Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

EREdivisie-banner-final.jpg

logo.jpg

Spoiler

394.jpg

395.jpg

Eerlijk is eerlijk, de zaakwaarnemers van sommige spelers beginnen mij toch behoorlijk de keel uit te hangen. Het gaat hun niet zo zeer om het welzijn van hun spelers, maar meer om hun eigen zakken te vullen. O.a. de vraagprijs voor Gimenez wilde geen enkele club voldoen en dus staat hij nog steeds op onze loonlijst, ondanks het feit, dat wij al €5 miljoen zijn gezakt. Nu heeft zijn zaakwaarnemer hem zo gek gekregen, dat hij niet meer met mij wil praten? Dat slaat nergens op.

In 7 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en nu tegen Heracles Almelo, een Nederlandse betaald-voetbalclub uit Almelo die uitkomt in de Eredivisie.

Spoiler

393.jpg

396.jpg

Bij bewolkt weer en voor 48.783 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. HA kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Sander van der Eijk.

397.jpg

Haast een half uur hadden wij nodig om een beetje op gang te komen. Uiteraard waren wij de veel betere ploeg, maar iets of iemand zat ons steeds weer dwars, waardoor wij niet echt in ons spel kwamen. Je heb scheidsen, zoals Bas Nijhuis, de een wedstrijd perfect aanvoelen en je hebt scheidsen die dat amper kunnen en veel wedstrijdsituaties verkeerd beoordelen. En natuurlijk de mierenneukers, die voor elke scheet affluiten. Onze scheids begreep er vandaag weinig van. Vandaar dat wij pas in de 28ste minuut op voorsprong kwamen, doordat Rodon uit een corner de bal volley kon nemen en in het doel kon knallen.

Tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt af. Maar gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Dus stond het 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Ook in de 2de helft bleven wij aanvallen, maar door het gefluit van de scheids, lukte het ons niet om te scoren. Wel lukte dat ene Ayew, die van een foutje van de zwak spelende Kasanwirjo profiteerde en de bal in ons doel schoot. 1 : 1 en de gelijkmaker telde, want nu keurde de scheids het doelpunt niet af. 5 minuten later, in de 73ste minuut, tikte Ueda de bal in het vijandelijke doel en dit zuivere doelpunt keurde de scheids tot ieders verbazing wel af. Weer greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. 2 : 1 en ik begon mij steeds meer te ergeren aan deze scheids.

Een minuut later haalde ik Rodon en Kasanwirjo naar de kant en bracht Trauner en Zerrouki. In de 79ste minuut mocht ook Paixao vertrekken en kwam Ivanusec. In de 90ste minuut haalde ik nog Hartman eraf en bracht Candelaria. Het bleef 2 : 1 ofschoon het minimaal 5 : 1 had kunnen of moeten zijn, maar helaas, iemand voorkwam dat.

Spoiler

398.jpg

399.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

401.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de Beker tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal, dat in de Vrouwen Eredivisie speelt.

Spoiler

400.jpg

402.jpg

Bij regenachtig weer en voor 40.121 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Martin van den Kerkhof, van wie ik helaas nog nooit onder de indruk was.

403.jpg

Natuurlijk waren wij de betere ploeg en al in de 7de minuut kon Gimenez een vorozet van Ivanusec in het vijandelijke doel schieten. 1 : 0 en geen goed begin. In de 23ste minuut zorgde Ueda voor de 2 : 0, door een voorzet van Kasanwirjo in het doel te werken. 2 : 0 en in de 37ste minuut was het wederom Ivanusec, die met een voorzet Gimenez in scoringspositie bracht en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 3 : 0 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft gebeurde er amper nog iets. Wij controleerden en PEC verdedigde, tot de 88ste minuut, toen lukte het Thy de bal in ons doel te koppen. 3 : 1 en dat werd ook de einduitslag. Trouwens de scheids deed het redelijk en hij kreeg dan ook een 6.3 voor zijn prestatie.

Spoiler

404.jpg

405.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

406.jpg

408.jpg

407.jpg

In de 16de Finale van de UEFA Champions League spelen wij dus eerst een uitwedstrijd in en tegen Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië, die op 16 december 1899 door Engelse migranten werd opgericht en uitkomt in de Serie A. AC Milan behoort tot de Europese top. De club won zevenmaal de Europacup I/UEFA Champions League, waarmee het na Real Madrid de club is met de meeste titels. Daarnaast won de club ook driemaal de wereldbeker voor clubteams, eenmaal de FIFA Club World Cup, tweemaal de Europacup II (European Club Winners' Cup) en vijfmaal de Europese Supercup/UEFA Super Cup (samen met FC Barcelona recordhouder van het aantal Europese Supercup/UEFA Super Cup-titels).

Spoiler

Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan (Italië). Het wordt gedeeld door AC Milan en Internazionale, ondanks hun grote rivaliteit. De officiële naam van het stadion is Stadio Giuseppe Meazza, naar een speler die voor beide clubs uitkwam. Het stadion wordt ook wel genoemd of staat beter bekend als het San Siro stadion, naar de wijk waarin het stadion ligt.

410.jpg

409.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 74.608 arriveerden wij in Milan in de 4-3-3 opstelling. ACM kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en ik kan u vertellen, als een tegenstander onze Kuip binnenloopt, dan staat die gevoelsmatig al met 0 : 1 achter. Welnu, hier in dat toch wel ‘kolkende’ stadion heb je het gevoel, dat je geen kans maakt. Tenminste, dat was mijn eerste indruk.

411.jpg

Wij waren van plan, om zoals gebruikelijk, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend ACM achterin vast te zetten en niet tot rust te laten komen. De goede bedoelingen waren er, maar het pakte in den beginne verkeerd uit. Al in de 3de minuut werden wij verrast en lukte het Pulisic met veel mazzel de bal in ons doel te krijgen. 1 : 0 en een slechter begin is er niet. Na dit doelpunt trok zich ACM volledig terug en met een soort ‘catenaccio’ voetbal, werden al onze aanvalspogingen teniet gedaan. Bij rust stond het dan ook nog steeds, tot genoegen van de Italiaanse fans, 1 : 0 en liepen wij achter de feiten aan.

Ondanks het feit, dat in de eerste helft Geertruida, Hancko, Timber, Ueda en Gimenez geen poot aan de grond kregen, had ik toch de indruk, dat wij technisch ietwat beter waren en succesvol konen zijn.

En inderdaad kregen wij in de tweede helft steeds meer grip op deze match, maar als je tegen een verdedigende Italiaanse topploeg wilt scoren, moet je van zeer goeden huizen komen en wij liepen ons gewoon stuk op hun compacte defensie. In de 67ste minuut haalde ik Stengs naar de kant en bracht Walemark. 12 minuten later mocht ook Kasanwirjo vertrekken en kwam Trauner.

Tijdens een simpel duel om de bal in de 86ste minuut tussen Ueda en Loftus-Cheek, raakte Ueda geblesseerd en behalve hem, haalde ik ook de moegestreden Ivanusec naar de kant en bracht Paixao en Lopez. Weliswaar creëerden wij 3 kansen en wij hadden deze match ook met 0 : 3 kunnen en moeten winnen, maar het lukte ons niet. ACM was allerminst de betere ploeg, maar ze troefden ons af en ook nog met wat hulp van de scheids, die in geval van twijfel, steeds tegen ons floot.

Hoe dan ook, het bleef 1 : 0 en dat was balen.

Spoiler

412.jpg

413.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

415.jpg

417.jpg

418.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De Tukkers spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue.

FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking.

Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo.

Spoiler

414.jpg

416.jpg

Geteisterd door stromende regen en voor 48.913 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Twente kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Marc Nagtegaal.

419.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij hadden nog iets goed te maken, want de verliespartij bij AC Milan zit ons toch niet lekker. Vooral de bijzonder zwakke Gimenez, die mede door zijn zeer zwakke prestatie zijn transferwaarde behoorlijk zag zakken, stond te popelen om zich vandaag weer te bewijzen. En ja hoor, in de 9de minuut was het Gimenez, die een strakke voorzet van Kasanwirjo vol op zijn slof nam en in het doel schoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig werd hij door de VAR naar de monitor geroepen en nadat hij de doelpuntsituatie had bekeken, werd het zuivere doelpunt alsnog goedgekeurd. 1 : 0 en een goed begin.

Twente speelde slap, zwak en onsamenhangend en in de 34ste minuut kregen wij met toestemming van de VAR een penalty te nemen, die Gimenez voor zijn rekening wenste te nemen. Hij schoot de penalty feilloos binnen en dus stond het al 2 : 0. Na dit doelpunt trok Twente zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 2 : 0.

In de 67ste minuut raakte Kasanwirjo geblesseerd en werd vervangen door Trauner (d.w.z. Geertruida verhuisde naar de rechtsbackpositie en Trauner werd centrumverdediger). Nog geen 4 minuten later zorgde Stengs voor de 3 : 0 en toen ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Wieffer, Hartman en Stengs haalde ik in de 78ste minuut uit voorzorg naar de kant (met het oog op de komende wedstrijd tegen AC Milan) en bracht Zerrouki, Rodon en Walemark.

Tja en of de duivel ermee speelt, 5 minuten later raakte keeper Bijlow zwaar geblesseerd en werd vervangen door de nog steeds lichtgeblesseerde Wellenreuther. Gelukkig speelde onze complete achterhoede vandaag ijzersterk, waardoor Wellenreuther amper in actie moest komen en konden wij de 3 : 0 voorsprong over de tijd rekken.

Spoiler

420.jpg

421.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

423.jpg

424.jpg

425.jpg

In 5 dagen spelen wij de return/thuiswedstrijd tegen Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië.

Spoiler

422.jpg

426.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 51.117 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met een ‘net of niet herstelde’ Wellenreuther onder de lat en jonkie Jaimy Kroesen als reservekeeper op de bank. Niet iedereen is vandaag topfit, maar iedereen wil wel spelen en zich vandaag laten zien. ACM kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is de Duitser Daniel Siebert.

427.jpg

Met een correct fluitende scheids op het veld en de steun van ons enthousiast publiek werd het vandaag een geweldig schouwspel en een uitermate spannende wedstrijd. Of men ons wel of niet onderschatte zal mij een zorg zijn, fact is, dat mijn mannen met veel passie, inzet en wilskracht van start gingen en al in de 14de minuut was het Wieffer, die met een simpele steekpass Ivanescu bediende en Ivanescu schoot de bal in het doel. 1 : 0 en een heerlijk begin.

Maar helaas, de Italianen zijn natuurlijk geen koekenbakkers, maar een topteam en in de 24ste minuut lukte het Leao de bal in ons doel te koppen. In eerste instantie keurde de scheids dit doelpunt af, want ook ik had een overtreding op Trauner gezien, maar de VAR greep in en de scheids moest zijn beslissing herzien. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Na dit onverwachte tegendoelpunt hadden wij dik 20 minuten nodig, om ons te herorganiseren en bij rust stond het nog steeds 1 : 1.

Nadat ik in de kleedkamer mijn mannen duidelijk heb gemaakt, wat ik in de tweede helft wil zien, leken mijn helden in staat, om een vuist te maken. In de 58ste minuut was het Timber, die een pass van Stengs in het doel schoot. 2 : 1 en toen doseerden wij het tempo en probeerden de match te controleren. ACM werd aanvallender en zette ons steeds meer onder druk. Maar wij konden standhouden en in de 90ste minuut was het invaller Walemark, die de bal in het vijandelijke doel kopte. 3 : 1 en dat gaf nieuwe energie, kan ik u vertellen. 5 minuten later zorgde Timber voor het slotakkoord, door de 4 : 1 binnen te schieten.

Spoiler

428.jpg

429.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

431.jpg

432.jpg

433.jpg

435.jpg

In 4 dagen spelen wij uit in en tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel.

Spoiler

Het MAC³PARK stadion in Zwolle is het stadion van PEC Zwolle en heeft een capaciteit van 14.000 toeschouwers. Het stadion is de opvolger van het Oosterenkstadion. Tot 2016 heette het IJsseldelta Stadion.

430.jpg

434.jpg

Bij regenachtig weer en voor 14.000 toeschouwers arriveerden wij in Zwolle in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

436.jpg

Ook PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Dennis Higler.

437.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd geen makkie. Niet dat PEC zo goed was en de sterren van de hemel speelde. Integendeel, wij waren veel en veel beter, maar net als ik persoonlijk, hadden ook mijn spelers moeite met het toch wel arrogante gedrag van de scheids, die hoofdzakelijk op mijn jongens zat te letten.

Desondanks lukte het in de 8ste minuut middenvelder Wieffer, een strakke pass van linksback Lopez in het vijandelijke doel te schieten. 0 : 1 en dat vroeg om meer, alleen er kwam niet meer. PEC trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer aan, temeer omdat spits Gimenez blijkbaar zijn dag niet had. Bij rust stond het dus nog steeds maar 0 : 1 en hadden Kasanwirjo en Timber al een belachelijk gele kaart voor protesteren op zak.

Ook in de tweede helft veranderde niet veel, wij bleven tevergeefs aanvallen en PEC met hand en tand verdedigen. In de 74ste minuut greep ik in en haalde Kasanwirjo en Stengs naar de kant. Voor hen kwamen Geertruida en Walemark. 5 minuten later mochten ook Wieffer, Lingr en Lopez gaan douchen en kwamen Zerrouki, Bullaude en Rodon.

Het bleef slechts 0 : 1, ofschoon wij qua kansenverhouding minimaal met 0 : 5 hadden kunnen en moeten winnen.

Spoiler

438.jpg

439.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

441.jpg

444.jpg

Onze volgende competitiewedstrijd is pas in 14 dagen en dan thuis tegen Almere City FC, een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie.

Spoiler

440.jpg

443.jpg

Bij stromende regen en voor 48.648 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Almere kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Edwin van de Graaf.

445.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een makkie. Wij waren heer en meester en al in de 5de minuut zorgde Timper met een slimme steekpass dat Paixao in scoringspositie kwam en hij knalde de bal volley in het doel. 1 : 0 en een goed begin. In de 20ste minuut zorgde Kasanwirjo met een crosspass dat de naar binnenkomende Ivanusec de bal in het doel kon tikken. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. Alleen zakte nadien het tempo en in de zeer trage versnelling werd het voor Almere makkelijker, om onze aanvallen op te vangen. Bij rust stond het zodoende dan ook maar 2 : 0, maar desondanks was het publiek met ons spel tevreden.

In de 61ste minuut zorgde Stengs met een strakke voorzet dat Gimenez kon scoren. 3 : 0 en 1 minuut later haalde ik Hancko naar de kant, die volledig uitgeblust was. Voor hem kwam Trauner. Net koud in het veld, lukte het invaller Trauner 1 minuut later tijdens een corner, de 4 : 0 in het doel te koppen.

Paixao zorgde in de 75ste minuut voor de 5 : 0, maar waarom de redelijk tot goed fluitende scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het stond dus 5 : 0 en ik haalde Kasanwirjo naar de kant. Voor hem kwam Rodon. 6 minuten later mochten ook Wieffer, Ivanusec en Gimenez gaan douchen en kwamen Zerrouki, Sauer en Lingr.

Het bleef 5 : 0 en ons publiek was meer dan tevreden.

Spoiler

446.jpg

447.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

452.jpg

450.jpg

449.jpg

In 3 dagen spelen wij alweer en nu uit in en tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01.

De thuisbasis van sc Heerenveen is sinds 1994 het Abe Lenstra Stadion, vernoemd naar de oud-voetballer Abe Lenstra die in 1985 overleed. Er kunnen momenteel 27.224 toeschouwers plaatsnemen in het stadion. Dit betekent in theorie dat bijna alle inwoners van de plaats Heerenveen (30.661 inwoners) als toeschouwer in het stadion plaats kunnen nemen.

Spoiler

448.jpg

451.jpg

Bij bewolkt weer en voor 21.530 toeschouwers arriveerden wij in Heerenveen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Heerenveen kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Robin Gansner, waarvan ik geen hoge pet op heb.

453.jpg

453a.jpg

In de eerste 40 minuten van deze wedstrijd heb ik mij zwart en geel zitten ergeren aan het feit, dat de scheids de superharde tackles van Heerenveen praktisch niet wilde zien en gewoon door liet gaan. Stengs en Gimenez werden behoorlijk aangepakt en kregen geen poot aan de grond. Natuurlijk waren wij de veel betere ploeg, maar wij kregen amper de kans om onze kansen te verzilveren.

Pas in de 42ste minuut lukte het Lingr, een voorzet van Paixao in het doel te tikken. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Meer kwam er ook, maar geen doelpunt, wel een gemene overtreding in de 48ste minuut op Hancko, waardoor ik hem zeker wel 2 maanden moet missen. Natuurlijk had de scheids niets gezien en voor de geblesseerde Hancko kwam Trauner.

Uit voorzorg haalde ik Kasanwirjo, die al geel had, in de 62ste minuut naar de kant en bracht Holmgren Pedersen. De bont en blauw geschopten Gimenez en Stengs verloste ik in de 74ste minuut en bracht Ueda en Ivanusec. Ofschoon iedereen in de 85ste minuut een overtreding op Hartman heeft waar kunnen nemen, kwam daardoor Sahraoui aan de bal en hij kon de bal simpel in ons doel schieten. 1 : 1 en de totaal onverdiende gelijkmaker was een feit.

Hartman probeerde nog strompelend door te spelen maar in de 90ste minuut gaf hij het op. Met 10 man en 4 minuten later kopte Ivanusec uit een corner de winnende treffer alsnog binnen. 1 : 2 en dat was het dan ook. Natuurlijk reageerde de scheids na afloop niet op mijn vragen. Met drie geblesseerde spelers en gelukkig ook 3 punten konden wij de thuisreis aantreden.

Spoiler

454.jpg

455.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

457.jpg

458.jpg

459.jpg

460.jpg

In 3 dagen spelen wij een thuiswedstrijd tegen plaatsgenoot Excelsior Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam.

Spoiler

456.jpg

461.jpg

Bij regenachtig weer en voor 51.117 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. O.a. heb ik de vermoeide spitsen Gimenez + Ueda niet in de basis opgenomen, omdat wij over 3 dagen tegen Real Madrid aan de bak moeten en dan heb ik twee fitte spitsen nodig. Excelsior kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Alex Bos.

462.jpg

Het werd geen moeilijke wedstrijd en alleen in de eerste helft hebben wij gas gegeven en zijn voluit gegaan. In de 5de minuut kopte Lingr een voorzet van Stengs in het doel en 10 minuten later was het Paixao, die een voorzet van Geertruida binnen schoot. 2 : 0 en een goed begin. Paixao was ook in de 43ste minuut ter plekke, om wederom een voorzet van Geertruida in het doel te werken. 3 : 0 en dat werd ook de ruststand.

In de eerste helft waren wij heer en meester, vandaar dat wij in de tweede helft het wat rustiger aandeden en in de 73ste minuut haalde ik uit voorzorg Wieffer en Geertruida naar de kant. Voor hen kwamen Zerrouki en Holmgren Pedersen. Nog geen drie minuten later kregen wij uit heldere hemel een tegendoelpunt om de oren, doordat Kone de bal in ons doel kon tikken. 3 : 1 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik 1 minuut later Lingr en Stengs eraf en bracht Bullaude en Walemark.

Het bleef 3 : 1 ofschoon wij 5 : 1 hadden kunnen en moeten winnen. Maar de punten zijn binnen en ons publiek was tevreden.

Spoiler

463.jpg

464.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

In 3 dagen spelen wij in de Kwartfinales van de UEFA Champions League uit en wel in en tegen Real Madrid Club de Fútbol, een Spaanse voetbalclub uit Madrid. De club werd opgericht op 6 maart 1902 als Madrid Club de Fútbol. Meestal wordt de huidige clubnaam afgekort tot Real Madrid. Daar enkele bijnamen, zoals Los Blancos en Los Merengues. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Estadio Santiago Bernabéu en werd door de FIFA benoemd als de beste voetbalclub van de 20e eeuw. De aartsrivaal van Real Madrid is FC Barcelona, wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als El Clásico. Real Madrid behoort tot de meest succesvolle en beste clubs aller tijden.

Spoiler

Estadio Santiago Bernabéu, kortweg Bernabéu, is het stadion van Real Madrid, in Madrid. Sinds de laatste aanpassingen in 2005 heeft het stadion een capaciteit van 81.044 toeschouwers. In oktober 1944 werd gestart met de bouw van het stadion. Op 14 december 1947 werd het stadion ingehuldigd, toen nog onder de naam Nuevo Estadio Chamartin naar het oude stadion van Real Madrid. Op 4 januari 1955 kreeg het stadion de huidige naam ter ere van clubpresident Santiago Bernabéu. Het stadion heeft door de jaren heen een aantal verbouwingen/renovaties ondergaan. De laatste grondige renovatie dateert van 1982, destijds voor het WK voetbal van 1982 in Spanje.

465.jpg

466.jpg

Bij bewolkt weer en voor maar liefst 81.044 toeschouwers arriveerden wij in Madrid in de ietwat behouden 5–2-2-1 opstelling. En eerlijk is eerlijk, wij waren met zijn allen ontzettend onder de indruk toen wij Bernabeu binnenliepen. In onze Kuip sta je bij binnenkomst als tegenstander al met 1 : 0 achter, maar hier heb je al verloren, voordat de match begonnen is. Jeetje, wat een entourage! Real Madrid kwam in een 4-1-2-1-2 formatie met alle supersterren het nog droge veld op.

467.jpg

Ik kan en wil niet zeggen, dat Real ons verraste, in elk geval niet als team, maar individueel waren ze gewoon een paar klassen beter. Onze drie centrumverdedigers onder leiding van Geertruida werden door het aanvalsblok van Real gewoon overklast. Op Havertz, Vinicius Junior en Endrick kregen ze geen vat op en al in de 11de minuut zorgde Endrick voor de openingstreffer. 2 minuten later was het Camavinga die de 2 : 0 binnen schoot en dat werd ook de ruststand.

Ofschoon wij in de eerste helft de onderliggende partij waren, lukte het Wieffer in de 61ste minuut de aansluitingstreffer te maken. 2 : 1 maar meer zat er gewoon niet in. 6 minuten later haalde ik de moegestreden Timber eraf en bracht Zerrouki. In de 74ste minuut mocht Wieffer gaan douchen en kwam Holmgren Pedersen. En in de 79ste minuut haalde ik ook nog Stengs eraf en bracht Walemark. Dankzij de individuele klasse van de tegenstanders hadden zij maar liefst 69% balbezit en desondanks creeerden wij 4 doelkansen, waarvan er maar eentje werd verzilverd. Het bleef 2 : 1 omdat volgens mij Real in de tweede helft amper nog aandrong en daar kan ik mee leven.

Was ik teleurgesteld? Niet echt, maar wel wat de zeer zwakke prestaties van Trauner, Geertruida, Rodon, Paixao en Gimenez betrof. Daarentegen was ik bijzonder trots op het ijzersterke spel van Kasanwirjo, Wieffer en Stengs. Wat de returnwedstrijd betreft, zo zijn wij op papier weliswaar kansloos, maar ik zie toch nog wat mogelijkheden, want thuis zijn wij sterk.

Spoiler

468.jpg

469.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

471.jpg

In 5 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd uit in en tegen FC Utrecht is een Nederlandse betaaldvoetbalclub, die uitkomt in de Eredivisie. Thuisbasis van de club, die in 1970 werd opgericht uit een fusie tussen Elinkwijk, DOS en Velox, is het Stadion Galgenwaard.

Spoiler

Stadion Galgenwaard is een voetbalstadion in Utrecht, dat sinds 1970 de thuishaven van betaaldvoetbalclub FC Utrecht is. Het stadion, dat aan het begin van de 21e eeuw een grote renovatie heeft ondergaan, heeft een capaciteit van 23.750 toeschouwers.

470.jpg

472.jpg

Bij bewolkt weer en voor 23.750 toeschouwers arriveerden wij in Utrecht in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Utrecht, een van mijn voorgaande werkgevers, kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Laurens Gerrets, bij wie ik altijd het gevoel heb, dat hij ons wil benadelen.

473.jpg

Wij begonnen goed, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en de zeer goed spelende linksback Lopez kreeg al in de 13 minuut een gele kaart, hetgeen het publiek leuk vond maar ik niet, want het sloeg nergens op. En ja hoor, in de 26ste minuut kreeg ook Geertruida, die vandaag als middenvelder speelde, en totaal belachelijke gele kaart. Doordat 3 minuten later Ivanusec de openingstreffer binnen tikte, kwam ik weer wat tot rust, maar woedend was ik wel en wel op de scheids, die weer duidelijk partij had gekozen.

Het bleef 0 : 1 en ondanks een behoorlijk aantal keiharde tackles en overtredingen, werd alles wat de tegenstander deed, met de mantel der liefde bedekt.

Ook in de tweede helft domineerden wij en in de 63ste minuut haalde ik uit voorzorg Geertruida naar de kant, die al geel had en bracht Wieffer. Twee minuten later zorgde spits Gimenez voor de 0 : 2, waardoor hij zijn zakkende transferwaarde weer enigszins opvijzelde.

In de 72ste minuut raakte Kasanwirjo, die ook al geel had, geblesseerd en werd vervangen door Holmgren Pedersen. Uit voorzorg en om de ‘loerende’ scheids voor te zijn, haalde ik in de 77ste minuut Lopez, Stengs en Timber eraf en bracht Candelaria, Walemark en Zerrouki. Kort erna, werd Ueda nog uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Ik ergerde mij steeds meer aan deze man en uiteindelijk mochten wij met 3 punten, maar ook 2 geblesseerde spelers en 5 gele kaarten vertrekken.

Spoiler

474.jpg

475.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

477.jpg

478.jpg

480.jpg

481.jpg

483.jpg

479.jpg

In 3 dagen spelen wij de thuiswedstrijd in de Kwartfinale van de UEFA Champions League tegen Real Madrid Club de Fútbol.

Spoiler

476.jpg

482.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 51.117 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de nog altijd licht geblesseerde keeper Wellenreuther onder de lat. Real kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Anthony Taylor.

484.jpg

484a.jpg

In het eerste halfuur waren wij min of meer gelijkwaardig en in de 35ste minuut greep Gimenez, die nog iets goed te maken had, zijn kans en nam een pass van Paixao volley en knalde hem het doel in. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 0 en een terechte voorsprong. Nog geen drie minuten later was het Bellingham, die een hele onnauwkeurige uittrap van keeper Wellenreuther kon bemachtigen en de bal feilloos in ons doel kon trappen. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit.

In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft kon Militao uit een corner de bal in ons doel koppen, omdat Wellenreuther op de doellijn bleef staan. 1 : 2 en dat werd ook de ruststand. Twee domme tegendoelpunten omdat onze keeper vandaag niet helemaal fit was en ook Wieffer leek zijn dag totaal niet te hebben.

Na een felle toespraak gingen wij de tweede helft in en in de 62ste minuut was het Timber, die voor de gelijkmaker zorgde, door een voorzet van Geertruida in het doel te schieten. 2 : 2 en dat gaf ons weer moed. 7 minuten later moest ik de vermoeide Timber erafhalen en bracht Zerrouki. In de 74ste minuut wisselde ik Paixao en bracht Bullaude. Om het tempo nog ietwat te verhogen, had ik verse krachten nodig en in de 81ste minuut mochten Stengs, Geertruida en Wieffer gaan douchen. Voor hen kwamen Walemark, Holmgren Pedersen en Beelen.

8 minuten later zette invaller Bullaude met een slimme steekpass spits Gimenez alleen voor de keeper en zorgde de laatstgenoemde voor de bevrijdende 3de treffer. Maar ook nu weer keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR weer in en moest hij zijn beslissing herzien. 3 : 2 en dat betekende, dat een verlenging mogelijk wordt. En ja hoor, bij het laatste fluitsignaal van de scheids stond het 3 : 2 en dus in totaal 4 : 4 en kregen wij een verlenging.

In de 97ste minuut haalde ik de op zijn tandvlees lopende Lopez eraf en bracht Candelaria, want hoe dan ook wilden wij de overwinning pakken. Inmiddels waren wij namelijk de betere ploeg, ook al zat de scheids ons steeds weer dwars. Wij domineerden en iedereen had het gevoel, dat deze wedstrijd in onze knip zat, tot de 119de minuut. Uit heldere hemel dook Bellingham ineens in onze box op en tikte de bal in ons doel. Het publiek werd muisstil en de gelijkmaker, 3 : 3, telde en was een feit. Na 121 minuten floot de scheids af en waren wij de verliezende partij.

Sorry, dat ik het zeg, maar ik voelde mij behoorlijk genaaid en wel door de scheids, die in geval van twijfel steeds het voordeel aan REAL gunde en ik kan u vertellen, dat hij heel veel twijfels kende. Enfin, wij kregen 15 hoekschoppen (Real 4) en maakten volgens de scheids 20 overtredingen, waarvoor wij 5 gele kaarten kregen. Real maakte 17 overtredingen en kreeg 1 gele kaart. Leuk voor de statistieken, maar daar kopen wij niets voor. Individueel was Real beter en dat is wel een feit.

Spoiler

485.jpg

486.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

487.jpg

489.jpg

488.jpg

In 4 dagen spelen wij voor de derde keer tegen FC Utrecht, deze keer thuis en in de Finale van de Beker.

490.jpg

Bij regenachtig weer en voor 51.177 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ofschoon wij in ons eigen stadion spelen, zijn wij vandaag de uitploeg of te wel bezoeker. Utrecht kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Pol van Boekel.

491.jpg

Utrecht trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een zeer compacte defensie probeerden ze onze aanvalspogingen af te weren. Uit hun eerste counter in de 26ste minuut gaf Boussaid een strakke voorzet op ons doel en zijn schot raakte de linkervoet van de teruglopende Timber. En of u het geloofd of niet, de bal verdween in ons doel. 1 : 0 voor Utrecht en dat was balen, kan ik u vertellen. 11 minuten later was het Gimenez, die met een korte breedtepass Ueda bediende en Ueda schoot de gelijkmaker feilloos binnen. 1 : 1 en dat gaf hoop op meer.

Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 1 ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren, maar het lukte ons niet, om keeper Barkas te passeren, die geweldig stond te keepen.

Mijn helden werd moe en in de 62ste minuut haalde ik Wieffer en Stengs, die geblesseerd geraakt was, naar de kant en bracht Zerrouki en Walemark. In de 73ste minuut mochten ook Timber en Geertruida vertrekken en kwamen Beelen en Holmgren Pedersen. 6 minuten later haalde ik ook Lopez eraf, die al geel had. Voor hem kwam Candelaria. In de 95ste en laatste minuut van deze match haalde ik ook nog Ivanusec eraf en bracht Sauer.

Het bleef 1 : 1, ofschoon wij kansen zat kregen, maar Barkas niet konden passeren en dus kwam er verlenging. In de 107de minuut gaf invaller Sauer een crosspass op invaller Walemark en Walemark schoot de bal in het doel. 1 : 2 dachten wij, maar de scheids keurde het zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Het werd dus 1 : 2 en ik was tevreden. Echter niet lang, want drie minuten later kwam Larsen via een overtreding op invaller Candelaria in balbezit en hij schoot de bal in ons doel. Uiteraard keurde de scheids dit doelpunt gelijk toe en zoals altijd als hij ons fluit, voelde ik weer woede opkomen.

2 : 2 en bij deze stand dienen penalty’s te worden genomen, als deze wedstrijd zo zal aflopen. Tot ieders verbazing lukte het Rodon in de 116de minuut de opgerukte Beelen te bedienen en Beelen schoot de bal feilloos binnen. 2 : 3 en het publiek reageerde. Toen de zeer partijdige scheids eindelijk affloot, wilde ik verhaal gaan halen, maar hij was plots nergens te bekennen. Als ik goed had geteld, heeft hij voor beide teams 17 overtredingen gefloten en NUL kaarten aan Utrecht gegeven, maar wel 4 aan ons. Ik zal maar niet zeggen, wat ik hiervan denk…….

Spoiler

492.jpg

493.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

495.jpg

496.jpg

499.jpg

494.jpg

497.jpg

In 3 dagen spelen wij alweer de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen stadgenoot Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen.

Spoiler

Sparta-Stadion "Het Kasteel" is het stadion van de Nederlandse betaald-voetbalclub Sparta Rotterdam. Het ligt in de Rotterdamse wijk Spangen.

498.jpg

500.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 10.599 toeschouwers arriveerden wij bij plaatsgenoot Sparta in de wijk Spangen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

501.jpg

Ik heb helaas geen fitte spelers meer, mijn selectie is volledig uitgeblust, maar wij moeten door en proberen het seizoen zo goed mogelijk uit te spelen.

Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Marc Nagtegaal.

502.jpg

Natuurlijk waren wij veel beter dan de tegenstander, maar makkelijk liep het niet meer, eerder stroef. Bovendien hadden wij natuurlijk weer de scheids tegen, die voor elke scheet van mijn mannen onmiddellijk floot en bij voorkeur ook nog een gele kaart trok. Gimenez, die zijn transferwaarde weer op moet vijzelen, nam in de 37ste minuut een voorzet van Holmgren Pedersen volley op zijn slot en knalde de bal in het doel. 0 : 1 en dat vroeg natuurlijk om meer. Bij rust stond het helaas nog steeds 0 : 1 en hadden wij al 2 domme gele kaarten op zak.

In de tweede helft ging uiteraard het gas eraf en probeerden wij deze match rustig en controlerend uit te spelen. Ivanusec en Wieffer waren in de 65ste minuut bekaf en werden gewisseld. Voor hen kwamen Sauer en Zerrouki. 6 minuten later moest ik ook Timber en Lopez vervangen en stuurde Beelen en Hancko het veld in. In de 76ste minuut was het wederom Holmgren Pedersen, die met een prachtige steekpass Walemark bediende en Walemark schoot de bal feilloos in het doel. 0 : 2 en het gaat de goede kant uit.

Nog geen minuut later haalde ik ook de volledig op zijnde Ueda naar de kant en bracht Lingr. De scheids drukte steeds meer zijn vervelende stempel op deze match en bleef mijn mannen als het ware maar achtervolgen. Bij het slotsignaal stond het nog steeds 0 : 2 en hadden wij 5 gele kaarten op zak. Onze keeper Wellenreuther had feitelijk een snipperdag, want hij kreeg geen enkel schot van Sparta op zijn doel.

Spoiler

503.jpg

504.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

506.jpg

507.jpg

508.jpg

In 4 dagen spelen wij weer thuis en dan tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer.

Spoiler

505.jpg

509.jpg

Bij bewolkt weer en voor 47.528 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met een team + reserves die alles andere als okselfris overkwamen. Inclusief vandaag spelen wij nog slechts 4 wedstrijden en dat moet nog kunnen. GAE kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Jeroen Manschot.

510.jpg

Sprankelend voetbal hoeft niemand meer van ons te verwachten. Daartoe zijn wij fysiek niet meer in staat en wij hopen, dat onze supporters dat zullen accepteren. Waar het nu nog om gaat is puur en uitsluitend ‘winnen’ en het seizoen tot een goed einde brengen.

Toch begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 5de minuut zorgde Sauer met een voorzet op maat ervoor, dat Gimenez in scoringspositie kwam en Gimenez schoot de bal onberispelijk binnen. 1 : 0 en ons publiek was tevreden. Na dit doelpunt trok zich GAE volledig terug en ook voor ons werd het steeds moeilijker, om kansen te creëren. Pas in de 48ste en laatste minuut van deze eerste helft konden wij gevaarlijk worden en toen kregen wij, met toestemming van de VAR, een penalty, die Gimenez natuurlijk voor zijn rekening nam. Hij schoot de penalty feilloos binnen en bij rust stond het dan ook 2 : 0.

Het hele team speelde redelijk tot zeer goed, alleen Rodon, Ivanusec en Paixao leken helemaal uitgeblust.

In de 62ste minuut was het Wieffer, die amper nog een stap kon zetten en voor hem kwam Zerrouki. 5 minuten later mochten ook Rodon en Lopez vertrekken en kwamen Hancko en de weer herstelde Hartman. De laatste wissels deed ik in de 72ste minuut door Trauner en Geertruida naar de kant te halen en Beelen + Holmgren Pedersen in te brengen.

Ofschoon alle invallers goed hun best deden, bleef het maar 2 : 0 en blijven de punten hier.

Spoiler

511.jpg

512.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

515.jpg

516.jpg

520.jpg

Nog 3 wedstrijden en dan zit deze competitie erop. Ga ik ook volgend seizoen hier door, dan moet ik deze maand beginnen, om aan de toekomstige selectie te werken. Voor komend seizoen moeten er dan 15 basisspelers + 5 harde werkers + 5 talenten (= 25 spelers) er staan. Makkelijk zal het niet worden, want er is veel belangstelling in een hoop spelers en als het juiste bedrag op tafel komt, mogen ze van mij vertrekken.

514.jpg

513.jpg

Pas in 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel in en tegen Willem II, een Nederlandse profvoetbalclub uit Tilburg, opgericht in 1896. De clubkleuren zijn rood, wit en blauw. De thuiswedstrijden van de 'tricolores' worden sinds 1995 gespeeld in het Koning Willem II Stadion aan de Goirleseweg in Tilburg.

Spoiler

517.jpg

519.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 14.750 toeschouwers arriveerden wij in Tilburg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Willem II kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Jochem Kamphuis.

521.jpg

Wij begonnen heel sterk, ondanks onze fysieke tekortkomingen, en al in de 3de minuut schoot Gimenez de bal in het vijandelijke doel. Waarom de scheids het zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het doelpunt goedkeuren. 0 : 1 en een zeer goed begin. Na dit doelpunt trok zich Willem II volledig terug en pakte het botte bijl uit. Bovendien veranderde de sfeer in en om het veld, het werd grimmiger. Zelfs vijandiger!

De scheids floot veel af en ofschoon de tackles van Willem II steeds harder en op de grens waren, deelde hij alleen 2 gele kaarten uit, ofschoon dieprood al een paar keer op zijn plek had geweest. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 1, omdat wij zoveel mogelijk uit de duels bleven.

In de 51ste minuut werd Geertruida door Rodriguez uit de wedstrijd geschopt en vervangen door Holmgren Pedersen. Spits Gimenez raakte in de 68ste minuut geblesseerd en ook haalde ik Lopez uit voorzorg naar de kant. Voor hen kwamen Paixao en Hartman. 6 minuten later verscheen Wieffer strompelend aan de zijlijn en werd vervangen door Beelen. In de 78ste minuut zorgde invaller Paixao, na een strakke pass van Hartman, voor de 0 : 2. Maar ook dit doelpunt werd door de scheids afgekeurd. Ook nu greep de VAR in en moest hij zijn foutief besluit herzien. Het werd dus 0 : 2 en dat werd uiteindelijk ook de eindstand.

Eerlijk is eerlijk, zoals zo vaak heb ik mij aan deze scheids zwart zitten ergeren. Want in tegenstelling tot het verslag van de verslaggever, heeft de scheids blijkbaar zijn rode kaart thuisgelaten. Willem II had voor hun 20 keiharde overtredingen niet slechts 4 gele kaarten moeten hebben, maar een paar dieprode. En dat deze scheids nog een 5.9 waardering kreeg, sloeg ook nergens op, want hij deed het gewoon niet goed.

Spoiler

522.jpg

523.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

525.jpg

Onze voorlaatste wedstrijd is in 7 dagen thuis en wel tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker.

Spoiler

524.jpg

526.jpg

Bij bewolkt weer en voor 48.731 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. FS kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Kevin Blom, in wie ik geen vertrouwen heb.

527.jpg

Omdat dit onze laatste thuiswedstrijd dit seizoen is, wilden wij ons publiek hoe dan ook een mooie wedstrijd bieden. In elk geval begonnen wij sterk en al in de 7de minuut was het Paixao, die de openingstreffer binnen schoot. 1 : 0 en dat vroeg om meer en meer kwam er. In de 19de minuut was Gimenez ter plekke om de 2 : 0 binnen te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foute beslissing herzien.

In de 36ste minuut was het wederom Gimenez, die uiteraard zijn transferwaarde aannemelijk wilde maken en voor de 3 : 0 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. Het hele team speelde goed, met uitzondering van Holmgren-Pedersen, die blijkbaar zijn dag niet had.

In de tweede helft bleven wij aanvallen en ook FS kwam af en toe met een counter opzetten, zonder echt gevaarlijk te worden. Tenminste, tot de 71ste minuut, want een minuut later was het Cordoba, die iedereen verraste en voor de aansluitingstreffer zorgde. Ook dit doelpunt keurde de scheids af en weer greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien.

3 : 1 maar niemand raakte in paniek. 7 minuten later greep ik in en haalde Holmgren Pedersen, Wieffer, Hartman, Walemark en ook Gimenez van het veld. Voor hen kwamen Nieuwkoop, Beelen, Lopez, Stengs en Ivanescu.

Het slotakkoord zette invaller Ivanescu, die in de 93ste minuut voor de 4 : 1 zorgde.

Spoiler

528.jpg

529.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

531.jpg

532.jpg

533.jpg

In 7 dagen spelen wij de laatste competitiewedstrijd uit en wel in en tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland en speelt zijn thuiswedstrijden in het AFAS Stadion te Alkmaar.

Spoiler

Het AFAS Stadion is een Nederlands voetbalstadion in Alkmaar. Het is het stadion waar de Nederlandse voetbalclub AZ zijn thuiswedstrijden speelt. Het stadion heeft een capaciteit van 19.478 toeschouwers.

530.jpg

534.jpg

Bij regenachtig weer en voor 19.500 toeschouwers arriveerden wij in Alkmaar in de aanvallende 4-3-3 opstelling. AZ kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Stan Teuben.

535.jpg

Omdat dit onze laatste wedstrijd is en Gimenez gaarne en met toestemming van de complete selectie een ‘grote transfer’ hoopt te maken, heb ik de order uitgegeven: ‘alle ballen op Gimenez’. En eerlijk is eerlijk, het scheen nog te lukken ook. Want al in de 12de minuut kreeg Gimenez de bal in de box en feilloos schoot hij hem binnen. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit. 10 minuten later kregen wij, met instemming van de VAR, terecht een penalty en deze nam uiteraard Gimenez voor zijn rekening en hij schoot hem feilloos binnen. 0 : 2 en dat vroeg om meer en meer kwam er. Want in de 44ste minuut kon Gimenez een strakke voorzet van Stengs in het doel koppen. 0 : 3 en zijn derde doelpunt, dus een hattrick en ons plan ging op.

0 : 3 was ook de ruststand en 5 minuten na herbegin lukte het Odgaard de bal volley te nemen en in ons doel te schieten. Normaal gesproken had Bijlow deze bal simpel onschadelijk kunnen en moeten maken, maar hij reageerde veel te laat en dus werd het 1 : 3. Acht minuten later ging Lahdo finaal over de schreef en de scheids kon niet anders dan een directe ……

Rode-Kaart.jpg

Voor Lahdo was deze match afgelopen en in plaats om nu met vol gas AZ helemaal weg te spelen, namen wij gas terug en beperkten ons tot wat gallery play, zonder echt doelgevaarlijk te worden. In de 76ste minuut greep ik in en haalde de zwak spelende Timber en Holmgren Pedersen, Ivanescu, Wieffer + Gimenez naar de kant. Voor hen kwamen Kasanwirjo, Zerrouki, Lopez, Beelen en Ueda.

In alle rust speelden wij deze wedstrijd uit, waardoor het dus 1 : 3 bleef.

Spoiler

536.jpg

537.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

logo.jpg

Spoiler

541.jpg

543.jpg

544.jpg

545.jpg

538.jpg

539.jpg

542.jpg

Wij hebben een fantastisch seizoen achter ons en hopen in het komende seizoen een aanval op de Europese top te kunnen doen. Tenminste, dat was o.a. mijn bedoeling, maar toen werd ik benaderd door mijn zaakwaarnemer en die had een volgens hem dan ‘fantastisch aanbod gekregen’, want een echte topclub had naar mijn beschikbaarheid geïnformeerd.

Nou ‘echte topclub’, dat zijn volgens mij momenteel alleen Real Madrid, Manchester City, Liverpool en ook nog steeds Bayern München.

Om het verhaal kort te maken, volgens mijn zaakwaarnemer betrof het Bayern München en uiteraard was ik geïnteresseerd. Enkele uren later, na intensieve gesprekken met het bestuur van Bayern München kwamen wij niet tot een overeenkomst. Dus over een week ben ik niet de manager van deze grote Duitse club, want FCB-Sportvorstand Max Eberl had al toezeggingen gedaan aan Vincent Jean Mpoy Kompany, een Belgische voetbaltrainer en hij zal dus de nieuwe manager van BM / FCB worden.

Waarom ik desondanks plots en ineens bij Feyenoord wil vertrekken, mag Joost weten. Mijnerzijds zat er weer zo een spontaan en ondoordacht besluit eraan te komen, waarvan ik nadien weer zoals zo vaak ga balen. Bovendien had ik via mijn staf vernomen, dat een aantal spelers bij de directie hadden geklaagd, omdat ik hun veel te hard zou hebben aangepakt en als het ware het hele seizoen volledig zou hebben ‘uitgeperst’. Een dergelijke kritiek had ik niet verwacht, vooral niet omdat ze achter mijn rug geuit werd en nooit iemand iets tegen mij heeft gezegd. Laten wij wel wezen, ik ben geen ‘keiharde Rotterdammer’, maar een zeer ‘gevoelige Brabantse jongen’, die normen en waarden hoog in zijn vaandel heeft staan. Bovendien heb ik een vaste regel in mijn achterhoofd: ‘als men niet tevreden met mij is, stap ik op’.

En dus deed ik het. Ik was overtuigd, dat ik gezien de omstandigheden mijn contract bij Feyenoord moest opzeggen. Weliswaar spijtig, want ik was nog veel van plan, maar als de goesting er niet meer is, dan moet je stoppen.

548.jpg

549.jpg

________

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Mijn zaakwaarnemer is er tot nu toe niet in geslaagd, om een nieuwe werkgever voor mij te vinden. Bayern München is afgeketst en ik ben en blijf van mening, dat de heer Eberl al rond was met de Belgische coach, alvorens hij ons benaderde.

Van insiders weten wij inmiddels, dat men veronderstelt, dat Bayern niet meer Bayern is en steeds meer op een van de RB clubs gaat lijken. En dat heeft alles te maken met het duo Max Eberl (algemeen directeur sport), afkomstig van RBL en Christoph Freund (Sportief directeur) een Oostenrijker afkomstig van Red Bull Salzburg. Het ‘Mia san mia’ ('we zijn wie we zijn') verbleekt steeds meer, doordat de invloed van de echte Bayern (Hoeness + Rummenigge) langzaam verdwijnt.

Enfin, om terug te komen op mijn tot nu toe vergeefse sollicitatieprocedure, achteraf mag ik zeggen, dat ik mij feitelijk nog niet geschikt acht, om zo een grote club weer op de rails te krijgen. Vandaar dat ik er niet aan til. Eerlijk is eerlijk, ik wil eerst nog een tijdje in Nederland (dus dicht bij huis) werken en een mogelijk volgende stap zou dan de Duitse Bundesliga kunnen zijn.

O.a. heb ik gisteren met medewerkers van mijn zaakwaarnemer mijn mogelijke toekomstplanning doorgenomen en duidelijk gemaakt, dat ik voorlopig alleen voor een Nederlandse Eredivisieclub wil werken. Ervaring heb ik inmiddels al opgedaan bij Willem II (KKD), Utrecht, Ajax en Feyenoord. Geïnteresseerd ben ik in een mogelijk dienstverband bij PSV, AZ en of Twente. Deze clubs hebben echter allen een goede hoofdcoach en dus zal ik een tijdje in de ‘wachtkamer’ plaats moeten nemen.

Om de wachttijd ietwat op te vrolijken, ben ik in onderhandeling met Ziggo en ESPN voor een tijdelijke aanstelling als wedstrijdanalist. Maar als een van de genoemde clubs vrijkomt, ben ik uiteraard beschikbaar.

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Heb ik nu spijt, dat ik min of meer ‘halsoverkop’ Feyenoord heb verlaten? Nee, totaal niet, want ik heb geleerd, alleen vooruit te kijken en niet meer achterom. Natuurlijk had ik het komende seizoen weer voor een Eredivisieclub willen werken, maar momenteel is geen van de drie voor mij interessante clubs beschikbaar. Alle drie hebben ze uitstekende hoofdcoaches en ofschoon wij een aantal aanvragen uit diverse Europese landen hebben ontvangen, ben ik voorlopig niet geïnteresseerd in clubs uit het Buitenland.

Financieel kan ik het mij veroorloven, om een sabbatical in te plannen, dus waar maak ik mij druk om? Op tv kan ik haast alle Europese competities volgen en het kantoor van mijn zaakwaarnemer houd alle in aanmerking komende clubs in de gaten. Als er ontwikkelingen zijn, zal ik u op de hoogte brengen.

Bovendien, zo een wel of niet verplichte rustperiode, is uitstekend geschikt om mijn vaardigheden te verbeteren en straks met nieuwe ideeën een nieuwe werkgever weer van dienst te kunnen zijn.

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: mijn zogenaamd ‘sabbatical’ begint mij toch wel behoorlijk de keel uit te hangen. Wedstrijden kijken en analyseren blijft een leuke bezigheid, maar je moet wel een doel hebben en ik heb geen club, dus waar doe ik het voor? Bovendien begint ook mijn vriendin zich steeds meer aan mij te ergeren. Zij moet (nou feitelijk is het haar eigen keuze) werken en ik hang de hele dag maar rond. Als huisman ben ik niet echt geschikt en evenmin het ‘zonnetje in huis’. Vandaar dat ik weer contact heb opgenomen met mijn zaakwaarnemer en hij is bezig met een aantal clubs, die naar mijn beschikbaarheid hadden geïnformeerd.

Ik had destijds aangegeven, dat ik voorlopig alleen voor een club uit de Nederlandse Eredivisie wilde werken en bij voorkeur voor PSV, FC Twente en of AZ. Helaas voor mij, alle drie doen het momenteel uitstekend en hun managers zijn voorlopig ‘onaantastbaar’. Dus een club uit de Eredivisie kan ik voorlopig vergeten.

Wel hebben wij een aantal aanvragen gekregen, van buitenlandse clubs die nog een manager in dienst hebben (zoals VFL Wolfsburg), maar daar begin ik niet aan. Van de clubs, die op zoek zijn naar een nieuwe manager en nu geen manager in dienst hebben, zijn sommigen interessant en wel:

Kortrijk + Union SG uit België;

Empoli uit Italië;

OGD Nice + Reims uit Frankrijk;

Union Berlin uit Duitsland;

Braga uit Portugal;

Real Valladolid uit Spanje.

Omdat ik na mijn Ajax periode een heel goed contact met Louis van Gaal heb overgehouden, heb ik hem gebeld en met hem over de clubs uit Portugal (waar hij woont) en Spanje (waar hij ook lang gewerkt heeft) zitten praten. Hij adviseerde, dat het steeds meer opkomende Braga een zeer interessante keuze zou zijn en hij namens mij met hun contact kon opnemen. Dus waarom niet?

Via Louis en mijn zaakwaarnemer hebben wij de directie van Braga gecontacteerd en min of meer gesolliciteerd. Ze hebben de sollicitatie in beraad genomen en zullen binnen 3 dagen reageren. Nou ik ben benieuwd.

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede door de lobby van Louis reageerde Braga bijzonder positief en ze boden mij gelijk een eenjaarlijks contract aan. Omdat ik hoe dan ook weer aan de slag wilde, was mijn keuze snel gemaakt. Het was weliswaar geen vetpot, maar ik was weer toe aan een regelmatig inkomen en bovendien begon ik mij als werkeloze manager behoorlijk te vervelen. Dus wij accepteerden en vlogen naar Braga.

De club sprak mij aan. Het is weliswaar geen topclub, maar behoort wel tot de top5 van de 1ste divisie in Portugal.

01.jpg

Na goedkeuring van het contract door onze jurist en mijn zaakwaarnemer heb ik het contract ondertekend. Wel hebben wij een clausule erin op laten nemen, dat ik mag vertrekken, als PSV, AZ en of Twente in mij geïnteresseerd zijn.

02.jpg

03.jpg

De rest van de dag installeerde ik mij in mijn nieuw onderkomen en bezichtigde de omgeving, de route naar de club en de omliggende restaurants. Morgenochtend begint de kennismaking met het voltallige bestuur, de staf, het personeel en uiteraard met de selecties.

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre

logo.jpg

Na een toch wel korte voorstelling aan het bestuur, d.w.z. de president A. Salvador en de directeuren Alan, Fernandes en Hugo Vieira, maakte ik kennis met de voor mij belangrijkste personen van de staf en wel:

Technisch Directeur (TD) Acacio Valentim;

Spoiler

04.jpg

Assistant Manager (AM) Franclim Carvalho;

Spoiler

05.jpg

Manager Onder-23 (MO23) Rui Duarte;

Spoiler

06.jpg

Hoofd Scouting (HSC) Paulo Maneses.

Spoiler

07.jpg

Nadat ik mijn collega’s mijn werkwijze uitvoerig had uitgelegd, waarbij mijn resultaten met o.a. FC Utrecht, Ajax en Feyenoord veel indruk maakten, stond de kennismaking met de selecties op de proppen.

Selectie 1ste team

08.jpg

08a.jpg

Spoiler

Selectie 2de team/B-elftal

09.jpg

09a.jpg

De MO23 Rui Duarte deed ook het B-elftal. Voorts zijn er ook selecties van Onder-23 en Onder-19, die ook een eigen manager hebben, maar deze spelers zijn nog te licht voor het 2de en of 1ste team.

Zoals gebruikelijk had ik ook een kennismaking met de afgevaardigden van de diverse supportersgroepen en dat was, eerlijk gezegd, enigszins teleurstellend. Niet vanwege hun instelling, maar wat het aantal seizoenkaarthouders betreft. Wij hebben er namelijk maar 5.400 en dat is in mijn ogen veel te weinig voor een club, die tot de top5 van Portugal wil behoren? Want wij hebben een stadion met een capaciteit van 30. 286 en zijn gevestigd in een stad met 193.333 inwoners. Dan hoor je volgens mij minimaal 15.000 tot 19.000 seizoenkaarthouders te hebben. Misschien lukt het ons straks, met aanvallend voetbal, het toeschouwers- en seizoenkaarthoudersaantal op te krikken?

10.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre

logo.jpg

15.jpg

Op mijn eerste werkdag staat een oefenpotje tegen ons 2de elftal op het programma. Voor dit potje heb ik voor beide elftallen gekozen voor een puur aanvallende 4-2-2-2 tactiek. Mijn opstelling is gebaseerd op het advies van mijn assistent Franclim (ik mag Franc zeggen) en omdat wij volgens hem maar 1 echte spits hebben, heb ik Ricardo Horta, mogelijkerwijs onze beste speler en een AMR/L als linkerspits opgesteld.

11.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een matige eerste pot, waarbij mijn spelers slechts 7 keer op het vijandelijke doel schoten. Voorts heeft Ricardo Horta laten zien, dat hij geen spits is en naar een of twee goede spitsen zal onze TD en HSC op zoek moeten. Voorlopig alleen spitsen, die transfervrij zijn en als tijdelijke proefspelers dienst zullen doen, zodat de TD voldoende tijd krijgt, om uiteindelijk transfers te doen, die iets toevoegen.

Spoiler

12.jpg

13.jpg

N.a.v. het oefenpotje heb ik 7 spelers uit de 2de teamselectie erbij gehaald, die ik mee wil nemen op het trainingskamp in Amerika. Voorts is het de TD gelukt, om 4 transfervrije spitsen nog binnen te halen, die ook mee mogen. Inmiddels heb ik dus nu 34 spelers, die het kunnen laten zien in Amerika.

14.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites