neva Geplaatst 12 september 2022 Share Geplaatst 12 september 2022 1 uur geleden zei La Pulga: Oeps, vergeten de motor te vervangen. Het gaat weer lekker hier Nu maar opnieuw beginnen met Aston Martin en wat serieuzer spelen. Ah ja, die heb ik ook al gehad. Liet Gasly de trainingen doen met een oude motor en kwalificatie en race met een nieuwe. Ook even vergeten te vervangen Ding ging geen 60 rondjes meer mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 september 2022 Share Geplaatst 12 september 2022 21 minuten geleden zei neva: Ah ja, die heb ik ook al gehad. Liet Gasly de trainingen doen met een oude motor en kwalificatie en race met een nieuwe. Ook even vergeten te vervangen Ding ging geen 60 rondjes meer mee Het begint wel steeds leuker te worden Nu Monaco gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 12 september 2022 Share Geplaatst 12 september 2022 Spannend slot zo zeker met dat kleine verschil tussen Leclerc en Max? Netjes hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 12 september 2022 Share Geplaatst 12 september 2022 3 uur geleden zei Daniell: Nee, verdeel meestal de uren over 2/3 upgrades. Als de periode daarna nog even duurt doe ik weleens een kleine update zonder uren, mits dit zorgt voor een verbetering. Als de reset er aan zit te komen, wacht ik gewoon nog even. Daarnaast is het zaak om op tijd te beginnen met onderzoek naar volgend seizoen. Als dat vrij komt verdeel ik de uren over 1 update en 1 onderzoek. Verder oppassen met versnelde updates, deze verminderen namelijk het onderzoek naar volgend seizoen. Wist niet eens dat dit kon . Die ga ik ff onthouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 (bewerkt) Na een mooie 4e plek net op Suzuka met Gasly, pak ik net mijn eerste pole. In een regenachtige kwalificatie op Austin ging ik als tweede naar buiten, net achter Zhou en net voor Ricciardo. De rest volgde op een seconde of 45 en toen viel precies in m'n laatste bocht ineens regen met bakken uit de lucht. Heerlijk. EDIT: OOOOOOOOOOH YEAH BABY! Wat een race. Ik had eigenlijk al vrede met P2, Max lag mijlenver voor en ik lag heel steady op P2, seconde of 10-12 voor Leclerc en met nog een rondje of 10 te gaan leek het allemaal wel beslist voor het podium. Maar ja, dan zet voor de tweede keer in één race Magnussen z'n auto in de bandenstapel en nu kwam ie niet weg -> safety car. Direct naar binnen, want hadden flinke voorsprong en gat tussen P4 en P5 was erg groot én ik reed op de harde band, dus ik naar (gebruikte) softs en kwam inderdaad op P4 terecht. Verder ging niemand naar binnen (Verstappen had een dusdanige voorsprong dat het hem wel was gelukt als ie was gegaan, 24 seconden). Herstart voor vier rondjes en op frisse softs gewoon dik twee seconden sneller dan de rest van het veld. Bij het ingaan van de laatste ronde pakte ik Max in bocht 1, waarna Leclerc hem ook nog pakte. Maar door die fenomenale slotronde eindigde ik nog met ruim 2 seconden voorsprong. Heerlijk, 26 punten in the pocket en in één weekend m'n eerste pole én eerste overwinning. Jammer dat Yuki zo'n prutser is. Van de 145 punten welke ik tot nu toe heb gehaald, waren er liefst 11 van Tsunoda.... Wel heb ik Alpine nog bijgehaald en nu ook een lekkere voorsprong (15 punten) met het momentum aan mijn zijde en nog drie races te gaan. 13 september 2022 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 Momentum aan mijn zijde was van korte duur. Lag op P4 in Mexico (gridstraffenfestijn), hield de auto er om onbekende reden mee op in de slotronde. Is al 2e keer en kon geen info vinden wat er was. Achteraf ook niks kapot. Wel Yuki op P10 daardoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 13 september 2022 Auteur Share Geplaatst 13 september 2022 50 minuten geleden zei neva: Momentum aan mijn zijde was van korte duur. Lag op P4 in Mexico (gridstraffenfestijn), hield de auto er om onbekende reden mee op in de slotronde. Is al 2e keer en kon geen info vinden wat er was. Achteraf ook niks kapot. Wel Yuki op P10 daardoor Was de brandstof op? Dan stoppen ze er namelijk gewoon mee... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 6 minuten geleden zei Daniell: Was de brandstof op? Dan stoppen ze er namelijk gewoon mee... Fijn dat ze dat even roepen dan. Ik denk inderdaad dat dit het geweest is. Klassieke beginnersfout Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 14 uur geleden zei neva: Spannend slot zo zeker met dat kleine verschil tussen Leclerc en Max? Netjes hoor! Haha ja Leclerc zat alweer te janken over zijn bandjes, die waren rond de 30 procent. Maar gelukkig was het op Monaco dus toch lekker onmogelijk om in te halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 (bewerkt) McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | Italië - Monza & Singapore - Marina Bay We vervolgen het seizoen met races in Italië en Singapore. Monza is een circuit waar wij met onze auto natuurlijk (nog) niets te zoeken hebben. Gezien de slijtage van de onderdelen van beide auto's was dit de perfecte GP om wat gridstraffen te pakken, maar dat vergat ik. Een klein Binotto'tje dus.. Onze kwalificatie viel niet mee in vergelijking tot Spa en Zandvoort. Norris op een 10e plek, Ricciardo op plek 13. Het bood allemaal weinig perspectief voor de race. Voor Ricciardo gold dat ook zeker, die kwam in een vrij troosteloze race niet verder dan plek 11. Maar Lando had er daarentegen wel zin en in wist zowaar een goede racepace te vinden. Dat leverde hem uiteindelijk vijf plekken winst op en een 5e plek in de einduitslag. Omdat we zo stom waren om geen onderdelen te vervangen voor de race in Monza konden we niet anders dan onderdelen vervangen voor de race in Singapore. Juist een circuit waar we met onze auto nu juist hoge(re) ogen kunnen gooien. Hoe dan ook, het is niet anders, dus alles maar vervangen en beide auto's krijgen een gridstraf van 19 plekken. Dat de auto het hier goed doet is wel te zien aan de kwalificatie, waarbij Lando zelfs de snelste was in Q1. Singapore - Q3 Spoiler In de race mochten we van plek 19 en 20 starten. Op een baan als Singapore lijkt dat natuurlijk vrij uitzichtloos. Normaal pak ik altijd wel één van de standaard strategieën. Maar dit keer week ik er helemaal vanaf. Met Daniel gingen we starten op hard, maximaal aanvallen op die banden en dan voor het slot van de race naar de softs (rood). Met Lando zouden we iets totaal anders proberen. Zowel Daniel als hij hadden nog 2 frisse setjes softs, dus met Lando gingen we voor een 2-stopper. Starten op rood, dan naar medium en dan weer naar soft. En op alle setjes vol gas! In de race liep uiteindelijk allemaal totaal anders. We krijgen 3 safety car periodes en nog een VSC. Dat maakt dat we er uiteindelijk met Lando voor kozen om rond ronde 24e te switchen naar de harde band, eigenlijk de omgekeerde bandenstrategie van Daniel. Maar ook voor Daniel wijzigde er wat toen hij bij de voorlaatste SC-periode nog net niet aan het einde van zijn stint zat. Doorrijden zou betekenen dat iedereen zou aansluiten en we mega veel plekken zouden verliezen als we onze verplichte stop nog moesten maken. Ik koos er dus voor om hem binnen te halen en hem op de medium te zetten. Daarom kon hij het tot het einde uitzingen en ook nog redelijk agressief rijden. Dat bleek een geweldige keuze, want na een crash van Verstappen (en een nieuwe SC) lagen Lando en Daniel op plek 1 en 2 met nog 4-5 ronden te gaan. Allebei konden ze maximaal aanvallen op de banden en zo reden ze samen relatief eenvoudig naar een 1-2. Dit was echt by far mijn tofste race tot nu toe! Deze een twee maakt dat we een leuke stap maken in constructeurskampioenschap, want we zijn op dit moment het 3e team. 13 september 2022 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 Hier zit het eerste seizoen er op. En deze eindigde in een enorme sof. Nadat op Brazilië Alonso uit het niets naar het podium reed, werd het toch nog spannend om P4 in het constructeurskampioenschap. En in Abu Dhabi reed ie weer naar P2 en Ocon naar P6. En wij? Allebei de coureurs werden van achter aangereden. Gasly viel daardoor helemaal uit en Tsunoda reed vanaf ronde 11 met een kapotte vloer en achtervleugel. Geweldig. Nu kijken wie ik in auto 2 ga zetten. Pourchaire is m'n nieuwe testrijder, ik denk dat ik Ocon wil pikken van Alpine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 13 september 2022 Auteur Share Geplaatst 13 september 2022 Wat een heerlijke race in Singapore zeg @Michaelinho*! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 (bewerkt) Nou, de transfers voor komend jaar zijn gedaan. Zelf heb ik gekozen om Alexander Albon terug in de AT te zetten Afkoopsom van Lando was me iets te gortig en Ocon had ik eigenlijk toch ook geen zin in Verder nog geen nieuwe gezichten in de F1, wel een aantal (opvallende) wijzigingen. Vettel > Alpine Alonso > Alfa Romeo (wat een line-up ) Latifi > Haas Zhou > Aston Martin Tsunoda > Williams Schumacher > Williams 13 september 2022 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 12 minuten geleden zei neva: Nou, de transfers voor komend jaar zijn gedaan. Zelf heb ik gekozen om Alexander Albon terug in de AT te zetten Afkoopsom van Lando was me iets te gortig en Ocon had ik eigenlijk toch ook geen zin in Verder nog geen nieuwe gezichten in de F1, wel een aantal (opvallende) wijzigingen. Vettel > Alpine Alonso > Alfa Romeo (wat een line-up ) Latifi > Haas Zhou > Aston Martin Tsunoda > Williams Alfa Romeo heet nu Grandpa F1 Racing Team? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 20 minuten geleden zei Michaelinho*: Alfa Romeo heet nu Grandpa F1 Racing Team? Nou, geloof me, die gaan als echte Benidorm Basterds gewoon iedereen de moeder rijden vrees ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 september 2022 Share Geplaatst 13 september 2022 (bewerkt) 31 minuten geleden zei neva: Nou, geloof me, die gaan als echte Benidorm Basterds gewoon iedereen de moeder rijden vrees ik Aan ervaring geen gebrek inderdaad. Ricciardo doet het hier nog prima. En gezien z’n buy-out fee laat ik ‘m lekker zitten voor volgend jaar. Stoffel z’n contract laat ik wel aflopen, maar weet nog niet wie ik als reserve coureur wil halen. Wil het een beetje realistisch/origineel doen eigenlijk. Piastri als reserve zou een optie kunnen zijn. Al betwijfel ik of dat lukt. De uitgebreide shortlist waar ik uit wil/moet kiezen bestaat nu uit; F2 Piastri Sargeant Vesti Hauger Drugovich F3 Maloney Crawford Bearman Als Piastri niet lukt, of als ik me bedenk dan neig ik op dit moment heel erg naar een van de drie F3 gasten. Die lekker veel FP1’s laten rijden ipv Ricciardo en zo maximaal XP proberen te laten pakken om hard te groeien. 13 september 2022 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | Japan - Suzuka Prima race wel in Suzuka. De plekken verlies geven een wat vertekend beeld, want we schoven een stukje op naar voren door verschillende gridstraffen. Regen op 2/3 van de race zorgde voor allerlei wisselende strategieën en daarmee verloren we met name met Ricciardo veel tijd. Maar beide rijders ruim in de top 10, dus we mogen tevreden zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 Netjes man! Ik heb zelf toch écht iets niet goed gedaan met de ontwikkeling voor het nieuwe seizoen. In de eerste race werd ik nog 7e en 13e, maar in de 2e race kom ik er niet aan te pas en kwalificeer ik me als 14 en 15... Wordt een lang seizoen zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 36 minuten geleden zei neva: Netjes man! Ik heb zelf toch écht iets niet goed gedaan met de ontwikkeling voor het nieuwe seizoen. In de eerste race werd ik nog 7e en 13e, maar in de 2e race kom ik er niet aan te pas en kwalificeer ik me als 14 en 15... Wordt een lang seizoen zo Dit is dan ook echt de reden dat ik bij Ferrari blijf, mis echt 90% van het spel. Voor mij is het kwalificatie, bandjes kiezen en racen op 16x pompen. Af en toe doe ik nog een push push als zij iemand moeten inhalen maar daar blijft het ook bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | VS - Austin & Mexico - Mexico Stad Poaahh.. weer twee heerlijke races achter de rug! De 1 lap pace blijft nog een beetje achter, in die zin dat we nog lang niet mee doen voor pole position. Maar onze race pace is goed en met strategische keuzes en wat geluk komen we inmiddels heel ver. In Austin werd het een bijzondere race. We deden eigenlijk heel lang niet mee om de overwinning, maar Max Verstappen vond dat blijkbaar geen prettig idee. We hadden nog geen SC gehad, maar Verstappen deed een ultieme poging om er een de baan op te krijgen. Hij parkeerde zijn bolide met Mach 12 in de achterkant van teamgenoot Perez, die uiteraard niet meer verder kon. Bij hem zelf viel de schade mee, enkel een kapotte neus. De SC zorgde er voor dat zowel Norris als Ricciardo een strategische pitstop konden maken en we ineens op betere banden stonden dan de rest. En we meededen om de winst. Na de SC liepen Verstappen en Leclerc vrij snel bij Norris weg. Tot Verstappen ook niet aan dat idee kon wennen. Wederom knalde hij met Mach 12 in de achterkant van Leclerc wat einde race voor beide betekende. Omdat we Norris op de rode soft hadden gezet en Daniel op de gele medium hadden we een dik voordeel op de rest. Norris leek vrij eenvoudig naar de winst te gaan, maar in Daniel had in de laatste 2 rondes zoveel meer pace op de gele band dat hij van plek 4 naar plek 1 reed. Toch heerlijk om hem zijn 1e overwinning te 'geven'. Mexico kende een beetje een vergelijkbaar verloop als in Austin. Lange tijd gebeurde er niet veel en reed de top 6 met Verstappen, Sainz, Norris, Leclerc, Perez en Ricciardo achter elkaar aan. Er werd af en toe van positie gewisseld maar iedereen bleef vrij dicht bij elkaar. Ricciardo startte op de rode band om vervolgens een lange stint op de harde band te rijden. Norris startte op de harde band om vervolgens te switchen naar de medium. 3 rondes voor de pitstop van Norris ontstond er een SC situatie, waardoor Norris zonder al te veel tijdverlies kon switchen naar geel en die banden ook nog wat kon sparen. Met Ricciardo maakten we de gok om zijn harde banden weer in de ruilen voor de medium. Het bleek voor beide een zeer goede keuze toen er nog 2 SC's kwamen en we de laatste 2 ronden een mini sprint race mochten rijden. Norris reed eenvoudig weg bij Verstappen op de snellere gele band t.o.v. de harde band van Verstappen. Ricciardo verklootte zijn restart en zakte terug naar 5. Maar wist met maximaal pushen uiteindelijk Russel vrij makkelijk te pakken. De jacht op Perez was geopend en dat lukte in de allerlaatste bocht. Wat heerlijk om zo een dubbel podium binnen te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 Man man, wat een heerlijke resultaten Ik ben het he-le-maal kwijt met AT in seizoen 2. Eerste 3 races 1 keer in de punten geëindigd en nu vallen we uit of we worden net 12e. Misschien dat ik binnenkort eens met een ander team aan de slag ga, nu ik weet hoe het (niet) moet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 1 minuut geleden zei neva: Man man, wat een heerlijke resultaten Ik ben het he-le-maal kwijt met AT in seizoen 2. Eerste 3 races 1 keer in de punten geëindigd en nu vallen we uit of we worden net 12e. Misschien dat ik binnenkort eens met een ander team aan de slag ga, nu ik weet hoe het (niet) moet Geen idee hoe ik het in seizoen 2 ga doen hoor. Ben te laat met researchen begonnen, waardoor ik nu in november enkel de front wing heb kunnen doen. Underfloor redden we niet meer voor einde seizoen. Hoop dat ik misschien rear wing nog wel red. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 44 minuten geleden zei neva: Man man, wat een heerlijke resultaten Ik ben het he-le-maal kwijt met AT in seizoen 2. Eerste 3 races 1 keer in de punten geëindigd en nu vallen we uit of we worden net 12e. Misschien dat ik binnenkort eens met een ander team aan de slag ga, nu ik weet hoe het (niet) moet Wat heb je dan verkeerd gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 4 minuten geleden zei Steels: Wat heb je dan verkeerd gedaan? Te weinig ontwikkelingen in seizoen 1 en te weinig focus op het nieuwe seizoen. Vooral dat laatste. Dus beginnen zwaar beroerd aan het nieuwe seizoen, meeste centen zijn gelijk al uitgegeven om de achterstand te fixen, dus maak weinig kans nu om stappen te zetten dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 september 2022 Share Geplaatst 14 september 2022 2 uur geleden zei neva: Te weinig ontwikkelingen in seizoen 1 en te weinig focus op het nieuwe seizoen. Vooral dat laatste. Dus beginnen zwaar beroerd aan het nieuwe seizoen, meeste centen zijn gelijk al uitgegeven om de achterstand te fixen, dus maak weinig kans nu om stappen te zetten dit jaar. Begin van seizoen 2 ziet er hier ook niet heel denderend uit haha. Zijn ongeveer terug bij af waar we begin seizoen 1 waren. Ik had ook gedacht dat ik begin seizoen 2 wel een flinke som geld ter beschikking zou hebben. Maar gek genoeg beginnen we gewoon in de min . Hele ATR period 1 naar de maan omdat er geen geld was om überhaupt te ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.