Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal - Episode II

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner.jpg

Episode II

Solliciteren valt beslist niet mee, vooral niet, als je geen zaakwaarnemer hebt. Maar op dit niveau, kan ik mij geen zaakwaarnemer veroorloven, want ‘ie zijn te duur. Pas als ik meer verdien, is er misschien eentje mogelijk?

Hoe dan ook, omdat ik op eigen benen wil staan en niet aan het handje van mijn oom wil lopen, ben ik begonnen, om clubs van de 5de divisie, de Vanarama National League, te benaderen. Eerlijk is eerlijk, het werd helaas niets. Geen enkele club reageerde, positief of negatief, en dat is balen natuurlijk. Voor Engelse begrippen heb ik blijkbaar te weinig managementervaring en dat ik de titel in de 7de divisie heb behaalt, telt hier gewoon niet.

Inmiddels is het wel een feit, dat mijn centjes beginnen op te raken en dat ook mijn huurcontract ten einde loopt. Er moet dus snel iets gebeuren en omdat ik niets voor elkaar krijg, voel ik mij toch verplicht, om mijn oom weer in te schakelen. Hij had er al op gerekend en beloofde, voor mij aan de slag te gaan.

Momenteel waren er 3 clubs die managersloos waren en op zoek waren naar een nieuwe manager, die hun doelen kon verwezenlijken. Oom Benny heeft ze alle drie benaderd en wel Gateshead, Wealdstone en Forest Green. Gateshead was niet geïnteresseerd en Wealdstone zocht een ervaren manager, die geschikt was om een dreigende degradatie te voorkomen en ik had in hun ogen totaal geen ervaring hierin.

Daarentegen kon mijn oom, mede door zijn reputatie in het Engelse voetbal, Forest Green overtuigen, dat ik uitermate geschikt zou zijn, om manager van hun club te worden. Volgens hem voldoe ik aan al hun eisen en kon hij een skypeonderhoud regelen.

Twee dagen later was het zover. Het onderhoud vond plaats met aan de Engelse kant voorzitter Dale Vince, alg. dir. Henry Staelens + Marcus Reynolds en DVZ Allan Steele. Aan onze kant mijn oom Benny en ik. Achteraf mag ik zeggen, het ‘sollicitatiegesprek’ werd goed ontvangen, ik viel in de smaak en men wilde mij contracteren. Voorlopig echter voor slechts een jaar, met een mogelijke optie voor een tweede jaar.

Gezien mijn situatie, financieel krap bij kas + aflopend huurcontract, had ik niet veel te kiezen en dus gingen wij akkoord. In drie dagen zouden wij, oom Benny en ik, op de club verschijnen en het contract tekenen.

------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

Na het skypeonderhoud wilde ik natuurlijk weten, voor wie ik straks ga werken en waar deze club gevestigd is.:

Forest Green Rovers is een Engelse voetbalclub uit Nailsworth, Gloucestershire. Het werd opgericht in oktober 1889. The New Lawn is de thuisbasis van de voetbalvereniging die ook wel de "groenste club ter wereld" wordt genoemd.

Spoiler

Nailsworth is een civil parish in het bestuurlijke gebied Stroud, in het Engelse graafschap Gloucestershire met 5794 inwoners. Het ligt aan de A46.

Vroeger was het een nederzetting waar de Avening Valley en de Woodchester Valley samenkwamen. Men vindt er dan ook nog vele historische gebouwen uit de Middeleeuwen, zoals Beverston Castle en Owlpen Manor.

In de tijd van de Industriële Revolutie was Nailsworth een kleine stad waar molens en bierbrouwen de grootste industrie vormden. Tussen 1867 en 1947 was het treinstation van deze plaats direct gelegen aan het Nationale spoorwegennet van Groot-Brittannië.

Tegenwoordig is Nailsworth een rustig dorp, wat vooral in de zomer door wandelaars wordt bezocht. Elke vierde zaterdag van de maand vindt er een markt plaats. Lokale evenementen worden nog altijd door de stadsomroeper aangekondigd.

De afgelopen eeuw heeft Nailsworth zich ontwikkeld en vindt men naast vele restaurants en cafés eveneens een aantal ongebruikelijke winkels van hoge kwaliteit. De partnerstad van Nailsworth is het Franse Lèves, waar elk jaar een uitwisseling mee plaatsvindt.

01.jpg

En wat de club betreft:

02.jpg

Samen met mijn oom zijn wij naar Nailsworth gereden, zo’n 150km vanaf Hyde. Op de club aangekomen ging alles slag op slag en na goedkeuring heb het contract ondertekend.

03.jpg

04.jpg

Morgenochtend zal de DVZ mij een rondleiding geven en nadien mij voorstellen aan het bestuur, de staf, de selecties en het personeel.

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football = Juist.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Bij aankomst op de club werd ik door DVZ Allan Steele, 37jr uit Reading, opgevangen.

Spoiler

05.jpg

Na een grondig gesprek en een paar bakken koffie maakte ik eerst kennis met de voor mij belangrijkste personen van de staf, te weten:

AM Louis Carey. 46 jr uit Bristol.

Spoiler

06.jpg

MO18 Gary McDermott, 36jr uit Bath.

Spoiler

07.jpg

HSC Will Daniels, 42jr uit Wimbledon.

Spoiler

08.jpg

en HJO Yan Klukowski, 36jr uit Chippenham met Poolse roots.

Spoiler

09.jpg

Pas na een uitvoerig onderhoud stond de kennismaking met de selecties op het programma.

Selectie 1ste team

10.jpg

Eerlijk gezegd, had ik een grotere selectie verwacht, maar wat niet is, kan nog komen?

selectie Onder-18

11.jpg

------------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Het eerste wat ik constateerde, is dat de selectie niet in balans is. De club heeft voor mijn komst 11 spelers weg laten gaan/verkocht en er 8 nieuwe gehaald. Waarvan er eentje, de duurste, namelijk Laviner door een zware blessure 3 maanden niet beschikbaar zal zijn.

12.jpg

Bovendien is de sfeer ook in de kleedkamer niet al te prettig.

13.jpg

Erbij komt nog, dat ze mij quasi als een ‘veredelde amateurcoach’ zien, waar ze op neer kijken.

14.jpg

Enfin, er staat dus een hoop werk op mij te wachten, want ook hier wil ik niet alleen mijn trainersdiploma’s halen, maar ook prijzen. Ik kan u verzekeren, het zal geen prettige vakantiejob worden.

15.jpg

Gelukkig is de TD erin geslaagd, nog snel wat proefspelers binnen te halen, zodat ik voor de eerste oefenpot tegen ons 2de team alle posities kan bezetten.

Bij zeer zonnig weer konden wij het oefenpotje afwerken en eerlijk is eerlijk, het was maar een saaie vertoning. Het tweede team had amper iets in te brengen, waardoor onze prestatie op het oog zeer behoorlijk was, maar dat was ze feitelijk niet.

16.jpg

Weliswaar werd het 3 : 0, waarbij ik in de tweede helft 5 spelers heb gewisseld. O.a. heb ik 5 proefspelers ingebracht, waarvan 3 een hele goede indruk maakten en wel keeper Kovacivic, VL Quamina en VR Lewis-Brown.

Spoiler

17.jpg

18.jpg

Veel wijzer ben ik van dit oefenpotje niet geworden, maar we krijgen er nog zes, dus alle tijd om een basisteam samen te stellen en klaar te stomen voor de competitie.

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

20.jpg

Veel wijzer ben ik hier ook niet geworden, want geen van de spelers kon mij bekoren.

In 4 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel in en tegen Brimscombe and Thrupp Football Club, een voetbalclub gevestigd in Brimscombe, Gloucestershire. Aangesloten bij de Gloucestershire County FA.

Spoiler

19.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 1.226 toeschouwers arriveerden wij in Brimscombe in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met 2 proefspelers (GK Kovacevic + CV Eyoma) in de basis. Ook de tegenstander kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

21.jpg

Ook deze tegenstander was hooguit van het niveau ‘onderkant Kelderklasse’ en dus werd het wederom een makkie voor mijn jongens. Tijdens de wedstrijd heb ik 4 wissels doorgevoerd en alle 3 (Maddox + Jenks + Omotoye) konden mij bekoren.

Spoiler

22.jpg

23.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Onze volgende oefenwedstrijd is weer over 4 dagen en wel uit in en tegen Cirencester Town Football Club, een voetbalclub gevestigd in Cirencester, Gloucestershire. De club is aangesloten bij de Gloucestershire County FA en is momenteel lid van de Hellenic League Premier Division en speelt in het Corinium Stadium.

Spoiler

24.jpg

Wel heb ik gisteren nog snel drie proefspelers vastgelegd en wel keeper Kovacevic, 18jr, VR Cameron Lewis-Brown, 19jr en VL Tino Quamina, 18jr. De TD en HSC blijven nog zoeken naar een AMR, een AML en een spits, zodat wij straks alle posities dubbel kunnen bezetten.

Maar nu eerst de oefenwedstrijd. Bij bewolkt weer en voor 1.206 toeschouwers arriveerden wij in Cirencester in de puur aanvallende 4-2-2-2 (feitelijk een 4-2-4) opstelling. Onze tegenstander (niveau Kelderklasse) kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

25.jpg

Ook deze wedstrijd werd een makkie en ondanks de zwakte van de tegenstander was ik toch wel erg tevreden over de onderlinge samenwerking van het team. Bovendien toonde linkerspits Christian Doidge aan, dat hij wel terdege over scoringsvermogen beschikt, want hij scoorde 4x en inclusief een hattrick.

In de tweede helft heb ik vier wissels doorgevoerd en wel in de 66ste minuut door proefspeler Corrigan eraf te halen en Robsen te brengen. 11 minuten later mochten ook Long en Osadebe vertrekken en kwamen Jenks en Omotoye. In de 85ste minuut haalde ik Bakayoko (of hij wel of niet familie is van de PSV speler Bakayoko, weet ik niet) en bracht Alonzi (een jongen uit het tweede team).

Spoiler

26.jpg

27.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

De volgende oefenwedstrijd is over 3 dagen en wel in en tegen Slimbridge Association Football Club, een Engelse voetbalclub die het dorp Slimbridge vertegenwoordigt, nabij Dursley, Gloucestershire (hoewel het stadion in het nabijgelegen Cambridge ligt). Het eerste team speelt momenteel in de Southern League, het reserveteam in de Hellenic League Division Two West en het Under-18 Youth-team in de Cheltenham Under-18 Floodlit Youth League. De club is aangesloten bij de Gloucestershire County FA.

Bij zeer zonnig weer en voor 642 toeschouwers arriveerden wij in Cambridge in de puur aanvallende 4-2-2-2 (feitelijk 4-2-4) opstelling. Slimbridge (hoogstwaarschijnlijk ook niveau Kelderklasse) kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op.

28.jpg

28a.jpg

Ook deze oefenpot werd geen graadmeter, omdat de tegenstander gewoon een paar nummers te klein was. Bij rust stond het al 0 : 4 en floot de scheids ook nog normaal. Maar in de tweede helft veranderde dit, en bleef hij maar de match onderbreken en als het ware kapot te fluiten. In de 65ste minuut greep ik in en haalde Lewis-Brown (al geel) en Doidge uit voorzorg naar de kant. Voor hen kwamen Eyomo (die ik graag had willen contracteren, maar diens eisen waren ons te gortig) en Bakayoko. Door het onnodige tegendoelpunt haalde ik in de 76ste minuut keeper Schofeld (proefspeler) en ook Inniss en Jenks eraf en bracht Kovacevic, Long en McCann.

Achteraf was ik met onze prestatie en de uitslag tevreden, maar helaas niet met de scheids.

Spoiler

29.jpg

30.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

32.jpg

Onze volgende oefenwedstrijd wordt een echte graadmeting, want in 3 dagen spelen wij thuis tegen Wycombe Wanderers FC, een Engelse voetbalclub uit High Wycombe, Buckinghamshire. Deze club speelt in de 3de divisie of te wel Sky Bet League One.

Spoiler

31.jpg

Bij regenachtig weer en voor 1.290 toeschouwers (en dat bij een oefenwedstrijd tussen een 5de en een 3de divisieclub) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Natuurlijk heb ik vandaag mijn beste spelers + twee proefspelers opgesteld, om hoe dan ook niet af te gaan. Wycombe kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op.

33.jpg

Wycombe begon sterk en in de eerste 9 minuten troefden ze ons gewoon af. Al in de 2de minuut scoorde Udoh de 0 : 1 en nog geen 5 minuten later zorgde Morley voor de 0 : 2. Terwijl ik stilletjes stond te balen, hervatte mijn team zich en in de 10de minuut was het rechterspits Bakayoko, die de aansluitingstreffer binnen kopte. 1 : 2 en wij bleven aanvallen en steeds meer pressie op hun achterhoede uitoefenen.

In de 33ste minuut werd de druk op verdediger Hartridge blijkbaar te groot, want hij tikte de bal in zijn eigen doel. 2 : 2 en de gelijkmaker, wel of niet verdiend, was een feit. Bij rust stond het nog steeds 2 : 2 en wij kregen steeds meer grip op deze match.

Ook in de tweede helft domineerden wij en kreeg het Bakayoko op zijn heupen, want in de 67ste en 72ste minuut scoorde hij en zorgde voor 4 : 2. Ons publiek wist niet wat het zag en omdat het hele team ijzersterk speelde, wilde ik niet wisselen. In de 78ste minuut kwam een totaal vermoeide McAllister naar de kant en hem wisselde ik wel. Voor hem kwam Osadebe.

Het bleef 4 : 2 en iedereen aan onze kant was tevreden. Temeer, omdat Bakayoko een hattrick produceerde en dat tegen een club, die 2 divisies hoger speelt.

Spoiler

34.jpg

35.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

36.jpg

37.jpg

Onze voorlaatste oefenwedstrijd is over 5 dagen en wel in en tegen Malmesbury Victoria F.C.
Opgericht in 1898, 3 teams momenteel geplaatst in de Hellenic League Div1 West, Wilts Premier League en North Wiltshire Youth League.
Het Clubhuis is de meeste dagen open, met bar en Sky Sports, beschikbaar voor verhuur.
De thuiswedstrijden spelen ze op Flying Monk Ground Malmesbury.

Omdat wij Ejoma op basis van zijn salariseisen niet konden en kunnen contracteren, heb ik van Arsenal de 19jarige verdediger Zane Monlouis gehuurd en van Derby County de 19jarige spits Tony Weston. Hier zullen wij het voorlopig mee moeten doen, want onze centen zijn op.

Bij bewolkt weer en voor 661 toeschouwers arriveerden wij in Malmesbury in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Onze tegenstander kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op.

38.jpg

38a.jpg

Onze DVZ Allan had wederom een clubje voor deze match gekozen, met het niveau ‘totale onderkant Kelderklasse’. Gevolg: het werd een waar schuttersfeest, waarbij zich mijn spelers volledig uit konden leven, want bij rust stond het al     1 : 10 en het publiek kon genieten.

Uiteindelijk werd het 2 : 16 en kon ik o.a. 3 hattrick-scorers feliciteren. En wel Omotoye en de middenvelders McCann + Bunker. Bunker scoorde zelfs 4x. Ook wisselde ik 4 spelers en wel in de 72ste minuut Doidge. Voor hem kwam huurspeler Weston. Long werd in de 77ste minuut vervangen door Moore-Taylor. Voor Bakayoko kwam in de 79ste minuut Osadebe en voor Robson in de 85ste minuut proefspeler Bola (die ook een zeer goede indruk achterliet).

Spoiler

39.jpg

40.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

42.jpg

43.jpg

Door het aantrekken van de 2 huurspelers, heb ik het salarisbudget overtrokken. Vandaar mijn verzoek. Op de afwijzing heb ik alsnog duidelijk kunnen maken, dat een verhoging noodzakelijk is, mits wij voor promotie willen gaan.

44.jpg

In 5 dagen spelen wij onze laatste oefenwedstrijd en wel uit in en tegen Yate Town Football Club, een voetbalclub uit Yate, Gloucestershire. Ze zijn momenteel lid van de Southern League Division One South en spelen op Lodge Road.

Spoiler

De club speelde tussen 1954 en 1960 op Yate Aerodrome en daarna van 1960 tot 1984 op Sunnyside Lane. Daarna verhuisden ze naar Lodge Road, waar in 1987 een tribune met 236 zitplaatsen werd gebouwd en het jaar daarop schijnwerpers werden geïnstalleerd.

41.jpg

Bij bewolkt weer en voor 614 toeschouwers arriveeden wij in Yate in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Yate kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

45.jpg

Om eerlijk te zijn, ook deze tegenstander was veel te makkelijk en eveneens ‘Kelderklasse’. Ofschoon wij mannen toch wel ietwat uitgeblust overkwamen, stond het bij rust al 0 : 3 en was geen vuiltje aan de lucht.

In de 2de helft kregen keeper Kovacevic en nieuweling Monluis wat conditionele problemen en in de 58ste minuut kregen wij dan ook een doelpunt tegen. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Omotoy kreeg in de 70ste minuut slappe benen en werd vervangen door Osadebe. 4 minuten later zorgde Doidge voor 1 : 4 en een minuut later raakte Long geblesseerd. Voor hem kwam Moore-Taylor.

In de 82ste minuut kregen wij min of meer uit heldere hemel nog een doelpunt tegen. 2 : 4 en toen voelde ik wel nattigheid, ofschoon wij toch wel veel beter waren. Weliswaar hadden wij maar liefst 68% balbezit, maar de benen van mijn spelers werden zwaar. 7 minuten later zorgde Doidge voor de 2 : 5 en weer een minuut later was het McAllister, die het slotakkoord zette en de 2 : 6 in het doel knalde.

Spoiler

46.jpg

47.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

53.jpg

56.jpg

49.jpg

In de voorbereiding liep het min of meer lekker, alleen kregen wij in de laatste 3 oefenpotjes steeds 2 doelpunten tegen en dat zit mij toch niet helemaal lekker, moet ik bekennen. Voorin zij wij sterk, maar achterin laat het toch te wensen over.

De voorbereiding zit erop en komende zaterdag spelen wij onze eerste competitiewedstrijd. Spijtig is, dat wij nu al 4 basisspelers langere tijd moeten missen. Met de twee gehuurde nieuwkomers in de gelederen kan ik nu over 19 spelers beschikken. Dat is nogal aan de krappe kant en dus zal ik met de staf overleggen, hoe wij dit aanpakken?

Enfin, het komende seizoen zullen wij onze krachten moeten meten met de volgende clubs:

50.jpg

Hier spelen wij de komende maand tegen:

51.jpg

Komende zaterdag spelen wij dus onze eerste competitiewedstrijd uit en wel in en tegen Braintree Town FC, een Engelse voetbalclub uit Braintree (Essex). De club speelt in de National League.

Spoiler

Cressing Road is een voetbalstadion in de Engelse plaats Braintree. Om sponsorredenen staat het stadion bekend onder de naam Amlin Stadium en het stadion biedt plaats aan 4.151 toeschouwers. Crossing Road vormt de thuisbasis van voetbalclub Braintree Town.

52.jpg

55.jpg

54.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 672 toeschouwers (dit is de 5de divisie!) arriveerden wij in Braintree in de puur aanvallende 4-2-2-2 (of te wel 4-2-4) opstelling.

57.jpg

Door de vele blessures moest ik wat schuiven. CV Eyoma (die ik toch nog kon contracteren) wordt vandaag VR en VM Bunker wordt VC. Ook vind ik het bijzonder jammer, dat ik maar 5 reservespelers op de bank mag zetten.

Braintree kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Lloyd Wood.

58.jpg

De scheids probeerde blijkbaar Bas Nijhuis te imiteren, want hij floot haast niets en Braintree ging er steeds harder in, waardoor McCann haast geen bal meer durfde te raken. In een simpel duel om de bal, nou ja simpel, gaf ene Dawodu een keiharde karatetrap a la Nigel de Jong waarmee hij nieuweling Diallo (die ik gisteren van Newcastle United nog snel heb kunnen huren) meerdere ribben brak. Greep de scheids in? Nee, toevallig had hij niets gezien. Nadat Diallo van het veld was gesjouwd en door Omotoye was vervangen, werd de sfeer in en om het veld steeds grimmiger.

Nog in dezelfde minuut knalde invaller Omotoye de bal in het vijandelijke doel. 0 : 1 en dat werd uiteindelijk ook de ruststand. In de 71ste minuut scoorde Doidge de 0 : 2 en nog geen 6 minuten later lukte het Cooper de aansluitingstreffer te scoren. 1 : 2 en een minuut later haalde ik de moegestreden Robson naar de kant en bracht Quamina, die onmiddellijk voor nog meer druk zorgde.

In de 82ste minuut was het McAllister die de 1 : 3 binnen tikte en in de 93ste minuut mocht ook Eyoma gaan douchen. Voor hem kwam Lewis-Brown. Het bleef 1 : 3 en onze eerste overwinning hadden wij te danken aan het goede spel van Eyoma, Moore-Taylor, McAllister, Doidge en de invallers Quamina + Omotoye.

Spoiler

59.jpg

60.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

62.jpg

63.jpg

64.jpg

In 7 dagen spelen wij thuis tegen Rochdale AFC, een Engelse voetbalclub uit Rochdale, Greater Manchester.

Spoiler

61.jpg

65.jpg

Bij bewolkt weer en voor 3.308 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Wat zeg ik? 4-2-2-2 … ik begin een beetje op de heer van Gaal te lijken, maar die zou zeggen: 1-4-2-2-2 en dat is het toch niet. Feitelijk is het 4-2-4 en zo zal ik het in toekomst ook noemen. Rochdale kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Callum Walchester.

66.jpg

66a.jpg

Nou, eerlijk is eerlijk, het werd geen makkie, ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren. In de 13de minuut volleerde McAllister de bal in het vijandelijke doel. 1 : 0 en een goed begin. McCann schoot een vrije trap in de 32ste minuut feilloos in het doel. 2 : 0 en in de 46ste en laatste minuut van de 1ste helft kregen wij een penalty. Ook deze nam McCann voor zijn rekening en dus werd de ruststand 3 : 0.

In de tweede helft deden wij het rustiger aan en in de 52ste minuut zorgde Henderson per vrije trap voor de aansluitingstreffer. 3 : 1 en voordat ik mij kwaad kon maken, kregen wij in de 54ste minuut weer een doelpunt tegen. 3 : 2 en dat was balen, kan ik u vertellen. Het tempo ging weer omhoog en ik begon mij aan de scheids te ergeren, die ons steeds vaker terugfloot, waardoor wij niet meer in ons spel konden komen.

Wij creëerden kansen, maar konden ze niet verzilveren. In de 72ste minuut haalde ik Eyoma (al geel) en Omotoye eraf en bracht Lewis-Brown en Osadebe. 5 minuten later haalde ik ook de vermoeide Robson naar de kant en bracht Ouamina. McAllister zorgde in de 84ste minuut voor de 4 : 2 en dat werd ook de eindstand. Ofschoon wij toch wel duidelijk de betere ploeg waren en met 5 : 1 hadden kunnen en moeten winnen, hebben wij deze overwinning feitelijk aan het sterke spel van McCann en McAllister te danken.

Spoiler

67.jpg

68.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

70.jpg

71.jpg

72.jpg

Pas in 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Oldham Athletic Football Club, een Engelse voetbalclub uit Oldham. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

Spoiler

Boundary Park is een sportstadion in de Engelse stad Oldham dat als thuisstadion voor de voetbalclub Oldham Athletic dient. Bovendien speelt de Rugby League-club Oldham Roughyeds er sinds 1997. De naam van het stadion komt van het feit dat het op de grens met de plaatsen Royton en Chadderton staat. Het stadion biedt plaats aan 10.638 toeschouwers.

69.jpg

73.jpg

73a.jpg

Bij bewolkt weer en voor 6.971 toeschouwers arriveerden wij in Oldham in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Min of meer noodgedwongen heb ik voor deze tactiek gekozen, omdat wij vandaag grote opstellingsproblemen hebben. Oldham kwam in een 5-1-2-2 formatie het niet meer droge veld op, omdat het inmiddels was gaan regenen en scheids is Andrew Miller.

74.jpg

74a.jpg

Eerlijk is eerlijk, ik wist niet wat ik zag? In plaats van rustig te beginnen, begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Al in de 12de minuut zorgde Osadebe voor de openingstreffer. 0 : 1 en onmiddellijk trok zich Oldham terug, met 2 bussen voor de 16 en met het botte bijl probeerden ze ons te bestrijden. Drie minuten later ging het al mis en kregen wij terecht een penalty. Specialist McCann schoot hem feilloos binnen. 0 : 2 en dat vroeg om meer en meer kwam er. In de 20ste minuut zorgde McAllister met een simpel intikkertje voor de 0 : 3 en nog geen 4 minuten later kregen wij wederom een penalty, die McCann eveneens verzilverde. Maar de gifbeker was nog niet leeg, want in de 44ste minuut kopte Omotoye de 0 : 5 binnen en dat werd ook de ruststand.

Ook in de tweede helft bleven wij gas geven, tot de 68ste minuut. Toen werd linksback Robson door ene Charsley uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor de zwaar geblesseerde Robson kwam Quamina en 5 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Sercombe naar de kant en bracht Weston. In de 78ste minuut mocht ook de totaal vermoeide Eyoma gaan douchen en kwam de weer herstelde Monlouis.

Het slotakkoord zette middenvelder Bunkers, die in de 87ste minuut voor de 0 : 6 eindstand zorgde. Nadien raakte ook nog invaller Monlouis geblesseerd, die strompelend de wedstrijd uitspeelde.

Spoiler

75.jpg

76.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

77.jpg

78.jpg

79.jpg

Sorry, dat ik het moet zeggen: er is geen crisis! Natuurlijk zijn er momenteel een hoop geblesseerde spelers, maar tot nu toe hebben wij het steeds weer op kunnen lossen. Dus waar hebben wij het over? Bovendien voor mijn spelers geldt: ‘de een zijn dood, is de ander zijn brood’ en zeker in deze divisie, want het zijn allen broodvoetballers.

n 7 dagen spelen wij weer thuis en wel tegen AFC Fylde, een Engelse semi-professionele voetbalclub uit Wesham in het district Fylde. De club werd opgericht in 1988 als Kirkham & Wesham Football Club en hield deze naam tot aan het einde van het seizoen 2007/08. Ze spelen momenteel in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. Wedstrijden worden afgewerkt op Mill Farm, dat een capaciteit heeft van 6.000 toeschouwers. AFC Fylde is de eerste club die zowel de FA Vase als de FA Trophy wist te winnen.

80.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 3.095 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Fylde kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Paul Johnson.

Volgens de verslaggever leek deze wedstrijd op een ‘hard-fought victory’, maar dat was het beslist niet. Wij waren gewoon de veel betere ploeg en hadden meer last van de twijfelachtige beslissingen van de scheids, dan van de tegenstander. In de 12de minuut moest deze scheids met ‘veel tegenzin’ ons een penalty toekennen, die McCann verzilverde. Bij rust stond het slechts 1 : 0, maar er was geen vuiltje aan de lucht.

In de 58ste minuut scoorde Weston de 2 : 0 en toen ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog. De zwakspelende Omotoye haalde ik in de 75ste minuut eraf en bracht nieuweling Lewis Richardson (een 20jarige huurspits van Burnley, die als aanvulling voor de breedte was bedoelt). 5 minuten later haalde ik ook de moegestreden Eyoma naar de kant en bracht Long.

Tja en toen kwam de 90ste minuut en raakte McAllister zwaar geblesseerd.

Ofschoon wij maar liefst 73% balbezit hadden, 11 hoekschoppen (tegen 1) kregen, lukte het ons niet, om meer te scoren. Wel hadden wij deze match qua kansenverhouding minimaal met 4 : 1 kunnen en moeten winnen. De scheids floot ons 10x terug en gaf ons 1 gele kaart. Fylde maakte 18 behoorlijke overtredingen, maar kreeg niets.

Spoiler

81.jpg

82.jpg

-----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

84.jpg

85.jpg

88.jpg

Deze reactie had ik niet verwacht en mijn argumenten in het vervolggesprek hebben ze van tafel geveegd. Dat was balen natuurlijk en toen zag ik deze mededeling:

89.jpg

Daar zakt mijn broek vanaf! Ik niet en mijn assistent mag wel? Dus heb ik mijn oom Benny gebeld om deze kwestie met hem te besproken. Zijn advies: geef ze nog een herkansing. Win nog een paar wedstrijden en dien dan weer een verzoek in. Staan ze het toe, is er niets aan de hand en ga je gewoon door. Willen ze het niet, hou de markt in de gaten en als een passende club een manager zoekt, solliciteer je of laat mij met de nieuwe club contact opnemen. Dus voorlopig even rustig aan.

Ok, hier kan ik mij in vinden, maar ik baal wel en vanaf nu zit er een kink in de kabel, kan ik u verzekeren.

Spoiler

91.jpg

92.jpg

93.jpg

86.jpg

87.jpg

Komende zaterdag spelen wij weer thuis en nu tegen Boston United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Boston, Lincolnshire. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. De club staat bekend als the Pilgrims, verwijzend naar de Pilgrim Fathers.

Spoiler

83.jpg

90.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 3.236 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Boston kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op.

94.jpg

Gelukkig had ik voor deze match mijn twee beste spitsen terug en al in de 6de minuut zorgde Bakayoko voor de openingstreffer. 1 : 0 en ondanks dat wij veel beter waren, lukte het ons niet meer om in de eerste helft te scoren. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0. Ouamina speelde heel zwak en Diallo heb ik blijkbaar te vroeg gebracht, want hij kreeg geen poot aan de grond.

Uit een corner in de 53ste minuut zorgde Doidge per kopbal voor de 2 : 0, maar 4 minuten later kopte Wilson-Brown de 2 : 1 binnen en dat was even balen. In de 79ste minuut gaf ik de beste speler van vandaag, Eyoma, een publiekswissel. Hij werd vervangen door Long. Nog geen 5 minuten later kregen wij terecht een penalty, die uiteraard McCann voor zijn rekening nam en feilloos verzilverde. 3 : 1 en 1 minuut later haalde ik Omotoya en Doidge eraf en bracht Jenks en Richardson.

Het bleef 3 : 1 en iedereen was tevreden. Alleen baalde ik wel, want ik had graag de cursus voor de Continentale A-licentie gevolgd. Want als je club goed draait, is het ook veel makkelijker om de cursus te volgen. Temeer, omdat de prestaties van de club ook indruk maken op mijn docenten.

Spoiler

95.jpg

96.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

98.jpg

99.jpg

In 7 dagen spelen wij uit in en tegen Sutton United FC, een Engelse voetbalclub uit Sutton, Londen. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

De club werd opgericht op 5 maart 1898 toen Sutton Guild Rovers en Sutton Association FC (dat voorheen Sutton St. Barnabas heette) fuseerden. Tussen 2021 en 2024 kwam de ploeg uit in de League Two, de laagste divisie van het Engelse profvoetbal. Thuiswedstrijden worden afgewerkt op Gander Green Lane.

Spoiler

97.jpg

100.jpg

100a.jpg

Bij bewolkt weer en voor 3.323 toeschouwers arriveerden wij in Sutton in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

101.jpg

Sutton kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Lloyd Wood.

102.jpg

In tegenstelling tot het bericht van de verslaggever, maakten wij niet alleen de kansen af, maar wij waren ook de betere ploeg. Al in de 7de minuut zorgde Bakayoko voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Maar helaas werkte de scheids niet mee, want hij begon door zijn rare acties mijn spelers en vooral ook mij te irriteren. Geen wonder dus, dat verdediger Monlouis in de fout ging, waardoor Nadesan de gelijkmaker in de 29ste minuut binnen kon tikken. 1 : 1 en totaal onverdiend. Een woedende Omotoye zorgde in de 34ste en 38ste minuut voor de ruststand van 1 : 3.

In de 55ste minuut haalde ik de vermoeide Maddox naar de kant en bracht Osadebe. Nog geen 6 minuten later raakte Osadebe geblesseerd en werd vervangen door Robson, die volgens de dokter een half uur mocht spelen. Bakayoko kwam totaal vermoeid in de 72ste minuut naar de kant en werd vervangen door Weston. 7 minuten later kon Nadesan wederom van een fout profiteren, nu een veel te slappe uittrap van onze keeper. 2 : 3 en dat was balen.

In de 86ste minuut zorgde Jenks voor 2 : 4 en dat werd ook het eindresultaat.

Spoiler

103.jpg

104.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

105.jpg

106.jpg

De volgende competitiewedstrijd is weer een thuiswedstrijd en wel tegen Ebbsfleet United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Northfleet.

107.jpg

Bij bewolkt weer en voor 3.185 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Ebbsfleet kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

108.jpg

Weliswaar waren wij de veel betere ploeg, maar wij hadden heel veel moeite, om een keer door de compacte defensie van Ebbsfleet te geraken. Pas in de 38ste minuut lukte het Omotoye, de bal keihard in het vijandelijke doel te volleren. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat Bakayoko zijn dag niet had en onze keeper Searle allerminst een geconcentreerde indruk achterliet.

5 minuten na herbegin in de tweede helft kregen wij uit heldere hemel een doelpunt om de oren. Edser zorgde voor de volledig onverwachte gelijkmaker. 1 : 1 en 4 minuten later was het McCann, die de 2 : 1 binnen tikte. Uit een corner in de 64ste minuut kopte Doidge de 3 : 1 binnen en dat gaf een goed gevoel.

In de 75ste minuut haalde ik de moegestreden Quamina en Doidge eraf en bracht de weer herstelde Robson en Weston. Invaller Weston zorgde in de 82ste minuut voor de 4 : 1 en ofschoon ene Poleon in de 90ste minuut uit een corner de 4 : 2 binnen kopte, raakte niemand in paniek. Wel haalde ik in de 96ste minuut de zeer zwakke Bakayoko naar de kant en bracht Richardson.

Het bleef 4 : 2 en ons publiek was tevreden. Ik helaas niet helemaal, want beide tegendoelpunten had een Searle in normale doen kunnen en moeten voorkomen.

Spoiler

109.jpg

110.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

112.jpg

Al in 3 dagen moeten wij weer aan de bak en nu in een uitwedstrijd in en tegen Altrincham FC, een Engelse voetbalclub uit Altrincham, Greater Manchester. De thuiswedstrijden van de club worden gespeeld op Moss Lane. Met ingang van het seizoen 2020/21 komt de club uit op het vijfde niveau van Engeland, de National League.

Spoiler

Moss Lane is een multifunctioneel stadion in het Engelse Altrincham, gelegen in de regio Greater Manchester. In het stadion worden de thuiswedstrijden gespeeld van zowel Altrincham FC als de reserves van Manchester United. Daarnaast wordt het gebruikt voor de bekerfinalewedstrijden in de Timperley & District Football League. De vier tribunes hebben samen 1.323 zitplaatsen en 4.762 staanplaatsen, waarmee de totale capaciteit 6.085 plaatsen is.

111.jpg

113.jpg

Bij bewolkt weer en 2.564 toeschouwers arriveerden wij in Altrincham in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Altrincham kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

114.jpg

Uit de eerste aanval in de 4de minuut kregen wij al een doelpunt om de oren en ik kan u vertellen, dat had niemand verwacht. Want wij waren de gedoodverfde favoriet en niet alleen op papier. Gelukkig voor ons zorgde Bakayoko twee minuten later voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat vroeg om meer en dat kwam er ook. In de 29ste minuut zorgde Omotoye voor de 1 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft trok zich Altricham volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons amper nog iets mogelijk. Vandaar dat ik in de 74ste minuut ingreep en Quamina en Bunker naar de kant haalde. Voor hen kwamen Robson en Sercombe, die gelijk voor meer druk konden zorgen. De vermoeide Doidge mocht in de 81ste minuut inrukken en voor hem kwam Weston.

Een strakke voorzet van invaller Robson werd in de 91ste minuut door Cooper in eigen doel verwerkt, waardoor wij met   1 : 3 konden winnen.

Spoiler

115.jpg

116.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites