Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

EREdivisie-banner-final.jpg

de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre

logo.jpg

Onze eerste oefenwedstrijd in het Amerikaanse trainingskamp is tegen Los Angeles Galaxy, een Amerikaanse voetbalclub uit Carson, Los Angeles, Californië. Het elftal komt sinds 1996 uit in de Western Conference van de Major League Soccer.

Bij zeer zonnig weer en voor 9.083 toeschouwers arriveerden wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de Spaanse/Roemeense proefspeler Florin Andone, 30jr, in de basis. LA Galaxy kwam in een simpele 4-4-2 formatie het kurkdroge veld op.

16.jpg

16a.jpg

Tot mijn verbazing stelde onze tegenstander niet veel voor en bij rust stond het al 1 : 5, inclusief een hattrick van proefspeler Andone. Deze dertigjarige spits was vandaag onze beste speler en ofschoon ik contractueel spelers tot 23jaar mag kopen, is het toch een overweging waard.

Het hele team speelde ijzersterk en ik heb maar 2 wissels doorgevoerd, door in de 73ste minuut Bruma (al geel) eraf te halen en te vervangen door A. Horta. In de 79ste minuut mocht ook Moutinho vertrekken en kwam Carvalho. De einduitslag werd 2 – 8 en iedereen was tevreden.

Spoiler

17.jpg

18.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Al in 2 dagen spelen wij de volgende oefenpot en wel in en tegen Orange County SC, een Amerikaanse voetbalclub uit Irvine (Orange County), een voorstad van Los Angeles (Californië).

Spoiler

Trouwens, ik heb ooit een TV-serie gekeken en wel Orange County Choppers of OCC, van  een Amerikaans familiebedrijf dat custom motorfietsen bouwt en bekend werd door de docusoap American Chopper van Discovery Channel. OCC is gevestigd in Newburgh in de staat New York.

OCC is begonnen als bijactiviteit van het familiestaalbewerkingsbedrijf, Orange County Ironworks, dat is in de jaren zeventig begonnen. Aan het einde van de jaren 90 begon Paul Teutul motorfietsen te bouwen en in 1999 richtte hij samen met zijn zoon Paul jr. Orange County Choppers op. Orange County Ironworks werd overdreven gedaan aan zijn zoon Danny.

Het was hoe dan ook een goede serie, alleen bleek achteraf, dat hun zogenaamde supermotoren blijkbaar allen fake waren of beter gezegd niet werkelijk te gebruiken waren.

Bij zeer zonnig weer en voor 1.641 toeschouwers arriveerden wij in Irvine in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. OC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op.

19.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij kwamen behoorlijk stroef uit de startblokken, vandaar dat het bij rust nog steeds slechts 0 : 0 stond, ofschoon wij de veel betere ploeg waren. Pas vanaf de 51ste minuut kwam er echt beweging in onze ploeg en nog in dezelfde minuut zorgde El Ouazzani voor de openingstreffer. 0 : 1 en 4 minuten later was het Oliveira, die de 0 : 2 binnen kopte. Weer vier minuten later was het wederom El Quazzani, die scoorde en voor de 0 : 3 zorgde.

In de 65ste minuut haalde ik de vermoeide Moutinho en Martinez (al geel) naar de kant en bracht Musrati en R. Hora (die ons spoedig zullen verlaten). 6 minuten later mochten ook Gomez en Marin gaan douchen en kwamen Ferreira en Arrey-Mbi. Ofschoon wij maar liefst 68% balbezit hadden en het praktisch eenrichtingsverkeer was, lukte het ene Silva in de 78ste minuut de aansluitingstreffer te landen. 7 minuten later mocht ook Bruma vertrekken en kwam Gharbi.

Het bleef 1 : 3 en mijn doodvermoeide helden waren blij, dat deze match afgelopen was.

Spoiler

20.jpg

21.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

23.jpg

24.jpg

Mijnheer EtH is weer aan het shoppen. Blijkbaar is hij van mening, dat hij zijn baan kan houden, indien hij zoveel mogelijk spelers koopt? Mijn advies: probeer je eigen spelers een keer beter te maken, want alles wat naar MU vertrekt, wordt ineens slechter. Sorry, dat moest ik even kwijt.

In 3 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel in en tegen Sacramento Republic FC, een Amerikaans professioneel voetbalteam gevestigd in Sacramento, Californië, dat speelt in de Western Conference van het USL Championship, het tweede niveau in het Amerikaanse voetbal.

Spoiler

Heart Health Park is een sportlocatie op het terrein van Cal Expo in Sacramento, Californië, Verenigde Staten. Het voetbalspecifieke stadion heeft een capaciteit van 11.569 en omvat een groot voetbalveld.

22.jpg

Bij bewolkt weer en voor 4.064 toeschouwers arriveerden wij in Sacramento in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling, met proefspeler Lebo Mothiba in de basis. Sacramento kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op.

25.jpg

Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van rechtsback Gomez, verdediger Oliveira en keeper Matheus. Laatstgenoemde maakte vandaag een ietwat onbetrouwbare indruk. Ofschoon wij veel beter waren, stond het bij rust maar 1 : 2 en dat was balen.

In de tweede helft ging het gas er weer op en in de 55ste + 59ste minuut zorgden El Ouazzani en Bruma voor de 1 : 4. De vermoeide Moutinho verloste ik in de 67ste minuut en bracht Zalazar. 12 minuten later mocht ook Niakate gaan douchen en kwam Arrey-Mbi. Wij wilden deze wedstrijd rustig uitspelen, maar in de 86ste minuut lukte het ene Kimbrough de 2 : 4 binnen te koppen. En ook dit doelpunt had onze keeper kunnen en moeten voorkomen.

1 minuut later greep ik in en haalde linksback Marin (vandaag onze beste speler) eraf en bracht Ribeiro. In de 93ste minuut haalde ik ook nog Gomez (al geel) en El Ouazzani naar de kant en bracht Ferreira en proefspeler Roofe. Het bleef   2 : 4, een redelijk resultaat voor een matige wedstrijd.

Spoiler

26.jpg

27.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Al in 2 dagen spelen wij de voorlaatste oefenpot en nu in en tegen Los Angeles Football Club, een Amerikaanse voetbalclub uit Los Angeles, Californië. De club komt uit in de Western Conference van de Major League Soccer sinds het seizoen 2017. Los Angeles FC speelt haar thuiswedstrijden in het BMO Stadium dat plaats biedt aan 22.000 toeschouwers.

Spoiler

28.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 8.317 toeschouwers arriveerden wij in Los Angeles in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. LAFC kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en o.a. herkende ik hun keeper Hugo Lloris (die vele jaren bij Tottenham Hotspur heeft gespeeld) en ook Olivier Giroud (ex-Arsenal, Chelsea en AC Milan), die ik vaak op TV had bewonderd.

29.jpg

Eerlijk is eerlijk, deze oefenpot werd haast een disaster voor ons, want weliswaar waren wij beter, maar bij rust stond het wel 1 : 0 voor de oudjes van LAFC. Bovendien scoorde Bouanga in de 56ste minuut ook nog 2 : 0 (zijn tweede doelpunt) en liepen wij achter de feiten aan. Wel moet ik bekennen, dat onze keeper Matheus en de spelers Niakate, Marin en Marques als een ‘natte krant’ speelden. Ook sloeg de vermoeidheid toe en in de 69ste minuut moest ik Moutinho wisselen. Voor hem kwam Zalazar, die gelijk voor meer druk zorgde.

In de 76ste minuut haalde ik Gomez (al geel), Marin, Bruma en El Quazzani naar de kant en bracht Ferreira, Ribeiro, Martinez en proefspeler Roofe. Gelijk ging ook het tempo omhoog en 2 minuten later zorgde ex-proefspeler Mothiba (die wij ondertussen al hebben gecontracteerd) voor de aansluitingstreffer. 2 : 1 en dat gaf weer hoop.

Niakate (al geel) en ook Mothiba mochten in de 83ste minuut vertrekken en werden vervangen door Arrey-Mbi en proefspeler Andone. Invaller Roofe (proefspeler) zorgde in de 91ste minuut voor de lang en welverdiende gelijkmaker. 2 : 2 en 1 minuut later haalde ik ook nog Al Musratie eraf en bracht Guitane. Het bleef 2 : 2 en het gelijke spel hadden wij te danken aan de zeer goede prestatie van Gomez, Al Musrati, Mothiba en de invallers Zalazar en proefspeler Roofe.

Onze Portugezen zouden zeggen: Não nos cobrimos de glória.

Spoiler

30.jpg

31.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

32.jpg

Het trainingskamp in Amerika was weliswaar de moeite waard en heeft ertoe bijgedragen, dat ik nu weet wie in de basisopstellingen hoort, maar was wel een duur geintje. Hoe dan ook, aanstaande zaterdag spelen wij de laatste oefenpot en wel thuis tegen Elche Club de Fútbol, S.A.D. een Spaanse voetbalclub uit Elx. De club is opgericht in 1923.

Na een paar trainingsdagen waren wij klaar voor onze laatste oefenpot en bij zeer zonnig weer en voor 9.482 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Met o.a. proefspeler Antonin (een 23 jarige Spanjaard) en met een aantal reservespelers in de basis. Elche kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op.

33.jpg

In de 11de minuut zorgde linksback Ribeiro voor het openingsdoelpunt, hetgeen ook de ruststand werd. In de 67ste minuut veroorzaakte keeper Sa een wel of niet terechte penalty, die Mourad verzilverde. 1 : 1 en dat was balen. Nog geen minuut later haalde ik Sa eraf en bracht Matheus. Ook haalde ik tevens de zeer zwak spelende Andre Horta (het broertje van de verkochte R. Horta) eraf en bracht Bruma, die gelijk voor meer pressie zorgde.

Proefspeler Antonin zorgde in de 71ste minuut voor 2 : 1 en dat gaf nieuwe hoop. Weer een minuut later haalde ik de vleugelbacks Ferreira en Ribeiro eraf en bracht Gomez en Marin. De pas gecontracteerde Mothibo zorgde in de 76ste minuut voor 3 : 1 en 1 minuut later haalde ik ook Fonte en Antonin eraf. Voor hen kwamen Oliveira en El Ouzzani. Niakate kwam in de 93ste minuut strompelend naar de kant en werd vervangen door Arrey-Mbi. Het bleef 3 : 1 en proefspeler Antonin heeft o.a. indruk op mij gemaakt.

Spoiler

34.jpg

35.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

De voorbereiding zit erop en is redelijk verlopen.

36.jpg

Eerlijk is eerlijk, ik weet weinig tot niets van de Liga Portugal Betclic, de 1ste divisie van Portugal. Sommige clubs heb ik al een keer zien spelen (op TV) en ook heb ik inmiddels al wat wedstrijdvideo’s bekeken. Hoe dan ook, dit zijn onze tegenstanders het komende seizoen:

37.jpg

Spoiler

38.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

Tegen deze clubs spelen wij volgende maand:

39.jpg

In 2 weken spelen wij de eerste competitiewedstrijd uit in en tegen CF Estrela da Amadora, een Portugese voetbalclub uit Amadora, nabij Lissabon. De club is de opvolger van de gelijknamige club die in 2011 failliet ging.

Spoiler

Estádio José Gomes, informeel bekend als Estádio da Reboleira, naar zijn locatie, is het stadion van het Portugese voetbalteam C.F. Estrela da Amadora en heeft een capaciteit van 9.288.

40.jpg

Voor onze eerste competitiewedstrijd heb ik nog snel proefspeler Antonin gecontracteerd, zodat wij in elk geval nu 3 spitsen onder contract hebben.

45.jpg

46.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor slechts 2.355 toeschouwers (dit is verdorie een competitiewedstrijd in de 1ste divisie!) arriveerden wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Estrela kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Tiago Martins.

47.jpg

Wij waren de veel betere ploeg en na 35 minuten stond het al 0 : 2 en was er voor ons geen vuiltje aan de lucht. 0 : 2 werd ook de ruststand en in de tweede helft ging het gas eraf en controleerden wij deze match. Nieuweling Antonin, de 39jarige verdediger Fonte en ook keeper Matheus maakten helaas geen sterke indruk.

Antonin haalde ik in de 72ste minuut eraf en bracht de wel of niet weer herstelde Mothiba. 10 minuten later mocht ook Martinez douchen en kwam Guitane en nog geen vier minuten later kregen wij een doelpunt tegen. 1 : 2 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in de 92ste minuut Marin van het veld en bracht Ribeiro. Het bleef 1 : 2 ofschoon het 0 : 4 kunnen en moeten zijn. Wij hadden 62% balbezit, maar scoorden te weinig.

Spoiler

48.jpg

49.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

50.jpg

51.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Boavista FC, een Portugese voetbalclub, opgericht in 1903 en uitkomend in de Primeira Liga. De club speelt zijn thuiswedstrijd in het Estádio do Bessa en is de tweede club uit Porto, na FC Porto.

52.jpg

Bij bewolkt weer en voor 16.932 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Boavista kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Luis Godinho.

53.jpg

Wij waren duidelijk de veel betere ploeg, maar desondanks lukte het ons niet, om in de 1ste helft te scoren. Bij rust stond het dan ook nog altijd 0 : 0 en had Bruma zijn dag niet.

Na een donderspeech in de rust en met frisse moed begonnen wij aan de tweede helft en al in de 48ste minuut zorgde spits Ouazzani voor de lang verwachte openingstreffer. Boavista trok zich volledig terug en metselde als het ware hun doel dicht. Desondanks creëerden wij volop kansen, maar scoorden niet.

In de 75ste minuut greep ik in en haalde Oliveira en Martinez eraf. Voor hen kwamen ‘opa’ Fonte en Guitane. 5 minuten later haalde ik ook de vermoeide Ouzzani naar de kant en bracht Antonin. Net koud in het veld zorgde invaller Antonin een minuut later voor ons tweede doelpunt. 2 : 0 en iedereen was tevreden. Rechtsback Gomez, vandaag de beste speler op het veld, kreeg in de 87ste minuut van mij een publiekswissel. Voor hem kwam Ferreira.

Het bleef 2 : 0 ofschoon het minimaal 3 : 0 had kunnen en moeten zijn, want wij hadden maar liefst 66% balbezit. Ook kregen wij 17 hoekschoppen (tegen 1). Dus al met al was het toch wel een zeer magere uitslag, maar de punten blijven hier.

Spoiler

54.jpg

55.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

56.jpg

57.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Rio Ave Futebol Clube, een Portugese voetbalclub uit Vila do Conde. De club werd opgericht op 10 mei 1939.

58.jpg

Bij sterk bewolkt weer en voor 16.178 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Rio Ave kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

59.jpg

Een sprankelende wedstrijd werd het totaal niet, wel een zeer fysieke, waarmee wij toch wel veel problemen hadden. Bij rust stond het dan ook nog steeds slechts 0 : 0 en in de kleedkamer probeerde ik mijn mannen duidelijk te maken, dat er nog een behoorlijk schepje er bovenop moet.

En ik kan u verzekeren, dat gebeurde ook. In de 57ste minuut zorgde Moutinho voor de 1 : 0 en vier minuten later was het El Musratie, die de 2 : 0 binnenschoot. De vermoeide Oliveira haalde ik in de 75ste minuut eraf en bracht Fonte, die heel sterk inviel. In de 80ste minuut mocht ook El Ouzzani gaan douchen en kwam nieuweling Antonin. Drie minuten later zorgde Gomez voor de 3 : 0 en nog in dezelfde minuut haalde ik ook Marinez naar de kant. Voor hem kwam Guitane.

Natuurlijk wilden wij deze match rustig uitspelen, maar in de 94ste minuut lukte het ene Novais een tegendoelpunt in ons doel te prikken. 3 : 1 en dat was het dan ook. En als onze voorhoede een keer niet scoort, dan zijn onze middenvelders present, die ook over scoringsvermogen beschikken.

Spoiler

60.jpg

61.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

64.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Gil Vicente FC, een op 3 mei 1924 opgerichte voetbalclub uit Barcelos, Portugal. De club komt uit in de Primeira Liga, de hoogste divisie.

Spoiler

62.jpg

63.jpg

Bij regenachtig weer en voor 19.324 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. GV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

65.jpg

65a.jpg

Al in de 8ste minuut lukte het Bruma met een magnifiek lobje de openingstreffer te maken. 1 : 0 en een goed begin, ofschoon de scheids er anders over dacht. Wat deze man tegen ons of mij persoonlijk heeft, mag Joost weten. Hoe dan ook, zit hij ons altijd tegen en heb ik steeds het gevoel, dat hij ons opzettelijk wil benadelen? Waarom hij in de 10de minuut een penalty tegen ons gaf, was niemand duidelijk. Er was geen VAR en dus kon miemand hem corrigeren. Ene Tiba nam de penalty voor zijn rekening, maar zijn schot kon door keeper Matheus worden weggestompt, helaas echter voor de voeten van Mboula, die de bal feilloos in ons doel tikte. 1 : 1 en de gelijkmaker, verdiend of onverdiend, was een feit.

Toen ging het gas erop en Al Mousrati, Bruma en Mothiba zorgden voor een ruststand van 4 : 1 en ons publiek was tevreden. En ik ook en vooral met Bruma, die ijzersterk speelde. Juist, het is die Bruma, die destijds bij PSV in 3 seizoenen amper iets klaarmaakte en hier en nu de sterren van de hemel speelt.

In de 67ste minuut kopte El Ouzzani de 5 : 1 binnen en was deze match gespeeld. Vandaar dat ik in de 73ste minuut ingreep en Oliveira (al geel) en Bruma (die een publiekswissel kreeg) eraf haalde en Fonte en Zalazar bracht. 5 minuten later mochten ook El Ouzzani + Martinez (ook al geel) vertrekken en kwamen Antonin en Guitane. In de 89ste minuut haalde ik ook nog Marin eraf en bracht Ribeiro.

Het bleef 5 : 1 en iedereen was weer tevreden.

Spoiler

66.jpg

67.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

69.jpg

70.jpg

Komende zondag spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd), een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. De club werd opgericht op 1 juli 1906, door José Alvalade.

Spoiler

Estádio José Alvalade XXI in Lissabon is het thuisstadion van Sporting Clube de Portugal. Het stadion is genoemd naar de oprichter van Sporting José Alvalade. Het stadion heeft een capaciteit van 50.466 toeschouwers. Het werd op 6 augustus 2003 officieel geopend met een vriendschappelijke wedstrijd van Sporting Portugal tegen Manchester United (3-1 winst voor Sporting). De architect was Tomás Taveira.

Het stadion werd gebouwd voor het Europees kampioenschap voetbal 2004, dat in Portugal werd gehouden. Onder andere de halve finale tussen Nederland en Portugal werd er gespeeld. Deze wedstrijd won de titel 'best georganiseerde wedstrijd van het toernooi'.

68.jpg

75.jpg

Bij gewolkt weer en voor 34.033 toeschouwers arriveerden wij in Lissabon in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is luis Godinho.

76.jpg

Vandaag waren wij duidelijk de betere ploeg en dat hebben wij laten zien ook. Het hele team speelde ijzersterk en Sporting kon alleen maar met fysiek geweld antwoorden, waarbij ze ook nog door de scheids werden gesteund.

In de 67ste minuut wisselde ik de geblesseerd geraakte Moutinho en bracht Carvalho. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Oliveira en Mothiba naar de kant en voor hen kwamen Fonte en Antonin. In de 78ste minuut werd Marin uit de wedstrijd geschopt en vervangen door Ribeiro.

Spoiler

77.jpg

78.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

79.jpg

Onze volgende competitiewedstrijd is pas in 14 dagen en wel thuis tegen Clube Desportivo Nacional is een Portugese voetbalclub uit Funchal op het eiland Madeira.

81.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 17.994 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Nacional kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Antonio Nobre.

80.jpg

80a.jpg

Wij waren de veel betere ploeg en bij rust stond het al 4 : 1 en was het enige mispunt helaas de scheids. Sorry, dat ik het moet zeggen, maar hij was gewoon een ‘aanfluiting’. Voor iedereen onbegrijpelijk was het feit, dat het hem in de 44ste minuut lukte om de VAR te overtuigen, dat Nacional volgens hem recht op een penalty had? Waarvoor weet niemand?

Hoe dan ook, Sousa schoot de penalty feilloos binnen en het werd 4 : 1 bij rust. Nadat Antonin in de 72ste minuut voor de 5 : 1 had gezorgd, haalde ik de vermoeide Moutinho (die feitelijk maar 45 minuten mocht spelen) naar de kant en bracht Carvalho. 6 minuten later mocht ook Niakate vertrekken en kwam de ouwe Fonte.

In de 79ste minuut zorgde Martinez voor de 6 : 1 en 6 minuten later haalde ik ook Antonin eraf, zodat de weer herstelde El Ouzzani nog wat minuten kon maken. Het bleef 6 : 1 en Nacional heeft slechts 1 keer op ons doel geschoten (penalty) met behulp van de scheids.

Spoiler

82.jpg

83.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

85.jpg

86.jpg

In 5 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen Grupo Desportivo Estoril-Praia, een in 1939 opgerichte voetbalclub uit Estoril. De thuiswedstrijden worden in het Estádio António Coimbra da Mota gespeeld dat plaats biedt aan 8.000 toeschouwers.

Spoiler

84.jpg

87.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor slechts 2.668 toeschouwers (en dat voor een competitiewedstrijd in de hoogste Portugese divisie?) arriveerden wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Estoril kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is de door ons ‘gevreesde’ Tiago Martins.

88.jpg

Tot mijn ongenoegen hadden wij een dik halfuur nodig om op gang te komen. Desondanks stond het bij rust al 0 : 2 en twee minuten na herbegin kregen wij met instemming van de VAR een penalty te nemen, die Moutinho feilloos binnen schoot. 0 : 3 en toen ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog maar de wedstrijd.

In de 74ste minuut haalde ik Oliveira en de zeer zwak spelende Carvalho eraf en bracht Fonte en de weer herstelde Al Musrati. 10 minuten later mocht ook Antonin gaan douchen, zodat El Ouzzani weer minuten kon maken.

Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

89.jpg

90.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

94.jpg

92.jpg

93.jpg

Komende vrijdag spelen wij een uitwedstrijd in en tegen CD Santa Clara, een Portugese voetbalclub uit Ponta Delgada op de Azoren.

Spoiler

Het Estádio de São Miguel is een multifunctioneel stadion in Ponta Delgada, een plaats op het eiland São Miguel, op de Azoren, behorend bij Portugal. Het stadion wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden, de voetbalclub CD Santa Clara maakt gebruik van dit stadion. In het stadion is plaats voor 12.500 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 1930 en gerenoveerd in 2004.

91.jpg

95.jpg

Bij regenachtig weer en voor 2.579 toeschouwers (zelfs in de KKD heb je meer toeschouwers, alleen de zeer luidruchtige ambiance is hier beter) arriveerden wij in Ponta Delgada in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. SC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Antonio Nobre.

96.jpg

Binnen 20 minuten stond het al 0 : 3 en was deze match als het ware al gespeeld. Weliswaar scoorde ene Martins in de 42ste minuut nog een tegendoelpunt, maar dat kon de pret niet drukken. Bij rust stond het 1 : 3 en was er geen vuiltje aan de lucht.

1 minuut na herbegin zorgde Bruma al voor 1 : 4 en in de 59ste minuut was het wederom Bruma die het slotakkoord zette en de 1 : 5 binnen schoot. Omdat het hele team ijzersterk speelde, wilde ik aanvankelijk niet wisselen. Maar in de 76ste minuut haalde ik toch Oliveira eraf, om Fonte nog wat minuten te gunnen.

Het bleef 1 : 5 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

97.jpg

98.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

100.jpg

Pas in 15 dagen spelen wij in de 3de Ronde van de Taca de Portugal uit in en tegen Amora Futebol Clube, beter bekend als Amora, is een Portugese sportclub uit de stad Amora, Setúbal.

Spoiler

Hun thuiswedstrijden spelen ze in het Estádio da Medideira.

99.jpg

101.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 668 toeschouwers arriveerden wij in Amora in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Amora kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

102.jpg

Omdat de tegenstander van een veel minder niveau was, begonnen wij rustig aan deze wedstrijd. AMR Martinez zorgde in de 11de en 35ste minuut met 2 doelpunten voor de ruststand van 0 : 2.

In de 52ste minuut scoorde Antonin de 0 : 3 en in de 79ste minuut verzilverde Moutinho een penalty. 0 : 4 werd ook de eindstand.

Spoiler

103.jpg

104.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

105.jpg

106.jpg

108.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen Casa Pia A.C., een Portugese sportclub uit Lissabon die vooral bekend staat om zijn voetbalteam. De club is 1920 opgericht en komt uit in de Primeira Liga. Naast een voetbaltak heeft Casa Pia A.C. ook nog takken in andere sporten.

107.jpg

Bij bewolkt weer en voor 18.316 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. CP kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Luis Godinho, aan wie ik geen goede herinneringen heb.

109.jpg

Eerlijk is eerlijk, vandaag waren wij niet de betere ploeg, misschien wel technisch beter en doeltreffender, maar zeer zeker niet fysiek. Desondanks stond het bij rust al 3 : 1 voor ons, ofschoon de scheids, zoals al zo vaak, vooral op mijn mannen loerde. Moutinho + Bruma probeerden alleen maar de keiharde duels te ontlopen en Antonin speelde heel zwak.

In de 59ste minuut kopte Obeng de 3 : 2 in ons doel en in de 75ste minuut wisselde ik Oliveira voor de weer herstelde Fonte. 6 minuten later haalde ik ook Antonin eraf en bracht Guitane. In de 94ste minuut mochten ook Bruma (al geel) en Moutinho gaan douchen en kwamen Horta en Carvalho.

Het bleef 3 : 2 en de punten blijven hier. De toch wel zeer matige (naar ons dan) scheids gaf ons 3 gele kaarten en hij kreeg een 6.0 voor zijn gedoe.

Spoiler

110.jpg

111.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

113.jpg

Wederom in 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu uit in en tegen Vitória Sport Clube (ook bekend als Vitória Guimarães), een Portugese voetbalclub uit Guimarães.

Spoiler

Het Estádio D. Afonso Henriques is een voetbalstadion in de Portugese stad Guimarães. Het stadion heeft een capaciteit van 30.165 zitplaatsen en werd ontworpen door Eduardo Guimarães. De vaste bespeler is Vitória SC.

112.jpg

114.jpg

Spoiler

115.jpg

Bij bewolkt weer en voor 26.862 toeschouwers arriveerden wij in Guimaraes in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. VG kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Artur Soares Dias.

116.jpg

Wij waren weliswaar de betere ploeg, maar vandaag hadden wij te maken met een scheids die blijkbaar het verloop van deze wedstrijd wilde bepalen en een verslaggever, die deze wedstrijd zo beoordeelde, als hij het graag had willen zien. Het sloeg allemaal nergens op. In de eerste helft domineerden wij, maar kregen de bal niet tussen de palen. Bij rust stond het dan ook slechts 0 : 0.

In de 65ste minuut zorgde El Ouzzani voor de langverwachte openingstreffer. 0 : 1 en na dit doelpunt veranderde de sfeer in en om deze match. Het werd steeds grimmiger, haast vijandelijker en de scheids lette alleen nog maar op mijn mannen. Uit voorzorg, omdat ik het als het ware aan voelde komen, haalde ik in de 71ste minuut Martinez naar de kant en bracht Marques. 6 minuten later mochten ook Oliveira, Gomez, Moutinha (al geel) en El Ouzzani gaan douchen en kramen Fonte, Ferreira, Calvalho en Antonin.

Nog geen twee minuten later, tijdens een simpel duel om de bal tussen Niakate en Camacho, stortte laatstgenoemde plots schreeuwend naar de grond. De scheids sprong met een theatraal gebaar ertussen en trok een directe ……

Rode-Kaart.jpg

Tot onze verbazing kreeg Niakate deze kaart en mocht vertrekken. Op dat moment hadden wij 60% balbezit, 10 hoekschoppen tegen 3 van VG en al 2 gele kaarten. Nu moesten wij met 10 man deze wedstrijd, die door de scheids werd bepaalt, uitspelen. Met de 5 verse krachten in de gelederen lukte het ons, om deze wedstrijd, ondanks ondertal, winnend af te sluiten. Ofschoon iedereen zijn best deed, hadden wij deze overwinning toch hoofdzakelijk te danken aan de geweldige prestaties van keeper Matheus, Al Musrati, Martinez, El Ouzzani en invaller Carvalho.

Spoiler

117.jpg

118.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

122.jpg

123.jpg

125.jpg

126.jpg

127.jpg

120.jpg

121.jpg

Onze volgende wedstrijd in de groepsronde van de Taca da liga is in 7 dagen en wel thuis tegen Rio Ave Futebol Clube, een Portugese voetbalclub uit Vila do Conde. De club werd opgericht op 10 mei 1939.

Spoiler

119.jpg

124.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 7.321 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling, met 2 wijzigingen in de basis. Volgens de reglementen moest ik 2 jonkies onder 21 jaar opstellen, maar wel Portugezen. Gelukkig spelen wij thuis, waardoor ik nog snel 2 jongens uit het tweede team kon plukken en opstellen.

128.jpg

RA kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op.

129.jpg

Eerlijk is eerlijk, Rio Ave (RA) was een paar nummertjes te klein voor ons, waardoor ook de 2 jonkies ijzersterk voor de dag kwamen. En wel Henrique Sa, 18 jaar CV, en J.M. Marques, 20 jaar AMR. Door 2 doelpunten van spits El Ouzzani stond het bij rust 2 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht.

In de 62ste minuut haalde ik jonkie Sa eraf en bracht Fonte. In de 74ste minuut mochten ook Oliveira en jonkie Marques vertrekken. Voor hen kwamen Bambu en Martinez. 6 minuten later haalde ik ook Marin en El Ouzzani eraf en bracht Ribeiro en Antonin.

Uiteindelijk werd het 5 : 0 en was ik tevreden.

Spoiler

130.jpg

131.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

134.jpg

136.jpg

133.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen onze directe concurrent Sport Lisboa e Benfica, kortweg Benfica, een Portugese voetbalclub uit de hoofdstad Lissabon. De club is vernoemd naar een van de wijken van de stad en werd opgericht in 1904 als Sport Lisboa, maar kreeg de huidige naam na een fusie met Sport Club de Benfica.

Spoiler

132.jpg

135.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 24.425 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Benfica kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Miguel Alexandre Silva.

137.jpg

137a.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd geen makkelijke wedstrijd, want kwalitatief heeft Benfica meer in huis dan wij en bovendien hebben ze ook meer individuele klasse. Op papier zijn wij uiteraard de mindere, maar mijn spelers beschikken over de juiste mentaliteit, in ons elftal heerst balans, wij spelen alles vooruit en wij verdedigen goed. Individuele uitblinkers hebben wij niet, wel een zeer moeilijk te verslagen team.

De, ik wil niet zeggen ‘loslippige’, maar wel ‘grootmondige’ coach van Benfica, liet zijn mannen vanaf het begin Bruma en El Ouzzani keihard aanpakken en ze kregen dan ook geen poot aan de grond. Maar wij hebben natuurlijk elf spelers op het veld staan en als de ene niet goed functioneert, dan staat een ander op. Al Musrati zorgde in de 11de minuut voor de openingstreffer en Mothiba was in de 16de minuut succesvol door de 2 : 0 binnen te koppen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Bij rust stond het dan ook 2 : 0 en was er voor ons geen vuiltje aan de lucht.

Ook in de tweede helft probeerden wij gas te geven en in de 72ste minuut kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty, die Moutinho verzilverde. 3 : 0 en ervan uitgaande dat wij deze match controlerend uit zouden kunnen spelen, begon ik in de 77ste minuut te wisselen. Al Musrati, Bruma (al geel), Mothiba (publiekswissel) en El Ouzzani mochten gaan douchen. Voor hen kwamen Marques, A. Horta, Antonin en Carvalho. In de 83ste minuut haalde ik ook nog Marin eraf en bracht Arrey-Mbi.

De kans om de wedstrijd rustig en controlerend uit te spelen kregen wij niet. Benfica begon ons steeds meer vast te zetten en verdediger J. Ferreira begon steeds meer ‘te zwemmen’. Uit een corner in de 86ste minuut lukte het Otamendi de bal in ons doel te koppen. 3 : 1 en ik voelde nattigheid. Ook dit volgens mij zuivere doelpunt keurde de scheids af, maar door ingrijpen van de VAR, werd het alsnog goedgekeurd.

Drie minuten later tikte Orkun Kökcü de bal in ons doel en ook nu keurde de scheids het doelpunt af, waarna wederom de VAR ingreep en hij zijn beslissing moest herstellen. 3 : 2 en eerlijk is eerlijk, beide tegendoelpunten had onze keeper moeten hebben. Gelukkig hadden wij de mazzel, dat de scheids na enkele minuten affloot en wij als wel of niet verdiende winnaars van het veld liepen.

Spoiler

138.jpg

139.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

140.jpg

141.jpg

142.jpg

In 6 dagen spelen wij weer een wedstrijd en nu uit tegen Futebol Clube de Famalicão, een Portugese voetbalclub uit Vila Nova de Famalicão die werd opgericht in 1931 en in de primeira Liga speelt, de hoogste divisie in het Portugese betaald voetbal. De club won in het seizoen 2014/15 de titel in de Campeonato Nacional (derde divisie, noord), waardoor promotie een feit was. In het seizoen 2018/19 promoveerde de club na een tweede plaats in de Segunda Liga naar de Primeira Liga. Daar speelde de club eerder in de seizoenen 1946/47, 1978/79 en van 1990 tot 1994. In september 2019 was Famalicão enkele wedstrijden koploper in de Primeira Liga.

143.jpg

143a.jpg

Bij bewolkt weer en voor 5.305 toeschouwers arriveerden wij in Famalicao in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Famalicao kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

144.jpg

Wij begonnen goed, zeer goed zelfs, want al in de eerste minuut scoorde Martinez het openingsdoelpunt. 0 : 1 en beter kan niet, kan ik u verzekeren. Maar helaas, nog geen 12 minuten later kopte Aranda de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en dat was even balen. Pas in de 46ste minuut lukte het Al Musrati de 1 : 2 in het vijandelijke doel te volleren, hetgeen dus ook de ruststand werd.

Drie minuten na herbegin zorgde Bruma voor de 1 : 3 en weer 10 munten later was het Gonzalez, die de 2 : 3 binnen schoot. Waarom de scheids dit doelpunt afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. 2 : 3 en even voelde ik nattigheid. Gelukkig voor ons zorgde El Ouzzani in de 65ste minuut voor de 2 : 4.

In de 74ste minuut haalde ik Al Musrati en Marin naar de kant en bracht Carvalho en Bambu. 5 minuten later mochten ook Gomez (al geel) en Bruma gaan douchen en kwamen A. Ferreira en A. Horta. De moegestreden El Ouzzani mocht in de 85ste minuut vertrekken en voor hem kwam Marques.

Het bleef 2 : 3 en waren de zeer gelukkig winnar, want voor hetzelfde geld hadden wij met 2 : 1 verloren. Vooral in de omschakeling waren wij vandaag zeer matig.

Spoiler

145.jpg

146.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

148.jpg

150.jpg

151.jpg

152.jpg

Pas in 16 dagen spelen wij in de 4de Ronde van de Taca de Portugal uit in en tegen CF Estrela da Amadora, een Portugese voetbalclub uit Amadora, nabij Lissabon. De club is de opvolger van de gelijknamige club die in 2011 failliet ging.

Spoiler

Estádio José Gomes, informeel bekend als Estádio da Reboleira, naar zijn locatie, is het stadion van het Portugese voetbalteam C.F. Estrela da Amadora en heeft een capaciteit van 9.288.

147.jpg

149.jpg

Geteisterd door regenbuien en natte sneeuw en voor slechts 651 toeschouwers arriveerden wij in Amadora in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Estrela kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

153.jpg

153a.jpg

De tegenstander was uiteraard een paar nummertjes te klein, vandaar dat het bij rust al 0 : 5 stond en ons hele team ijzersterk speelde. Omdat er doodgewoon te weinig tegenstand aanwezig was. Ook in de tweede helft bleven wij aanvallend doorgaan, wel kregen wij plots en uit heldere hemel twee doelpunten tegen, ofschoon Estrela maar twee keer op ons doel schoot? Achteraf bleek dat onze in de tweede helft zeer zwak keepende keeper Sa een vinger had gekneusd, hetgeen hem behoorlijk belemmerde. Voorts liep Bruma een zware heupblessure op, die hem waarschijnlijk 5 maanden aan de kant zal houden.

Het enige positieve in de tweede helft was, dat El Ouzzani in de 87ste minuut zijn derde en ons zesde doelpunt maakte en dus een hattrick scoorde.

Spoiler

154.jpg

155.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

159.jpg

160.jpg

161.jpg

162.jpg

157.jpg

158.jpg

In 7 dagen spelen wij thuis tegen FC Porto, een Portugese sportvereniging, opgericht op 28 september 1893. De thuishaven is het Estádio do Dragão, te Porto. Het voetbalteam is het meest bekend, maar men doet ook aan basketbal, handbal, rolhockey, biljarten, boksen, strandvoetbal, superleague formula, volleybal, wielrennen en zwemmen.

Spoiler

156.jpg

163.jpg

Bij bewolkt weer en voor 26.458 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling.

164.jpg

Porto kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Fabio Verissimo.

165.jpg

165a.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een hele moeilijke wedstrijd voor ons, want feit is en blijft, dat Porto technisch veel beter was. Pas na een dik half uur lukte het El Ouzzani de openingstreffer binnen te schieten. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

4 minuten na herbegin was het wederom El Ouzzani die voor de 2 : 0 zorgde. Na dit doelpunt begon Porto veel aanvallender te spelen en wij werden achterin vastgezet. In de 57ste minuut kregen wij de aansluitingstreffer om de oren en in de 66ste minuut de gelijkmaker. 2 : 2 en ik voelde nattigheid. In de 79ste minuut greep ik in en haalde de vermoeide Oliveira, en de al van een gele kaart voorziene Martinez en Zalazar en uit voorzorg ook El Ouzzani naar de kant. Voor hen kwamen Fonte, Marques, Hora en Antonin. Invaller Antonin zorgde gelijk voor meer druk en in de 87ste minuut was het Al Musrati die onze derde en uiteindelijk de winnende treffer binnen schoot. Omdat de tegenstander na dit doelpunt plots ‘jagt’ op hem maakte, haalde ik hem in de 93ste minuut eraf en bracht Carvalho.

Het bleef de 3 : 2 en wij waren de zeer gelukkige, wel of niet verdiende, winnaar, ondanks de duidelijke tegenwerking van de scheids, die ons doorlopend benadeelde. Sorry, maar dat moest ik even kwijt.

Spoiler

166.jpg

167.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

168.jpg

In 5 dagen spelen wij thuis tegen Moreirense Futebol Clube, een Portugese voetbalclub uit Moreira de Cónegos in de gemeente Guimarães. De club werd opgericht op 1 november 1938. De thuiswedstrijden worden in het Parque de Jogos Comendador gespeeld, dat plaats biedt aan 9.000 toeschouwers. De clubkleuren zijn groen-wit.

169.jpg

Bij bewolkt weer en voor 18.397 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Moreirense kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

170.jpg

Natuurlijk waren wij de betere ploeg, maar omdat de scheids ons regelmatig tegenwerkte, kwamen wij niet snel in ons spel. Pas in de 28ste minuut lukte het El Ouzzani de openingstreffer te maken. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Ondanks 60% balbezit liep het ook in de tweede helft een beetje stroef. In de 69ste minuut raakte Moutinho geblesseerd en werd vervangen door Zalazar. 5 minuten later haalde ik ook Oliveira en Ribeiro (al geel) eraf en bracht Fonte en Ferreira. In de 79ste minuut mochten ook Horta en El Ouzzani gaan douchen en kwamen Marques en Antonin. Invaller Antonin zorgde in de 83ste minuut voor 2 : 0 en dat was het dan ook.

Spoiler

171.jpg

172.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

174.jpg

175.jpg

176.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu in de 3de Ronde van de Taca da Liga uit in en tegen Académico de Viseu FC, een Portugese voetbalclub uit Viseu. Die sinds het seizoen van 2013/14 onafgebroken actief is in de Liga Portugal 2. In het seizoen 2017/18 werd promotie net misgelopen naar de Primeira Liga. De club eindigde op een derde plaats in de eindklassering. De club behaalde het meeste aantal punten in uitwedstrijden van de gehele competitie. Echter liet het in thuiswedstrijden te veel steken vallen waardoor geen promotie werd bemachtigd. Sindsdien is de club een middenmotor op het 2e niveau.

Spoiler

Het Estádio do Fontelo is een multifunctioneel stadion in Viseu, een stad in Portugal. In het stadion is plaats voor 14.368 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 1914. De architect was Luis Vasco Saraiva.

173.jpg

177.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 1.262 toeschouwers arriveerden wij in Viseu in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Viseu kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Tiago Martins.

De spelers stonden net op het veld, toen ineens TD Acacio op hoge poten naar mij toe kwam gelopen. Mijn opstelling was volgens hem niet juist, want er moesten 2 spelers onder 21 in de basis staan. Dus haalde ik Moutinho en Ribeiro eraf en stuurde de jonkies Helgueira (17jr) en Arrey-Mbi (20jr) het veld in. Plots hing ook nog mijn assistent Franclim aan mijn arm en in gebroken Engels riep hij dat de 2 spelers Portugezen moesten zijn. Terwijl mijn assistent uitleg verstrekte aan de scheids haalde ik AMR Gabri Martinez en Mothiba van het veld en stuurde R. Fernandes (18jr) en Macedo (20jr) het veld in. Joost mag weten wat mij bezielde, of mijn Portugees is veel minder dan ik dacht, of ik lees niet goed? In elk geval moet ik dergelijke fouten in de toekomst voorkomen.

178.jpg

Onze tegenstander vandaag was gelukkig een tweede divisieploeg, die wij ook met onze vier jonkies de baas waren. Bij rust stond het al 0 : 3 met 2 doelpunten van Al Musrati en eentje van jonkie R. Fernandes.

In de tweede helft, nadat El Ouzzani al voor 0 : 4 had gezorgd, begon ik te wisselen. In de 71ste minuut haalde ik de jonkies Arrey-Mbi en Macedo eraf en bracht Ribeiro en Mothiba. 5 minuten later mochten ook Oliveira en de jonkies R. Fernandez en Helgueira vertrekken en kwamen Fonte, G. Martinez en Moutinho.

Het bleef 0 : 4 en al met al, ook ondanks mijn toch wel behoorlijke fout, was ik met ons spel tevreden.

Spoiler

179.jpg

180.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

182.jpg

183.jpg

184.jpg

185.jpg

186.jpg

Eerlijk is eerlijk, vanmiddag voor de wedstrijd, toen ik erop werd gewezen dat er 2 Portugeze spelers onder 21 jaar in de basis moesten staan, werd ik een beetje paniekerig en voelde mij als ‘lul de behanger’ met het schaamrood op de kaken. Gelukkig hebben wij deze match kunnen winnen en de spelers vonden het achteraf niet erg, omdat ik in hun ogen vanaf nu ook tot het maken van fouten in staat bleek te zijn.

Pas in 10 dagen, dus op oudejaarsdag, spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen SC Farense, een Portugese voetbalclub uit Faro, in de Algarve.

Spoiler

Het Estádio de São Luís is een multifunctioneel stadion in Faro. Het stadion heette eerder het Santostadion. In het stadion is plaats voor 7.000 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 1922 en gerenoveerd in 1971, 1990 en 1997.

181.jpg

187.jpg

187a.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor slechts 2.769 toeschouwers (en dat voor een wedstrijd in de hoogste Portugese divisie) arriveerden wij in Faro in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Farense kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is Antonio Nobre.

188.jpg

188a.jpg

Ofschoon wij een beetje stroef uit de startblokken kwamen, werd het beslist geen moeilijke wedstrijd. Wel was er een flutambiance, want het stadion was maar voor 1/5de bezet. Hoe dan ook, bij rust stond het 0 : 2 en was deze match als het ware al gespeeld.

Nadat het al 1 : 3 stond, begon ik te wisselen. In de 75ste minuut haalde ik Oliveira, de geblesseerd geraakte Al Musrati en Zalazar naar de kant en bracht Fonte, Carvalho en Moutinho. El Ouzzani zorgde in de 80ste minuut voor 1 : 4 en een minuut later haalde ik Horta en Marin eraf en bracht R. Fernandes en Ribeiro. Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

189.jpg

190.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo.jpg

Spoiler

194.jpg

195.jpg

196.jpg

192.jpg

193.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Futebol Clube de Arouca, een Portugese voetbalclub uit Arouca.

Spoiler

191.jpg

197.jpg

Geteisterd door regenbuien en natte sneeuw en voor 17.976 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

198.jpg

Arouca kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is Louis Godinho, waarvan ik geen hoge pet op heb.

199.jpg

Met vol gas probeerden wij Arouca vast te zetten, dat lukte, ook al werkte de scheids, zoals gebruikelijk, ons weer tegen. Binnen een halfuur hadden wij dan ook 3 gele kaarten op zak en lukte het ons (nog) niet, de tegenstander echt pijn te doen. Tja, in de 42ste minuut, uit de eerste counter lukte het Yalcin, onze verdedigende aanvoerder Fonte, die veel te traag was, te passeren en de bal in ons doel te schieten. 0 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. O : 1 werd ook de ruststand.

Natuurlijk heb ik mijn mannen in de rust nogmaals duidelijk gemaakt, wat ik vanaf nu hier wilde zien en eerlijk is eerlijk, ze hebben het laten zien. In de 58ste minuut zorgde El Ouzzani voor de gelijkmaker en drie minuten later kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty. Zalazar nam hem voor zijn rekening en schoot hem feilloos binnen. 2 :1 en dat voelde goed.

Omdat Zalazar al geel had, haalde ik hem uit voorzorg van het veld en bracht Moutinho. 5 minuten later mochten ook jonkie Macedo en G. Martinez gaan douchen en kwamen Antonin en R. Fernandes. In de 83ste minuut zorgde invaller R. Fernandes voor de 3 : 1 en nog in dezelfde minuut haalde ik ook Marin naar de kant, die ook al geel had. Voor hem kwam Ribeiro, die enkele minuten later ook een gele kaart van deze scheids kreeg.

Het bleef 3 : 1 en de punten blijven hier, maar jammer genoeg ook 4 totaal onnodige gele kaarten.

Spoiler

200.jpg

201.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites