Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Net Sing Street (2Xi7W.jpg)gezien, weer een ‘muziekfilm’ van John Carney, die ook al het fantastische Once en het aangename Begin Again maakte. De film kent verhaaltechnisch veel parallellen met die twee andere muziekfilms en kent ook weer zo’n aanstekelijke vibe, maar toch weer net op een iets andere manier dan Once en Begin Again. Dit keer met een leuke 80’s vibe, wat dikke knipogen naar die muziekperiode en ook naar de clichés van het romcom-achtige genre. Nu is Sing Street echt geen topfilm, daarvoor gaat het soms net even wat te makkelijk en mis je echte diepgang, maar het leuke is: de film heeft wel gewoon diepgang en brengt de boodschap over het najagen van ambitie op een fijne manier over. Niet teveel poespas, gewoon lekkere muziek en daarmee een prima feelgood-vibe. Erg leuk.

Zit die trailer van Arrival weer eens te bekijken, vraag me toch echt af wat voor een film dit gaat worden. Oogt totaal niet wat je van Villeneuve verwachten zou.

Prima toch. Ben er daardoor juist misschien nog wel benieuwder naar: een regisseur met zijn kwaliteiten die zo'n film gaat maken, hopelijk zonder teveel druk van een grote studio...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag War Dogs gezien. Film is wel wat je er van kunt verwachten, denk niet dat je verveeld raakt bij deze film maar het is ook geen topper. Het is wel leuke materie om daarna flink uit te zoeken, want het verhaal is echt té bizar voor woorden. Helemaal als je gaat uitzoeken wat er van waar is. Jonah Hill vind ik overigens wel erg sterk spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lang wachten, heb ik nu eindelijk Reprise (2Xi7W.jpg) eens gezien. Zoals Simon al in zijn review aangaf, voelt het heel erg aan als Oslo, 31. August: dezelfde depressieve basis, met toch een heel fijn sfeertje. Wel duidelijk een stukje minder dan zijn tweede, maar het is wel zo'n typisch filmpje dat mij tussen al die grote blockbusters die ik de laatste tijd kies om te kijken, liet beseffen dat ik zo van het medium film houd. Zo divers, waarbij ik met plezier ter ontspanning kijk naar films van 100 miljoen, maar (wellicht mede daardoor) nog meer geniet van dit soort kleine filmpjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quiet City

Een erg low budget walk & talk filmpje, en ook een pak minder zweverig dan bijvoorbeeld de Before-films en consorten. Om er even een quote van Dansie bij te halen: "gewoon twee simpele mensen in een simpele film met twee simpele levens" Beter dan dat kan ik het niet zeggen ;sm;

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag naar Flaskepost fra P en War Dogs geweest. Eerste bleek deel te zijn van een Deense trilogie, misschien dat sommigen Kvinden i buret hiervan wel kennen (deel 1). Erg leuke Deense crimi, ga de andere twee delen zeker kijken. War Dogs was een leuk filmpje, niet meer en niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Search of a Midnight Kiss, beetje een lame titel maar wel een heerlijk indie filmpje hoor. Erg lief, zelfs ontroerend op een bepaald moment maar ook erg grappig af en toe. 3.5*

Goh, volg je nu alweer mijn voorbeeld? Wordt nog wat met je. (y) Had hem gisteren gezien, was inderdaad wel aardig. Ik moest wel even door het begin bijten, omdat ik die Vivian vooral vervelend vond en die hoofdpersoon niet zo heel veel had, maar gaandeweg kwam dat wel aardig los. Mooiste was wel dat ze allebei toch wel iets hadden, als in een 'voelbare' gedeelde pijn zeg maar.

Maar net The Man Who Knew Infinity gezien en die had dat juist niet. Platte personages, een vlakke Patel, oppervlakkige relaties en overdreven sentiment. Qua verhaal ook nogal 'been there done that', maar dan zonder ook maar één keer een half wow-moment te hebben gehad bij de kracht van dit genie. Dus ja, zonde. Maar kan gebeuren als je zonder voorkennis zomaar een film kiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, volg je nu alweer mijn voorbeeld? Wordt nog wat met je. (y) Had hem gisteren gezien, was inderdaad wel aardig. Ik moest wel even door het begin bijten, omdat ik die Vivian vooral vervelend vond en die hoofdpersoon niet zo heel veel had, maar gaandeweg kwam dat wel aardig los. Mooiste was wel dat ze allebei toch wel iets hadden, als in een 'voelbare' gedeelde pijn zeg maar.

Haha, wtf :mrg: ik wist echt oprecht niet dat jij hem ook net gezien hebt. Dansie had mij hem vorige week aangeraden toen we wat over zijn soort filmpjes aan het lullen waren, dus toen had ik hem binnengehaald. En echt heel toevallig vandaag dan gezien.

Dat door het begin bijten had ik totaal niet. Ik vond de eerste 15-20 net ontzettend grappig. Ook de eerste momenten met die Vivian heb ik me niet aan gestoord, tuurlijk leek ze wel wat oppervlakkig maar vond der evenzeer nogal guitig overkomen en ik moest wel lachen met d'r interview technieken ;sm;

Nee echt prima filmpje gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist in het vliegtuig 3 films gezien (nu tussenstop). Aanbod vond ik vrij karig trouwens:

- Blackway; heel simpel filmpje die zich afspeelt in een wat verlaten bosrijke omgeving in de US. Met Anthony Hopkins. Gaat over een vervelende gast (Ray Liotta) die ze opsporen en willen aanpakken, veel meer dan dat is het niet. 5/10

- De Reunie; kan niet tippen aan het boek, maar blijft wel een interessant verhaal. Had een stuk sterker kunnen zijn. 6/10

- Demolition; aardige film over een gast (Jake Gyllenhaal) die op een "slopende" wijze het verlies van zijn vrouw probeert te verwerken. Best een aanrader. 7/10

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Green Room

Spannende film, alleen hele onbegrijpelijke dialogen voor een leek. Vooral Patrick Stewart begrepen we allemaal 3/4e van de tijd niet wat hij bedoelde.

7/10

Kubo With The Two Strings

Prachtige animatie film van Travis Knight. Zijn studio heeft o.a ook al Coraline gemaakt. Wat een verfrissende en prachtige film tussen al dat disney en dreamwork prul. Een film over imperfecties, familie, avontuur, story telling en kameraadschap. Echt enorm van genoten.

9/10

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Green Room

Spannende film, alleen hele onbegrijpelijke dialogen voor een leek. Vooral Patrick Stewart begrepen we allemaal 3/4e van de tijd niet wat hij bedoelde.

7/10

Onbelangrijk toch, van die dialoog? Dit is gewoon keiharde cult joh. Heb me er enórm goed mee vermaakt op het IFFR dit jaar, was errug lekker hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onbelangrijk toch, van die dialoog? Dit is gewoon keiharde cult joh. Heb me er enórm goed mee vermaakt op het IFFR dit jaar, was errug lekker hoor.

Nee, natuurlijk niet onbelangrijk :cab:

Als ze niet willen dat dialoog begrijp zeg dan gewoon niks maar dat doen ze wel... Ik weet wel wat van muziek/bands maar ook die termen waren erg vaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites