Kyrill Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Gaat erg goed zeg .. Uhm alleen hoezo al kampioen? KKD is 38 duels, niet 33 duels? Je stand is iig 33 duels en je schema ook? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 28 december 2023 Auteur Share Geplaatst 28 december 2023 @Kyrill, klopt hoor we hebben alleen promotie veilig gesteld en zullen met Cambuur nog moeten strijden om het kampioenschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Zonde van beker, maar ook een knap parcours afgelegd. Dat je dan promotie veilig stelt is natuurlijk een enorme opsteker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 Mooi dat de promotie al zeker is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 31 december 2023 Auteur Share Geplaatst 31 december 2023 @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Zomer 2025 We zijn kampioen van de KKD! De eindstand: Spoiler Uitslagen: Het is toch een prachtig seizoen geweest, niet alleen vanwege het kampioenschap, maar vooral door de cijfers en records: Meeste punten (84), meeste overwinningen (25), hoogste aantal doelpunten gemaakt (84), topscorer in een seizoen; Roberts Uldrikis (29 doelpunten) Smetje aan het einde was misschien de laatste twee wedstrijden. Door een late gelijkmaker van Roda worden we nog niet officieel kampioen voor eigen publiek. In de laatste wedstrijd uit tegen Eindhoven verliezen we met 1-2, maar wisten we vooraf door het betere doelsaldo dat de titel eigenlijk toch wel binnen was. In de onderhandeling over de clubvisie en -doelstellingen kan ik me prima vinden in de ambities van de club, binnen drie jaar best-of-the-rest worden in de Eredivisie, en dat met aanvallend, aantrekkelijk voetbal. Het enige waar ik me niet in kan vinden is dat we willen spelen op balbezit. Ik zie daar niet per se het nut van in en geef ook aan dat ik dit uit de voorgestelde visie wil hebben. De discussie loopt wat hoog op en ik geef me uiteindelijk maar gewonnen, daarvoor wil ik mijn baan niet op het spel zetten. We gaan wel zien of we straks veel balbezit hebben of niet, boeiend. In de gesprekken kondigt voorzitter Jan ook aan dat er plannen zijn om een nieuw stadion te bouwen. Het enige dat nu echter bekend is is dat het stadion in Tilburg gebouwd gaat worden. Ik geef aan dat me dat inderdaad wel handig lijkt en daar laten we het bij. @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Mooie update, gefeliciteerd met de titel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 januari Share Geplaatst 1 januari Gefeliciteerd met de titel en stadion wordt ook aangepakt goed nieuws show dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 3 januari Auteur Share Geplaatst 3 januari Selectiesamenstelling en voorbereiding Goed nieuws qua selectie; onze jonge sterspeler Khaled Razak speelt ook komend jaar voor ons. We weten Ajax te overtuigen om hem nog een jaar te verhuren voor een schappelijk bedrag. Daarmee begint de selectie voor komend seizoen al aardig goed vorm te krijgen en kunnen we zelfs de huidige tactiek blijven gebruiken, in een iets behoudender vorm. Alleen de rechtsback positie blijft een zorgenkindje. Danilo Veiga heeft ons dit halfjaar prima geholpen, maar hij is niet houdbaar en zal terugkeren naar Ajax. Valentino Vermeulen is een degelijke speler, maar ik ben bang dat hij als vaste kracht op Eredivisie-niveau tekort zal komen. Utrecht-speler Sean Klaiber komt op onze radar en we zijn er vrij snel uit, hij zal deze zomer transfervrij overkomen. Daarmee voegen we meteen de nodige ervaring toe aan de basiself. Nog meer contractnieuws: Ringo Meerveld is eindelijk overtuigd in het nakomen van zijn belofte en heeft een nieuw contract ondertekend. Afgelopen seizoen was hij een van onze belangrijkste spelers dus we zijn blij met de verlenging. De verwachte opstelling voor komend seizoen ziet er daardoor als volgt uit: Spoiler Stijn Kwantes en Jens Mathijsen stromen door vanuit Jong Willem II. Er kan natuurlijk nog een en ander gebeuren op de transfermarkt. Ook op het gebied van mijzelf als hoofdtrainer. Vitesse, afgelopen seizoen 14e in de Eredivisie, biedt een sollicitatie maar daar heb ik op dit moment geen oren naar. De voorbereiding is matig, met het gelijkspel tegen Helmond en de overwinning tegen degradant Fortuna. De eerste wedstrijden van het seizoen zullen voor mij bepalen of we nog versterkingen moeten halen, maar bij voorkeur geef ik deze groep een kans aangevuld met een aantal jongens uit eigen jeugd. @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 januari Share Geplaatst 3 januari Leuke transfers gedaan. Benieuwd naar het nieuwe seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 6 januari Auteur Share Geplaatst 6 januari Eredivisie Wanneer het speelschema voor de Eredivisie bekend wordt gemaakt, ben ik positief verrast. ADO, VVV en Vitesse thuis, en Go Ahead, Heerenveen uit. Een punt of 7 zou daar toch wel in moeten zitten. Begin September na vier wedstrijden hebben we pas 2 punten binnen. Door veel pech verliezen we van VVV, en over het algemeen ben ik positief over het veldspel. We krijgen wat veel goals tegen en ik probeer onze keeper Hobie wat moed in te praten en geef aan dat het beter zal moeten. We weten verder geen geschikte versterkingen vast te leggen en wachten alleen nog tot Sean Klaiber weer helemaal fit is van een blessure. Tegen Vitesse thuis moeten Reverson en Van Berkel plaatsnemen op de bank en zeg ik de spelers dat het tijd is om onszelf te belonen en de eerste 3-punter van het seizoen te gaan pakken. De jongens geven gehoor en winnen zeer overtuigend met 5-0 van het Vitesse van Ruud van Nistelrooij. We behouden het momentum en spelen goed tegen AZ en Ajax. Tegen AZ pakken we een verdiend punt en tegen Ajax houden we stand en pakken we 3 bonuspunten. Eind September staan we, in zowel de stand als de xG-stand, op een keurige 6e plek. Spoiler xG: @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 januari Share Geplaatst 6 januari Augustus was niet geweldig, september was dat des te meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 januari Share Geplaatst 6 januari Verliezen van VVV winnen van Ajax het kan verkeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 10 januari Auteur Share Geplaatst 10 januari Richting winter Met ingang van de winterstop staan we op een keurige 8e plaats. Het ligt echter wel dicht bij elkaar en hebben slechts 7 punten voorsprong op nummer 16 ADO. Te vaak hebben we in mijn ogen onnodig punten laten liggen, tegen concurrenten als Cambuur, Excelsior en De Graafschap. Stand: Spoiler Dan, alvast vooruit kijkend naar volgend seizoen. Sterkhouders op het middenveld Oosting en Bosch hebben hun contract verlengd. Ook Uldrikis willen we graag behouden, als boomlange supersub. Ik ben niet zo tevreden over Hobie Verhulst als doelman, dus gaan we kijken of we een duidelijke versterking kunnen halen. Verder verwacht ik dat we Razak niet nog een seizoen kunnen huren, dus zoeken we nog een vleugelspeler. Joel Drommel van PSV en Dilrosun van Feyenoord staan op onze shortlist, maar het is maar de vraag of zij haalbaar zijn. Met de salarissen die we van het bestuur mogen aanbieden blijkt het halen van versterkingen nog een hele opgave. Dilrosun staat in de belangstelling van een Qatarese club, daar kunnen we sowieso niet tegen op boksen. Het lijkt erop dat Jan de voorzitter aan het sparen is voor het nieuwe stadion. Als ik de andere clubs bekijk doen we het namelijk goed qua aantal seizoenkaarthouders (6e plek) en helemaal op sponsorinkomsten (3e plek, al is het een compleet raadsel waarom). We proberen de selectie klein te houden om zowel ontevreden spelers als hoge salariskosten te voorkomen. Waar we nog wel naar moeten kijken is het aantrekken van jonge talenten. De aanwas uit eigen jeugd valt vooralsnog wat tegen. Wanneer ik rond de Kerst met Arjan Swinkels praat over de jeugdopleiding geeft hij ook aan dat het tweede elftal over een matige selectie beschikt, en er eigenlijk geen spelers in aanmerking komen om bij het 1e aan te sluiten. @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Gaat niet best helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Een beetje wisseld, met het gaat naar onder dat ook kleiner is dan boven. In de tweede seizoenshelft hopelijk beterschap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Redelijke start Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 14 januari Auteur Share Geplaatst 14 januari In 2026: Ik ben uitgenodigd door Jan en zijn vrouw om bij hem thuis te dineren en te toasten op het nieuwe jaar. Martin van Geel zal ook aanschuiven. Ik heb me voorgenomen in ieder geval twee zaken te bespreken: Er gaan al een tijdje geruchten over een mogelijke overname van de club door een rijke investeerder. Tot dusver werden alle berichten daarover door Jan van tafel geveegd, maar ik vind dat ik moet weten wat hierin speelt. Daarnaast wil ik voorstellen om het jeugdscoutingbudget te vergroten. De huidige talenten in de jeugd zijn redelijk, maar ik denk dat het beter kan en hoop dat we betere talenten kunnen vinden. De geruchten over een overname worden ook hier ontkend. Ik ben wel blij als, na enig aandringen en een vurig betoog van mijn kant, het verzoek over de jeugdscouting wel word ingewilligd. We beginnen het vervolg van de competitie met een 0-0 uit tegen ADO, waar de kleurrijke trainer Giovanni Franken is teruggekeerd na het behalen van de benodigde papieren. We bekeren door na een overwinning op Fortuna Sittard. In de kwartfinale zullen we spelen tegen FC Emmen. Gezien de loting die AZ aan Ajax koppelde, is dit een zeer interessant jaar in de KNVB Beker voor de kleinere clubs. In Januari ronden we meteen de eerste transfer af, de Cyprioot Evripidou komt voor 300K over van PSV en kan hopelijk concurrentie gaan bieden op ons middenveld. Daar blijft het voor nu bij. Voor komend seizoen leggen we ook nog een buitenspeler vast, Chris Lokesa zal transfervrij overkomen van RKC. De 21-jarige Belg kon nu voor 200K de overstap al maken, maar het zuinige Willem II is daar niet op ingegaan. @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Gaat lekker in de beker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari Loting met perspectief in de beker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari FC Emmen is een ploeg die kansen biedt op de halve finale. Voor beide ploegen denk ik zeer mooi om de halve finale te halen, dus beide ploegen zullen gretig zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 16 januari Auteur Share Geplaatst 16 januari (bewerkt) Bekeravontuur en competitie Voor de beker spelen we dus uit tegen Emmen, die het goed doen in de KKD. We weten terug te komen van een 3-1 achterstand, geholpen door de rode kaart van routinier Kieftenbeld. In de verlenging maakt Max Christoffel de winnende goal. Hierdoor mogen we in de halve finale aantreden, maar we loten de moeilijkst mogelijke tegenstander, Ajax uit. De andere halve finale zal gaan tussen SC Cambuur en Vitesse. Tegen de topploegen hebben we het vanzelfsprekend erg lastig. Voor de bekerwedstrijd tegen Ajax hebben we voor mijn gevoel 2 opties; dezelfde tactiek als anders hanteren met een verdedigend accent. Of, we proberen ze enigszins te verrassen met een aanvallende of juist een zeer verdedigende tactiek. We kiezen voor de laatste optie (vooral omdat we niet echt in goede vorm steken). Dus de bus parkeren en hopen op een bevlieging van Vertessen of Uldrikis en anders penalty’s. We hebben Ajax toch even laten zweten. Met de rust staan we redelijk terecht met 3-0 achter en lijkt het een gelopen zaak. Maar we passen onze tactiek aan en gaan aanvallend de 2e helft in. Meteen na rust maakt invaller Uldrikis de 3-1 en proberen we door te drukken. Ajax komt op 4-1 en we komen nog op 4-2, weer Uldrikis. In de 90e minuut maakt Uldrikis zijn hattrick compleet en we krijgen zelfs mogelijkheden op de gelijkmaker. Het blijft echter bij 4-3, we kunnen tevreden zijn over ons spel en Uldrikis laat maar eens zien wat een fenomeen hij is. We kennen een redelijke fase in de competitie. Weinig opvallende uitslagen, op het 5-0 verlies bij een goed presterend VVV Venlo na. Kijkend naar de xG-ranglijst valt op dat we liefts 9 tegengoals meer hebben dan verwacht. Meer dan bijna iedereen in de competitie (alleen Almere City met liefst 15 tegengoals meer dan verwacht). We staan 5 punten lager dan verwacht volgens de xG, op een 11e plek. We zijn al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe keeper en die positie heeft nu echt hoogste prioriteit. We krijgen te maken met enkele blessures; Thijs Oosting zal er ruim een maand uitliggen. Yorbe Vertessen heeft gescheurde kruisbanden en zal er 7 tot 10 maanden niet bij zijn. Een behoorlijke tegenvaller. Eind Maart staan we op een 12e plek en lijkt het seizoen als een nachtkaars uit te gaan. Degradatie moeten we wel kunnen ontlopen met 9 punten voorsprong op de nr. 16 FC Twente. Stand na 28 speelrondes: @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager 16 januari bewerkt door McMarkson Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Mindere periode helaas, vooral 5-0 verliezen bij VVV is pijnlijk en niet nodig . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Niet de beste periode maar ook een aantal lastige tegenstanders gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Je mag zeer tevreden zijn over je bekeravontuur hoor. Halve finale met Willem II is natuurlijk meer dan prima en dan speel je ook nog een behoorlijke wedstrijd tegen Ajax. In de Eredivisie zakt de ploeg wel door het ijs nu, maar dat is met nog zes wedstrijden en negen punten voorsprong op nacompetitie en degradatie niet erg. Je zult ook volgend seizoen gewoon op het hoogste niveau spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 19 januari Auteur Share Geplaatst 19 januari (bewerkt) Seizoenseinde en zomertransfers We sluiten het seizoen op zich netjes af met een 11e plek (xG-ranglijst 7e, maar die telt helaas niet). Eindstand 2025/2026: Spoiler Speciaal moment is er voor Ringo Meerveld, dit seizoen goed voor 9 doelpunten en 11 assists, is de Eredivisie Speler-van-het-Jaar. Een knappe prestatie voor een middenvelder bij een promovendus. Aankopen Financieel lijkt er, mede door het zuinige aankoopbeleid, inmiddels wat meer mogelijk. Komend seizoen is er een transferbudget van ruim 4M Euro, en flink ruimte in het salarisbudget. Enkele aankopen zijn echter de afgelopen maanden al geregeld en komen transfervrij naar Tilburg: Lukas Gutlbauer – Eerste Doelman – Door de vele tegendoelpunten had deze positie de hoogste prioriteit voor versterking. Joshua Smits gaat zijn volgende Noorse avontuur aan en Hobie Verhulst had na het vangen van een bal zijn schouder uit de kom, en heeft hier blijvend last van. Wel lastig voor een keeper. Hij zal komend jaar reservedoelman zijn en Gutlbauer komt over uit de Oostenrijke Bundesliga. Screen Gutlbauer: Spoiler Chris Lokesa – Rechtsbuiten - Als vervanger van Razak die terugkeert naar Ajax. Screen Lokesa: Spoiler Marcos Paulo – Linksbuiten – Virgil Misidjan is erg op zijn retour en zijn contract zal niet verlengd worden. Paulo komt over van Atletico Madrid B, hij kan hopelijk wat gif in het elftal brengen en de dribbelaar mag gaan concurreren met Thijs Oosting. Screen Paulo: Spoiler De selectie ziet er daarom als volgt uit: We hebben zeker enkele andere versterkingen op het oog, maar hun prijskaartjes zijn aan de hoge kant. Wellicht iets voor deadline day. De intake ziet er zeer goed uit dit jaar, met een groot aantal prima talenten: @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager 19 januari bewerkt door McMarkson Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten