germandutch Geplaatst 1 november Auteur Share Geplaatst 1 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 5 dagen spelen wij in de 5de Ronde van de Taca de Portugal in en tegen Futebol Clube Paços de Ferreira (FC Paços Ferreira), een Portugese voetbalclub uit Paços de Ferreira. Het team komt voor het seizoen 2023/24 uit in de Segunda Liga, waar het viervoudig kampioen van is. Spoiler Het Estádio Capital do Móvel is een voetbalstadion in de Portugese stad Paços de Ferreira. Het stadion heeft een capaciteit van 5.250 zitplaatsen. Het stadion werd gebouwd in 1973 en officieel geopend op 7 oktober 1973 als het Estádio da Mata Real. De vaste bespeler is FC Paços de Ferreira, dat tevens de eigenaar is van het complex. Het stadion werd zowel in 2000 en 2013 gedeeltelijk gerenoveerd. Bij bewolkt weer en voor 4.078 toeschouwers arriveerden wij in Pacos de Ferreira in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Pacos kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Al in de 10de minuut kopte G. Martinez de bal in het doel. Waarom de scheids dit toch wel zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Eerlijk is eerlijk, het werd en was een zeer matige wedstrijd. De tegenstander was een nummertje te klein en probeerde ons op fysieke basis tegen te houden. In de tweede helft ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog maar, mede, omdat de tegenstander niet in staat was om ons pijn te doen. Zodoende bleef het dus 0 : 1 en dat was het dan ook. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 1 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 november Auteur Share Geplaatst 2 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Van een personeelslid, die tijdens vergaderingen van het RVC en het bestuur de hele groep van koffie voorziet, mocht ik ‘in het geheim’ vernemen, dat DVZ Zlatko en TD Acacio mijn persoon een beetje belachelijk zaten te maken. Tijdens een vergadering hadden deze heren melding gemaakt van het feit, dat ik onlangs een misser had gemaakt, waarover smakelijk werd gelachen. Blijkbaar omschreven ze mij als: ‘O dirigente, que não conhece as regras mais simples da competição!’ Volgens mij betekend het zoiets als: ‘De manager, die de simpelste wedstrijdreglementen niet kent!’ Leuk vond ik het niet, maar het was wel een beetje een feit. Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen AVS Futebol SAD is een Portugese voetbalclub uit Vila das Aves. De club werd op 5 mei 2023 opgericht als afsplitsing van UD Vilafranquense. Vanwege de slechte staat van het Campo do Cevadeiro speelde die club 50 kilometer verder in Rio Maior. De aparte rechtsvorm Sociedade Anónima Desportiva (SAD), waarin het profvoetbal was ondergebracht, splitste zich af van de club en beiden gingen na het seizoen 2022/23 uit elkaar. De SAD ging verder als AVS Futebol SAD en nam de uitingen en faciliteiten van het failliete CD Aves over. UD Vilafranquense ging verder op het zevende niveau. De thuiswedstrijden worden in het Estádio do CD das Aves gespeeld, dat plaats biedt aan 5.441 toeschouwers. De clubkleuren zijn rood en wit. In het seizoen 2023/24, de eerste na de oprichting, begon de club te spelen in de Liga Portugal 2 en promoveerde meteen, na het winnen van de play-offwedstrijden tegen Portimonense SC, naar de Primeira Liga. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 4.859 toeschouwers arriveerden wij in Vila das Aves in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. AVS kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Fabio Verissimo, met wie ik amper door een deur kan. Wij begonnen zeer goed en bij rust stond het al 0 : 3 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht. Blijkbaar was dat niet naar de zin van de scheids, want twee minuten na herbegin in de tweede helft kregen wij een penalty tegen. Hoe en waarmee de scheids de VAR kon overtuigen, om deze voor mij volledig onbegrijpelijke penalty toe te kennen, mag Joost weten. In elk geval schoot ene Piazon hem feilloos binnen. 1 : 3 maar niets aan te doen. Tien minuten later zorgde Moutinho voor de 1 : 4 en was deze match als het ware al gespeeld. In de 71ste minuut haalde ik uit voorzorg Gomez (al geel) en G. Martinez eraf en bracht ‘opa’ Fonte en Marques. Weer 7 minuten later mochten ook Horta, Antonin en Marin gaan douchen en kwamen R. Fernandes, Macedo en Ribeiro. Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 2 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 november Auteur Share Geplaatst 3 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Al in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Boavista FC, een Portugese voetbalclub, opgericht in 1903 en uitkomend in de Primeira Liga. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Estádio do Bessa en is de tweede club uit Porto, na FC Porto. Spoiler Het Estádio do Bessa (nu Estádio do Bessa XXI) is een voetbalstadion in de wijk Boavista, Porto, Portugal en is het thuisstadion van Boavista FC. Zoals andere stadions, welke werden gebruikt voor Euro 2004, werd dit stadion gebouwd op de fundamenten van het vorige stadion. Het kostte €45.164.726 om het stadion te herbouwen, waarvan €7.785.735 werd betaald door de Portugese overheid. Het stadion heeft een zitcapaciteit van 28.263 stoelen. Plannen om het stadion te renoveren bestonden al in 1990, voordat er sprake was van Euro 2004. Bij regen en natte sneeuw en voor 8.158 toeschouwers arriveerden wij in Porto in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Boavista kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op. Wij waren niet alleen vandaag de betere ploeg, maar vooral ook zeer effectief. Bij rust stond het al 0 : 2 door doelpunten van Gabri Martinez en El Ouzzani. In de 68ste minuut haalde ik de vermoeide Horta en ook Moutinho (al geel) eraf en bracht Roger Martines en Zalazar. El Ouzzani zorgde een minuut later voor de 0 : 3 en in de 74ste minuut mochten ook Gomez en Antonin gaan douchen. Voor hen kwamen Fonte en Macedo. Nog geen twee minuten later zorgde invaller Roger Fernandes voor 0 : 4 en nog in dezelfde minuut haalde ik ook Marin eraf en bracht Ribeiro. Het slotakkoord zette Macedo, die in de 80ste minuut voor 0 : 5 zorgde, hetgeen dus ook het eindresultaat werd. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 3 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 november Auteur Share Geplaatst 5 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 3 dagen spelen wij thuis tegen CF Estrela da Amadora, een Portugese voetbalclub uit Amadora, nabij Lissabon. De club is de opvolger van de gelijknamige club die in 2011 failliet ging. Spoiler Bij regen en natte sneeuw, zomede voor 17.911 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Estrela kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is helaas Antonio Nobre, met wie wij altijd problemen hebben. Mag ik het zegen? Ja, ik mag het zeggen: tot ieders verbazing waren wij gewoon vandaag klassen beter dan onze tegenstander. Weliswaar stond het bij rust slechts 3 : 0, maar Estrela leek niet in staat om tegen ons een vuist te maken. Uiteindelijk werd het ‘maar’ 6 : 0, ofschoon het minimaal 9 : 0 had kunnen en moeten zijn. Maar door het rare gedrag van de scheids, die zoals altijd ons op alle mogelijke manieren tegen blijft werken, heb ik mijn spelers min of meer voor hem ‘in veiligheid’ moeten brengen. In de 72ste minuut haalde ik Gomez eraf, die al geel had, en bracht Fonte. 5 minuten later mochten ook Al Musrati, Oliveira, Antonin en Gabri Martinez gaan douchen. Voor hen kwamen Carvalho, Ribeiro, Macedo en Roger Fernandes. De scheids kreeg een 6.3 voor zijn toch wel partijdig gedoe en wij van hem 3 totaal overbodige gele kaarten. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 5 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 november Auteur Share Geplaatst 6 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 3 dagen spelen wij in de Halve Finale van de Taca da Liga tegen Sport Lisboa e Benfica, kortweg Benfica, een Portugese voetbalclub uit de hoofdstad Lissabon. De club is vernoemd naar een van de wijken van de stad en werd opgericht in 1904 als Sport Lisboa, maar kreeg de huidige naam na een fusie met Sport Club de Benfica. Spoiler Deze wedstrijd wordt gespeeld in het Estádio Dr. Magalhães Pessoa, een multifunctioneel stadion in Leiria. Het wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden, de voetbalclub União Leiria maakt van dit stadion gebruik voor hun thuiswedstrijden. Het stadion werd in 2003 gebouwd om te kunnen worden gebruikt voor het Europees Kampioenschap voetbal in 2004. Verder werd er in 2006 en 2007 ook de Supertaça Cândido de Oliveira (Portugese Supercup) gespeeld. In het stadion kunnen ruim 23.000 toeschouwers. Bij echt shitweer, dus regen en natte sneeuw, en voor 21.607 toeschouwers arriveerden wij in Leiria in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. En weer had ik geen rekening gehouden met de regel ‘2 Portugese spelers onder 20 in de basis’ en dus moest ik weer op het laatste moment mijn basis aanpassen. Spits Antonin en AMR Gabri Martinez moesten op de bank plaatsnemen en de jonkies Macedo + Roger Fernandes mochten het veld in. Benfica kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op. Blijkbaar hebben wij met onze puur aanvallende en zeer temporijke spelstijl manager Bruno Lage van Benfica totaal verrast, want hij wist er geen antwoord op. Uit onze eerste aanvalspoging in de 3de minuut was het Horta, die de bal in het vijandelijke doel kopte. 0 : 1 en een goed begin. Maar het kwam nog erger voor Benfica, want uit een corner in de 31ste minuut kopte Al Musrati de 0 : 2 binnen en in de 43ste minuut zorgde jonkie R. Fernandes voor de 0 : 3, hetgeen ook de ruststand werd. Wij bleven ook in de tweede helft domineren en in de 71ste minuut haalde ik Ferreira en Horta eraf en bracht Fonte en Gabri Martinez. Nog geen 5 minuten later mochten ook Marin, Moutinho en jonkie Macedo gaan douchen. Voor hen kwamen Y. Ribeiro, Zalazar en Antonin. In de 81ste minuut lukte het Dantas de 1 : 3 binnen te tikken en 9 minuten later kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die El Ouzzani feilloos verzilverde. 1 : 4 werd dan ook de eindstand en wij spelen binnenkort de Finale van de Taca da Liga. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 6 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 november Auteur Share Geplaatst 7 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 4 dagen spelen wij de Finale van de Taca da Liga in het Estádio Dr. Magalhães Pessoa te Leiria en wel tegen FC Porto, een Portugese sportvereniging, opgericht op 28 september 1893. De thuishaven is het Estádio do Dragão, te Porto. Het voetbalteam is het meest bekend, maar men doet ook aan basketbal, handbal, rolhockey, biljarten, boksen, strandvoetbal, superleague formula, volleybal, wielrennen en zwemmen. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 23.888 toeschouwers arriveerden wij in Leiria in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Waarom deze ‘kamikaze tactiek’ in een Finale tegen een gedoodverfde favoriet? Omdat onze kracht in de aanval en het middenveld zit en Porto mag dan wel de favoriet zijn, maar in de competitie staan wij op de 1ste plaats met een voorsprong van 13 punten op Porto. Dus waar hebben wij het over? Wel had ik haast weer een opstellingsfout gemaakt, want ook in deze finale moet ik 2 jonkies opstelling. Nog net op tijd kon ik Mothiba en Gabri Martinez naar de kant halen en de jonkies Macedo en Roger Fernandes het veld in sturen. Porto kwam in een 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Fabio Verisimo, van wie ik geen hoge pet op heb. Ik wil niet veel zeggen, maar persoonlijk was ik van mening, dat Porto bijzonder laf speelde. Een soort schijthuizenvoetbal om niet te verliezen en slechts af en toe met een counter aan te vallen. Nou ze kregen de rekening gepresenteerd, want aan het einde van de eerste helft stond het al 0 : 3 voor ons, door doelpunten van Moutinho, El Ouzzani en jonkie Roger Fernandes. Omdat de scheids, zoals gebruikelijk, continu op mijn mannen zat te letten en ons al van 3 totaal onnodige gele kaarten had voorzien, greep ik uit voorzorg in. In de 73ste minuut haalde ik jonkie Roger Fernandes en de inmiddels geblesseerd geraakte Moutinho eraf en bracht Gabri Martinez en Zalazar. 5 minuten later kregen wij zomaar, uit heldere hemel, een tegendoelpunt om de oren. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik een minuut later Gomez (al geel), Marin (eveneens al geel) en ook El Ouzzani uit voorzorg naar de kant en bracht ‘opa’ Fonte, Ribeiro en Antonin. Jonkie Macedo zorgde in de 90ste minuut voor de 1 : 4 eindstand, door de bal in het vijandelijke doel te tikken. 5 minuten later werd hij in een soort scrimmage brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Jonkie Macedo werd met een gebroken enkel onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht en wij mochten de laatste minuten met 10 man deze wedstrijd uitspelen. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 7 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 november Auteur Share Geplaatst 9 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 6 dagen spelen wij thuis tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd) is een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. De club werd opgericht op 1 juli 1906, door José Alvalade. Spoiler Bij regen + natte sneeuw en voor 22.558 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Rui Costa. Ook de nieuwe ‘wondercoach’ Ruben Amorim, die binnenkort de nieuwe manager van Manchester United zal worden, wist zich geen raad met onze speelwijze. Heerlijk toch, als een tegenstander geen antwoord heeft op je manier van spelen? Ze zochten hun heil in keihard fysiek spel, waarmee ze echter geen indruk op ons konden maken. Ofschoon wij duidelijk beter waren vandaag, duurde het tot de 38ste minuut, totdat wij succes hadden. Verdediger St. Juste wilde een voorzet van Horta uit de doelmond trappen, raakte de bal totaal verkeerd en schoot hem in hun eigen doel. 1 : 0 en ook deze cadeautjes nemen wij gaarne aan. Bij rust stond het dan ook 1 : 0 voor ons. In de 68ste minuut schoot spits El Ouzzani de verlossende 2 : 0 binnen, Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 2 : 0 en dat gaf een goed gevoel. 7 minuten later haalde ik Gomez, Mothiba, Marin (al geel) en ook El Ouzzani eraf en bracht Fonte, Antonin, Ribeiro en Gabri Martinez. In de 86ste minuut mocht ook Moutinho gaan douchen en kwam Carvalho. Het bleef 2 : 0 omdat Sporting geen vuist kon maken en hun superspits Gyökeres door onze verdedigers Niakate en Ferreira aan banden werd gelegd. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 9 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 november Auteur Share Geplaatst 10 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 6 dagen spelen wij in de 6de Ronde van de Taca de Portugal uit in en tegen Anadia Futebol Clube, een Portugese voetbalclub uit Anadia in de wijk Aveiro. Anadia is ook een club voor hockey en basketbal. Spoiler Hun thuiswedstrijden spelen ze in het Estádio Municipal Engenheiro Sílvio Henriques Cerveira. Bij bewolkt weer en voor slechts 1.283 toeschouwers arriveerden wij in Anadia in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Omdat de tegenstander een 3de divisieclub is, heb ik uiteraard zoveel mogelijk reservespelers en jonkies opgesteld. Anadia kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Tiago Martins. Er zijn maar weinig scheidsen, die bij mij het ‘bloed onder de nagels’ vandaan kunnen halen en hij is er eentje van. En ja hoor, de scheids maakte zijn faam ten opzichte van ons/mij weer helemaal waar. Overal zag hij een overtreding in en floot onze aanvalspogingen steeds weer af, waardoor wij niet in ons spel konden komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0, ofschoon wij klassen beter waren. Binnen een half uurtje hadden wij al 3 gele kaarten op zak en wel volledig ten onrechte. Ook in de tweede helft floot hij ons steeds terug en ik voelde mijn bloeddruk omhoogschieten. In de 69ste minuut kon ik nog net op tijd jonkie Widowik, die al sinds de 3de minuut geel op zak haf, eruit halen, voordat hij de scheids in zijn nekvel kon grijpen. Voor hem kwam Marin. Nog geen 2 minuten later zorgde middenvelder Zalazar voor de openingstreffer. 0 : 1 en nog in dezelfde minuut haalde ik ook Carvalho naar de kant, die met de scheids in discussie wilde. Voor hem kwam Al Musrati. In de 77ste minuut haalde ik ook Ferreira (al geel), Gabri Martinez (al geel) en Antonin eraf en bracht Gomez, Horta en El Ouzzani. Met deze verse krachten wilde ik deze rare wedstrijd alsnog zo snel mogelijk beslissen. Maar helaas, dat lukte niet, dankzij de scheids. Na 90 minuten stond het nog steeds 0 : 1 en stond ik op het slotsignaal te wachten, maar dat kwam niet. De scheids liet doorspelen, tot de 96ste minuut toen Leite, wel of niet via een overtreding op Fonte, de bal in ons doel kon schieten. 1 : 1 en de volledig onverdiende gelijkmaker telde. De scheids floot af en er kwam verlenging. Alle invallers aan onze kant speelden ook in de verlenging sterk en in de 114de minuut zorgde El Ouzzani met een slim intikkertje voor de 1 : 2. Tot mijn verbazing keurde de scheids het zuivere doelpunt af. Blijkbaar had ook de VAR genoeg van het zeer partijdige gedrag van de scheids, want ze greep in en de scheids moest zijn foutieve beslissing herzien. Het werd 1 : 2 en nog geen minuut later schoot Marin de 1 : 3 binnen en was deze rare wedstrijd definitief beslist. In de 120 minuten van deze match hadden wij maar liefst 64% balbezit, creëerden 19 hoekschoppen en kregen 4 gele kaarten, wel of niet terecht. De scheids kreeg een 5.7 en van mij had hij een 2 gehad. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 10 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 november Auteur Share Geplaatst 11 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Zo, €9K, dat is even meegenomen? Maar aan reiskosten zijn wij al een meervoud kwijt. Op en in de velden is alles redelijk tot zeer goed, maar de ambiance eromheen is minimaal en zeer beperkt. In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Clube Desportivo Nacional, een Portugese voetbalclub uit Funchal op het eiland Madeira. De club werd in 1910 opgericht en is de grote rivaal van CS Marítimo, de andere club van Madeira. Marítimo is over het algemeen succesvoller dan Nacional, maar tussen 2004 en 2015 eindigde Nacional twee keer in de top vijf van de Primeira Liga. CD Nacional speelde van 1957 tot 1998 in het Estádio dos Barreiros, de thuisbasis van CS Marítimo. Sinds december 1998 speelt de club zijn thuiswedstrijden in het Estádio da Madeira. Sinds 2017 schippert de club tussen het hoogste en tweede niveau van Portugal. Spoiler Het Estádio da Madeira (ook bekend als Estádio da Choupana) is een voetbalstadion in de stad Funchal op het Portugese eiland Madeira. Voetbalclub CD Nacional is de vaste bespeler van het stadion, dat plaats biedt aan 5.132 toeschouwers. Het stadion werd geopend op 8 december 1998 onder de naam Estádio Eng. Rui Alves. Bij bewolkt weer en voor slechts 1.862 toeschouwers arriveerden wij in Funchal in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. CDN kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het veld op en scheids is ene Artur Soares Dias. In mijn verhoudingsgewijs nog jonge carrière als clubmanager heb ik al een hoop vervelende wedstrijden meegemaakt en eerlijk gezegd, dit is er weer een, die ik snel probeer te vergeten. Mede door het gedrag van de overambitieuze scheids, die zich als een ware mierenneuker gedroeg en voor elke scheet floot, konden wij maar niet in ons spel komen. En dat, ofschoon wij toch wel klassen beter waren dan de tegenstander. Pas in de 40ste minuut lukte het spits El Ouzzani te scoren en tot ieders verbazing, keurde de scheids het zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 0 : 1 en dat vroeg om meer en meer kwam er. Want nog geen 2 minuten later moest de scheids met instemming van de VAR ons een penalty toekennen, die Moutinho feilloos verzilverde. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. En ja hoor, ook in de 2de helft floot hij deze wedstrijd simpelweg kapot. Het afmaken van een aanval was praktisch door zijn gefluit onmogelijk en dus greep ik in de 73ste minuut in en haalde Niakate (al geel) en Marin eraf. Voor hen kwamen Fonte en Ribeiro. 5 minuten later mocht ook Al Musrati en Mothiba (ook al geel) vertrekken en kwamen Carvalho en Antonin. In de 84ste minuut haalde ik ook nog G. Martinez eraf en bracht Marques. Wij controleerden alleen nog maar en tenslotte mochten wij met 3 punten en 4 gele kaarten de thuisreis weer aantreden. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 11 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 november Auteur Share Geplaatst 12 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 3 dagen spelen wij uit in en tegen Gil Vicente FC, een op 3 mei 1924 opgerichte voetbalclub uit Barcelos, Portugal. De club komt uit in de Primeira Liga, de hoogste divisie. Spoiler Het Estádio Cidade de Barcelos is een multifunctioneel stadion in Barcelos, een stad in Portugal. In het stadion is plaats voor 12.046 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 2004. Het stadion maakt deel uit van een groter sportcomplex, het Complexo Desportivo de Barcelos. Geteisterd door regen met natte sneeuw en voor 8.804 toeschouwers arriveerden wij in Barcelos in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. GV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de ambiance bij haast alle wedstrijden is min of meer gelijk aan die in onze KKD. En dan heb ik het over weinig publiek, maar wel giga luidruchtig. Eigenlijk jammer, want ze ballen hier wel heel ordentelijk. Enfin, deze tegenstander was een maatje te klein en zonder veel inspanning stond het in de rust al 0 : 2 en was er geen vuiltje aan de lucht. Nadat wij in de 57ste minuut al op 0 : 4 stonden (door een eigen doelpunt van Buatu in de 55ste en eentje van Gabri Martinez in de 57ste minuut) ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog maar. Wel haalde ik in de 69ste minuut Horta (al geel) en Gabri Martinez eraf en bracht de weer herstelde Bruma en R. Fernandez. 2 minuten later zorgde ene Tiba voor de 1 : 4 en weer 1 minuut later haalde ik ook Al Musrati eraf en bracht Carvalho. In de 77ste minuut mochten ook nog Mothiba en Marin (al geel) gaan douchen en kwamen Antonin en Ribeiro. Het bleef 1 : 4 en met de uitslag konden wij tevreden zijn. Spoiler ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 12 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 november Auteur Share Geplaatst 14 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 4 dagen spelen wij weer thuis tegen Grupo Desportivo Estoril-Praia, een in 1939 opgerichte voetbalclub uit Estoril, Portugal. Spoiler Bij regen gepaard met natte sneeuw en voor 17.915 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. EP kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas weer Antonio Nobre. Zoals zo vaak waren wij ook vandaag weer de betere ploeg, maar tot een echte ruime overwinning kwam het niet en daar zorgde helaas weer de scheids toe. Joost mag weten wat deze man bezield, want hij probeert ons altijd tegen te werken. Ofschoon wij klassen beter waren, stond het bij rust maar 2 : 1 en dat was balen, gezien het aantal kansen. Door zijn toch wel partijdig gefluit kwamen wij in de tweede helft niet echt in ons spel en in de 62st minuut kreeg spits El Ouzzani een schop tegen zijn enkel, waardoor ik hem moest wisselen. Voor hem kwam Antonin. In de 74ste minuut werd ook Al Musrati uit de wedstrijd geschopt en ook nu greep de scheids niet in. Uit voorzorg haalde ik naast Al Musrati ook Horta naar de kant en bracht Moutinho en de weer herstelde Bruma. In de 80ste minuut greep ik weer in en haalde Oliveira en Zalazar eraf. Voor hen kwamen Fonte en Carvalho. Invaller Bruma zorgde in de 90ste minuut nog voor 3 : 1. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 14 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 november Auteur Share Geplaatst 15 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 5 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Rio Ave Futebol Clube, een Portugese voetbalclub uit Vila do Conde. De club werd opgericht op 10 mei 1939. De thuiswedstrijden worden in het Estádio do Rio Ave Futebol Clube gespeeld, dat plaats biedt aan 5.300 toeschouwers. Spoiler Bij regen + natte sneeuw en voor 4.688 toeschouwers arriveerden wij in Vila do Conde in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. RA kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Marcia Torres. Sorry, dat ik het zeg, maar ik ben het totaal niet eens met de wedstrijdverslaggeving. Blijkbaar heeft de verslaggever een andere wedstrijd gezien, mits überhaupt. Want feit is, dat wij vandaag tegen 12 man moesten spelen. De scheids had duidelijk partij gekozen en floot voor elke scheet van en tegen ons. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 0, ofschoon wij toch wel een klasse beter waren dat RA. In de 64ste minuut werd rechterspits Mothiba uit deze wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Mothiba werd vervangen door El Ouzzani. Nog geen 6 minuten later zorgde invaller El Ouzzani voor de 0 : 1 en dit doelpunt werd door de scheids uiteraard niet goedgekeurd. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Het werd dus 0 : 1 en wel volledig terecht. In de 76ste minuut haalde ik uit voorzorg Oliveira en Zalazar naar de kant en bracht Fonte en Carvalho. 5 minuten later mocht ook Gabri Martinez vertrekken en kwam Marques. Het bleef 0 : 1 en de welverdiende punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 15 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 november Auteur Share Geplaatst 17 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de Taca de Portugal tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd), een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. De club werd opgericht op 1 juli 1906, door José Alvalade. En let wel: dit is al de 4de keer dat wij in dit seizoen tegen hun spelen. Bij bewolkt weer en voor 10.573 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Bruno Vieira. Eerlijk is eerlijk, wij waren deze keer niet de betere ploeg, wel de slimmere en vooral ook effectiever. Wij hadden iets minder balbezit dan Sporting, maar wij speelden haast elke bal vooruit, waardoor wij uiteindelijk doelgevaarlijker waren. Onze aanvallers werden behoorlijk aangepakt en onze vleugelspitsen raakten geen knikker. In de 18de minuut knalde middenvelder Moutinho de bal in het vijandelijke doel. 1 : 0 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. En in de 41ste minuut was het middenvelder Al Musrati, die eveneens met een schot van buiten de 16 de vijandelijke keeper passeerde en de 2 : 0 binnen schoot. Dit werd ook de ruststand. In de eerste helft floot de scheids nog redelijk tot zeer behoorlijk, maar in de tweede helft werd het steeds minder. Sporting maakte er een fysieke strijd van en doordat de scheids steeds meer toeliet, haakten wij als het ware geleidelijk aan steeds meer af. De sfeer in het veld werd steeds grimmiger en in de 68ste minuut schopte ene Ricardo Esgaio met een karatetrap ‘a la Nigel de Jong’ de ribbenkast van linksback Marin aan diggelen. En in dezelfde minuut kreeg Gabri Martinez een trap op zijn achillespees, waardoor voor beiden deze match was afgelopen. Terwijl zij van het veld werden gesjouwd, bracht ik Ribeiro en Roger Fernandes. Echt woedend op de scheids werd ik, omdat hij niet ingreep en de daders niet eens een kaart gaf, ofschoon hier dieprood van toepassing was. Nadat mijn staf mij enigszins weer had gekalmeerd, haalde ik in de 75ste minuut uit voorzorg ook Al Musrati, Gomez en Mothiba naar de kant. Voor hen kwamen Carvalho, Ferreira en Antonin. Alle invallers deden hun best, maar scoren lukte niet meer. Het bleef 2 : 0 en de punten plus 3 totaal onnodige gele kaarten bleven hier. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 17 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 november Auteur Share Geplaatst 18 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Volgens mij heb ik hier nu net zoveel geblesseerde spelers als de altijd klagende EtH toen bij Manchester United. Alleen klagen heeft weinig zin, want ook wij hebben een grote selectie ter beschikking en een tweede team, waaruit ik in geval van nood kan putten. Natuurlijk is het jammer, als zoveel basisspelers geblesseerd raken, maar ook hier geldt: ‘de een zijn dood, is de ander zijn brood’ en dus waar hebben wij het over? In 5 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen CD Santa Clara, een Portugese voetbalclub uit Ponta Delgada op de Azoren. Spoiler Bij regen + natte sneeuw en voor 17.912 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. SC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is helaas Fabio Verissimo. Bij rust stond het weliswaar nog maar 1 : 0, maar wij waren wel klassen beter en hadden zeker al met 4 of 5 : 0 voor moeten staan. Deze keer was het niet de scheids, die ons niet in ons spel liet komen, maar keeper Gabriel Batista, die de sterren van de hemel keepte. Vier minuten na herbegin in de tweede helft kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty, die Moutinho voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 2 : 0 en dat gaf een goed gevoel. Door een foutje van Oliveira kon ene Martins in de 60ste minuut de aansluitingstreffer markeren, 2 : 1, maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in de 66ste minuut de moegestreden Bruma naar de kant en bracht Horta. 5 minuten later zorgde Gabri Martinez per kopbal voor de 3 : 1, hetgeen ook de eindstand werd. In de 72ste minuut mocht Oliveira vertrekken en kwam Fonte en in de 77ste minuut mocht Al Musrati gaan douchen en kwam Carvalho. Wij hadden maar liefst 70% balbezit en hadden minimaal met 6 : 0 kunnen en moeten winnen, maar het publiek was tevreden met 3 : 1 en wij met de 3 punten. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 18 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 november Auteur Share Geplaatst 20 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 6 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Casa Pia A.C., een Portugese sportclub uit Lissabon die vooral bekend staat om zijn voetbalteam. De club is 1920 opgericht en komt uit in de Primeira Liga. Naast een voetbaltak heeft Casa Pia A.C. ook nog takken in andere sporten. Spoiler Stadion Estádio Pina Manique. Capaciteit 2574, in Lissabon. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 3.052 toeschouwers arriveerden wij in Lissabon in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. CP kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en de scheids is helaas Luis Godinho. Wij begonnen ijzersterk aan deze wedstrijd en binnen 24 minuten stonden wij al met 0 : 3 voor, door doelpunten van El Ouzzani (1x) en Bruma (2x). Twee minuten later, schoot ene Obeng op ons doel en of u het geloofd of niet, keeper Sa reageerde niet en de bal zat in ons netje. 1 : 3 en dat was balen, want het was hun eerste schot op ons doel. Gelukkig zorgde middenvelder Al Musrati in de 30ste minuut voor de 1 : 4 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. 1 : 4 werd ook de ruststand. En ja hoor, ook het tweede schot op ons doel, in de 50ste minuut, weliswaar iets van richting veranderd, werd een doelpunt. Keeper Sa stond blijkbaar op het verkeerde been en werd verrast. 2 : 4 en dat gaf geen goed gevoel. Drie minuten later lukte het Bruma de 2 : 5 binnen te schieten en dat was zijn 3de doelpunt en dus een hattrick. Maar helaas, plots greep een derde macht in of te wel, de scheids Luis Godinho, vervulde ineens weer een hoofdrol. Door situaties totaal verkeerd, wel of niet opzettelijk, te beoordelen, waardoor wij gedupeerd werden. Hij floot ons steeds terug en in de 69ste minuut kon Moreiro, volgens mij in duidelijke buitenspelpositie, de 3 : 5 binnen tikken. En ook aan hun 4de doelpunt in de 72ste minuut van Roberto zat volgens mij een ‘luchtje’. Plots stond het 4 : 5 en dat, ofschoon wij toch wel in alle opzichten de betere ploeg waren en maar 4 schoten op ons doel hadden gekregen. Maar helaas, door het onvermogen van onze keeper in deze match, zat elk schot in ons doel. Een minuut later haalde ik uit voorzorg Al Musrati + Wdowik (die beiden al geel hadden) eraf en bracht Carvalho en Ferreira. In de 79ste minuut haalde ik ook Oliveira eraf, die eveneens al geel had, en bracht Fonte. 5 minuten later mocht ook El Ouzzani vertrekken en kwam Antonin. Ondanks het feit, dat de scheids de tegenstander steeds weer in het zadel wilde helpen, lukte het CP niet meer, om gevaarlijk te worden. Het bleef 4 : 5 en wij waren de verdiende winnaar. Feit is, dat wij maar liefst 62% balbezit hadden en dat wij deze match met 1 : 5 hadden kunnen en moeten winnen. Voorts mogen wij niet alleen de 3 punten maar ook 5 totaal onnodige gele kaarten mee naar huis nemen. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 20 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 november Auteur Share Geplaatst 21 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Pas in 20 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Vitória Sport Clube (ook bekend als Vitória Guimarães), een Portugese voetbalclub uit Guimarães. Spoiler Bij shitweer, regen plus natte sneeuw, en voor 28.919 toeschouwers (dus net geen volle bak) verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. VG kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is helaas Anfonio Nobre en dan weet ik het wel. Het werd alles andere als een makkelijke wedstrijd. Temeer, omdat je al op voorhand weet, dat je de scheids tegen zult hebben en dat de tegenstander er een puur fysieke strijd van zal maken. En dat gebeurde ook. Ondanks ons thuisvoordeel en het algemeen bekende feit, dat wij technisch sterker zijn dan de tegenstander, werd het een zeer moeilijk karwei voor ons. Want al in de 7de minuut lukte het Camacho, die openingstreffer binnen te schieten. 0 : 1 en een zeer slecht begin. Maar het zou nog erger worden, want in de 27ste minuut werd Bruma brutaal uit deze wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Zalazar mocht Bruma vervangen. Blijkbaar wilde de scheids zijn favoriete club volledig in het zadel helpen, want in de 35ste minuut kreeg VG een belachelijke penalty cadeau. Er was helaas geen VAR, vandaar dat niemand de scheids kon corrigeren. Mendes nam de penalty voor zijn rekening en tot aller verbazing kon keeper Sa keren. Het bleef dus 0 : 1 en in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft was het Antonin, die de gelijkmaker binnen schoot. 1 : 1 en dat was de ruststand. Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en in de 69ste minuut was het wederom Antonin, die succesvol was en de 2 : 1 binnen schoot. Nog in dezelfde minuut raakte ook Carvalho geblesseerd en ook nu greep de scheids niet in. Voor de geblesseerde Carvalho kwam Guitane. Zes minuten later haalde ik uit voorzorg Niakate en Antonin (die een publiekswissel kreeg) eraf en bracht Fonte en Mothiba. Het bleef 2 : 1 en deze toch wel zeer zwaar bevochten overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan de geweldige prestaties van keeper Sa, Gomez, Oliveira, Carvalho, Antonin en invaller Zalazar. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 21 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 november Auteur Share Geplaatst 22 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 5 dagen spelen wij wederom in de Halve Finale van de Taca de Portugal tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd), een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. Nu echter uit en in Lissabon. Bij regenachtig weer en voor 13.533 toeschouwers arriveerden wij in Lissabon in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Tiago Antunes. Eerlijk is eerlijk, ik had vandaag veel meer verwacht van Sporting, maar ze stelden mij teleur. Want binnen 26 minuten stond het al 0 : 3 voor ons en was deze match als het ware al gespeeld. Weliswaar scoorde Trincao in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft nog de aansluitingstreffer, 1 : 3, maar niemand van ons raakte in paniek. Temeer, omdat Mothiba in de 55ste minuut de 1 : 4 scoorde. De zeer sterk spelende Gyökeres zorgde in de 72ste minuut nog voor de 2 : 4, maar dat was het dan ook. Al me al mag ik zeggen, dat wij terecht hebben gewonnen en klaar zijn voor de Finale. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 22 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 november Auteur Share Geplaatst 23 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Wij moeten nog 7 competitiewedstrijden en de Finale van de Taca de Portugal spelen en dan zit niet alleen de competitie erop maar hoogstwaarschijnlijk ook mijn verblijf hier. Het wonen hier is inderdaad uiterst aangenaam en in deze moet ik de familie Louis en Truus van Gaal volledig gelijk geven, maar het voetballen is zeer matig. Niet de wedstrijden, want haast iedere 1ste divisieclub is zeer technisch, maar de ambiance is in mijn ogen verschrikkelijk. Steeds veel te weinig toeschouwers, soms zelfs nog onvoldoende wat onze KKD betreft. Eerlijk is eerlijk, dit staat mij gewoon tegen en ik verlang dan ook weer terug naar de Eredivisie. Vandaar dat ik mijn zaakwaarnemer heb verzocht, mij op de hoogte te houden, als een van de ED clubs overweegt om een nieuwe manager in dienst te nemen. Enfin, maar nu concentreer ik mij eerst weer op de aanstaande wedstrijden en in 4 dagen worden wij geconfronteerd met een uitwedstrijd in en tegen Sport Lisboa e Benfica, kortweg Benfica, een Portugese voetbalclub uit de hoofdstad Lissabon. De club is vernoemd naar een van de wijken van de stad en werd opgericht in 1904 als Sport Lisboa, maar kreeg de huidige naam na een fusie met Sport Club de Benfica. Benfica speelt zijn thuiswedstrijden in het Estádio da Luz wat plaats biedt aan 64.642 toeschouwers. Spoiler Het Estádio da Luz (Stadion van het Licht) is een voetbalstadion in Lissabon, met Benfica als vaste bespeler. 'Luz' betekent inderdaad 'Licht', maar refereert ook aan de naam van de belangrijkste straat in de buurt: "Estrada da Luz". Het stadion werd geopend in 1954 en vrijwel geheel opnieuw gebouwd voor het Europees kampioenschap voetbal mannen van 2004. Thans heeft het een capaciteit van 66.147 toeschouwers. Bij regenachtig weer en voor 54.689 toeschouwers (eindelijk weer een heerlijke ambiance) arriveerden wij in Lissabon in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Benfica kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Paulo Raposo. Nou ja, zeg! Met ‘veel geluk’ zou ik niet zeggen. Wij waren gewoon beter en het tegendoelpunt in de 36ste minuut was pure mazzel. Onze keeper Sa wilde de bal uittrappen richting linksback Marin, waarbij hij de bal foutief raakte en de inlopende Pavlidis hem simpel binnen kon koppen. In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft schoot rechtsback Gomez de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en dat was dan ook de ruststand. Drie minuten na herbegin zorgde rechterspits Mothiba voor de 1 : 2 en na dit doelpunt begon de scheids ‘vervelend’ te worden, want hij floot ons steeds terug, waardoor wij onze kansen niet konden verzilveren. Deze scheids, die hoofdzakelijk alleen maar O19 wedstrijden fluit, was of een fan van Benfica of gewoon niet capabel om deze match te leiden. In de 72ste minuut haalde ik Al Musrati eraf en bracht Zalazar en 5 minuten later mocht ook rechtsback Gomez (MvW) vertrekken. Voor hem kwam Ferreira. En in de 82ste minuut haalde ik ook nog Niakata (al geel), Roger Fernandes en Mothiba eraf en bracht Fonte, Marques en Antonin. Het bleef 1 : 2 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 23 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 november Auteur Share Geplaatst 24 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 5 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Futebol Clube de Famalicão, een Portugese voetbalclub uit Vila Nova de Famalicão die werd opgericht in 1931 en in de Primeira Liga speelt, de hoogste divisie in het Portugese betaald voetbal. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 19.591 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling en let wel, bij winst zijn wij straks al kampioen. Famalicao kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Fabio Verissimo. Zoals zo vaak probeerde de scheids ons zo veel mogelijk tegen te werken, waardoor wij niet echt in ons spel konden komen. Onze linksback Marin werd al in de 25ste minuut door ene Gil Dias uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Nadat Marin uit het veld werd gesjouwd kwam Ferreira als vervanger. Waarom deze scheids in de 42ste minuut plots een penalty tegen ons gaf, werd niemand duidelijk. Jammer genoeg was er geen VAR, waardoor niemand hem kon corrigeren. Hoe dan ook, ene Gustavo Sa nam de penalty voor zijn rekening en zijn schot raakte de lat. Het bleef dus 0 : 0, maar nog geen 5 minuten later schoot ene Aranda, die volgens mij een dikke meter buitenspel stond, de bal in ons doel. Onze keeper Sa reageerde niet, omdat hij het fluitsignaal van de scheids verwachtte. Tot ieders verbazing keurde de scheids dit buitenspeldoelpunt goed. 0 : 1 en dat werd de totaal onverdiende ruststand. 6 minuten na herbegin in de tweede helft zorgde Horta voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Weer 5 minuten later werd spits El Ouzzani door ene Topic uit deze match geschopt en ook nu greep de scheids niet in. Voor de zwaar geblesseerde El Ouzzani kwam Roger Fernandes en mijn protest bij de 4de man werd niet of amper waargenomen. In de 56ste minuut, uit een corner, lukte het Niakate de bal in het vijandelijke doel te koppen. 2 : 1 en dat vraagt om meer. En meer kwam er, maar van de tegenstander. In de 60ste minuut zorgde ene Calegari voor de gelijkmaker. 2 : 2 maar nog geen minuut later was rechtsback Gomez ter plekke, om de 3 : 2 binnen te schieten, hetgeen uiteindelijk ook de eindstand werd. In de 72ste minuut haalde ik uit voorzorg Al Musrati en Niakate eraf en bracht Carvalho en Fonte. Het bleef 3 : 2 en ondanks de tegenwerking van de scheids waren wij de verdiende winnaar. Spoiler ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 24 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 november Auteur Share Geplaatst 27 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 9 dagen spelen wij dit seizoen al voor de derde keer (uit in en) tegen FC Porto, een Portugese sportvereniging, opgericht op 28 september 1893. De thuishaven is het Estádio do Dragão, te Porto. Spoiler Het Estádio do Dragão (Drakenstadion) is een stadion in Porto, dat fungeert als thuishaven voor FC Porto. Het stadion heeft een capaciteit van 50.948 zitplaatsen en werd ontworpen door Manuel Salgado. De naam verwijst naar de draak in het wapen van FC Porto. De officiële opening vond plaats op 16 november 2003. Het voetbalelftal van Porto versloeg toen FC Barcelona met 2-0. Bij bewolkt weer en voor 36.714 toeschouwers arriveerden wij in Porto in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Porto kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Luis Godinho en dan weet u het wel. Porto trok zich van begin af aan volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een hele compacte verdediging probeerden ze ons het doorkomen onmogelijk te maken. Jammer genoeg, zoals zo vaak, werkte deze scheids er weer aan mee. Persoonlijk heb ik niets tegen deze man, maar zijn waarneming is in mijn ogen gewoon een aanfluiting. Hij ziet en let alleen maar op wat mijn spelers doen en elke strafwaardige actie van de tegenstander wuift hij gewoon weg. Voor iets, waarvoor Bas Nijhuis nooit zal fluiten, gaf hij in de 24ste minuut gelijk een vrije trap uiteraard aan Porto. Ene Vieira schoot hem feilloos binnen. 1 : 0 en toen ging bij ons het gas erop. In de 37ste minuut zorgde keeper Costa met een mislukte uittrap dat Moutinho in balbezit kwam en laatstgenoemde volleerde de bal in het vijandelijke doel. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit en werd ook de ruststand. Ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren, bleef de scheids ons steeds meer tegenwerken en ook met kaarten strooien, zodra een van mijn spelers tegen zijn beslissing protesteerde. In de 63ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Ribeiro eraf, die al geel had. Voor hem kwam Arrey-Mbi. Omdat de scheids mijn spelers op gele kaarten trakteerde, greep ik in de 81ste minuut weer in en haalde nu Oliveira (al geel), Gabri Martinez (al geel), Al Musratie (al geel) en ook Horta van het veld. Voor hen kwamen Fonte, Roger Fernandes, Zalazar en Marques. Scoren lukte ons niet meer en met 1 mager puntje maar 5 gele kaarten op zak (Porto kreeg geen enkele kaart) konden wij de thuisreis aantreden. Dat de scheids een 6.0 voor zijn partijdig gedoe kreeg, begrijp ik gewoon niet. Volgens mij werden wij vandaag niet beloond, maar gewoon heel ordinair ‘genaaid’ en dat niet voor de eerste keer. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 27 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 november Auteur Share Geplaatst 28 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre In 6 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen AVS Futebol SAD, een Portugese voetbalclub uit Vila das Aves. De club werd op 5 mei 2023 opgericht als afsplitsing van UD Vilafranquense. Vanwege de slechte staat van het Campo do Cevadeiro speelde die club 50 kilometer verder in Rio Maior. De aparte rechtsvorm Sociedade Anónima Desportiva (SAD), waarin het profvoetbal was ondergebracht, splitste zich af van de club en beiden gingen na het seizoen 2022/23 uit elkaar. De SAD ging verder als AVS Futebol SAD en nam de uitingen en faciliteiten van het failliete CD Aves over. UD Vilafranquense ging verder op het zevende niveau. De thuiswedstrijden worden in het Estádio do CD das Aves gespeeld, dat plaats biedt aan 5.441 toeschouwers. De clubkleuren zijn rood en wit. In het seizoen 2023/24, de eerste na de oprichting, begon de club te spelen in de Liga Portugal 2 en promoveerde meteen, na het winnen van de play-offwedstrijden tegen Portimonense SC, naar de Primeira Liga. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 15.654 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. AVS kwam in eeen 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Ik wil niet overdrijven, maar wij waren toch wel enkele klassen beter dan de tegenstander en binnen haal halfuur was deze match dan ook al beslist. Het werd een Al Musrati feestje, want in de 19de en 24ste minuut zorgde Al Musrati met 2 doelpunten voor 2 : 0. De tegenstander had zich volledig teruggetrokken en verdedigde met hand en tand zijn doel. Bovendien begonnen ze steeds harder te tackelen. In de 28ste minuut kregen wij een penalty, die Moutinho voor zijn rekening nam. Helaas schoot Moutinho de penalty op de paal en bleef het 2 : 0, hetgeen ook de ruststand werd. In de tweede helft, de 63ste minuut, raakte El Ouzzani geblesseerd en werd vervangen door Antonin. Toen ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. 6 minuten later haalde ik Ribeiro eraf, die al geel had voor protesteren, en bracht Ferreira. Weer 5 minuten later mocht ook Horta vertrekken en kwam Roger Fernandes. Jammer genoeg, schopte ene Lucca in de 86ste minuut Moutinho uit de wedstrijd en dus moesten wij deze match met 10 man uitspelen. Het bleef 2 : 0 omdat de tegenstander niet in staat was, om überhaupt gevaarlijk te worden. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 28 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 november Auteur Share Geplaatst 29 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler De media is weer te voorbarig bezig en ze verifiëren hun berichten niet. Feit is, dat ik hem een nieuw verbeterd tweejarig contract heb aangeboden en nu op zijn beslissing wacht. Wij hebben nog maar drie competitiewedstrijden en 1 bekerfinale en dan zit dit seizoen erop. Inofficieel heb ik de directie, mijn staf en de selectie al op de hoogte gebracht, dat ik na de laatste wedstrijd weer terug wil keren naar Nederland. De club heeft zodoende voldoende tijd om naar een vervanger uit te kijken. Maar ik concentreer mij nu op onze laatste wedstrijden en komende zaterdag spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Moreirense Futebol Clube, een Portugese voetbalclub uit Moreira de Cónegos in de gemeente Guimarães. De club werd opgericht op 1 november 1938. De thuiswedstrijden worden in het Parque de Jogos Comendador gespeeld, dat plaats biedt aan 9.000 toeschouwers. De clubkleuren zijn groen-wit. Spoiler Het Parque de Jogos Comendador Joaquim de Almeida Freitas is een multifunctioneel stadion in Moreira de Cónegos. Bij bewolkt weer en voor 5.465 toeschouwers arriveerden wij in Moreira de Conegos in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Moreirense kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Ofschoon wij technisch en tactisch de veel betere ploeg waren, waren zij fysiek sterker en ze gingen behoorlijk hard de duels in. Hun tackles waren op ‘het randje’ en sommige van mijn jongens knepen hem een beetje. Hoe dan ook, bij rust stond het nog steeds maar 0 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. De scheids deed weliswaar zijn best om overeind te blijven, maar Moreirense probeerde ons met harde hand van een mogelijke overwinning af te houden. In de 66ste minuut werd Mothiba van het veld geschopt en vervangen door Macedo. 11 minuten later haalde ik uit voorzorg Ribeiro naar de kant en bracht de enigszins weer herstelde Marin. In de 77ste minuut mocht ook Horta gaan douchen en kwam Roger Fernandes. Pas in de 91ste minuut lukte het Antonin de winnende treffer binnen te tikken en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Alleen jammer, dat wij wederom met een langdurig geblesseerde basisspeler moeten vertrekken. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 29 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 november Auteur Share Geplaatst 30 november (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler Als ik hier binnenkort vertrek, laat ik wel een zeer goed fundament achter en eerlijk gezegd, ben ik er trots op. Pas in 9 dagen spelen wij de voorlaatste competitiewedstrijd en wel thuis tegen SC Farense, een Portugese voetbalclub uit Faro, in de Algarve. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 18.391 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Farense kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Luis Godinho en dan weet u het al. Technisch en tactisch kon de tegenstander niet aan ons tippen en dus grepen ze tot een puur fysiek spel, waarbij het botte bijl onmiddellijk werd uitgepakt. Vandaar, dat wij al in de tweede minuut een penalty kregen. Door de afwezigheid van Al Musratie + Moutinho was Carvalho de aangewezen speler om de penalty te nemen. Zijn toch wel slappe inzet werd door keeper Canizares gekeerd en het bleef dus 0 : 0. Met hun keiharde spel en hun zeer compacte verdediging bleef Farense, wel of niet met veel mazzel, overeind en bij rust stond het nog steeds 0 : 0. In de tweede helft verhoogden wij het tempo en de druk, maar scoren lukte niet. In de 55ste minuut raakte jonkie Macedo geblesseerd en werd vervangen door El Ouzzani, die volgens onze medici een half uur mee mocht doen. Pas in de 68ste minuut lukte het Antonin om de openingstreffer binnen te volleren. 1 : 0 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. 7 minuten later haalde ik uit voorzorg Horta, Ribeiro (al geel) en Gabri Martinez naar de kant. Voor hen kwamen de weer herstelde Bruma, Marin en Roger Fernandes. In de 81ste minuut mocht ook Niakate inrukken, zodat ‘opa’ Fonte nog wat minuten kon maken. Invaller Roger Fernandes zorgde in de 92ste minuut voor de verlossende 2 : 0 en dat was het dan ook. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 30 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 december Auteur Share Geplaatst 1 december (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 6 dagen spelen wij onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen en wel uit in en tegen Futebol Clube de Arouca, een Portugese voetbalclub uit Arouca. Spoiler Het Estádio Municipal de Arouca is een multifunctioneel stadion in Arouca, een plaats in Portugal. Het stadion werd ontworpen door AARQ, Atelier de Arquitectura en architect José Eduardo Silvestre. Het stadion wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden, de voetbalclub FC Arouca maakt gebruik van dit stadion. In het stadion is plaats voor 7.000 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 2006 en gerenoveerd in 2013. Bij die renovatie werd het aantal beschikbare zitplaatsen verhoogd. Bij regenachtig weer en voor 2.838 toeschouwers arriveerden wij in Arouca in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling voor onze laatste competitiewedstrijd. Arouca kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Tiago Martins. Met genoegen nam ik kennis van het feit, dat wij ook in de laatste competitiewedstrijd als een kampioen speelden. Bij rust stond het al 0 : 2 door doelpunten van El Ouzzani en Carvalho (pen.) en was er geen vuiltje aan de lucht. Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van Marques, die zijn dag blijkbaar niet had. In de tweede helft deden wij het ietwat rustiger aan en controleerden de match alleen nog. Linksback Ribeiro haalde ik in de 67ste minuut eraf, zodat de weer herstelde Marin wat minuten kon pakken. Voorts haalde ik in de 78ste minuut Gomez, Niakate en de zwakke Marques eraf en bracht Ferreira, de oude Fonte en Roger Fernandes. Nog geen minuut later zorgde Gabri Martinez voor de eindstand van 0 : 3. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 1 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 december Auteur Share Geplaatst 2 december (bewerkt) de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij in de Finale van de Taca de Portugal tegen Sport Lisboa e Benfica, kortweg Benfica, op neutraal terrein en wel in het Estádio Nacional do Jamor. Spoiler Estádio Nacional do Jamor, Centro Desportivo Nacional do Jamor, is een multifunctioneel stadion gelegen in de riviervallei van de Jamor, in de gemeente Oeiras, district van Lissabon. Het is eigendom van de Portugese staat en is het Nationale Stadion van Portugal. Het werd geopend op 10 juni 1944. Spoiler Bij zeer zonnig weer en voor 37.000 toeschouwers arriveerden wij in Oeiras in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Waarom deze ‘kamikaze tactiek’ tegen een tegenstander, die volgens de media de favoriet is? Omdat wij dit seizoen al 3x van hun hebben gewonnen en ik ben overtuigd, dat ons dat ook een 4de keer zal lukken. Benfica kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is en Artur Soares Dias, van wie ik geen hoge pet op heb. Eerlijk is eerlijk, beide teams begonnen ijzersterk, desondanks lukte het de net weer herstelde Bruma in de 9de minuut de bal in het vijandelijke doel te koppen. Pas in de 41ste minuut zorgde Kökcü (ex-Feyenoord) voor de gelijkmaker, hetgeen ook de ruststand werd. Vier minuten na herbegin in de 2de helft ging het gas erop en gaven wij zeer hoge druk, waardoor Benfica min of meer in de verdrukking raakte. Zalazar schoot nog in dezelfde minuut de 1 : 2 binnen. En toen 7 minuten later El Ouzzani voor de 1 : 3 zorgde, kreeg ik het gevoel, dat Benfica zich geen raad meer wist. Ze zakten als het ware in elkaar en begonnen met ‘poep in de broek’ te spelen. In de 77ste minuut schoot Antonin de 1 : 4 in hun doel, twee minuten later zorgde El Ouzzani voor de 1 : 5 en in de 81ste minuut kopte Carvalho de 1 : 6 binnen. Weliswaar lukte het Amdouni nog in de 94ste minuut de 2 : 6 in ons doel te tikken, maar dat was het dan ook. Ook deze beker is voor ons. En wat de scheids betreft, hij floot bijzonder zwak en kreeg achteraf een 5.3 voor zijn gedoe. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 2 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten