Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Persoonlijk vind ik ook geen zak aan de sport korfbal, puur vanwege de passiviteit die steeds één vak heeft. Ik vind het sowieso vaag dat de spelers niet kriskras door elkaar mogen lopen, maar alleen maar in hun vak mogen blijven. Ook vind ik de 'handen omhoog is niet schieten'-regel vaag. Natuurlijk zijn er ook leuke punten zoals het continue vrijlopen, waardoor er best wel een tactisch element in zit. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik ook geen zak aan de sport korfbal, puur vanwege de passiviteit die steeds één vak heeft. Ik vind het sowieso vaag dat de spelers niet kriskras door elkaar mogen lopen, maar alleen maar in hun vak mogen blijven. Ook vind ik de 'handen omhoog is niet schieten'-regel vaag. Natuurlijk zijn er ook leuke punten zoals het continue vrijlopen, waardoor er best wel een tactisch element in zit. :)

Over de passiviteit heb je gelijk, maar toch ga ik er wat over zeggen :). Wanneer de bal in je vak komt, moet je direct korte en krachtige bewegingen maken. Deze zijn zeker en vast vermoeiend. De rust tijd die je dan krijgt is dan meer dan welkom. Vergelijk het met voetbal waarbij de verdedigers van een ploeg ook even kunnen rusten wanneer de aanvallers van hun ploeg aan de goal zijn van de tegenstander.

Het niet kriskras lopen van vak naar vak is gewoon een regel, daar kan je niets aan veranderen :).

De handen omhoog is niet schieten-regel heb ik hierboven al eens uitgelegd. Vanaf de categorie van 16 jaar ongeveer telt dit bijna niet meer, vanaf dan moet je de persoon of de bal al echt raken voor het verdedigd is. Dus de kans dat je verdedigd word is veel kleiner dan de meeste denken.

Het leuke punt dat je aanhaald was voor mij ook een van de redenen dat ik ermee begonnen ben. Het constant vrijspelen en tactisch inzicht in het spel vond ik altijd zeer leuk.

Hopelijk heb ik je "negatieve" gedachten een beetje kunnen veranderen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mening verklaren é :), is altijd wel leuk om te weten waarom je er nu niets aan vind.

Als ik het speel heb ik er niet echt plezier in, ook niet als ik win. Bij voetbal kun je bijvoorbeeld een heerlijke panna aan je tegenstander geven en ja, voetbal is voor mij gewoon mooier. :m: Meer passie, beleving, spanning en bovendien ben ik beter met de bal aan de voet dan in mn handen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het speel heb ik er niet echt plezier in, ook niet als ik win. Bij voetbal kun je bijvoorbeeld een heerlijke panna aan je tegenstander geven en ja, voetbal is voor mij gewoon mooier. :m: Meer passie, beleving, spanning en bovendien ben ik beter met de bal aan de voet dan in mn handen.

Meer passie? Beleving? Spanning? Dan hoop ik dat dat je mening is, want over het algemeen is een korfbalwedstrijd spannender dan een voetbalwedstrijd, omdat de score vaak gelijker opgaat en omdat er méér gescoord wordt. Dit is niet mijn méning, maar iets wat veel critici over korfbal vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer passie? Beleving? Spanning? Dan hoop ik dat dat je mening is, want over het algemeen is een korfbalwedstrijd spannender dan een voetbalwedstrijd, omdat de score vaak gelijker opgaat en omdat er méér gescoord wordt. Dit is niet mijn méning, maar iets wat veel critici over korfbal vinden.

Kan gewoon niet echt goed uitleggen wat ik er van vind. Als ik het zie denk ik echt: gaaaaaap..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met school ja, weet niet of het de echte officiele regels zijn.

En vind je het een beetje gek dan dat het niet leuk is? Er zijn, met alle respect, altijd mensen bij die er geen bal van kunnen. Mensen die niet serieus doen, mensen die het niet leuk vinden, niet altijd de echte regels natuurlijk. Moet je nagaan hoe frustrerend dat kan zijn voor een 'échte' korfballer:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriendin speelt het en ik ga dan weleens mee met haar. Ik vind het ook gewoon écht een heel saaie sport, totaal geen spanning en continu hetzelfde liedje

Bij welke ploeg speelt ze?

Trouwens gisteren eerste oefenwedstrijd voor het begin van het seizoen gespeeld. 10-4 gewonnen, 1tje gescoord maar vooral reboundend erg goed bezig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vind je het een beetje gek dan dat het niet leuk is? Er zijn, met alle respect, altijd mensen bij die er geen bal van kunnen. Mensen die niet serieus doen, mensen die het niet leuk vinden, niet altijd de echte regels natuurlijk. Moet je nagaan hoe frustrerend dat kan zijn voor een 'échte' korfballer:cab:

Ik ben dan 1 van die lui die dan minder serieus doet. :m: Met volleyball ook, vind ik wel leip om te doen maar als het met het hoofd kan doe ik het liever zo, hehe. En in onze klas ging sowieso al niet veel serieus bij gym. :cab: 17 meiden waarvan er maar 1 serieus doet en 7 jongens waarvan er 2 niks kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen is weer een beetje begonnen, iemand nog oefenwedstrijd gespeeld vandaag?

Neen, moet aankomende dinsdag weer beginnen met trainen en dan de 23e een oefenwedstrijd. Ik kan dan niet omdat ik op Lowlands ziet, maar dat is niet zo erg, want ik zit toch al zo goed als zeker in de A2. Wordt volgend seizoen ook waarschijnlijk aanvoerder, waar we voor het kampioenschap gaan. Best leuk allemaal:m:

De 30e hebben we wel een toernooi nog, dus dat is ook wel weer leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, moet aankomende dinsdag weer beginnen met trainen en dan de 23e een oefenwedstrijd. Ik kan dan niet omdat ik op Lowlands ziet, maar dat is niet zo erg, want ik zit toch al zo goed als zeker in de A2. Wordt volgend seizoen ook waarschijnlijk aanvoerder, waar we voor het kampioenschap gaan. Best leuk allemaal:m:

De 30e hebben we wel een toernooi nog, dus dat is ook wel weer leuk.

Welke klasse speel je met de A2? Ik zit nu in de A1/A2 selectie en er is een kans dat ik naar de A1 ga alleen ik moet me dan wel laten zien. Speelde gister tegen Meervogels A1, 1e helft speelden ik best goed, stonden we ook 4-3 voor, en 2e helft speelde ik alleen de laatste 20min waarin ik ook een stuk minder speelde, uiteindelijk met 12-5 verloren. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke klasse speel je met de A2? Ik zit nu in de A1/A2 selectie en er is een kans dat ik naar de A1 ga alleen ik moet me dan wel laten zien. Speelde gister tegen Meervogels A1, 1e helft speelden ik best goed, stonden we ook 4-3 voor, en 2e helft speelde ik alleen de laatste 20min waarin ik ook een stuk minder speelde, uiteindelijk met 12-5 verloren. :(

2e klasse, dus gewoon lekker wedstrijdsport. Meervogels zijn helaas altijd wel goed, wij verloren ook altijd met 7-14 of 5-12 of iets dergelijks van ze:cab: Ik krijg steeds meer zin om te korfballen, wil nou wel weer even wat laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2e klasse, dus gewoon lekker wedstrijdsport. Meervogels zijn helaas altijd wel goed, wij verloren ook altijd met 7-14 of 5-12 of iets dergelijks van ze:cab: Ik krijg steeds meer zin om te korfballen, wil nou wel weer even wat laten zien.

Nja Meervogels zijn Nederlands Kampioen geworden dus wel logies dat we met zulke cijfers verliezen, ik moet volgende week tegen Pernix, en week daarop klein toernooitje tegen Die Haghe en Phoenix, dus ik krijg het wel weer lekker druk. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites