Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Partizan heeft de eer om bij het 100 jarige jubileum van Olimpija Ljubljana te spelen tegen de Zmajceki :) 23 juni word de wedstrijd gespeeld.

Edit: De UEFA gaat waarschijnlijk opnieuw de Kroatische voetbalbond straffen, deze keer omdat er ustasa en nazi tekens op de tribune te vinden waren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Qua fans zijn we de laatste tijd wel lekker bezig hoor. Servië-Italië, België-Bosnië en nu de Kroaten :cab:

Gaan jullie op vakantie naar ons mooie Yugo? Ik ga de 9e en blijf niet lang, 2 of 3 weken is voor mij genoeg.

Ik ga rond 18 juli en blijf waarschijnlijk 4 weken. Lekker lang dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sla dit jaar over, ga met 't vrouwtje naar Griekenland.

Ex-Serbia international Savo Milosevic's father killed by grandfather after row

The former Aston Villa frontman is in mourning after learning of the tragedy, which occurred in his family home in Bosnia-Herzegovina

Serbian news agency Srna has reported that the father of former Serbia international striker Savo Milosevic has been shot dead after a family row.

The tragedy occurred on Friday at the family home in Glavicice, which is 200 kilometres east of Sarajevo in Bosnia-Herzegovina. The man detained for the shooting is the player's paternal grandfather.

According to reports, the individual became involved in a fight with his son. In the midst of the struggle he went into the house and returned with a M-48 rifle, which he used to shoot his son in the chest. The dispute is believed to be over unresolved property issues.

Milosevic's father is said to have died on his way to hospital, whilst the attacker was detained by local police.

Savo Milosevic has released a statement to Serbian newspaper, Tanjug, asking for the media to show consideration and humanity to the family during this period of "unbearable pain."

Milosevic and his relatives have also urged the media "to spare the family and give us time to cope with the tragedy so we can pull ourselves together".

The Bijeljina born attacker played 102 times for his country, scoring 37 goals. He played club football in England, Spain and Italy for Zaragoza, Espanyol, Celta, Osasuna, Parma and Aston Villa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste Gay Pride-parade in de Kroatische havenstad Split is uitgelopen op een chaos. De circa 300 deelnemers van de optocht werden belaagd door ongeveer 10.000 tegendemonstranten. Die riepen leuzen als 'vermoord de homo's!' en bestookten hun doelwitten met stenen, flessen, eieren en vuurwerk, zo meldden media in Kroatië.

De massaal aanwezige politie beschermde de optocht van homo's, lesbiënnes en hun sympathisanten. Uiteindelijk werden 300 arrestaties verricht onder de gewelddadige deelnemers van de demonstratie tegen Gay Pride. Die konden alleen op afstand worden gehouden door de inzet van dranghekken en traangas.

In Rome verliep de afsluitende optocht van Europride 2011 een stuk gemoedelijker. Honderdduizenden homoseksuelen, lesbiënnes, transseksuelen en ruimdenkenden deden mee aan de manifestatie in de hoofdstad van Italië.

Hoezo wordt het ook in godsnaam in Split gehouden, wat hadden ze nou verwacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit waren de hoogtijdagen van het Joegoslavische voetbal, kijk eens! [YOUTUBE]RTwe7Wj0zCk&feature=related[/YOUTUBE]

Rijeka, Velez, Zeljeznicar, Radnicki, Hajduk kwamen in die jaren allemaal in de halve finale van de Europa cup. Mijn pa vertelde me hoe het elftal van Rijeka bestolen werd door een belgische scheidsrechter in de return tegen Real, een speler van ze kreeg rood voor het tegenspreken van de scheids, die na de wedstrijd ook stopte met zijn carriere:wall: Altijd een team van schandalen geweest, dat Real.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij onderschat denk ik een beetje het Joego voetbal van toen, we hadden de 4e, misschien wel de 3e voetbalcompetitie van Europa.

En dat Real een slecht(:cab:) team had toen(ze hadden de Europa cup dat jaar gewonnen) geeft ze niet het recht scheidsrechters om te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijeka was altijd de subtopper van Joego, draaide redelijk in Europa en in de competitie. Nu nog steeds zijn ze de subtopper, maar dan van Kroatië. Real Madrid had in het seizoen 1984/1985 niets gepresteerd in eigen land.

Het is niet zo dat ze op een gegeven moment een wereldteam hadden, dat Rijeka dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat je tegen het team van Rijeka hebt maar ik vind het gewoon een puike prestatie en schandalig dat ze er op een heel vieze wijze uit zijn gegooid tegen het grote Real. Wat maakt het uit dat Real in dat seizoen geen wereldteam had? Real heeft altijd een sterk elftal gehad, en de naam alleen al zegt genoeg. Zoals ik al zei wonnen ze dat jaar de Europa cup dus ik snap niet dat je denkt dat dat team van Real zwak was ofzo :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik commentaar heb op een video betekent niet dat ik iets tegen Rijeka heb, integendeel ik vind het een mooie club. Real Madrid had in de jaren 84 tot 86 gewoon een redelijk elftal maar de prestaties in het binnenland waren niet goed genoeg. Wat ze wel konden bereiken waren twee UEFA Cups. Is dat Real Madrid waardig? Nee, die horen op het hoogste niveau.

Het komt over alsof het een wereldprestatie is vanjewelste terwijl Rijeka altijd een goede subtopper was. Net zoals genoeg andere clubs in Europa die vergeten zijn, denk maar aan clubs zoals Leeds United, Stade de Reims en Hellas Verona. Genoeg andere Joegoslavische clubs hebben ook redelijke prestaties neergezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt over alsof het een wereldprestatie is vanjewelste terwijl Rijeka altijd een goede subtopper was. Net zoals genoeg andere clubs in Europa die vergeten zijn, denk maar aan clubs zoals Leeds United, Stade de Reims en Hellas Verona. Genoeg andere Joegoslavische clubs hebben ook redelijke prestaties neergezet.

Dat zeg ik er toch ook gewoon bij? Ik wou toch alleen laten zien hoe goed het joego voetbal toen was en dat ze in Europa vaak bestolen werden.

Mamić u Dubaiju nagovorio šeike da ulažu u Dinamo. Arapi će graditi - Maksimir!

Drago Sopta / CROPIX

Autor: Davorin Olivari

Sa mnom u Zagreb stižu jako dobre vijesti za Dinamo! Koje? Neću sada o tome. Treba završiti sve sastanke pa onda govoriti o svemu što sam dogovorio - kaže Mamić

O tome smo već pisali, a sad je eto, stigla i službena potvrda. Ujedinjeni Arapski Emirati uložit će novac u Dinamo! Bit će to jedan od najvećih poslova koji je sklopio Dinamov izvršni predsjednik Zdravko Mamić.

- Sa mnom u Zagreb stižu jako dobre vijesti za Dinamo! Koje? Neću sada o tome. Treba zavrÅ¡iti sve sastanke pa onda konkretno govoriti o svemu Å¡to sam dogovorio u Dubaiju - bio je zakopÄan Zdravko Mamić.

Ipak, na pitanje jesu li dobre vijesti arapsko ulaganje u Dinamo, izvršni dopredsjednik je kazao:

- Jesu!

U Å¡to će to uložiti Ujedinjeni Arapski Emirati kad je u pitanju Dinamo? Upućeni izvori tvrde da će izvrÅ¡ni predsjednik u Dubaiju pokuÅ¡ati dogovoriti arapsko ulaganje u novi stadion!? Ne zna se bi li bilo djelomiÄno, poloviÄno ili potpuno, ali je njegov posjet navodno baÅ¡ inspiriran tom idejom.

(sportske novosti)

:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is een feit! Dinamo Zagreb is nu officieel in het bezit van Domagoj Vida, een topaankoop dit. :mrgy:

Ik lees nu ook dat Manchester City een bod van 30 miljoen Pond wil plegen op Luka Modric..

Spurs geeft Modric een beter contract als hij dit seizoen blijft dus ik denk dat ze Modric gewoon bij spurs houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites