Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

EREdivisie-banner-final.jpg

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

673.jpg

674.jpg

675.jpg

676.jpg

Mijn zaakwaarnemer wordt ietwat ongeduldig, omdat mijnheer de voorzitter maar niet met hem om tafel wil gaan om over mijn contractwijziging of te wel salarisverhoging verder te onderhandelen. En eerlijk gezegd, kan ik de houding van de voorzitter ook niet waarderen. Als ‘ie niet snel een positief besluit neemt, dan neem ik een besluit en kan ‘ie zijn oogappel Maduro het weer laten doen.

Pas over 12 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen FC Utrecht, een Nederlandse betaaldvoetbalclub, die uitkomt in de Eredivisie.

Spoiler

672.jpg

677.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.744 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het team van mijn vorige werkgever, FC Utrecht, kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas weer Pol van Boekel.

678.jpg

Ik wil niet veel zeggen, maar wij waren uiteraard het betere team, ook al stonden wij bij rust slechts met 2 : 0 voor. Maar gezien onze toch wel conditionele tekortkomingen vandaag, vond ik het welletjes en gaf de order om het in de tweede helft iets rustiger aan te doen. Trouwens, Akpom en vooral Hato maakten een nogal uitgebluste indruk.

In de 67ste minuut haalde ik de vermoeide Sutalo en Taylor naar de kant en bracht de nog niet helemaal herstelde Medic en van den Boomen. Nadat wij in de 70ste minuut uit heldere hemel een tegentreffer moesten incasseren, haalde ik 1 minuut later Bergwijn eraf, om hem een publiekswissel te geven. Voor hem kwam jonkie Ünüvar, van wie ik zeer gecharmeerd ben, want laat ons nooit in de steek. De totaal vermoeide Hato mocht in de 77ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Kaplan. Wat de scheids betreft, hij deed voor zijn doen zijn best en kreeg een 6.4.

Het bleef 2 : 1 en ondanks de matige score, was ons publiek en ook ik tevreden.

Spoiler

679.jpg

680.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

682.jpg

683.jpg

In 4 dagen spelen wij weer in de Competitiefase van de UEFA Champions League en wel thuis tegen FK Shakhtar Donetsk, een Oekraïense professionele voetbalclub die van origine uit de Oost-Oekraïense stad Donetsk komt, maar door de Russisch-Oekraïense Oorlog in 2014 gedwongen was haar speelbasis te verleggen naar de West-Oekraïense stad Lviv, vervolgens vanaf 2017 naar Charkiv en vanaf 2020 naar de hoofdstad Kiev, waar ze sindsdien speelt in stadion NSK Olimpiejsky. In 2017 waren al de kantoren en trainingsfaciliteiten naar Kiev verplaatst.

De clubkleuren van Shakhtar zijn oranje-zwart. De club werd in de 21ste eeuw een belangrijke club in Oekraïne, met dertien landstitels. Sjachtar won in 2009 zijn enige internationale prijs: de UEFA Cup.

Spoiler

681.jpg

684.jpg

Bij regenachtig weer en voor 54.115 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. SD kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en dat, ofschoon in hun land oorlog woedt en dagelijks vele mensen sterven. Ik zou het niet kunnen en vooral ook niet willen.

685.jpg

Natuurlijk waren wij de veel betere ploeg en na 9 minuten stond het dan ook al 2 : 0 door doelpunten van spits Brobbey. Dat wij in de 17de minuut een tegendoelpunt om de oren kregen, was te wijten aan een domme fout van Taylor, waarvan echter niemand in paniek raakte. Bij rust stond het 2 : 1 en was er geen vuiltje aan de lucht.

In de 63ste minuut haalde ik Taylor naar de kant, enerzijds omdat hij behoorlijk er door heen zat en anderzijds omdat weer een groep ‘fans’ hem begonnen uit te schelden. Voor Taylor kwam van den Boomen. 5 minuten later haalde ik ook Hato en Bergwijn naar de kant en bracht Avila en Ünüvar. En in de 75ste minuut mochten ook nog Sutalo en Berghuis gaan douchen en kwamen Sanchez en Conceicao.

De scheids was matig, onze achterhoede redelijk tot zeer goed, het middenveld zwak en de voorhoede ijzersterk. Bovendien voegden alle invallers heel veel toe, waardoor Akpom in de 90ste minuut voor de 3 : 1 kon zorgen.

Spoiler

686.jpg

687.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Tot mijn verbazing stond vanmorgen assistent Hedwiges Maduro al voor mijn kantoor op mij te wachten. Hij wilde een persoonlijk gesprek met mij om mij iets duidelijk te maken. Bij een kan zwarte koffie luchtte hij zijn hart. Ten opzichte van mij voelde hij zich schuldig, omdat hij net zoveel verdiende als ik, ofschoon hij alleen assistent was. Toen hij voor de op non-actief gezette Steijn in moest springen, kreeg hij van de toenmalige directie een forse salarisverhoging, ook al kon hij het achteraf niet waarmaken. Zijn tweede punt was, dat hij met de plots erbij gehaalde nieuwe assistent niet kon communiceren en Fonseca plots na de wedstrijden de persconferenties mocht doen, die Maduro voordien altijd deed.

Feit is, ik heb geen probleem met Fonseca en kon uitstekend met hem communiceren. Volgens mij had de directie hem erbij gehaald, omdat ze blijkbaar meer talenten uit Zuid-Amerika wilden aantrekken en hij had de nodige ervaring met dergelijke gasten en de juiste taalkennis.

Natuurlijk maakte ik Maduro duidelijk, dat ik gezien mijn positie en functie salarisverhoging wilde hebben, want verschil moet er zijn. Voorts maakte ik hem duidelijk, dat hij hieraan niet schuldig is, want hij had deze situatie niet gecreëerd.

Enfin, in 5 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Nijmegen Eendracht Combinatie kortweg N.E.C., een Nederlandse profvoetbalclub uit Nijmegen. De club is opgericht op 11 april 1910, na een fusie tussen Eendracht en NVV Nijmegen. De thuisbasis is het Goffertstadion dat 12.500 plaatsen biedt. De clubkleuren zijn rood, groen en zwart. Het logo verwijst met de tweekoppige adelaar naar het wapen van Nijmegen.

Spoiler

Het Goffertstadion (Stadion De Goffert) is een voetbalstadion in de Nederlandse stad Nijmegen. Het is het thuisstadion van voetbalclub N.E.C.. Het stadion ligt in het Goffertpark in de wijk Goffert. Zowel het park als het stadion wordt De Goffert genoemd. Het stadion heeft De Bloedkuul als bijnaam.

Het stadion was in het verleden het toneel van verschillende wedstrijden, zoals motorcross, honkbal, schaatsen, windhonden, handballen, atletiek, gymnastiek, rugby, autospeed, baanwielrennen en paardensport. Sinds 2000 wordt het stadion qua sportaangelegenheden met name gebruikt voor voetbalwedstrijden van N.E.C.. Ook werd de officiële opening van de Nijmeegse Vierdaagse, de Vlaggenparade, tussen 1951 en 2011 in het stadion gehouden.

688.jpg

689.jpg

Bij bewolkt weer en voor 12.500 toeschouwers arriveerden wij in Nijmegen in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. NEC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Alex Bos.

690.jpg

Ofschoon wij de veel betere ploeg waren, stond het bij rust nog steeds 0 : 0 en mocht NEC tevreden zijn. Bovendien had hun manager Stanley Menzo zijn huiswerk gemaakt, want spits Brobbey kreeg amper een fatsoenlijke bal van Berghuis en evenmin van Bergwijn.

Pas in de 51ste minuut lukte het Taylor van een fout van Sandler te profiteren en de geweldig keepende Cillessen te passeren. 0 : 1 en ik was toch wel opgelucht. In de 65ste minuut haalde ik de moegestreden Hato en Taylor naar de kant en bracht Avila en Akpom. 6 minuten later was Brobbey ter plekke om de 0 : 2 binnen te knallen. Waarom de goedfluitende scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij kende het doelpunt alsnog toe. 0 : 2 en nog in dezelfde minuut haalde ik Sutalo en Bergwijn van het veld. Voor hen kwamen Medic en Ünüvar. Weer een minuut later mocht ook de vandaag zeer sterk spelende Wijndal gaan douchen en kwam Sanchez. Alle invallers speelden zeer goed en in plaats van 0 : 2 had het minimaal 0 : 3 of meer kunnen en moeten zijn, maar de vandaag geweldig keepende Cillessen voorkwam dat.

Spoiler

691.jpg

692.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

694.jpg

695.jpg

Wat mij inmiddels wel opvalt is, dat de invloed van adviseur Louis van Gaal en ex-voorzitter van Praag praktisch nihil is. Ik hoor en zie van deze heren hier niets meer. Wel treden de nieuwe voorzitter Jacobs en de nieuwe alg. directeur Sanders steeds meer op de voorgrond. En eerlijk is eerlijk, in de directie is echte voetbalknowhow amper nog aanwezig, het wordt steeds zakelijker en dus bedrijfsmatiger. En natuurlijk heeft de voorzitter nog steeds geen tijd om over mijn salaris te praten.

In 3 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en nu tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01.

Spoiler

693.jpg

696.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.410 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Omdat Bergwijn, Berghuis, Taylor en Sutalo nogal vermoeid overkomen, heb ik ze vandaag op de bank gezet en mogen Ünüvar, Borges, Akpom, Avila en Medic in de basis beginnen. Heerenveen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Serdar G. (met wiens achternaam ik moeite heb).

697.jpg

697a.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij begonnen matig en al in de 8ste minuut keken wij tegen een achterstand aan. Nog geen 6 minuten later zorgde Brobbey voor de gelijkmaker en in de 29ste minuut was het Akpom, die voor de 2 : 1 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. Het hele team speelde sterk en er was geen vuiltje aan de lucht.

De scheids was min of meer verantwoordelijk voor de gelijkmaker, want hij kende 4 minuten na herbegin Heerenveen een penalty toe, waarbij de VAR hem tot mijn verbazing niet tegen durfde te spreken. Dus werd het 2 : 2 en in de 66ste minuut haalde ik Mannsverk en Brobbey naar de kant. Voor hen kwamen jonkie Fitz-Jim en Berghuis. Drie minuten later lukte het ‘gelegenheidsspits Berghuis’ de 3 : 2 binnen te koppen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep nu wel de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het was dus 3 : 2 en in de 75ste minuut haalde ik Medic naar de kant en bracht Sanchez.

In de 81ste minuut zorgde Akpom voor de 4 : 2 en in de 92ste minuut haalde ik de moegstreden Borges eraf en bracht Conceicao.

Het bleef 4 : 2 en ik was enerzijds opgelucht en anderzijds ergerde ik mij weer aan de scheids, waarvan ik geloof, dat hij mijn team steeds wil benadelen. Want let wel: wij waren het veel betere team, hadden 75% balbezit en kregen 23 hoekschoppen (tegen 3 van Heerenveen). Hij floot ons 11 keer terug en gaf ons maar liefst 4 gele kaarten. Heerenveen maakte 18 overtredingen en kreeg 2 gele kaarten en 1 penalty. Begrijpt u nu mijn irritatie ten opzichte van deze scheids?

Spoiler

698.jpg

699.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

704.jpg

701.jpg

702.jpg

In 6 dagen spelen wij wederom in de competitiefase van de UEFA Champions League thuis tegen Koninklijke Racing Club Genk (KRC Genk), een Belgische voetbalclub uit Genk, die bij de KBVB aangesloten is met stamnummer 322, voordien het nummer van KFC Winterslag. De club, met als clubkleuren blauw en wit, speelt zijn thuiswedstrijden in de Cegeka Arena te Waterschei. De club ontstond in 1988 uit de fusie van Thor Waterschei en KFC Winterslag.

Spoiler

700.jpg

703.jpg

Bij bewolkt weer en voor 54.610 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. KRC kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

705.jpg

Het werd alles andere dan een moeilijke wedstrijd, want na 4 minuten stond het al 2 : 0 voor ons en bij rust 3 : 0. Toen ging het gas eraf en beperkten wij ons in de tweede helft tot controle van deze wedstrijd.

In de 68ste minuut haalde ik Hato naar de kant en bracht Avila. 6 minuten later mochten ook Sutalo en Bergwijn gaan douchen en kwamen Sanchez en Ünüvar. Jammer genoeg raakte Berghuis in de 82ste minuut geblesseerd en ook de vermoeide van den Boomen mocht gaan douchen. Ze werden vervangen door Conceicao en Mannsverk.

Alle invallers deden hun best en in de 94ste minuut was het juist Ünüvar, die voor het vierde en laatste doelpunt zorgde.

Spoiler

706.jpg

707.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

709.jpg

In 5 dagen krijgen wij de volgende krachtmeting, want dan spelen wij uit in en tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven en onze directe concurrent.

Spoiler

Het Philips Stadion ligt aan de Frederiklaan in het Philipsdorp in het Eindhovense stadsdeel Strijp, vlak bij het centrum van Eindhoven.

708.jpg

710.jpg

Bij bewolkt weer en voor 35.150 toeschouwers arriveerden wij in Eindhoven in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Dat dit een zeer bijzondere wedstrijd voor mij wordt, is enerzijds te wijten aan de nieuwe manager van PSV, dat is namelijk nu Erik ten Hag. Want Peter Bosz is momenteel bondscoach van Nederland. Enfin, de heer EtH heeft blijkbaar een pesthekel aan mij, omdat ik nu met Ajax successen heb en hij ziet zich zelf als de juiste manager van Ajax. Ik heb totaal niets tegen deze heer, ook al heeft hij het als ‘koopzieke manager’ bij Manchester United volledig verknald. Bovendien verdiend hij bij PSV maar een fractie van het salaris dat hij bij MU opstreek en dat vreet ook, kan ik u verzekeren.

Enfin, PSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Robin Gansner, waar ik helaas niet van gecharmeerd ben.

711.jpg

711a.jpg

Wij begonnen met vol gas, hoge druk en ijzersterk. Al in de 3de minuut zorgde spits Brobbey voor onze openingstreffer, maar dat was het dan ook voorlopig. Weliswaar waren wij de ietwat betere ploeg, maar het lukte ons niet om dit ook in meer doelpunten uit te kunnen drukken. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en kon Hato amper de Jong bijbenen. Bovendien maakte Rulli een ietwat onzekere indruk.

Toen Bakayoko in de 64ste minuut voor de gelijkmaker zorgde, greep ik in en haalde de zwakke Hato en de vermoeide Taylor naar de kant. Voor hen kwamen van den Boomen en Avila. “Forbs’ Borges tikte in de 70ste minuut de 2 : 1 binnen en nog geen minuut later haalde ik ook Sutalo (reeds geel) en Brobbey naar de kant en bracht Medic + Mikautadze. Twee minuten later was het wederom Borges, die de 3 : 1 binnen knalde. In de 74ste minuut haalde ik Bergwijn naar de kant, die volledig op was en bracht Ünüvar.

Superkopper de Jong zorgde in de 75ste minuut voor de 3 : 2, maar niet per kop maar met een volley, waarmee hij Avila en vooral Rulli verraste. Pas in de 90ste minuut sloegen wij weer toe, doordat Akpom de bal binnen tikte. 4 : 2 en daar kun je mee thuiskomen. Maar Keitel dacht er anders over en zorgde in de 93ste minuut voor 4 : 3 en het eindresultaat. Qua kansenverhouding hadden wij deze match met 3 : 1 kunnen en moeten winnen, maar ja, Rulli had zijn dag niet. Wel was ik vandaag tevreden met de prestaties van Rensch, Wijndal, Taylor, Mannsverk, Akpom, Borges en Brobbey.

Spoiler

712.jpg

713.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

715.jpg

Deze man is totaal gefrustreerd en dat alleen maar, omdat ik het met zijn visie niet eens was. Maar als je haast voor een miljard Euro spelers koopt en dan toch niets klaarmaakt, moet je ‘kleine broodjes bakken’. Hij is Louis van Gaal, Pep of Klopp niet en hij zal het nooit worden ook. Als zijn mogelijkheden beperkt zijn, doet hij het goed, maar geef je hem (financieel) de ruimte, dan slaat 'ie door.

716.jpg

717.jpg

719.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en dan thuis tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker.

Spoiler

714.jpg

718.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.149 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Fortuna Sittard kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Edwin van de Graaf.

720.jpg

Fortuna mag dan aan een voor hun goed seizoen bezig zijn, maar vandaag waren ze toch echt wel een nummertje te klein en bij rust stond het dan ook al 4 : 0 door doelpunten van Akpom en Wijndal (elk 2).

Om zoveel mogelijk spelers vandaag minuten te kunnen laten maken, begon ik in de 67ste minuut Hato naar de kant te halen. Voor hem kwam Avila. 6 minuten later mochten ook Borges en Mannsverk gaan douchen en kwamen Berghuis en van den Boomen. In de 76ste minuut zorgde invaller Berghuis voor de 5 : 0 en nog in dezelfde minuut haalde ik ook Sutalo en Bergwijn naar de kant. Voor hen kwamen Sanchez en Ünüvar.

Invaller Ünüvar zorgde in de 81ste minuut voor het slotakkoord, door de 6 : 0 voor zijn rekening te nemen.

Spoiler

721.jpg

722.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

724.jpg

726.jpg

In 3 dagen spelen wij wederom een uitwedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League en wel in en tegen Royal Sporting Club Anderlecht (of simpelweg RSC Anderlecht), een Belgische voetbalclub uit Brussel, meer bepaald uit de Brusselse gemeente Anderlecht. De club werd opgericht op 27 mei 1908 en is bij de Voetbalbond aangesloten met stamnummer 35.

Spoiler

Het Lotto Park is de thuisbasis van Belgische voetbalclub RSC Anderlecht, gelegen in de gemeente Anderlecht, Brussel. Het park heeft een voetbalcapaciteit van 22.500 (vroeger 40.000 maar door veiligheidsmaatregel verkleind) waarmee het de 5e-grootste stadion van heel België is. Het gebouw heeft 1.583 business stoelen en 406 VIP stoelen en is één van de modernste van België. Tevens worden hier de Europese wedstrijden van Union Sint-Gillis gespeeld.

Het sportterrein werd gebouwd op het Astridpark (daarom ook wel soms het Astridpark genoemd), genaamd naar de vrouw van Leopold III Astrid van Zweden, die in 1935 overleed. Het stadion is één van de oudste stadions in België gebouwd in 1917. Toen het Stade Émile Versé genoemd, verwijzend naar één van de eerste topvoetballers van de Brusselse club. Het stadion droeg deze naam tot die in 1983 veranderde naar het Constant Vanden Stockstadion, die al 25 jaar lang voorzitter was van de club. In 2019 veranderde het naar het Lotto Park, waarschijnlijk om financiële redenen. Lotto is een referentie naar een van de hoofdsponsors van de club, de Nationale Loterij van België.

Het stadion beschikte tot 2018 over het Michelinsterren restaurant Le Saint-Guidon. Het restaurant moest na 30-jaar van voorzitter Marc Coucke sluiten wegens plaatstekort.

723.jpg

725.jpg

Bij regenachtig weer en voor 19.000 toeschouwers arriveerden wij in het Brusselse stadsdeel Anderlecht in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. RSC kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Araz Salmanov.

728.jpg

Zonder overdrijving durf ik te stellen, dat wij de veel betere ploeg waren, ofschoon wij bij rust slechts met 0 : 2 voorstonden. Nadat Mannsverk in de 57ste minuut voor de 0 : 3 had gezorgd, begon ik na te denken, wie ik zou wisselen? De zwakste speler vandaag, dat was helaas Rensch? Maar die wilde ik laten staan en in de 68ste minuut haalde ik Taylor en Hato naar de kant. Voor hen kwamen van den Boomen en Avila. 6 minuten later mochten ook Brobbey en Bergwijn gaan douchen en kwamen Mikautadze en Ünüvar. Nog geen drie minuten later kregen wij uit heldere hemel een tegentreffer om de oren. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik nog in dezelfde minuut Sutalo naar de kant en bracht Sanchez. Invaller Mikautadze zorgde in de 81ste minuut voor de 1 : 4 en waarom de scheids tegen ons in de 95ste minuut nog een penalty gaf, mag Joost weten. In elk geval keerde de op dreef zijnde keeper Rulli de penalty van Dolberg en zo bleef het 1 : 4 en wij waren tevreden.

Spoiler

729.jpg

730.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

732.jpg

733.jpg

734.jpg

736.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en nu in en tegen Almere City FC, een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie.

Spoiler

Het Yanmar Stadion is de thuishaven van de Nederlands profvoetbalclub Almere City FC (voorheen FC Omniworld). De bouw van het stadion werd in augustus 2005 voltooid, vlak voor de opening van het nieuwe voetbalseizoen en het debuut in het profvoetbal voor FC Omniworld.

731.jpg

735.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor slechts 4.357 toeschouwers arriveerden wij in Almere in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Joey Kooij, die op mij een arrogante indruk maakt en te pas en te onpas Bas Nijhuis wil imiteren. Bovendien ben en blijf ik van mening, dat de schoonzoon van Ajacied Frank de Boer ons niet hoort te fluiten.

737.jpg

Ons krachtpakket Brobbey was al in de 6de minuut ter plekke om de 0 : 1 binnen te tikken. Maar in plaats van door te drukken, werden wij plots steeds vaker met counters van Almere geconfronteerd en door een misser van Wijndal in de 20ste minuut kregen wij de gelijkmaker om de oren. 1 : 1 en dat voelde niet prettig, kan ik u verzekeren. Pas in de 42ste minuut lukte het Brobbey, de 1 : 2 binnen te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Persoonlijk had ik het gevoel, dat de ‘schoonzoon’ wilde laten zien, dat hij ons (dus Ajax) hoe dan ook niet wilde bevoordelen. In elk geval greep de VAR in en werd het doelpunt alsnog goedgekeurd. 1 : 2 en dat was ook de ruststand. Behalve Berghuis speelde ons hele team zeer goed tot ijzersterk.

In de tweede helft liet de scheids heel overduidelijk blijken, dat hij ons niet bevoordeelde, want in geval van twijfel floot hij alles tegen ons, waardoor wij feitelijk niet meer in ons spel konden komen. In de 60ste minuut haalde ik Sutalo (al geel) eraf en bracht Medic. 6 minuten later mochten ook Hato en Mannsverk gaan douchen en kwamen Avila en van den Boomen. En in de 71ste minuut haalde ik ook nog Bergwijn en de zwakke Berghuis naar de kant. Voor hen kwamen Ünüvar en Borges.

Akpom schoot in de 93ste minuut de 1 : 3 binnen en weer keurde de scheids ook dit doelpunt af. Gelukkig greep de VAR wederom in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Zodoende eindigde deze wedstrijd in 1 : 3, ofschoon het qua kansenverhouding 0 : 4 had kunnen en moeten zijn.

Spoiler

738.jpg

739.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

744.jpg

745.jpg

Brobbey staat niet op mijn lijstje van 12 eerste selectiespelers, die mogelijkerwijs verkocht kunnen worden en waarvoor ik al een vervanger in JongAjax heb rondlopen.

746.jpg

De aanvankelijke harmonie tussen het bestuur van de club en mijn zaakwaarnemer is momenteel zoek en vertoond behoorlijke scheuren. Mijn zaakwaarnemer krijgt gewoon niet de kans, om over een verbeterd contract te praten. De heren van het bestuur, 1 voorzitter en maar liefst 10 directeuren, blijven een onderhoud steeds uit te stellen. En ook ik begin mij hieraan steeds meer te ergeren.

741.jpg

Ook dit seizoen staan wij er weer goed voor en daarom begrijp ik de houding van het bestuur niet. Want als ik nu zie, welke clubs momenteel een manager zoeken, dan vraag ik mij af, of ik per 1 januari niet een overstappoging moet waren?

742.jpg

De Engelse, Duitse en Italiaanse topclubs, die nu beschikbaar zijn, zijn toch wel de moeite waard en ik zal er eens goed over na moeten denken? Voor een Brabander is ook Ajax niet zaligmakend. En eerlijk is eerlijk, indien PSV en of Feyenoord  mij zouden benaderen, dan zou ik nog vandaag overstappen.

743.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen Excelsior Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam.

Spoiler

740.jpg

747.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.053 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Excelsior kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Marc Nagtegaal.

748.jpg

Ofschoon wij toch wel een dik kwartier nodig hadden om op gang te komen, werd het allerminst een moeilijke wedstrijd voor ons. Bij rust stonden wij al 4 : 0 voor en was er geen vuiltje aan de lucht.

Twee minuten na herbegin in de tweede helft kregen wij het eerste schot op doel van onze tegenstander en of u het geloofd of niet, de bal verdween in ons doel. Keeper Rulli reageerde veel te laat en dus stond het ineens 4 : 1 en dat, ofschoon wij deze wedstrijd volledig domineerden. In de 62ste minuut zorgde Akpom voor de 5 : 1 en een minuut later haalde ik de vermoeide Hato naar de kant en bracht Avila. Invaller Avila stond net koud in het veld, toen Sanches Fernandes de bal in ons doel kon koppen, omdat Rulli weer niet reageerde. 5 : 2 maar ondanks het tweede tegendoelpunt raakte niemand in paniek. Wel greep ik in de 65ste minuut in en haalde Brobbey en al met een gele kaart belastte Mannsverk van het veld. Voor hen kwamen Ünüvar en van den Boomen. Nog geen 5 minuten later mochten ook Taylor en Berghuis gaan douchen en kwamen Fitz-Jim en Borges. Het bleef 5 : 2 en dat was het dan ook. Alhoewel, met 63% balbezit en 13 hoekschoppen mag en kan je ook meer scoren en hoger winnen.

Spoiler

749.jpg

750.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

752.jpg

753.jpg

754.jpg

756.jpg

In 3 dagen spelen wij uit in en tegen FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De Tukkers spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue.

FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking.

Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo.

Spoiler

De Grolsch Veste is het stadion van FC Twente te Enschede. Het stadion werd in 1998 geopend ter vervanging van Stadion Het Diekman en had tot de verbouwing in 2008 de naam Arke Stadion. Na de eerste uitbreiding in 2008 steeg de capaciteit van het stadion van 13.250 naar 24.200 zitplaatsen. Na een tweede uitbreiding in 2011 steeg de capaciteit naar 30.000 zitplaatsen en is daarmee qua capaciteit het op drie na grootste voetbalstadion in Nederland. De laatste uitbreiding is op 29 oktober 2011 officieel in gebruik genomen.

751.jpg

755.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 30.000 toeschouwers arriveerden wij in Enschede in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Waarom bij een mogelijk zeer zware uitwedstrijd deze ‘kamikaze-tactiek’? Twente draait niet lekker en is hun manager kwijt. Assistent Jouad Boufarra, die normaliter het 2de team doet, staat vandaag voor het 1ste elftal. Een uitvoerder die plots als bedenker op moet treden en ik kan u verzekeren, dat werkt niet. Maduro heeft het bij ons ook geprobeerd en ofschoon hij zeer van zichzelf was overtuigd, werd het niets. Vandaar dus dat wij ze met puur aanvallend voetbal willen bestrijden.

Twente kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Danny Makkelie.

757.jpg

Mijn door god en alleman vergruisde zogenaamd te duur betaalde en kwalitatief te slechte spelers lieten vandaag zien, wat ze werkelijk waard zijn en waarom wij verleden seizoen kampioen werden en nu op de eerste plaats staan. Twente had weinig tot niets in te brengen en bij rust stond het al 0 : 5. Na ons 6sde doelpunt in de 53ste minuut namen wij gas terug en gingen over op controle van deze wedstrijd. Dat wij in de 59ste minuut een tegendoelpunt kregen, was niet meer dan een simpel schoonheidsfoutje.

Om zoveel mogelijk spelers minuten te gunnen, begon ik in de 60ste minuut te wisselen. Eerst haalde ik Mannsverk naar de kant en bracht van den Boomen. 6 minuten later mochten Hato en Brobbey gaan douchen en kwamen Avila en Mikautadze. In de 72ste minuut mochten ook Rensch en Bergwijn vertrekken en kwamen Sanchez en Borges. Alle invallers speelden goed en ook de scheids floot een zeer goede wedstrijd. Zijn optreden vandaag was uiterst correct en niet zoals zo vaak arrogant en super dominant. Twente adviseer ik, zo snel mogelijk een goede manager aan te stellen, zodat ze weer mee kunnen doen.

Spoiler

758.jpg

759.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

761.jpg

762.jpg

764.jpg

765.jpg

Wijndal staat niet op mijn lijst van de mogelijke verkopen, want hij is straks de vervanger van Sosa, mits Sosa verkocht wordt. Voor de juiste prijs wil ik Berghuis wel verkopen, want zijn mogelijke vervangers hebben wij al in huis.

In 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in het kader van de Competitiefase van de UEFA Champions League in en tegen Galatasaray Spor Kulübü (Galatasaray), een voetbalclub uit Istanboel, Turkije. De in 1905 opgerichte club is anno 2023 de meest succesvolle ploeg uit de geschiedenis van het Turkse voetbal.

Spoiler

Ali Sami Yen Spor Kompleksi Rams Park, kortweg Rams Park, is een voetbalstadion in het Europese deel van het Turkse Istanboel. Het stadion werd gebouwd tussen 2007 en 2010 is gefinancierd door de Turkse overheid. Het is het voetbalstadion van Galatasaray.

760.jpg

763.jpg

Bij bewolkt weer en voor 49.992 zeer luidruchtige toeschouwers arriveerden wij in Istanboel in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Galatasaray kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

766.jpg

Wij hebben Galasataray niet vernederd. Deze opmerking is belachelijk en slaat nergens op. Feit is, dat wij in de eerste helft met veel moeite ons doel hebben schoon kunnen houden, want qua fysiek en inzet was Galasataray gewoon beter. Alleen waren wij technisch versierder en vooral in de tweede helft veel efficiënter en ook doeltreffender, want wij hebben heel veel scorend vermogen en niet alleen in de voorhoede.

Nadat ik Mannsverk in de 55ste minuut heb gewisseld en van den Boomen heb ingebracht, begon onze doelpuntenmachine te lopen. Vanaf de 55ste tot en met de 59ste minuut zorgden Medic, Berghuis en Brobbey voor 0 : 3. In de 65ste minuut haalde ik Rensch eraf en bracht Sanchez en in de 72ste minuut mochten ook Brobbey en Akpom gaan douchen en kwamen Mikautadze en Conceicao. Alle invallers deden hun best en in de 77ste minuut zorgde Taylor voor het slotakkoord door de 0 : 4 binnen te schieten.

Spoiler

767.jpg

768.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

770.jpg

771.jpg

773.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen FC Emmen, een Nederlandse voetbalclub uit Emmen, die werd opgericht op 21 augustus 1925. Het is de enige profvoetbalclub uit de provincie Drenthe. De club speelt sinds 1985 profvoetbal en kwam vervolgens 33 seizoenen achtereen uit in de Eerste divisie. In het seizoen 2017/18 promoveerde de club via de play-offs voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de Eredivisie. Op 20 mei 2021 daalde FC Emmen weer af naar de Eerste divisie nadat de play-off wedstrijd tegen NAC Breda werd verloren na het nemen van strafschoppen. Op 29 april 2022 werd de club voor het eerst kampioen van de Eerste divisie, waardoor het meteen weer naar de Eredivisie promoveerde. Op 11 juni 2023 verloor FC Emmen in de finale van de nacompetitie voor de tweede keer van Almere City, zodat de club de Eredivisie weer moest verlaten.

De traditionele uitrusting van FC Emmen bestaat uit een rood shirt met een verticale brede witte baan in het midden, een witte broek en witte kousen met horizontale rode strepen. Thuiswedstrijden worden afgewerkt in stadion De Oude Meerdijk.

Spoiler

769.jpg

772.jpg

Bij regenachtig weer en voor 8.309 toeschouwers arriveerden wij in Emmen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Emmen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Martin van den Kerkhof.

775.jpg

Ofschoon ons hele team ijzersterk speelde, kregen wij in de eerste helft de bal niet over de doellijn. Niet dat Emmen geweldig was, nee het was min of meer de schuld van de scheids, die onze aanvallen te pas en te onpas terug floot. Hij ontpopte zich als een twijfelaar en dat werkt op de zenuwen kan ik u vertellen.

Pas in de 64ste minuut lukte het Brobbey, de openingstreffer binnen te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het alsnog goedkeuren. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Nog in dezelfde minuut haalde ik de vermoeide Hato en ook Mannsverk naar de kant en bracht Avila en van den Boomen. 6 minuten later greep ik weer in en nu haalde ik Brobbey en Wijndal eraf. Voor hen kwamen Mikautadze en Sanchez. In de 76ste minuut mocht ook Akpom gaan douchen en kwam Rasmussen. De wissels waren noodzakelijk, omdat door de veel te snel op elkaar volgende wedstrijden en de vaak lange vluchten het merendeel van de spelers behoorlijk vermoeid was. Bovendien, ook de mogelijke wisselspelers willen allen minuten maken.

Invaller Mikautadze zorgde in de 83ste minuut voor de 0 : 2 en dat was het dan ook.

Spoiler

776.jpg

777.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

782.jpg

783.jpg

784.jpg

Tijdens de kerst was ik thuis en wat heb ik in mijn schaarse vrije tijd gedaan, behalve dan mijn familie op de zenuwen te werken? Juist ja, ik heb op ‘Boxing Day’ via TV naar het Engelse voetbal gekeken. Want ooit zal ik ook in de Premier League willen werken, maar voorlopig nog niet.

Wel zit ik mij nog steeds te ergeren aan het toch wel rare gedrag van het huidige bestuur, die het salarisgesprek met mijn zaakwaarnemer steeds maar uit blijven stellen. Uiteraard heb ik hierover met de heren Louis van Gaal en Michael van Praag gesproken, maar ze hebben beiden blijkbaar haast geen invloed meer op het bestuur laat staan de nieuwe voorzitter.

Hoe dan ook, als het bestuur in januari niet met mijn zaakwaarnemer wil onderhandelen, dan ben ik vertrokken. Niet naar Engeland, maar er zijn ook mogelijkheden in de Duitse Bundesliga, want VFB Stuttgart en VFL Wolfsburg zoeken een nieuwe manager. Om eerlijk te zijn, ik zou er wel zin in hebben.

779.jpg

780.jpg

Ik wil niet veel zeggen, maar als u deze statistieken bekijkt, dan zult u constateren, dat mijn spelers wel terdege ED waardig en goed op weg zijn om straks ook internationaal potten te breken.

781.jpg

Oudejaarsavond deed ik rustig aan, want op nieuwjaarsdag spelen wij thuis in de 2de Ronde van de Beker tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland.

Spoiler

778.jpg

785.jpg

Bij regenachtig weer en voor 54.608 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

786.jpg

Achteraf mag ik zeggen, dat het commentaar van de verslaggever nergens op leek. Er was geen ‘vleugelspel’ van AZ, want ze probeerden alles door het midden te spelen en wij maakten zeer weinig overtredingen (net als AZ). Wel was het een min of meer gelijkwaardige match met lichte voordelen voor ons. In de 29ste minuut was het Bergwijn, die met een slimme breedtepass Brobbey bediende en onze goalgetter schoot de bal feilloos binnen. 1 : 0 en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

787.jpg

788.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

790.jpg

791.jpg

In 3 dagen spelen wij een oefenpotje thuis tegen wederom Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB), een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. Verleden jaar in augustus hebben wij al eens een oefenwedstrijd tegen hun in Dortmund gespeeld en die is in 2 : 2 geëindigd.

Spoiler

789.jpg

795.jpg

Bij regenachtig weer en voor maar liefst 55.131 toeschouwers (en dat bij een oefenwedstrijd) verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. De BVB kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

792.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij domineerden en waren op alle fronten de betere ploeg. Qua individuele prestatiemogelijkheden en potentie mogen wij hoogstwaarschijnlijk de mindere spelers hebben, maar het verschil zit hem vandaag toch duidelijk in de manager en technische staf. Sorry, dat ik het zeg, maar hun manager is beslist geen hoogvlieger of topcoach maar in mijn ogen gewoon middelmaat. De BVB bezit alle ingrediënten om tot de absolute wereldtop te behoren, maar niet met deze staf. Let wel: dit is mijn persoonlijke mening.

Enfin, terug naar de wedstrijd: wij konden ze van begin af aan achterin vastzetten en al in de 12de minuut was het Bergwijn, die door een steekpass van Brobbey in scoringspositie kwam en de bal in het doel tikte. 1 : 0 en slechts een minuut later was het Berghuis, die een strakke voorzet van Rensch in het doel schoof. 2 : 0 en ons publiek stond min of meer op de banken. Het hele team speelde ijzersterk en maakte duidelijk, dat er voor de BVB vandaag hier niets te halen valt. Bij rust stond het nog steeds maar 2 : 0 en in de tweede helft ging het gas eraf.

Berghuis mocht in de 67ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Borges. 11 minuten later haalde ik ook Sosa naar de kant en bracht jonkie Kaplan, om Malen aan de ketting te leggen. In de 89ste minuut mocht ook Bergwijn inrukken en kwam Gaaei. Het bleef 2 : 0 en ons publiek en ook ik was tevreden. Over 6 dagen spelen wij weer tegen AZ en volgens mij zijn wij er nu klaar voor.

Spoiler

793.jpg

794.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

796.jpg

798.jpg

De clubs uit de zandbak laten van zich horen. Wijndal is echter niet te koop. Ook ontvingen wij biedingen op Sosa + Sutalo, maar deze jongens verkopen wij alleen maar voor ‘onze prijs’.

In 6 dagen spelen wij wederom tegen AZ, maar nu voor de competitie en wel thuis.

797.jpg

Bij regenachtig weer en voor 55.500 enthousiaste toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Richard Martens.

799.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij begonnen stroef en dat had niet alleen met het weer te maken. Maar het merendeel van mijn mannen is niet okselfris en het explosieve was in het eerste halve uur amper aanwezig. Vandaar ook dat wij in de 24ste minuut door Pavlidis konden worden verrast, die de bal in ons doel tikte. 0 :1 en een slecht begin. Gelukkig zorgde Bergwijn in de 28ste minuut voor de gelijkmaker en nadien begonnen wij deze wedstrijd te domineren. Bij rust stond het dan ook al 3 : 1 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht. Wel moet ik bekennen, dat Berghuis en Brobbey behoorlijk werden aangepakt en geen poot meer aan de grond kregen.

In de 73ste minuut haalde ik de zwak spelende Berghuis en Sosa (waarvoor veel belangstelling bestaat uit de zandbak) naar de kant en bracht Borges en Wijndal. 5 minuten later mocht ook Mannsverk vertrekken en kwam van den Boomen. Hij stond net koud in het veld, toen wij een penalty kregen, die hij voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 4 : 1 en volledig verdiend ook. Nog geen minuut later mocht ook Rensch gaan douchen en kwam Sanchez. De invallers speelden eveneens sterk en al met al was het een makkelijke overwinning.

Wat ik van AZ niet begrijp, is dat ze maar liefst 8 vleugelaanvallers op de bank hadden zitten en dan met een kopsterke spits zonder vleugelspelers spelen. Alles moest door het midden en juist daar is onze as ijzersterk. Hoe dan ook, deze overwinning hadden wij te danken aan de sterke prestaties van Sutalo, Sosa, Taylor, Akpom, Bergwijn en de invallers Borges, van den Boomen en Wijndal.

Spoiler

800.jpg

801.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

802.jpg

803.jpg

804.jpg

806.jpg

Oeps!!!

Dit was niet mijn bedoeling, want ik wilde Wijndal houden als vervanger van Sosa, maar het bestuur heeft anders besloten. Jammer, maar niets aan te doen.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: mijn zaakwaarnemer ergert zich steeds meer aan het afwachtend gedrag van het nieuwe Ajax bestuur en ook ik begin inmiddels toch wel behoorlijk te balen. Als ik mij niet vergis, heb ik ook dit seizoen meegeholpen al miljoenen Euro’s binnen te halen voor mijn werkgever Ajax en ik vind dan ook, dat wij het recht hebben om over een redelijke salarisverhoging te praten. En als ze nu niet snel over de brug komen, dan gaat mijn zaakwaarnemer met Feyenoord praten, die momenteel een nieuwe manager zoeken.

In 5 dagen spelen wij in de 3de Ronde van de Beker thuis tegen FC Utrecht, een Nederlandse betaaldvoetbalclub, die uitkomt in de Eredivisie en die mijn voorgaande werkgever was.

805.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.529 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Utrecht kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Bas Nijhuis, mijn favoriete scheids.

807.jpg

Uiteraard waren wij het betere team, maar wij kregen de bal niet in het vijandelijke doel. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Ook in de tweede helft lukte weinig tot niets, temeer, omdat het Utrecht van Ron Jans er een puur fysieke wedstrijd van maakte. Bovendien pakten zijn mannen Hato, Bergwijn en Brobbey keihard aan, waardoor hun geen poot aan de grond kregen.

In de 68ste minuut haalde ik uit voorzorg Berghuis naar de kant, die teveel negatief commentaar op de prestaties van de scheids maakte en bracht Borges. 6 minuten later haalde ik ook Brobbey, Mannsverk en Sosa van het veld. Voor hen kwamen Mikautadze, van den Boomen en Avila. In de 85ste minuut mocht ook Rensch gaan douchen en kwam Sanchez. Omdat het na het voorlopig laatste fluitsignaal nog steeds 0 : 0 stond, kwam er dus een verlenging aan.

In de 96ste minuut haalde ik ook Taylor eraf en bracht Fitz-Jim. 10 minuten later was het invaller Borges die de bal in het doel tikte en eindelijk het langverwachte openingsdoelpunt maakte. 1 : 0 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Hato werd in de 118de minuut door Oehlers uit de wedstrijd geschopt en toen werd ik woest op de scheids, omdat hij niet ingreep. Oehlers kreeg niets en had volgens mij dieprood moeten hebben. Hato werd van het veld gesjouwd en wij mochten met 10 man de wedstrijd uitspelen. Alhoewel, want ook Akpom raakte nog geblesseerd en de vandaag teleurstellend presterende scheids floot al af, voordat Akpom van het veld was gestrompeld.

Spoiler

808.jpg

809.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

811.jpg

812.jpg

813.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een wedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League en wel thuis tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen.

Spoiler

810.jpg

814.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.693 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met uiteraard Bergwijn en Berghuis op de vleugels. O.a. Rensch en Hato heb ik thuisgelaten, omdat ze geblesseerd waren. Daarentegen zitten wel keeper Rulli (licht geblesseerd) en de weer herstelde Borges op de bank, Ook RBL kwam in een 4-2-2-2 formatie het natte veld op, echter zonder echte vleugelaanvallers. Scheids is ene Jan Claes.

815.jpg

Door de vroege blessure van Olmo werd de sfeer op het veld grimmiger en ofschoon wij vandaag mede door de inbreng van Bergwijn en Berghuis iets meer domineerden, stond het bij rust nog steeds 0 : 0. Sutalo, Sanchez en ook Mannsverk hadden hun dag niet en speelden als een natte krant.

Met een schitterende individuele actie zorgde linksback Sosa in de 55ste minuut voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Lang konden wij hiervan niet genieten, want in de 61ste minuut was het de gevaarlijke Sesko, die de gelijkmaker binnen kopte. 1 : 1 en ik voelde toch ietwat nattigheid. 12 minuten later was Brobbey ter plaatse om de 2 : 1 binnen te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie meende te moeten afkeuren, mag Joost weten? Gelukkig reageerde de VAR en moest hij zijn beslissing herzien. 2 : 1 werd de stand en dat gaf ons hoop.

In de 80ste minuut greep ik in en haalde Mannsverk, Bergwijn en Akpom naar de kant. Voor hen kwamen van den Boomen, Borges en Ünüvar. Min of meer om nog een beetje tijd te rekken en om de overwinning veilig te stellen, haalde ik in de 91ste minuut Sanchez en Brobbey naar de kant en bracht Gaaei en Mikautadze. Het bleef 2 : 1 en eerlijk is eerlijk, deze overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan de goede prestaties van Sosa, Bergwijn, Berghuis en Brobbey.

Spoiler

816.jpg

817.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

819.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd thuis tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie.

Spoiler

818.jpg

820.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.244 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, niet allemaal okselfris, maar gemotiveerd om te spelen. PEC kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Laurens Gerrets.

821.jpg

Mijn toch wel ietwat vermoeide ploeg had een dik kwartier nodig, om op gang te komen. Pas in de 34ste minuut lukte het Brobbey de bal op het vijandelijke doel te schieten. Keeper Schendelaar stompte de bal uit het doel en precies voor de voeten van de aanstormende Akpom, die de bal volley nam en in het doel knalde. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Meer kwam er echter niet, want PEC trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een zeer compacte defensie lukte het ons miet meer om in de eerste helft te scoren. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0 ofschoon het hele team ijzersterk speelde.

In de 69ste minuut haalde ik de moegestreden Bergwijn van het veld en bracht Ünüvar. 3 minuten later raakte Brobbey geblesseerd (hamstring) en werd vervangen door Mikautadze. Weer 5 minuten later werd Akpom in de 16 neergelegd en kregen wij met instemming van de VAR en penalty, die invaller Mikautadze voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 2 : 0 en in dezelfde minuut haalde ik Sosa en Akpom naar de kant. Voor hen kwamen Sanchez en Borges. Kort daarna werd Berghuis tegen zijn enkel geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Strompelend bleef Berghuis in het veld en hij ‘speelde’ de wedstrijd uit. Ofschoon PEC keihard de duels inging, kregen zij geen enkele kaart, wel mijn mannen maar liefst 3 stuks voor protesteren.

Enfin, deze toch wel matige wedstrijd eindigde in 2 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

822.jpg

823.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

825.jpg

826.jpg

In 4 dagen spelen wij wederom een thuiswedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League tegen Società Sportiva Lazio (afgekort SS Lazio) beter bekend als kortweg Lazio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht op 9 januari 1900.

Spoiler

824.jpg

827.jpg

Bij regenachtig weer en voor 54.324 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling zonder de geblesseerden Hato, Rensch, Berghuis en Brobbey. In hun plaats heb ik vandaag Avila, Sanchez, Ünüvar en Bergwijn (als spits) opgesteld. Lazio kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is Jan Claes.

828.jpg

Ondanks alle vooraf gemaakte afspraken werden wij door onze Italiaanse tegenstander gewoon verrast en keken vanaf de 16de minuut tegen een achterstand aan. Avila leek niet in staat om Castellanos van het inkoppen van de bal af te kunnen houden. 0 : 1 en een zeer slecht begin, temeer, omdat Lazio precies deed, wat ik van hun verwachtte. Na het doelpunt trokken ze zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en hun befaamde ‘catenaccio’ voetbal, was er voor ons, tenminste in de eerste helft, geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 1, ofschoon wij toch wel het betere team waren. Bovendien maakten zij er een volledig fysieke wedstrijd van. Onze gelegenheidsspits Bergwijn werd behoorlijk aangepakt en kreeg geen poot aan de grond.

Ook in de tweede helft lukte het ons amper om doelgevaarlijk te worden, tot de 59ste minuut. Want in de 60ste minuut was het jonkie Ünüvar, die de gelijkmaker in het netje schoot. 1 : 1 en dat gaf weer hoop. Uit voorzorg haalde ik in de 66ste minuut Taylor naar de kant en bracht Akpom. 5 minuten later was de accu van Ünüvar leeg en hij werd vervangen door Mikautadze. In de 74ste minuut was het invaller Akpom, die voor de 2 : 1 zorgde en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Een minuut later mocht de bont en blauw geschopte Bergwijn geblesseerd gaan douchen en kwam Conceicao.

Het bleef 2 : 1 en waren wij 3 punten en twee geblesseerde spelers rijker.

Spoiler

829.jpg

830.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

833.jpg

834.jpg

831.jpg

Ook in mijn 2de seizoen bij Ajax maken wij kans op de kampioenstitel, want wij draaien verschrikkelijk goed. En dat, ondanks het feit dat de directie mij met een ‘veel te laag salaris’ aan het lijntje probeert te houden. Om eerlijk te zijn, aan een verdere samenwerking met hun had ik al totaal geen zin meer, maar op advies van mijn zaakwaarnemer wil ik dit seizoen nog afmaken, waardoor ik volgens hem mijn kansen vergroot om voor een echte topclub te werken.

832.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse (Stichting Betaald Voetbal "Vitesse-Arnhem") algemeen bekend als Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in de hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Vervolgens kende Vitesse een zware tijd, nadat voorzitter Karel Aalbers noodgedwongen moest vertrekken. In 2010 werd Vitesse de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen kwam. Sindsdien behoren de Arnhemmers weer structureel tot de subtop in de Eredivisie. Vitesse werd nooit landskampioen, maar won in 2017 de KNVB beker. Op de UEFA-ranglijst van de beste clubs in Europa stond Vitesse op 14 oktober 2022 op de 113e plaats met een totaal van 11.000 punten.

Vitesse speelt zijn thuiswedstrijden in stadion GelreDome, dat plek biedt aan ruim 21.000 toeschouwers. De traditionele uitrusting van Vitesse bestaat uit een verticaal gestreept geel-zwart shirt, gebaseerd op de kleuren van de provincie Gelderland en van de familie Van Pallandt.

Spoiler

300.jpg

835.jpg

Bij bewolkt weer en voor 19.932 toeschouwers arriveerden wij in Arnhem in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Vitesse kwam in een 5-3-2 formatie het nog droge veld op en scheids is, gezien mijn ervaringen met hem, helaas Allard Lindhout.

836.jpg

Natuurlijk waren wij veel beter dan de tegenstander en dat hebben wij laten zien ook. In de 6de minuut zorgde Borges voor de 0 : 1 en in de 6de minuut maakte Akpom de 0 : 2. Een prachtig begin maar helaas greep nadien de scheids te pas en te onpas in, waardoor hij ons ‘uit ons spel haalde’.

Met zijn soms wel heel vreemde beoordeling van wedstrijdsituaties en zijn warrig gefluit, zorgde hij voor irritatie bij Hato, Mannsverk en Mikautadze. Bij rust stond het vandaar nog steeds maar 0 : 2, ofschoon Vitesse feitelijk niet aan de bak kwam.

4 minuten na herbegin zorgde Taylor voor de 0 : 3 en twee minuten later, bij een simpel duel om de bal tussen Berghuis en Sema, trok de scheids plots een gele kaart, gevolgd van een …….

Rode-Kaart.jpg

Die hij tot aller verbazing aan Berghuis toonde. Eerlijk is eerlijk, ik heb geen overtreding gezien en de tweede gele kaart (en dus rood) was in mijn ogen gewoon een lachertje. Het kostte enige moeite om de boze Berghuis van het veld te krijgen en ik vroeg mij af, of een beslissend iemand op het veld niet spoedig een bezoek aan ‘Hans Anders’ diende te brengen?

Enfin, wij mochten deze match nu met 10 man uitspelen en in de 61ste minuut haalde ik Borges naar de kant en bracht Tahirovic. 4 minuten later scoorde Gyamfi uit een corner de totaal onverdiende aansluitingstreffer en werd het 1 : 3. Weer 6 minuten later werd Rensch uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids de dader wenste te bestraffen. Voor Rensch kwam Sanchez en ik begon mij steeds meer te ergeren.

In de 76ste minuut greep ik in en haalde Akpom, Mannsverk en Sosa naar de kant. Voor hen kwamen Bergwijn, van den Boomen en Avila. Met de verse krachten konden wij de aanvalspogingen van Vitesse makkelijk tegenhouden. Het bleef    1 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

837.jpg

838.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

840.jpg

841.jpg

842.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wist u dat ik ‘s morgens haast niet meer naar het NIEUWS durf te kijken? Ofschoon wij sportief al de bestaande crisis hebben overwonnen, zijn wij nu weer in een bestuurlijke crisis terechtgekomen. De RVC heeft onze nieuwe algemene directeur Alex Kroes, pas overgekomen van AZ, voorlopig geschorst en wil de samenwerking met hem beëindigen. Hij wordt ervan verdacht ‘te hebben gehandeld met voorkennis’.

Het is verboden om te handelen met voorwetenschap of trachten te handelen met voorwetenschap. Dit staat beschreven in artikel 14 van de Europese Verordening marktmisbruik, de MAR. Daarnaast is het verboden om iemand anders aan te raden of aan te zetten om te handelen met voorwetenschap.

Dit staat min of meer gelijk aan fraude en is dus een strafbaar feit. Misschien is dat de oorzaak van het steeds maar weer uitstellen van het gesprek tussen de RVC en mijn zaakwaarnemer betreffende de door mij geëiste salarisverhoging? Ik was al geen fan van Ajax en wat er ook gebeurt, eind van het seizoen vertrek ik. Misschien kunnen ze dan de veel te duur betaalde assistent-manager en cultuurbewaker Maduro als manager naar voren schuiven? Want hij verdiend meer dan de managers van PSV + Feyenoord samen! Sorry, maar dat moest ik even kwijt.

Ook kreeg ik de indruk, dat er inmiddels hier een machtsstrijd aan de gang is en dat het duo van Praag + van Gaal weer de lakens willen uitdelen. Mocht dit hun lukken, dan zal mijn zaakwaarnemer met hun overleg plegen.

In 3 dagen spelen wij een uitwedstrijd in de Kwartfinale van de Beker in en tegen FC Den Bosch is een club uit het betaald voetbal uit 's-Hertogenbosch die speelt in de Eerste divisie. De club heette eerder ook FC Den Bosch'67 en BVV Den Bosch. Vanaf 1992 is de naam weer FC Den Bosch. Het stadion van FC Den Bosch bevindt zich tussen de velden van amateurvoetbalclub BVV en multisportcomplex Sportiom.

Spoiler

Stadion De Vliert in 's-Hertogenbosch is het stadion van FC Den Bosch en staat in Sportpark De Vliert in de gelijknamige wijk.

839.jpg

843.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 6.500 toeschouwers arriveerden wij in Den Bosch in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling en deze keer wel op de Engelse manier, met zoveel mogelijk reservespelers in de basis. Met de bedoeling, dat een aantal basisspelers  wat rust krijgen.

844.jpg

Den Bosch kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Jeroen Manschot.

845.jpg

Het werd een toch wel zeer matige, zeg maar ‘zakelijke’, wedstrijd zonder echte hoogtepunten. Ofschoon wij dik een half uur nodig hadden om ietwat op gang te komen, speelde het hele team goed tot zeer goed en kwam Den Bosch amper aan de bak. In de 35ste minuut zorgde Mikautadze voor de openingstreffer en dat werd ook de ruststand. 0 : 1 en wel volledig verdiend.

In de 66ste minuut zorgde Akpom voor de 0 : 2 en invaller Bergwijn in de 80sgte minuut voor de 0 : 3 eindstand.

Spoiler

846.jpg

847.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

849.jpg

Pas in 11 dagen spelen wij de volgende thuiswedstrijd en wel tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen.

Spoiler

848.jpg

850.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.155 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, weer met Brobbey als linkerspits. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Edwin de Graaf.

851.jpg

Natuurlijk wilden wij deze wedstrijd niet met vol gas beginnen, maar als je Brobbey in de spits hebt staan, dan is een rustige opbouw niet mogelijk. De ballen worden zo snel mogelijk naar voren gespeeld en iedereen probeert Brobbey in scoringspositie te brengen. Vandaar ook, dat hij al in de 11de minuut een strakke voorzet van Borges in het vijandelijke doel tikte. 1 : 0 en het openingsdoelpunt is een feit.

Sparta trok zich begrijpelijkerwijs gelijk terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvalspogingen teniet te doen. Pas in de 42ste minuut was het wederom Brobbey, die een voorzet van Bergwijn in een keer in het doel schoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien.

2 : 0 en dat was dan ook de ruststand. Natuurlijk heb ik mijn mannen in de rust verteld, om het in de tweede helft was kalmer aan te doen en vooral mogelijke blessures te voorkomen. Uit een vrije trap van Sosa in de 53ste minuut was het de opgekomen Sutalo, die de bal in het doel kopte. 3 : 0 en dat was het dan ook. Het gas ging eraf en wij beperkten ons tot controle van deze match. Pas in de 88ste minuut greep ik in en haalde alleen de vermoeide Mannsverk van het veld en bracht van den Boomen.

Heft bleef 3 : 0 en iedereen was tevreden.

Spoiler

852.jpg

853.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

857.jpg

855.jpg

De voor contracten verantwoordelijke TD heeft aan speler Mannsverk een nieuw contract aangeboden met een verdubbeling van het salaris, dus i.p.v. €65K p/mnd €122K. De speler en zijn manager hebben dit geweigerd en eisten €175K p/mnd. Mannsverk heeft het niveau niet, om een dergelijk bedrag bij ons te verdienen en dus heeft de TD een nieuw bod gedaan. Maar ook dat hebben ze geweigerd en maar liefst €225K geëist. Of de ‘ontevreden spelers’ hiervan op de hoogte zijn, waag ik te betwijfelen. Bovendien behalve Hato zijn het allen geen basisspelers, dus waar hebben wij het over? Van dit soort ‘geintjes’ hou ik niet. Voorlopig is Mannsverk geen basisspeler meer, totdat hij weer normaal doet.

In 6 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het eigen stadion De Adelaarshorst.

Go Ahead, de club waaruit Go Ahead Eagles is voortgekomen, werd op 2 december 1902 opgericht als Be Quick. Bij de toetreding tot de NVB in 1905 werd de clubnaam veranderd in Go Ahead. Op 31 juli 1971, bij de splitsing van de amateur- en de proftak, werd op voorspraak van toenmalig trainer-coach Barry Hughes de toevoeging Eagles aan de naam toegevoegd. De amateurs gingen verder als D.V.V. Go Ahead.

Spoiler

De Adelaarshorst is een voetbalstadion in Deventer, gelegen aan de Vetkampstraat. Het stadion wordt sinds 1920 bespeeld door Go Ahead Eagles, en draagt sinds 1971 zijn huidige naam. De Adelaarshorst is een sfeervol stadion vanwege zijn ligging, bouw en verleden. Het bouwwerk is gesitueerd te midden van een woonbuurt in de wijk Voorstad. De tribunes staan kort op het veld, zoals vaak te zien is in Engeland.

854.jpg

856.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 9.979 toeschouwers arriveerden wij in Deventer in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met van den Boomen in de basis en Mannsverk op de bank. GAE kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Alex Bos.

858.jpg

Omdat wij in 4 dagen in de Halve Finale van de Beker tegen Feyenoord moeten aantreden, heb ik mijn mannen verzocht, mogelijk eventuele blessures te voorkomen en deze match rustig maar winnend af te sluiten. En dat deden ze ook. In de 21ste minuut was het Brobbey, die als aangever fungeerde en met een strakke pass Akpom in stelling bracht. Akpom tikte de bal feilloos binnen. 0 : 1 en een goed begin. Zes minuten later kregen wij een vrije trap vanaf een meter of 26 en van den Boomen nam deze voor zijn rekening. Hij schoot hem perfect binnen. 0 : 2 en dat vroeg om meer, maar dat lukte niet meer in de eerste helft. Het bleef 0 : 2.

Drie minuten na herbegin was het wederom Brobbey, die als aangever fungeerde. Deze keer gaf hij een strakke voorzet die door Akpom in het doel werd gekopt. 0 : 3 en dat was het dan ook. Het gas ging eraf en wij controleerden alleen nog maar deze match. In de 77ste minuut haalde ik Sosa en Akpom naar de kant en bracht Avila en Mikautadze. 6 minuten later mocht ook van den Boomen gaan douchen en kwam dwarszitter Mannsverk (als wij hem willen verkopen, moet die zich wel laten zien). In de 89ste minuut mochten ook nog Rensch en Brobbey vertrekken en kwamen Sanchez en Borges.

Het bleef 0 : 3, want GAE was niet in staat om ons pijn te doen.

Spoiler

859.jpg

860.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

861.jpg

In 4 dagen spelen wij in de Halve Finale van de Beker uit in en tegen Feyenoord Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland.

Dit seizoen hebben wij tot nu toe maar een keer tegen hun gespeeld en deze uitwedstrijd hebben wij toen met 0 : 1 gewonnen.

862.jpg

Bij bewolkt weer en voor 51.117 toeschouwers arriveerden wij in een kolkende Kuip in Rotterdam in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ook nu staat weer van den Boomen in de basis en heb ik Mannsverk ‘thuis’ gelaten. Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Denis Higler.

863.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij waren vandaag de veel betere ploeg en dat konden wij hier en nu laten zien. Onze hele ploeg speelde ijzersterk en iedereen van mijn jongens was volledig ‘in zijn nopjes’. Hoe het kwam mag Joost weten, maar Feyenoord had vandaag geen antwoord op onze vloeiende acties.

In de 26ste minuut was het Bergwijn, die een strakke pass van Taylor feilloos in het doel schoot en voor de openingstreffer zorgde. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. De enorm imponerende Rensch zorgde in de 58ste minuut met een strakke voorzet ervoor, dat Akpom de bal rustig binnen kon tikken. 0 : 2 en het publiek werd stil, behalve de ……. scheids Higler, die het zuivere doelpunt gewoon afkeurde. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien.    0 : 2 en wij waren op de goede weg.

Brobbey scoorde vandaag niet, maar zorgde wel voor een assist door invaller Mikautadze in de 85ste minuut met een slimme steekpass alleen voor de keeper te zetten en Mikautadze zorgde cool voor de 0 : 3.

Spoiler

864.jpg

865.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites