Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Hannes H. The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

832.jpg

833.jpg

Onze voorlaatste oefenwedstrijd is uit in en tegen SV Bergisch Gladbach 09, een Duitse voetbalclub uit Bergisch Gladbach (Noordrijn-Westfalen).

Spoiler

831.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 10.500 toeschouwers arriveerden wij in Bergisch Gladbach in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Vandaag staan 8 jonkies en 3 back-ups in de basis, zodat ik alle spelers minuten kan gunnen. BG09 kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op.

834.jpg

Uiteraard waren wij het veel betere team, ofschoon de jonkies in de eerste helft de bal niet tussen de palen kregen. Desondanks speelden ze ijzersterk en lukte het de tegenstander niet, om een keer op ons doel te schieten. In de 56ste minuut zorgde Maina voor de openingstreffer en 3 minuten later maakte Obuz de 0 : 2. Deze spelers zijn de back-ups van Thielmann en Kainz.

Rekeninghoudend met de aankomende laatste oefenpot tegen S.S. Lazio wilde ik alvast nog een aantal spelers spelminuten gunnen en in de 71ste minuut haalde ik Bakatukanda, Solde en Obuz naar de kant. Voor hen kwamen Hübers, Paqarada en Thielmann. 6 minuten later mochten ook Smajic, Arthur, Downs en Schmid gaan douchen en kwamen Kilian, Scholze, Selke en Lemperle. Keeper Nickisch, onze 3de keeper, mocht blijven staan.

Invaller Thielmann zorgde in de 92ste minuut voor het slotakkoord, door de 0 : 3 binnen te schieten. Al met al was ik met onze prestatie tevreden, ofschoon ik toch wat meer doelpunten had verwacht.

Spoiler

835.jpg

836.jpg

---------

Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr

@Djurovski @keano77 @Thomassje123

@Daz @Rikkert90

@Total Football

Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Al in 3 dagen spelen wij onze laatste oefenwedstrijd en wel thuis tegen Società Sportiva Lazio (afgekort SS Lazio) beter bekend als kortweg Lazio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht op 9 januari 1900.

Spoiler

837.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 46.670 toeschouwers (en dat bij een oefenpotje!) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling en in bestbezetting. Lazio kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op.

838.jpg

De opmerkingen van de verslaggever sloegen werkelijk nergens op. Of hij was dronken, of hij is fan van Lazio? Joost mag het weten. In elk geval waren wij veel beter dan het zeer verdedigend ingestelde en puur catenaccio manier spelende Lazio. Want na de openingstreffer van Martel in de 19de minuut sloot Lazio hun doelmond hermetisch af, waardoor ook voor ons geen doorkomen meer mogelijk was. Wel kregen wij 14 hoekschoppen tegenover 3 en wij kregen 1 schot op ons doel. Lazio bleef de bal tot vervelens toe achterin rondspelen en dat was het dan ook. En wat de scheids betreft, die was totaal niet capabel en gewoon een aanfluiting.

Omdat ons hele team ijzersterk speelde, heb ik maar twee wissels doorgevoerd. In de 73ste minuut haalde ik Sponsel naar de kant en bracht Arthur en 6 minuten later de geblesseerd geraakte Selke (die uit de wedstrijd werd geschopt) werd vervangen door Tigges. Het bleef 1 : 0 en eerlijk is eerlijk, van Lazio had ik meer verwacht, temeer, omdat hun manager Antonio Conte is.

Spoiler

839.jpg

840.jpg

---------

Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

893.jpg

De voorbereidingsperiode zit erop en mijn selectie staat. Weliswaar mogen wij nu weer de transfermarkt op, maar ik doe alleen aankopen, als ik spelers kwijtraak. Voorlopig beperk ik mij tot het beschikbare spelersmateriaal.

Dit zijn onze competitie-tegenstanders in het komende seizoen:

889.jpg

En dit de clubs, waar wij deze maand tegen moeten spelen:

890.jpg

In 7 dagen spelen wij dus thuis voor de Supercup tegen het weer ‘nieuwgeboren’ Bayern München.

Spoiler

891.jpg

894.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Bayern kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniel Siebert.

895.jpg

Wij hebben een voor ons doen uitstekende voorbereiding gedraaid en, of u het geloofd of niet, ook vandaag konden wij het grote Bayern verrassen. Want al in de 4de minuut lukte het Martel, om het openingsdoelpunt te scoren. En 7 minuten later was Lemperle ter plekke, om de 2 : 0 binnen te schieten, hetgeen ook de ruststand werd. Aan onze kant had alleen Maina problemen en de rest speelde ijzersterk.

Mogelijkerwijs speelde Bayern vandaag zijn slechtste wedstrijd, want 8 van hun basisspelers zakten door de mand. In de 72ste minuut haalde ik onze vandaag zwakste speler maina eraf en bracht Kainz. Gelijk werd onze druk groter en 6 minuten later zorgde Tigges voor de 3 : 0. Midden in onze juichperiode haalde ik Scholze, Lemperle (publiekswissel) en Martel eraf en bracht Heintz, Selke en Christensen. In de 85ste minuut mocht ook Kilian gaan douchen en kwam Sponsel (normaliter rechtsback).

Het bleef 3 : 0 en ons publiek begon luidruchtig te feesten.

Spoiler

896.jpg

897.jpg

----------

@Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

899.jpg

900.jpg

901.jpg

904.jpg

Omdat ik per definitie geen en vooral geen onnodige transferaankopen doe, wilt u natuurlijk weten, met welke spelers ik dit seizoen onze titels wil en zal verdedigen? Welnu, ik beschik over 37 spelers, waarvan 14 uit het tweede team.

898.jpg

Voorts is er nog een transferbudget van €79miljoen, zodat wij in geval van nood nog iets kunnen doen.

Maar nu concentreren wij ons eerst weer op de aanstaande wedstrijden. In 4 dagen spelen wij in de 1ste Ronde van de DFB Pokal in en tegen TSG Pfeddersheim, een Duitse voetbalclub uit de voorstad Pfeddersheim in Worms, Rijnland-Palts. De meest opmerkelijke prestatie van de club was om zich zes keer te kwalificeren voor de eerste ronde van de DFB-Pokal, in 1989-1990, 1993-1994, 1995-1996, 1996-1997, 2000-01 en 2013-14.

Spoiler

902.jpg

903.jpg

Bij regenachtig weer en voor 2.500 toeschouwers arriveerden wij in Worms in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Weliswaar weet ik niets van de tegenstander, maar het schijnt een amateurclubje te zijn en dus heb ik gekozen om zoveel mogelijk jonkies op te stellen. De TSG kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is de heer Felix Zwayer.

905.jpg

Ons hele team speelde ijzersterk, want eerlijk is eerlijk, de tegenstander was een paar nummertjes te klein. Vandaar dat het bij rust al 0 : 4 stond. In de tweede helft ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog maar. Ene Wisching zorgde in de 78ste minuut via een eigen doelpunt voor 0 : 5, hetgeen de einduitslag werd.

Mijn landgenoten noemen mij een ‘Aufbautrainer’, die spelers beter kan maken en voor een perfect functionerend team kan zorgen. Vandaar dat ik blij ben, dat de jonkies zo goed presteren.

Spoiler

906.jpg

907.jpg

------------

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

908.jpg

909.jpg

912.jpg

In 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad.

Spoiler

Het Europa-Park Stadion, ook wel bekend als Mooswaldstadion, is een voetbalstadion in het Duitse Freiburg im Breisgau. Sinds zijn opening in 2021 is het stadion de thuishaven van de voetbalvereniging SC Freiburg. Het stadion is gelegen in het stadsdeel Brühl, ten westen van de de luchthaven van de stad.

910.jpg

911.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 34.700 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Freiburg kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Matthias Jöllenbeck.

913.jpg

Mede door het feit, dat de tijdens de voorafgaande persconferentie ‘de hemel ingeprezen’ spelers Sponsel, Kainz, Thielmann en Tigges vanaf he beginsignaal door de tegenstanders keihard aan werden gepakt, kwamen wij niet echt in ons spel. Weliswaar waren wij beter, maar alles ging net iets te stroef, waardoor het bij rust nog steeds 0 : 0 stond.

In de rust heb ik mijn mannen nogmaals duidelijk gemaakt, waarom wij hier zijn en wat ik wil zien. Blijkbaar heeft mijn speech mijn spelers wakker geschud, want in de 4de minuut na herbegin zorgde Huseinbasic voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel. Uit een corner in de 70ste minuut was het Ginter, die de gelijkmaker binnenkopte. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen.

De zwak spelende Sponsel en Tigges haalde ik in de 77ste minuut naar de kant en bracht Scholze en Schmid. 6 minuten later haalde ik ook nog de moegestreden Huseinbasic en Heintz eraf. Voor hen kwamen Christensen en Hübers. Weer 5 minuten later mocht ook Kainz vertrekken en kwam Maina. Door deze frisse spelers kregen wij weer meer grip op de wedstrijd en in de 95ste minuut was het invaller Schmid, die het verlossende en winnende doelpunt maakte. 1 : 2 en het publiek werd stil.

Spoiler

914.jpg

915.jpg

-------------

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

917.jpg

918.jpg

919.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen 1. FC Union Berlin, een Duitse profvoetbalclub uit Berlijn. De club speelt zijn thuiswedstrijden op Stadion An der alten Försterei. Union is de opvolger van SC Union 06 Oberschöneweide.

Spoiler

916.jpg

920.jpg

920a.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 45.864 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Union kwam in een 5-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Deniz Aytekin.

921.jpg

Wij begonnen rustig, want voorin liep het niet echt. Alleen Thielmann was op dreef en Maina, Selke en Lemperle lieten het afweten. Uit een corner in de 16de minuut kopte Kilian de openingstreffer binnen. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Meer kwam er, maar pas in de 38ste minuut, toen Huseinbasic van een foutje van Doekhi kon profiteren en de 2 : 0 binnen kon tikken. Dit werd ook de ruststand.

Omdat Union compact bleef verdedigen en er alles aan deed om meer tegendoelpunten te voorkomen, deden wij in de tweede helft rustig aan. In de 80ste minuut greep ik in en haalde Kilian, Sponsel, Martel en Lemperle naar de kant. Voor hen kwamen Hübers, Scholze, Christensen en Tigges. Praktisch in de laatste minuut, de 90ste, zorgde Thielmann voor de  3 : 0.

Spoiler

922.jpg

923.jpg

---------

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

926.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en wel tegen VfB Stuttgart, een Duitse sportclub uit het Stuttgartse stadsdeel Bad Cannstatt. Met meer dan 44.000 leden is het de op zeven na grootste club van het land en de grootste van Baden-Württemberg. De club is het meest bekend om zijn voetbalafdeling. Sinds de oprichting in 1912 speelde Stuttgart veelal op het hoogste niveau, de Bundesliga met uitzondering van 1923/24, van 1975 tot 1977, van 2016/2017 en ook in 2019 degradeerde Stuttgart weer uit de Bundesliga. Na het seizoen 2019/20 op het tweede niveau wist Stuttgart promotie naar het hoogste niveau veilig te stellen. Stuttgart werd vijf keer landskampioen en drie keer bekerwinnaar.

Spoiler

924.jpg

925.jpg

925a.jpg

Bij regenachtig weer en voor 48.993 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. De VFB kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Scheids is Marco Fritz en dan weten wij wel, dat het een zeer moeilijke wedstrijd voor ons zal worden.

927.jpg

En ja hoor, het werd een zeer moeilijke wedstrijd voor ons, ook al waren wij spelbepalend en de veel betere ploeg. Uit een corner in de 20ste minuut kopte Selke de bal in het vijandelijke doel. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. ‘Schlitzohr’ Hoeness, de zoon van Dieter Hoeness en neef van Uli Hoeness, had zijn huiswerk gemaakt, want zijn mannen zorgden ervoor, dat Thielmann, Kainz en ook Lemperle geen poot aan de grond kregen.

Ook in de tweede helft domineerden wij, mits wij door de scheids niet steeds teruggefloten werden, maar tot scoren kwamen wij niet meer. In de 67ste minuut haalde ik Thielmann eraf en bracht Maina. 12 minuten later mochten ook Kilian, Sponsel (al geel), Martel en Lemperle gaan douchen en kwamen Hübers, Scholze, Christensen en Tigges.

Het bleef 1 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

928.jpg

929.jpg

--------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

933.jpg

934.jpg

935.jpg

936.jpg

937.jpg

931.jpg

932.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB), een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. De club heeft ook een handbal- en tafeltennisafdeling. De club speelt in het grootste stadion van de Bundesliga, het Signal Iduna Park. De clubkleuren zijn zwart-geel. De aartsrivaal van Dortmund is Schalke 04, uit het nabijgelegen Gelsenkirchen. Onderlinge wedstrijden staan bekend als de Kohlenpottderby. Tegenwoordig is Bayern München ook een rivaal van Dortmund. De wedstrijden tussen deze beide rivalen staan bekend als Der Klassiker. De club won acht landstitels en was in 1966 de eerste Duitse club die een Europese beker wist te winnen. In 1997 won de club ook de UEFA Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Wanneer het aankomt op bezoekersaantallen per thuiswedstrijd, behoren ze consistent tot de top met het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers.

Spoiler

Het Signal Iduna Park is een voetbalstadion in Dortmund, dat plaats biedt aan 81.365 toeschouwers. Het stadion bevindt zich 4 kilometer ten zuiden van het centrum van Dortmund. Borussia Dortmund is de gebruiker van het stadion. De fans noemen het stadion nog steeds het Westfalenstadion, ondanks dat de naamswijziging al in 2005 is doorgevoerd.

Om eerlijk te zijn, het SIGNAAL IDUNA PARK zou bij elke voetbalfan bekend moeten zijn, vooral vanwege één speciaal kenmerk: de zuidtribune. Of het nu nationaal of internationaal is, de “Gele Muur” is overal bekend.

930.jpg

938.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor maar liefst 81.365 toeschouwers arriveerden wij in Dortmund in de aanvallende 4-3-3 opstelling. De BVB kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Robert Hartmann.

939.jpg

Haast alle teams die dit stadion binnenkomen, staan al gelijk met 1 : 0 achter, want de Gele Muur, met een capaciteit van meer dan 25.000 fans is de grootste en meest indrukwekkende staantribune in Europa. Het is niet alleen een tribune, maar een symbool van ongeëvenaarde clubliefde en passie.

Ons voordeel was, dat het merendeel van mijn spelers al voldoende ervaring met deze Gele Muur hadden. Allen de basisspelers Urbig, Sponsel, Lemperle en de bankzitters Nickisch, Scholze, Soldo, Krätzig en Obuz maakten het vandaag voor het eerst mee.

Natuurlijk weet iedereen dat de BVB technisch betere spelers heeft dan wij, maar ik weet hoe wij ze kunnen verslaan en dat zij een in mijn ogen onervaren hoofdcoach hebben. Enfin, ik heb met mijn jongens een dikke week voor deze match hoofdzakelijk op standaardsituaties getraind en dat werpt zijn vruchten nu af. Want uit een hoekschop in de 5de minuut zorgde Lemperle voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Dat wij in de tweede helft in de 50ste minuut een tegendoelpunt kregen, had mede te maken met de ‘zienswijze’ van de scheids, die weliswaar veel affloot, maar volgens mij hoofdzakelijk op mijn spelers zat te loeren. Can maakte dus de totaal onverdiende gelijkmaker en in de 71ste minuut greep ik in en haalde de zwak spelende Paqarada naar de kant. Voor hem kwam nieuweling Krätzig (gehuurd van Bayern München). 7 minuten later haalde ik ook de teleurstellende Selke (al geel) eraf en bracht Tigges. Omdat de scheids steeds meer kaarten trok, hoofdzakelijk voor mijn mannen, haalde ik in de 94ste minuut Sponsel + Martel (beiden al geel) naar de kant. Voor hen kwamen Scholze en Christensen.

In de 96ste minuut zorgde middenvelder Huseinbasic voor de verlossende tweede treffer. 1 : 2 en wij werden de verdiende winnaar en mogen met 3 punten en maar liefst 5 gele kaarten de thuisreis aantreden.

Spoiler

940.jpg

941.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

944.jpg

945.jpg

946.jpg

In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Championsleague en wel uit in en tegen Maccabi Tel Aviv Football Club, een voetbalclub uit Tel Aviv, Israël. De club is onderdeel van de algemene sportvereniging Maccabi Tel Aviv Association. De club speelt in het Bloomfieldstadion in Tel Aviv en de clubkleuren zijn donkerblauw en geel. De club geldt als een van de populairste en succesvolste van het land.

Onder meer Robert Earnshaw, Eli Fuchs, Joseph Mirmovitch, Giora Spiegel, Zvi Rosen, Meir Nimni, Avi Cohen en Dor Malul speelden voor de club. De Nederlander Jordi Cruijff was van 2012 tot 2018 technisch directeur van de club.

Spoiler

Het Bloomfieldstadion is een voetbalstadion in Tel Aviv in Israël. Het heeft een capaciteit van 29.400 plaatsen. De huidige bespelers zijn de voetbalclubs Maccabi Tel Aviv, Hapoel Tel Aviv en Bnei Jehoeda Tel Aviv.

943.jpg

947.jpg

Na veel protesten onzerzijds zijn wij toch vertrokken naar Israel. Wij werden min of meer verplicht door de UEFA en dat, ofschoon Israel volgens ons totaal niet veilig is. Bij zeer zonnig weer en voor 26.726 toeschouwers arriveerden wij in Tel Aviv in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Maccabi kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op.

948.jpg

Al in de 2de minuut gingen wij de fout in, toen linksback Paqarada een verdwaalde voorzet weg wilde trappen en de bal per ongeluk verkeerd raakte, waardoor hij in ons doel vloog. 1 : 0 en een cadeautje voor Maccabi. Na dit totaal onverwachte doelpunt zorgde Martel in de 17de minuut voor de gelijkmaker, hetgeen ook de ruststand werd. 1 : 1 en totaal onverdiend.

In de tweede helft ging het gas erop en in de 53ste minuut was het Huseinbasic, die voor de 1 : 2 zorgde. 4 minuten later was Martel weer ter plekke, om de 1 : 3 binnen te tikken. Scholze raakte in de 69ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Sponsel. 5 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Kilian en Martel naar de kant. Voor hun kwamen Hübers en Christensen. In de 80ste minuut mochten ook Paqarada en Selke gaan douchen en kwamen Krätzig en Tigges.

7 minuten later zorgde Lemperle voor de 1 : 4. Maar de zwak en partijdige scheids keurde het doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 4 en dat werd ook het eindresultaat.

Spoiler

949.jpg

950.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

952.jpg

In 4 dagen spelen wij weer en nu thuis tegen SV Werder Bremen, een Duitse sportclub uit de stad Bremen, waarvan vooral de voetbalafdeling bekend is maar die ook afdelingen kent voor atletiek, handbal, schaken, tafeltennis en turnen. De club speelt sinds zijn oprichting al in de hoogste klasse, met uitzondering van twee seizoenen. Werder Bremen heeft een rivaliteit met Hamburger SV. De wedstrijd tussen deze twee clubs noemt men 'Das Nordderby'. Op nationaal vlak werd de club succesvol na de invoering van de Bundesliga. Op 27 mei 2003 werden de amateurtakken onder de naam Sport-Verein Werder von 1899 e. V. ondergebracht en ging de professionele afdeling verder als Werder Bremen GmbH & Co. KGaA. In 2021 degradeerde Werder Bremen, waardoor de club voor het eerst in veertig jaar niet in de Bundesliga zou uitkomen. In 2022 promoveerde de club alweer, waarna in het seizoen erna handhaving bewerkstelligd werd.

Spoiler

951.jpg

953.jpg

Bij bewolkt weer en voor 47.661 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Werder kwam in een 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Bastian Dankert.

954.jpg

Wel of niet licht vermoeid, wij hebben afgesproken, dat mijn mannen vandaag met vol gas beginnen en deze match zo snel mogelijk af willen maken. En ik kan u verzekeren, het lukte. Al binnen 40 minuten stond het 3 : 0 en was deze match als het ware al gespeeld. Bij rust stond het nog steeds 3 : 0.

In de 2de helft ging het gas eraf en wilden wij het rustiger aandoen en deze match controlerend uitspelen. Temeer, omdat de scheids op ons weer zeer vervelend overkwam. Uit voorzorg haalde ik Huseinbasic in de 67ste minuut naar de kant en bracht Christensen. 11 minuten later haalde ik ook Sponsel (al geel), Kilian, Paqarade (al geel) en Lemperle van het veld en bracht Arthur, Hübers, Krätzig en Tigges.

Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

955.jpg

956.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

959.jpg

Pas in 6 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel in en tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling.

Spoiler

Rhein-Neckar-Arena (ook bekend onder de sponsornaam PreZero Arena) is een voetbalstadion in Sinsheim, niet ver van Hoffenheim. Het stadion is de thuisbasis van Bundesliga-club TSG 1899 Hoffenheim.

Het stadion werd op 24 januari 2009 geopend met een wedstrijd tussen de thuisclub TSG 1899 Hoffenheim en een team van spelers geselecteerd uit de regio. In 2011 werden in het stadion vier wedstrijden gespeeld tijdens het WK voetbal voor vrouwen.

957.jpg

958.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 29.952 toeschouwers arriveerden wij in Sinsheim in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Hoffenheim kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Frank Willenborg.

960.jpg

Wij hadden dik 20 minuten nodig, om aan te wennen aan de weersomstandigheden, het gedrag van de scheids en het zeer fysieke spel van de tegenstander. In de 23ste minuut was het Lemperle, die de openingstreffer binnen schoot. 6 minuten later kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty, die Selke voor zijn rekening nam en feilloos verzilverde. 0 : 2 werd ook de ruststand.

In de 54ste minuut zorgde Maina voor de 0 : 3 en toen ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Onze topscorer Selke werd in de 71ste minuut brutaal uit de wedstrijd geschopt en zoals zo vaak, had de scheids weer niets gezien. Behalve de geblesseerde Selke haalde ik ook Martel eraf en bracht Tigges en Christensen. 6 minuten later haalde ik ook Paqarada eraf, die al geel had en op wie de scheids zat te loeren. Voor hem kwam Krätzig.

Eveneens uit voorzorg haalde ik in de 84ste minuut Sponsel naar de kant en bracht Arthur. 6 minuten later zorgde ene Moerstedt voor het slotakkoord door de 1 : 3 binnen te tikken.

Spoiler

961.jpg

962.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

964.jpg

967.jpg

969.jpg

965.jpg

966.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd in de groepsfase van de UEFA Champions League uit in en tegen Real Sociedad de Fútbol S.A.D. (ofwel Real Sociedad of La Real) is een Baskische voetbalclub uit San Sebastián, uitkomend in La Liga. De club speelt zijn wedstrijden in het stadion Reale Arena (voorheen genaamd Anoeta), dat na een grondige verbouwing 38.800 plaatsen heeft.

Spoiler

963.jpg

968.jpg

Bij bewolkt weer en voor 39.500 toeschouwers arriveerden wij in San Sebastian in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Voor de geblesseerd geraakte Selke + Heintz staan straks Tigges en Hübers in de basis. RSS kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Dragan Ivanovic.

970.jpg

Wij waren op dreef en dat lieten wij hier ook weer zien. Al in de 12de minuut zorgde Tigges voor het openingsdoelpunt. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en in de 51ste minuut kopte Hübers de 0 : 2 binnen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 0 : 2 en dat gaf een goed gevoel.

Omdat de scheids op mijn spelers bijzonder zat te loeren, greep ik in de 77ste minuut in en haalde de zwak spelende Sponsel, zomede Paqarada (al geel) en Martel eraf en bracht Arthur, Krätzig en Christensen. 6 minuten later was het wederom Tigges, die de 0 : 3 binnen tikte. En in de 92ste minuut haalde ik de eveneens zwakke Maina en ook Tigges eraf en bracht Adamyan en Schmid.

Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

971.jpg

972.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

974.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen FC Augsburg, een Duitse voetbalclub uit Augsburg, Beieren. De club ontstond in 1969 door een fusie tussen BC Augsburg (1907) en TSV Schwaben Augsburg (1907). Sinds 2011 speelt Augsburg op het hoogste niveau in Duitsland, de Bundesliga. In het seizoen 2015/16 speelde de club voor het eerst Europees voetbal, in de Europa League.

973.jpg

Bij regenachtig weer en voor 45.874 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

975.jpg

Augsburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Marco Fritz.

976.jpg

Ofschoon het bij rust slechts 1 : 0 stond (door een doelpunt van Tigges in de 18de minuut), waren wij veel en veel beter. Joost mag weten wat met Augsburg aan de hand is, want ook vandaag speelden ze puur verdedigend.

Nadat Huseinbasic in de 53ste minuut voor 2 : 0 had gezorgd, haalde ik in de 67ste minuut Lemperle en Paqarada eraf en bracht de jonkies Schmid en Krätzig. In de 73ste minuut mochten ook Huseinbasic en Kainz gaan douchen en kwamen Christensen en Obuz. Nog geen minuut later zorgde Maina voor de 3 : 0 en in de 75ste minuut haalde ik ook nog Sponsel eraf, die al geel had en bracht Heintz (weliswaar een VCL, maar hij wilde minuten maken).

Nadien scoorden nog Tigges en invaller Schmid en eindigde deze wedstrijd in 5 : 0.

Spoiler

977.jpg

978.jpg

--------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

980.jpg

981.jpg

983.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Eintracht Frankfurt, een Duitse sportvereniging, vooral bekend als voetbalclub. In 1920 ontstond de club na verschillende fusies tussen Frankfurter sportverenigingen. De grootste rivaal van Eintracht is Kickers Offenbach.

Spoiler

Het Deutsche Bank Park (voorheen: Commerzbank-Arena) is een multifunctioneel stadion gelegen in Frankfurt am Main. In het stadion is plaats voor 58.000 toeschouwers en is de thuishaven van voetbalclub Eintracht Frankfurt. Het stadion opende in 1925 zijn deuren en heette tot 2002/2005 het Waldstadion. In hetzelfde jaar werd de finale van het Duitse voetbalkampioenschap er gespeeld.

979.jpg

982.jpg

Bij bewolkt weer en voor 57.566 toeschouwers arriveerden wij in Frankfurt in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. EF kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Benjamin Cortus, die ik liever zie gaan dan komen.

984.jpg

Technisch waren wij beter, maar fysiek totaal niet en met een scheids die haast altijd veel te veel toelaat tegen ons, werd het heel erg moeilijk. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0. Jonkie Urbig, die de helaas weer geblesseerde Schwäbe inmiddels uit de basis heeft gespeeld, was ook vandaag weer een van onze betrouwbaarste en beste spelers.

Uit een corner in de 61ste minuut kopte Hübers de bal in het vijandelijke doel. 0 : 1 en een last viel van mijn schouders. In de 74ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Paqarada (al geel) en Maina naar de kant. Voor hen kwamen Krätzer en Schmid. 6 minuten later mochten ook Kilian (al geel) en Martel vertrekken en kwamen Heintz en Christensen. Sponsel, die ook al geel had, haalde ik in de 91ste minuut eraf en bracht Arthur.

Het bleef 0 : 1 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

985.jpg

986.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

988.jpg

990.jpg

Door deze nieuwe opzet van de Champions League moeten wij wel heel erg veel wedstrijden spelen. Een selectie van 25 spelers is dan ook ietwat te krap, waardoor je min of meer verplicht wordt, zeker 10 jonkies in geval van nood in te laten vallen. Wij, de managers zijn de enigen die steeds klagen, want doordat er nu meer geld voor de deelnemers aan de CL in het laadje komt, zul je de clubs niet horen. Ik mag mij in elk geval gelukkig prijzen, omdat wij een goede jeugd hebben die zich door blijft ontwikkelen.

Enfin, in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League en wel thuis tegen FC Porto, een Portugese sportvereniging, opgericht op 28 september 1893. De thuishaven is het Estádio do Dragão, te Porto. Het voetbalteam is het meest bekend, maar men doet ook aan basketbal, handbal, rolhockey, biljarten, boksen, strandvoetbal, superleague formula, volleybal, wielrennen en zwemmen.

Spoiler

987.jpg

989.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 38.110 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Porto kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op.

991.jpg

991a.jpg

Eerlijk is eerlijk, van Porto had ik veel meer verwacht. Misschien waren ze nog niet volledig geacclimatiseerd of mijn team was gewoon beter? In elk geval begonnen wij ondanks het slechte weer met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Al in de 8ste minuut zorgde Tigges voor de openingstreffer en in de 33ste minuut Lemperle voor de 2 : 0, drie minuten later was het Maina, die de 3 : 0 binnen schoot. In de 39ste minuut kon Evanilson van een foutje van Hübers profiteren en de    3 : 1 binnen schieten. Tigges zorgde in de 45ste en laatste minuut van de eerste helft voor de 4 : 1, hetgeen dus de ruststand werd.

In de tweede helft deden wij ietwat rustiger aan, totdat Kainz in de 61ste minuut door Birindelli brutaal uit de wedstrijd werd geschopt. Waarom de scheids niet ingreep, mag Joost weten. Zogenaamd had hij niets gezien? Kainz werd van het veld gesjouwd en vervangen door Finkgräfe. 5 minuten later mocht ook Paqarada vertrekken en kwam Krätzig. In de 73ste minuut zorgde Huseinbasis met een geweldig afstandsschot nog voor de 5 : 1 en 1 minuut later mochten ook Sponsel en Hübers gaan douchen en kwamen Arthur en Heintz.

Toen wij in gedachten al op weg naar de kleedkamer waren, zorgde ene Martinez in de 86ste minuut voor 5 : 2 en dat werd dan ook de einduitslag.

Spoiler

992.jpg

993.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

995.jpg

996.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen 1. FSV Mainz 05, een Duitse voetbalclub uit Mainz, Rijnland-Palts. De club promoveerde in 2009 naar de Bundesliga.

Spoiler

994.jpg

997.jpg

Bij bewolkt weer en voor 47.921 toeschouwers verschenen wij dit keer in de 4-2-3-1 opstelling.

998.jpg

Mainz kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Tobias Welz en dan weten wij ‘hoe laat het is’.

999.jpg

Natuurlijk waren wij de betere ploeg, maar wij speelden niet alleen tegen een zeer fysiek ingesteld team, bovendien tegen een scheids, die elke situatie in ons nadeel zal uitleggen. Het zal u dan ook niet verbazen, dat het bij rust nog steeds slechts 0 : 0 stond.

Haast alle aanvalspogingen van ons werden eenvoudig teruggefloten en pas in de 65ste minuut lukte het ons, om een gaatje in het defensiebolwerk van Mainz te vinden. Finkgräfe schoot een vrije trap richting 2de paal en Martel was ter plekke om de bal in het doel te koppen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mocht Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 0 en dat haalde een last van mijn schouders.

Uit voorzorg haalde ik in de 71ste minuut de beste man van het veld, Martel, eraf en gaf hem een publiekswissel. Voor hem kwam Krätzer. 5 minuten later mochten ook Kilian, Arthur en Maina gaan douchen en kwamen Heintz, Scholze en Tigges. In de 81ste minuut haalde ik ook nog Thielmann eraf en bracht Schmid. Nog geen twee minuten later, tijdens een duel om de bal tussen Finkgräfe en Gruda, stortte laatstgenoemde gillend naar de grond en rolde heen en weer. Voor mij een duidelijke ‘Schwalbe’, maar de scheids zag dat natuurlijk anders. Met een theatraal gebaar trok hij ineens een directe …..

Rode-Kaart.jpg

Finkgräfe wist niet wat hem overkwam, want de kaart was voor hem bestemd. Terwijl hij hoofdschuddend van het veld stapte begon ons publiek de scheids uit te schelden. Een minuut later raakte ook nog Huseinbasic geblesseerd, die echter in het veld bleef, omdat wij niet meer konden wisselen en toch al met 10 waren.

Het bleef gelukkig 1 : 0 en de scheids kreeg een 6.3, hoewel hij volgens mij hooguit een 4 had moeten hebben.

Spoiler

1000.jpg

1001.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

1003.jpg

1004.jpg

In 3 dagen spelen wij in de 2de Ronde van de DFB Pokal in en tegen SpVgg Greuther Fürth, een voetbalclub in de Beierse stad Fürth. Met uitzondering van het seizoen 1948-49 speelde de club van 1906 tot 1963 telkens in de hoogste klasse. Tot 1983 was de club nog actief in de tweede klasse, zakte vervolgens weg om midden jaren negentig terug te keren naar de tweede klasse. In 2012 promoveerde de club voor het eerst naar de Bundesliga, maar kon hier maar één seizoen standhouden. In het seizoen 2021/2022 speelde SpVgg Greuther Fürth weer in de Bundesliga maar degradeerde ook direct weer naar de Tweede Bundesliga.

Spoiler

Het Sportpark Ronhof (vanwege een sponsorovereenkomst officieel Sportpark Ronhof | Thomas Sommer) is een stadion in de Duitse stad Fürth. De voetbalclub SpVgg Greuther Fürth, die in de 2. Bundesliga uitkomt (seizoen 2023/2024), speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft plaats voor 15.500 personen: 9200 zitplaatsen (waarvan 4500 overdekt) en 5800 staanplaatsen (waarvan 4500 overdekt).

1002.jpg

1005.jpg

Bij bewolkt weer en voor 16.626 toeschouwers arriveerden wij in Fürth in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

1006.jpg

Fürth kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en de scheids is jammer genoeg Felix Zwayer en dan weet u het wel.

1007.jpg

Ofschoon wij rustig en gecontroleerd speelden, waren wij toch wel een nummer te groot voor Fürth en al in de 15de minuut kopte Selke de openingstreffer binnen. 0 : 1 en in de 45ste minuut was het wederom Selke, die de 0 : 2 binnen schoot. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft kreeg Fürth nog snel een bijzonder cadeautje van de scheids namelijk een penalty. Waarom en hoezo, ik weet het niet? Hrgota nam de penalty voor zijn rekening, maar hij kon onze keeper Urbig niet passeren. Het bleef 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de 75ste minuut zorgde invaller Tigges nog voor de 0 : 3, hetgeen uiteindelijk de eindstand werd.

Spoiler

1008.jpg

1009.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

1011.jpg

1013.jpg

Wederom in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de Volkswagen-Arena.

Spoiler

De Volkswagen-Arena is het stadion van VfL Wolfsburg. Het stadion staat in Wolfsburg, vlak bij attractiepark Autostadt. Dit stadion is gebouwd in 2002. De capaciteit bedraagt 30.000, waarvan 8.000 staanplaatsen. Voor 2002 speelde VfL Wolfsburg in het VfL-stadion. De eerste interland in het stadion was een vriendschappelijk duel tussen de nationale teams van Duitsland en Canada, gespeeld op 1 juni 2003. Duitsland won dat treffen met 4-1.

1010.jpg

1012.jpg

Bij regenachtig weer en voor 25.643 toeschouwers arriveerden wij in Wolfsburg in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. De VFL kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Christian Dingert.

1014.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een zeer moeilijke wedstrijd en de VFL was ons fysiek de baas. Bovendien pakten ze onze spelers Finkgräfe, Maina, Selke en Lerperle keihard aan, waardoor wij niet echt doelgevaarlijk konden worden en ook niet in ons spel konden komen.

Ook in de tweede helft kregen wij niet echt grip op deze match en zodoende begon ik vanaf de 68ste minuut te wisselen. Eerst haalde ik Scholze en ook Selke eraf en bracht Sponsel en Tigges. In de 74ste minuut mochten ook Kilian, Finkgräfe en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Heintz, Krätzig en Christensen. Alle invallers deden hun best, waardoor wij wat meer grip op deze wedstrijd kregen en in de 90ste minuut lukte het invaller Tigges de bal in het doel te koppen. 0 : 1 en dat werd ook het eindresultaat. Wel of niet verdiend, wij zijn de winnaar en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

1015.jpg

1016.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

1020.jpg

1018.jpg

1019.jpg

In 5 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Champions League in en tegen Arsenal Football Club, kortweg Arsenal, een Engelse voetbalclub uit Highbury, Londen, die werd opgericht in 1886 als Dial Square, waarna het in 1913 de huidige naam aan nam.

Spoiler

Het Emirates Stadium, soms ook kortweg Emirates, of Arsenal Stadium, is sinds 2006 het stadion van voetbalclub Arsenal FC. Het stadion ligt aan de Ashburton Grove, een straat in de wijk Islington in Noord-Londen.

1017.jpg

1021.jpg

Bij typisch Engels weer, dus stromende regen, en voor maar liefst 60.219 toeschouwers arriveerden wij in Londen in de 4-2-3-1 opstelling. Omdat Arsenal in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld opkwam, heb ik voor 4-2-3-1 gekozen. Of het de juiste keuze is, zal nog moeten blijken.

1022.jpg

Eerlijk is eerlijk, Arsenal was fysiek sterker en technisch beter, maar wel ineffectiever. Wij konden ze in de eerste helft 46 minuten net bijhouden en toen hun al blijkbaar in gedachten op weg naar de kleedkamer waren, kregen wij in de 47ste minuut nog een vrije trap. Paqarada nam hem voor zijn rekening en schoot van een meter of 25 op doel. Zijn schot werd door een verdediger van Arsenal geraakt, waardoor het schot van richting veranderde en de bal in het doel vloog. 0 : 1 en dat werd de ruststand.

In de tweede helft werd de druk nog erger en in de 54ste minuut werd spits Lemperle uit deze wedstrijd geschopt. Hij werd vervangen door Selke. Arsenal kreeg steeds meer balbezit, maar ze konden geen opening vinden en bovendien was onze achterhoede vandaag ijzersterk en onze keeper Urbig gewoon niet te kloppen. Uit voorzorg haalde ik in de 73ste minuut Pagarada naar de kant en bracht Krätzer. 6 minuten later mocht ook Olesen vertrekken en kam de weer herstelde Thielmann erin, om weer wat minuten te maken.

Het bleef 0 : 1 en verdiend of niet, wij zijn de gelukkige winnaar vandaag.

Spoiler

1023.jpg

1024.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

1026.jpg

1027.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen 1. FC Heidenheim 1846, een Duitse voetbalclub uit de stad Heidenheim an der Brenz, in de zuidelijke deelstaat Baden-Württemberg. Blauw en rood zijn de kleuren van de vereniging, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1846.

Spoiler

1025.jpg

1028.jpg

Bij regenachtig weer en voor 45.410 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Heidenheim kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Matthias Jöllenbeck.

1029.jpg

Binnen 20 minuten stond het 2 : 0 voor ons en dat werd ook de ruststand. Na rust ging het gas eraf en wilden wij ons tot controle van deze match beperken. In de 57ste minuut kregen wij een penalty, die uiteraard Selke voor zijn rekening nam, maar hij schoot op de paal, waardoor het 2 : 0 bleef. 4 minuten later haalde ik de vermoeide Paqarada naar de kant en bracht Krätzig. In de 65ste minuut ging ene Hartel volledig in de fout, waardoor de scheids niet anders kon dan een directe …..

Rode-Kaart.jpg

Hartel liep scheldend van het veld en nog geen 5 minuten later haalde ik Kainz eraf en bracht Maina. Net koud in het veld, zorgde invaller Maina al in de 73ste minuut voor de 3 : 0 en een minuut later mochten ook Sponsel en Hübers vertrekken en kwam Arthur en Heintz.

In de 88ste minuut was het Huseinbasic, die de 4 : 0 binnenschoot, hetgeen ook de eindstand werd.

Spoiler

1030.jpg

1031.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

1033.jpg

1034.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in mei 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen.

Spoiler

De Red Bull Arena (tot 30 juni 2010 Zentralstadion) is een voetbalstadion gelegen in Leipzig, Duitsland. Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden en één wedstrijd in de tweede ronde gespeeld. Er worden drie groepswedstrijden en één achtste finale gespeeld op het EK voetbal 2024. Het stadion biedt plaats aan 42.959 toeschouwers en is thuisbasis van de voetbalclub RB Leipzig. Het stadion was het enige stadion uit het voormalige Oost-Duitsland op het WK.

1032.jpg

1035.jpg

Bij rotweer, dus regen + natte sneeuw, en voor 45.404 toeschouwers arriveerden wij in Leipzig, het Ossiland, in de puur aanvallende 4-2-1-3 opstelling. Iedereen weet, dat RBL over betere spelers dan de onze beschikt en een sterkere selectie heeft. Wij moeten het puur van onze inzet en wilskracht hebben. Vandaar dat ik gekozen heb voor deze tactiek, waarmee ik RBL pijn wil en hopelijk kan doen. RBL kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is ene Robert Schröder.

1036.jpg

1037.jpg

Inderdaad had RBL problemen met onze speelwijze, want wie speelt tegenwoordig nog met 3 centumspitsen? Niemand toch? Hoe dan ook, in de 19de minuut zorgde spits Selke voor de openingstreffer. 0 : 1 en een last viel van mijn schouders. Nog geen 10 minuten later kopte Orban de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en dat was balen. Uit een corner in de 38ste minuut was het Tigges, die de 1 : 2 in het vijandelijke doel kopte en dat werd ook de ruststand.

Twee minuten na herbegin in de tweede helft was Selke ter plekke om de bal in het doel te tikken. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 3 en dat vroeg om meer, kan ik u vertellen. Nou meer kwam er, maar niet zoals ik had verwacht, want in de 53ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty tegen, die Werner voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 2 : 3 en ik voelde toch wat nattigheid. Want eerlijk gezegd, wij waren niet de betere ploeg, wel in een aantal kritische momenten een echte mazzelpik.

Uit een corner in de 62ste minuut lukte het Tigges de bal in hun doel te koppen. 2 : 4 en plots had ik het gevoel, dat ik de overwinning al kon ruiken. RBL werd steeds gevaarlijker en zette ons achterin vast. In de 68ste minuut haalde ik Paqarada naar de kant, die al geel had, en bracht Krätzig. 12 minuten later zorgde de opgerukte Sugaware voor 3 : 4 en toen raakte ik wel een beetje in paniek. Nog in dezelfde minuut haalde ik Sponsel eraf en bracht Scholze. 7 minuten later mocht ook Hübner vertrekken en kwam Heintz.

Met veel mazzel konden wij RBL van een mogelijke gelijkmaker afhouden en met 3 zuurverdiende punten op zak mochten wij de thuisreis weer aantreden.

Spoiler

1038.jpg

1039.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

logo.jpg

In 3 dagen spelen wij wederom in de Competitiefase van de UEFA Champions League thuis tegen Berner Sportclub Young Boys 1898 - beter bekend als BSC Young Boys - , een Zwitserse sportclub uit Bern. In eigen land wordt de clubnaam gewoonlijk tot YB afgekort.

Spoiler

1040.jpg

1041.jpg

Bij regenachtig weer en voor 38.610 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. YB kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Blazo Krstovic.

1042.jpg

1042a.jpg

Het werd geen moeilijke wedstrijd, want YB was toch wel een nummertje te klein voor ons. Eerlijk is eerlijk, de scheids werkte wel op mijn zenuwen en ook de staf, de spelers en vooral ook het publiek ergerde zich zwart aan deze man.

Al in de 11de minuut scoorde Thielmann. Waaorm de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foute beslissing herzien. In de 32ste minuut kopte Selke de 2 : 0 binnen en in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft scoorde Selke alweer. Wederom keurde de scheids onbegrijpelijkerwijs ook dit zuivere doelpunt af en weer greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing weer herzien. 3 : 0 en dat werd ook de ruststand.

5 minuten na herbegin in de tweede helft was het Kilian, die uit een corner de bal in het vijandelijke doel kopte. Waarom de scheids ook dit zuivere doelpunt wederom meende te moeten afkeuren, begreep echt niemand. De VAR greep weer in en hij moest zijn beslissing herzien. 4 : 0 en het publiek maakte steeds luidruchtiger duidelijk, dat ze het vreemde gedoe van de scheids steeds minder konden waarderen.

In de 60ste minuut raakte Bachmann bij het wegtrappen van de bal deze totaal verkeerd, waardoor hij hem in hun eigen doel schoot. 5 : 0 en nu keurde de scheids het doelpunt wel gelijk toe. 7 minuten later haalde ik Thielmann naar de kant en bracht Maina. Weer 10 minuten later mochten ook, min of meer uit voorzorg, Sponsel, Kilian, Kainz en Finkgräfe gaan douchen en kwamen Arthur, Heintz, Krätzig en Paqarada.

Het slotakkoord zette de scheids, die in de 91ste minuut aan Regis Dütsch de 2de gele kaart overhandigde en dus ……..

Rode-Kaart.jpg

Nadat Dütsch het veld had verlaten floot de scheids af en waren wij de verdiende winnaar.

Spoiler

1043.jpg

1044.jpg

-------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites