Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

UFC en andere MMA bonden

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Weer even een overzichtje van mijn kant. Wie hem niet wil lezen doet dat lekker niet, maar vind het wel geinig om te doen, vooral om een deel van mijn adrenaline/spanning weg te tikken. Heb weinig tot geen vrienden die UFC volgen, kan het daar dus niet doen, vandaar dat ik het hier doe.

Eerste pot die ik zag was Gadelha tegen Aguilar. Vond het wel een geinig potje om mee te beginnen, maar die Gadelha was duidelijk een paar maatjes te groot voor Aguilar. Neus van de Amerikaanse debutant was al snel naar de filistijnen en ze had echt geen schijn van kans tegen de #1 contender. Jędrzejczyk is echter nog wel een paar maatjes te groot voor Gadelha. Die staat op eenzame hoogte in haar gewichtsklasse, net als opperbazin Rousey in haar gewichtsklasse. Verder niet echt een speciaal gevecht waar ik veel over kan schrijven.

Gevecht daarop was niet veel boeiender: Antonio 'Bigfoot' Silva tegen Soa 'The Hulk' Palelei. Palelei had de eerste ronde (volgens mij) in zijn zak, dacht even dat hij Silva KO ging slaan, maar toen was de ronde al voorbij. Tweede ronde was de Australiër opeens ziek moe en toen kon 'Bigfoot' het makkelijk afmaken voor eigen publiek. Kort gevecht en ook hier kan ik niet veel over zeggen. De Nederlander Struve kwam daarna, hij moest tegen Rodrigo Nogueira. Wist niet dat die kale vent zo lang was, het is ook eeuwig zonde dat hij niet de kwaliteiten heeft om dit optimaal te benutten. Deed het verder wel redelijk, vond het knap van Nogueira dat hij bleef staan, kreeg toch een paar rake tikken en trappen. Verdiende overwinning voor Struve via decision.

Vieira tegen Lopes vond ik wel een leuke fight. Die Lopes kwam als een mongool op en Vieira heeft als opkomstmuziek 'Burning Heart' van Survivor (wordt ook gebruikt in Rocky) _O_ Daarnaast was zijn vader vermoord en dat verhaal greep me wel aan, dus hoopte dat hij zou winnen. Was de underdog, maar vocht heel goed en agressief. Qua kwaliteit/niveau niet de beste partij, maar ze hadden allebei een enorme wilskracht en gingen er echt vol voor, met Vieira als terechte winnaar. Heel wat attempted guillotine chokes, maar telkens ontsnapten ze eruit. Het andere Ultimate Fighter-gevecht, tussen França en Bruno, heb ik helaas gemist.

Vervolgens kwam de laatste pot voor Rousey - Correia, namelijk 'Shogun' tegen Rogerio Nogueira. Wel een boeiend duel met een close decision, die net in het voordeel viel van Rua. Weet niet echt of ik het daarmee eens of oneens ben (niet dat het veel uitmaakt verder), vond het een gelijkwaardige pot. Leuke warming-up voor 'the main event'. Keek er al lange tijd naar uit en ik heb 34 seconden lang enorm genoten. Die Correia had echt een veel te grote bek, wat al helemaal erg was omdat iedereen wist dat ze geen schijn van kans maakte. Hoopte echt op een afslachting en die kreeg ze ook. Had gehoopt dat het wat langer zou duren, maar dit was ook wel leuk. Enorme vernedering. Ging echt helemaal los hier, adrenaline gierde door mijn lijf.

En Rousey, tja. Was er al een grote fan van en nu al helemaal. Wat een meid is dat zeg. Wat een machine. Was eerst vooral worstelen en submissions, maar liet nu zien dat ze ook gewoon ziek hard kan stoten. Enorm allround en er komt momenteel echt niemand in de buurt bij haar. Vraag me af of er überhaupt ooit iemand die titel af gaat pakken. Binnenkort een re-match tegen Tate, dat wordt ook weer appeltje-eitje. Nee, Rousey blijft nog wel even bovenaan staan. Geweldige heldin dat ze is.

Dit was hem weer. Kan echt bijna niet beschrijven hoe ziek ik het vond dat Rousey het weer binnen een zeer korte tijd afmaakte en hoe mooi en terecht ik het vind voor die enge Correia. Ongekend lekker resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even een overzichtje van mijn kant. Wie hem niet wil lezen doet dat lekker niet, maar vind het wel geinig om te doen, vooral om een deel van mijn adrenaline/spanning weg te tikken. Heb weinig tot geen vrienden die UFC volgen, kan het daar dus niet doen, vandaar dat ik het hier doe.

Eerste pot die ik zag was Gadelha tegen Aguilar. Vond het wel een geinig potje om mee te beginnen, maar die Gadelha was duidelijk een paar maatjes te groot voor Aguilar. Neus van de Amerikaanse debutant was al snel naar de filistijnen en ze had echt geen schijn van kans tegen de #1 contender. Jędrzejczyk is echter nog wel een paar maatjes te groot voor Gadelha. Die staat op eenzame hoogte in haar gewichtsklasse, net als opperbazin Rousey in haar gewichtsklasse. Verder niet echt een speciaal gevecht waar ik veel over kan schrijven.

Gevecht daarop was niet veel boeiender: Antonio 'Bigfoot' Silva tegen Soa 'The Hulk' Palelei. Palelei had de eerste ronde (volgens mij) in zijn zak, dacht even dat hij Silva KO ging slaan, maar toen was de ronde al voorbij. Tweede ronde was de Australiër opeens ziek moe en toen kon 'Bigfoot' het makkelijk afmaken voor eigen publiek. Kort gevecht en ook hier kan ik niet veel over zeggen. De Nederlander Struve kwam daarna, hij moest tegen Rodrigo Nogueira. Wist niet dat die kale vent zo lang was, het is ook eeuwig zonde dat hij niet de kwaliteiten heeft om dit optimaal te benutten. Deed het verder wel redelijk, vond het knap van Nogueira dat hij bleef staan, kreeg toch een paar rake tikken en trappen. Verdiende overwinning voor Struve via decision.

Vieira tegen Lopes vond ik wel een leuke fight. Die Lopes kwam als een mongool op en Vieira heeft als opkomstmuziek 'Burning Heart' van Survivor (wordt ook gebruikt in Rocky) _O_ Daarnaast was zijn vader vermoord en dat verhaal greep me wel aan, dus hoopte dat hij zou winnen. Was de underdog, maar vocht heel goed en agressief. Qua kwaliteit/niveau niet de beste partij, maar ze hadden allebei een enorme wilskracht en gingen er echt vol voor, met Vieira als terechte winnaar. Heel wat attempted guillotine chokes, maar telkens ontsnapten ze eruit. Het andere Ultimate Fighter-gevecht, tussen França en Bruno, heb ik helaas gemist.

Vervolgens kwam de laatste pot voor Rousey - Correia, namelijk 'Shogun' tegen Rogerio Nogueira. Wel een boeiend duel met een close decision, die net in het voordeel viel van Rua. Weet niet echt of ik het daarmee eens of oneens ben (niet dat het veel uitmaakt verder), vond het een gelijkwaardige pot. Leuke warming-up voor 'the main event'. Keek er al lange tijd naar uit en ik heb 34 seconden lang enorm genoten. Die Correia had echt een veel te grote bek, wat al helemaal erg was omdat iedereen wist dat ze geen schijn van kans maakte. Hoopte echt op een afslachting en die kreeg ze ook. Had gehoopt dat het wat langer zou duren, maar dit was ook wel leuk. Enorme vernedering. Ging echt helemaal los hier, adrenaline gierde door mijn lijf.

En Rousey, tja. Was er al een grote fan van en nu al helemaal. Wat een meid is dat zeg. Wat een machine. Was eerst vooral worstelen en submissions, maar liet nu zien dat ze ook gewoon ziek hard kan stoten. Enorm allround en er komt momenteel echt niemand in de buurt bij haar. Vraag me af of er überhaupt ooit iemand die titel af gaat pakken. Binnenkort een re-match tegen Tate, dat wordt ook weer appeltje-eitje. Nee, Rousey blijft nog wel even bovenaan staan. Geweldige heldin dat ze is.

Dit was hem weer. Kan echt bijna niet beschrijven hoe ziek ik het vond dat Rousey het weer binnen een zeer korte tijd afmaakte en hoe mooi en terecht ik het vind voor die enge Correia. Ongekend lekker resultaat.

Niet zoveel van aantrekken joh. Gewoon lekker schrijven, altijd wel prima om te lezen hoor.

Schakelde zelf pas om 06:00 in. Dus Struve etc. gemist, maar net terug gekeken. Gadelha was inderdaad een maatje te groot. Maar die Pool gaat ze inderdaad niet pakken. Die partij daarna was gelukkig snel klaar. Struve was beter dan Big Nog, maar vond hem wel erg passief de eerste twee rondes. Heeft echt wel potentie als hij wat beweeglijker kan worden enzo.

De beide TUF Brazil fights waren op zich wel prima. Niet echt technisch, wel gewoon all out attack. Prima verder. Shogun fight viel me op het einde van de eerste ronde wat tegen.

Tsja en Rousey. Man wat heerlijk. Groot fan van haar hoor. Zat rechtop te klappen in bed om 7:30. Geloof wel dat m'n ouders zijn wakker geschrokken :r Echt eerlijk hoe snel die trol out ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadelha heeft kort geleden nog tegen Joanna gevochten, hele close decision verloren, al vonden alle grote MMA media schrijvers dat Gadelha had moeten winnen, zat echt heel dicht bij elkaar. Denk dat ze echt niet zo ver uit elkaar zullen zitten. Zal een goed gevecht worden, Joanna sindsdien wel enorme stappen gezet, maar dat wordt een thriller hoor.

Maar goed mijn mening:

Eerst prelims: Patje Cummins zag er goed uit, striking offense en defense nog wel steeds zwak, vooral defense, eet elke shot. Vraag me af of zelfs Rafael Cordeiro dat kan oplossen. Zal dat echt moeten verbeteren als hij bovenin mee wil doen.

Daarna Magny tegen Maia, viel enorm tegen, had hoge verwachtingen van Magny, maar zijn jits blijkt inderdaad beperkt te zijn, zonde. Want met een win voor Maia schiet niemand iets op.

Bigfoot vind ik sympathiek, leuk dat die nog een potje kan winnen, dacht dat er van zijn chin niks meer over was zonder TRT, maar Palelei is dan ook niet zo goed. Zo alleen totaal niet weten wie je nu tegenover Bigfoot moet zetten, Duffee misschien :D Al zal die dat wel verliezen.

En Struve, was goed die man. Eerste gevecht terug op niveau, zonder die gekke Dirty Bob die zn gameplan bepaalt ziet het er een stuk beter uit he. Was blijkbaar nog ziek geworden voor het gevecht, dus ik vergeef hem dat zn cardio op het eind wat minder was, maar technisch goed gevochten. Zie je impact die Henri Hooft heeft. Dirty Bob zat nog bij Fox te vertellen dat zijn vechters de eerste rondes geen lowkicks moeten doen. :D Geen verstand die man, werkte prima, Deed die veel beter dan normaal, verder goed op range gehouden, met Sem Schilt-achtige front kicks, zag zelf een Jones backfistje uit de clinch, mooi man. :D Kan nog wel stappen zetten onze man hoop ik, al moet die wel rustig aan omhoog gaan qua tegenstanders. Had hem het liefst tegen Mir gezien, die had die makkelijk gepakt, maar doe nu maar Mitrione weer anders. Bigfoot kan ook wel, iig Rothwell vermijden.

TUF heb ik geskipt want dat is vrijwel altijd ruk.

Shogun is done, dacht eerste ronde dat die terug was een beetje, maar geen chin meer over, niet onder de indruk. Kan beter dit soort gevechten tegen mede-veteranen blijven doen, misschien rematch tegen Machida.

En die Bethe, lachwekkend, zoals verwacht. Al snap ik het wel, die heeft dr 5 minutes of fame ook weer gehad, lekker gehyped zonder reden terwijl er zeker 10 beter zijn in die divisie. Nee die divisie is niet zo boeiend, Miesha Tate maakt ook geen kans tegen Rousey.

Overigens enorm geërgerd aan die presentatie, wat ziet alles er ongekend lelijk uit zeg, eerst Face The Pain verneuken, nu is alles verneukt, gewoon mindere presentatie dan Bellator zelfs nu :cab: Matchmaking ook weer dramatisch, wat moeten we nou met Mir vs. Arlovski. Die overigens als Wit-Rus ff schaamteloos een Russische vlag achter zn naam kreeg. :cab: Ach ja, die zal wel actief willen blijven, dan snap ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadelha heeft kort geleden nog tegen Joanna gevochten, hele close decision verloren, al vonden alle grote MMA media schrijvers dat Gadelha had moeten winnen, zat echt heel dicht bij elkaar. Denk dat ze echt niet zo ver uit elkaar zullen zitten. Zal een goed gevecht worden, Joanna sindsdien wel enorme stappen gezet, maar dat wordt een thriller hoor.

Klopt. Zei die commentator ook inderdaad. Heb echter die Poolse zien vechten en die wint dat echt wel van die Gadelha hoor. Weet niet of het misschien aan haar motivatie lag, maar vond die Gadelha er niet geweldig uit zien. Zal vast een leuke partij worden, maar denk niet dat Jędrzejczyk hiervan kan verliezen.

En Struve, was goed die man. Eerste gevecht terug op niveau, zonder die gekke Dirty Bob die zn gameplan bepaalt ziet het er een stuk beter uit he. Was blijkbaar nog ziek geworden voor het gevecht, dus ik vergeef hem dat zn cardio op het eind wat minder was, maar technisch goed gevochten. Zie je impact die Henri Hooft heeft. Dirty Bob zat nog bij Fox te vertellen dat zijn vechters de eerste rondes geen lowkicks moeten doen. :D Geen verstand die man, werkte prima, Deed die veel beter dan normaal, verder goed op range gehouden, met Sem Schilt-achtige front kicks, zag zelf een Jones backfistje uit de clinch, mooi man. :D Kan nog wel stappen zetten onze man hoop ik, al moet die wel rustig aan omhoog gaan qua tegenstanders. Had hem het liefst tegen Mir gezien, die had die makkelijk gepakt, maar doe nu maar Mitrione weer anders. Bigfoot kan ook wel, iig Rothwell vermijden.

Zo goed was die Struve niet toch. Werd te vaak geraakt en vocht heel naïef, al deed hij dat de laatste ronde al een stuk beter/slimmer. Heeft zeker wel potentie, maar als hij mee wil doen in de top van die divisie mag hij nog wel wat stappen zetten.

En die Bethe, lachwekkend, zoals verwacht. Al snap ik het wel, die heeft dr 5 minutes of fame ook weer gehad, lekker gehyped zonder reden terwijl er zeker 10 beter zijn in die divisie. Nee die divisie is niet zo boeiend, Miesha Tate maakt ook geen kans tegen Rousey.

Rousey is echt een heerser inderdaad. Die mensen achter haar zijn helemaal zo slecht nog niet, maar Rousey steekt er gewoon met kop en schouders boven uit. Heel ziek om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind Rousey en dat hele vrouwenvechten maar een beetje een kermisattractie. Wel een paar leuke gevechten gezien verder op die card, alleen niks wat echt relevant is..

Is wel grappig om te zien toch? Rousey steekt er wel met kop en schouders bovenuit, maar als je meer vrouwen hebt van (ongeveer) haar niveau dan ligt het niveau best hoog hoor. Vind die fights tussen vrouwen die er geen hout van kunnen ook maar saai en dom, maar zo'n Rousey is wel echt een beest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vindt Cyborg beter ja? :D Is een andere gewichtsklasse en als ze naar de gewichtsklasse van Rousey gaat én de fight komt er, dan ben ik er 100% zeker van dat Rousey die Cyborg helemaal in gaat pakken. Denk dat Ronda staand niet heel veel onder doet voor Cyborg, terwijl ze op de grond stukken beter is dan iedere opponent die ze nog tegen zal gaan komen. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat Rousey haar carrière 'undefeated' af gaat sluiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou ze? Easy money maken zo.

Oh ze wil acteren, kansloos, The Rock 2.

Misschien is ze het beu? Wil ze ongeslagen stoppen? Vind ze acteren leuker? En het dan kansloos noemen jaja. Ben je toevallig jaloers op de kansen die ze krijgt en het geld dat ze ermee verdient?

Cyborg is tot een decision gegaan in een kickbokswedstrijd met de beste kickbokser in de wereld. Rousey heeft striking van een amateur. Die wordt door een 14 jarige gast nog ko geslagen in een kickbokswedstrijd.

Rousey is op 135 wel de favoriet voor mij ja, maar dat is logisch als je de zwaardere vechter belachelijk veel weight laat cutten. Jones die zal ook van Weidman verliezen als ze op 185 pond gaan vechten.

'Striking van een amateur' :D Oké.

En tja. Dat is het nadeel van verschillende gewichtsklassen. Als ze het gevecht per se willen hebben zal één van de twee zich aan moeten passen en niet op haar normale gewicht kunnen vechten. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Hoe zat het eigenlijk met dat verboden middel dat Cyborg gebruikt had? Als zoiets waar is én bewust gedaan is, dan daalt mijn respect voor iemand al hard en ben je in mijn ogen geen 'ware kampioen' meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Matig event. Smilin' Sam hypetrain is over, paar kutgevechten gezien. Waardeloze decision bij de co-main, Dariush vond het zelf al vreemd. Main event was wel aardig, maar OSP in een zo hoge rank laat zien wat een matige divisie dat LHW toch is. Cormier, Rumble, Rashad en Glover zijn eigenlijk de enige echt goede vechters daar. Wordt tijd dat Jones terug komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Matig event. Smilin' Sam hypetrain is over, paar kutgevechten gezien. Waardeloze decision bij de co-main, Dariush vond het zelf al vreemd. Main event was wel aardig, maar OSP in een zo hoge rank laat zien wat een matige divisie dat LHW toch is. Cormier, Rumble, Rashad en Glover zijn eigenlijk de enige echt goede vechters daar. Wordt tijd dat Jones terug komt.

Vond ik inderdaad ook, was niet echt spectaculair. Die Amanda Nunes tegen Sarah McMann vond ik nog wel oké.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is ze het beu? Wil ze ongeslagen stoppen? Vind ze acteren leuker? En het dan kansloos noemen jaja. Ben je toevallig jaloers op de kansen die ze krijgt en het geld dat ze ermee verdient?

Jaloers sowieso. Maar als ik haar was zal ik een mega legacy nalaten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of je Rousey dr fysiek hebt gezien. :-D

Ja, dus? Kan toch gewoon? Het is niet onmogelijk voor een vrouw om zo'n lichaam te hebben hoor. Het is in ieder geval al 100% zeker dat Cyborg aan de verboden middelen gezeten heeft, terwijl ik Rousey niet eens verdacht vind. Kan je het op een subjectieve waarneming gooien, maar waarom zou Rousey in hemelsnaam gebruiken? Ze maakt die hele divisie binnen 1 ronde af (op één gevecht tegen Tate na). Daarnaast had Rousey op de Olympische Spelen al een groot postuur, dus zou echt niet weten wat je nou met deze post wil zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, dan pas. Waarom niet september of oktober! Had verwacht dat de fight nu in Dublin zal zijn. Dan maar de volgende als Connor die Braziliaanse zak hooi heeft verslagen!

Connor gaat vanaf september eerst een seizoen the Ultimate Fighter coachen tegen Urijah Faber, dus vroeger dan december is dan niet mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites