Willem Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Pfoe flink met geld gegooid voor Geertruida! Selectie lijkt alleen maar sterker te worden op deze manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Dat is een flinke investering maar wel een mooie transfer. Verder leuke aanwinsten hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 21 maart Auteur Share Geplaatst 21 maart Update #9: Eerste seizoenshelft seizoen 2024/2025. Johan Cruijffschaal. Voor de vierde keer op rij was de Johan Cruijffschaal een prooi voor PSV. Wie anders dan Jason van Duiven scoorde in de 23e minuut de enige goal. Zo werd direct al weer een prijs toegevoegd aan ons toch al niet geringe palmares. Competitie. De eerste helft van het seizoen 2024/2025 was bijna een kopie van het seizoen ervoor. Echter wonnen we deze keer alle wedstrijden. En hoe: liefst 7 wedstrijden werden met een verschil van 4 doelpunten of meer gewonnen! FC Utrecht werd met 6-0 verslagen, FC Twente kreeg thuis met 0-4 klopt en zo kunnen we wel doorgaan. Daarom staan we inmiddels al 8 punten voor op de “directe concurrentie”. We zijn op stoom zeg maar. En niet alleen in de competitie, zo zal blijken. Spoiler Champions League. Ook in de Champions League hielden we behoorlijk huis. We startten uit bij Juventus waar we een 3-5 overwinning mee naar huis namen, Ook Nice (2-1) thuis en Celtic (0-4) uit waren geen probleem. Toen kwam Manchester City op bezoek. Deze wedstrijd lichten we even uit. Het grote City kwam naar Eindhoven. Ik vreesde een nederlaag maar niets was minder waar. We begonnen scherp en Saibari zorgde voor een terechte voorsprong. Kort na rust bracht Foden de stand in evenwicht met het enige(!) schot op goal van City. Gelukkig zorgde Babadi voor gerechtigheid. Hij zorgde voor de 2-1 en een wel zeer verdiende overwinning, zie ook de statistieken: Na de geweldige pot tegen City wonnen we voor de winterstop nog thuis tegen Slavia Praag (5-1) en uit tegen het Roemeense Universitea Craiova (0-5). Na de winterstop bleek ook Atletico Madrid thuis een prooi (2-1). Alleen Liverpool uit, de laatste wedstrijd in de poulefase, werd met 3-1 verloren. Dat was ingecalculeerd omdat we 6 spelers spaarden die met nog een gele kaart geschorst zouden zijn. We werden netjes 2e in poulefase en plaatsten ons voor de 16e finale. Beker. De enige wedstrijd voor de beker speelden we al in december. Top Oss werd eenvoudig met 4-1 aan de kant gezet, waardoor we ons plaatsten voor de 3e ronde. Zo hadden we wederom een ideale eerste seizoenshelft. Ik wil er wel even kort een speler uitlichten: Jason van Duiven. Na een goed eerste seizoen besloot Van Duiven een stapje erbij te doen. Hij knalde er op los. Dat leverde weer veel doelpunten op. Hij speelde zo goed dat hij zelfs werd uitgeroepen tot Golden Boy: En dat niet alleen, ook zijn profiel laat zien dat hij enorm op de goede weg is. PSV juicht zijn ontwikkeling dan ook toe: Spoiler Zie hieronder nog enkele bijzondere prestaties van Van Duiven in de eerste seizoenshelft: Spoiler Fode Fofana. Onze beoogde tweede spits raakte direct na de voorbereiding voor een half jaar geblesseerd doordat hij zijn onderbeen brak. Helaas was dat voor hem een blessure die ervoor zou zorgen dat hij helaas niet meer aan kon haken bij PSV. In de volgende update lezen jullie welke twee toptalenten PSV komen versterken en zien jullie hoe de tweede seizoenshelft is verlopen. Next update: Update #10: Tweede seizoenshelft seizoen 2024/2025. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Willem @Djurovski een flinke bak geld inderdaad, maar wel eentje die mij beter maakt. Het zal niet de laatste keer zijn dat ik heel veel geld betaal voor een Nederlandse verdediger. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart Pfoe wat een resultaten weer! Van Duiven doet het geweldig, dat doet me altijd goed om te zien Enige jammere is Fode Fofana, die net als in real life teveel blessures heeft voor een topcarrière. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart fantastische resultaten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 maart Share Geplaatst 21 maart Dit gaat heel erg lekker hoor. De doelpuntjes vallen vlotjes. Europees doe je het ook erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 22 maart Auteur Share Geplaatst 22 maart Update #10: Tweede seizoenshelft seizoen 2024/2025. Allereerst was er een transferperiode. We wisten een tweetal toptalenten vast te leggen. De eerste is een welbekende speler voor veel FM-spelers, namelijk de Noor Sverre Halseth Nypan. Hij kwam voor 6,25 miljoen Euro over van Rosenborg en was direct de beoogde linksbuiten voor de basis. De tweede speler die werd vastgelegd kwam over van Zwolle. Toptalent Jorn-Jan Olde Scholtenhuis kwam in mijn vizier en ik móest hem halen. De maximaal 5,75 miljoen Euro die ik voor hem moest betalen was een schijntje. Hij werd in eerste instantie tweede spits achter Jason van Duiven en had als voordeel dat hij ook uit de voeten kan op de vier aanvallende middenveldposities. Spoiler Ook vertrokken enkele spelers. Mauro kwam te weinig aan spelen toe en zocht voor 10 miljoen Euro zijn heil in Brazilië. Verder ging Van de Blaak een huurperiode aan in de Franse Ligue 1, bij Clermont. Een relatief rustige transferperiode dus. Competitie. In de competitie waren we wederom ongenaakbaar. We bleven weten. Meestal meet minder grote uitslagen dan wel, maar nog steeds behoorlijk eenvoudig. Alleen Heracles wist ons in Almelo op 3-3 te houden. We werden dan ook zonder moeite kampioen met 2 punten meer dan het seizoen ervoor. Hulde: Zie hieronder nog de uitslagen van de wedstrijden inclusief doelpuntenmakers. Spoiler Beker. Dat we ook de beker wonnen zal niet verrassend zijn. Wel verrassend was dat we tegen Eagles verlenging nodig hadden (het werd alsnog 5-2) en dat we in de halve finale tegen Ajax met penalty’s doorgingen. De finale in de Kuip tegen RKC (dat gek genoeg Feyenoord in de halve finale de voet dwars zette) was een makkie, ze werden met 4-0 aan de zegenkar gebonden voor inmiddels al de vierde beker op rij. Opvallend is dat bijna alle goals gescoord zijn door spelers afkomstig uit eigen jeugd. Het maakt me als coach weer extra trots: Spoiler Champions League. In de 16e finale van de Champions League was Juventus de tegenstander. Zij waren in september al eens met 5-3 verslagen en werden nu ook ruw aan de kant gezet. In Turijn werd het door een hattrick van Babadi liefst 1-4! De return in eigen huis werd ook gewonnen, deze keer met 1-0. In de kwartfinale volgde Manchester United. Op Old Trafford speelden we een moeizame pot en verloren we nipt met 1-2. In de thuiswedstrijd stelden we orde op zaken. Teze scoorde in de 59e minuut de 1-0. In de 84e minuut was het ex-Ajax-speler Martinez die met een eigen goal zorgde voor een prachtige halve finale-plek. In deze halve finale was Paris Saint-Germain de laatste horde tot de finale. Het was vooral Mbappé wat de klok sloeg. We gingen met een 0-2 achterstand de rust in. Het leek kansloos, maar daar dacht Jason van Duiven anders over. Met een onvervalste hattrick zorgde hij voor een voorsprong. Helaas was dat niet genoeg voor de overwinning: natuurlijk Mbappé zorgde voor de 3-3. In Parijs, de week erna, waren we geen schim van het team dat PSG de wil op legde in de eerste wedstrijd. Het werd 1-0 voor de Fransen, maar wij kwamen er gewoonweg niet aan te pas. Het eindstation dit jaar is de halve finale. Wederom overheerst het goede gevoel, we hebben een prima campagne gespeeld en als we ons blijven ontwikkelen kan een finaleplaats op korte termijn niet uitblijven. Spoiler Zie hier onze prachtige run in de Champions League. Instroom. De instroom bevatte naar mijn idee slechts één goede speler: Bertran van der Leij. Hij schuift dan ook direct door naar het eerste al blijft hij zijn wedstrijdjes wel spelen voor onder 18. Zie hieronder zijn profiel: Onderscheidingen. Als gezegd zou ik Jevon Simons dit seizoen meer de kans geven. Hij maakte gretig gebruik van zijn kansen. Het levert hem twee onderscheidingen op: Hij wordt zowel Eredivisie talent van het jaar als Eredivisie voetballer van het jaar.Een bizarre dubbelslag. Spoiler Ook kreeg hij erkenning vanuit Europa: bij de NXGN 2025- lijst eindigt hij als 2e, net voor Babadi. Met een 10e plek van Nypan waren we uiterst goed vertegenwoordigd. De laatste individuele prijs was voor Jason van Duiven. Met 27 doelpunten werd hij topscorer van de Eredivisie, voor de tweede keer op rij al. De afspraak met hem is gemaakt dat hij het komend jaar voor de 30 goals in de competitie zal gaan. Zo kwam er weer een einde aan een mooi seizoen. Het gevoel heerst dat er met enkele mutaties nog meer mogelijk zal zijn. Wat er gaat gebeuren lees je volgende keer in: Update #11: Transferzomer 2025 en voorbereiding. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Willem Ja van Duiven is echt een toppertje. Hoop ook dat hij in werkelijkheid zijn talent gaat waarmaken. @dimihuyghe @Djurovski Dank voor de complimenten. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 22 maart Share Geplaatst 22 maart Je gaat er snel doorheen en de resultaten zijn om te watertanden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 23 maart Auteur Share Geplaatst 23 maart Update #11: Transferzomer 2025 en voorbereiding. Zoals @Willem terecht opmerkte: we houden de snelheid erin. Dat komt omdat ik nu nog iets meer dan een seizoen achter loop op mijn save en ik graag bij wil zijn zodat er tijd en ruimte komt voor verdieping. De transferzomer van 2025 werd ingaand geen vuuwerkshow, uitgaand daarentegen wel! Transfers zomer 2025. Uitgaande tranfers. In tegenstelling tot voorgaande keren beginnen we nu met de uitgaande transfers. Dit omdat er hier veel meer over te vertellen is. Vanwege de komst van Nypan en Olde Scholtenhuis én de ontwikkeling van Gonzaga, Simons en Babadi was er geen ruimte meer voor zowel Til als Lang. Zij vertrokken dan ook. Lang vertrok voor 59 miljoen Euro naar Fulham, Til voor 30 miljoen Euro naar Celta da Vigo. Guido Rodriguez kreeg ook te horen dat hij mocht vertrekken, hij was bjina 31 jaar en liep de ontwikkeling van Tygo Land in de weg. AC Milan boodt direct de afgesproken afkoopsom en zo kwam er nog eens 58 miljoen Euro in het laatje. Geen slechte deal om hem een jaar ervoor transfervrij vast te leggen. Ricardo Pepi ging voor 25 miljoen Euro naar Norwich en collega-spits Fofana bracht nog 9 miljoen op. Hij ging naar Almeria in Spanje. De laatste vertrekker was Lucas Perri. Er kwam een bod van Westham van 55 miljoen Euro en omdat ik Restes een betere keeper vindt mocht Perri daarvoor wel naar Londen vertrekken. Zo was er een behoorlijke exodus die ons bijna 250 miljoen Euro opleverde. Inkomende transfers. Er was slechts één noemenswaardige transfer: van AZ werd doelman Owusu-Oduro gehaald. Hij kostte 23 miljoen Euro en mag samen met Restes bepalen wie de eerste keeper wordt. Naast deze aankoop haalden we nog wat jonge talenten van andere clubs uit Nederland, met Jens Mathijsen als meest bekende naam. Deze centrale verdediger treedt namelijk in de voetstappen van zijn vader, oud-international Joris Mathijsen. Met deze selectie wordt vol op de jeugd in gezet. We hebben er vertrouwen in dat de jonge jongens het niveau wel aan kunnen. Voorbereiding. Evenals het jaar ervoor hadden we een korte voorbereiding. Wederom waren regionale amateurclubs de Valk (18-0), Someren (15-0) en onze Braziliaanse satellietclub Cruzeiro (4-1) de eerste tegenstanders. We sloten af met een knappe 3-1 overwinning op Newcastle United. Zo zorgden we er voor dat we wederom klaar waren voor de eerste wedstrijd van het seizoen, waar we dit jaar aftrappen in de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal, dit keer tegen AJax. Volgende update: Update #12: Eerste seizoenshelft seizoen 2025/2026. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart Ah De Valk en Someren, oefenduels op fietsafstand en zo te zien leuk voor de gemiddelde PSV-fan Geweldig goed gecasht deze transferperiode zonder dat je echt veel ervoor terug hebt gehaald. Ben benieuwd of het gebrek aan ervaring je nog kan opbreken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart Flink gecashed hoor. Mooi bedrag voor Pepi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart opnieuw 2 prijzen erbij in de prijzenkast. Je komt nog net iets tekort in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 25 maart Auteur Share Geplaatst 25 maart Update #12: Eerste seizoenshelft seizoen 2025/2026. Ook dit seizoen verlengden we ons abonnement op de Johan Cruijffschaal. Ajax werd met 3-2 aan de kant gezet, mede dankzij twee goals van de in januari over gekomen Olde Scholtenhuis, die naast de 1-1 ook zorgde voor de winnende treffer. De andere goal kwam van de voet van Nypan, die eveneens in de zomer was overgekomen. Eredivisie. In de Eredivise geldt hetzelfde als de twee seizoenen ervoor. We zijn nagenoeg onverslaanbaar. Dat leverde met kerst een tussenbalans op van wederom 18 overwinningen en nul gelijke spelen of nederlagen. Meest opvallende waren de thuisoverwinning tegen AZ (5-0), de 0-5 uitoverwinning in Friesland tegen SC Heerenveen en de uitoverwinning in de Kuip tegen Feyenoord (2-4). Kortom, wederom een feilloze eerste seizoenshelft. Spoiler Beker. De enige bekerwedstrijd was een eitje. In december werd Vitesse verslagen, en wel met 8-0! Een monsterzege na een 5-0 ruststand met een hattrick van Olde Scholtenhuis en twee goals van Gonzaga die zich duidelijk de selectie in heeft gespeeld. Champions League. De ingezette lijn van afgelopen seizoenen in de Champions League werd ook doorgezet. Deze keer werden alle(!) 8 groepwedstrijden gewonnen. De twee moeilijkste wedstrijden slechts met 1-0 en opvallend genoeg door een eigen doelpunt maar dat mocht de pret niet drukken. Tegen Manchester City was het Gvardiol die een voorzet in eigen doel werkte in de blessuretijd, maar was de overwinning niet onterecht. Ook het duel tegen SC Napoli werd op deze wijze gewonnen, al was een grotere uitslag meer op zijn plaats geweest. Andere noemenswaardige uitslagen waren een 0-4 overwinning in en tegen Leipzig en een 3-0 overwinning thuis tegen Villareal. Met een doelsaldo van 25 tegen 6 was iedereen gewaarschuwd. Dit jaar hoeven we voor niemand bang te zijn. We kijken uit naar de eindfase van dit toernooi! Spoiler In de winter vervolgen we onze jacht op Hato. Of het lukt hem vast te leggen lezen jullie in de volgende update: Update #13: Komt ie wel óf niet? Plus tweede seizoenshelft seizoen 2025/2026. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Willem dat klopt, De Valk is mijn eigen amateurclub en ik werk tegen Someren aan, dus vind het wel geinig die te selecteren. Het gebrek aan ervaring lijkt ons nog niet op te breken gelukkig! @Djurovski Ja, thanks, Pepi was behoorlijk populair, denk dat hij ook best goed had kunnen worden maar omdat ik alles op Van Duiven zet heeft hij geen eerlijke kans gehad. @dimihuyghe Ja, nog net wat te kort. PSG was echt te goed hoor. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Met de eigen ervaring van van Duiven in mijn eupen game vorig jaar snap ik het volledig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart topresultaten, ik ben benieuwd of je Hato kan binnenhalen en als dit lukt of het via een monsterbod of voor een schappelijke prijs is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 26 maart Auteur Share Geplaatst 26 maart (bewerkt) Update #13: Komt ie wel óf niet? Plus tweede seizoenshelft seizoen 2025/2026. In de welverdiende winterstop had ik me één doel gesteld! We moesten en zouden Hato binnen hengelen. Met een transferbudget van 225 miljoen Euro moest dat geen probleem zijn maar ja, de concurrent rijker maken dan nodig is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik had al een keer of tien geboden maar Ajax wilde niet meewerken. Toen besloot ik maar om de clausule op tafel te leggen. Hij komt dus WEL! Voor een bedrag van Euro 133 miljoen (!) vertrekt Jorrel Hato naar Eindhoven. Spoiler In zijn kielzog vertrok ook linksback Lucas Jetten naar Eindhoven. Hij komt op huurbasis. Ook Jetten zou ik graag vastleggen maar 70 miljoen voor een 18-jarig talentje van Ajax vond ik wat gortig. Hopelijk daalt zijn prijs de komende tijd nog. Tegenover de transfer van Hato stond de uitgaande transfer van Jean-Paul van Hecke. Hij vertrok voor 39,5 miljoen Euro naar Atalanta. Zo begonnen we met een versterkte verdediging aan de tweede seizoenshelft. Blessure. Kort voor de winterstop raakte Sverre Halseth Nypan geblesseerd. Door een gebroken been moest hij helaas 4 tot 5 maanden toekijken. Pas in de eindfase van het seizoen wordt hij terug verwacht. Spoiler Eredivisie. In de Eredivisie stond er nog steeds geen maat op PSV. Op één na werden alle wedstrijden gewonnen. Uitgerekend onze grootste concurrent en rivaal Ajax hield ons in Eindhoven op 2-2. Toch zonde dat het niet gelukt is zonder puntverlies te eindigen. Spoiler Beker. Ook de beker was een formaliteit. Letterlijk alle bekerwedstrijden werden in het eerste half uur beslist. Met Vitesse in de eerste ronde, Feyenoord in de halve finale en AZ in de finale hadden we toch wel drie sterke tegenstanders. Ze hadden alleen geen schijn van kans. Alle doelpuntenmakers in dit toernooi waren ook nog eens spelers minimaal via Jong PSV hun opleiding hebben genoten. Spoiler De Champions League. In de tweede ronde stuitten we op Red Bull Leipzig. Zij hadden in de poulefase al 4-0 klop gekregen en bleken ook in deze twee wedstrijden geen partij. In Leipzig werd het nog 2-2 door goals van Olde Scholtenhuis en Saibari, in Eindhoven maakten we het af: 4-0. Deze keer waren Gonzaga, Olde Scholtenhuis (2x) en Hato de doelpuntenmakers. In de kwarfinale was FC Barcelona onze tegenstander. In Eindhoven kregen zij alle hoeken van het veld te zien. Na 3 minuten stonden we 0-1 achter maar dat was direct ook het laatste wapenfeit van de Spanjaarden. Na een kwartier scoorde Bakayoko de gelijkmaker en nog voor rust zorgde Simons voor de voorsprong. Na rust scoorde Saibari de derde goal en werd het in de blessuretijd nog erger voor Barcelona toen Gonzaga scoorde: 4-1. In de terugwedstrijd namen we wat risico door spelers met een gele kaart niet op te stellen. Dat zorgde ervoor dat spelers als Van de Blaak, Obispo, Jetten, Misehouy en Mané in de basis stonden. Bij rust was het 1-1 door een goal van wederom Gonzaga die prima gebruik maakte van de afwezigheid van Nypan. Na rust ging het stormen. Barcelona scoorde in de 70e minuut al de 3-1. Gelukkig bleef het daarbij en gingen we net als vorig jaar naar de halve finale, waar de grootste concurrent van Barcelona, namelijk Real Madrid onze tegenstander zou zijn. En voor de echte kenner: PSV speelde al eens eerder een halve finale tegen Real Madrid, en iedereen weet wel hoe dat afliep. Hopelijk was dat nu ook het geval. We begonnen met de uitwedstrijd in Madrid. En nu moet ik even iets schrijven wat weinig met de wedstrijd te maken heeft maar wel grote invloed had: Ik was mijn opstelling aan het aanpassen maar mijn vriendin drukte op spatiebalk, waardoor hij begon te spelen. Ik speelde een gruwelijke braswedstrijd met veelal tweede keuze en probeerde het in de ruste te repareren. Wonder boven wonder bleef het nul-nul en in de 79e minuut werd het enige doelpunt gescoord door Babadi, we wonnen met 0-1. Bizar!! Nu was het aan ons om het thuis af te maken. Het was wederom een moeizame pot, maar ging gelukkig beter dan in Madrid. Real is natuurlijk een behoorlijke tegenstander. In de 77e minuut was het toch raak. Vinicius scoorde de 0-1 en bracht de totaalscore in evenwicht. We waren dichtbij de verlenging maar in de 93e minuut gebeurde het onmogelijke: Jamal Gonzaga scoort op aangeven van Barco de 1-1: WE STAAN IN DE CHAMPIONS LEAGUE FINALE!! Spoiler Zie hier onze route naar de finale. Update #14: De Champions League Finale: PSV- Manchester City. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Djurovski Ja, Van Duiven blijft een baas hoor. @dimihuyghe Ik weet niet of 133 miljoen schappelijk is, maar hij is binnen haha. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem 26 maart bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Pfoe wat een bedrag zeg voor Hato Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Gigantisch bedrag voor Hato maar je hebt het geld. De prestaties zijn wel echt belachelijk goed zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 27 maart Auteur Share Geplaatst 27 maart Update #14: De Champions League Finale: PSV- Manchester City. Op 30 mei 2026 was het dan zover. De Champions League Finale. Onze weg ernaar toe was jullie al bekend. Onze tegenstander, Manchester City, had een naar mijn idee wat eenvoudigere route afgelegd: Meest in het oogspringende resultaten zijn de 6-1 (!) tegen FC Bayern München en de 4-0 tegen Paris Saint-Germain. Ook is overduidelijk de aanwezigheid van Haaland te zien, hij scoort er driftig op los. Maar de finale, want daar gaat het om. We zullen beginnen met onze opstelling: We speelden als altijd in de 4-1-4-1. Waar normaal gesproken ook Nypan op de plek van Olde Scholtenhuis of Bakayoko had kunnen staan.Echter kwam Nypan pas terug van een blessure dus begon hij op de bank. Verder is dit de formatie waarin we al spelen vanaf het begin van mijn komst. Ik ga deze als eerder gezegd binnenkort een keer toelichten. Verder opvallend is dat alleen Solet en Geertruida ouder dan 22 jaar zijn. Er staat dus echt een heel jong team, met in totaal 6 zelf opgeleide spelers. De wedstrijd. Manchester City waren we afgelopen jaar twee keer tegen gekomen en twee keer wonnen we overtuigend. Toch was mijn gevoel niet goed: er staat bij City een surplus aan kwaliteit op het veld en met Haaland hebben zij natuurlijk een enorme joker in het spel. Maar we begonnen gelukkig sterk en lieten zien dat we niet bang waren. Na 26 minuten was het Babadi die profiteerde van een foutje van Ederson: 1-0. We gingen door en in minuut 42 scoorde Olde Scholtenhuis op aangeven van Simons de 2-0. We gingen rusten met deze comfortabele stand. Na rust gingen we gewoon door en het was Bakayoko die op aangeven van spits Van Duiven de 3-0 kon maken. Dit was in de 68e minuut en vanaf dat moment kon het voor mijn gevoel niet meer mis. Debruyne ging een kleine tien minuten later ook nog eens van het veld af en dat was het laatste sprankje hoop van City dat vervloog. De goal van Stones in minuut 84 veranderde daar niet veel aan. De 3-1 voorsprong leek ruim genoeg. Ik had inmiddels wat wissels gedaan en één ervan was de van een blessure teruggekeerde Nypan. Kort voor tijd deelde hij mee in de feestvreugde door met een schitterend schot in de kruising te zorgen voor het slotakkoord: 4-1. Niet lang daarna floot de scheidsrechter af: PSV wint de Champions League!!! Spoiler Met overmacht werd de Champions League gewonnen. Voor mijn gevoel veel sneller dan ik had durven dromen, zeker ook omdat ik zo inzet op eigen jeugd. We gaan hier even goed van genieten en dan gaan we verder op recordjacht! In de volgende update ga ik even in op spelersprestaties van dit seizoen en maken jullie vast kennis met de grote talenten die inmiddels in de selectie zitten. Update #15: Prestaties en ontwikkeling van talenten. Spoiler Door omstandigheden loop ik met de updates wat achter ten opzichte van mijn save. Hierdoor zullen de eerste verhalen met betrekking tot de wedstrijden niet zo gedetailleerd zijn. Ik beloof jullie hierin beterschap vanaf seizoen 3. Verder dank voor jullie reacties. @Djurovski@Willem Ja, het kost wat, maar we winnen de Champions League én er staat nog genoeg geld op de bank, dan is het geen verkeerde investering toch ;-) Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart wie geld heeft moet dat tonen, haha, mooi dat je Hato hebt binnegehaald. De tegenstand overklast in de CL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Pfoe wat een overmacht en dat met deze jonge, zelfopgeleide aanval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Zo he city afgedroogd en nu al de cl binnen heerlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart Update #15: Prestaties en ontwikkeling van talenten. Na zo'n geweldig seizoen is het natuurlijk leuk om eens terug te kijken hoe de talenten zich ontwikkeld hebben. We zullen er een aantal uit gaan lichten. Isaac Babadi. Babadi had een geweldig seizoen. Hij was veelal basisspeler en stond daar meestal op de linkse aanvallende middenveldposite achter de spits, naast de schaduwspits. Als spelmaker kan hij daar zijn creativiteit goed kwijt. Zijn goede spel leverde hem een aantal mooie waarderingen op. Allereerst werd hij in de winterstop uitgekozen tot Golden Boy. Dit is inmiddels de derde keer op rij dat een speler van PSV deze prestigieuze prijs in de wacht sleept. Ook werd hij uitgeroepen tot Eredivisie Talent van het jaar. Spoiler En als klap op de vuurpijl zorgde hij met de 1-0 voor de voorsprong in de gewonnen Champions League Finale. Wat een seizoen voor hem. Hieronder vind je nog zijn profiel: Spoiler Jorn-Jan Olde Scholtenhuis. Mijn hemel wat maakt deze jongen een ontwikkeling door. Anderhalf jaar terug gekomen van Zwolle en nu al een geweldig seizoen met veel basisplaatsen bij het eerste en zelfs al een goal in de Champions League Finale. Hij is gewoon één van de 5 basisspelers voor de 4 aanvallende middenveldposities. Werd dit jaar tweede op de NXGN 2026-verkiezing en werd uitgeroepen tot Speler van het jaar van de Eredivisie: Spoiler Speelde inmiddels zelfs al een interland voor het Nederlands elftal. Kortom, heel blij met deze aankoop, die over 18 maanden ook nog eens geld als zelf-opgeleide speler. Zie hieronder zijn profiel: Spoiler Jason van Duiven. Mijn oogappeltje. Werd voor de derde keer op rij Topscorer in de Eredivisie, deze keer met 30 goals. Daarnaast won hij de Europese Zilveren Schoen: Spoiler Ondanks dat gek genoeg nog steeds geen uitnodiging voor het Nederlands elftal, sterker nog, zelfs voor Jong Oranje wordt hij al meer dan een jaar niet opgeroepen. Wat mij betreft belachelijk. Zie hieronder nog zijn profiel: Spoiler Jevon Simons. Mijn tweede oogappeltje. Speelt standaard achter de spits als schaduwspits maar kan ook uitstekend op rechtsbuiten uit de voeten. Heeft op zijn 21e inmiddels alweer 3 interlands voor Nederland achter zijn naam staan en ontwikkelt zich geweldig. Spoiler Johan Bakayoko. Was de eerste twee seizoenen onbetwist maar moet nu regelmatig ook banken. Neemt niet weg dat hij het grootste deel van de wedstrijden in de basis begint. Belangrijk met een goal in de Champions League Finale, maar inmiddels ook al 24 interlands voor België. Spoiler Jamal Gonzaga. De verrassing dit seizoen. Enorm belangrijk in met name de tweede wedstrijd tegen Real Madrid in de halve finale, waar hij in de blessuretijd de goal scoorde waardoor we naar de finale gingen. Ontwikkelt zich buitengewoon. Spoiler Tygo Land. Nam in dit seizoen de basisplaats op de verdedigende middenveldpositie over van Veerman. Dat resulteerde in een basisplaats in de finale, zodat hij op zijn 20e verjaardag al winnaar is van de Champions League. Door de vele speeltijd is hij zich goed aan het ontwikkelen, al is hij wel regelmatig geblesseerd helaas. Toch zien we in hem een van de pijlers van dit PSV voor de eerst komende tien jaar. Is vaste speler in Jong Oranje, een debuut voor het grote Oranje kan niet uitblijven. Spoiler Valentin Barco. Daar waar op rechtsback Geertruida zorg voor verdedigende zekerheid is Barco op links een extra buitenspeler én spelverdeler. Mijn hemel wat heeft hij zich ontwikkeld. Heeft ook al 22 interland voor Argentinië achter zijn naam staan en is zonder concurrentie de beste linksback van het elftal. Geldt inmiddels ook als eigen jeugd, dus dat is mooi meegenomen. Zijn profiel krijg ik niet geupload omdat ik te veel uploads heb. Deze post ik direct hieronder. Sverre Halseth Nypan. Toptalent en ook multifunctioneel. Speelt het meest op linksbuiten en komt razendsterk terug na een blessure van 5 maanden. Dit bekroont hij met een schitterende goal in de Champions League Finale. Met zijn 19 jaar heeft hij als 16 interlands voor Noorwegen achter zijn naam. Ook zijn profiel staat direct in de volgende post hieronder. Bertrand van der Leij. Deze speler was de enige speler uit de vorige instroom waarvan ik verwachte dat hij een rol van betekenis zou spelen. Ik zie in hem een toekomstig vervanger voor Tygo Land op de verdedigende middenvelder positie. Hij maakte op 12 januari 2026 zijn debuut en was daarmee de allerjongste speler van PSV ooit! Bedoeling is dat hij komend seizoen al meer minuten het eerste team zal gaan maken. Spoiler De jeugdinstroom. Op het eerste oog brengt deze instroom geen bijzondere talenten met zich mee. De enige speler waar ik persoonlijk lichte potentie in zie is Martina, een speler die in feite op de hele linkerflank kan spelen. Echter verwacht ik niet dat hij zomaar een speler voor onze selectie kan worden. Zie hieronder een overzicht van de instroom. Quote Kortom, buiten de instroom loopt de talentenfabriek -en ontwikkeling op volle toeren. Ook komend jaar zullen we weer extra inzetten op eigen jeugd. We zijn erg benieuwd of we in de buurt kunnen komen van dit seizoen. Bij de volgende update praat ik jullie bij over een record transfer en zien jullie welke toppers onze staff komen versterken. Dat lees je in: Update #16: De transferzomer van 2026 en een nieuwe uitdaging. Spoiler @Djurovski Sneller dan verwacht inderdaad. Hopelijk volgen er nog veel prijzen! @Willem Dat is wel iets om trots op te zijn inderdaad! @dimihuyghe Ja wel mooi om Hato te halen, maar volgende keer liever voor minder geld ;-) Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart Hier nog de profielen van Barco en Nypan als hierboven beloofd. Linksback Barco. Aanvallende middenvelder Nypan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Wat heerlijk al die aanvallende talenten! Vooral ook als ze daadwerkelijk leveren. Ben wel benieuwd naar je tactiek, denk dat ie voor mijn Wisla Krakow-selectie ook goed kan werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten