Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Metal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

samplebare rock nummers

Hallo,

Ik ben op zoek naar samplebare rock nummers.

Rock is niet echt mijn ding dus weet ik er maar weinig vanaf, maar jullie kunnen me vast wel helpen :thumb:

Het liefst dikke drums met weinig andere instrumenten; die de drums ondersteunen.

Denk AC/DC Back in Black, Led Zeplin Kashmir en het begin van Immigrant song.

mvg

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat RJ Dio is overleden is zonde... Was een super goede entertainer maar vooral zanger.,. held!! ;).. RIP..

Ook hoorde ik van de week dat Paul Gray, bassist van Slipknot, overleden is.. Onder vreemde omstandigheden.. ( maar op Metallhammer.de stond "drohen") .. is ook zonde... Maken niet mijn stijl muziek ( alleen Joey Jordyson is held )... maar het blijft zonde..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behemoth - Nergal Diagnosed With A Serious Illness

208546.jpg

Earlier today Behemoth frontman Adam Darski, aka Nergal, was brought to the hospital in Gdansk, Poland. He was diagnosed with a serious illness, the nature of which hasn't yet been revealed. He was admitted to the hematology ward, which indicates a blood disorder of some sort. Understandably, Behemoth had to cancel all the upcoming shows this year.

In a statement on the band's website, Nergal wrote the following (translated by Google): "I do not want to bore you with details, but I can no longer hide the fact that I am seriously ill and waiting for my multi-stage treatment, which can take up to several months. Thus, we cancel the coming summer festivals, the tour of Russia and the Baltic States planned for September and October, and the November tour of the USA.

03.jpg

I know that this is not the best news for you, but health is important. I've got a rather difficult period, and a lot of work, but steel becomes hardened in the fire, isn't it? You know me, so that you know that I'll get out of this stronger than ever. Then all the concerts also will go ahead as plan. At this time, I feel good, my head is focused to fight the disease, everything is under control by professionals. I have with me the most wonderful and loving woman, family, team, managers and people from publishing companies who are doing everything to support me. I do not ask you for more than just a little bit of patience. I would add that the fact that in the near future we will not be touring does not mean that Behemoth gets into hibernation. We have a lot to offer you in the coming months, Behemoth will work on many other fronts."

More news as we get it.

1 + 1 = 2, dit zal dus wel leukemie zijn... :(

Laten we het maar positief afsluiten dan, met meneer en vooral mevrouw Nergal ;)

nergal_doda_press_male.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snowy Shaw is de nieuwe bassist/clean vocalist van Dimmu Borgir

Current line-up

Shagrath (Stian Tomt Thoresen) - Vocals (1993-), Keyboards (1996, 2009-), Drums (1993-1995), Guitars (1995-1997, 2005), Bass (2005) (Starkness, Fimbulwinter, Chrome Division, Ragnarok (Nor), Ov Hell)

Erkekjetter Silenoz (Sven Atle Kopperud) - Guitars (1993-), Vocals (1993-1997, 2003, 2005), Bass (2005) (Nocturnal Breed, Malefic (Nor), Insidious Disease)

Galder (Thomas Rune Andersen) - Guitars (2000-) (Old Man's Child, Requiem (Nor), Dødheimsgard)

Snowy Shaw (Tommie Helgesson) - Bass, Clean Vocals (2010-) (Notre Dame, King Diamond, Illwill, Mercyful Fate, Memento Mori (Swe), Cans, Dream Evil, XXX, Eyes Of Noctum, Therion (Swe))

69_photo.jpg

Galder - Shagrath - Silenoz

Mijn god... wat is dit nou weer voor foto ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 november komt de nieuwe van Cradle Of Filth uit, helaas is het chronologisch gezien weer tijd voor een slecht album, maar even luisteren kan nooit kwaad. Het artwork ik zoals zo vaak weer dik in orde.

1283976250-60.png

Belangrijker is dat ze een nieuwe keyboardspeelster hebben en die ziet er niet verkeerd uit, erg belangrijk natuurlijk ;) Bij haar oude band Abigail Williams schreef ze zo'n beetje alle muziek, dus dat zit wel goed

Ashley_Ellylon-14529.jpg

Where do we begin with this one? Curves like winding Italian roads, long silk Brunette hair sheltering a divine face and eyes with a stare that says no-bullshit. Since the age of six, this beauty was trained in classical Piano and got her Bachelor’s degree in Music Composition and Theory at the age of twenty. So we got smart and sexy down…oh but there’s more. Ashley’s currently in three bands with one being this band called ‘Cradle of Filth’, you may have heard of them.

19964901.jpg

ICMma-jXkPY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede vibe binnen Metallica binnenkort vertaald naar een album

Het gaat zo goed tussen de heren, dat ze niet kunnen wachten om de studio in te gaan om hun tiende studioalbum te maken.

Vaak zit er een behoorlijk lange tijd tussen de albums van Metallica en meestal heeft dat de volgende simpele reden. Na een grote wereldtour hebben ze het wel weer gezien met elkaar en willen ze even geen Metallica.

Goede vibe van Metallica

Dit keer is het anders, zegt drummer Lars Ulrich. "We really want to get back to Metallica quickly because we are enjoying it so much right now." Ze gaan in maart of april de studio in voor de opvolger van Death Magnetic, en dat is snel voor Matallica-begrippen.

_O_ Helden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad. Death Magnetic is imo het beste album (qua nieuw en origineel materiaal) sinds TBA. Zeker qua muziek, wat voor mij toch het zwaarst weegt.

Load lag mij denk ik wat beter, maar daar had je die nummers die ze later bij S&M heel mooi uitvoerden.

Reload had Unforgiven II, Fuel, Memory Remains.

St. Anger had het titelnummer.

Death Magnetic had voor mij geen standout. Het was vooral lange nummers met een structuur die vaak veranderde. Tuurlijk, wel richting oldschool Metallica, maar het miste vaak een duidelijke rode lijn door een nummer heen. Iets wat je bv bij bands als Opeth, Porcupine Tree, Alcest etc. wel ziet.

Maar goed, kwestie van smaak ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb trouwens het idee dat in Nederland de nieuwere albums van Metallica (vanaf Load) veel meer worden gerespecteerd dan in andere landen. Als ik op YouTube reacties lees op nummers van Load en daarna zie ik ellenlange discussies dat Metallica tegenwoordig zuigt enzo. Persoonlijk vind ik Death Magnetic hun beste album, en die andere drie vind ik ook niet slecht. Maar waarom vinden zoveel mensen dat dan wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer hardrock maar soit.

Whitesnake heeft een nieuw album, Forevermore. Kreeg op nu.nl 4/5 dus heb ik m even gedownload. Alleraardigst moet ik zeggen. Oldskool hardrock dat niet eens gedateerd klinkt.

In het stukje op nu.nl werd ook de naam van een Nederlandse band genoemd; Vanderbuyst. Klinkt ook lekker imo (in mijn oren :D)

rsIr6FfBzEg

Link naar opmerking
Deel via andere websites