bjk4ever Geplaatst 16 augustus 2010 Share Geplaatst 16 augustus 2010 Wat voor schema gebruik jij? Ik heb de afgelopen 2 maanden een Rippetoe schema gevolgd om er een beetje in te komen, een goed voedingsschema lukte niet omdat ik veel bij m'n ouders was. Nu woon ik weer in m'n eigen huis en kan ik weer m'n eigen schema volgen. Ik heb last van een veel te laag gewicht, ik wil naar zo'n 70 kilo bij 10% bf, ben ook 1,78. Zit nu op 58 kilo. Heb een tijdje al een voedingsschema gevolgd en kwam toen in 4 weken tijd 5 kilo aan, dat is er alweer een beetje vanaf door de vakantie. De komende dagen wil ik m'n voedingsschema optimaliseren en alles regelen bij de sportschool. Ik ga eerst wel verder met Rippetoe, dat beviel me prima. Ga dan na een paar weken op een ander schema over denk ik. Mijn schema: Dag 1: benchpress recht benchpress schuin flies schuin benchpress schuinrecht breed/chest press/pecdeck triceps pushdown smal pushdown breed dippen 2-arm extension/extension koord Dag 2: pulldown achterlang pulldown brede driehoek pulldown voorlangs schouders/voorlangs biceps zagen dumbells/zagen machine biceps curl koord hurkend biceps curl zittend dumbells biceps curl stang/biceps curl apparaat concentration curls/cable curls Dag 3: shoulder press voorlang shoulder press achterlang upright row cable/upright row barbell shrug/lateral raise squatten kuiten smith machine apparaat voor bovenbenen buigspier apparaat voor bovenbenen strekspier Buik doe ik tussendoor, ik doe alles met 4 setjes, beginnend bij 12 afbouwend tot 6, maar ga wel tot het einde, dus meestal zijn het wel meerdere reps. Verder staan er 4 oefeningen, maar afhankelijk van dat moment doe ik er soms ook 5. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 17 augustus 2010 Share Geplaatst 17 augustus 2010 Ik denk dat ik maar eens moet gaan hardlopen binnenkort, drie keer per week ofzo. Moet wel slank blijven natuurlijk. Zijn er daarnaast nog adviezen wat betreft voeding? Sommigen van jullie houden zich daar wel mee bezig volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanders Geplaatst 17 augustus 2010 Share Geplaatst 17 augustus 2010 Morgen na een half jaar eindelijk weer eens fitnessen, heb er veel zin in. Heb nog steeds een abonnement lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 21 augustus 2010 Share Geplaatst 21 augustus 2010 Wauw, heb vandaag van iemand gehoord dat ze een vetpercentagemeter hebben bij ons o pde balie en ik waagde het erop en blijft 13 procent te zijn, veel lager dan ik dacht. Hij zei wel dat het 2 procent zou kunnen afwijken, dus in het ergste geval 15 procent, ben best tevreden. Hoop binnen 2 a 3 maanden op 7 a 8 procent te zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 augustus 2010 Share Geplaatst 21 augustus 2010 Waarom wil je trouwens zo laag staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 22 augustus 2010 Share Geplaatst 22 augustus 2010 Waarom wil je trouwens zo laag staan? Ik heb best wat massa momenteel en ik vind het er best lelijk uitzien met een buikje, ben ook niet zo lang (1.77), vandaar. Ik wil eerst naar rond de 8% en een glimp van mijn sixpack zien, daarna ga ik rustig aan bulken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 22 augustus 2010 Share Geplaatst 22 augustus 2010 Als je op 8 % staat zie je al lang een volledige sixpack. Op 10 % over 't algemeen ook al wel ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patriot Geplaatst 23 augustus 2010 Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ff snel een vraagje: Ga vanaf vorige week naar de sportschool en ben ook in de weer met gewichten enzo. Nu heb ik ook een buikje dus mijn vraag luidt als volgt: Zou ik eerst mijn vetpercentage omlaag moeten werken voordat ik meer aan spieren ga werken, of het gewoon tegelijkertijd doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 23 augustus 2010 Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ligt er aan wat je eigen doel is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 23 augustus 2010 Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ff snel een vraagje: Ga vanaf vorige week naar de sportschool en ben ook in de weer met gewichten enzo. Nu heb ik ook een buikje dus mijn vraag luidt als volgt: Zou ik eerst mijn vetpercentage omlaag moeten werken voordat ik meer aan spieren ga werken, of het gewoon tegelijkertijd doen? Eerst maar eens spieren aankomen en daarna buikje wegwerken. Als je spieren kweekt zal je vanzelf ook vet aankomen en dan zal je eerder gecreeerde dunheid verdwijnen. Bovendien helpt spiermassa met het afvallen later. Maar als je gaat bulken moet je het wel goed doen, dus niet een paar weken met gewichten 'klooien'. Een goed trainingsschema maken, een goed voedingsschema met genoeg eiwitten en kcals maken en dat minimaal een paar maanden volhouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 24 augustus 2010 Share Geplaatst 24 augustus 2010 Ik begin spieren en botten te voelen, waarvan ik niet wist, dat ze er waren. :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 24 augustus 2010 Share Geplaatst 24 augustus 2010 Er is een spier die bijna niemand kent, maar die je wel hebt en kunt trainen. Hou je arm gestrekt voor je met je handpalm naar beneden en je hand schuin, dus de binnenkant van je biceps naar links toe (rechterarm). Beweeg vervolgens je handpalm naar boven en onder, net alsof je polsoefeningen doet. Je zult voelen dat je net naast je elleboog een spiertje voelt. Als je je arm op deze manier gestrekt houdt, dumbells pakt en deze beweging uitvoert zal dit spiertje getraind worden en na verloop van tijd vormt dit een mooie vorm bij je elleboog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 25 augustus 2010 Share Geplaatst 25 augustus 2010 Dat is wel een slimme. Heb een lelijke elleboog nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 25 augustus 2010 Share Geplaatst 25 augustus 2010 Lol, kon een goeie gniffel niet onderdrukken Rinus =D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dzsudzsak. Geplaatst 25 augustus 2010 Share Geplaatst 25 augustus 2010 Ik wil ook beginnen met een beetje spieren kweken, maar weet niet goed hoe en waar ik moet beginnen. Wil wel het liefst thuis enzo. Gewoon dat ik wat breder word (schouders dus en armen) en buikspieren. Hoe pak ik dit t beste aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 26 augustus 2010 Share Geplaatst 26 augustus 2010 Thuis trainen :cab: Ga gewoon naar de gym, veel plezanter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Seker Geplaatst 26 augustus 2010 Share Geplaatst 26 augustus 2010 Ik ben 4 weken geleden begonnen met fitnessen, mijn algemene doel is eigenlijk wat breder worden zodat ik met voetbal er ook profijt van kan hebben. Ben vrij klein, ik ben 1,73m en weeg zo'n 70 kg. Ik heb er niet veel verstand van en krijg ook geen begeleiding.. mijn vraag is hoe doe ik dit zonder ten koste van mijn conditie? Doe nu biceps, borstspieren, rug, buikspieren, hamstrings en quadriceps. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 26 augustus 2010 Share Geplaatst 26 augustus 2010 Het lijkt mij voor de voetbal dat je schouders trainen ook nut heeft. Maar ik ben geen voetballer dus don't shoot me if I'm wrong! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 27 augustus 2010 Share Geplaatst 27 augustus 2010 Je wil je hele lichaam sterker hebben, train dan ook je hele lichaam ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Seker Geplaatst 27 augustus 2010 Share Geplaatst 27 augustus 2010 Schouders ook ja, vergat die gewoon er bij te zetten :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 6 september 2010 Share Geplaatst 6 september 2010 Vanaf vandaag weer aan de bak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 6 september 2010 Share Geplaatst 6 september 2010 Ik train nu toch wel al een tijdje, zeker 2 jaar maar af en toe eens paar maanden of weken pauze. Ben sinds ik begon toch pak steviger geworden, vooral mijn borstkas, benen en schouders dan. Maar over mijn armen ben ik nog altijd niet tevreden, het is alsof die echt niet meewillen. Iemand tips om deze ook nog een stuk te verbeteren, zowel onder als bovenarm graag. En ik train meestal zo: reeksen van 12 tot 8 of 10 tot 6 (met stappen van 2) herhalingen met telkens een hoger gewicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 6 september 2010 Auteur Share Geplaatst 6 september 2010 Hmm je zou natuurlijk biceps en triceps oefeningen kunnen doen met 3x5 herhalingen en dan echt max gewicht.. Dan train je puur op massa dus omvang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 6 september 2010 Share Geplaatst 6 september 2010 Ik train nu toch wel al een tijdje, zeker 2 jaar maar af en toe eens paar maanden of weken pauze. Ben sinds ik begon toch pak steviger geworden, vooral mijn borstkas, benen en schouders dan. Maar over mijn armen ben ik nog altijd niet tevreden, het is alsof die echt niet meewillen. Iemand tips om deze ook nog een stuk te verbeteren, zowel onder als bovenarm graag. En ik train meestal zo: reeksen van 12 tot 8 of 10 tot 6 (met stappen van 2) herhalingen met telkens een hoger gewicht. Probeer nieuwe oefeningen en/of maak de huidige zwaarder. Bij triceps kan je je bovenarmen met een riem vastbinden zodat je niet kunt smokkelen. Bij bicepsoefeningen idem. Tevens kan je als je biceps curl doet een kabel gebruiken en op je knieen hurkend uitvoeren, zodat je niet smokkelt. Ervaring wijst uit dat veel mensen enorm smokkelen tijdens armoefeningen, waardoor vooruitgang to.v. andere groepen achterblijft. Dus schrap 2 a 3 oefeningen, gooi er nieuwe bij en zorg ervoor dat de oefeningen moeilijker worden en je niet kunt smokkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 6 september 2010 Share Geplaatst 6 september 2010 Sorry, maar wat is smokkelen? Soort van "valsspelen" tijdens het heffen? Dan denk ik aan, je schouders en rug ook gebruiken om je gewicht omhoog te krijgen. Want daar ben ik zelf ook schuldig aan denk ik. Ga eens beginnen met nieuwe oefeningen voor biceps en bij triceps het gewicht opdrijven. Eens zien wat het oplevert. Het moet niet extreem zijn, aangezien ik gewoon sterk wil staan in mijn goal bij de voetbal. Btw, tips voor nieuwe biceps oefeningen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten