Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Project C.A.R.S.

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik kom niet verder dan 1.37.8 ofzo :(

Dat is helemaal nog niet zo slecht hoor! Als je ziet dat Mvdv (niet hatelijk bedoeld hoor Mark ;c) bijv. nog een 1:43 rijdt. Bekijk bijvoorbeeld mijn geüploade rondje nog eens op mijn YT kanaal (MichaelinhoNL). En overige tips zijn dat je vooral heel veel snelheid moet proberen mee te nemen in de snelle bochten, daar zijn er nog al veel van namelijk. En daar valt in principe de meeste tijd mee te winnen of juist te verliezen. Probeer ook voor de bocht altijd zelf één versnelling terug te schakelen (met L1 geloof ik). Dat zorgt er voor dat je bij het uitkomen van de bocht wat hoger in toeren zit, waardoor je weer beter accelereert uit de bocht. Rem bijv. bij de die eerste chicane (met die pilaar aan de binnenkant) ook juist iets vroeger. Dan ga je er langzamer in, maar kun je beter sturen en kun je er dus weer sneller uit. Per saldo win je dan juist eerder tijd dan dat je tijd verliest. Nogmaals, een 1:37.8 is echt zo slecht nog niet.

Zelf gisteren een race gereden met Klap00r en Montass, Montass had nipt de pole position met een 1:34.1, ik zelf reed een 1:34.3 in de quali. We reden een race van 10 ronden en Montass en ik heb hebben 10 ronden lang achter elkaar gereden. Montass op kop, ik erachter. Ik was op bepaalde punten sneller, maar dat had voornamelijk te maken met het feit dat Montass verdedigende lijnen moest rijden. Er is wel gebleken dat inhalen echt vrijwel onmogelijk is, zolang je voorganger geen fout maakt. Als je je auto goed weet te positioneren, zelf geen fouten maakt en degene die je achter je rijdt geen kamikaze acties plaatst kun je relatief eenvoudig je positie behouden. Ik had bij het opmaken van de kalender niet gedacht dat inhalen hier zo lastig zou zijn zeg :-D.

Doordat ik in de race in de slipstream van Montass zat kon ik in de race zelfs een 1:33.9 rijden :D. Maar verwacht niet dat ik daar in de kwalificatie ook aan ga komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is helemaal nog niet zo slecht hoor! Als je ziet dat Mvdv (niet hatelijk bedoeld hoor Mark ;c) bijv. nog een 1:43 rijdt. Bekijk bijvoorbeeld mijn geüploade rondje nog eens op mijn YT kanaal (MichaelinhoNL). En overige tips zijn dat je vooral heel veel snelheid moet proberen mee te nemen in de snelle bochten, daar zijn er nog al veel van namelijk. En daar valt in principe de meeste tijd mee te winnen of juist te verliezen. Probeer ook voor de bocht altijd zelf één versnelling terug te schakelen (met L1 geloof ik). Dat zorgt er voor dat je bij het uitkomen van de bocht wat hoger in toeren zit, waardoor je weer beter accelereert uit de bocht. Rem bijv. bij de die eerste chicane (met die pilaar aan de binnenkant) ook juist iets vroeger. Dan ga je er langzamer in, maar kun je beter sturen en kun je er dus weer sneller uit. Per saldo win je dan juist eerder tijd dan dat je tijd verliest. Nogmaals, een 1:37.8 is echt zo slecht nog niet.

Zelf gisteren een race gereden met Klap00r en Montass, Montass had nipt de pole position met een 1:34.1, ik zelf reed een 1:34.3 in de quali. We reden een race van 10 ronden en Montass en ik heb hebben 10 ronden lang achter elkaar gereden. Montass op kop, ik erachter. Ik was op bepaalde punten sneller, maar dat had voornamelijk te maken met het feit dat Montass verdedigende lijnen moest rijden. Er is wel gebleken dat inhalen echt vrijwel onmogelijk is, zolang je voorganger geen fout maakt. Als je je auto goed weet te positioneren, zelf geen fouten maakt en degene die je achter je rijdt geen kamikaze acties plaatst kun je relatief eenvoudig je positie behouden. Ik had bij het opmaken van de kalender niet gedacht dat inhalen hier zo lastig zou zijn zeg :-D.

Doordat ik in de race in de slipstream van Montass zat kon ik in de race zelfs een 1:33.9 rijden :D. Maar verwacht niet dat ik daar in de kwalificatie ook aan ga komen.

Nare man ben jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat je me een uitnodiging voor zondag had gestuurd @Michaelinho;? Aanstaande zondag gaat helaas niet lukken, ben zondag de hele dag bij mijn schoonfamilie. Moet ook gebeuren he :D

Uitnodiging gestuurd? Dat zal dan een uitnodiging van afgelopen zondag geweest zijn :-D. Heb je daarna geen invites meer gestuurd. Geen probleem hoor als je er niet bent, sluit je gewoon de volgende keer weer aan (y)

[MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; #Doorzetter :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 1 - Oulton Park International

MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup

Lees het kopje aanvullende informatie goed!

ztt8j5.jpg

Race Informatie:

• Datum: zondag 2 augustus 2015**
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:00
  • Race start: 19:45
  • Race format:
  • Practice (
    19:00
    ): 45 minuten

• Kwalificatie (
    19:45
    ): 15 minuten

• Warm-up*: 5 minuten

• Main Race (
    +/- 20:05
    ): 14 rondes

• Warm-up*: 5 minuten

• Sprint Race (
    +/- 20:30
    ): 7 rondes

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

**Ik ben me er van bewust dat de JC Schaal, die om 18:00 begint, dan nog bezig is. Volgens mij ben ik de enige PSV'er in het race gezelschap, dus heb daarom de tijden niet aangepast. Zit toch naast mijn PC, FOX zendt hem uit, dus ik stream hem wel via daar.

Deelnemers:

Michaelinho*; Noviomagus; (?) Mitchwolters; (?) Superracer1269 (?) [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; (?) [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; (?) [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; (?) [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION]; (?) [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION];

Afwezig: [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION];

Let op! We hebben op dit moment meer aanmeldingen (19) dan dat er plaats is in de lobby (max. 16). Ik ga er vanuit dat niet iedereen er is, waaronder Jelle. FC-Breda en Cerebral. Mocht het in de toekomst voorkomen dat we de max. van 16 wel overschrijden dan ga ik even een oplossing verzinnen.

Oulton Park International:

[YOUTUBE]ofTVxQasZW0[/YOUTUBE] [YOUTUBE]jT02GOFhtbw[/YOUTUBE]

Aanvullende informatie:

• Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier

• Inhalen: Oulton Park is een erg smal circuit, dit betekent dat inhalen heel erg lastig is. Zorg er dus voor dat je je achteruitkijkspiegel aan hebt staan (d-pad naar links indrukken om HUD aan te passen). Wees a.u.b. geduldig en plaats geen bewuste en onnodige kamikaze acties. We willen allemaal plaatsen winnen en we hoeven niet in een treintje achter elkaar aan te rijden, maar haal alleen in als je er zeker van bent dat je dat veilig en clean kunt doen. Doe je dit niet dan is de kans zeer groot dat het voor beide of één van beide in tranen eindigt.

• Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden.

• Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen.

• Set-up tips:
    • Benzineverbruik - +/- 1.2L per ronde
    • Brake pressure - 95% - 100%
    • Front & Rear Downforce
    • Gearbox ratio's

[*]Puntentelling:

• 1e plaats - 15 punten

• 2e plaats - 12 punten

• 3e plaats - 9 punten

• 4e plaats - 7 punten

• 5e plaats - 6 punten

• 6e plaats - 5 punt

• 7e plaats - 4 punt

• 8e plaats - 3 punt

• 9e plaats - 2 punt

• 10e plaats - 1 punt

• Pole position - 1 punt

• Handige links:

Afsluiting:

Na een gezellig, druk en succesvol test weekend op Sakitto National gaat het seizoen nu echt beginnen. Op Oulton Park International zullen de eerste punten van het seizoen verdeeld gaan worden. Zal het net zo'n 1-2 worden voor Montass en Michaelinho* als op Sakitto of weet iemand anders de beide heren het vuur aan de schenen te leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste top hoe je dit organiseert [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; echt top! Voor de rest vind ik het jammer dat ik er niet bij ben, maar hoop de week erna er wel weer te gaan om voor de laatste plaats te strijden :D

bewerkt door Bakkes12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste top hoe je dit organiseert @Michaelinho; echt top! Voor de rest vind ik het jammer dat ik er niet bij ben, maar hoop de week erna er wel weer te gaan om voor de laatste plaats te strijden :D

Als je me goed wilt mentionen niet het * (sterretje) achter m'n username vergeten te plaatsen ;c. Maar bedankt hoor (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je me goed wilt mentionen niet het * (sterretje) achter m'n username vergeten te plaatsen ;c. Maar bedankt hoor (y)

Wie doet er dan ook zo'n verrekt sterretje achter zijn username :P Hoop dat ik ook naar het niveau van de bovenste twee plekken toe groei :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf me bij deze in! Ben altijd al blij als ik überhaupt een rit uitrij haha. Wat staat er allemaal aan/ uit? Want dan kan ik een beetje aan de settings wennen. (ABS etc)

Alle assists zijn gewoon toegestaan. Gebruik dus wat je wilt (y). Geen damage etc. in de races.

Wat is je PSN? Dan voeg ik je toe.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die zin hebben in een trainingskampje pCars vanavond, vanaf 19:00 zijn we live. Tot ongeveer 21:00 denk ik, want dan begint Vitesse - Southampton, dat gaan velen van ons toch wel kijken.

Ik, Klap00r, Montass en Richard zijn in ieder geval present. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; @De rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die zin hebben in een trainingskampje pCars vanavond, vanaf 19:00 zijn we live. Tot ongeveer 21:00 denk ik, want dan begint Vitesse - Southampton, dat gaan velen van ons toch wel kijken.

Ik, Klap00r, Montass en Richard zijn in ieder geval present. [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; @De rest.

Ben er wel bij. Een dingetje: De chat in Project Cars zelf is echt achterlijk slecht, dus hoe gaan we dat oplossen gezien we met 8+ man zijn? 2 party chat's of skype/teamspeak whatever?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er wel bij. Een dingetje: De chat in Project Cars zelf is echt achterlijk slecht, dus hoe gaan we dat oplossen gezien we met 8+ man zijn? 2 party chat's of skype/teamspeak whatever?

Vanavond of zondag bedoel je? Voor zondag weet ik nog niet precies wat het handigst is. Skype/teamspeak zal het in ieder geval niet worden, omdat er ook allerlei mensen zijn die niet naast een PC zitten tijdens het gamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit al had ik het iets eerder geweten had ik iets kunnen regelen maar ik ben off naar een verjaardag. Ik hoop dat het niet eenmalig is, maar vaker doordeweeks gedaan kan worden? :D Hoef ik niet steeds te wachten tot zondag :oops:

Geen competitieve race hoor vanavond, dus niet getreurd. We racen sowieso wel eens vaker hoor door de week, als je ziet dat een van ons online is gewoon de party joinen of even een message sturen (y).

Link naar opmerking
Deel via andere websites