Trecka Geplaatst 15 augustus 2008 Share Geplaatst 15 augustus 2008 Persoonlijk vind ik ook geen zak aan de sport korfbal, puur vanwege de passiviteit die steeds één vak heeft. Ik vind het sowieso vaag dat de spelers niet kriskras door elkaar mogen lopen, maar alleen maar in hun vak mogen blijven. Ook vind ik de 'handen omhoog is niet schieten'-regel vaag. Natuurlijk zijn er ook leuke punten zoals het continue vrijlopen, waardoor er best wel een tactisch element in zit. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vejar Geplaatst 15 augustus 2008 Share Geplaatst 15 augustus 2008 Persoonlijk vind ik ook geen zak aan de sport korfbal, puur vanwege de passiviteit die steeds één vak heeft. Ik vind het sowieso vaag dat de spelers niet kriskras door elkaar mogen lopen, maar alleen maar in hun vak mogen blijven. Ook vind ik de 'handen omhoog is niet schieten'-regel vaag. Natuurlijk zijn er ook leuke punten zoals het continue vrijlopen, waardoor er best wel een tactisch element in zit. :) Over de passiviteit heb je gelijk, maar toch ga ik er wat over zeggen :). Wanneer de bal in je vak komt, moet je direct korte en krachtige bewegingen maken. Deze zijn zeker en vast vermoeiend. De rust tijd die je dan krijgt is dan meer dan welkom. Vergelijk het met voetbal waarbij de verdedigers van een ploeg ook even kunnen rusten wanneer de aanvallers van hun ploeg aan de goal zijn van de tegenstander. Het niet kriskras lopen van vak naar vak is gewoon een regel, daar kan je niets aan veranderen :). De handen omhoog is niet schieten-regel heb ik hierboven al eens uitgelegd. Vanaf de categorie van 16 jaar ongeveer telt dit bijna niet meer, vanaf dan moet je de persoon of de bal al echt raken voor het verdedigd is. Dus de kans dat je verdedigd word is veel kleiner dan de meeste denken. Het leuke punt dat je aanhaald was voor mij ook een van de redenen dat ik ermee begonnen ben. Het constant vrijspelen en tactisch inzicht in het spel vond ik altijd zeer leuk. Hopelijk heb ik je "negatieve" gedachten een beetje kunnen veranderen ;). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tha_playah Geplaatst 16 augustus 2008 Share Geplaatst 16 augustus 2008 Ik zit oook op korfbal bij avanti ik zit in de a1 en wij spelen dit jaar overgangsklase. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 16 augustus 2008 Auteur Share Geplaatst 16 augustus 2008 Oké, vet:) Dan moet je Groen-Geel ook kennen, uit Wormer? Volgens mij speelt onze A1 ook overgangsklasse. Het kan nu ook hoofdklasse zijn, maar dat weet ik niet zeker. Ik kom zelf hoogstwaarschijnlijk in de A2, die in de 1e klasse speelt. District Noord-West btw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 16 augustus 2008 Share Geplaatst 16 augustus 2008 Je mening verklaren é :), is altijd wel leuk om te weten waarom je er nu niets aan vind. Als ik het speel heb ik er niet echt plezier in, ook niet als ik win. Bij voetbal kun je bijvoorbeeld een heerlijke panna aan je tegenstander geven en ja, voetbal is voor mij gewoon mooier. :m: Meer passie, beleving, spanning en bovendien ben ik beter met de bal aan de voet dan in mn handen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 augustus 2008 Auteur Share Geplaatst 17 augustus 2008 Als ik het speel heb ik er niet echt plezier in, ook niet als ik win. Bij voetbal kun je bijvoorbeeld een heerlijke panna aan je tegenstander geven en ja, voetbal is voor mij gewoon mooier. :m: Meer passie, beleving, spanning en bovendien ben ik beter met de bal aan de voet dan in mn handen. Meer passie? Beleving? Spanning? Dan hoop ik dat dat je mening is, want over het algemeen is een korfbalwedstrijd spannender dan een voetbalwedstrijd, omdat de score vaak gelijker opgaat en omdat er méér gescoord wordt. Dit is niet mijn méning, maar iets wat veel critici over korfbal vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Meer passie? Beleving? Spanning? Dan hoop ik dat dat je mening is, want over het algemeen is een korfbalwedstrijd spannender dan een voetbalwedstrijd, omdat de score vaak gelijker opgaat en omdat er méér gescoord wordt. Dit is niet mijn méning, maar iets wat veel critici over korfbal vinden. Kan gewoon niet echt goed uitleggen wat ik er van vind. Als ik het zie denk ik echt: gaaaaaap.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stevehh Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Heb ik ook net zo hoor Randy, al moet ik zeggen dat ik soms wel grappig vind om te zien hoor. Heel erg dynamische sport :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Kan gewoon niet echt goed uitleggen wat ik er van vind. Als ik het zie denk ik echt: gaaaaaap.. Als je het eens speelt verander je waarschijnlijk wel van gedachte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Mijn vriendin speelt het en ik ga dan weleens mee met haar. Ik vind het ook gewoon écht een heel saaie sport, totaal geen spanning en continu hetzelfde liedje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Als je het eens speelt verander je waarschijnlijk wel van gedachte. En wat als ik het al een paar keer gespeeld heb en nog steeds niks aan vind? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 augustus 2008 Auteur Share Geplaatst 17 augustus 2008 En wat als ik het al een paar keer gespeeld heb en nog steeds niks aan vind? Helemaal niets. Dan vind je korfbal gewoon niet leuk:m: EDIT: hoe heb je het gespeeld dan? Met school of met de échte officiële regels enzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Helemaal niets. Dan vind je korfbal gewoon niet leuk:m: EDIT: hoe heb je het gespeeld dan? Met school of met de échte officiële regels enzo? Met school ja, weet niet of het de echte officiele regels zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 augustus 2008 Auteur Share Geplaatst 17 augustus 2008 Met school ja, weet niet of het de echte officiele regels zijn. En vind je het een beetje gek dan dat het niet leuk is? Er zijn, met alle respect, altijd mensen bij die er geen bal van kunnen. Mensen die niet serieus doen, mensen die het niet leuk vinden, niet altijd de echte regels natuurlijk. Moet je nagaan hoe frustrerend dat kan zijn voor een 'échte' korfballer:cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vejar Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 Mijn vriendin speelt het en ik ga dan weleens mee met haar. Ik vind het ook gewoon écht een heel saaie sport, totaal geen spanning en continu hetzelfde liedje Bij welke ploeg speelt ze? Trouwens gisteren eerste oefenwedstrijd voor het begin van het seizoen gespeeld. 10-4 gewonnen, 1tje gescoord maar vooral reboundend erg goed bezig geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 17 augustus 2008 Share Geplaatst 17 augustus 2008 En vind je het een beetje gek dan dat het niet leuk is? Er zijn, met alle respect, altijd mensen bij die er geen bal van kunnen. Mensen die niet serieus doen, mensen die het niet leuk vinden, niet altijd de echte regels natuurlijk. Moet je nagaan hoe frustrerend dat kan zijn voor een 'échte' korfballer:cab: Ik ben dan 1 van die lui die dan minder serieus doet. :m: Met volleyball ook, vind ik wel leip om te doen maar als het met het hoofd kan doe ik het liever zo, hehe. En in onze klas ging sowieso al niet veel serieus bij gym. :cab: 17 meiden waarvan er maar 1 serieus doet en 7 jongens waarvan er 2 niks kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 augustus 2008 Auteur Share Geplaatst 17 augustus 2008 Da's netjes dan;) Ik moet geloof ik aanstaande zaterdag een oefenwedstrijd spelen, maar daarvoor moet ik van 8 tot 1 werken, dus dat is ook niet ideaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 17 april 2009 Auteur Share Geplaatst 17 april 2009 TOPICKICK:m: Heeft er iemand kaartjes voor de grote en kleine finales van de Korfbal League aankomende zaterdag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 15 augustus 2009 Share Geplaatst 15 augustus 2009 Seizoen is weer een beetje begonnen, iemand nog oefenwedstrijd gespeeld vandaag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 15 augustus 2009 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2009 Seizoen is weer een beetje begonnen, iemand nog oefenwedstrijd gespeeld vandaag? Neen, moet aankomende dinsdag weer beginnen met trainen en dan de 23e een oefenwedstrijd. Ik kan dan niet omdat ik op Lowlands ziet, maar dat is niet zo erg, want ik zit toch al zo goed als zeker in de A2. Wordt volgend seizoen ook waarschijnlijk aanvoerder, waar we voor het kampioenschap gaan. Best leuk allemaal:m: De 30e hebben we wel een toernooi nog, dus dat is ook wel weer leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 16 augustus 2009 Share Geplaatst 16 augustus 2009 Neen, moet aankomende dinsdag weer beginnen met trainen en dan de 23e een oefenwedstrijd. Ik kan dan niet omdat ik op Lowlands ziet, maar dat is niet zo erg, want ik zit toch al zo goed als zeker in de A2. Wordt volgend seizoen ook waarschijnlijk aanvoerder, waar we voor het kampioenschap gaan. Best leuk allemaal:m: De 30e hebben we wel een toernooi nog, dus dat is ook wel weer leuk. Welke klasse speel je met de A2? Ik zit nu in de A1/A2 selectie en er is een kans dat ik naar de A1 ga alleen ik moet me dan wel laten zien. Speelde gister tegen Meervogels A1, 1e helft speelden ik best goed, stonden we ook 4-3 voor, en 2e helft speelde ik alleen de laatste 20min waarin ik ook een stuk minder speelde, uiteindelijk met 12-5 verloren. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Apprabab Geplaatst 16 augustus 2009 Auteur Share Geplaatst 16 augustus 2009 Welke klasse speel je met de A2? Ik zit nu in de A1/A2 selectie en er is een kans dat ik naar de A1 ga alleen ik moet me dan wel laten zien. Speelde gister tegen Meervogels A1, 1e helft speelden ik best goed, stonden we ook 4-3 voor, en 2e helft speelde ik alleen de laatste 20min waarin ik ook een stuk minder speelde, uiteindelijk met 12-5 verloren. :( 2e klasse, dus gewoon lekker wedstrijdsport. Meervogels zijn helaas altijd wel goed, wij verloren ook altijd met 7-14 of 5-12 of iets dergelijks van ze:cab: Ik krijg steeds meer zin om te korfballen, wil nou wel weer even wat laten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 16 augustus 2009 Share Geplaatst 16 augustus 2009 2e klasse, dus gewoon lekker wedstrijdsport. Meervogels zijn helaas altijd wel goed, wij verloren ook altijd met 7-14 of 5-12 of iets dergelijks van ze:cab: Ik krijg steeds meer zin om te korfballen, wil nou wel weer even wat laten zien. Nja Meervogels zijn Nederlands Kampioen geworden dus wel logies dat we met zulke cijfers verliezen, ik moet volgende week tegen Pernix, en week daarop klein toernooitje tegen Die Haghe en Phoenix, dus ik krijg het wel weer lekker druk. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GuarniNL Geplaatst 16 augustus 2009 Share Geplaatst 16 augustus 2009 Leuk dat er een topic is over korfbal 8) Zelf speel ik bij TOP/Wereldtickets.nl. Dit jaar zeer waarschijnlijk B1 wat in de hoofdklasse speelt :) Dinsdag begint bij ons de voorbereiding! :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 16 augustus 2009 Share Geplaatst 16 augustus 2009 Leuk dat er een topic is over korfbal 8) Zelf speel ik bij TOP/Wereldtickets.nl. Dit jaar zeer waarschijnlijk B1 wat in de hoofdklasse speelt :) Dinsdag begint bij ons de voorbereiding! :D Meisje van me club en oudklasgenoot is dit jaar naar TOP A1 gegaan. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten