Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

CM/FM Scene Music Top 50 – 2006

V. Espinal

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 454
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006

@manupsv3life als je alleen nummers van mijn lijst kent is het wel erg met je gesteld hehe. Hehe ik zal binnekort even een serieuze lijst hier neer zetten, jij ook HJ? ;)

Tuurlijk ken ik er wel meer, maar het is gewoon niet mijn ding die nummers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van wie is Knockin' on heavens door nou origineel? Bob Dilan toch? Ik vind de Clapton versie en de Guns n' Roses versie ook vet, maar van wie dus?

@ Jochem: Erg mooie lijst! Beetje hoog top 2000 gehalte misschien (als je begrijpt wat ik bedoel), maar dat zijn natuurlijk ook de beste nummers ;) Imagine moet ik er eigenlijk ook nog in bouwen, maja, dan moet er weer iets uit :evil:

Covers

Het nummer is door zeer vele artiesten gecovered. The Grateful Dead, Bob Marley, Eric Clapton, Bon Jovi, Wyclef Jean, Seether, Cold Chisel, Television, Avril Lavigne, Warren Zevon, Randy Crawford[2], de Red Hot Chili Peppers, U2 en anderen hebben het incidenteel gespeeld of opgenomen in hun vaste repertoire, niet zelden in de oorspronkelijke versie, maar ook in muziekstijlen uiteenlopend van reggae en blues tot funk, rock en zelfs rap. Pink Floyd verstopte de versie van Roger Waters[3] in een exclusieve set van achttien cd's, A Tree Full of Secrets.

Het bekendst is ongetwijfeld de hardrock-versie van Guns N' Roses (op het album Use Your Illusion II uit 1991), die het nummer onder meer speelde tijdens het "Tribute to Freddy Mercury" op Paasmaandag 20 april 1992, het afscheidsconcert voor de frontman van Queen, die in november '91 aan aids was overleden. Deze live uitvoering haalde vervolgens de nummer twee-positie in de Britse charts; de royalties gaan naar de Mercury Phoenix Trust. Critici menen dat de interpretatie van Guns N' Roses niet deugt en hun succes daarom het originele lied om zeep heeft geholpen.[4] De Guns N' Roses-versie heeft echter wel de Dylan-uitvoering bij een groter (en jonger) publiek bekend gemaakt.

Met toestemming van Bob Dylan heeft Ted Christopher, een musicus uit het Schotse Dunblane, een versie met een extra couplet geschreven, ter herinnering aan de zestien leerlingen en hun docent die gedood werden op een basisschool aldaar tijdens de grootste massamoord in de Britse geschiedenis op 13 maart '96. De broers en zussen van de slachtoffers zingen het refrein, met Mark Knopfler op gitaar. Deze versie werd in het Verenigd Koninkrijk op 9 december uitgebracht en haalde daar de nummer 1 positie in de hitlijsten. De opbrengsten gingen naar drie goede doelen voor kinderen, 'Save the children', 'Childline' en 'Children's hospice association of Scotland'.[5][6]

De eenvoud van de schepping van Dylan (die sinds de sixties een reputatie als auteur van politieke protestliederen had hoog te houden) laat ruimte voor het duiden van de werkelijke betekenis van het lied, maar Ted Christopher schreef een regelrechte aanklacht tegen wapenbezit

Gevonden ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is zeker super, alleen jammer dat Gabrielle jaren later de intro er van heeft gejat voor haar hitje Rice, doet me daar steeds aan denken als het prachtige Knockin' on heavens door luister :evil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het ook niet, who the fuck is Gabrielle :cab: ? Weer zo'n idolwannabe?

Ik zit bij alle muziek die ik luister in mijn hoofd te selecteren, maar een lijst op papier krijgen is me nog niet gelukt. Ik vind het wel jammer dat ik zoveel muziek van de nu gepostte lijstjes al ken, veel "standaardklassiekers" dit jaar, TOP2000 zoals Vief het verwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat komt wss omdat de meeste MUers niet de onbekende muzieksmaken hebben zoals jou Thomas, waarschijnlijk komen er in jou lijstje maar heel weinig voor waarvan ik zeg, damn vette muziek man, gewoon omdat ik ze niet ken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit bij alle muziek die ik luister in mijn hoofd te selecteren, maar een lijst op papier krijgen is me nog niet gelukt. Ik vind het wel jammer dat ik zoveel muziek van de nu gepostte lijstjes al ken, veel "standaardklassiekers" dit jaar, TOP2000 zoals Vief het verwoord.

Helemaal geen Idol, gewoon zo'n vrouw die 8 jaar geleden zo'n hit had :cab:

Deze del:

gabrielle.jpg

Thomas, vind je dat raar dan, dat er zoveel klassiekers in staan? Geweldige muziek, en het blijft een allertijden lijst. Ik vind het tof dat je met zo'n alternatieve lijst komt, maar echt een allertijden lijst lijkt he me dan niet. En doe je het dan ook niet alleen gewoon óm het alternatief zijn, expres anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n lijst is voor iedereen anders. Ik heb hem opgesteld op basis van de emoties die liedjes bij me oproepen en welke sentimentele waarden ze hebben: dat kan enorm emotioneel zijn zoals Ne Me Quitte Pas, of een geweldige tekst zoals You Have Killed Me, of gewoon geweldige muziek zoals in New Born.

De graadmeter verschilt van persoon tot persoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat komt wss omdat de meeste MUers niet de onbekende muzieksmaken hebben zoals jou Thomas, waarschijnlijk komen er in jou lijstje maar heel weinig voor waarvan ik zeg, damn vette muziek man, gewoon omdat ik ze niet ken

Misschien, maar ik weet ook van veel mensen dat ze wel redelijk wat andere goede muziek kennen dan de "klassiekers".

Helemaal geen Idol, gewoon zo'n vrouw die 8 jaar geleden zo'n hit had :cab:

Thomas, vind je dat raar dan, dat er zoveel klassiekers in staan? Geweldige muziek, en het blijft een allertijden lijst. Ik vind het tof dat je met zo'n alternatieve lijst komt, maar echt een allertijden lijst lijkt he me dan niet. En doe je het dan ook niet alleen gewoon óm het alternatief zijn, expres anders?

Right :cab: Nooit van gehoord! :P

Maar nee, ik doe het absoluut niet om alternatief te zijn. Er zullen ook zeker wel wat algemeen beschouwde klassiekers in voorkomen, maar ik selecteer vooral zoals Ruben zegt. Wat ik met een nummer heb. En voor mij is dus de klassieker niet altijd het nummer waar ik het meeste gevoel en emotie bij heb. Maar misschien krijg je ook wel eerder een emotionele band met een wat minder bekend nummer, toch meer "jouw" nummertje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste klopt zeker, ik heb ook genoeg niet-standaard nummers in staan vind ik, misschien die dan wel eerder door emotionele band. Maar inderdaad, iedereen stelt z'n lijst op z'n eigen manier samen, ik probeer algemeen bekende supernummers te combineren met wat minder voor de hand liggende nummers, waarmee ik dan zelf meer een goeie band heb. Vast staat dat het iig echt mijn eigen smaak is wat er in deze lijst zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Mijn voorlopige 100 zijn af, ik baal van die kutregel van 9 nummers :cab:

1.Rowwen Heze – Twieje Wurd
    2.Laura Pausini – La Solitudine
    3.Ede Staal – 't Het nog nooit zo donker west
    4.Metallica – Call of Ktulu (S&M)
    5.Sufjan Stevens – For the widows in paradise, for the fatherless in Ypsilanti
    6.Metallica – Orion
    7.Eros Ramazotti – L'Aurora (Live Roma)
    8.Rowwen Heze – Blieve Loepe
    9.Iron Maiden – Blood Brothers
    10.Metallica - Blackened
    11.Sufjan Stevens – John Wayne Gacy Jr.
    12.Charlie Brown Jr. & Marcelo D2 – Samba Makossa
    13.Tool – Schism
    14.Guus Meeuwis – Brabant
    15.Deep Purple – Child in Time
    16.Metallica – Fade to Black
    17.Bush – Glycerine
    18.Sufjan Stevens – To be alone with you
    19.Mago de Oz – Desde Mi Cielo
    20.Deep Purple – Hush
    21.Metallica – Nothing Else Matters
    22.Pink Floyd – Wish You Were Here
    23.Something Corporate – Konstantine
    24.Led Zeppelin – Stairway to Heaven
    25.Scorpions – Wind of Change
    26.Rowwen Hèze – Eiland in de Reagen
    27.Mago de Oz – Gaia
    28.Antony & The Johnsons – Hope There's Someone
    29.Tool – Lateralus
    30.Ilse de Lange – I Still Cry
    31.Metallica - Battery
    32.Dire Straits – Brothers in Arms
    33.Lynyrd Skynyrd – Free Bird
    34.Billy Joel – Goodnight Saigon
    35.Gorki – Mia
    36.Ede Staal – Zaalstoe altied bie mie blieven
    37.Metallica - One
    38.Pink Floyd – High Hopes
    39.Led Zeppelin – No Quarter
    40.Delta Goodrem – Lost Without You
    41.Pearl Jam – Black
    42.Natasha Bedingfield – Wild Horses
    43.U2 – One
    44.Tori Amos – Professional Widow
    45.Danzig – Mother
    46.Porcupine Tree – Russia On Ice
    47.Alison Krauss & Union Station – Down to the River to Prey
    48.Iron Maiden – Children of the Damned
    49.Pink Floyd – Shine on you Crazy Diamond
    50.Kansas – Dust in the Wind
    51.Eros Ramazotti – Musica E'
    52.Live – Lightning Crashes
    53.Nick Glennie Smith – Flying High (We Were Soldiers Soundtrack)
    54.Dire Straits – Telegraph Road
    55.Tool – Sober
    56.Gondwana - Libertad
    57.Pink Floyd – Echoes
    58.Rory Gallagher – A Million Miles Away
    59.Laura Pausini – Strani Amori
    60.Metallica – The Unforgiven (Live '92)
    61.Deep Purple – Perfect Strangers
    62.Scorpions – Still Loving You
    63.Radiohead – Street Spirit (Fade out)
    64.Guns n' Roses – November Rain
    65.Rowwen Hèze – Heilige Anthonius
    66.The Doors – The End
    67.Arid – You Are
    68.Evanescence – My Immortal
    69.Lifehouse Family – High
    70.Metallica – Mama Said (Acoustic)
    71.Avril Lavigne – Nobody's Home
    72.Beatles – Here Comes the Sun
    73.Gino Paoli – Quattro Amici
    74.Jimi Hendrix – Voodoo Chile
    75.De Dijk – Als ze er niet is
    76.Dido & Youssou N'Dour – 7 Seconds (Live 8)
    77.Tool – Aenima
    78.Pink Floyd – Comfortably Numb
    79.Led Zeppelin – Kashmir
    80.Skunk Anansie – Hedonism
    81.Smashing Pumpkins - Disarm
    82.Nelly Furtado – Try
    83.Santana & Eric Clapton – The Calling
    84.Billy Joel – Piano Man
    85.3 Doors Down – Here Without You
    86.Charlie Brown Jr. - Dias de Luta, Dias de Gloria
    87.Eric Clapton – Tears in Heaven
    88.Iron Maiden – The Clansman