Fabian. Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Wel jammer dat de laatste audities automatisch een stuk minder kans maken dan. Geen idee hoe ze dat bij de echte voice doen trouwens. Voor zover ik weet is het streven hier om er minimaal 8 te hebben, maar er is geen limiet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 [B]Blind Audition 40: Niet gedraaid[/B] Ik vind het dan weer niet zo slecht als Grote Ree, maar om nou te zeggen dat dit een overtuigend nummer is voor de blind auditions... De zang is niet goed op elkaar ingespeeld, hoewel ik de tune erachter niet zo heel vervelend vind, eerder iets origineels en fris. Echter heb ik net als Yves al een band in mijn team en dus zul je van goede huize moeten komen om dat te verbeteren. Dat is hier niet het geval en dus draai ik niet. [B]Blind Audition 41: NTB[/B] Ik heb een vermoeden wie dit is, alleen ik denk dat er iets fout is gegaan met de video @Jeroen. Naar mijn weten duurt het nummer langer dan 41 seconden en wordt het wel erg abrupt afgekapt. Mocht het een fout zijn in de video wil ik dit best nog een keer beoordelen. Mocht dit echt de inzending zijn dan kan ik me dat niet voorstellen. [B]Blind Audition 42: Gedraaid[/B] Een auditie die sterk begint en er begint me al een beetje te dagen wie dit kan zijn. Tuurlijk, mijn team is al over het minimum gevuld maar dat mag nooit afschrikken bij de latere audities. Dit is eigenlijk te goed om niet verder te gaan richting de battles, en daarom verbaast het me dat mijn beide collega's hier niet voor draaien. Ik vind het zonde dat deze stem dan verloren gaat, en ben tegelijkertijd benieuwd wat hier nog meer in zit. Ik ga de gok erop wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 14 november 2017 Auteur Share Geplaatst 14 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Zoals terecht opgemerkt is er bij auditie 41 wat fout gegaan. Dit was er een waar de copyright wat problemen mee had en ik dacht de oplossing gevonden te hebben maar blijkbaar niet goed genoeg gekeken. Hierbij de volledige versie helaas niet achter een zwart scherm. Mocht de mening hiermee veranderen dan hoor ik dit graag. [youtube]iqSwdZKyGgI[/youtube] Dan verder met de één na laatste groep audities: [youtube]SMEUFhnWQQw[/youtube] [youtube]wPEu_vlhT88[/youtube] [youtube]x9WrhLN_6-Y[/youtube] @Yves @Grote Ree @Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZL123 Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Voor zover ik weet is het streven hier om er minimaal 8 te hebben, maar er is geen limiet. In dat geval heb ik niks gezegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 [B]Blind Audition 43: Niet gedraaid[/B] Wat krijgen we nu? Spoken word poetry, dat is nog eens origineel. Op zich kan ik dat wel waarderen, lekker buiten de lijntjes kleuren. Toch hoopte ik toch dat de artieste op een bepaald moment zou over gegaan zijn naar wat zang, want dit is The Voice dus gaan we in de eerste plaats op zoek naar vocale kwaliteiten. Dat gebeurde helaas niet. Hoezeer ik de inzender ook bewonder om zoiets onverwachts de blind auditions in te sturen kan ik gezien de format hier echt niet voor draaien. [B]Blind Audition 44: Niet gedraaid[/B] Op zich jammer dat de Nederlandstalige inzendingen zich voornamelijk expliciet in het commerciële pop-genre bevinden. Daar heb ik echt niks mee, en ongeacht hoe goed zo'n stem dan is zal ik er wellicht niet voor draaien, tenzij ik verrast word. Die verrassing bleef hier uit: erg mainstream nummertje, erg mainstream gezongen. De stem biedt niks aparts of unieks dat hem doet onderscheiden van andere zangstemmen. [B]Blind Audition 45: Gedraaid[/B] In de wetenschap dat er hierna nog slechts drie audities zouden komen, waren de oren gespitst en de verwachtingen hoog gespannen. We krijgen een wat trashy bluesrocknummer te horen met vrouwelijke vocals. Ik vind het best leuk klinken, zij het wat te braaf. Ik denk spontaan aan bands als The Raveonettes, Dum Dum Girls, Yeah Yeah Yeahs, en zelfs PJ Harvey passeert mijn associatief denkend brein. De zang blendt goed met het nummer, maar vind ik wat schel klinken. Denk dat het aan de mix ligt. De melodielijnen zijn eerder eenzijdig en vlak, nergens krijgt de artieste de kans haar vocale kwaliteiten te demonstreren. Ligt aan het nummer, niet aan de uitvoerder. Na lang en hard twijfelen (overanalyzing again) toch die knop ingedrukt, want stel je voor dat ons laatste trio bestaat uit een neuzelende countryzanger, een boysband vol verwijfde tieners en een zielig jankende, zichzelf beklagende singer-songwriter van zevenendertig in een dozijn. Daar wil je niet mee opgescheept zitten, doe dan maar deze indie rock-chick. Kort nog even over Jayh: ik vond het fijner toen ik er na 30 seconden vanaf was. En in reactie op @ZL123 : we mogen idd de 8 overschrijden, maar dan moeten we in de battle-rondes drie artiesten tgn elkaar gaan uitspelen, en het zal al moeilijk genoeg kiezen worden tussen twee dus ik was al van begin af aan vastbesloten me aan de 8 te houden. Dus tenzij ik in de laatste serie compleet omver geblazen word, of iemand anders met artiest #45 gaat lopen, zal dat ook zo blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Had bij de blinde 30 seconden al wel gehoord dat het Jayh was. Vind het liedje Mooie Dag van hem best leuk, maar dit is gewoon pure autotune. Daar gaan we dus absoluut niet voor draaien. Blind Audition 43: Niet gedraaid Ha, lekker Brits accentje hoor! Op het moment dat de inleidende beschietingen afgelopen zijn en de rookwolken van de smeuïge anekdote zijn opgetrokken, hoop ik stiekem dat de dame met het geweldige accent ook nog eens geweldig zou kunnen zien. Het feit dat het hele nummer wordt gevuld met rap voelt dan ook aan als een dikke vette anticlimax. De naam is Grote Ree, niet Ali B. Blind Audition 44: Niet gedraaid Nou, men heeft wel het beste voor het laatst bewaard zeg! Als alle komende audities van dit niveau zijn, dan ga ik wel met wilde kaarten werken. De autotune ligt er hier ook dubbeldik bovenop. Onbegrijpelijk, want ik denk dat deze meneer best wel een aardig toontje kan zingen. Helaas, autotune is voor elk zichzelf respecterend jurylid een no-go, want misleiding van het gehoor. Blind Audition 45: Gedraaid Het sfeertje in deze song bevalt me wel, lekker eenvoudige bluesrock. De stem past er ook wel fijn bij en hier voegt het effect op de zang ook daadwerkelijk wat waarde toe aan het nummer. Plus het feit dat het geen autotune is waardoor we in ieder geval nog de zang fatsoenlijk kunnen beoordelen. Vocaal gezien is het verder niet heel verheffend omdat de zangeres inderdaad geen kans krijgt om zichzelf te onderscheiden. De melodielijn en de zangpartij laat dit simpelweg niet toe. Ik vergelijk deze band een beetje met The Delta Saints, één van mijn ontdekkingen uit Editie 1 van The Voice. De leadzanger van dat collectief was ook absoluut niet de beste van de competitie en ook toen draaide ik vooral voor het semi-rauwe sfeertje. Datzelfde sfeertje proef ik hier ook en mijn diereninstinct zegt dat dit zomaar eens dezelfde inzender kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 15 november 2017 Auteur Share Geplaatst 15 november 2017 (bewerkt) [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Het is alweer tijd voor het einde van de blind auditions. De laatste drie kandidaten staan te popelen om hun zangkunsten te vertonen en een van de laatste plekken binnen te slepen. [youtube]u_gO6IKpRMI[/youtube] [youtube]eNrYDXsb_Rk[/youtube] [youtube]xewcQ4hRFNw[/youtube] @Yves @Grote Ree @Fabian. 15 november 2017 bewerkt door Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 15 november 2017 Share Geplaatst 15 november 2017 @Jeroen. Ik ben niet geneigd voor één van deze laatste drie te draaien, maar stel dat auditie 45 niet voor mij kiest kom ik maar op 7. Hoe zit dat dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 november 2017 Share Geplaatst 15 november 2017 (bewerkt) Blind Audition 46: Niet gedraaid Een auditie in de categorie punkpop, die hadden we nog niet zoveel gehoord. Qua stijltje is het wat mij betreft een mix tussen Fall Out Boy en Marianas Trench - met een grote gelijkenis vooral met laatstgenoemde - en daar ligt precies de zwakte. Deze combinatie zang-begeleidende muziek heb ik helaas al te vaak gehoord om het nog echt te kunnen waarderen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker niet slecht maar het verrast me geenszins. Bovendien zijn mijn live-ervaringen met dit soort bandjes niet zo positief. In de praktijk blijkt de uitvoering op de plaat qua niveau altijd veel hoger te zijn dan de ékte live-uitvoering. De zang is met grote regelmaat vals en de begeleidende instrument klinken altijd heel iel live. Daar vrees ik hier ook een beetje voor. Blind Audition 47: Gedraaid Deze song intrigeert me. Vind sowieso het gitaarrifje wel vrij hypnotiserend, waardoor er ook direct een bepaalde sfeer ontstaat. De zang is technisch allesbehalve verbluffend maar op één of andere manier staat deze wijze van zingen me wel aan, zeker ook omdat hij goed blendt met de begeleidende muziek. Vind ook de vrouwenstem een goede aanvulling. Het wordt een gok die ik ga nemen en ik wil de volgende keer meer vocaal vuurwerk zien. Maar ik ben bovenal heel erg nieuwsgierig geworden van deze auditie. Het smaakt naar meer. Ik wil dolgraag weten wat voor muziek dit collectief nog meer maakt. Blind Audition 48: Niet gedraaid Typisch bluesrockliedje die ook prima in een autoreclame had gepast. Deze song heeft een beetje dezelfde 'ziekte' als Blind Auditio 46: binnen dit genre is het niet origineel en ik heb ook al zeker soortgelijke nummers gehoord die beter uitgevoerd zijn en daardoor ook meer wisten te beklijven. Verder vond ik dit nummer wel heel abrupt tot een einde komen en kon ik ook geen opbouw bespeuren. Dat er dan ook nog een mainstream effectje over de zang is gegooid, maakt me dan eigenlijk alleen nog maar terughoudender. De inzender mag zijn hoop op Fabian gaan vestigen. 15 november 2017 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 16 november 2017 Auteur Share Geplaatst 16 november 2017 [quote name='Yves']@Jeroen. Ik ben niet geneigd voor één van deze laatste drie te draaien, maar stel dat auditie 45 niet voor mij kiest kom ik maar op 7. Hoe zit dat dan?[/QUOTE] Daar moet ik nog even over nadenken mocht het daadwerkelijk tot die situatie komen. Zou zeggen beoordeel deze drie zoals je normaal zou doen en dan zien we wel even hoe het uiteindelijk loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 17 november 2017 Share Geplaatst 17 november 2017 Blind Audition 46: Niet gedraaid Op zich geen onaangenaam stemgeluid, wel erg doorsnee. Een standaard pop-stem die nergens enige blijk heeft van toegevoegde waarde te kunnen zijn. Net als mijn collega coach heb ik het vermoeden dat live deze zanger wel eens door de mand zou kunnen vallen. Neem daarbij die zeer herkenbare poppy punk-sound en dan verkrijg je niets meer dan een voorspelbaar en allerminst creatief geheel. Blind Audition 47: Niet gedraaid De intro gaf me het gevoel dat dit een erg leuke song zou worden. De zang heeft iets apart, de vrouwelijke backing is een mooie aanvulling. Alle elementen lijken aanwezig om mij te doen draaien, behalve één: het nummer deed me niks. Ik kreeg er geen gevoel bij, de song liet me koud. En laat emotionele beleving van een song nou net voor mij het belangrijkste element zijn. Blind Audition 48: Niet gedraaid De associatie met een commercial voor een of ander automerk kan ik heel goed begrijpen. Dit is me ook te doorsnee, te voorspelbaar, al te vaak gehoord. En nu maar hopen dat m'n team vol geraakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamWesil Geplaatst 18 november 2017 Share Geplaatst 18 november 2017 Ik kijk al uit naar de volgende ronde :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 @Fabian. Volgens mij ben jij de laatste coach die nog wat oordelen moet vellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 Het zou wel fijn zijn om verder te kunnen, zodat de dynamiek niet uit het spel verdwijnt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamWesil Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 @Fabian. Komaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 Excuus, zal vanmiddag mijn oordeel vellen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 Wat betreft de auditie van JayH, ik heb uiteindelijk besloten niet te draaien. Blind Audition 43: Niet gedraaid Hee daar is ie weer, zo'n verhalenverteller in een muzieknummer. Ik word er weinig warm van en die rap is volledig uit het ritme in het nummer. Enige wat ik nog wel geestig vind is dat Britse accent want best naar voren komt. Moet eerlijk zeggen dat het nummer na twee minuten ook gewoon irritant wordt om naar te luisteren. Ik heb het volledige nummer uitgezeten, maar daar is ook alles mee gezegd. Net als je denkt dat het niet erger kan, werd daar nou geschoten zoals in Star Wars? Blind Audition 44: Niet gedraaid Aah, de intro geeft al een hele verademing na het vorige nummer. Hopelijk weet deze artiest me meer te verrassen. En die verrassing is er zeker, daar het om een Nederlandstalig nummer gaat. Prettig nummer, prettig gezongen, maar je zult me nu eenmaal van m'n zetel moeten blazen als Nederlandstalige en daarnaast met een goed gevuld team. Dat bleef hier toch min of meer uit en daarom ga ik niet over op draaien. Blind Audition 45: Niet gedraaid Het zal vast leuke muziek zijn, maar bij intro kreeg ik meteen een idee van muziek waar m'n pa naar luistert, en dat betekent niet veel goeds. Bluesrock is een genre wat we nog niet gehoord hebben en dus is het een leuke afwisseling, maar ik vind de zang niet goed te beoordelen. Kan misschien liggen aan de video die is ingezonden of de microfoon waarmee het nummer wordt ingezongen, maar ik vind dit nog irritanter dan autotune. Blijkbaar zijn Yves en Grote Ree wel gecharmeerd. Ik maak me er niet al teveel zorgen om. Blind Audition 46: Niet gedraaid Zijn we in een kerk terechtgekomen of wordt dit zo'n standaardgospel-nummer. De zang wordt ingezet en dan blijkt het hele andere koek, namelijk een beetje punk. Opzich prima nummertje en het zingt lekker weg, maar ik word allesbehalve omvergeblazen. Even snel in gedachte heb ik geloof ik al iets in dit genre in mijn team, en dat was toch wel een aantal klassen beter dan dit. Als tevreden man blijf ik lekker in de stoel zitten en denk: 'wat zullen die laatste twee audities nog kunnen doen?' Blind Audition 47: Niet gedraaid De één-na-laatste auditie, het zal mij benieuwen. Na het vorige nummer moest ik even het geluidsniveau wat harder zetten bij de intro, en daar komt bij mij meteen de eerste vraag op; onder welk genre kan ik dit schalen? In ieder geval niet een genre waar ik van hou, want de muziek kan me niet echt bekoren. Het is zeker niet slecht ofzo, maar ik wordt er allesbehalve warm van en dus draai ik niet. Blind Audition 48: Niet gedraaid Biedt het allerlaatste nummer dan misschien beterschap? Er zit in ieder geval een goeie vibe in het nummer, en na de recente opmerking van collega Grote Ree probeer ik toch echt even goed te luisteren naar dit nummer. Ook bij mij komt de associatie met een commercial bovendrijven, maar ik moet me voorlopig maar even focussen op het nummer. Dat is eigenlijk de hele zit 'leuk'. Overtuigend niet echt, en het slaan op die knop komt dan ook niet echt in mij op. Ik ga het doen met m'n huidige team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 19 november 2017 Auteur Share Geplaatst 19 november 2017 [IMG]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/IMG] Het is tijd om voor de laatste keer de boekhouding bij te werken en richting de Battles te gaan werken. Van de laatste negen wisten er zes niet voldoende indruk te maken op onze coaches en zij gaan dan ook met lege handen huiswaarts. Artiest 40 was afkomstig van @Chiemel en luisterd naar de naam The Kills ook artiest 43 Kate Tempest was afkomstig van hem. Artiest 41 is zoals inmiddels al bekend Jayh en hij werd ingezonden door @chrisje1993 terwijl ook artiest 44 Paul Sinha van hem afkomstig was. Artiest 46 was Set It Off ingezonden door @Chimpa terwijl achter auditie 48 Hanni El Khatib van @Erwin. zat. Goed nieuws is er wel voor @ZL123 die auditie 42 naar @Fabian. ziet gaan terwijl @Chiemel met auditie 47 een plekje in het team van @Grote Ree vind. Voor @Richarð. is er nog een keuze te maken zowel @Grote Ree als @Yves draaiden voor auditie 45. Hiermee zijn de blind auditions ten einde en is het tijd om richting de battles te gaan. Hiervoor zal iedere deelnemer een pm ontvangen met verdere informatie en ook de coaches mogen een PM verwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 Auditie 45 maar naar @Yves , komt 'ie mooi op 8 uit. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 [quote name='Richarð.']Auditie 45 maar naar @Yves , komt 'ie mooi op 8 uit. ;)[/QUOTE] Je hebt wel een mooie vinger in de pap gekregen bij Team Yves. Ben benieuwd of hij het aandurft om je artiesten tegenover elkaar te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 november 2017 Share Geplaatst 19 november 2017 Aan mij de eer om de eerste duels bekend te maken. ...tromgeroffel... ...meer tromgeroffel... ...tromgeroffel op standje gehoorbeschadiging... [B]Battle 1: [/B]Auditie 1 (@Jeroen. ) vs. Auditie 19 (@nasje92 ) [B]Battle 2: [/B]Auditie 12 (@Richarð. ) vs. Auditie 47 (@Chiemel ) [B]Battle 3: [/B]Auditie 21 (@Chiemel ) vs. Auditie 25 (@bas2204 ) [B]Battle 4: [/B]Auditie 27 (@Erwin. ) vs. Auditie 37 (@bas2204 ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 20 november 2017 Share Geplaatst 20 november 2017 Ik heb ervoor gekozen om op basis van de blinds telkens een persoonlijke favoriet tegenover een underdog te plaatsen. Dit was moeilijker dan ik aanvankelijk dacht, want wat een team supersterren heb ik hier verzameld! Aan de favoriet de opdracht te bevestigen om zo de battle te winnen, aan de underdog om me te verrassen en boven zichzelf uit te stijgen. Ik hield bij de verdeling geen rekening met de inzenders. Wie in de battle de favo is en wie de underdog hou ik voor mezelf, maar hier kwam ik op uit: Battle 1: Auditie 14 @TeamWesil - Auditie 36 @Jeroen. Battle 2: Auditie 6 @Richarð. - Auditie 22 @Richarð. Battle 3: Auditie 28 @TeamWesil - Auditie 45 @Richarð. Battle 4: Auditie 11 @Richarð. - Auditie 35 @Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 20 november 2017 Share Geplaatst 20 november 2017 In ieder geval één van mijn inzendingen naar de volgende ronde dus. Al is er ook een kans dat dat de enige is. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 20 november 2017 Share Geplaatst 20 november 2017 In ieder geval één van mijn inzendingen naar de volgende ronde dus. Al is er ook een kans dat dat de enige is. ;c Je zit bij mij hee niet vergeten. Ik vrees eerder voor daarna, als de coaches niks meer te zeggen hebben en het publiek gaat stemmen :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 20 november 2017 Share Geplaatst 20 november 2017 Ik dacht dat dit al voor publiek ging. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten