Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

EREdivisie-banner-final.jpg

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

261.jpg

262.jpg

263.jpg

264.jpg

Pas in 6 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Heracles Almelo, een Nederlandse betaald-voetbalclub uitkomend in de Eredivisie uit Almelo. Heracles Almelo is een van de oudere voetbalclubs in Nederland en is opgericht op 3 mei 1903. Heracles Almelo is in het verleden twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. In het seizoen 2012 wist de club voor het eerst in haar geschiedenis de bekerfinale te bereiken. De club speelt in stadion Erve Asito (voorheen Polman Stadion) dat sinds de verbouwing in 2015 een capaciteit heeft van 12.080 toeschouwers.

Spoiler

Erve Asito, voorheen het Polman Stadion, is het thuisstadion van de Almelose voetbalclub Heracles Almelo. Hierin wordt gespeeld op kunstgras. Eerder speelde Heracles Almelo in het inmiddels afgebroken stadion aan de Bornsestraat in Almelo.

260.jpg

265.jpg

Geteisterd door sneeuwbuien en voor slechts 9.555 toeschouwers arriveerden wij in Almelo in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De wegwillende rebelse Bergwijn staat wel gewoon in de basis en ook de niet helemaal fitte Avila mag mee doen. Heracles kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Denis Higler.

Ondanks het toch wel pokkenweer begonnen wij sterk en met vol gas aan deze wedstrijd en al in de derde minuut, uit onze eerste corner, kwam de bal voor de voeten van de opgerukte Sutalo, die hem volley in het doel knalde. En ja hoor, waar ik al bang voor was, gebeurde! De scheids, die in mijn ogen te vaak uitblinkt in arrogantie, keurde het zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en wij stonden terecht voor. Nog geen 2 minuten later, terwijl mijn mannen nog stonden te juichen, kopte Hornkamp de bal in ons doel. Rulli stond erbij en keek ernaar. En dat deed ook de scheids, alleen deed hij wel iets. Namelijk hij keurde ook dit zuivere doelpunt af en weer greep de VAR in en moest hij zichzelf corrigeren. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit.

Weer 4 minuten later kregen wij een, mijns inziens nogal goedkope, penalty, die Mikautadze voor zijn rekening nam. Zijn bijzonder slap schot was een prooi voor keeper Brouwer. Het bleef dus 1 : 1. Maar wij bleven pressen en in de 19de minuut was het Brobbey, die voor de 1 : 2 zorgde. 11 minuten later was ook Bergwijn ter plekke, om de 1 : 3 binnen te schieten. Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 43ste minuut kregen wij wederom een penalty, maar wel met goedkeuring van de VAR en ook deze mocht Mikautadze nemen. Deze keer schoot hij de penalty feilloos binnen. 1 : 4 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft deden wij het iets rustiger aan en probeerden de wedstrijd te controleren. Tot de 71ste minuut, toen kreeg Borges het op zijn heupen en hij schoot de bal in het doel. 1 : 5 en ja hoor, waarom die eigenwijze en arrogant scheids ook dit zuivere doelpunt af meende te moeten keuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR weer in en hij moest hem geven. 1 : 5 en volledig verdiend. 7 minuten later haalde ik Sosa en Borges naar de kant en bracht Salah-Eddine en Akpom.

In de 84ste minuut lukte het Laursen de bal in ons doel te schieten, omdat Rulli niet reageerde. 2 : 5 en nu werd dit doelpunt niet afgekeurd. 5 minuten later haalde ik uit voorzorg Rensch van het veld, omdat hij met de scheids in discussie wilde treden. Voor hem kwam Gaaei. Het bleef 2 : 5 en de punten gaan mee naar huis.

Wel moet ik bekennen, dat ik mij weer 94 minuten aan de scheids heb zitten ergeren. Zijn optreden, zijn manier van doen en zijn rare beslissingen. Tegen Heracles floot hij 17 overtredingen en ze kregen slechts 1 gele kaart. Tegen ons floot hij 7 keer en wij kregen 3 gele kaarten. Sorry, dat ik het zeg, maar het leek weer nergens op.

266.jpg

266a.jpg

Spoiler

267.jpg

268.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

272.jpg

273.jpg

274.jpg

271.jpg

270.jpg

Pas komende zaterdag spelen wij weer en wel thuis tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal.

Spoiler

Het seizoen 2023/24 is het 111e jaar in het bestaan van PSV. De Eindhovense voetbalclub neemt in deze jaargang voor het 68e opeenvolgende jaar deel aan de Eredivisie en aan de toernooien om de TOTO KNVB Beker en de Champions League.

269.jpg

275.jpg

Spoiler

276.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 54.529 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PSV, onze directe concurrent met mogelijkerwijs technisch sterkere spelers, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Jochem Kamphuis.

Het eerste halfuur was het min of meer een toch wel ietwat gelijkwaardige wedstrijd, wel met meer balbezit voor PSV. Bovendien had coach Peter Bosz zijn huiswerk gemaakt en zijn spelers zorgden ervoor, dat mijn spitsen Brobbey en Mikautadze, amper aan de bak kwamen. Onder normale omstandigheden is onze aanval ons sterkste wapen, nu onze spitsen min of meer uitgeschakeld werden, leken wij plots achterin ijzersterk te zijn. Onze defensie stond als een huis en bleef makkelijk overeind.

Natuurlijk had ik ook mijn huiswerk gemaakt en Luuk de Jong + Noa Lang ‘aan de ketting gelegd’, waardoor PSV niet echt gevaarlijk werd. Maar door alleen de spitsen uit te schakelen, ben je er nog niet. Ook de zeer belangrijke Schouten + Boscagli werden in hun doen en laten beperkt en werd het Ramalho heel moeilijk gemaakt.

Uit een van onze corners in de 38ste minuut lukte het de opgerukte Sutalo de bal op doel te schieten. Zijn schot raakte het bovenbeen van Ramalho en caramboleerde over de doellijn. Plots stond het 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Natuurlijk probeerde PSV in de tweede helft via massale aanvallen de achterstand in te lopen en weg te werken, maar wij konden wel of niet makkelijk standhouden. In de 73ste minuut haalde ik de moegestreden van den Boomen naar de kant en bracht Akpom. 5 minuten later mocht ook de zwakspelende Brobbey gaan douchen en kwam Borges, onze snelste speler, om voorin voor wat meer druk te zorgen. In de 83ste minuut haalde ik Rensch + Sosa van het veld, die volledig op waren. Voor hen kwamen Gaaei en Avila.

Het slotoffensief van PSV had geen succes en het bleef 1 : 0. Achteraf mag ik zeggen, dat wij deze overwinning feitelijk te danken hadden aan het ijzersterke spel van keeper Rulli, Rensch, Sutalo, Hato en Sosa. Deze gasten mogen dan wel technisch misschien iets te kort komen, maar hun inzet vandaag was fenomenaal.

277.jpg

Spoiler

278.jpg

279.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

281.jpg

283.jpg

Gisteravond had ik een Skypeonderhoud met de adviseur van de club, de heer Louis van Gaal. Nou ja ‘adviseur’? Zeg maar ‘grote baas op de achtergrond’. In de eerste plaats feliciteerde hij mij met de momenteel zeer goede resultaten en het feit, dat tegenwoordig alle spelers hun best deden. Ofschoon de wat hij noemde ‘aankopen van den Duitser’ inmiddels ED niveau hebben, zijn er volgens hem alleen Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Taylor, van den Boomen en jonkie Hato, die het Ajax-niveau halen. Ook had hij vernomen, dat Bergwijn en Berghuis weg willen.

Dat kon ik beamen, maar ik kon hem er ook van overtuigen, dat de juiste opvolgers reeds klaargestoomd werden en straks beschikbaar zijn. Al met al was de heer van Gaal met ‘ons werk’ tevreden.

In drie dagen spelen wij in de Kwartfinale van de Beker thuis tegen Nijmegen Eendracht Combinatie kortweg N.E.C., een Nederlandse profvoetbalclub uit Nijmegen. De club is opgericht op 11 april 1910, na een fusie tussen Eendracht en NVV Nijmegen. De clubkleuren zijn rood, groen en zwart. Het logo verwijst met de tweekoppige adelaar naar het wapen van Nijmegen.

Spoiler

280.jpg

282.jpg

Bij sneeuwbuien en voor 53.080 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. NEC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Edwin de Graaf.

Wij begonnen goed, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en in de 7de minuut was het uiteraard rechterspits Brobbey, die voor de openingstreffer zorgde. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 0 en een goed begin.

Maar dat was het dan ook. Want NEC trok zich volledig terug en verdedigden compact en met hand en tand. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0 en bovendien begon de scheids voor alles en nog wat te fluiten.

Ofschoon wij de veel betere ploeg waren, lukte het ons niet, dit in doelpunten uit te drukken. Pas in de 81ste minuut was het wederom Brobbey, die voor de 2 : 0 zorgde. In de 95ste minuut, uit een van de schaarse corners van NEC lukte het ene Tibidi de bal in ons doel te koppen. 2 : 1 maar niemand raakte in paniek. Nog geen minuut later was wederom Brobbey ter plekke om met een zatte volley de bal in het doel te knallen en onze en zijn derde doelpunt te maken. Dus een hattrick. Vier minuten later floot de scheids af en wacht de halve finale op ons.

284.jpg

Spoiler

285.jpg

286.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

288.jpg

289.jpg

290.jpg

291.jpg

In 5 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01.

Spoiler

De thuisbasis van sc Heerenveen is sinds 1994 het Abe Lenstra Stadion, vernoemd naar de oud-voetballer Abe Lenstra die in 1985 overleed. Er kunnen momenteel 27.224 toeschouwers plaatsnemen in het stadion. Dit betekent in theorie dat bijna alle inwoners van de plaats Heerenveen (30.661 inwoners) als toeschouwer in het stadion plaats kunnen nemen.

287.jpg

292.jpg

Geteisterd door sneeuwbuien en voor 22.928 toeschouwers arriveerden wij in Heerenveen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Heerenveen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Robin Gansner.

Ondanks het slechte weer begonnen wij zeer goed en met vol gas. Al in de 4de minuut zorgde middenvelder van den Boomen voor 0 : 1. Na die doelpunt trok zich Heerenveen volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Uit een van hun schaarse counters kregen wij in de 39ste minuut door Olsson de gelijkmaker om de oren. Als keeper Rulli op tijd had gereageerd, had hij dit doelpunt ongetwijfeld kunnen voorkomen. Spijtig maar waar, bij rust stond het 1 : 1 en niet eens tegen de verhoudingen in. De weer herstelde Taylor en ook Mannsverk kregen het aardig te verduren en hadden moeite, om overeind te blijven.

Doordat Sosa al geel op zak had, haalde ik hem in de 69ste minuut eraf en brach Salah-Eddine. Nog geen 2 minuten later was het weer prijs. Invaller Köhlert, net 2 minuten in het veld, zorgde met een slap schot voor de 2 : 1. Ook deze bal had Rulli kunnen en moeten hebben. In dezelfde minuut haalde ik de zwak spelende Taylor naar de kant en bracht Akpom. 6 minuten later haalde ik ook Rensch naar de kant, die totaal vermoeid was. Voor hem kwam Gaaei.

Akpom en Gaaei zorgden gelijk voor meer druk naar voren en toen begon de Brobbey-show. In de 81ste minuut zorgde hij met een volley voor de gelijkmaker, 2 : 2 en in de 87ste minuut was hij ter plekke om de 2 : 3 binnen te tikken. Maar helaas, nog geen 4 minuten later was het Barcelo die een schot op ons doel afvuurde en doordat Rulli te laat reageerde, stond het plots 3 : 3 en begon ik te balen.

Onze keeper was matig, zeer matig, maar Heerenveen had Noppert, die momenteel in een behoorlijk dip verkeerd. Bovendien hadden wij Brobbey en in de 92ste en 96ste minuut zorgde hij ervoor, dat wij met 3 : 5 voorkwamen. Hij schoot er vier doelpunten bij Noppert binnen, dus o.a. een hattrick en als u het mij vraagt: Oranje heeft weer een echte spits.

De wedstrijd eindigde in 3 : 5 en eerlijk is eerlijk, wij waren niet beter, maar wel efficiënter.

293.jpg

293a.jpg

Spoiler

294.jpg

295.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

296.jpg

297.jpg

298.jpg

299.jpg

In 7 dagen spelen wij thuis en wel wederom tegen NEC (Nijmegen Eendracht Combinatie) uit Nijmegen.

300.jpg

Geteisterd door sneeuwbuien maar toch voor 53.198 toeschouwers verschenen wij in de puut aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de net weer enigszins herstelde Rulli in het doel en Mikautadze als linkerspits. NEC kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte witte veld op en scheids is vandaag Allard Lindhout.

Wij hadden een dikke 10 minuten nodig om op gang te komen en eerlijk is eerlijk, de complete eerste helft werd als het ware een perfecte Onemanshow en wel van de in de media volledig verguisde Goerges Mikautadze. In de 12de minuut werd hij bediend met een strakke voorzet door linksback Sosa en hij tikte de bal in het doel. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn mening herzien. 1 : 0 en een goed begin.

Nog geen 5 minuten later werd Brobbey in de box neergelegd en kregen wij, doordat de VAR wederom in moest grijpen, een terechte penalty, die Mikautadze voor zijn rekening nam. Hij schoot ook deze penalty feilloos binnen. 2 : 0 en dat gaf een goed gevoel. In de 37ste minuut gaf Brobbey een slimme breedtepass op Mikautadze, die door hem in het doel werd getikt. En ook dit zuivere doelpunt werd door de scheids afgekeurd. Weer greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Ofschoon de scheids over het algemeen redelijk tot goed floot, begon ik mij nu toch steeds meer aan deze gast te irriteren. Gelukkig werd het rust en konden wij met een 3 : 0 voorsprong de kleedkamers opzoeken. In de kleedkamer feliciteerde de staf en het team Mikautadze, die een heuse hattrick had gemaakt.

In de tweede helft trok zich NEC volledig terug en probeerde onze aanvallen vanuit een zeer solide en compacte defensie tegen te houden. Maar wij hadden bloed gelekt en bleven aanvallen. In de 73ste minuut greep ik in en haalde beide backs (Rensch + Sosa) naar de kant. Voor hen kwamen Gaaei en Avila. 5 minuten later mocht ook van den Boomen gaan douchen en kram Akpom. Net koud in het veld kreeg Akpom in de 80ste minuut een steekpass van Brobbey in zijn voeten en hij tikte de bal rustig in het doel. 4 : 0 en het publiek genoot. Nog geen minuut later was het Brobbey, die met een solo alles en iedereen passeerde en de bal in het doel schoot. 5 : 0 en daar kun je mee thuiskomen. Na deze treffer haalde ik de moegestreden Mannsverk naar de kant en bracht Tahirovic.

Het bleef 5 : 0 en ons publiek ging tevreden naar huis, want Ajax leeft weer. Ook al is het nu zonder 'godenzonen'.

301.jpg

Spoiler

302.jpg

303.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

305.jpg

306.jpg

307.jpg

308.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland en speelt zijn thuiswedstrijden in het AFAS Stadion te Alkmaar. AZ, een afkorting voor Alkmaar Zaanstreek-combinatie, ontstond in 1967 als AZ’67 uit een fusie tussen Alkmaar '54 en FC Zaanstreek. Het woord combinatie in de naam liet men al snel varen en ook de toevoeging ’67 is sinds 1986 uit de naam verdwenen. Net als tussen juli 1976 en juni 1982 hoort de club sinds seizoen 2004/05 opnieuw bij de (sub)top van Nederland. Sinds 1998 speelt de tweevoudig landskampioen onafgebroken in de Eredivisie. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond AZ op 25 april 2023 op de 37e plaats met een totaal van 47.500 punten. De club staat bekend om de sterke jeugdopleiding, in het seizoen 2022/2023 werd door AZ als eerste Nederlandse club de UEFA Youth League gewonnen.

Spoiler

Het AFAS Stadion is een Nederlands voetbalstadion in Alkmaar. Het is het stadion waar de Nederlandse voetbalclub AZ zijn thuiswedstrijden speelt. Het stadion heeft een capaciteit van 19.478 toeschouwers.

304.jpg

309.jpg

Spoiler

310.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor 19.500 toeschouwers arriveerden wij in Alkmaar in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Clay Ruperti.

Uit de opstelling van AZ werd duidelijk, dat ze hun aanvoerder Clasie opofferen om onze spits Brobbey ‘uit te schakelen’. Tja, spijtig voor AZ, wij hebben niet alleen Brobbey, maar volgens mij 6 basisspelers, die over scorend vermogen beschikken. En inderdaad, het lukte Clasie om Brobbey het spelen onmogelijk te maken en dus was het linksback Sosa, die in de 7de minuut uit een vrije trap van van den Boomen de bal volley in het doel knalde. 0 : 1 en een goed begin.

20 minuten later was het Taylor, die een voorzet van Rensch in het doel kon koppen, doordat keeper Ryan onder de bal doordook. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 2 halverwege de eerste helft en dat tegen een directe concurrent. Ik was tevreden.

Na ons tweede doelpunt trok zich AZ volledig terug en met 2 bussen voor de 16 lukte het ons niet meer, door hun zeer compacte defensie doelgevaarlijk te worden. Bij rust stond het nog steeds 0 : 2.

Ook in de tweede helft waren wij de betere ploeg, maar wij scoorden niet meer. In de 74ste minuut greep ik in en haalde Mannsverk naar de kant. Voor hem kwam Akpom (een van de multifunctionele spelers die ‘den Duitser’ heeft gehaald en die op alle posities van het middenveld en de aanval kan spelen). 6 minuten later mocht Sosa gaan douchen en kwam Avila (ook eentje die als back en of centrale verdediger zijn mannetje staat). In de 91ste minuut haalde ik nog de moegestreden Rensch naar de kant en bracht Gaaei. AZ lukte het niet om gevaarlijk te worden en wij konden deze match controlerend uitspelen. Het bleef dus 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis.

311.jpg

Spoiler

312.jpg

313.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

314.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de Beker en wel wederom tegen AZ. In dit seizoen wordt dit al de derde keer dat wij tegen elkaar moeten.

315.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 54.642 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is (helaas) Serdar Gözübüyük. Waarom ik zeg: helaas? Ooit heb ik gezegd dat ik zijn achternaam niet uit kon spreken en dat blijft hij mij blijkbaar kwalijk nemen. Ben benieuwd, wat hij vandaag doet?

Ofschoon ons hele team ijzersterk speelde, lukte het ons niet om in het eerste kwartier van de wedstrijd echt gevaarlijk te worden. En toen kwam de 18de minuut. Bij een duel om de bal tussen linksback Sosa en Sugawara, kreeg Sosa een brutale trap tegen zijn knie en was voor Sosa deze wedstrijd afgelopen. Zwaar geblesseerd werd hij van het veld gedragen en volgens onze medici zullen wij hem minimaal 2 maanden moeten missen. Hij werd vervangen door Salah-Eddine. Wat mij wel verbaasde was het feit, dat de scheids niets deed en de dader ermee wegkwam. Bij rust stond het zodoende nog steeds 0 : 0 en ik baalde als een stier.

Tijdens de rust heb ik mijn mannen min of meer weer gemotiveerd en in de tweede helft ging het gas er weer op. In de 61ste minuut was het Brobbey, die voor de langverwachte openingstreffer zorgde en 5 minuten later scoorde Taylor de 2 : 0. Eerlijk is eerlijk, een last viel van mijn schouders en in de 72ste minuut was het weer Brobbey, die voor de 3 : 0 zorgde. Waarom de scheids met de voor mij onuitspreekbare achternaam dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en heeft hij zijn beslissing gecorrigeerd. 3 : 0 en het doelpunt telde.

Dat ik deze scheids nooit op mijn verjaardag uit zal nodigen, zult u ongetwijfeld begrijpen, want ook nu floot hij haast alleen maar tegen ons en de enige die gele kaarten kreeg, zijn wij. Enfin, het bleef 3 : 0 en wij zijn de terechte winnaar.

316.jpg

Spoiler

317.jpg

318.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

322.jpg

323.jpg

324.jpg

326.jpg

327.jpg

321.jpg

320.jpg

In 3 dagen spelen wij thjuis tegen mijn voorgaande club FC Utrecht, een Nederlandse betaaldvoetbalclub, die uitkomt in de Eredivisie.

Spoiler

319.jpg

325.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 53.849 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Dit is uiteraard voor mij een zeer belangrijke wedstrijd, want wij spelen tegen de club waarmee ik verleden seizoen als interim-manager min of meer furore heb gemaakt en waarvan ik heden, hoe dankbaar ik voorzitter van Seumeren ook ben, beslist niet wil verliezen. Utrecht kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Joey Kooij. En eerlijk is eerlijk, ik ben het nog steeds niet eens met het feit, dat hij wedstrijden van ons mag fluiten. Tenslotte is hij nog altijd de schoonzoon van F. de Boer en dat is naast Sjaak Swart in mijn ogen nog altijd de personificatie van Ajax. Hoe correct deze scheids ook mag fluiten, ik blijf erbij, dat dit niet hoort.

Enfin, en nu naar deze wedstrijd. Een dik half uur was het een min of meer gelijkwaardige wedstrijd, toch werden wij in de 37ste minuut onaangenaam verrast, toen middenvelder Iqbal met een nauwkeurig schot onze keeper Rulli passeerde. 0 : 1 en geen goed begin. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en met een brede grijns op zijn gezicht liep manager Jans naar de kleedkamer.

Dat ik mijn mannen in de rust even duidelijk heb verteld, wat ik in de tweede helft wilde zien, spreekt vanzelf. En ja hoor, 3 minuten na herbegin zorgde Taylor met een slimme steekpass ervoor, dat Brobbey in scoringspositie kwam en als de ‘huidige Brobbey’ in de 16 in balbezit komt, dan rinkelt de kassa. Zijn schot was uiteraard raak en de gelijkmaker een feit. 1 : 1 en dat gaf nieuwe moed.

In de 62ste minuut was het de als linksback opererende Hato, die ver opgerukt was en op doel schoot. Zijn schot raakte de paal en de terugketsende bal werd door de razendsnel reagerende Brobbey keihard in het doel geschoten. 2 : 1 en het begon erop te lijken. Nog geen 4 minuten later kregen wij met instemming van de VAR een penalty en die nam Mikautadze voor zijn rekening. Hij schoot de penalty feilloos binnen. 3 : 1 en ik kon de overwinning al voelen.

In de 72ste minuut haalde ik de moegestreden Mannsverk naar de kant en bracht Akpom. Weer 5 minuten later mochten ook Rensch, Sutalo en Hato alvast gaan douchen en kwamen Gooijer, Avila en Salah-Eddine. En toen kwam de 81ste minuut. Wat Booth bezielde mag Joost weten, maar hij ging bij een simpel duel om de bal finaal door het lint en kreeg van de toch wel zeer goed fluitende scheids een directe …….

Rode-Kaart.jpg

Terwijl Booth gefrustreerd van het veld liep, haalde ik Mikautadze naar de kant en stuurde Borges het veld in. Die jongen stond amper in het veld, toen hij al geblesseerd raakte, maar toch in het veld bleef. 4 minuten later, uit een voorzet van invaller Gooijer kopte nota bene Bergwijn de bal in het netje. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 4 : 1 en dat was ook de eindstand.

Eerlijk is eerlijk, in de tweede helft waren wij de veel betere ploeg met 63% balbezit. En bij ons betekend tegenwoordig balbezit: niet de ballen achterin rond blijven spelen, maar zo snel mogelijk naar voren om onze aanvallers te bedienen.

Het publiek was tevreden en uiteraard heb ik achteraf mijn excuses aan Jans en de heer van Seumeren aangeboden.

328.jpg

328a.jpg

Spoiler

329.jpg

330.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

332.jpg

In 4 dagen spelen wij uit in de 16de Finale van de UEFA Europa League en wel in en tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd), een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. De club werd opgericht op 1 juli 1906, door José Alvalade.

Spoiler

Estádio José Alvalade XXI in Lissabon is het thuisstadion van Sporting Clube de Portugal. Het stadion is genoemd naar de oprichter van Sporting José Alvalade. Het stadion heeft een capaciteit van 50.466 toeschouwers. Het werd op 6 augustus 2003 officieel geopend met een vriendschappelijke wedstrijd van Sporting Portugal tegen Manchester United (3-1 winst voor Sporting). De architect was Tomás Taveira.

Het stadion werd gebouwd voor het Europees kampioenschap voetbal 2004, dat in Portugal werd gehouden. Onder andere de halve finale tussen Nederland en Portugal werd er gespeeld. Deze wedstrijd won de titel 'best georganiseerde wedstrijd van het toernooi'.

331.jpg

333.jpg

Bij regenachtig weer en voor 43.107 toeschouwers arriveerden wij in Lissabon in de aanvallende 4-3-2-1 opstelling. Volgens mij is de tegenstander niet alleen op papier de favoriet, maar ook het betere elftal waarschijnlijk straks op het veld. Wij zijn ‘op weg’ om weer tot Eredivisietop door te groeien en kunnen beslist nog geen potten breken op Europees niveau. Maar wij zullen ons best doen. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op.

Tot ieders verbazing lukte het Taylor al in de 2de minuut in slimme steekpass van Bergwijn in het doel te schieten en voor de onverwachte openingstreffer te zorgen. 0 : 1 en toen had ik even de gedachte, dat wij deze wedstrijd konden winnen. Maar uit een corner in de 16de minuut schoot ene Fresneda de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen.

In de 41ste minuut was het Taylor, die met een crosspass Akpom bediende en laatstgenoemde tikte de bal in het doel. 1 : 2 en dat werd ook de ruststand. Eerlijk is eerlijk, wij waren niet de betere ploeg. Sporting was technisch beter, maar wij waren ietwat effectiever. Ook moet ik bekennen, dat Avila en Rensch geen poot aan de grond kregen en onze centrumverdedigers Hato en Sutala en spits Brobbey zeer matig speelden.

In de tweede helft werd de druk van Sporting steeds groter en in de 67ste minuut haalde ik Brobbey van het veld en bracht Mikautadze. 6 minuten later mocht ook de uitgebluste Akpom gaan douchen en kwam Hlynsson. In de 79ste minuut haalde ik ook nog Rensch naar de kant en bracht Gaaei. Ik moet toegeven, dat wij niet sterker werden, maar de invallers konden geen potten breken. Vandaar dat wij in de 89ste minuut alsnog de gelijkmaker om de oren kregen, toen Goncalves de 2 : 2 in ons doel schoot. Jammer, maar niets aan te doen. Wel kan ik zeggen, dat wij min of meer ‘overeind’ bleven omdat Mannsverk + Taylor + Akpom en Bergwijn ijzersterk speelden.

334.jpg

Spoiler

335.jpg

336.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

In 3 dagen spelen wij thuis de volgende competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen.

Spoiler

337.jpg

339.jpg

Spoiler

338.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 53.126 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

340.jpg

Fortuna kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op.

Omdat mijn mannen niet helemaal okselfris waren, werd het een zeer rustige wedstrijd, die wij uiteraard domineerden. In de 13de minuut was het Berghuis, die door Brobbey werd bediend en de bal in het doel schoot. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Uiteraard trok zich heel Fortuna na dit doelpunt terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze toch wel kalme aanvallen af te weren. Pas in de 46ste minuut lukte het Taylor, uit een voorzet van Rensch, de bal in het doel te koppen. 2 : 0 en dat was ook de ruststand.

Ook in de 2de helft waren wij heer en meester maar scoorden niet. In de 67ste minuut haalde ik Avila en Taylor naar de kant en bracht Salah-Eddine en Akpom. En in de 73ste minuut mochten ook Rensch en Bergwijn gaan douchen en kamen Gaaei en Borges. De vermoeide van den Boomen haalde ik in de 79ste minuut naar de kant en bracht Tahirovic. Nog geen minuut later was het invaller Akpom, die een strakke voorzet van invaller Salah-Eddine in het doel schoot. 3 : 0 en dat was tevens ook het eindresultaat.

Natuurlijk hadden wij hoger kunnen en moeten winnen, met 66% balbezit en 18 hoekschoppen, maar het zat er gewoon niet in vandaag, ofschoon het hele team en ook alle invallers zeer goed speelden.

341.jpg

Spoiler

342.jpg

343.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

345.jpg

347.jpg

348.jpg

349.jpg

In 4 dagen spelen wij de thuiswedstrijd in de 16de Finale van de UEFA Europa League tegen Sporting Clube de Portugal.

Spoiler

344.jpg

346.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.397 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de nog niet helemaal fitte Bergwijn in de basis. Hij is een van of te wel de belangrijkste steunpilaar van het team en wil hoe dan ook spelen. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op.

Natuurlijk wilden wij met vol gas beginnen, maar dat deed Sporting ook en zij waren wel succesvol, want al in de 6de minuut zorgde Paulinho voor de 0 : 1 en de openingstreffer was een feit. Eventjes was het balen, maar wij wilden hoe dan ook laten zien, dat wij beter zijn dan de pers en mijn voorganger ons afschilderde. Terecht kregen wij in de 25ste minuut een penalty, die Mikautadze voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 1 : 1 en de verdiende gelijkmaker was een feit. En dat was het dan ook. Weliswaar kregen wij een licht voordeel,maar bij rust stond het nog steeds 1 : 1.

In de 69ste minuut was het Bergwijn, die van een foutje van keeper Adan kon profiteren en de 2 : 1 binnen kon knallen. Nog in dezelfde minuut haalde ik de vermoeide Hato en de toch wel uitgebluste Mikautadze naar de kant en bracht Salah-Eddine (waardoor Avila naar het hart van de defensie verhuisde) en Akpom.

Vier minuten later kregen wij, wel of niet terecht, een penalty tegen, die ene Gyökeres feilloos binnenschoot. 2 : 2 en wederom was er sprake van de gelijkmaker. Nog geen minuut later greep ik in en haalde van den Boomen en de al op zijn tandvlees lopende Bergwijn naar de kant. Voor hen kwamen Hlynsson en Borges. In de 80ste minuut mocht Avila gaan douchen en kwam Gaaei, waardoor Rensch centrumverdediger werd.

Bij het slotsignaal stond het nog steeds 2 : 2 en dus werd er verlengd. In de 96ste minuut haalde ik Rensch nog van het veld en bracht Medic. Invaller Borges zorgde in de 102de minuut per kopbal voor de 3 : 2 en iedereen dacht, dat deze match nu eindelijk beslist was. Maar dat was helaas niet zo, want in de 113de minuut was het Barrose, die voor de gelijkmaker zorgde. 3 : 3 en eerlijk is eerlijk, een verdiende uitslag. Na de verlenging was er dus sprake van een strafschoppenserie en op mijn lijstje stonden de volgende schutters: Taylor, Brobbey, Mannsverk en de invallers Salah-Eddine, Hlynsson en Akpom.

Aan de kant van Sporting lukte het maar 3 penalty’s te verzilveren en Rulli stopte er ook drie. En aan onze kant gingen er ook drie in, Salah-Eddine en Hlynsson misten, maar Akpom zorgde voor de 4e treffer en dus wonnen wij. Wel moet ik bekennen, dat het onderlinge verschil niet groot respectievelijk noemenswaardig was. Wij hadden deze overwinning in elk geval te danken aan het zeer sterke spel van keeper Rulli, Rensch, Mannsverk, Bergwijn, Mikautadze en de invallers Salah-Eddine, Borges en Akpom.

350.jpg

350a.jpg

Spoiler

351.jpg

352.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

354.jpg

355.jpg

356.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse voetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen.

Spoiler

Sparta-Stadion "Het Kasteel" is het stadion van de Nederlandse betaald-voetbalclub Sparta Rotterdam. Het ligt in de Rotterdamse wijk Spangen.

353.jpg

357.jpg

Bij bewolkt maar nog droog weer en voor 10.301 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam- Spangen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

358.jpg

Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en eerlijk is eerlijk, ik vind het een moeilijk te bestrijden ploeg, die het volledig van zijn inzet moet hebben en altijd wel voor een verrassing goed is.

Wij knalden er gelijk met vol gas erop en al in de tweede minuut bediende Taylor met een slimme steekpass de naar binnenstormende Bergwijn, die de bal in het doel tikte. 0 : 1 en een zeer goed begin. Sparta trok zich gelijk volledig terug en voor ons werd het steeds moeilijker om doelgevaarlijk te worden. Pas in de 39ste minuut lukte het Bergwijn met een strakke voorzet Akpom aan te spelen, die de bal feilloos in het doel schoot. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Als je ploeg niet helemaal okselfris is, dan kom je ook niet topfit uit de kleedkamer en het zal u dan ook niet verbazen, dat wij uit de eerste aanvalspoging van Sparta in de 47ste minuut plots een tegentreffer om de oren kregen. 1 : 2 en een hele simpele actie, die ons volledig verraste. Een lange uittrap van keeper Olij naar voren en de lange Lauritsen had geen moeite om onze verdedigers uit te spelen.

In de 63ste minuut haalde ik de moegestreden Taylor naar de kant en bracht Hlynsson. Vier minuten later gaf linksback Avila een strakke voorzet op Brobbey, die Brobbey ijskoud in het doel kopte. 1 : 3 en het gaat de goede kant uit. Een minuut later mochten ook Hato en Avila gaan douchen en kwamen Medic en Salah-Eddine. En in de 73ste minuut haalde ik ook nog Sutalo en Brobbey van het veld en bracht Gaaei en Mikautadze.

Sparta greep steeds meer tot de lange pass op Lauritsen, waarmee wij regelmatig in de problemen kwamen en in de 81ste minuut was het raak, toen Lauritsen onze verdediging de baas was en de bal in ons doel kopte. Sorry, dat ik het zeg, maar Rulli zag ook bij dit toch wel vermijdbare doelpunt slecht uit. Enfin, plots stond het dus 2 : 3 en voelde ik nattigheid. Want ook Vriends verscheen plots voorin en toen werd het steeds fysieker.

In de 98ste minuut kregen wij dan ook terecht een penalty, die invaller Mikautadze voor zijn rekening nam. Zijn toch wel slappe inzet werd door keeper Olij met speels gemak gekeerd en het bleef 2 : 3, hetgeen ook de einduitslag werd.

359.jpg

Spoiler

360.jpg

361.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

363.jpg

365.jpg

364.jpg

Onze volgende competitiewedstrijd is pas in 14 dagen en dan uit in en tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal, dat in de Vrouwen Eredivisie speelt.

Spoiler

Het MAC³PARK stadion in Zwolle is het stadion van PEC Zwolle en heeft een capaciteit van 14.000 toeschouwers. Het stadion is de opvolger van het Oosterenkstadion. Tot 2016 heette het IJsseldelta Stadion.

362.jpg

366.jpg

Bij bewolkt weer en voor 13.431 toeschouwers arriveerden wij in Zwolle in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en van de scheids ben ik op voorhand al niet gecharmeerd, want hij fluit haast altijd tegen ons.

In het eerste kwartier leek het nog gelijkwaardig op te gaan en in de 16de minuut was het Avila, die naar binnenstormde en de bal op doel schoot. Zijn schot raakte het bovenbeen van Bram van Polen en caramboleerde over de doellijn. 0 : 1 en de openingstreffer is een feit. Om dit doelpunt aan van Polen toe te schrijven, vind ik persoonlijk te gek voor woorden. Een kwartier later was het van den Boomen, die met een slimme steekpass Akpom bediende en laatstgenoemde tikte de bal binnen. 0 : 2 en het gaat de goede kant op. Bij rust stond het nog steeds 0 : 2 en wij waren tevreden. Alleen niet tevreden was ik met de scheids, die ons al van twee toch wel totaal onnodige gele kaarten had voorzien.

Ofschoon wij de veel betere ploeg waren, kregen wij in de 50ste minuut een tegendoelpunt van Reijnders om de oren. 1 : 2 en dat was balen. In de 63ste minuut haalde ik Taylor naar de kant en bracht de weer herstelde Berghuis. 6 minuten later mocht ook Hato gaan douchen en kwam Medic. In de 71ste minuut zorgde Bergwijn voor een voorzet op maat, die Akpom volley kon nemen en in het doel kon schieten. 1 : 3 en ik kon de overwinning al ruiken.

Mijn laatste wissels deed ik in de 79ste minuut, door Sutalo, Avila en Mannsverk naar de kant te halen. Voor hen kwamen Gaaei, Salah-Eddine en Tahirovic. Het bleef 1 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

367.jpg

Spoiler

368.jpg

369.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

374.jpg

376.jpg

377.jpg

371.jpg

372.jpg

Het ‘veel te duur betaalde brandhout’, hetgeen ‘den Duitser’ heeft binnengehaald, doet het zo gek nog niet. Weliswaar is het geen absolute top, maar dat kan ook niet in deze prijsklasse. Wel zijn deze gasten leergierig en ze zijn in staat om zich het snot voor de ogen te werken. Het resultaat is duidelijk. Als je met deze gasten op een normale en fatsoenlijke manier om kunt gaan, dan stellen ze je niet teleur. Van een degradatieplek zijn ze opgeklommen tot de eerste plaats op de ranglijst en samen met PSV strijden ze nu om het kampioenschap.

373.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer.

Spoiler

370.jpg

375.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.132 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met jonkie Salah-Eddine als linksback in de basis, omdat Sosa en Avila geblesseerd zijn en ik Hato heb beloofd, dat hij als centrumverdediger mag spelen. Ook GAE kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Makkelie.

Uit onze eerste corner in de 6de minuut tikte de opgerukte Salah-Eddine de bal probleemloos over de doellijn. 1 : 0 en een zeer goed begin. In de 18de minuut was het Borges, die een pass volley kon nemen en in het vijandelijke doel kon knallen. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. Kuipers probeerde in de 31ste minuut onze rechtsback Rensch onderuit te schoffelen, waarbij hij zichzelf blesseerde en gewisseld werd. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft werd onze linksback Salah-Eddine brutaal uit de wedstrijd geschopt. De arrogant overkomende scheids greep niet in. Jonkie Gooijer, die indien nodig ook op links kan spelen, nam de plek van Salah-Eddine over.  Ruststand 2 : 0.

Hoe dan ook waren wij gewoon de veel betere ploeg en was duidelijk, dat er voor GAE hier vandaag niets te halen valt. In de 70ste minuut haalde ik uit voorzorg Sutalo en Mannsverk naar de kant en bracht Medic en Hlynsson. Nog geen minuut later was het Bergwijn, die de 3 : 0 binnen tikte. In de 72ste minuut haalde ik ook Hato en Taylor van het veld, enerzijds uit voorzorg en anderzijds omdat Taylor problemen met het gedrag van de scheids kreeg. Voor hen kwamen Gaaei en Tahirovic. Alle invallers deden het goed en in de 92ste minuut kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty, die van den Boomen voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 4 : 0 en dat was het dan ook.

378.jpg

Spoiler

379.jpg

380.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

382.jpg

383.jpg

384.jpg

In mijn opinie wordt deze maand de maand van de waarheid. Wij spelen tweemaal tegen Feyenoord, 1x in de competitie en 1x in de Finale van de Beker. Dan 2x tegen AC Milan in de Kwartfinale van de UEFA Europa League. Tussendoor nog in de competitie tegen FC Twente en tenslotte nog tegen Excelsior. Met directe concurrent PSV zijn wij klaar, die moeten nu alles winnen om ons bij te houden en of te passeren. En als wij zonder kleerscheuren door deze maand komen, dan ben ik overtuigt, dat wij kampioen worden, want de resterende 3 competitiewedstrijden volgende maand moeten voor ons te doen zijn.

In 3 dagen spelen wij voor de competitie de uitwedstrijd in de Rotterdamse Kuip tegen Feyenoord.

Spoiler

Stadion Feijenoord, in de volksmond De Kuip, is een voetbalstadion in Rotterdam-Zuid. De Nederlandse betaaldvoetbalclub Feyenoord speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion en ook het Nederlands voetbalelftal speelt er regelmatig. Het stadion werd ontworpen door architect Leendert van der Vlugt, van architectenbureau Brinkman en Van der Vlugt. In 1935 werd er begonnen met de bouw; de opening was op 27 maart 1937. De Kuip is na de Johan Cruijff ArenA het grootste voetbalstadion in Nederland. Tevens is De Kuip het stadion waar het Nederlands voetbalelftal de meeste interlands heeft gespeeld. Lilian de Leeuw is anno 2023 de Venue Director.

381.jpg

385.jpg

Spoiler

386.jpg

Bij winderig bewolkt maar droog weer en voor 51.117 enthousiaste Feyenoord-fans arriveerden wij in de Kuip in Rotterdam in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

387.jpg

Om mijnheer Slot een beetje te misleiden, heb ik ook de nog niet helemaal herstelde Brobbey opgestelt, maar omdat ik voldoende en hele goede wisselspelers op de bank heb, maak ik mij hier niet druk om.

Ook Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en wij kunnen dus met 1op1 confrontaties over het hele veld rekenen. Scheids is trouwens Allard Lindhout, niet mijn favoriete scheids.

Het werd inderdaad een zeer fysieke wedstrijd en helaas heeft ook de heer Slot zijn huiswerk gemaakt, want mijn alom geroemde aanvallende voorhoede kwam er vandaag gewoon niet aan te pas. Brobbey werd door Trauner en Mai (een ex-jeugdspeler van Bayern München) gewoon lamgelegd. En Bergwijn en Berghuis hadden niets te vertellen tegen Hartman en Geertruida. En Taylor kon het voorin niet alleen bolwerken. Bovendien lukte het de opgerukte Zerrouki in de 27ste minuut de bal in ons doel te schieten. Waarom de scheids het volgens mij zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 0 en een slecht begin.

Enfin, bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en eerlijk is eerlijk, Feyenoord was in de eerste helft de bovenliggende partij met twee uitblinkers en wel Zerrouki en, u geloofd het niet, Javairo Dilrosun.

In de 63ste minuut, bij een simpel duel om de bal tussen Zerrouki en Mannsverk, raakte eerstgenoemde geblesseerd en werd vervangen door Beelen. Nog in dezelfde minuut greep ik in en haalde de moegestreden Taylor naar de kant. Voor hem kwam Akpom. 5 minuten later mochten ook Sutalo en Mannsverk gaan douchen en kwamen Kaplan en Tahirovic. En in de 74ste minuut haalde ik ook nog Hato en de geblesseerde Bergwijn van het veld en bracht Gooijer en Borges. Onder normale omstandigheden zou ons team nu met al deze wissels zwakker moeten worden, maar dit was tot mijn eigen verbazing niet het geval. Integendeel, ineens kregen wij meer grip op deze wedstrijd.

In de 84ste minuut was het invaller Borges die met een strakke pass Akpom in stelling bracht en Akpom zorgde voor de verdiende gelijkmaker. 1 : 1 en dat was het dan ook. Nadien gebeurde feitelijk niets meer. Het bleef 1 : 1 en met het puntje konden wij wel of niet tevreden zijn.

388.jpg

Spoiler

389.jpg

390.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

392.jpg

393.jpg

394.jpg

395.jpg

In 5 dagen spelen wij thuis in de Kwartfinale van de UEFA Europa League tegen Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië, die op 16 december 1899 door Engelse migranten werd opgericht en uitkomt in de Serie A. AC Milan behoort tot de Europese top. De club won zevenmaal de Europacup I/UEFA Champions League, waarmee het na Real Madrid de club is met de meeste titels. Daarnaast won de club ook driemaal de wereldbeker voor clubteams, eenmaal de FIFA Club World Cup, tweemaal de Europacup II (European Club Winners' Cup) en vijfmaal de Europese Supercup/UEFA Super Cup (samen met FC Barcelona recordhouder van het aantal Europese Supercup/UEFA Super Cup-titels).

Spoiler

391.jpg

396.jpg

Bij regenachtig weer en voor 55.500 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Zowel onze directie alsook onze supporters hoopten op een gelijkspel, maar ik niet. En dat heb ik mijn spelers ook duidelijk gemaakt. Thuis horen wij te winnen en uit is een gelijkspel al voldoende.

Milan kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op, met Giroud in de spits en Reijnders op het middenveld.

Een kleine 20 minuten hadden wij nodig om aan het ‘harmonica-spel’ (bij balbezit met 5 spelers aanvallen en bij balverlies massaal verdedigen) van Milan te wennen. In de 21ste minuut was het rechtsback Rensch die met een strakke pass Taylor bediende en Taylor tikte de bal feilloos binnen. 1 : 0 en een goed begin. Verder kwamen wij in de eerste helft niet, want Milan trok zich volledig terug en de scheids vond het nodig, om zoveel mogelijk van onze aanvalspogingen af te fluiten. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0.

Tot mijn verbazing kregen wij in de 51ste minuut uit heldere hemel ineens de gelijkmaker om de oren. Het schot van Pulisic had een oplettende keeper ongetwijfeld gepakt, maar Rulli helaas niet. Dus stond het 1 : 1 en trokken wij weer in de aanval. Pas in de 64ste minuut lukte het Berghuis met een strakke voorzet Brobbey in stelling te brengen en onze spits schoot de bal feilloos binnen. 2 : 1 en dat vroeg om meer. 1 minuut later haalde ik de moegestreden Taylor naar de kant en bracht Akpom. Omdat de scheids met gele kaart begon te strooien, haalde ik uit voorzorg in de 71ste minuut Hato, die al geel had, naar de kant en bracht Medic. 5 minuten later mocht ook Brobbey inrukken, ‘ie met beslissingen van de scheids niet akkoord was en bracht Mikautadze.

In de 87ste minuut lukte het invaller Mikautadze de bal in het vijandelijke doel te koppen en voor de 3 : 1 te zorgen. Terwijl wij nog stonden te juichen, was het een minuut later Krunic, die de 3 : 2 binnen tikte. Toen raakte Sosa geblesseerd, maar bleef strompelend in het veld, zodat wij deze match met 11 man uit konden spelen. 4 minuten later was het invaller Akpom die de 4 : 2 binnen tikte.

Het bleef 4 : 2, maar toch was ik niet helemaal tevreden. Enerzijds, omdat de scheids haast alles tegen ons floot (zogenaamd 19 overtredingen) en ons van 3 belachelijke gele kaarten voorzag. En anderzijds, omdat Rulli een zeer slechte dag had en beide tegendoelpunten had kunnen voorkomen.

397.jpg

Spoiler

398.jpg

399.jpg

------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

401.jpg

402.jpg

403.jpg

404.jpg

405.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue.

FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking.

Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo.

Spoiler

400.jpg

406.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 53.211 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Twente kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op.

Wij hadden een klein kwartier om op gang te komen en in de 15de minuut was het Bergwijn, die voor de openingstreffer zorgde. 1 : 0 en een goed begin. Zo leek het, maar 9 minuten later was het Ugalde, die voor de gelijkmaker zorgde. Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 32ste minuut zorgde Berghuis voor de hernieuwde voorsprong, door de 2 : 1 binnen te tikken en dat werd ook de ruststand. Doordat Brobbey en Mannsverk vanaf de eerste minuut behoorlijk werden ‘aangepakt’, kregen ze geen poot aan de grond.

Natuurlijk dacht ik, dat wij concurrent Twente in de tweede helft op zouden rollen, maar niets ervan, want ik was de scheids vergeten. Ik zal zijn naam niet noemen, maar deze toch wel arrogante kwal deed zijn best, om ons dwars te zitten en bij een simpel duel om de bal in de 57ste minuut tussen Mannsverk en Steijn, gaf laatstgenoemde een presentatie van de ‘stervende zwaan’ weg en stortte schreeuwend naar de grond. De scheids was er als de kippen bij en trok, zo theatraal als wat, een directe …….

Rode-Kaart.jpg

Ik wist niet wat ik zag en het sloeg werkelijk nergens op. Mannsverk moest het veld verlaten en wij speelden met 10 man verder. Ik greep pas in de 70ste minuut in en haalde uit voorzorg Hato (die ook al geel had) en Berghuis (die de scheids aan wilde pakken) van het veld en bracht Medic en Borges. 7 minuten later mochten ook Gorter, Rensch en van den Boomen gaan douchen en kwamen Rulli, Gaaei en Tahirovic. De invallers zorgden onmiddellijk voor meer druk en in de 82ste minuut was het Taylor, die een vrije trap vanaf een meter of 19 feilloos in het doel knalde. 3 : 1 en dat luchtte op, maar helaas niet lang, want twee minuten later tikte Rots de 3 : 2 binnen. Ondanks de hulp van de scheids lukte het Twente niet meer, om ook voor de gelijkmaker te zorgen. Het bleef 3 : 2 en de punten bleven hier.

407.jpg

Spoiler

408.jpg

409.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

411.jpg

412.jpg

413.jpg

Al in 3 dagen spelen wij wederom een uitwedstrijd en wel in de Kwartfinale van de UEFA Europa League in en tegen AC Milan of Milan genoemd.

Spoiler

Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan (Italië). Het wordt gedeeld door AC Milan en Internazionale, ondanks hun grote rivaliteit.

410.jpg

414.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor maar liefst 75.380 toeschouwers arriveerden wij in Milan in de 4-2-3-1 opstelling.

415.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: voor het merendeel van mijn basisspelers volgen de wedstrijden elkaar te snel op en dat zijn deze gasten (vooral de aankopen door ‘den Duitser’) niet gewend.

Ook Milan kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en de scheids is uiteraard weer een Spanjaard en wel Ricardo De Burgos Bengoetxea en dan weet u het wel, want ik heb steeds het gevoel dat hij ons benadeeld.

Ondanks de 5 niet okselfrisse spelers konden wij in de eerste helft het aanvalsgeweld van Milan indammen en bij rust stond het nog steeds 0 : 0.

In de 59ste minuut kregen wij het eerste doelpunt om de oren, doordat Krunic probleemloos onze achterhoede passeerde en de bal in het doel tikte. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. O.a. heb ik verdediger Medic samen met van den Boomen als VM opgesteld en in de 78ste minuut was het juist Medic, die van een meter of 23 uithaalde en de bal in het doel schoot. 1 : 1 en de toch wel onverwachte gelijkmaker was een feit. Omdat het hele team voor hun doen ijzersterk speelde, konden wij Milan van ons doel afhouden, tot de 93ste minuut. Toen zorgde Luka Romero voor de winnende treffer, 2 : 1, maar dat was het dan ook. Milan mag vanaf nu thuisblijven en wij gaan weer een ronde verder.

Wat de scheids betreft, hij stelde mij niet teleur, maar benadeelde ons waar die kon. Ofschoon Milan ons fysiek behoorlijk aanpakte, loerde hij alleen op onze spelers en kregen Sutalo, Berghuis, Sosa en Medic allen geel, maar Milan helemaal niets. Waarom wij altijd in de Euro League Spaanse scheidsen krijgen, mag Joost weten?

416.jpg

Spoiler

417.jpg

418.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

419.jpg

420.jpg

421.jpg

423.jpg

In 3 dagen spelen wij de Bekerfinale in en tegen Feyenoord. Aangezien deze wedstrijd in de Kuip plaatsvindt, staan wij in wezen al met 1 : 0 achter. Ook al hebben wij in dit seizoen 30 doelpunten meer gemaakt dan Feyenoord, maar wij hebben niet van hun kunnen winnen. De uitslagen waren 3 : 3 en 1 : 1 en eerlijk is eerlijk, ik wil vandaag de beker mee naar Amsterdam nemen.

422.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 51.117 toeschouwers arriveerden wij in de Rotterdamse hel of te wel de Kuip in een 4-2-3-1 opstelling. Ook Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op.

Waarom ik voor deze tactiek heb gekozen? Omdat Feyenoord momenteel in een vormdiep verkeerd en van de laatste 8 wedstrijden er maar 2 heeft gewonnen, 3 gelijkgespeeld en 3 verloren heeft. Vandaar dat ik voor een directe confrontatie (1op1 gevechten over het hele veld) heb gekozen. Bovendien hebben ze momenteel amper scorend vermogen en daar moeten wij gebruik van maken.

In de eerste helft waren wij min of meer gelijkwaardig, tot de 47ste en laatste minuut van deze eerste helft. Toen zorgde Berghuis voor de openingstreffer. 0 : 1 en de Kuip werd stil. Bergwijn gaf in de 77ste minuut een crosspass op de naar binnen stormende invaller Gaaei en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 0 : 2 en wij waren op de goede weg. 8 minuten later was het Brobbey, die met een strakke pass invaller Borges bediende en Borges tikte de bal in het doel. 0 : 3 en de Rotterdamse hel werd muisstil.

0 : 3 en dat bleef het ook. Een verdiende overwinning en de beker gaat mee naar Amsterdam.

424.jpg

Spoiler

425.jpg

426.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

430.jpg

431.jpg

433.jpg

435.jpg

432.jpg

434.jpg

Pas in 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu wel thuis en tegen Excelsior Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam.

Spoiler

427.jpg

436.jpg

Spoiler

437.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 52.859 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Excelsior kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

Eerlijk is eerlijk, ofschoon wij toch wel de duidelijk betere ploeg waren en het hele elftal, met uitzondering van Brobbey, die zijn dag niet had, ijzersterk speelde, lukte het ons niet te scoren. Pas in de 43ste minuut zorgde Akpom, die vandaag op ‘10’ speelde, voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat was ook de ruststand.

Natuurlijk heb ik mijn mannen in de kleedkamer nog even duidelijk gemaakt, wat ik in de 2de helft wilde zien en in de 55ste minuut was het wederom Akpom, die voor de 2 : 0 zorgde. Even ging het gas eraf en lukte het Agrafiotis in de 65ste minuut de aansluitingstreffer binnen te schieten. 2 : 1 en het publiek was eventjes heel erg stil.

Vandaar dat ik in de 71ste minuut ingreep en Hato en Bergwijn naar de kant haalde. Voor hen kwamen Gaaei en Borges. 5 minuten later haalde ik ook nog Sutalo, de zwakspelende Brobbey en Sosa van het veld en bracht Gooijer, Mikautadze en Salah-Eddine.

In de 77ste minuut kregen wij een vrije trap, een meter of 20 van het vijandelijke doel. Van den Boomen legde de bal klaar en zijn keihard schot verdween in de linker onderhoek. 3 : 1 en het publiek werd weer wakker. 12 minuten later zorgde invaller Borges voor de verlossende 4 : 1 en nog geen 2 minuten later was het Akpom die voor de 5 : 1 zorgde en zijn derde doelpunt maakte en dus een hattrick.

438.jpg

Spoiler

439.jpg

440.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

443.jpg

444.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de UEFA Europa League tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen.

Spoiler

446.jpg

445.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 55.284 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. RBL kwam in de door hun in het leven geroepen 4-2-2-2 formatie het nog droge veld op.

Wij begonnen zoals altijd met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en RBL probeerde ons met fysieke kracht af te stoppen. Eentje ging over de scheef, waardoor wij al in de 9de minuut een penalty kregen, die uiteraard Berghuis voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 1 : 0 en een goed begin. Een vervolg kwam er echter niet, tenminste niet in de eerste helft, want bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0.

In de 61ste minuut was het Taylor, die met een slimme pass de opstormende Mannsverk in scoringspositie bracht en Mannsverk nam de bal volley en knalde hem in het doel. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. 6 minuten later haalde ik Hato en de zwak spelende Rensch naar de kant en bracht de weer herstelde Avila en Gaaei. Onmiddelijk konden wij de pressie verhogen en in de 71ste minuut was het wederom Taylor, die met een strakke pass de opkomende linksback Sosa bediende en Sosa schoot de bal feilloos in het doel. 3 : 0 en RBL wist niet wat hun gebeurde.

Nog in dezelfde minuut haalde ik de assistgever Taylor en ook Akpom van het veld en bracht van den Boomen en jonkie Idumbo Muzambo. 6 minuten later mocht ook de moegestreden Brobbey gaan douchen en kwam Mikautadze. Wat RBL ook aanvallend probeerde en deed, wij bleven hun de baas en deze wedstrijd eindigde in 3 : 0 en iedereen was tevreden.

447.jpg

Spoiler

448.jpg

449.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

451.jpg

452.jpg

453.jpg

456.jpg

In drie dagen spelen wij uit en wel in en tegen FC Volendam, een Nederlandse voetbalclub afkomstig uit Volendam. De club is opgericht op 1 juni 1977 als afsplitsing van RKSV Volendam (opgericht als RKAV op 1 juni 1920). Het tenue bestaat uit een oranje shirt en een zwarte broek: daarom wordt de club ook wel 'Het Andere Oranje' genoemd. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Kras Stadion.

Spoiler

Het Kras Stadion (ook wel geschreven als KRAS Stadion) is een voetbalstadion dat vooral wordt gebruikt voor de thuiswedstrijden van FC Volendam. Het Volendam stadion heeft een aantal jaren de naam Veronicastadion gehad, maar sinds 2002 wordt de naam Kras Stadion gebruikt. Sinds het seizoen 2006/07 ligt er kunstgras in het stadion.

450.jpg

455.jpg

Spoiler

454.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 6.800 toeschouwers arriveerden wij in het ‘intrigantendorp’ Volendam in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Waarom ik deze toch wel hatelijke opmerking over Volendam maak? Omdat de helft van de slachtoffers van de ‘intriges van het groepje van de boekhouder’ (zoals Derksen hen noemt) ex Ajacieden zijn, die ik weliswaar niet persoonlijk ken, maar de hele soapgeschiedenis heb gevolgd. Mijn mannen heb ik duidelijk gemaakt, dat wij vandaag ‘twee vliegen in 1 klap kunnen slaan’, namelijk kampioen worden en de tegenstander op zijn bek kunnen laten gaan. De meeste spelers van mij (dus de aankopen van ‘den Duitser’) begrepen er geen zak van, maar ze zullen doen wat ik vraag.

Volendam kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kunstgrasveld op.

Blijkbaar dachten mijn spelers dat ze deze wedstrijd rustig aan konden doen en dus was de verbazing groot, dat wij in de 8ste minuut plots uit heldere hemel een doelpunt om de oren kregen. Ene El Kadri knalde de bal langs Rulli, zonder dat hij reageerde. 1 : 0 en waarlijk een slecht begin.

Maar ja, toen werden wij wakker en in de 11de minuut was het Sosa, die met een strakke voorzet Akpom bediende en laatstgenoemde zorgde voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Een kwartier later, dus in de 26ste minuut zorgde Rensch met een perfecte voorzet op Brobbey ervoor, dat spits Brobbey de 1 : 2 binnen kon schieten. Later werd dit ook de ruststand.

Natuurlijk domineerden wij deze wedstrijd in de tweede helft en ofschoon mijn mannen ijzersterk speelden, greep ik in de 67ste minuut in en haalde Hato en Berghuis naar de kant. Volgens afspraak wil ik 5 wissels doorvoeren, zodat zoveel mogelijk spelers minuten kunnen maken. Dus bracht ik de weer herstelde Avila en Borges. 6 minuten later haalde ik ook Sutalo en Rensch naar de kant en bracht Medic en Gaaei. In de 76ste minuut was het Akpom, die de opkomende Mannsverk bediende en Mannsverk schoot de bal feilloos binnen. 1 : 3 en dat vroeg om meer.

Nog geen minuut later haalde ik ook Mannsverk naar de kant. Voor hem kwam Tahirovic. Wij maakten steeds meer druk naar voren en in de 89ste minuut gaf Borges (die door journalisten steeds ‘Forbs’ wordt genoemd) een strakke pass op Akpom en Akpom tikte de bal simpel binnen. 1 : 4 en dat was het dan ook. Alhoewel, als ik het goed heb, dan zijn wij nu, tegen beter weten in, de nieuwe kampioen van de Eredivisie.

457.jpg

Spoiler

458.jpg

459.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

462.jpg

463.jpg

464.jpg

467.jpg

461.jpg

465.jpg

Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ondanks al het gezeik vooraf over de zogenaamde maar tot op heden niet bewezen frauduleuze praktijken van de ex TD en de als te duur betaalde transfers, die een voorganger als brandhout had afgeschilderd, zijn wij niet gedegradeerd, hebben inmiddels het kampioenschap behaald en hebben ook nog steeds de mogelijkheid om een Europese beker te winnen? En dus vraag ik u: deze afgekraakte spelers zijn absoluut geen Internationale topspelers, maar nu wel spelers, die hun transferbedragen toch zeker alweer waard zijn?

En in 4 dagen spelen wij zodoende in de tweede wedstrijd van de Halve Finale Europa League in en tegen Rasenballsport Leipzig is een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen.

Spoiler

De Red Bull Arena (tot 30 juni 2010 Zentralstadion) is een voetbalstadion gelegen in Leipzig, Duitsland. Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden en één wedstrijd in de tweede ronde gespeeld. Het stadion biedt plaats aan 42.959 toeschouwers en is thuisbasis van de voetbalclub RB Leipzig. Het stadion was het enige stadion uit het voormalige Oost-Duitsland op het WK.

460.jpg

466.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 46.200 toeschouwers arriveerden wij in Dublin in de Dublin Arena en wel in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Doordat linksback Sosa op het laatste moment geblesseerd raakte, speelt nu Hato linksback en Medic CVL RBL kwam in een 4-2-2-2 formatie het droge veld op, met Simons en Openda in de basis.

In tegenstelling tot de berichtgeving van de verslaggever van de Nederlandse Voetbalcourant was het een min of meer gelijkwaardige wedstrijd van twee aan elkaar gewaagde ploegen. Persoonlijk vond ik dat wij technisch iets beter waren, maar net niet genoeg, om tot scoren te komen. 0 : 0 is een terechte uitslag en gezien ons resultaat in de eerste wedstrijd staan wij dus straks in de Finale.

468.jpg

Spoiler

469.jpg

470.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

472.jpg

473.jpg

474.jpg

475.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis de voorlaatste competitiewedstrijd tegen Almere City FC. een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie.

Spoiler

471.jpg

476.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 53.330 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Alex Bos.

Om eerlijk te zijn, wij speelden als een ‘kampioen’ en waren klassen beter, vandaar dat het in een dik half uur (in 32 minuten om precies te zijn) al met 4 : 0 voor stonden. 4 : 0 werd ook de ruststand en in de eerste helft presteerde de scheids nog redelijk tot goed. Helaas veranderde dit in de tweede helft, want toen begon de scheids duidelijk tegen ons te fluiten. In de 62ste minuut haalde ik uit voorzorg Mannsverk naar de kant, die al (mijns inziens onterecht) geel had en bracht van den Boomen.

Nog geen drie minuten later kregen wij uit heldere hemel een penalty tegen. Op basis waarvan de scheids de VAR kon overtuigen om deze penalty tegen ons te geven, mag Joost weten. In elk geval schoot ene Kitala de penalty feilloos binnen. 4 : 1 maar niemand raakte in paniek, behalve Rensch, die tegen de beslissing van de scheids protesteerde. Allicht dat ik hem nog in dezelfde minuut samen met Brobbey eraf haalde en Gaaei en Mikautadze inbracht.

In de 71ste minuut haalde ik ook Sutalo (al geel) en Taylor van het veld en bracht Avila en Tahirovic. Door het zeer partijdige gefluit van de scheids kwamen wij niet meer in ons spel, ofschoon wij toch 70% balbezit hadden en maar liefst 19 hoekschoppen mochten nemen. Hij floot 13 overtredingen tegen ons en gaf ons 5 gele kaarten. Tegen Almere floot hij 21 keer en ze kregen maar 1 gele kaart. Begrijpt u het nog? Nou ik niet en dat heb ik hem ook verteld, toen hij na afloop als een speer naar de kleedkamers sprintte.

477.jpg

Spoiler

478.jpg

479.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

481.jpg

483.jpg

484.jpg

In 6 dagen spelen wij de laatste competitiewedstrijd uit en tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse (Stichting Betaald Voetbal "Vitesse-Arnhem") algemeen bekend als Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem.

Spoiler

GelreDome is een multifunctioneel stadion in Arnhem-Zuid. Het stadion dankt zijn naam aan het vroegere hertogdom Gelre. Sinds 25 maart 1998 is het de thuisbasis van voetbalclub Vitesse.

480.jpg

482.jpg

Bij regenachtig weer en voor 21.219 toeschouwers arriveerden wij in Arnhem in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Vitesse kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Robin Gansner, die beslist niet een van mijn favoriete scheidsen is.

Ook in onze laatste competitiewedstrijd dit seizoen wilden wij vlammen en deze wedstrijd zo snel mogelijk te beslissen. Vandaar dat het al binnen 38minuten 0 : 3 voor ons stond en nadien dachten wij dat deze match al gespeeld was. Het gas ging eraf en de niet okselfrisse spelers zakten langzaam weg. Dit was de kans voor Vitesse en jammer genoeg, grepen ze deze. In de 43ste minuut kopte Hendriks de aansluitingstreffer binnen, omdat Hato en Sutalo en vooral keeper Rulli stonden te slapen. 1 : 3 maar wij raakten niet in paniek. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het Hamulic, de bal in ons doel te schieten, die een fitte Rulli ongetwijfeld had gehad. Waarom de scheids ook dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep ook hier in en hij moest het doelpunt alsnog goedkeuren. 2 : 3 en nu voelde ik ook nattigheid.

Trouwens, de scheids heeft ons eerste doelpunt in de 17de eveneens in eerste instantie afgekeurd en dankzij de VAR alsnog goedgekeurd. Enfin, terug naar de heersende situatie, vier minuten na herbegin kregen wij ook een penalty (volgens mij een goedmakertje) en deze penalty nam Mannsverk voor zijn rekening en schoot de penalty feilloos binnen.  2 : 4 en dat luchtte op.

In de 61ste minuut haalde ik Mannsverk van het veld en bracht van den Boomen. 5 minuten later mochten ook Hato en Brobbey gaan douchen en kwamen Avila en Mikautadze. In de 71ste minuut haalde ik ook nog Sutalo en Berghuis, die licht geblesseerd was, naar de kant en bracht Medic en Borges. Ook de invallers speelden allen redelijk tot goed en het bleef 2 : 4, waardoor de competitie voor ons erop zit.

485.jpg

485a.jpg

Spoiler

486.jpg

487.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites