germandutch Geplaatst 27 december 2023 Auteur Share Geplaatst 27 december 2023 (bewerkt) Spoiler Pas in 14 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking. Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 30.000 toeschouwers arriveerden wij in Enschede en wel in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Waarom deze tactiek in een zo belangrijke uitwedstrijd? Omdat ook Twente in de 4-2-3-1 formatie het nog droge veld opkwam en ik mijn mannen duidelijk wilde maken, dat ze tegen het zo bewierookte Twente niet onderdoen. Het zal dus een 1-op-1 confrontatie over het hele veld worden, waarbij duidelijk wordt, of mijn mannen wel of niet tegen hun opgewassen zijn. Ik hoop natuurlijk van wel, want het wordt tijd, dat ze volledig vertrouwen in hun eigen kunnen krijgen en houden. Scheids is Dennis Higler, die volgens mij steeds autoritair gedrag vertoond. Eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht, dat wij deze wedstrijd volledig zouden domineren, maar binnen 9 minuten stond het al 0 : 2 voor ons, door doelpunten van Brobbey en van den Boomen. In de 44ste minuut voegde Berghuis de 0 : 3 toe en dat werd ook de ruststand. Nadat Taha in de 56ste minuut de wel of niet verdiende aansluitingstreffer in ons doel schoot, raakte niemand van ons in paniek en in de 67ste minuut haalde ik de moegestreden Sosa naar de kant. Voor hem kwam de weer herstelde Rensch. 5 minuten later was het de opgerukte verdediger Medic, die de bal in het doel volleerde. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 4 en nog in dezelfde minuut haalde ik Taylor van het veld en bracht Akpom. In de 85ste minuut werd Gaaei min of meer uit deze match geschopt door nota bene Ünüvar, een talent van ons hetgeen wij aan Twente verhuurd hebben. De scheids deed niets en ik stuurde de net weer herstelde Gooijer het veld in. Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Alle invallers speelden eveneens ijzersterk. En eerlijk gezegd ben ik blij, dat mijn ‘gok’ goed uitpakte, want het was slechts een poging tot ‘psychologie van de koude grond’ methode en die heeft blijkbaar gewerkt. Was dat niet zo, dan was ik hier gigantisch op mijn bek gegaan. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 december 2023 Auteur Share Geplaatst 28 december 2023 (bewerkt) Spoiler Inmiddels heb ik mij strijdplan voor dit seizoen aan iedereen duidelijk gemaakt. In eerste instantie aan mijn staf, nadien aan de spelers (niet alleen aan de selectie van het 1ste team, maar ook de selectie van het 2de team) en uiteindelijk aan de directie en de adviseur of te wel de ‘grote baas’. Nu weet iedereen, dat ik altijd een vast basiselftal hanteer en per wedstrijd het maximale aantal wissels wil toepassen. Basisspelers worden alleen bij schorsing, blessure of zwakte tijdelijk vervangen. In de eerste seizoenshelft is ons doel, aanklampen bij de huidige top3 (PSV, Feyenoord en AZ) en in de tweede seizoenshelft proberen het niveau Duitse Bundesliga te halen. Zonder verdere aankopen en gebruikmakend van de selectie 2de team. In 4 dagen spelen wij weer een groepswedstrijd in de UEFA Europa League en wel uit in en tegen Sporting Clube de Braga, kortweg SC Braga, een Portugese voetbalclub uit Braga. De club speelt in de Primeira Liga, de hoogste afdeling van Portugal. De thuishaven van de club is het Estádio Municipal de Braga. Spoiler Het Estadio Municipal de Braga (Gemeentelijk Stadion van Braga) is een voetbalstadion in de Portugese stad Braga. Het stadion heeft een capaciteit van 30.154 zitplaatsen en werd ontworpen door Eduardo Souto de Moura. Het stadion is gebouwd voor het Europees kampioenschap voetbal 2004. Het Nederlands voetbalelftal heeft tijdens het EK één wedstrijd hier gespeeld, dat was in de groepsfase tegen Letland. Het bijzondere aan het stadion is dat achter de goals geen tribunes zijn, maar een grote rotswand aan de ene kant en aan de andere kant een heuvel. Sporting Clube de Braga (S.C. Braga), die speelt in de SuperLiga, is de vaste bespeler van dit stadion. De club betaalt maandelijks € 500 voor de huur van het stadion. Bij regenachtig weer en voor 16.022 toeschouwers arriveerden wij in Braga in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. BRG kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op. Ze waren dan wel de favoriet, maar als je thuis in een 4-4-2 tactiek wilt spelen, dan doe je dat om vooral geen doelpunten tegen te krijgen. Hoop ik. Enfin, het werd geen makkelijke wedstrijd, ofschoon ik toch de indruk kreeg, dat wij technisch en tactisch ietwat beter waren. Maar desondanks stond het bij rust nog steeds 0 : 0. Het hele team speelde redelijk tot goed, met uitzondering van Taylor, die als AMC geen potten kon breken. Ook in de tweede helft waren wij het betere team, maar wij scoorden niet. In de 69ste minuut haalde ik de zwak spelende Taylor naar de kant en bracht Akpom, die gelijk voor meer druk zorgde. 6 minuten later mocht ook de moegestreden Sosa gaan douchen en kwam de weer herstelde Avila. In de 78ste minuut was het ene Ruiz, die van een misser van van den Boomen kon profiteren en de bal in ons doel kon tikken. 1 : 0 en volledig tegen de verhouding in. 5 minuten later was het onze beste speler, Berghuis, die met een strakke voorzet Brobbey in scoringspositie bracht en nu lukte het Brobbey eindelijk om de bal in het vijandelijke doel te schieten en voor de verdiende gelijkmaker te zorgen. 1 : 1 en dat gaf nieuwe moed. Hato mocht in de 89ste minuut inrukken en werd vervangen door Salah-Eddine. Onder leiding van Mannsverk zorgden Berghuis, Akpom, Bergwijn en Brobbey voor nog meer druk naar voren en in de 94ste minuut was het invaller Akpom, die middels een breedtepass van Bergwijn de bal in het doel kon tikken. 1 : 2 en de hoogverdiende overwinning was alsnog binnen. Weliswaar niet met sprankelend voetbal, maar wel met veel mentale doorzettingskracht hebben wij laten zien, dat wij er weer aankomen. Men dient weer rekening met ons te houden. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 december 2023 Auteur Share Geplaatst 29 december 2023 (bewerkt) Spoiler In 3 dagen krijgen wij weer een echte krachtmeting, want dan spelen wij thuis tegen Feyenoord Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord won zestien keer het landskampioenschap, dertien keer de KNVB Beker, een keer de Europacup I, twee keer de UEFA Cup en een keer de wereldbeker. Mede doordat Feyenoord in 1970 als eerste Nederlandse club internationaal een grote prijs won, speelt zij historisch gezien een vooraanstaande rol in het Nederlandse voetbal. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond Feyenoord op 4 oktober 2023 op de 24e plaats met een totaal van 55.000 punten. Spoiler Spoiler Bij droog weer en voor 55.000 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-2-1 opstelling. Ons bestuur hoopte op een gelijkspel en onze supporters natuurlijk op een overwinning. Als ik eerlijk ben: ik weet het niet. Enkele jaren geleden hadden wij de beste spelers, maar nu niet meer. Volgens mij beschikt PSV nu over het beste spelersmateriaal en is Feyenoord een goede tweede, AZ mijns inziens nu derde en wij hooguit vierde. Bovendien is onze huidige tegenstander mentaal sterker dan wij. Dus ik ben benieuwd? Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op. Met de steun van 55.000 enthousiaste supporters in de rug begonnen wij gelijk met vol gas, hoge druk en aanvallend. En of u het geloofd of niet, al in de 4de minuut was het Bergwijn, die voor het openingsdoelpunt zorgde. 1 : 0 en iedereen was blij. Lang konden wij van deze voorsprong echter niet genieten, want in de 6de minuut was het Lingr, die voor de gelijkmaker zorgde. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Maar twee minuten later was het wederom Brobbey, die de 2 : 1 binnen schoot. Dat gaf nieuwe hoop. Groot was de teleurstelling in de 18de minuut, toen Lingr wederom voor de gelijkmaker kon zorgen. 2 : 2 en was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 33ste minuut was het wederom Lingr, die keeper Gorter voor de derde keer versloeg en de 2 : 3 scoorde. Bovendien was dit dus zijn derde doelpunt en een hattrick. Bij rust stond het nog steeds 2 : 3 en eerlijk is eerlijk, mijn defensief duo Hato + Medic had ervoor gezorgd, dat Gimenez totaal niet gevaarlijk kon worden, maar hun AMC Lingr, konden ze gewoon niet van het scoren afhouden. Natuurlijk heb ik in de rust getracht mijn mannen weer te motiveren en eerlijk is eerlijk, wij waren niet slechter dan Feyenoord, alleen volgens mij ‘minder gelukkig’. Ons hele team speelde zeer goed, behalve Taylor en Rensch, die ik tevroeg had gebracht. Natuurlijk probeerden wij de achterstand weg te werken, maar dat lukte niet. In de 65ste minuut haalde ik Hato, die volledig op was, naar de kant en bracht Avila. En in de 77ste minuut mochten Rensch, Mannsverk, Berghuis en Brobbey gaan douchen. Voor hen kwamen Gooijer, Vos, Borges en Akpom. Door de verse krachten zorgden wij gelijk voor meer druk en in de 79ste minuut was het invaller Akpom die tot aller tevredenheid voor de verdiende gelijkmaker zorgde. 3 : 3 en dat was het dan ook. Meer zat er voor ons niet in en met het ene punt konden en moesten wij tevreden zijn. Het gelijke spel hadden wij min of meer te danken aan het ijzersterke spel van Gorter, Berghuis, Bergwijn, Brobbey en in de tweede helft ook aan Avila en Akpom. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 december 2023 Auteur Share Geplaatst 30 december 2023 (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen FC Volendam, een Nederlandse voetbalclub afkomstig uit Volendam. De club is opgericht op 1 juni 1977 als afsplitsing van RKSV Volendam (opgericht als RKAV op 1 juni 1920). Het tenue bestaat uit een oranje shirt en een zwarte broek: daarom wordt de club ook wel 'Het Andere Oranje' genoemd. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 55.500 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Volendam kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Jeroen Manschot. Wij begonnen rustig aan, omdat enkele van onze spelers conditioneel niet volledig fit waren. Desondanks lukte het spits Brobbey in de 19de minuut een voorzet van Berghuis in het doel te koppen. 1 : 0 en een goed begin. Maar dat was het dan ook, voor wat de eerste helft betreft. In de 68ste minuut haalde ik Hato naar de kant, die totaal op was. Voor hem kwam Avila. Pas in de 75ste minuut zorgde Mannsverk voor de 2 : 0 en nog in dezelfde minuut haalde ik de moegestreden Rensch, Sosa en Brobbey van het veld. Voor hen kwamen Gooijer, Salah-Eddine en Akpom. 6 minuten later mocht ook Mannsverk gaan douchen en kwam jonkie Vos. In de 85ste minuut was het Berghuis, die door van den Boomen werd bediend en de bal in het doel schoot. Waarom scheids Manschot in eerste instantie het zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het alsnog goedkeuren. 3 : 0 en dat was het dan ook. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 31 december 2023 Auteur Share Geplaatst 31 december 2023 (bewerkt) Spoiler In drie dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen RKC Waalwijk, een Nederlandse voetbalclub uit Waalwijk. Sinds 1984 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. RKC Waalwijk speelt in geel-blauwe shirts met blauwe broek. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Mandemakers Stadion. Tot en met 1996 stond op dezelfde plek Sportpark Olympia. Spoiler Het Mandemakers Stadion is een voetbalstadion gelegen in Waalwijk. Het stadion is de thuishaven van de Nederlandse voetbalclub RKC Waalwijk. In september 1996 opende het stadion zijn deuren. RKC speelt echter al langer op deze locatie: het Mandemakers Stadion is gebouwd op dezelfde plek als het oude Sportpark Olympia (dit stadion werd, vanwege zijn uiterlijk en geringe capaciteit, ook wel "de Fietsenstalling" genoemd). In de eerste jaren behield het nieuw gebouwde stadion de naam van zijn voorganger, maar in 1999 werd het omgedoopt en kreeg het de huidige naam; een vernoeming naar de hoofdsponsor, Mandemakers Keukens. Het stadion bood bij de bouw plaats aan 6.000 toeschouwers, verdeeld over vier tribunes. Er is geen gracht aangelegd, wat in eerste instantie wel de bedoeling was; een te hoge grondwaterstand belemmerde dit. De lichtmasten van het stadion zijn overgenomen van NAC Breda dat toentertijd zelf ook met een nieuw stadion bezig was. Later werden tribunedelen tussen de vier tribunes gebouwd, zodat het stadion nu geen open hoeken meer heeft. Het Mandemakers Stadion biedt sindsdien plaats aan 7.186 toeschouwers. Sinds 2014 lag hier een kunstgrasmat, maar in de zomer van 2019 werd dit weer omgebouwd naar natuurgras. Bij regenachtig weer en voor slechts 7.249 toeschouwers arriveerden wij in Waalwijk in de aanvallende 4-3-3 opstelling. RKC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Clay Ruperti. Hoe ik het voor elkaar gekregen heb, weet ik niet, maar mijn drie aanvallers zijn ook vandaag weer op dreef en al in de 3de minuut zorgde spits Brobbey, die een strakke voorzet van Sosa met links kon aannemen en met rechts in het vijandelijke doel kon tikken. 0 : 1 en een goed begin. In de 13de minuut kregen wij met toestemming van de VAR een penalty, die van den Boomen feilloos binnen schoot. 0 : 2 en dat gaf een lekker gevoel. RKC had zijn handen vol aan onze drie aanvallers en kwam amper tot counters. Wij waren gewoon een klasse beter en er viel voor RKC vandaag geen eer te behalen. In de 43ste minuut zorgde Taylor met een slimme steekpass ervoor, dat Brobbey alleen voor de keeper kwam en deze kans liet onze spits niet onbenut en zorgde voor 0 : 3. Hierna was rust. In de 67ste minuut haalde ik Hato naar de kant, niet omdat hij zwak speelde, maar om de weer herstelde Avila ook minuten te gunnen. 4 minuten later probeerde Berghuis met een hele strakke lage voorzet spits Brobbey te bedienen, maar zijn voorzet werd door het been van Meijers geraakt en de bal verdween achter de doellijn. 0 : 4 en dat was het dan ook. Het gas ging eraf en nog in dezelfde minuut haalde ik Sosa van het veld en bracht Salah-Eddine. Weer 6 minuten later mochten ook Rensch, Berghuis en Brobbey, die een publiekswissel verdiend had, gaan douchen en kwamen Gooijer, Borges en Akpom. Het bleef 0 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. DE BESTE WENSEN VOOR HET NIEUWE JAAR 31 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 januari Auteur Share Geplaatst 1 januari (bewerkt) Spoiler Ik weet niet welke problemen mijn voorgangers met deze selectie hadden en ik wil het ook niet weten. Voor mij is belangrijk, dat deze jongens mijn tactische opdrachten uitvoeren en steeds hun best blijven doen. Dus voor degenen, die ons al hadden afgeschreven: wij leven weer en we komen eraan. Ons doel is en blijft: terug naar de top drie en strijden om het kampioenschap. Omdat ik wel vertrouwen in mijn spelers heb, stellen ze mij tot nu toe niet teleur en zie ik ons als de belangrijkste achtervolger en concurrent van de voor dit seizoen gedoodverfde kampioenkandidaat PSV. En ik kan u verzekeren: wij zullen het PSV heel erg moeilijk maken. Komende donderdag spelen wij weer een groepswedstrijd in de UEFA Europa League en wel thuis tegen FC Lugano, een Zwitserse voetbalclub uit de stad Lugano in het Italiaanstalige kanton Ticino. De club werd in 1908 opgericht en werd drie keer Zwitsers landskampioen. In 2002 ging de club failliet. Op 1 juli 2003 werd opvolger AC Lugano opgericht dat op 24 juni 2008 opnieuw de naam FC Lugano aannam. De clubkleuren zijn zwart en wit en de thuisbasis is het Stadio di Cornaredo. Het speelde al meer dan zeventig seizoenen op het hoogste niveau. Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het geeft mij toch wel een lekker gevoel, dat ze ons nu weer zien als ‘favoriet’ in plaats dat ze ons al van te voren volledig afbranden. Bij bewolkt weer en voor 45.060 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Lugano kwam eveneens in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is de Engelsman Jack Jones. Zoals van te voren afgesproken, begonnen wij gelijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Al in de 8ste minuut nam van den Boomen een strakke pass van Bergwijn vol op zijn slof en schoot de bal onhoudbaar in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Na dit doelpunt trok Lugano zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvallen af te weren. En wel met gebruik van keiharde tackles. Pas in de 37de minuut gebeurde er weer wat noemenswaardigs, want wij kregen met instemming van de VAR een penalty, die van den Boomen voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. Was het dat? Nee, dat was het nog niet. 9 minuten later was het middenvelder Mannsverk, die de 3 : 0 in het vijandelijke doel schoot en weer een minuut later zorgde spits Brobbey, uit een steekpass van van den Boomen, voor de 4 : 0. Maar dat was het nog niet. Want in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het ene Nob tegen te scoren. 4 : 1 werd de ruststand. Wij waren de veel betere ploeg, iedereen speelde ijzersterk, behalve Berghuis, die zijn dag niet had. Omdat wij in de tweede helft deze wedstrijd alleen nog maar controleerden, haalde ik in de 64ste minuut Hato naar de kant en bracht Avila. 5 minuten later kreeg van den Boomen van mij een publiekswissel en werd vervangen door Akpom. In de 80ste minuut mocht ook Sosa gaan douchen en kwam Salah-Eddine. Het bleef 4 : 1 en iedereen was tevreden. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. GELUKKIG NIEUWJAAR 1 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 januari Auteur Share Geplaatst 2 januari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij thuis en wel tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland en speelt zijn thuiswedstrijden in het AFAS Stadion te Alkmaar. AZ, een afkorting voor Alkmaar Zaanstreek-combinatie, ontstond in 1967 als AZ’67 uit een fusie tussen Alkmaar '54 en FC Zaanstreek. Het woord combinatie in de naam liet men al snel varen en ook de toevoeging ’67 is sinds 1986 uit de naam verdwenen. Net als tussen juli 1976 en juni 1982 hoort de club sinds seizoen 2004/05 opnieuw bij de (sub)top van Nederland. Sinds 1998 speelt de tweevoudig landskampioen onafgebroken in de Eredivisie. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond AZ op 25 april 2023 op de 37e plaats met een totaal van 47.500 punten.[3] De club staat bekend om de sterke jeugdopleiding, in het seizoen 2022/2023 werd door AZ als eerste Nederlandse club de UEFA Youth League gewonnen. Spoiler Spoiler Bij bewolkt maar droog weer en voor 55.500 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ok, 5 van mijn basisspelers zijn vandaag niet okselfris, maar ze willen hoe dan ook spelen en wie ben ik dan, om ze tegen te houden? Ik mag 5 keer wisselen, dus waar maak ik mij druk om? Concurrent AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is Jochem Kamphuis. Wij begonnen zoals altijd in thuiswedstrijden met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 13de minuut waren wij succesvol. Berghuis gaf een strakke voorzet richting de mee opkomende Mannsverk en laatstgenoemde nam de bal volley en knalde hem in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Nog geen 12 minuten later was het Taylor, die met een pass de naar binnenkomende Berghuis bediende en Berghuis schoot de bal via via in het doel. 2 : 0 en dat was het dan ook, want AZ trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer mogelijk. Bij rust stond het 2 : 0 en iedereen was tevreden. Allerminst tevreden was de luidkeels scheldende manager Pascal Jansen in het vak naast mij. Aanvallend konden ze weinig tot niets tegen ons klaarmaken en dus zorgde hij ervoor, dat zijn defensie nog hechter en compacter speelde. In de 56ste minuut begon ik te wisselen. Eerst haalde ik van den Boomen naar de kant en bracht Akpom. 12 minuten later mochten ook Mannsverk en Hato gaan douchen en kwamen Tahirovic en Avila. En in de 75ste minuut haalde ik ook nog Rensch en Sosa van het veld. Voor hen kwamen Gooijer en Salah-Eddine. Ofschoon het hele team en ook de invallers allen ijzersterk speelden, kregen wij, ondanks een handvol kansen, de bal niet meer in het vijandelijke doel. Het bleef dus 2 : 0, maar desondanks was ons publiek tevreden, want wij hadden een directe concurrent verslagen. Trouwens, dat het slechts 2 : 0 bleef had AZ vooral te danken aan het geweldige keeperswerk van keeper Ryan, die minimaal 4 zekere doelpunten heeft kunnen voorkomen. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 januari Auteur Share Geplaatst 3 januari (bewerkt) Spoiler In 14 dagen is het zo ver, dan komt de directe confrontatie met mijn voorgaande club, waar ik interim-manager was en tijdelijk de honneurs namens Ron Jans heb waargenomen. Wat ik verleden seizoen met FC Utrecht deed, probeer ik dit jaar met Ajax te herhalen en dat betekent: kampioen worden en zorgen dat wij volgend seizoen ook in de CL uitkomen. Spoiler Stadion Galgenwaard. Een begrip in het Nederlandse voetbal. Een naam die klinkt als een klok, ver buiten de Utrechtse stadsgrenzen. ‘De Galg’: geliefd bij Utrechters, gevreesd door tegenstanders. Zij weten: daar, aan het Herculesplein, daar kan het spoken. Daar krijgen we geen grasspriet cadeau; nooit! Nou ja zeg, zo was het in mijn tijd bij Utrecht. In thuiswedstrijden waren wij niet te kloppen, maar of het nu ook nog zo zal zijn? Ik hoop het toch niet, want wij hebben punten nodig en iets, zeg maar veel, heel veel, goed te maken, want vooral in het laatste seizoen hebben wij belachelijk slecht gepresteerd. Bij bewolkt maar droog weer en voor 23.750 toeschouwers arriveerden wij in Utrecht in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Utrecht kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Marc Nagtegaal. Waarom ik in een uitwedstrijd voor deze tactiek heb gekozen? Enerzijds omdat ik een directe confrontatie op alle posities en over het gehele veld wens en omdat ik de tegenstander volledig ken, want ik had ze verleden seizoen onder mijn hoede. En voor mijn mannen is en blijft het belangrijk, dat ze inzien tot wat ze in staat zijn en degenen die tekort komen, weten straks waaraan het bij hen schort. Tenminste, daar hoop ik op. Eerlijk is eerlijk, in het eerste halfuur waren beide teams gelijkwaardig en was er amper een verschil. Nadien begon onze aanvalsmachine te draaien en in de 42ste minuut was het Bergwijn, die met een strakke pass de opgerukte van den Boomen bediende en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 0 : 1 maar dat was het nog niet. Want in de 47ste minuut van de eerste helft gaf Berghuis een voorzet die door Brobbey ijskoud werd binnen gekopt. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Door inmenging van de VAR corrigeerde hij zijn beslissing en het doelpunt telde. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van Mannsverk en Rensch, die voor hun directe concurrenten onderdeden. Toen Brobbey in de 63ste minuut door een tackle van Booth geblesseerd raakte, greep ik in en haalde Brobbey en uit voorzorg ook Sosa naar de kant. Voor hen kwamen Akpom en Salah-Eddine. 9 minuten later haalde ik ook Hato en de zwak spelende Rensch van het veld en bracht Avila en Gaaei. In de 77ste minuut mocht ook de zwakke Mannsverk gaan douchen en kwam Hlynsson. Ofschoon ook alle invallers redelijk tot zeer goed speelden, bleef het bij 0 : 2. Voor mij was duidelijk, dat wij op de goede weg waren en dat men nog veel van ons kan verwachten. Spoiler _______ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer een groepswedstrijd in de UEFA Europa League en wel thuis tegen Brighton & Hove Albion F.C. een Engelse voetbalclub uit Brighton, opgericht in 1901 en sinds het seizoen 2017/18 uitkomend in de Premier League. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 45.318 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Brighton kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en helaas hebben wij ook weer een Spaanse scheidsrechter, ene Jesus Gil Manzano, waar ik totaal geen hoge pet van op heb. Enfin, mijn mannen waren volledig gemotiveerd en dit was onze kans om te laten zien, dat men met ons weer rekening dient te houden. Temeer, omdat Brighton momenteel net zo veel punten heeft als wij en wij samen groep C aanvoeren. Wij begonnen vlijmscherp en ijzersterk en binnen 41 minuten was deze wedstrijd al gespeeld. Want toen stonden wij met 5 : 0 voor. Eerlijk is eerlijk, wij hebben de tegenstander compleet verrast en als het ware van het veld geveegd. En dan te bedenken, dat hun Italiaanse coach, Roberto De Zerbi, die als een soort ‘tactisch wonder’ in de Engelse PL wordt gezien, er geen antwoord op onze speelwijze had. Bij rust stond het dus al 5 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht. In de tweede helft veranderde de sfeer in het veld en pakte Brighton de botte bijl uit en de scheids vond het best. Het zeer fysieke spel en de keiharde tackles waren mijn mannen niet gewend en in de 51ste minuut lukte het hun beste speler, Fati, de aansluitingstreffer te maken. 5 : 1 maar wij raakten niet in paniek. Uit voorzorg haalde ik in de 68ste minuut de bont en blauwgeschopten Rensch en van den Boomen naar de kant en bracht Gaaei en Akpom. Nog geen 5 minuten later lukte het Brobbey de 6 : 1 te maken en dus zijn derde doelpunt en dat is een hattrick. Midden in ons gejuich hoorde ik plots een schreeuw van Sutalo, die met een smerige trap op zijn voet uit de wedstrijd geschopt werd geschopt. Behalve de geblesseerde Sutalo haalde ik ook Sosa naar de kant. Voor hen kwamen Avila en Salah-Eddine. 6 minuten later mocht ook Mannsverk gaan douchen en kwam Tahirovic. Tja en toen kwam de 82ste minuut. Keeper Gorter probeerde een schot op de grond liggend te stoppen, toen de schutter met zijn volle gewicht op Gorters onderarm trapte. Gorter werd van het veld gesjouwd en wij hadden een probleem, want ik mocht niet meer wisselen. Invaller Avila werd keeper en wij moesten met 10 man verder spelen. Dat ik woest was, is logisch. Temeer, omdat de scheids niet ingreep en de dader niet strafte. Tja, Avila is geen keeper en het zal u dan ook niet verbazen, dat het eerste schot dat in de 86ste minuut door Welbeck op ons doel werd afgevuurd, een doelpunt was. 6 : 2 maar gelukkig raakte niemand van mijn jongens in paniek. Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want 2 minuten later kreeg het Berghuis aan de stok met ene Mitoma. Ik hoorde Berghuis gillen en zag hem over de grond rollen. Ook Mitoma scheen geblesseerd te zijn. Mitoma had als een speer het veld verlaten en ene Buonanotte stond klaar om hem te vervangen. De scheids deed ook nu weer niets. En wij? Berghuis werd van het veld gesjouwd en onmiddellijk naar het ziekenhuis vervoert. Wij moesten met 9 man deze wedstrijd uitspelen. In de 92ste minuut was het wederom Welbeck, die plots ter plekke was en de bal in ons doel tikte. Avila stond erbij en keek ernaar, maar kon niet op tijd reageren. 6 : 3 en dat was het dan ook. De scheids floot af en net als De Zerbi verdween hij als een speer in de catacomben. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 januari Auteur Share Geplaatst 5 januari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal. PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald voetbal. PSV won nationaal 24 keer de Eredivise, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 3 september 2023 met 43.000 punten op de 41e plaats. De thuisbasis van de club is het Philips Stadion. Spoiler Het Philips Stadion ligt aan de Frederiklaan in het Philipsdorp in het Eindhovense stadsdeel Strijp, vlak bij het centrum van Eindhoven. Spoiler Geteisterd door regenbuien en toch voor 35.150 toeschouwers verschenen wij in Eindhoven in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Na de slijtageslag tegen de Engelse schopploeg is het ergens wel logisch, dat veel basisspelers niet meer okselfris zijn, maar wij mogen 5 x wisselen, dus ik maak me er niet druk om. Op de bank heb ik de wissels met een aantal tweede elftalspelers aangevuld, waaronder vleugelaanvaller Kalokoh, die voor het eerst erbij zit. PSV, de lijstaanvoerder en gedoodverfde kamploenskandidaat kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Pol van Boekel. In de eerste helft was het een zeer gelijkwaardige wedstrijd, zonder echte hoogtepunten of scoringskansen. En eerlijk is eerlijk, niet alleen ik had mijn huiswerk gedaan, maar mijnheer Bosz ook hoor. Aan onze kant presteerden keeper Ramaj (zijn eerste competitiewedstrijd), Taylor en Brobbey (niet helemaal fit) uiterst zwak, maar daarentegen blonken Medic en Sosa uit. Aan PSV kant waren Lang en Lozano de beste spelers. Hoe dan ook, bij rust stond het 0 : 0 en op dat moment de juiste uitslag. In de tweede helft gaf PSV iets meer gas en wij ook. En hoe! In de 58ste minuut kregen wij in de buurt van hun 16 een vrije trap, die van den Boomen voor zijn rekening nam. Zijn schot werd door Boscagli getoucheerd en verdween in het vijandelijke doel. 0 : 1 en op dat moment volledig tegen de verhouding in. In de 65ste minuut haalde ik de moegestreden Rensch en Mannsverk naar de kant en bracht Gaaei en Akpom en gelijk oefenden wij meer druk uit op de achterhoede van PSV. Sosa, die al geel had, haalde ik samen met de vermoeide Brobbey in de 70ste minuut naar de kant en bracht Salah-Eddine en Mikautadze. 6 minuten later haalde ik ook Bergwijn van het veld, die volledig op was. Voor hem kwam jonkie van Axel Dongen. PSV deed er alles aan, om de achterstand in te lopen en in de 85ste minuut lukte dat nog ook. Vertessen was onze verdediging te snel af en bediende de vrijstaande Lozano, die de bal moeiteloos in ons doel schoot. 1 : 1 en de wel of niet verdiende gelijkmaker was een feit. 5 minuten later was het invaller Mikautadze, die de wel verdiende 1 : 2 binnen schoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, was allerminst duidelijk. Gelukkig greep de VAR in en uiteindelijk moest hij zijn beslissing herzien. Het werd 1 : 2 en de drie punten gaan mee naar huis. De invallers speelden eveneens sterk en al met al denk ik, dat wij verdiend hebben gewonnen, maar dat zal de heer Bosz weliswaar anders zien. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 januari Auteur Share Geplaatst 6 januari (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij thuis en wel tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 53.399 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Sutalo is net weer hersteld en moet dus minuten maken en de nieuwe speler is keeper Setford, omdat Pasveer + Rulli + Gorter geblesseerd zijn. Heerenveen kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Alex Bos. Al in de 8ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die van den Boomen er feilloos binnen schoot. 1 : 0 en een goed begin. Heerenveen trok zich volledig terug en met twee bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvalspogingen te elimineren. Pas in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het Sosa, van een fout van Noppert te profiteren en voor de 2 : 0 te zorgen. In de 60ste minuut zorgde Brobbey voor de 3 : 0 en dat was het dan ook. 6 minuten later haalde ik de vermoeide Sosa naar de kant en bracht Hato. In de 71ste minuut mochten Mannsverk en Rensch gaan douchen en kwamen Akpom en Gaaei. Weer 6 minuten later haalde ik de zeer zwak spelende Bergwijn en ook Medic van het veld en bracht van Axel Dongen en Avila. De invaller Akpom, Hato en Gaaei deden hun best en Avila en van Axel Dongen waren slechts aanwezig. Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 januari Auteur Share Geplaatst 7 januari (bewerkt) Spoiler In 5 dagen moeten wij weer een groepswedstrijd spelen in de UEFA Europa League en wel uit tegen de tot nu toe grootste schopploeg waar wij ooit tegen hebben gestreden. En wel Brighton & Hove Albion. Deze schopploeg heeft ons al keeper Gorter en Berghuis gekost en ik kan alleen maar hopen, dat wij straks min of meer ongeschonden uit de strijd zullen komen. Spoiler Het American Express Community Stadium, ook Falmer Stadium of The AMEX genoemd, is een voetbalstadion in de Engelse plaats Falmer in Brighton and Hove. Het werd geopend op 16 juli 2011 met de finale om de Sussex Senior Challenge Cup tussen thuisploeg Brighton & Hove en Eastbourne Borough, die door Brighton & Hove met 2–0 gewonnen werd. Het stadion bood bij de opening plaats aan 22.374 toeschouwers. Door een extra verdieping op de westelijke tribune te bouwen, werd de capaciteit na 1 jaar tot 30.750 vergroot. Bij bewolkt maar droog weer en voor 25.184 toeschouwers arriveerden wij in Falmer in de 4-2-3-1 opstelling. Ook het door mij gehate Brighton kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op. Waarom wij deze wedstrijd in dezelfde tactiek als onze tegenstander willen spelen? Omdat ik behoorlijk rancuneus ben en mijn spelers mij verzocht hebben, om deze match in 1-op-1 duels over het hele veld te mogen spelen, want wij hebben nog een rekening te vereffenen. Wel heeft Brighton inmiddels hun manager De Zerbi ontslagen. Of het door de bewuste match kwam, weet ik niet? Nu staat er een waarnemend manager, Andrew Crofts, voor de ploeg. Met vol gas, hoge druk en puur aanvallend begonnen wij aan deze klus en al in de 5de minuut was het van den Boomen, die door Sosa met een perfecte steekpass werd bediend en de bal in het doel schoot. 0 : 1 en een goed begin. Na dit doelpunt trok zich de hele ploeg van Brighton terug en met 2 bussen voor de 16 werden onze aanvalspogingen opgevangen. Heel af en toe werd Brighton gevaarlijk met een schaarse counter en in de 40ste minuut lukte het Fati, onze verdediging uit te spelen en de bal in ons doel te schieten. 1 : 1 en de wel of niet verdiende gelijkmaker was een feit. Twee minuten later was Bergwijn ter plekke, om nog voor rust de 1 : 2 binnen te schieten. En dat gaf ons weer moed, want wij waren gewoon de betere ploeg. In de 56ste minuut, bediende Sosa met een perfecte voorzet rechterspits Akpom en laatstgenoemde schoot de bal in het vijandelijke doel. 1 : 3 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. 6 minuten later werd Sosa uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Uit voorzorg haalde ik naast de geblesseerde Sosa ook Mannsverk naar de kant en bracht Hato en Taylor. In de 69ste minuut mocht ook Rensch gaan douchen en kwam Gaaei. Mijn laatste wissel deed ik in de 75ste minuut door Medic naar de kant te halen en Avila het veld in te sturen. Het bleef 1 : 3 en ik kan u vertellen, het was een zeer verdiende overwinning. Wij hadden 63% balbezit en domineerden. Maar wel hebben wij nu weer een geblesseerd speler en ik hoop, dat zijn blessure meevalt. Spoiler ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 januari Auteur Share Geplaatst 8 januari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij alweer en nu uit in en tegen Almere City FC, een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie. Spoiler Het Yanmar Stadion is de thuishaven van de Nederlands profvoetbalclub Almere City FC (voorheen FC Omniworld). De bouw van het stadion werd in augustus 2005 voltooid, vlak voor de opening van het nieuwe voetbalseizoen en het debuut in het profvoetbal voor FC Omniworld. Bij regenachtig weer en voor 4.357 toeschouwers arriveerden wij in Almere in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Richard Martens. In het eerste halfuur van deze wedstrijd was het alleen maar aftasten en naar mogelijkheden zoeken. En eerlijk is eerlijk, wij kwamen moeizaam op gang, want niet alle spelers van ons zijn okselfris. Maar in de 31ste minuut kopte Brobbey de bal in het doel en zorgde voor de openingstreffer. In de 44ste minuut kregen wij een vrije trap, een meter of 20 van het doel. Van den Boomen nam deze vrije trap voor zijn rekening en schoot hem feilloos binnen. 0 : 2 en toen was rust. Sutalo en Borges hadden blijkbaar hun dag niet, maar de rest speelde goed. In de 57ste minuut raakte Borges geblesseerd en werd vervangen door Mikautadze. 6 minuten later moest ik ook Rensch + Mannsverk wisselen, die beiden op waren. Voor hen kwamen Gaaei en Taylor. In de 67ste minuut kopte Sutalo onder de bal door, waardoor Kitala in balbezit kon komen en hij schoot de bal feilloos binnen. 1 : 2 maar niemand raakte in paniek. Een minuut later raakte ook nog Akpom geblesseerd en werd vervangen door Hlynsson. Het bleef 1 : 2 ofschoon het minimaal 1 : 3 had kunnen en moeten zijn. De invallers Gaaei en Taylor deden hun best en Mikautadze + Hlynsson waren slechts aanwezig, maar voegden niets toe. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 januari Auteur Share Geplaatst 9 januari (bewerkt) Spoiler Pas in 13 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu thuis tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse (Stichting Betaald Voetbal "Vitesse-Arnhem") algemeen bekend als Vitesse, een prof-voetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in de hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Vervolgens kende Vitesse een zware tijd, nadat voorzitter Karel Aalbers noodgedwongen moest vertrekken. In 2010 werd Vitesse de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen kwam. Sindsdien behoren de Arnhemmers weer structureel tot de subtop in de Eredivisie. Vitesse werd nooit landskampioen, maar won in 2017 de KNVB beker. Op de UEFA-ranglijst van de beste clubs in Europa stond Vitesse op 14 oktober 2022 op de 113e plaats met een totaal van 11.000 punten. Spoiler Bij bewolkt maar droog weer en voor 53.181 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Vitesse kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Stan Teuben. Eerlijk is eerlijk, al na 23 minuten was deze match als het ware al gespeeld, want toen stond het al 3 : 0 voor ons, door doelpunten van Sosa, Bergwijn en Borges. Bij rust stond het nog steeds 3 : 0 en het leek er sterk op, dat het ooit zo grote en sterke Vitesse met ‘poep in de broek’ voetbalde. Mijn mannen speelden ijzersterk, ondanks het feit, dat wij na een half uurtje gas terugnamen. In de 67ste minuut haalde ik Mannsverk en Rensch eraf en bracht Hato en Gaaei. Nadat Taylor in de 75ste minuut voor 4 : 0 had gezorgd, haalde ik ook Medic naar de kant en bracht Avila. 6 minuten later mochten ook van den Boomen en Bergwijn gaan douchen en kwamen Hlynsson en Kalokoh. Het bleef 4 : 0, hetgeen meer met de wedstrijdopvattingen van de scheids dan met de prestaties van de angsthazen van Vitesse te maken had. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 9 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 januari Auteur Share Geplaatst 10 januari (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij weer een groepswedstrijd in de UEFA Europa League en wel thuis tegen Sporting Clube de Braga, kortweg SC Braga, is een Portugese voetbalclub uit Braga. De club speelt in de Primeira Liga, de hoogste afdeling van Portugal. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 45.379 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. BRG (sorry, dat ik het zeg: maar ik heb moeite met de verbastering van de clubnamen) kwam in een simpele 4-4-2 formatie het droge veld op en scheids is jammer genoeg weer Jack Jones. Eerlijk is eerlijk, mijn ‘mannen’ hadden veel moeite met het zeer fysieke spel van onze Portugese tegenstander en zodoende verbaast het mij dan ook niet, dat wij al in de 12de minuut een doelpunt om de oren kregen. Ene Ruiz schoot de bal in ons doel. Waarom de toch wel zwakke scheids dit doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. 0 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Ofschoon wij technisch en tactisch veel beter waren, lukte het ons niet de gelijkmaker te produceren. Bij rust stond het zodoende nog steeds 0 : 1 en het zal u niet verbazen, dat ik in de rust mijn spelers het e.e.a. heb medegedeeld. Bovendien heb ik de zeer zwak spelende Rensch en Borges op hun taken gewezen. In de 67ste minuut greep ik in en haalde de zwakke Rensch (die al geel had) en de conditioneel wegzakkende Mannsverk van het veld. Voor hen kwamen Gaaei en Hato, die gelijk voor meer druk zorgden. 6 minuten later haalde ik ook Sosa naar de kant en bracht Salah-Eddine. In de 74ste minuur zorgde Taylor voor de lang verwachte gelijkmaker. 1 : 1 en dat gaf nieuwe hoop. Weer een minuut later mochten ook Medic en van den Boomen gaan douchen. Voor hen kwamen Avila en Hlynsson. Natuurlijk waren wij beter, maar als je niet tot scoren komt, telt dat niet. Pas in de 94ste minuut was het Brobbey, die eindelijk de verlossende treffer in het vijandelijke doel volleerde. 2 : 1 en iedereen was opgelucht. Let wel: wij hadden 63% balbezit, kregen 20 hoekschoppen en een handvol doelkansen, maar kwamen niet verder dan een mager 2 : 1. En dat, ofschoon ook de invallers zeer sterk speelden. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 januari Auteur Share Geplaatst 11 januari (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen NEC (Nijmegen Eendracht Combinatie) uit Nijmegen, een professionele voetbalvereniging, opgericht op 15 november 1900. Spoiler Het Goffertstadion (Stadion De Goffert) is een voetbalstadion in de Nederlandse stad Nijmegen. Het is het thuisstadion van voetbalclub N.E.C.. Het stadion ligt in het Goffertpark in de wijk Goffert. Zowel het park als het stadion wordt De Goffert genoemd. Het stadion heeft De Bloedkuul als bijnaam. Het stadion was in het verleden het toneel van verschillende wedstrijden, zoals motorcross, honkbal, schaatsen, windhonden, handballen, atletiek, gymnastiek, rugby, autospeed, baanwielrennen en paardensport. Sinds 2000 wordt het stadion qua sportaangelegenheden met name gebruikt voor voetbalwedstrijden van N.E.C.. Ook werd de officiële opening van de Nijmeegse Vierdaagse, de Vlaggenparade, tussen 1951 en 2011 in het stadion gehouden. Geteisterd door sneeuwbuien en voor 12.500 toeschouwers arriveerden wij in Nijmegen in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. NEC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte koude witte veld op en tot mijn verbazing krregen wij vandaag wederom de schoonzoon van F. de Boer als scheidsrechter, dus Joey Kooij. Hoe integer deze gast ook moge zijn, maar hij blijft familie van een doorwinterde Ajax-fan (en ex-speler en ex-manager). Hoe dan ook, ik ben hier geen voorstander van. Ondanks het k*tweer begonnen wij goed en al in de 9de minuut zorgde Sosa voor de 0 : 1. Maar dat was het dan ook, want NEC trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een heel compacte defensie, was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het dan ook slechts 0 : 1 en was Cilissen achterin op zijn best. Maar toen kwam de tweede helft en gingen wij er met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, ertegenaan. Al 1 minuut na herbegin was het rechtsback Rensch, die voor de 0 : 2 zorgde en in de 52ste minuut was het Mannsverk, die de 0 : 3 binnenschoot. Als je ruim voorstaat moet je beginnen met wisselen en dat deed ik ook. Ik haalde Sosa in de 62ste minuut naar de kant en bracht Hato. 3 minuten later was het Bergwijn, die voor de 0 : 4 zorgde en in dezelfde minuut haalde ik Mannsverk en Rensch naar de kant en bracht Akpom en Gaaei. Net koud in het veld was het invaller Akpom, die in de 68ste minuut voor de 0 : 5 zorgde. In de 74ste minuut haalde ik ook nog Medic en Bergwijn eraf en bracht Avila en van Axel Dongen. Van den Boomen mocht in de 82ste minuut nog een terechte penalty nemen, maar Cilessen stopte hem. Het bleef dus maar 0 : 5 en eerlijk is eerlijk, Cilessen kreeg dus 5 ballen om zijn oren, maar dat hadden er veel meer kunnen zijn, ware het niet, dat hij geweldig stond te keepen. Ook schoonzoon Kooy floot uitstekend en zeer correct. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari nek aan nek strijd met PSV Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 januari Auteur Share Geplaatst 13 januari (bewerkt) Spoiler Elke dag kom ik van die hatelijke k*tartikelen tegen, over ‘hoe slecht mijn spelers zijn, te duur betaald, niet gewenst door mijn voorganger’ en ga zo maar door. Leuk is anders, kan ik u vertellen. En dan die jankverhalen, van een trainer, die hier mislukt is. Nooit in de spiegel kijken, maar de schuld bij anderen leggen. Ik ben geen wondercoach, maar gewoon een hardwerkende en tactisch geschoolde manager. En omdat ik wel in staat ben om een hecht team te vormen, spelers op de voor hun juiste positie te zetten en een voor hun passende tactiek te creëren, waarin het beste van hun naar boven komt. Zomede van mening ben, met mensen/spelers van alle categorieën om te kunnen gaan, acht ik mij wel geschikt om hoofdcoach van Ajax te kunnen zijn. In 7 dagen spelen wij thuis tegen de ex-club van mijn voorganger, die tegenwoordig alleen maar met horrorverhalen van mijn werkgever van zich laat horen. Dat ik het met zijn zienswijze totaal niet eens ben is een feit. Bovendien ben ik van mening dat hij ‘nog niet of überhaupt niet’ geschikt was om voor deze grote club te werken. Zijn werkwijze past bij clubs uit het rechter rijtje, waar ieder punt is meegenomen en de druk heel veel minder is. Enfin, wij spelen dus tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 53.060 toeschouwers verschenen wij in de puuur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Jeroen Manschot. Ondanks het slechte weer begonnen wij goed en met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 8ste minuut kon Brobbey een strakke voorzet van Sosa in het vijandelijke doel koppen. 1 : 0 en een goed begin. Nog geen 2 minuten later was het Rensch, die met een slimme steekpass Borges in stelling bracht en Borges schoot de bal feilloos binnen. 2 : 0 en wij waren op de goed weg. Na die doelpunt trok zich Sparta volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer aan, temeer, omdat keeper Olij geweldig zijn doel bleef verdedigen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 2 : 0. In de 66ste minuut haalde ik de goed spelende Sosa naar de kant, om Hato minuten te gunnen. 7 minuten later kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die van den Boomen feilloos binnenschoot. 3 : 0 en dat begon op iets te lijken. Nog indezelfde minuut haalde ik de zwak spelende Medic en Mannsverk, Rensch + Bergwijn van het veld. Voor hen kwamen Avila, Akpom, Gaaei en van Axel Dongen. Alle invallers speelden eveneens zeer sterk en in de 83ste minuut was het invaller Akpom die voor de 4 : 0 zorgde. In de 86ste minuut schoot Borges op doel. Zijn schot raakte de enkel van de Guzman en caramboleerde in het doel. 5 : 0 en dat was het dan ook. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe = Aan het einde zal PSV wel aan het langste eind trekken, denk ik. @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 januari Auteur Share Geplaatst 14 januari (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij een groepswedstrijd in de UEFA Europa League en wel uit in en tegen FC Lugano. Spoiler Het Stadio Comunale di Cornaredo is een multi-functioneel stadion in Lugano in Zwitserland. Het wordt bespeeld door FC Lugano en heeft tegenwoordig een capaciteit van 6.330 zitplaatsen. Het werd gebruikt tijdens het WK voetbal in 1954 toen er slechts een wedstrijd werd gespeeld. De capaciteit bedroeg toen ruim 30.000 toeschouwers. Naast voetbal wordt het stadion ook gebruikt voor atletiek. Geteisterd door sneeuwbuien en voor slechts 2.278 toeschouwers arriveerden wij in Lugano in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Lugano kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Daniele Orsato. Ik weet niet of het aan het weer of aan mislukte acclimatisatie ligt, maar al in de 5de minuut werd Sutala overlopen en Nobs schoot de bal in ons doel. 1 : 0 en een zeer slecht begin. In de 14de minuut was het Borges, die met een strakke voorzet Taylor aanspeelde en laatstgenoemde tikte de bal feilloos binnen. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Terwijl ik nog opgelucht adem haalde, zorgde ene Mahou in de 18de minuut voor de 2 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Nog geen 4 minuten later bediende jonkie Kalokoh AMC Taylor en Taylor schoot de bal keihard in het doel. 2 : 2 en dat was ook de ruststand. Ik wil niet veel zeggen, maar onze prestatie in de eerste helft was gewoon belachelijk. Sutalo en Mannsverke stelden teleur en in de rust riep ik mijn mannen tot de orde. Pas in de 67ste minuut zette Taylor met een slimme steekpass spits Brobbey alleen voor de keeper en Brobbey zorgde voor de 2 : 3, dachten wij. Vreemd genoeg keurde de scheids dit zuivere doelpunt af, maar gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 2 : 3 en dat lucht op, kan ik u vertellen. Nog geen minuut later haalde ik de zwak spelende Mannsverke naar de kant en bracht Akpom. In de 75ste minuut mocht ook Sosa gaan douchen en kwam Avila. En in de 81ste minuut raakte Borges geblesseerd (zonder dat de scheids ingreep) en samen met hem haalde ik ook Kalokoh (die al geel had) van het veld. Voor hen kwamen Martha en van Axel Dongen. In de 92ste minuut was het van Axel Dongen die met een crosspass de naar binnenkomende Martha bediende en Martha schoot de bal feilloos in het doel. 2 : 4 en dat was het dan ook. Alle invallers speelden ijzersterk en deze overwinning was gewoon verdiend. Ons voordeel is en blijft, dat het merendeel van mijn spelers op meerder posities kan spelen. Het mogen dan ‘geen godenzonen’ zijn en evenmin absolute topspelers, maar het zijn harde werkers en ze gaan ervoor. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari je blijft goed presteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 januari Auteur Share Geplaatst 15 januari (bewerkt) Spoiler In drie dagen spelen wij thuis tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal, dat in de Vrouwen Eredivisie speelt. Spoiler Bij sneeuwbuien en voor 53.209 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Robin Gansner. Wij begonnen zeer sterk en al in de 1ste minuut zorgde Brobbey voor het openingsdoelpunt. 1 : 0 en een mooi begin. Toen trok PEC zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 werd het ook voor onze spits moeilijk, hun doel onder vuur te nemen. Door ingrijpen van de VAR kregen wij in de 39ste minuut een penalty, die van den Boomen voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. In de 50ste minuut was het Thy, die voor de aansluitingstreffer zorgde, omdat hij onze veel te laat reagerende keeper met een volley passeerde. 2 : 1 maar wij raakten niet in paniek. Integendeel, want 4 minuten later zorgde Akpom voor de 3 : 1. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het alsnog goedkeuren. 3 : 1 en wij waren op de goede weg. In de 65ste minuut kon hij de VAR overtuigen, dat Mannsverk in de box een overtreding had begaan en met instemming van de VAR gaf hij aan PEC een penalty. Thy schoot de penalty feilloos binnen en het stond 3 : 2. Nog in dezelfde minuut greep ik in en haalde de ‘geïrriteerde’ Mannsverk van het veld. Voor hem kwam Medic. 6 minuten later mocht ook Sosa gaan douchen en kwam Salah-Eddine. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Rensch en van den Boomen naar de kant en bracht Gaaei en Mikautadze. Wij waren de betere ploeg, ondanks de matig keepende Pasveer. Hadden 69% balbezit, maar scoorden te weinig, gezien de hoeveelheid gecreëerde kansen. Het bleef 3 : 2 en de punten blijven gelukkig hier. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie = de kracht van het huidige Ajax zit 'em voorin en alle spelers zijn min of meer EDvaardig. @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 januari Auteur Share Geplaatst 16 januari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd in de 2dse Ronde van de beker en nu tegen Almere City FC, een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 45.597 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Door de blessures van Berghuis en Borges speelt Bergwijn vandaag als AMR en jonkie Banel als AML. Voorts heb ik nog 4 jonkies op de bank zitten, die mogelijkerwijs in mogen vallen. Dat niet iedereen fit is, is jammer, maar er zitten 12 wisselspelers op de bank. Dus waar hebben wij het over? Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte witte veld op en scheids is Marc Nagtegaal. Natuurlijk wilden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend beginnen, maar bij dit weer is dat gewoon niet mogelijk. Dus begonnen wij rustig, maar wel ‘vooruit’. Ondanks het pokkenweer heb ik mijn spelers duidelijk gemaakt, dat haast elke bal vooruit gespeeld moet worden. Ik wil de ballen zo snel mogelijk bij mijn aanvallers hebben en niet, zoals Feyenoord, achterin alles breed en terug passen, waardoor de tegenstander de tijd krijgt om zijn verdediging steeds te structureren. Ofschoon wij duidelijk de technisch betere ploeg waren, kregen wij de bal niet in het vijandelijke doel. Doordat Almere het steeds meer in fysieke oplossingen zocht, ging het in de 42ste minuut fout en kregen wij een penalty, die van den Boomen voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 1 : 0 wel laat, maar een goed begin. Twee minuten later was van den Boomen wederom ter plekke om de 2 : 0 binnen te tikken. Dat werd ook de ruststand. In de 56ste minuut raakte Brobbey geblesseerd bij een duel om de bal met ene Barbet, zonder dat de scheids ingreep. Voor Brobbey kwam Akpom. Invaller Akpom zorgde in de 75ste minuut voor de 3 : 0 en invaller Medic in de 87ste minuut voor de 4 : 0. Ondanks het weer heeft ons publiek toch kunnen genieten en blijven de punten hier. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 januari Auteur Share Geplaatst 18 januari (bewerkt) Spoiler Dit is mijn tweede seizoen bij een ED club en eerlijk is eerlijk, in mijn eerste seizoen bij Utrecht heb ik al een hele goede prestatie geleverd en bij de heer van Seumeren kan ik al niet meer stuk. Maar ook dit seizoen loopt alles perfect, tenminste voor Eredivisiebelangen. De man met de volgens Nederlandse journalisten ‘diamanten ogen’ heeft alleen Eredivisiewaardige spelers, sommigen wel of niet te duur betaald, binnengehaald. Niet meer en niet minder. Het zijn geen wereldtoppers, maar haast allen spelers, die voor hun Bondselftallen uitkomend. Wel zijn ze allen nog verder te ontwikkelen, maar daar moet je als coach ook voor gaan. Vooral moet je deze gasten het nodige vertrouwen geven. Bovendien moet je de tactiek aan hun aanpassen, waardoor je het beste in hun naar boven haalt. Ze van te voren radicaal afbranden, zoals een voorganger het deed, schiet natuurlijk niets op en daarmee maak je ze alleen kapot. Laat ze in hun waarde, geef ze vertrouwen en ze doen hun best voor je. Pas in 3 weken, dus in het nieuwe jaar, spelen wij onze volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het eigen stadion De Adelaarshorst. Spoiler Go Ahead, de club waaruit Go Ahead Eagles is voortgekomen, werd op 2 december 1902 opgericht als Be Quick. Bij de toetreding tot de NVB in 1905 werd de clubnaam veranderd in Go Ahead. Op 31 juli 1971, bij de splitsing van de amateur- en de proftak, werd op voorspraak van toenmalig trainer-coach Barry Hughes de toevoeging Eagles aan de naam toegevoegd. De amateurs gingen verder als D.V.V. Go Ahead. De Adelaarshorst is een voetbalstadion in Deventer, gelegen aan de Vetkampstraat. Het stadion wordt sinds 1920 bespeeld door Go Ahead Eagles, en draagt sinds 1971 haar huidige naam. De Adelaarshorst is een sfeervol stadion vanwege zijn ligging, bouw en verleden. Het bouwwerk is gesitueerd te midden van een woonbuurt in de wijk Voorstad. De tribunes staan kort op het veld, zoals vaak te zien is in Engeland. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Bergwijn en Berghuis stellen mij steeds meer teleur. Niet wat hun prestaties op het veld betreft (alhoewel Berghuis langdurig geblesseerd is), maar wat hun mentaliteit betreft. Deze gasten hebben nu de kans om met Ajax kampioen te worden en CL voetbal veilig te stellen, maar zodra een Engelse club met wat meer ‘flappen’ gaat wapperen, willen ze onmiddellijk vertrekken. Groepsbelang, teamgeest enz. doet dan niets meer ter zake. En dat geldt ook voor Pasveer, die zijn mond vol had van cultuurbewaking, maar nu een clubje uit de zandbak aan zijn deur klopt, vertrekt bij per 1 juli. Enfin, ben benieuwd, of ik het team bij elkaar kan houden, want de ‘godenzonen’ zijn ver te zoeken of totaal niet meer aanwezig. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor slechts 9.979 toeschouwers arriveerden wij in Deventer in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Go Ahead kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Laurens Gerrets, met wiens beslissingen ik het vaak niet eens ben. Ondanks het vervelende weer hadden wij maar een dik kwartier nodig, om deze wedstrijd te domineren en in de 20ste minuut was het Brobbey, die de openingstreffer binnen tikte. 0 : 1 en een goed begin. Nog voor afloop van de eerste helft was het linkerspits Mikautadze, die voor de 0 : 2 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. Het hele team, met uitzondering van Mannsverk, die zijn dag niet had, speelde ijzersterk. Waarom de scheids het zuivere doelpunt in de 53ste minuut van de zeer goed spelende Bergwijn in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 0 : 3 en in de 73ste minuut zorgde Edvardsen voor de aansluitingstreffer. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in de 78ste minuut de moegestreden van den Boomen naar de kant en bracht Hlynsson. 5 minuten later zorgde Brobbey met een gedurfd lobje voor de definitieve eindstand 1 : 4 en dat was het dan ook. In de 93ste minuut haalde ik nog de uitstekend spelende Rensch van het veld, omdat hij al een gele kaart op zak had en bracht Gaaei. Het bleef dus 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 januari Auteur Share Geplaatst 19 januari (bewerkt) Spoiler Jammer, want hij is een van onze sterkhouders, maar een speler die weg wil, hou je niet tegen. Als aan onze vraagprijs wordt voldaan, zijn wij hem kwijt. In 3 dagen spelen wij in de 3de Ronde van de Beker thuis tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal. PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald voetbal. PSV won nationaal 24 keer de Eredivise, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 3 september 2023 met 43.000 punten op de 41e plaats. Spoiler Spoiler Bij bewolkt en behoorlijk koud weer zomede voor 54.257 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PSV kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge koude veld op en scheids is Bas Nijhuis. Het werd een min of meer gelijkwaardige wedstrijd met veel hoogtepunten en van beide kanten met puur aanvallend en mooi voetbal. Wel keihard en volledig compromisloos. In de 28ste minuut gaf Rensch een strakke voorzet op Brobbey en onze rechterspits tikte de bal feilloos binnen. 1 : 0 en ik was tevreden. Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 41ste minuut zorgde middenvelder Mannsverk voor de 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. Bij een simpel duel om de bal in de 62ste minuut was het Tillman, die Sosa blesseerde en later raakte ook nog Hato licht geblesseerd. Maar het bleef 2 : 0 en wij konden PSV van het scoren afhouden, ofschoon Luuk de Jong geweldig speelde. Niet alleen hij speelde zeer goed, maar ook Gendrey, Tillman, Lang en Lozano. Omdat ook wij maar liefst 9 uitblinkers hadden, konden wij PSV van het scoren afhouden. Om eerlijk te zijn, volgens mij was dit onze tot nu toe beste wedstrijd onder mijn leiding. Spoiler -------------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 januari Auteur Share Geplaatst 20 januari (bewerkt) Spoiler Natuurlijk heb ik vernomen, dat mijn werkgever bezig is om middenvelder Jordan Henderson binnen te halen. Weliswaar al 33 jaar, maar een zeer ervaren speler, die in staat moet zijn onze jonkies bij de hand te nemen. Ga ik nu, net als mijn voorganger, een jankverhaal ophangen, omdat ik niet mee mocht besluiten? Nee toch! Feitelijk ben ik maar een passant en is de TD nog altijd de verantwoordelijke voor de selectie. Mijn taak is en blijft wedstrijden winnen, spelers beter maken, jeugdspelers inpassen enz. Bovendien, deze club is min of meer herstellende van een verschrikkelijk belabberd verleden seizoen en om dit seizoen weer om de titel en voor komend seizoen aan de CL deel te mogen nemen, kan ik het alleen maar begroeten, als wij over een extra middenvelder straks kunnen beschikken, met topkwaliteit, heel veel ervaring en die over autoriteit beschikt om een team aan te sturen. Jonge spelers hebben wij zat en een echte leider in het veld kunnen wij zeer goed gebruiken. Zo en nu terug naar het voetbal. In 4 dagen spelen wij thuis tegen RKC Waalwijk, een Nederlandse voetbalclub uit Waalwijk. Sinds 1984 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 52.925 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. RKC kwam in een 4-2-3-1 formatie het koude natte en witte veld op en scheids is Pol van Boekel. Mijn elftal, in de media en door een voorganger totaal afgebrand en in de grond geboord, zal en moet zich ook vandaag weer bewijzen. En eerlijk is eerlijk: dat lukte. Wij begonnen ijzersterk en al in de 9de minuut was het de weer herboren Brobbey, die een voorzet van Rensch feilloos binnen kopte. 1 : 0 en een begin naar wens. Een dik kwartier later zorgde linkerspits Mikautadze voor de 2 : 0 en kwam ons publiek in beweging. Toen Taylor in de 35ste minuut een pass van Bergwijn volley nam en in het doel schoot, stonden al veel fans op de banken. Bij rust stond het nog steeds 3 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht. Omdat enkele spelers conditionele problemen kregen, werd besloten om het in de tweede helft wat rustiger aan te doen. Rensch was de eerste, die gewisseld werd en voor hem kwam in de 73ste minuut Gaaei. Nog geen 6 minuten later mochten Hato (licht geblesseerd) en van den Boomen gaan douchen en kwamen Salah-Eddine en Hlynsson. In de 82ste minuut zorgde Bergwijn met een intikkertje voor de 4 : 0 en dat was het dan ook. Drie minuten later haalde ik beide centrumverdedigers Sutalo en Medic naar de kant en bracht de jonkies Aertsen en Kaplan. Het bleef 4 : 0 en iedereen was tevreden. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 januari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten