Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[fm24] Roda JC, een club in opbouw

chrisje1993

Aanbevolen berichten

LU9ZYdV.png

jsjig5m.png

KERKRADE - Er is een nieuwe trainer aangekondigd door Roda JC. Het gaat hier om Christiaan Jeurissen. Het is een jonge van de streek en kent de club al lange tijd. Hij heeft onder andere de Europese wedstrijden tegen AC Milan mee gemaakt. Dit is ook precies de plek waar hij vind dat de club thuis hoort. Als je dan kijkt naar wat de huidige stand is van de club is dat natuurlijk om te janken. "Er zijn helaas een aantal personen geweest waarbij de club dacht er goed aan te doen, maar juist het tegenovergestelde brachten". Hierop doelde de nieuwe trainer op personen als Aleksei Korotaev en Mauricio Garcia de la Vega. Zowel op sportief gebied als financieel hebben die twee meer kapot gemaakt dan je lief is. Er is een periode geweest waarbij er allerlei Oostblokkers naar de club gehaald zijn die veels te duur waren en niet de kwaliteit brachten die ze zouden moeten. Mede door dit soort beslissingen hebben Sef Vergoossen samen met Jordens Peters besloten iemand aan te stellen die van de omgeving is. Ze weten dat ze met de aanstelling van de onervaren Jeurissen een risico nemen. Zelf leggen ze dit uit als een signaal vanwaar ze de club willen opbouwen. "We hebben besloten om zelfs met de trainer van 0 de club weer samen op te bouwen naar waar het thuis hoort. Dit is ideaal om te doen met iemand die de club kent zowel in zijn glorie jaren als nu. Hij ziet juist wat er nu ontbreekt wat er toen wel was. Nu is het aan hem om samen met ons dit terug te brengen in het elftal" was de uitleg van Jordens. Christiaan heeft aangegeven dat bij de eerste persconferentie ook de supporters de kans hebben om vragen te komen stellen. Dit zodat ook hun hem beter kunnen leren kennen en zelf direct kunnen horen wat hij wilt met de club. Hij hoopt hiermee ook de supporters achter zich te krijgen om samen met hun de club op te bouwen. 

- Next update: Persconferentie - 

Ten eerste dankjewel voor de banner @Richarð.! Dan nu de update er is ben ik een save gestart met Roda JC. Deze club wil ik terug naar minimaal de subtop van de eredivisie brengen. Dit zal in stapjes gaan. Daarnaast denk ik dat ik hetzelfde probleem een beetje heb als @MNie. Ik heb ook dat als ik ingame te ver voor loop ik in zowel de save als de novellen mijn plezier verlies. Daarom zal ik ook zorgen dat ik met de save niet te ver voor ga lopen op deze novellen. Hierdoor kan het zijn dat het af en toe wat langer duurt voordat ik weer een update maak hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QfcfZZJ.png

Persconferentie

J. Peters: Welkom bij de persconferentie van onze nieuwe trainer Christiaan Jeurissen. Jullie hebben de mogelijkheid om alles te vragen aan hem wat jullie willen weten. Dus ga je gang!

Supporter: Hoe ben je erbij gekomen om zonder ook maar enige ervaring te solliciteren bij Roda?

C. Jeurissen: Om eerlijk te zijn is het tot stand gekomen vanuit een grap binnen mijn vriendengroep. Ze zeiden dat ik gewoon een brief moest sturen met de "ervaring" die ik heb op het spel Football Manager. Op het moment dat ik een telefoontje kreeg van Jordens met de uitnodiging om langs te komen voor gesprek dacht ik dan ook dat ik zelf in de zeik gezet werd. Met behoorlijk veel twijfel ben ik naar het stadion gekomen en bleek het serieus te zijn. Ik was verrast maar ook erg blij dat ik deze kans krijg.

Supporter: Ik mag hopen dat je dit dan niet als een grap ziet aangezien het zo begonnen is?

C. Jeurissen: Nee zeker niet. Ik heb dan ook in de gesprekken die ik met Jordens en Sef heb gehad ook echt aangegeven dat ik hier vol voor ga. Ook heb ik hun dit verhaal verteld dat het eigenlijk als een grap begonnen is. Ze konden er wel om lachen, maar wilde wel zeker weten dat ik serieus was. We hebben dan ook in totaal 4 verschillende gesprekken gehad. 

De Limburger: Wat denk jij toe te voegen aan de club?

C. Jeurissen: Dat is een goede vraag. Ik denk dat ik zeker wat frisheid en een andere blik kan toe voegen. Hiermee bedoel ik dat ik dingen anders zal benaderen dan menig trainer die WEL die ervaring hebben. Ook zal ik de dingen anders benaderen. Wat ik zeker terug wil brengen is de zogeheten koempel mentaliteit. Een speler moet ook echt voor de club willen spelen. Niet simpelweg zijn salaris opstrijken en het maakt hem geen zak uit op welke manier. Ook wil ik de jeugdopleiding gaan verbeteren zodat we meer jongens van de streek ook weer zien doorbreken.

De Limburger: Je geeft aan dat je de jeugdopleiding wilt gaan verbeteren. Betekent dit dan ook dat we komend seizoen al talenten gaan zien?

C. Jeurissen: Dat betekent zeker dat we gaan kijken welke talenten die er momenteel bij de club rond lopen hun kans gaan krijgen in het eerste. Wie en hoeveel weten we nog niet. Hier gaan we de voorbereiding voor gebruiken. We hebben de eerste training al achter de rug. Hier konden jullie zien dat Joyce Nsingi, Leroy Been, Thibau van der Branden, Fabio Sposito en Jordy Steins al zijn door geschoven. Wie van hun ook daadwerkelijk bij de selectie gaan blijven ligt aan hun zelf.

Voetbal International: Ben je niet bang dat de jonge spelers de druk niet aankunnen en hierdoor de prestatie's weg blijven?

C. Jeurissen: Die kans is er zeker, maar ik ben er niet bang voor. Vertrouwen kan veel doen met een mens. Iedere speler zal mijn volste vertrouwen krijgen totdat ze het beschamen. Ook heb ik spelers als Niek, Rodney en Wesley gevraagd om de talenten zowel op het veld als buiten het veld te begeleiden. Dit om er mede voor te zorgen dat ze volledig gefocust bezig kunnen zijn.

Voetbal International: Jullie hebben Sami Ouaissa nog bij de selectie op huurbasis van NEC. Vind je het jammer dat hij jullie na dit seizoen gaat verlaten?

C. Jeurissen: Ik denk dat iedere trainer zou balen om een speler als Sami te verliezen na het seizoen. Ik gun hem de stap naar NEC in de eredivisie. Ik ga er vanuit dat hij ook door zal gaan doorgroeien tot basis speler. Wie weet waar zijn plafond gaat zijn. Hopelijk gaan we hem nog terug zien in Kerkrade in het shirt van Roda JC. 

J. Peters: Ik wil jullie bedanken voor jullie komst. Helaas is voor nu de persconferentie voorbij!

- Next update: Voorbereiding - 

@Djurovski Dankjewel voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OWF22jk.png

De Voorbereiding

In de voorbereiding is het voor mij belangrijk dat het team wat gewoon raakt met het systeem wat ik wil spelen, Dat ze fit worden voor de competitie en als laatste jeugdspelers hebben de kans om zich te laten zien bij me. Hier hebben ze allemaal acht wedstrijden voor. We beginnen met een "trainingspot" tegen de tweede XI van Roda JC. Door doelpunten van Walid Ould-Chikh en Sami Ouaissa winnen we met 2-1. Vervolgens gaan we naar onze zuiderburen om tegen RFC Liège te oefenen. Via Orhan Dzepar kwamen we op voorsprong, maar 3 minuten later krijgen we de gelijkmaker al tegen. Via Saydou Bangura komen we opnieuw op voorsprong. Echter ook deze hielden we niet vast en komen zelfs met 3-2 achter. Via nogmaals Bangura eindigt de wedstrijd in 3-3. Hierna keren we terug naar Nederland en gaan we op bezoek bij een plaatselijke amateur club. BSV Limburgia kijkt in de rust al tegen een 0-3 achterstand. Doelpunten kwamen van Lennerd Daneels, Walid Ould-Chikh en Metehan Güclü. Na de rust verdubbelen we deze scoren via Rodney Kongolo, Teun Bijleveld en Joyce Nsingi. De eindstand is 0-6 overwinning. Vervolgens gaan we uit naar Katwijk. We kijken al vroeg tegen een achterstand aan. Net voor rust scoort Vaclav Sejk via een strafschop de gelijkmaker. Net voor het einde van de wedstrijd word de eindstand bepaalt. Laurit Krasniqi scoort voor ons de winnende. Dan reizen we af naar onze oosterburen. Bij Hessen Kassel word de volgende oefenwedstrijd gespeeld. Via Vaclav Sejk 2x, Sami Ouaissa en Rodney Kongolo weten we ook deze te winnen. Dit keer met 2-4. Dan gaan we kijken waar we staan ten opzichte van de Eredivisie. Uit bij Go Ahead Eagles komen we misschien wel tot een pijnlijke conclusie. Ondanks de twee doelpunten van Matisse Didden worden we met een 5-2 nederlaag terug gestuurd naar Kerkrade en de KKD. Wat ik al gedacht had werd hier maar hard werkelijk. We eindigen onze oefencampagne met twee wedstrijden tegen plaatselijke amateurclubs. Uit bij Sporting Heerlen word met 9-1 gewonnen. Vaclav Sejk en Metehan Güclü weten allebei 3x te scoren. Sami Ouaissa maakt er 2 en Niek Vossebelt scoort ook een keertje. Tot slot gaan we op bezoek bij Groene Ster. Hier winnen we met 0-5 door doelpunten van Enrique Peña Zauner, Saydou Bangura, Fabio Sposito, Orhan Dzepar en Lennerd Daneels.

lPxg1sa.png

- Next update: Tactiek + opstelling - 

@Djurovski Dankjewel voor je reactie.

@Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TapWXDu.png

Tactiek:

ZwHfzuS.png

Visie:

Over mijn visie bij deze tactiek kan ik heel kort zijn: Wedstrijden winnen. Ik ben van mening dat dit een systeem is waarbij je verdedigend je mannetje staat maar ook van genoeg aanvallende impulsen voorziet. Het klinkt heel simpel wat ik dan zeg over de visie, maar moeilijker is he simpelweg voor ons als Roda momenteel ook niet. Ik kan wel weet ik wat van aparte looplijnen, instructies en noem maar op erin verwerken maar daar hebben we simpelweg de kwaliteit niet voor. Vanuit hier gaan we wel verder bouwen in zowel het team als tactiek en de gedachtegang erachter. Ik denk wel dat we hier een prima basis hebben om vanuit te groeien. 

Keepers:

We hebben 3 keepers in het eerste zitten. Jordy Steins is een talentje dat doorgeschoven is en zal nu nog genoegen moeten nemen als 3de keus. Dan hebben we Koen Bucker en Calvin Raatsie nog over. Twee redelijk gelijkwaardige keepers in mijn ogen. Echter is Raatsie gehuurd waardoor ik de voorkeur licht aan Bucker geef.

Verdedigers:

Op rechts heeft Boyd Reith de voorkeur boven Lucas Beerten. Het centrale duo word gevormd door Matisse Didden en Nils Röseler. Didden is pas 21 jaar en heeft met Röseler een ervan man naast zich. Hij kan zich hier aan optrekken om zelf ook beter te worden en uiteindelijk de leider achterin te worden. Achter deze twee hebben we nog Brain Koglin, Thibau van der Branden en eventueel Wesley Spieringhs. Op links hebben we drie keuzes: Joey Müller, Laurit Krasniqi en Teun Bijleveld. Krasniqi zal hierbij de eerste keus zijn. Daarachter zit Joey Müller en als laatste Teun Bijleveld. Bijleveld zie ik zelf liever op het middenveld spelen en zal dus meer in nood op links gebruikt gaan worden.

Middenvelders:

Voor de plek als verdedigende middenvelder krijgt Rodney Kongolo, tevens aanvoerder, de voorkeur krijgen boven Niek Vossebelt. De twee centrale middenvelders zullen Walid Ould-Chikh en Teun Bijleveld worden. Waarbij Ould-Chikh de aanvallende van de twee zal zijn. De keuzes erachter zijn nog Wesley Spieringhs en Orhan Dzepar. Ik denk dat we hier kwalitatief het sterkste zijn omdat je naar mijn mening niet veel kwaliteit inleverd op het moment dat ik hier wissel.

Aanvallers:

Op rechts zal Sami Ouaissa de voorkeur krijgen boven Arjen van der Heide en Leroy Been. Op links is het de Mexicaan Enrique Peña Zauner die basis zal staan. Hierachter hebben we nog Saydou Bangura, Lennerd Daneels en Joyce Nsingi. De spits gaat zijn Vaclav Sejk met daarachter nog Maximilian Schmid en Metehan Güclü. Voorin hebben we de meeste keuze dus. 

Transfers:

Inkomend zijn er GEEN nieuwe spelers gehaald. Uitgaand zijn er alleen twee talenten verhuurd. Sam Krawczyk is verhuurd aan KVV Thes Sport en Fabio Sposito is verhuurd aan R Cappellen FC. 

- Next update: 1ste periode - 

@Djurovski Er is zeker nog genoeg werk aan de winkel. Alleen vind ik niet dat we per se tegen kleine tegenstanders met dubbele cijfers moeten winnen. Vind het belangrijker dat ze gewoon raken aan het systeem en dat ik zie dat er gewoon goed gespeeld is geworden.

@Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2WoqKxb.png

Eerste periode

Tijdens de eerste periode spelen we tegen Helmond Sport (thuis), ADO Den Haag (uit), Top Oss (thuis), Jong Utrecht (uit), SC Telstar (thuis), NAC (uit), FC Den Bosch (thuis), De Graafschap (uit) en Jong AZ (thuis). Twee spelers die het seizoen heel goed begonnen zijn zijn Enrique Peña Zauner en Václav Sejk.

Helmond Sport (thuis) 1-0

48" Enrique Peña Zauner    1-0

ADO Den Haag (uit) 4-3

30" Enrique Peña Zauner 0-1

32" Sami Ouaissa E.D. 1-1

36" Václav Sejk 1-2

50" Kürsad Sürmeli 2-2

58" Enrique Peña Zauner 2-3

60" Jari Vlak 3-3

71" Henk Veerman 4-3

Top Oss (thuis) 4-0

12" Václav Sejk 1-0

37" Teun Bijleveld 2-0

67" Václav Sejk 3-0

89" Saydou Bangura 4-0

Jong FC Utrecht (uit) 1-3

18" Václav Sejk 0-1

37" Matisse Didden 0-2

42" Aurelio Oehlers 1-2

68" Václav Sejk 1-3

SC Telstar (thuis) 2-1

10" Václav Sejk 1-0

50" Václav Sejk 2-0

90+3" Christos Giousis 2-1

NAC (uit) 1-0

70" Patriot Sejdiu 1-0

FC Den Bosch (thuis) 4-0

2" Enrique Peña Zauner 1-0

23" Boyd Reith 2-0

65" Václav Sejk 3-0

90+1" Arjen van der Heide 4-0

De Graafschap (uit) 0-2

13" Walid Ould-Chikh 0-1

82" Rodney Kongolo 0-2

Jong AZ (thuis) 0-1

82" Ernest Poku 0-1

xqwAJck.png

XH7jVTB.png

- Next Update: Periode 2 - 

@Djurovski @Glenn08 We zijn het seizoen prima begonnen.

@Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PRCePew.png

Tweede periode

In de tweede periode moeten we het opnemen tegen VVV-Venlo (uit), Willem II (thuis), Jong Ajax (thuis), FC Eindhoven (uit), FC Groningen (thuis), SC Cambuur (uit), MVV (thuis), FC Dordrecht (uit), Jong PSV (thuis) en FC Emmen (uit). Daarnaast spelen we ook thuis tegen MVV voor de KNVB Beker.

VVV-Venlo (uit) 0-1

39" Walid Ould-Chikh 0-1

Willem II (thuis) 0-1

56" Ringo Meerveld 0-1

Jong Ajax (thuis) 3-0

43" Maximilian Schmid 1-0

74" Matisse Didden 2-0

81" Matisse Didden 3-0

FC Eindhoven (uit) 6-0

23" Mawouna Amevor (pen) 1-0

27" Evan Rottier 2-0

30" Evan Rottier 3-0

37" Evan Rottier 4-0

67" Ozan Kökcü 5-0

83" Sven Simons 6-0

88" Sven van Doorm

FC Groningen (thuis) 8-6

2" Teun Bijleveld 1-0

7" Vaclav Sejk 2-0

26" Rodney Kongolo 3-0

33" Vaclav Sejk (pen) 4-0

38" Daleho Irandust 4-1

44" Romano Postema 4-2

47" Walid Ould-Chikh 5-2

61" Rodney Kongolo 6-2

62" Rodney Kongolo 7-2

65" Romano Postema 7-3

74" Leandro Bacuna (pen) 7-4

78" Leandro Bacuna 7-5

83" Rui Mendes 7-6

90+3" Lennerd Daneels 8-6

SC Cambuur (uit) 2-3

4" Daniël van Kaam 1-0

18" Walid Ould-Chikh 1-1

49" Walid Ould-Chikh 1-2

76" Gabi Caschili 2-2

90+4" Sami Ouaissa 2-3

MVV (thuis) 2-0

53" Enrique Peña Zauner 1-0

90+5" Maximilian Schmid 2-0

FC Dordrecht (uit) 0-1

90+3" Sami Ouaissa 0-1

Jong PSV (thuis) 3-2

46" Sami Ouaissa 1-0

58" Walid Ould-Chikh 2-0

64" Sami Ouaissa 3-0

72" Jesper Uneken 3-1

90+2" Onesime Zimuangana 3-2

FC Emmen (uit) 1-4

26" Sami Ouaissa 0-1

44" Sami Ouaissa 0-2

64" Piotr Parzyszek 1-2

70" Flávio Ramos (ed) 1-3

90+1" Vaclav Sejk 1-4

KNVB Beker

MVV (thuis) 5-3

16" Dailon Rocha Livramento 0-1

18" Arjen van der Heide 1-1

25" Mart Remans 1-2

45+3" Sami Ouaissa 2-2

49" Matisse Didden 3-2

53" Joey Müller 4-2

65" Matisse Didden 5-2

67" Mart Remans (pen) 5-3

cdXiK70.png

wOzamMJ.png

SB691AT.png

@Djurovski We blijven nog prima gaan. We presteren boven verwachting momenteel.

@Glenn08 @Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2skBy86.png

We beginnen de 3de periode met een nieuwsbericht. Namelijk er gaan geruchten over een overname. Door het mogelijke aftreden van Sef Vergoossen zijn er gesprekken dat de club overgenomen gaat worden. Hopelijk kunnen ze dit voor het einde van het seizoen afronden. En we wachten ook nog af wat het ons gaat brengen.

Dan op sportief vlak spelen we tegen Helmond Sport (uit), FC Eindhoven (thuis), FC Den Bosch (uit), Jong FC Utrecht (thuis), Jong AZ (uit), FC Dordrecht (thuis), FC Emmen (thuis), Willem II (uit) en SC Telstar (uit). Ook gaat ons bekeravontuur verder met een uitduel tegen Sparta Rotterdam.

Helmond Sport (uit) 2-2

12" Fivos Botos 1-0

34" Martijn Kaars 2-0

52" Sami Ouaissa 2-1

82" Lennerd Daneels 2-2

FC Eindhoven (thuis) 6-2

5" Brain Koglin 1-0

6" Enrique Peña Zauner 2-0

17" Sami Ouaissa 3-0

34" Sami Ouaissa 4-0

51" Václav Sejk 5-0

54" Mawouna Amevor (pen) 5-1

79" Jasper Dahlhaus 5-2

90+4" Matisse Didden 6-2

FC Den Bosch (uit) 0-2

49" Arjen van der Heide 0-1

70" Walid Ould-Chikh 0-2

Jong FC Utrecht (thuis) 1-0

48" Saydou Bangura 1-0

Jong AZ (uit) 0-2

8" Walid Ould-Chikh 0-1

32" Matisse Didden 0-2

FC Dordrecht (thuis) 4-0

6" Walid Ould-Chikh 1-0

28" Enrique Peña Zauner 2-0

57" Arjen van der Heide 3-0

72" Václav Sejk 4-0

FC Emmen (thuis) 2-1

62" Sami Ouaissa 1-0

77" Maikel Kieftenbeld 1-1

90+1" Matisse Didden 2-1

Willem II (uit) 0-1

78" Václav Sejk 0-1

SC Telstar (uit) 1-3

14" Walid Ould-Chikh 0-1

45" Enrique Peña Zauner 0-2

51" Yaël Liesdek 1-2

77" Brain Koglin 1-3

KNVB Beker:

Sparta Rotterdam (uit) 1-2

15" Walid Ould-Chikh 0-1

16" Jorn Triep 1-1

29" Matisse Didden 1-2

FC Volendam (uit) 1-2

32" Koen Blommesteijn 1-0

65" Nils Röseler 1-1

73" Saydou Bangura 1-2

PSV (uit) 1-2

17" Matisse Didden 0-1

83" Luuk de Jong 1-1

90+7" Arjen van der Heide 1-2

FC Twente (uit) 3-0

55" Daan Rots 1-0

71" Younes Taha 2-0

76" Mitchell van Bergen 3-0

lNp0JKs.png

g3uHFE0.png

T2kFrzZ.png

bGSoJwS.png

- Next update: 4de periode - 

@Koenbres @Djurovski Die wedstrijd tegen FC Groningen was echt niet normaal. In eerste instantie dacht ik chill dit gaat wel erg lekker, vervolgens dacht ik dit meen je niet kut spel dat dit nog weg gegeven word om uiteindelijk opgelucht te zijn met de overwinning. In deze wedstrijd werd wel goed bloot gelegd waar ons probleem ligt. Achterin namelijk. In de 3de periode heb ik hier wat aan gesleuteld en dit lijkt gewerkt te hebben. Scoren gaat ons wel erg makkelijk af.

@Glenn08 @Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1Wd8iFk.png

4de periode

We zijn alweer aangekomen aan de laatste periode. Kunnen we onze goede vorm tot het einde doortrekken? We spelen tegen ADO Den Haag (thuis), MVV (uit), Jong PSV (uit), VVV-Venlo (thuis), NAC (thuis), Top Oss (uit), De Graafschap (thuis), Jong Ajax (uit), SC Cambuur (thuis) en FC Groningen (uit).

ADO Den Haag (thuis) 6-1

9" Saydou Bangura 1-0

12" Rodney Kongolo 2-0

18" Sami Ouaissa 3-0

27" Sami Ouaissa 4-0

36" Walid Ould-Chikh (pen) 5-0

38" Walid Ould-Chikh 6-0

76" Alex Schalk 6-1

MVV (uit) 1-1

20" Dailon Rocha Livramento 1-0

87" Václav Sejk 1-1

Jong PSV (uit) 0-4

31" Walid Ould-Chikh 0-1

70" Saydou Bangura 0-2

73" Sami Ouaissa 0-3

78" Saydou Bangura 0-4

VVV-Venlo (thuis) 6-2

3" Walid Ould-Chikh 1-0

11" Enrique Peña Zauner 2-0

25" Roel Janssen (pen) 2-1

26" Enrique Peña Zauner 3-1

36" Teun Bijleveld 4-1

55" Levi Smans 4-2

61" Saydou Bangura 5-2

90+5" Sami Ouaissa 6-2

NAC (thuis) 3-1

49" Matisse Didden 1-0

64" Roy Kuijpers 1-1

78" Sami Ouaissa 2-1

90+1" Matisse Didden 3-1

Top Oss (uit) 2-4

9" Saydou Bangura 0-1

17" Joey Müller 0-2

20" Walid Ould-Chikh 0-3

39" Abel Stensrud 1-3

76" Joshua Zimmerman 2-3

81" Arjen van der Heide 2-4

De Graafschap (thuis) 6-0

20" Saydou Bangura 1-0

35" Devin Haen (ed) 2-0

45+1" Walid Ould-Chikh 3-0

60" Alexander Büttner

64" Teun Bijleveld 4-0

72" Arjen van der Heide 5-0

75" Walid Ould-Chikh 6-0

Jong Ajax (uit) 2-2

17" Ar'Jany Martha 1-0

38" Saydou Bangura 1-1

52" Walid Ould-Chikh 1-2

55" Dani Queipo 2-2

SC Cambuur (thuis) 3-0

10" Saydou Bangura 1-0

53" Joey Müller 2-0

63" Arjen van der Heide 3-0

FC Groningen (uit) 0-3

12" Saydou Bangura 0-1

16" Sami Ouaissa 0-2

69" Maximilian Schmid 0-3

CDlHJjk.png

JN0VsTv.png

BZ4EmvV.png

Er is verder ook nog goed nieuws in de ontwikkeling van de club. Zowel het trainingscomplex word verbeterd als het budget jeugdopleiding word verhoogd.

uClw3bV.png

KTFAz45.png

- Next Update: Terugblik seizoen 1 - 

@Koenbres @Djurovski Het was een verrassend seizoen. Niet alleen in de beker maar ook in de competitie hebben we boven verwachting gepresteerd. Hierdoor zal de club sneller moeten groeien als wat ik vooraf voor ogen had. 

@Marius @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kn87T3e.png

Terugblik seizoen 1

We hebben afgelopen seizoen erg goed gepresteerd en dit heeft geleid tot een kampioenschap en promotie naar de eredivisie. Dit is veel eerder gebeurd dan ik verwacht had. Hieronder de statistieken van de selectie en wie nu de sleutelspelers waren.

IHthwPi.png

o1IFxFH.png

Zoals ik wel verwacht had waren Walid Ould-Chikh en Sami Ouaissa de twee belangrijkste spelers van het seizoen. Helaas zullen we het komend seizoen wel zonder hun moeten doen. Het zal moeilijk worden om hier waardige vervangers voor te vinden. 

Ook zijn de play-offs gespeeld en weten we definitief wie er nog meer promoveren en degraderen of niet. 

zq2MjZr.png

qVnpKkX.png

Als ik zie welke ploegen er gedegradeerd zijn uit de eredivisie zie ik zeker mogelijkheden om NIET te degraderen komend seizoen. Met ploegen als Exelsior, Almere City, FC Volendam, PEC Zwolle, Fortuna Sittard en Sparta Rotterdam en de andere gepromoveerde clubs SC Cambuur en ADO Den Haag denk ik dat we zeker in staat kunnen zijn om handhaving te realiseren. Er zijn veel ploegen die aanspraak maken op de onderste 3 plekken. Eerst maar eens gaan zorgen voor wat extra versterkingen om de selectie eredivisie waardig te maken.

- Next update: Transfers seizoen 2 - 

@Djurovski Dankjewel. Ben ik zelf ook benieuwd naar.

@Glenn08 @Koenbres @Marius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

z3p1fg9.png

Transferperiode

Uitgaand:

Na het succesvolle 1ste seizoen zijn er een heel aantal spelers die de club verlaten hebben. We beginnen met de spelers waarvan de contracten afliepen. Metehan Güclü is transfervrij naar Pendikspor vertrokken. Teun Bijleveld blijft in de KKD spelen bij FC Groningen. Sam Krawczyk is overgestapt naar FC Eindhoven. Als laatste is Niek Vossebelt transfervrij geworden. Hij heeft geen nieuwe club gevonden. Daarnaast zijn er twee jeugdspelers die gratis overgenomen zijn. Juul Timmermans naar Excelsior Maassluis en Bent Driessen naar Helmond Sport. Er zijn vijf spelers verhuurd om meer speeltijd te krijgen. Dublin Boon naar Christchurch United, Mees Overhof naar SC Telstar, Muhsen El-Qasem en Ruben Joosten naar Quick Boys en Leroy Been naar de Graafschap. Tot slot is er een speler waarbij we wat geld voor gekregen hebben. Fabio Sposito is voor €59K naar Birmingham City vertrokken. Geen top transfers uitgaand gelukkig. De sterkhouders als Matisse Didden, Rodney Kongolo en Enrique Peña Zauner hebben we allemaal voor de club kunnen behouden.

Ingaand:

Naast de uitgaande transfers zijn er natuurlijk ook een aantal nieuwe spelers gekomen. Er zijn maar liefst negen nieuwe spelers gekomen waarvoor we maar voor een speler betaald hebben. Kwasi Okyere Wriedt komt voor €215K over van Holstein Kiel. Naast deze oud Willem II spits hebben we nog spelers transfervrij overgenomen aangezien hun contract afliep. Navajo Bakboord komt over van Heracles Almelo, Alvaro Henry komt over van (jong) Ajax, Mats Seuntjens komt over van RKC Waalwijk, Nick Twisk komt over van (jong) AZ, Rene Kriwak komt over van FC Dordrecht, Nils Rossen komt over van NEC Nijmegen, Max Svensson komt over van Willem II en tot slot Etienne Vaessen komt over van RKC Waalwijk.

Al met al denk ik dat we prima vervangers hebben gehaald om de vertrokken spelers op te vangen. De nieuwe spelers hebben ook flink wat ervaring met eredivisie voetbal dus hopelijk kunnen ze de jonge spelers bij ons bij de hand pakken.

- Next Update: Tactiek & Opstelling - 

@Djurovski Door de verrassende degradatie van SC Heerenveen is die nu inderdaad een niveau'tje lager.

@Marius @Koenbres @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kvCz24p.png

Tactiek:

Nu we gepromoveerd zijn is het ook tijd om te kijken of dit invloed gaat hebben op onze speelstijl. Voor jullie wel voor mij niet. In de loop van het vorige seizoen zijn we namelijk al overgestapt naar deze 4-2-3-1 tactiek. Hij is behoorlijk aanvallend, maar dat zorgt ook voor veel doelpunten in ons voordeel. Ik heb vertrouwen dat we door ons eigen spel te spelen meer halen dan dat we ons gaan aanpassen aan het feit dat we nu een niveau hoger zitten. We nemen hiermee wel extra risico, maar die neem ik voor lief. Ik ga er van uit dat we als ploeg steeds beter worden en dus vanzelf ook betere resultaten zullen krijgen.

wqddawL.png

Opstelling:

DM: Etiënne Vaessen

RV: Navajo Bakboord

RCV: Alvaro Henry

LCV: Matisse Didden

LV: Joey Müller

RVM: Rodney Kongolo

LCM: Nick Twisk

RAM: Max Svensson

CAM: Mats Seuntjens

LAM: Enrique Peña Zauner

S: Rene Kriwak

Dit is de beoogde basis. Hier zal wel het nodige in gerouleerd gaan worden aangezien ik denk dat we meerdere spelers hebben die zo basis kunnen spelen. 

- Next Update: Voorbereiding - 

@Djurovski Dankjewel.

@Marius @Koenbres @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke novelle en idemdito club. Je tactiek ziet er ook wel goed uit maar waarom de vleugelverdedigers op aanvallende vleugelverdedigers en niet de traditionele vleugelverdedigers en aanvallend dan in combinatie met hangende vleugelspitsen op aanvallend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites