McMarkson Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 15 Februari, 2025 Het is een vroege, koude zaterdagochtend in Tilburg. Ik zit thuis achter een bak koffie, kijkend naar mijn mailbox. Hopelijk heeft onze video-analist zich niet weer ‘ns verslapen en kan hij me zo de wedstrijdbeelden en zijn bevindingen doorsturen. Na de broodnodige thuisoverwinning gisteren op Jong AZ hebben de basisspelers een vrije dag van training gekregen zodat ze even kunnen ontstressen. Komende vrijdag spelen we uit bij aartsrivaal NAC Breda. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk voor ons, en ook voor hen, de wedstrijd van het jaar worden. NAC doet het net als ons goed dit seizoen en staat 3e, met 9 punten achterstand op ons. Zaak dus om me te focussen op ons tactisch plan. Ik denk erover om Ringo Meerveld als spelmaker op de linkervleugel op te stellen, mede ook door de blessures van Virgil Misidjan en Thijs Oosting. Thijs kan hopelijk tegen NAC weer meedoen, maar zal nog niet 100% wedstrijdfit zijn. Bovendien wil ik Pol Llonch, nog altijd onze reserve-captain, weer eens opstellen. Hij is de laatste weken uit de basis gespeeld door Thomas Beelen, maar kan voor de derby van toegevoegde waarde zijn. ..Nog altijd geen mailtje. Misschien moet ik weer eens verder gaan met het updaten van mijn dagboek. Na het leuke Kerstpresentje van de club ben ik daarmee gestart, maar we zijn nog niet helemaal bij. Het zorgt bij mij wel wat voor ontspanning van mijn drukke leven als hoofdtrainer. Volgens mijn vrouw besteed ik teveel tijd aan het voetballen, maar als hoofdtrainer heb je gewoon veel op je bordje. Sinds kort merk ik dat ze toch wel gelijk heeft, zoals laatst toen we uit eten waren, en ik met de sushi op mijn bord spelformaties aan het maken was. Of in mijn recente interview op tv na het verlies bij FC Dordrecht: “Wat is de reden voor dit verlies?”. “Gewoon pech, dit is pas het 2e verlies dit seizoen. Een trainer, die is verantwoordelijk voor het smeden van een team, het uitwerken van een tactiek, keuzes maken in de opstelling, de troepen die het gaan doen op het veld een laatste keer toespreken, het tevreden houden van de reserves, communicatie met de pers. En dan, als de wedstrijd eenmaal begonnen is, vooral hopen op veel geluk, ik zou eigenlijk tijdens de wedstrijd klavertjes-vier moeten gaan zoeken! Ziet maai zitten Jong!!”. Waarna de ESPN-verslaggever me toch even verbaasd aankeek. Afijn, eens even zien wat ik tot dusver al heb gemaakt. *Ik start met het opzetten van de novelle halverwege mijn 2e seizoen bij Willem II. Hierdoor ontbreken wellicht wat details en screenshots in het verhaal tot dusver. **Laat gerust een bericht achter, dan zal ik je in het vervolg taggen. PS, ik ben zo vrij geweest een aantal volgers van mijn laatste novelle te taggen: @bas huijsmans, @MNie, @Kyrill, @19CH98, @Tim Windt, @Marius, @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Leuke opening! Zelf ook eens een save gehad met Willem II een paar jaar geleden, fijn clubje! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Geen idee waarom maar heb weinig op met deze club. Misschien door de bijnaam. Maar veel succes en graag een tag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Leuke opening en post, fijn dat je weer terug bent, in het novelle deel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 15 december 2023 Auteur Share Geplaatst 15 december 2023 (bewerkt) 10 Juli, 2023 “De financiële situatie van de club is grotendeels de reden voor deze keuze, maar dat is verder geen diskwalificatie aan het adres van McMarkson”. ‘Lekker dan, die Martin, om zo’n opmerking te maken in de pers terwijl hij jou net tot hoofdtrainer heeft benoemd’ zegt mijn vrouw ’s avonds. ‘Ach, het is toch niet gelogen? Ik ben gewoon blij met deze kans’ antwoord ik. Als video-analist kwam ik minder dan een jaar geleden binnen bij mijn favoriete club Willem II. De stoute schoenen aangetrokken appte ik al regelmatig met Ringo Meerveld, een van de pupillen die ik lang geleden ooit trainde in de jeugd van mijn amateurclub. Ik stuurde hem dan tips over bepaalde situaties die ik in de wedstrijd bij hem zag. Ringo was onder de indruk en deed een goed woordje voor me bij het scoutingteam van de club. Uiteindelijk mocht ik op proef komen en niet veel later was ik in vaste dienst als prestatie- en recruitinganalist. Na het uitblijven van promotie terug naar de Eredivisie afgelopen seizoen moest er al wat in de kosten gesneden worden. Voorzitter Jan van de Laak en Directeur Voetbalzaken Martin van Geel spraken met iedereen die nog bij de club werkte om input te vragen over de situatie. Tot mijn grote verrassing kwamen ze nu dus met de vraag of ik hoofdtrainer zou willen worden. Blijkbaar had ik in de gesprekken een goede snaar geraakt maar dit zou toch wel een grote stap zijn. Ach, soms moet je kansen grijpen die op je pad komen. Ik heb ja gezegd. Het belangrijkste dat ik bij Martin en Jan heb voorgesteld aangaande het beleid: - De opleiding van Willem II heeft altijd behoorlijke en een aantal uitzonderlijke talenten voortgebracht. Ik heb echter het gevoel dat talenten onvoldoende kansen kregen, doordat er vaak voor promotie naar of tegen degradatie uit de Eredivisie gespeeld werd en er vaak voor zekerheid werd gekozen met het aantrekken van een speler. Het sneller en meer kansen geven aan de eigen jeugd moet een eerste stap zijn naar een betere financiële situatie. Dat is op dit moment het voornaamste doel van Willem II. @Marius, @Djurovski, @Kyrill, dank voor jullie reacties! @bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager 18 april bewerkt door McMarkson Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Leuke post Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 17 december 2023 Auteur Share Geplaatst 17 december 2023 (bewerkt) Seizoen 2023/2024 In deze transferzomer staat stabiliteit centraal. We willen kijken of we een buitenkansje binnen kunnen halen, maar verder is het vooral kijken wie er voortaan vanuit Jong Willem II kan aansluiten bij het eerste. In eerste instantie zijn dat 17-jarige vleugelspeler Khaled Razak, verdedigende middenvelder Amine Lachkar en de 21-jarige linksback Niels van Berkel. Verder staat er op het oog eigenlijk een prima elftal, vind ik. Het buitenkansje dat we weten aan te trekken is Jeffrey Bruma. De centrale verdediger komt transfervrij nadat zijn contract bij SC Heerenveen is afgelopen. Na wat onenigheid met Amine Lachkar over het vroegtijdig verlengen van zijn contract besluiten we hem te verkopen. Een moeilijke beslissing, aangezien het een van de eigen talenten is waar we hoge verwachtingen van hebben. Hij vertrekt voor ruim 500k naar De Graafschap, maar we bedingen wel een doorverkooppercentage van 40%. De verwachting van het bestuur is om in het linkerrijtje van de KKD te eindigen. Ik begrijp wel dat ze bij mijn aanstelling niet al te hoge verwachtingen willen stellen en ik ga er graag mee akkoord. Uiteindelijk is dit het Elftal van het Jaar: Spoiler Waarbij gezegd moet worden dat ook Matthias Verreth, Jesse Bosch en Jeremy Bokila (14 doelpunten) een belangrijke rol speelden. In de competitie duurt het tot 9 Februari 2024 tot we de eerste nederlaag lijden, 0-3 uit bij de Graafschap. Daarvoor blijven we liefst 24 wedstrijden ongeslagen (15 overwinningen, 9x gelijk). In de winterstop vertrekt de uit de gratie geraakte Kostas Lamprou naar RKC Waalwijk. We halen Mikki van Sas als nieuwe reservekeeper. Damienus Reverson (AZ) en Denzell Hall (Feyenoord) komen op huurbasis over. Na het verstrijken van de transferdeadline komt Virgil Misidjan nog transfervrij binnen, een jongen uit eigen jeugd die na zijn tijd bij Ludogorets en Twente terugkeert. Inkomende transfers: Spoiler Uitgaande transfers: Spoiler De tweede seizoenshelft verloopt moeizamer, van de overige 14 reguliere wedstrijden winnen we er slechts 5. We eindigen op een 3e plaats en spelen play-offs. Hierin bereiken we de finale tegen Eredivisionist Excelsior. In de heenwedstrijd in Tilburg spelen we prima en winnen met 2-0. De terugwedstrijd in Rotterdam is inmiddels alweer 257 dagen, maar nog steeds is de teleurstelling aanwezig. Die zal pas weggaan als we ooit alsnog weten te promoveren naar de Eredivisie. Door de rode kaart van Pol Llonch vroeg in de wedstrijd hebben we het erg lastig. We proberen het te redden tot penalty’s, maar we bezwijken in de verlenging. Play-off finale: Spoiler @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager 18 april bewerkt door McMarkson Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 De tweede competitiehelft verliep moeizamer maar als je dan alsnog kans maakt op promotie is het wel zuur om door zo'n rode kaart uiteindelijk afgestraft te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Ging goed. Jammer van playoff finale. Mooie aanwinsten gehaald iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Zonde dat je het niet niet gered hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 Voorbereiding op het seizoen 2024/2025 In de zomer van 2024 is er behoorlijke activiteit voor ons op de transfermarkt. Wie vertrekken er? Allereerst ons grootste talent, Khaled Razak. Hij heeft een weergaloos seizoen als rechtsbuiten achter de rug; 16 doelpunten, 10 assists, 12 man of the match awards. Hij wint bovendien de KKD Speler van het Jaar award. Ajax wil hem graag overnemen en uiteraard staat hij zelf ook open voor die stap. We laten hem natuurlijk niet zomaar gaan en vragen €11M voor hem. Ook proberen we een doorverkooppercentage in de deal toe te voegen, maar hier gaat Ajax niet in mee. Dit is voor ons wel interessant, zoals Willem II eerder met de verkoop van Frenkie de Jong heeft gemerkt. Uiteindelijk ontvangen we €3.9M, plus €400k in termijnen, daarnaast €5.1M na het spelen van 20 wedstrijden. De doorverkoopclausule welke we bedingen is 50% van de winst. Als kers op de taart mogen we hem aankomend seizoen gratis een jaar huren. Verder vertrekken Floris van Berkel (broertje van Niels), Lucas Woudenberg en Matthias Verreth. Door de verkoop van Razak en eerder Lachkar hebben we wat te besteden voor versterkingen. Damienus Reverson komt na zijn huurperiode transfervrij over van AZ. Ook weten we Roberts Uldrikis transfervrij te strikken. De boomlange Letse spits maakte 19 doelpunten voor SC Cambuur, maar mocht desondanks vertrekken. Daarmee hebben we de top 3 KKD spelers van het jaar voor komend seizoen vastliggen, want Uldrikis werd daarin tweede en Reverson derde. Later in de zomer halen we Timo Baumgartl en talent Bram Rovers van PSV. Baumgartl is de beoogde partner van Bruma centraal achterin. De laatste maanden werd dat aardig ingevuld door Max Christoffel, maar Baumgartl is toch een buitenkansje en bovendien een stuk beter. Hobie Verhulst komt transfervrij over van AZ, hij mag de concurrentie aangaan met Joshua Smits voor de plek onder de lat. Daarmee is de selectie rond, de beoogde opstelling komend seizoen is: Spoiler @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Leuke en toffe post Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Die Baumgartl ken ik nog! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 21 december 2023 Auteur Share Geplaatst 21 december 2023 Seizoen 2024/2025 De eerste seizoenshelft gaat het eigenlijk gewoon weer top. We winnen de meeste wedstrijden en lopen pas in December tegen een eerste nederlaag aan. 3-0 uit bij Telstar, die komt even hard aan, maar we blijven uiteraard vasthouden aan ons plan. Na de winterstop verliezen we uit bij Dordrecht en FC Groningen, maar verder winnen we als vanouds. Daardoor staan we halverwege Februari aan kop in de KKD en ziet de stand er als volgt uit: Spoiler In de beker doen we dit seizoen ook knap mee. Nadat we de amateurs van OJC Rosmalen uit het toernooi knikkeren loten we een uitwedstrijd bij AZ. Hier winnen we knap met 0-1, en vervolgens schakelen we ook PEC Zwolle uit. Na de wedstrijd tegen NAC zullen we in de kwartfinale opnieuw een uitwedstrijd spelen, dit keer tegen FC Utrecht. Voor de winterstop proberen we met alle spelers wiens contract gaat aflopen om tafel te zitten. Dit lukt met iedereen, behalve Ringo Meerveld. Er was nogal interesse in hem afgelopen zomer en we hebben hem kunnen behouden met de belofte dat onze talenten zich goed zullen ontwikkelen. Hij is tevreden met de voortgang daarvan, maar helaas nog altijd niet bereid om zijn contract open te willen breken. In de winterstop halen we twee spelers; Rechtsback Danilo Veiga komt op huurbasis over van Ajax en is een directe versterking voor ons, wel prijzig maar hopelijk kunnen we met hem promotie veilig stellen. Ook komt middenvelder Thomas Beelen over van Feyenoord, we betalen €1.7M voor hem. Hij kan op meerdere posities uit de voeten en is een mogelijke opvolger van Pol Llonch als VM. @Marius, @Kyrill, dank voor jullie reacties. @Djurovski@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Leuke aankopen gedaan voor een club als Willem II Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Loopt lekker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 december 2023 Share Geplaatst 22 december 2023 Leuke spelers gehaald en je doet het meer dan prima in de competitie Citaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 25 december 2023 Auteur Share Geplaatst 25 december 2023 21 Februari, 2025 Dan terug naar de wedstrijd tegen NAC, vanavond is het dan zover. Er zijn keuzes gemaakt in de opstelling. Geen verrassingen, we zullen de wedstrijd in gaan zoals we meestal doen, met een positieve mentaliteit. De tegenstander opvangen op het middenveld en dan proberen te counteren. Het opstellen van Thijs Oosting is een beetje een gok, aangezien hij net terugkeert van een blessure, maar veel andere opties hebben we niet. NAC heeft twee kopsterke centrale verdedigers, waardoor Reverson in de spits zal beginnen, hij kan ze hopelijk kloppen met zijn snelheid. Uldrikis (dit seizoen al goed voor 19 doelpunten) start zoals wel vaker dit seizoen op de bank. We zullen iets verder terugzakken dan normaal, aangezien ze met Omarsson een snelle aanvaller hebben maar verder weinig kopkracht voorin. ‘9 – NAC dringt ons bij vlagen terug, maar uit een afgeslagen corner maakt Meerveld een prachtige actie. Reverson kan zijn voorzet simpel binnentikken! 0-1 Willem II ’34 – Na een mooie aanval probeert NAC de bal weg te werken. Beelen vangt op en doet of hij van afstand gaat schieten. Hij denkt aan zijn individuele training om dit minder te gaan doen en legt af op Jesse Bosch. Die haalt snel uit en zet de 0-2 op het scorebord. ‘Rust – Thijs Oosting is de eerste helft goed doorgekomen, maar een helft is genoeg voor hem vanavond. Uldrikis komt er in en Reverson verhuist naar de flank. ’83 – Voor een derby is het een rustige wedstrijd waarin wij de controle hebben. Tijd winnen, spelen voor corners en vrije trappen. Thomas Beelen is moegestreden en Llonch is zijn vervanger. Ook Jesse Bosch gaat eraf voor Nick Doodeman. ’85 – NAC komt op 1-2, een bal op de paal en de rebound komt voor de voeten van Omgba die binnen schiet. Ik moedig het team aan om de winst over de streep te trekken. Freek Heerkens en Sam Tel vallen in om als risicoloze vleugelverdedigers de voorsprong te bewaken. ’88 – Pol Llonch overdrijft het tijdrekken af en toe en pakt een gele kaart. ‘90+3 – In de laatste 2 minuten krijgen wij nog 3 corners en Khaled Razak voert verschillende showtjes op om zoveel mogelijk tijd te rekken. De scheidsrechter ziet er ook geen heil meer in en fluit voor het einde van de wedstrijd. Een belangrijke overwinning waardoor onze voorsprong groeit naar 12 punten. SC Cambuur wint ook en staat 5 punten achter ons. NAC - Willem II: Spoiler @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Mooie overwinning! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Mooie overwinning. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Van dat tijd rekken kan je alleen maar gek worden als tegenstander, maar het belangrijkst zijn de drie punten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Mooie overwinning Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 28 december 2023 Auteur Share Geplaatst 28 december 2023 Kwartfinale KNVB-beker We gaan de wedstrijd tegen FC Utrecht in met dezelfde 11 namen, maar zullen iets behoudender gaan spelen. Al na 5 minuten krijgen we een makkelijk gegeven penalty tegen. Althans, ah er is een VAR bij deze wedstrijd, gelukkig! Geen penalty dus. We kunnen aardig mee en zonder al te veel weg te geven is het 0-0 bij rust. Ook in de tweede helft spelen we prima. In de 70e minuut lijken we zelfs op voorsprong te komen door een mooie kopbal van Razak, maar het lijkt op buitenspel en de VAR moet uitsluitsel geven. Ja toch! Geen buitenspel, dus 0-1. In minuut ’86 is daar ineens Douvikas, hij zet maakt 1-1 met een mooi schot. Vervolgens proberen wij ook nog wat te creeren, maar het is Welton Paragua die uit de rug van Heerkens wegloopt en in blessuretijd de 2-1 voor Utrecht scoort. Het bekeravontuur is daarmee ten einde. Spoiler Volle focus op de competitie nu dus. Op naar RKC Waalwijk, zij zijn afgelopen seizoen gedegradeerd en presteren ook dit seizoen nog niet erg lekker met een 13e positie op de ranglijst. Na de overwinning op NAC pakken we nog de nodige punten in de competitie. We winnen ook de topper bij SC Cambuur uit. En uit bij Jong Utrecht kunnen we bij winst promotie veilig stellen. Dat gaat niet helemaal naar verwachting. Na een klein half uur pakt Razak een rode kaart na een harde tackle, maar we houden de 0-0 vast. NAC speelt thuis tegen het FC Dordrecht van Maurice Steijn en tegen de verwachting in verliest NAC met 0-1. Daardoor stellen we promotie veilig. Uitslagen: Door de punten die wij hebben laten liggen is Cambuur ons tot op 2 punten genaderd, de strijd om het kampioenschap zal dus nog spannend worden. Heel druk kan ik me er niet om maken. De stand: Spoiler We kunnen ons nu echt gaan richten op komend seizoen, en de eerste versterking kan al bekend worden gemaakt: Yorbe Vertessen komt transfervrij over van PSV. Dit geeft ons hopelijk opties voor in de spits (Snelheid met Vertessen en Reverson, of lengte met Uldrikis). Mijn hoop is nog steeds dat we Razak opnieuw een jaar van Ajax kunnen terughuren, maar dat is niet zeker. Onze andere buitenspeler Virgil Misidjan wordt komende zomer 32 en zal langzaam op zijn retour gaan. Het contract van Nick Doodeman zal niet verlengd worden, hij is niet goed genoeg. Blijft eigenlijk alleen Thijs Oosting als optie voor linksbuiten over. Vertessen en Reverson kunnen eventueel op de vleugel spelen, maar zijn beter als centrumspits. De komende tijd moeten we dus al gaan werken aan een geheel nieuwe tactiek waarin Uldrikis, Reverson en Vertessen kunnen spelen, en bovendien hun kwaliteiten optimaal benut worden. Een Route-1 stijl ligt voor de hand, waarin de ‘1’ staat voor het hoofd van Uldrikis. Met publiekslieveling Pol Llonch hebben we overeenstemming bereikt om zijn contract met 2 jaar te verlengen. Llonch zou een verdedigend blok vormen voor de verdediging, samen met Thomas Beelen. Ringo Meerveld is erg tevreden met de ontwikkelingen van de talenten, maar wacht nog altijd om met ons aan tafel te gaan om verlenging te bespreken. @Marius, @Djurovski, @Kyrill,@bas huijsmans, @MNie, @19CH98, @Tim Windt, @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Mooi dat je de titel pakt! Vertessen lijkt me sowieso ook al een prima versterking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten