Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

TV-series #3

Vegas

Aanbevolen berichten

Helemaal mee eens. Blijf het nog steeds jammer vinden dat hij zo weinig aandacht krijgt in NL. Mag best wel wat meer waardering krijgen imo.

Heeft op zich wel redelijk wat aandacht gehad hoor, alleen niet echt grootschalig, vaak in kleine berichtjes, werd genoemd in interviews etc.. Bij een vrij grote groep mensen is deze serie toch wel bekend en die groep mensen verspreiden het woord ook nog, waardoor de serie steeds bekender wordt.

Zelf heb ik hem gekocht omdat veel mensen die ik hoog heb zitten (al weet ik nu niet meer wie) deze serie noemden als het beste dat ze ooit hadden gezien. Na een tijdje had ik dat zo vaak gehoord van mensen wiens oordeel ik vertrouw, dat ik dacht: dan moet ik het ook goed vinden en heb ik er 100 euro voor uitgetrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 2,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Helemaal mee eens. Blijf het nog steeds jammer vinden dat hij zo weinig aandacht krijgt in NL. Mag best wel wat meer waardering krijgen imo.

Als 2,5 miljoen mensen een serie als GTST op de voet volgen en dat nog steeds een goede serie vinden dan begrijp ik wel dat ze simpelweg niet ontwikkeld genoeg zijn om goede series te volgen. Nederland is jammer genoeg geen serie land, komt ook omdat het vaak maanden, zo niet jaren duurt voordat het verder gaat. SBS 6 is eigenlijk de enige zender die redelijk snel nieuwe seizoenen uitzend (nu bijvoorbeeld al bezig met het nieuwe NCIS seizoen). Maar als je bijvoorbeeld naar RTL 4 kijkt, die doen er fucking een jaar over om de nieuwe afleveringen van Bones uit te zenden, dan snap ik wel dat mensen het niet trouw volgen.

Ben zoooo blij dat ik geen behoefte heb aan ondertiteling, stoor me meer aan de slechte ondertiteling op TV dan aan het af en toe niet helemaal mee krijgen waar ze het over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als 2,5 miljoen mensen een serie als GTST op de voet volgen en dat nog steeds een goede serie vinden dan begrijp ik wel dat ze simpelweg niet ontwikkeld genoeg zijn om goede series te volgen. Nederland is jammer genoeg geen serie land, komt ook omdat het vaak maanden, zo niet jaren duurt voordat het verder gaat. SBS 6 is eigenlijk de enige zender die redelijk snel nieuwe seizoenen uitzend (nu bijvoorbeeld al bezig met het nieuwe NCIS seizoen). Maar als je bijvoorbeeld naar RTL 4 kijkt, die doen er fucking een jaar over om de nieuwe afleveringen van Bones uit te zenden, dan snap ik wel dat mensen het niet trouw volgen.

Ben zoooo blij dat ik geen behoefte heb aan ondertiteling, stoor me meer aan de slechte ondertiteling op TV dan aan het af en toe niet helemaal mee krijgen waar ze het over hebben.

Zit veel in inderdaad. Programmering van ER was ook vaak een ramp (en werd dan tussendoor ook nog geregeld een week geskipt ivm voetbal). 24 was hetzelfde bij Yorin/RTL. Is een seizoen afgelopen, dan beginnen ze willekeurig ergens in een oud seizoen gewoon opnieuw met uitzenden. Heb geregeld gehad dat ik op internet op moest gaan zoeken of er al nieuwe afleveringen waren en wanneer die zouden komen, omdat zonder enige aankondiging na S05E13 ineens S03E06 kwam (willekeurig voorbeeld uiteraard).

SBS doet dat (in elk geval op NET5, verder zie ik niet veel) beter. The Good Wife (goede serie trouwens, aanrader!) wordt netjes week in week uit uitgezonden, net als (volgens mijn vriendin) Grey's Anatomy, Couger Town en Private Practise.

Komt ook nog bij dat je op websites van zenders niet tot nauwelijks informatie kan vinden over wanneer weer begonnen wordt met nieuwe afleveringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bones in nederland loopt nu gelijk met de Amerikanen hoor ;).

Veronica wel strontirritant. Big Bang seizoen 2 zonden ze toen ineens achter elkaar uit en in plaats om dat gewoon 1 aflevering per dag te doen zenden ze nu constant seizoen 1 uit ;e.

Daarom werd maandag aflevering 25 van seizoen 4 uitgezonden van Bones bedoel je? Terwijl in America seizoen 7 op 3 november al weer begint. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

129 23 "The Change in the Game" Ian Toynton Hart Hanson & Stephen Nathan 9.83[38] May 19, 2011 (2011-05-19) 6AKY23

Booth and Brennan go undercover in a bowling league in an attempt to uncover a murder where a man whose unidentifiable and gruesome remains were lodged in the pinsetter at a bowling lane. Brennan's father Max was also a part of the victim's bowling team. Meanwhile, Angela works from the hospital via webcam as she comes closer to giving birth. Brennan has a secret that will change her and Booth's lives forever: she is pregnant and Booth is the father of the child.

Bovenstaande is de laatste aflevering van seizoen 6. en die is ook in Nederland uitgezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft op zich wel redelijk wat aandacht gehad hoor, alleen niet echt grootschalig, vaak in kleine berichtjes, werd genoemd in interviews etc.. Bij een vrij grote groep mensen is deze serie toch wel bekend en die groep mensen verspreiden het woord ook nog, waardoor de serie steeds bekender wordt.

Zelf heb ik hem gekocht omdat veel mensen die ik hoog heb zitten (al weet ik nu niet meer wie) deze serie noemden als het beste dat ze ooit hadden gezien. Na een tijdje had ik dat zo vaak gehoord van mensen wiens oordeel ik vertrouw, dat ik dacht: dan moet ik het ook goed vinden en heb ik er 100 euro voor uitgetrokken.

De serie krijgt wel aandacht, maar voornamelijk op specifieke sites voor series e.d. Zelf heb ik de serie daardoor ook leren kennen. Maar in de publieke media hoor je er helaas bijna nooit wat over. Ik vind het op zich helemaal niet erg dat de serie bij het grote publiek niet bekend is, anders krijg je weer van dat SBS-volk die de serie gaan afkraken omdat ze er niks van snappen oid, maar toch vind ik het ook wel weer jammer dat de serie niet wat meer waardering krijgt.

Nederland is inderdaad niet echt een serie land nee. Nederlandse soaps en sitcoms slaan goed aan, voor de rest niet echt. Andere series worden wel (goed) bekeken, maar niet echt gevolgd. Dat komt inderdaad voornamelijk door de Nederlandse zenders. Als het eeuwen duurt voordat er nieuwe seizoenen uitgezonden worden, en als de afleveringen die je dan te zien krijgt ook nog is 100 keer herhaald worden in de verkeerde volgorde, tsja dan is er geen zak meer aan.

Daarom volg ik tegenwoordig ook alles via de computer, goede kwaliteit, geen ondertitels = prima :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zouden hier een soort betaalzender moeten maken die zich alleen richt op series vanuit de Verenigde Staten. Waar ik me dan ook aan stoor is dat ze in Nederland nu wel ''Shit my dad says'' uitzenden, een serie die in America na 1 seizoen al gecanceld werd. Dan denk ik, koop het dan niet ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zouden hier een soort betaalzender moeten maken die zich alleen richt op series vanuit de Verenigde Staten.

Er gaan verhalen dat Ziggo bezig is met een VOD in samenwerking met HBO. Dat zou wel meesterlijk zijn, al is het VOD-aspect natuurlijk jammer. Schijnt zelfs dat HBO haar nieuwe series al niet meer voor de Nederlandse markt beschikbaar heeft gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De serie krijgt wel aandacht, maar voornamelijk op specifieke sites voor series e.d. Zelf heb ik de serie daardoor ook leren kennen. Maar in de publieke media hoor je er helaas bijna nooit wat over. Ik vind het op zich helemaal niet erg dat de serie bij het grote publiek niet bekend is, anders krijg je weer van dat SBS-volk die de serie gaan afkraken omdat ze er niks van snappen oid, maar toch vind ik het ook wel weer jammer dat de serie niet wat meer waardering krijgt.

Toch heb ik er in Volkskrant en/of Varagids best vaak over gelezen. En dan niet echt artikelen erover, maar wel dat het genoemd wordt in interviews, columns of artikelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook eigenlijk ontzettend makkelijk om te scoren op tv. VI wint nu bv televizierring met een simpel programma. HIDH en OOC ontzettend populair, terwijl het ook gewoon een simpel programma is. Volgens mij kan je gewoon wat bedenken wanneer je dronken bent, dan scoor je nog bij het NLse publiek. Zo easy eigenlijk :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook eigenlijk ontzettend makkelijk om te scoren op tv. VI wint nu bv televizierring met een simpel programma. HIDH en OOC ontzettend populair, terwijl het ook gewoon een simpel programma is. Volgens mij kan je gewoon wat bedenken wanneer je dronken bent, dan scoor je nog bij het NLse publiek. Zo easy eigenlijk :cab:

Ik denk dat je je erin vergist. Zo easy is dat helemaal niet. Het concept is inderdaad heel simpel, maar dat concept zo uitvoeren dat het vermakelijke (en zelfs geliefde?) tv wordt is volgens mij vakmanschap. Trouwens, HIDH kon ik even niet herleiden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holland in da Hood, denk ik :)

Er gaan verhalen dat Ziggo bezig is met een VOD in samenwerking met HBO. Dat zou wel meesterlijk zijn, al is het VOD-aspect natuurlijk jammer. Schijnt zelfs dat HBO haar nieuwe series al niet meer voor de Nederlandse markt beschikbaar heeft gesteld.

Dat zou echt super zijn :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah, dat soort series heb je in US ook hoor, maar waar dat soort series er voor een bepaalde groepen zijn, worden het hier hits vanwege de sowieso lage kwaliteit van de series. Zie bijvoorbeeld Jersey Shore in US, ook vrij populair, maar wint daar geen prijzen oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ontzettende simplistische gedachtengang... Een concept is één ding, het uitvoeren iets totaal anders. VI werkt niet zo zeer door het concept, maar door de wisselwerking tussen Genee, Derksen en de andere gasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites