Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Broodje Bal

McMarkson

Aanbevolen berichten

banner-empty.png.616d402d7699c3ac7c817977dae8c271.png

Ik neem het besluit uiteraard in overleg met mijn zaakwaarnemer. Maar zijn inschatting is dat ik na het seizoen bij Lierse een stap kan maken naar een andere, beter betaalde competitie. Ik solliciteer me helemaal suf. Nou ja, met hulp van Sander sturen we vooral veel sollicitaties de deur uit. SC Heerenveen in de Nederlandse Eredivisie, AEK in Griekenland, het naar de Serie B gedegradeerde Empoli, Nurnberg, Rayo Vallecano, Troyes en nog vele andere. Meestal clubs die gedegradeerd zijn, maar allemaal interessant als volgende stap. Erg veel reacties ontvangen we nog niet. Maar al snel is er een mooie club met serieuze interesse.

h16sanderdoetzijnbestvooreennieuwejob.thumb.jpg.303baf8c9cf3d3e19706d8b62a40b325.jpg

De club waar we mee in zee gaan is ook gedegradeerd, uit het Engelse Championship. Een club uit Wales die nog niet zo lang geleden zeven seizoenen lang in de Premier League mocht uitkomen: Swansea City.

Na pittige onderhandelingen komen we het volgende 2-jarige contract overeen:

h16contractswans.thumb.jpg.f3fbe1450e47e18f2778360fb4d4d9ae.jpg

Helaas geen bonussen dit keer, maar met een verdubbeling van mijn Lierse-salaris ben ik al zeer tevreden. Komt neer op €416,000 per jaar. Door omstandigheden zal assistent Jesper bij Lierse blijven. Mijn vrouw kiest er voor om met de kinderen achter te blijven in Nederland. Het gaat al langere tijd stroef tussen ons en ik denk dat het goed zou uitpakken als we langere tijd gaat LAT-ten.

h16aankondigingdewitswans.thumb.jpg.ee1dca50ca870719182c59dc9c0bacbc.jpg

Spoiler

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten! @Marius, @Djurovski @JamesS, @Kyrill, @keano77, @Oldskool, @Matthias., @Lensherr, @himan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-swans2.jpg.30eab05443d9f0676eb1b5888b1317e4.jpg

Swansea City is afgelopen jaar vrij onverwachts gedegradeerd uit het Championship. Na wat schuiven met de budgetten voor komend seizoen zijn de salarissen onder controle, maar er blijft nog slechts een half miljoen over aan transferbudget.

Op de eerste persconferentie ben ik positief verrast door het aanwezige journaille. Zowel door het relatief grote aantal, maar ook door het feit dat ze allen prima Nederlands spreken.

Het doel voor komend seizoen is rechtstreekse promotie en daarom zullen we uitgaan van een tactiek waarin domineren en aanvallen centraal staat. Naast het bedenken van een tactisch plan vind ik het belangrijk om met de belangrijkste spelers om tafel te zitten over hoe zij hun toekomst zien. Bij een aantal oudere spelers, zoals reserve-captain Joe Allen, heb ik twijfels of zij nog de wil hebben om te gaan strijden voor promotie. Maar hij weet me te overtuigen om er nog een jaar vol voor te gaan en de degradatie ongedaan te maken. Afgaande op de spelers die er misschien komend seizoen nog bij zijn, komen we tot de volgende basisopstelling:

h17beoogdeopstelling.jpg.f98fb3d352498ed54344ccca3f8f2912.jpg

Omcirkeld in rood (Po’s) zijn de posities waar we een betere speler gaan zoeken. Paars (Tinky-Winky’s) zijn de posities waar de basisspeler wil vertrekken en we zelf geen vervanger voor in huis hebben. Geel (Lala’s); de basisspeler wil vertrekken maar we hebben een vervanger in huis.

h17waltereditedline-up.jpg.84fcaa2521ed510c77f7ad673fa3e85c.jpg

Vergadering 'Transfers'

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten! @Marius, @Djurovski @JamesS, @Kyrill, @keano77, @Oldskool, @Matthias., @Lensherr, @himan, @El Tren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-swans2.jpg.8d3c6cab770656dec1507614009b5f57.jpg

Als onderdeel van de voorbereiding is er een trainingskamp in Nederland belegd. Ik besluit om Mike mee te nemen, hij is een mental coach die de spelers hopelijk in een goede stemming kan brengen. Ik hoop stiekem dat hij ook wat invloed uitoefent op de belangrijke spelers die willen vertrekken. “So, where’d you be playing next season then? Trying to fight yourself into a team again? Envision this in one year from now; We’ll be back in the Championship. And you were a big contribution to that success. Now how's that sound?”

h18mentalcoachmikeingesprekmetWhittakerenKey.thumb.jpg.97648ed6ad72aed8daf5ce859b0908e1.jpg

Duurloopje in de Haagse Duinen

Tegen Vanarama National-club Bath City leiden we halverwege met 5-0, ik ben er inderdaad van overtuigd dat we meteen weer kunnen promoveren. Middenvelder Ntcham maakt tegen Bath twee ontzettende wereldgoals, ik besluit nog tijdens de wedstrijd zijn zaakwaarnemer te appen met de vraag om zijn contract open te breken.

Ik ben tevreden met de resultaten in de voorbereiding. De tactiek lijkt goed te vallen bij de jongens en we werken lekker aan het zelfvertrouwen:

h18resultatenvoorbereiding.thumb.jpg.dc1890ad8f2322c405ee109443183d68.jpg

De eerste aanwinst van de zomer is een multifunctionele jonge aanvaller, Rocco Vata. We denken hem transfervrij over te nemen van Celtic, waar zijn contract ten einde was. Maar door zijn leeftijd dienen we toch €1M te betalen, zo blijkt wanneer alles rond is en de speler in het vliegtuig richting Wales zit. Ik besluit het toch maar door te laten gaan, ook omdat we wat transferbudget vrij hebben kunnen maken door de verkoop van transferclausules. Het is een talentvolle speler wiens marktwaarde nu rond de €10M ligt, het lijkt dus een goede aanwinst in die zin.

Rocco Vata:

Spoiler

h18aankoopRoccoVata.thumb.jpg.1e021eebbf19cdf05969a80e8e99c721.jpg

Daarnaast halen we ook een nieuwe eerste doelman: Wes Foderingham komt transfervrij over nadat zijn contract bij Sheffield United eindigde.

Wes Foderingham:

Spoiler

h18aankoopwesfoderingham.thumb.jpg.ed782524e16c3bff90ea879454954592.jpg

Tags & Thanks:

@Djurovski, als vaste eerste spits heb ik wat twijfels met hem. Maar hij is een kind van de club en zeker nuttig als reserve op eigenlijk alle posities voorin.

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten! @Marius, @JamesS, @Kyrill, @keano77, @Oldskool, @Matthias., @Lensherr, @himan, @El Tren

bewerkt door McMarkson
Link naar opmerking
Deel via andere websites