Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Aangezien en een Hiphop & RnB en een Club/House/Electro topic is, leek het me ook wel leuk om eens een rocktopic te openenen. En aangezien ik van een aantal mensen wel weet dat ze veel kennis qua deze muzieksoort hebben, ook wel handig. Welke bands vind jij goed, welke niet. Kortom: Vreven, je mag helemaal losgaan hier;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 Aangezien en een Hiphop & RnB en een Club/House/Electro topic is, leek het me ook wel leuk om eens een rocktopic te openenen. En aangezien ik van een aantal mensen wel weet dat ze veel kennis qua deze muzieksoort hebben, ook wel handig. Welke bands vind jij goed, welke niet. Kortom: Vreven, je mag helemaal losgaan hier;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Rock is een beetje breed he. Misschien een idee om er een rock en metaltopique van te maken. Aangezien hiphop en r&b ook samenzijn. Enfin, mijn voorkeur gaat uit naar de wat alternatievere, experimentele rock/metal. Bands als Oasis, Coldplay, The Killers vind ik helemaal niets. Althans, het eerste album van Coldplay is een prachtplaat, daarna zijn ze de verkeerde kant opgegaan. Binnenkort geef ik wel een lijstje met wat tips. Nu werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomas Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 A Rush Of Blood To The Head en de meeste b-sides van CP zijn ook wel erg de moeite waard vind ik. Ik ben het met je eens wbt Oasis en The Killers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 Oasis vind ik dus juist wel weer goed, maar dan de wat onbekendere nummers van hen. Wonderwall bijvoorbeeld is wel een leuke nummertje, maar vééls te commercieel. Wat de rest betreft: Jimmy Eat World, Yellowcard, Anberlin, Cage the Elephant (wat een helden!), Bloc Party, Cake, The Bravery, Dragonforce, Foo Fighters, Iron Maiden, The Offspring, The Prodigy, Pendulum, Metallica, Sex Pistols, Sum 41, Stereophonics, Arctic Monkeys en The Strokes zijn maar enkele van de voorbeelden van de muziek waar ik naar luister. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 De b-kantjes die ik ken en jaren geleden geluisterd heb, zijn niet slecht inderdaad. A Rush of Blood staan aardige nummers op, ook enorme draken, zoals Clocks bijvoorbeeld. Verder klinkt het album voor mij niet echt als een geheel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomas Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Wonderwall te commercieel :nuts: ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Er zijn maar weinig bands waarvan ik de hele cd goed vind. Er is eigenlijk maar één band waarvan ik 3/4 erg goed vind en dat is Metallica. Verder vind ik Iron Maiden, Trivium, Foo Fighters, the Four Horsemen en Arctic Monkeys goede bands. Coldplay heeft me, op een aantal nummers na, nooit getrokken, veel te gepolijst. Leuk topic btw. wel icm. met metal lijkt me! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 Wonderwall te commercieel :nuts: ? Ja duh, als ik tegen een Hiphopper (:m:) vraag of hij Oasis kent, dan hoef ik daarna alleen maar te vragen of hij Wonderwall kent en dan zegt hij ja. Iédereen kent Wonderwall, liedjes als Falling Down (van de nieuwe cd) of D'you Know What I Mean of iets dergelijks zijn veel minder bekend. Kan je trouwens van de titel even Rock & Metal of iets dergelijks maken, dan kan er geen verwarring over bestaan dat hier wel degelijk over metal kan worden gesproken;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Ja duh, als ik tegen een Hiphopper (:m:) vraag of hij Oasis kent, dan hoef ik daarna alleen maar te vragen of hij Wonderwall kent en dan zegt hij ja. Iédereen kent Wonderwall, liedjes als Falling Down (van de nieuwe cd) of D'you Know What I Mean of iets dergelijks zijn veel minder bekend. Kan je trouwens van de titel even Rock & Metal of iets dergelijks maken, dan kan er geen verwarring over bestaan dat hier wel degelijk over metal kan worden gesproken;c Ja. Anders open ik voor de echte mannen een metaltopic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 Anarchie!:banana: En metal is trouwens ook voor jongetjes zoals ik hoor...:oops: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomas Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Ja duh, als ik tegen een Hiphopper (:m:) vraag of hij Oasis kent, dan hoef ik daarna alleen maar te vragen of hij Wonderwall kent en dan zegt hij ja. Iédereen kent Wonderwall, liedjes als Falling Down (van de nieuwe cd) of D'you Know What I Mean of iets dergelijks zijn veel minder bekend. Dus omdat dat nummer bekend is, is het commercieel :cab: ? ;e Zo gaat dat als je een goed nummer maakt... dan kan het wel eens heel bekend worden. Wonderwall is het enige goede nummer van Oasis, je kunt wel zeggen legendarisch, en dan kom jij eens met "veel te commercieel" :nuts: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Legendarisch vindt ik wel een groot woord hoor. Het is een goed nummer, daar geen twijfel over, maar het is wel een enorme hype als het gaat over legendariteit (nieuw woord © mij). Doordat het zo vaak geprezen wordt gaat het mensen tegen staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DeJong1987 Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Bands waar ik op dit moment veel naar luister zijn: Queens of the Stone Age, Muse, Blood Red Shoes, Animal Alpha en Wolfmother. Wat Oasis betreft ik heb het altijd al een schijtband gevonden (net als U2). Op één of andere manier vind ik het gewoon te soft klinken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Op het gebied van rock en metal luister ik van alles. Van Led Zeppelin, Black Sabbath, Iron Maiden, Metallica, Pink Floyd, Deep Purple, RATM en nog veel meer tot aan Opeth, Tool en Magö de Oz. Momenteel ben ik van die minder bekende bandjes uit de jaren '70 aan het bekijken, Trapeze en Spirit voornamelijk. Ik hou dus van wat oudere rock, die wat minder gelikt klinkt. Muse vind ik helemaal niks, net zoals Oasis, Coldplay en U2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 Dus omdat dat nummer bekend is, is het commercieel :cab: ? ;e Zo gaat dat als je een goed nummer maakt... dan kan het wel eens heel bekend worden. Wonderwall is het enige goede nummer van Oasis, je kunt wel zeggen legendarisch, en dan kom jij eens met "veel te commercieel" :nuts: Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij verwoord ik het fout. Ik bedoel zeg maar dat veels te veel mensen het kennen en dat ik het daarom wat minder leuk vind. Ik weet ook niet waarom, maar ik vind daarom de wat onbekendere nummers veel leuker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Een topic naar mijn hart :) Ik ga toch de alternatieve/indie kant op denk ik. Bands als Editors, Arctic Monkeys, Radiohead, The Killers, Oasis, Kaiser Chiefs, Coldplay. Maar ook het oudere werk heerst een pak: The Beatles, The Rolling Stones, Bruce Springsteen, Bob Dylan :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DeJong1987 Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 @Gino: Wat bevalt je niet aan Muse? Daar ben ik wel benieuwd naar :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 T9LRo0D_uWM Helden_O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij verwoord ik het fout. Ik bedoel zeg maar dat veels te veel mensen het kennen en dat ik het daarom wat minder leuk vind. Ik weet ook niet waarom, maar ik vind daarom de wat onbekendere nummers veel leuker. Dat is de zogenaamde indiementaliteit. Bandjes helemaal de hemel in prijzen, totdat ze populair worden, dan is het niets meer. Niet dat jij dat doet hoor, maar er zijn mensen die zo denken. Best storend. Wat Muse betreft, ik heb het een tijd verschrikkelijk veel geluisterd. Heb alle cd's in de kast staan, livedvd's gezien dat soort dingen. Maar Muse is voor mij echt een band waar je een periode helemaal gek van bent, daarna heb je het wel gehad. Wellicht dat ik het in de toekomst weer ga luisteren, voorlopig niet eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 14 april 2009 Auteur Share Geplaatst 14 april 2009 Dat is de zogenaamde indiementaliteit. Bandjes helemaal de hemel in prijzen, totdat ze populair worden, dan is het niets meer. Niet dat jij dat doet hoor, maar er zijn mensen die zo denken. Best storend. Wat Muse betreft, ik heb het een tijd verschrikkelijk veel geluisterd. Heb alle cd's in de kast staan, livedvd's gezien dat soort dingen. Maar Muse is voor mij echt een band waar je een periode helemaal gek van bent, daarna heb je het wel gehad. Wellicht dat ik het in de toekomst weer ga luisteren, voorlopig niet eigenlijk. Ja, dat ken ik inderdaad ook wel ja. Maar het gaat er bij mij gewoon om dat ik de onbekendere nummers vaak gewoon leuker vind. Oasis blijven gewoon helden voor me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 @Gino: Wat bevalt je niet aan Muse? Daar ben ik wel benieuwd naar :) Ze hebben best leuke riedeltjes, maar na pakweg een minuut verzandt dat in een geluidswal van de grootst mogelijke takkeherrie (neem Bliss als voorbeeld), waarna het riedeltje weer eens in de zoveel tijd terugkomt. Ik kan dat absoluut niet waarderen. Doe het dan net als Opeth, melodieus maar toch volgens velen takkeherrie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alyan Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Ik ben blij dat ik zelf ondertussen het stadium voorbij ben dat ik iets niet luister omdat het te commercieel is. Muziek luister je voor jezelf en niet om wat de radio of je vrienden er van vinden. Mooi of niet mooi is een ander verhaal en een mening. ;) Een aantal bands waar ik graag naar luister (in redelijk random volgorde): In flames, Strapping Young Lad (en de rest van Devin Townsend), Soilwork, Hatesphere (met de oude zanger), Beseech, Tiamat, Fear Factory, Serj Tankian, System of a Down, Coal Chamber, Kaiser Chiefs, Muse, Aerosmith. (etc etc etc) Wat ik niet trek: Power Metal - iets teveel gepiel op een gitaar met vaak zangers/zangeressen met gebrekkig engels (uitzonderingen daar gelaten ofc) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Ik luister vooral oude rock. Bijna elk nummer wat nu uitgebracht wordt is hetzelfde. Je hebt wel uitzonderingen, zoals Oasis, Radiohead, Stereophonics, RHCP, maar ik vind de muziek van de laatste tijd niet echt goed. En metal vind ik verschrikkelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 14 april 2009 Share Geplaatst 14 april 2009 Ik ben blij dat ik zelf ondertussen het stadium voorbij ben dat ik iets niet luister omdat het te commercieel is. Muziek luister je voor jezelf en niet om wat de radio of je vrienden er van vinden. Mooi of niet mooi is een ander verhaal en een mening. ;) Een aantal bands waar ik graag naar luister (in redelijk random volgorde): In flames, Strapping Young Lad (en de rest van Devin Townsend), Soilwork, Hatesphere (met de oude zanger), Beseech, Tiamat, Fear Factory, Serj Tankian, System of a Down, Coal Chamber, Kaiser Chiefs, Muse, Aerosmith. (etc etc etc) Wat ik niet trek: Power Metal - iets teveel gepiel op een gitaar met vaak zangers/zangeressen met gebrekkig engels (uitzonderingen daar gelaten ofc) Power Metal is verschrikkelijk ja. Hulde trouwens voor SYL/Devin. Genie is die gast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten