Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

Dit was gewoon thuis, gooi (nog) geen competitie. Ik wil wel aan (single) toernooien meedoen maar hier in Den Haag zijn die niet veel te vinden helaas.

Lol. De bond in Den Haag is imo de sterkste die dr is. Als je vrijwel elke dag 180 gooit en boven de 63 gm zit lijkt t mij dat je dat wel weet maargoed. Mocht je dat inderdaad niet weten had ik een keer bij de gouden regenbar een keer naar binnen gelopen. Daar loopt echt van alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik nieuwe pijlen heb vliegen bij bijna elke beurt er wel 1 of meerdere flights eraf. Het zijn plastic shafts met een soort ijzertje eromheen. Dit had ik eerst niet en toen had ik nergens last van, doe ik iets verkeerd? Zelf als de pijlen elkaar niet raken vliegt hij er wel eens af..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat ijzertje eraf haalt kunnen de flights er dieper in dacht ik.

Lol. De bond in Den Haag is imo de sterkste die dr is. Als je vrijwel elke dag 180 gooit en boven de 63 gm zit lijkt t mij dat je dat wel weet maargoed. Mocht je dat inderdaad niet weten had ik een keer bij de gouden regenbar een keer naar binnen gelopen. Daar loopt echt van alles.

Dat weet ik ook wel, maar ik bedoelde gewoon losse toernooien buiten de competitie om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de flight te laten zitten, hahaha.

Je moet je flight even goed aandrukken.

Ben erachter gekomen dat die shaft gewoon drama was. Het was een plastic shaft en die gooide ik meteen kapot toen ik hem erachterin gooide. Nu nieuwe aluminium shafts erop gezet en de flight is er geen een keer meer uitgesprongen.

Vandaag een paar keer staan gooien en veel 140ers, en 100s gegooid. Ook een aantal dubbels met 1 of 2 pijlen geraakt. Merk echt dat de nieuwe pijlen even stabieler zijn, ik krijg er nu 3 beter bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben erachter gekomen dat die shaft gewoon drama was. Het was een plastic shaft en die gooide ik meteen kapot toen ik hem erachterin gooide. Nu nieuwe aluminium shafts erop gezet en de flight is er geen een keer meer uitgesprongen.

Let wel op dat aluminium shafts scheef gaan staan, soms al als je ze 1x raakt. Dan gaat je pijl zwabberen. Ik gooi altijd met plastic shafts en ingeknipte flights. Nergens last van en de shafts gaan nooit stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let wel op dat aluminium shafts scheef gaan staan, soms al als je ze 1x raakt. Dan gaat je pijl zwabberen. Ik gooi altijd met plastic shafts en ingeknipte flights. Nergens last van en de shafts gaan nooit stuk

Als je achterin een shaft gooit ook niet? Bij mij brak hij de eerste keer meteen af. Bij aluminium gaan die tandjes inderdaad uit elkaar staan, maar er is dan nog wel goed mee te gooien, met plastic is het dan meteen afgelopen.

Wat knip je in dan in je shaft om hem beter te laten zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je achterin een shaft gooit ook niet?

Ik heb de flights geknipt. Dan zit het metalen ringetje er als bescherming van de shaft. Dat is zo sterk dat een pijl er niet ingaat, maar afketst. Ik denk dat ik sowieso dit jaar nog geen shaft heb vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de flights geknipt. Dan zit het metalen ringetje er als bescherming van de shaft. Dat is zo sterk dat een pijl er niet ingaat, maar afketst. Ik denk dat ik sowieso dit jaar nog geen shaft heb vervangen.

Kun je eens een fotootje hiervan plaatsen? Ik gooi zelf ook altijd met plastic shafts, maar als ik er eentje bovenop gooi moet ik hem eigenlijk al vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je eens een fotootje hiervan plaatsen? Ik gooi zelf ook altijd met plastic shafts, maar als ik er eentje bovenop gooi moet ik hem eigenlijk al vervangen.

punched-flights.gif

Het ringetje zit in de flight en knijpt de shaft dicht. Bij elke worp gaat dit strakker zitten. Daar komt geen pijl meer in en ik gooi dus nog zelden shafts stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

punched-flights.gif

Het ringetje zit in de flight en knijpt de shaft dicht. Bij elke worp gaat dit strakker zitten. Daar komt geen pijl meer in en ik gooi dus nog zelden shafts stuk.

Ah dan snap ik wat je bedoelt, wel eens voorbij zien komen inderdaad. Is toch een speciale knipper voor nodig toch?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites