Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Dag 1

Borst

Incline dumbell press 8-12 3x

Bench press 8-12 3x

Decline small bench press 8-12 3x

Incline flyes 8-12 3x

Pull-over dumbell 8-12 3x

Triceps

Touw 8-12 3x

One arm dumbbell extansion 8-12 3x

Dag 2

Rug:

Bend over row 8-12 3x

Close grip pulldown 8-12 3x

Behind neck pulldown 8-12 3x

Pull over machine 8-12 3x

Shrugs 20 3x (Minimaal)

Biceps:

Barbell curl (stang) 8-12 3x

Dumbell curl one arm (bank) 8-12 3x

Dag 3

Benen:

Supersets

Squad + stiff legged deadlift 12-12 3x

Leg extansion + leg curl 12-12 3x

Kuiten (apparaat) 20 3x

Schouders:

Neck press (stang) 8-12 3x

Bent over raise 8-12 3x

Side raise 8-12 3x

Arnold press 8-12 3x

Schema waar ik morgen mee ga beginnen, door al dat hardlopen is er echt te veel spier afgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel oefeningen per spiergroep als je het mij vraagt. Max 3 borstoefeningen ipv 5, zelfde geldt voor rug. Schouders heb je ook aan 2-3 oefeningen genoeg en benen zou ik de leg ext en leg curl weglaten als je de squat goed doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriend van me heeft die vanuit zijn sportschool gefixt. Vandaag heb ik dag 1 gedaan, meteen naar iemand in de sportschool gestapt met de vraag of dat hij even kon helpen zodat ik alle oefeningen goed uitvoerde. Van hem een aantal goede tips gekregen, de Decline small bench press heb ik verwisseld voor een andere borst oefening omdat ik (en hij) die niet praktisch genoeg vond.

Merk in elk geval direct dat ik weer eens gesport heb, voelt lekker. Nu minimaal anderhalve maand vol houden en het is weer een beetje in vorm :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heb er het nodige over gehoord. Heb al gemerkt dat het korte sessies zijn, zo'n 45 min tegenover ruim 1,5 uur met m'n splitschema. Ze zijn echter wel intensief, alleen maar compounds en steeds zwaarder gaan iedere training. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een vraagje voor de heren experts hier. Ik wil de komende tijd mijn borst- en rugspieren wat meer trainen, maar als ik de apparaten hier in de sportschool (Chest Press, Pulldown etc.) gebruik, merk ik dat mijn armen ontzettend verzuren en ik de doelgroepen nauwelijks train. Zou dit kunnen liggen aan de manier waarop ik die apparaten gebruik of kan ik beter andere oefeningen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het eens met dumbbels e.d. zou ik zeggen. Of lekker los bankdrukken. Daarbij goed zorgen dat je je schouderbladen naar binnen trekt, dan gebruik je meer je borst. Anders ga je automatisch veel je armen gebruiken. Verder is de muscle-mind connection natuurlijk belangrijk. Eigenlijk zou ik niet weten hoe het zit met die apparaten, die gebruik ik echt nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een vraagje voor de heren experts hier. Ik wil de komende tijd mijn borst- en rugspieren wat meer trainen, maar als ik de apparaten hier in de sportschool (Chest Press, Pulldown etc.) gebruik, merk ik dat mijn armen ontzettend verzuren en ik de doelgroepen nauwelijks train. Zou dit kunnen liggen aan de manier waarop ik die apparaten gebruik of kan ik beter andere oefeningen doen?

Ik zou met losse gewichten gaan trainen, had hetzelfde als jou met apparaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stang wel of niet meegerekend in die stats? Wel groot verschil trouwens tussen je BP en DL en Squat.

Hoe doe jij je BOR, Barteh? Ik vanaf de grond steeds, vanuit een soort starthouding als bij de deadlift. Maar voel m'n rug nu wat steken bij 42,5 kg ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites