog altijd hoop. En ja, ik weet dat hoop uitgestelde teleurstelling is. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In totaal komen er nog 2 seizoen bij toch?

Dat was het originele plan toen de serie op tv kwam. Tot nu toe is echter alleen seizoen 7 zeker gesteld door CBS, en die renewals komen meestal pas in jan/feb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd hetzelfde liedje bij een tv-serie:

fase 1. Een paar users hebben een nieuwe tv-serie gezien en komen superlatieven tekort om hun 'ontdekking' te promoten.

fase 2. opkomst van de serie, steeds meer mensen gaan kijken. Ongedwongen en ontspannen.

fase 3. Kuddevolk gaat mee, serie krijgt heldenstatus en mensen nemen avatars van personages.

fase 4. Met zoveel fans zijn er altijd mensen die een afwijkende mening hebben omdat ze maar ergens tegen willen zijn. De eerste klachten over het 'niveau' ontstaan.

fase 5. In plaats van ontspannen tv kijken worden er meer en meer analyses gemaakt en weet iedereen beter hoe de serie zou moeten lopen.

fase 6. Kuddevolk gaat mee en begint en masse te klagen over het niveau en zich als professor in de tv-serie-kunde te gedragen. Niets deugt meer en elke scene wordt kritische tegen het licht gehouden.

fase 7. De serie kan niets meer goed doen. Hier en daar een kleine stuiptrekking van dezelfde mensen die weer een afwijkende mening willen hebben om het hebben ervan. Soms zijn bepaalde aflevering ineens weer goed maar over het algemeen deugt er niets meer van de serie. Niemand stopt met kijken btw.

fase 8. kansloze missie. Acteurs willen iets anders en kijkers blijven klagen over de goede ouwe tijd. De eerste seizoenen waren veel leuker.

fase 9. Show wordt gecancelled.

fase 10. Na 10 jaar herhalingen begint een nieuwe generatie weer van voren af aan.

We zitten dus nu in fase 5. Het kan nu snel gaan maar hopelijk dat de serie nog een paar jaar gerekt kan worden voor die paar mensen die wel gewoon naar een tv-serie kunnen kijken voor hun ontspanning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je dat zelf bedacht?

iig, het is gewoon zo dat deze serie in de eerste paar seizoenen veel luchtiger was. zie barney, is anders in seizoen 6, als je hem vergelijkt met seizoen 1

maar niet dat de serie nu niet leuk meer is ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je dat zelf bedacht?

iig, het is gewoon zo dat deze serie in de eerste paar seizoenen veel luchtiger was. zie barney, is anders in seizoen 6, als je hem vergelijkt met seizoen 1

maar niet dat de serie nu niet leuk meer is ofzo

Prima verwoord. Op een gegeven moment moeten de schrijvers toch ook gaan inzien dat er nu toch eindelijk naar ''een'' einde toegewerkt moet worden. Je kunt een serie niet eindeloos blijven rekken in de hoop nog wat extra centen eruit te slaan. Gewoon het plot uitwerken en klaar, dit soort geneuzel kost ze enkel kijkers.

Maar na deze season finale heb ik een sprankje hoop, alhoewel ik het niet eens ben met de weg die ze Barney laten inslaan.

@Nigel, RTL5 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd hetzelfde liedje bij een tv-serie:

Meh.

We zitten dus nu in fase 5. Het kan nu snel gaan maar hopelijk dat de serie nog een paar jaar gerekt kan worden voor die paar mensen die wel gewoon naar een tv-serie kunnen kijken voor hun ontspanning.

Onzin joh. :cab: Zelfs de fans van minuut één (waaronder ik, al ben ik niet een fan maar een liefhebber) geven gewoon kritiek. Geheel terecht ook, want de serie vergeet goed te zijn waar het sterk in is.

En altijd hetzelfde? Friends? The Big Bang Theory? Seinfeld? Spin City? Two And A Half Men? 30 Rock? Sex And The City? The Office? Everybody Loves Raymond? Frasier? Will & Grace? Er zijn legio andere series die ook lang (hebben ge-)lopen zonder al teveel kritiek en dan heb ik de dramaseries nog niet eens meegenomen, dus ga nu geen poep lopen praten omdat iedereen duidelijk ziet dat HIMYM niet meer zo sterk is als in de eerst 3/4 seizoenen. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stiekem hoop ik nog op Robin als vrouw van Barney.

Jakkie bah, nee, dat zou té makkelijk zijn.

dat accent van die norah(?) is irritant

Opwindend man dat Britse accent ;).

Ja echt? Ik vond het juist jammer dat ze weer toegaven aan hun gevoelens, omdat het niet de eerste keer was dat dit gebeurde.

Precies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites