Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dit is dus ook exact de reden waarom ik geen publieke lobby's meer speel in racegames. Echt iedere race game heeft hier last van. Het probleem is ook dat er zo weinig aan te doen is, behalve de non contact versie, maar dan kun je niet meer over racen spreken. Ik snap ook werkelijk waar niet waarom je een race game speelt als je dit soort acties 'leuk' vindt. Het is echt te dom voor woorden en verkloot daarom ook het online gedeelte in race games.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie genade, je hengelde hem echt goed binnen zeg. Wat me overigens ook opvalt is dat je je KERS niet eens gebruikt :-D.

 

Wel jammer van dit soort shit. Precies zoals Michael al zei, is dat de reden dat ik geen public races doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de geïnteresseerden, Driveclub is nu gratis te downloaden via Playstation Plus. Misschien ook leuk voor de mensen die dit spel niet hebben gekocht, maar toch een racespelletje willen hebben.

 

Tuurlijk. Een half jaar geleden nog 25 euro uitgegeven voor jan kut :-D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is de F1 bezig. Ik laat mijn PS sowieso met rust tot 19:00 vanavond, anders is dat ding, ikzelf ook overigens, al gekookt voor ik überhaupt moet beginnen met racen ;c.

 

ohja true, heb alleen geen sport 1.. Ja ik heb afgelopen week totaal niet gegamed.. Moet de baan nog oefenen joh :P En Chrisje moet even zn setupje doorgeven nog :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohja true, heb alleen geen sport 1.. Ja ik heb afgelopen week totaal niet gegamed.. Moet de baan nog oefenen joh :P En Chrisje moet even zn setupje doorgeven nog :D

 

Nou, ben de hele dag al binnen, gaar te wezen, dus als je online komt ben ik er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 3 - Catalunya GP

MURL - DTM Cup - Season 1

 

2euoap0.jpg

 

Race Informatie:

  • Datum: zondag 5 juli 2015
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:00
  • Race start: 19:45
  • Race format:
  • Practice: 45 minuten (start: 19:00)

  • Kwalificatie: 15 minuten (start: 19:45)

  • Warm-up*: 5 minuten

  • Main Race: 8 rondes (start: +/- 20:05)

  • Warm-up*: 5 minuten

  • Sprint Race: 4 rondes (start: +/- 20:25)

 

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

 

Deelnemers:

Aanwezig: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];

Aanwezigheid onbekend: [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Noviomagus;

Afwezig: Mvdv; Jelle.; Glenn422

 

Catalunya GP:

[YOUTUBE]ln89dfYnu40[/YOUTUBE] [YOUTUBE]1zXDZkel2FQ[/YOUTUBE]

 

Aanvullende informatie:

  • Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier
     
     
  • Set-up tips:
    • Benzineverbruik - +/- 4L per ronde
    • Brake pressure - 95% - 100%
    • Front & Rear Downforce
    • Ride Height
    • Gearbox ratio's
    • Spring rates

     

    [*]Puntentelling:

  • 1e plaats - 10 punten

  • 2e plaats - 6 punten

  • 3e plaats - 4 punten

  • 4e plaats - 3 punten

  • 5e plaats - 2 punten

  • 6e plaats - 1 punt

  • Pole position - 1 punt

 

  • Handige links:

 

Afsluiting:

Wij zijn alweer aangekomen bij het derde race weekend van het seizoen. Het belooft een hete avond te worden, zowel op de baan, als in de cockpits van de coureurs. Ik hoop dat we in ieder geval weer met een man of 6/7 zullen zijn, dan is er in ieder geval nog een strijd om de punten. Tot zondag allemaal!

 

Vanavond voor het eerst van de partij. Ga mezelf vervloeken omdat ik ga tilt sturen. Zal mn mic alvast uitzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 3 - Catalunya GP - Results

MURL - DTM Cup - Season 1

 

2euoap0.jpg

 

Introductie:

Het is 5 juli 2015, dat betekent dat het tijd is voor alweer de 3e ronde in de MURL - DTM CUP. De vraag die iedereen op de lippen zal branden is of er dit weekend iemand in staat is om de suprematie van Montass te doorbreken. Met al 4 overwinningen op zak gaat hij natuurlijk vol vertrouwen het nieuwe weekend in. Achter Montass is het in ieder geval wel enorm spannend, want het verschil tussen de nummers 2 t/m 5 is verwaarloosbaar. Persoonlijk keek ik verre van uit naar dit weekend, aangezien ik het echt niet op heb op dit circuit. Met punten zou ik al heel erg tevreden zijn, maar gaat dat genoeg zijn om te kunnen blijven strijden om het eremetaal.

 

Definitieve startgrid:

 

99jm7n.jpg

 

Aanwezig: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];

Afwezig: [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Noviomagus;

Belangstellenden*: [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=1677]Gabi.e[/MENTION];

 

*Als de belangstellenden in het vervolg geen mention willen voor de uitslagen dan hoor ik dat van jullie.

 

Kwalificatie - Main Race:

In de kwalificatie moest duidelijk worden wie de echte snelheid te pakken hadden in de Spaanse zon. Alhoewel zon, van veel zon was eigenlijk geen sprake dit weekend. In tegenstelling tot in de cockpits blies er op het circuit een verkoelend briesje. In de practice voorafgaand aan de kwalificatie werd al duidelijk dat Montass en Cerebral de snelsten van het stel zouden zijn. Tom. zat er echt ook niet ver vandaan en ik zat op mijn beurt niet heel ver bij Tom. vandaan. In de kwalificatie veranderde er niet veel, behalve dan dat Tom ruim een seconde langzamer was dan in de oefensessie. Ikzelf was ruim 3 tienden sneller dan in de practice en veroverde daarmee de 3e tijd. Ook voor de pole-position werd nog hard gevochten, want Cerebral wist Montass het vuur aan de schenen te leggen. Waar Montass lange tijd de snelste tijd had staan, wist Cerebral deze met nog 5 minuten op de klok te verbreken. Echter, Montass zat op dat moment ook weer in een hotlap en dook nog weer bijna 4 tienden onder de tijd van Cerebral. En met die tijd wist Montass zich te verzekeren van de pole-position en opnieuw een bonuspunt. Een punt die hij gezien de stand natuurlijk heel hard nodig had (#sarcasm). Mvdb_nl wist geen tijd neer te zetten door aanhoudende problemen met zijn materiaal. Ondanks de problemen kon hij toch aan de start van de race verschijnen.

 

2mcyez7.jpg

 

Race resultaten:

Tijdens het vorige verslag verklaarde ik volgens mij al eens de mooiste race tot nu toe gereden te hebben. Wat mij betreft kan ook deze aan dat rijtje toegevoegd worden. Bij de start was ik weer als vanouds slecht weg, op de een of andere manier ben ik met handmatig schakelen iedere keer een fractie te laat. Wat volgde was een heerlijke gevecht om de derde plaats. En dit keer was het geen gevecht tussen twee coureurs, nee het waren er 5(!). Ikzelf, Klap00r, Steven, Mvdb_nl en Tom waren vanaf de eerste bocht in gevecht om het laatste overgebleven podium plekje. Montass en Cerebral hadden op dat moment al een kleine voorsprong te pakken en wisten deze steeds verder uit te breiden. De beide heren waren wel met elkaar in gevecht, waar Cerebral aanvankelijk zelfs aan de leiding ging. Montass wist hem echter in een foutje te dwingen en nam daardoor de leiding over. Deze gaf hij niet meer weg, net als dat Cerebral de 2e plek niet meer weg gaf. Daarachter, was het wel spannend. De eerste drie á vier rondes zaten vol met gevechten, in vrijwel iedere bocht. Mvdb_nl ging uiteindelijk met de 3e plek aan de haal, maar kampte nog altijd met problemen aan zijn materiaal. Dit resulteerde in een grote crash op de back straight en als gevolgd daarvan een DNF voor Mvdb_nl. Tom. kon hem net ontwijken, Klap00r kreeg een tikje mee en bij mij landde hij vol voor m'n neus. Er was geen ontwijken meer aan. Toch had ik weinig last van en kon ik vanaf plek 5 Tom. op plek 3 nog goed zien. Klap00r bood echter heel goed tegenstand en wist mij twee ronden lang achter zich te houden. Ik kwam er gewoonweg niet voorbij. Helaas voor Klap00r maakte ze een flinke fout op het rechte stuk bij start/finish waardoor ik haar eenvoudig voorbij kon. Hierna liep ik in de resterende rondjes uit, maar wist ik Tom. niet meer bij te halen. Tom. miste de eerste twee weekenden, maar pakt zijn sportieve revanche door bij zijn eerste optreden op het podium te finishen. Gefeliciteerd! Voor Richarð. werd het wederom een race om snel te vergeten, de echte snelheid was er niet en tot overmaat van ramp kwam hij één rondje voor het einde ook nog zonder benzine te staan.

 

Ook de sprint race leverde een leuke race op. Ik mocht vanaf pole beginnen, maar het zal jullie niet verbazen dat ik bij de start al weer 4(!) plekken kwijt raakte. Ik echt iets op die starts gaan vinden, want dit kost natuurlijk gewoon punten. Zowel Montass als Cerebral, die ergens achteraan moesten starten, kwamen goed weg en wisten elkaar al snel weer op plek 1 en 2 te vinden. Door de korte raceduur bleven ze dicht bij elkaar, maar wist Montass opnieuw de overwinning binnen te slepen. Daarachter was het wederom een gevecht om plek 3. Dit keer tussen Mvdb_nl, Tom. en ikzelf. De race volgorde was gelijk aan de schrijf volgorde. We hadden alle drie eigenlijk dezelfde pace en konden elkaar niet voorbij komen. De pogingen waren er wel, maar ze leverden niets op. In de allerlaatste ronde plaatste ik toch nog een actie bij Tom. Ik hoop oprecht dat ik je niet ongemerkt ergens geraakt heb, ik heb de replay nog niet bekeken, maar volgens mij was het allemaal clean. Mocht ik je toch ergens vervelend geraakt hebben dan bied ik daar alvast mijn excuses voor aan. In de hairpin na de back straight liet Tom de deur los staan en dook ik in het gat. Ik hield de binnenkant, maar Tom. vocht natuurlijk terug. In de rechter bocht die volgde probeerde Tom nog terug te komen, maar het lukte net niet. Ik maakte vervolgens geen fouten meer en pakte wederom een vierde plek. Mvdb_nl werd 3e, Tom. dus 5e.

 

Podium - Main Race (Video - Perspectief Michaelinho*)

 

1zokah0.jpg

 

Podium - Sprint Race (Video -

)

 

o8cweo.jpg

 

Volledige resultaten:

 

1hp7gg.jpg

 

Algemeent klassement (na 3 rondes):

Met opnieuw 2 overwinningen versterkt Montass zijn leiderspositie in het klassement nog iets verder. Het lijkt een schier onmogelijke taak om hem nog van de winst af te houden. Er is eigenlijk niemand constant genoeg om Montass echt te bedreigen. Voor het overige eremetaal is het wel degelijk spannend en is er ook nog van alles mogelijk. De verschillen zijn ontzettend klein en dat maakt het slot van dit seizoen zeker interessant.

 

vsoxts.jpg

 

Handige links:

 

Afsluiting:

Iedereen weer bedankt voor hun aanwezigheid en hun enthousiaste en fanatieke deelname. Ondanks het feit dat ik me de hele week totaal niet lekker voelde op Catalunya ben ik toch tevreden met twee vierde plekken. Na Oschersleben ligt de focus in eerste instantie op de tweede plek en daarvoor moet je punten pakken. In beide races ging het eigenlijk best lekker en met name de verschillende gevechten maakte dit een hele leuke race! Ik hoop dat de rest er nog zo van genoten heeft! Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn dat hoor ik dat graag! De volgende race in de MURL - DTM CUP staat gepland voor zondag 12 juli 2015 en wordt gehouden op Monza. De practice sessie gaat om 19:00 van start, de kwalificatie voor de Main Race begint om 19:45. Meer informatie post ik later. Ik hoop dat we ook dan weer flink aantal deelnemers mogen verwachten, tot volgende week!

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit resulteerde in een grote crash op de back straight en als gevolgd daarvan een DNF voor Mvdb_nl. Tom. kon hem net ontwijken, Klap00r kreeg een tikje mee en bij mij landde hij vol voor m'n neus. Er was geen ontwijken meer aan.

 

Tom kon helemaal niks ontwijken :D Ik kreeg een aardige tik en vloog de vangrail in, maar kon vrij snel weer de baan op komen.

 

In de allerlaatste ronde plaatste ik toch nog een actie bij Tom. Ik hoop oprecht dat ik je niet ongemerkt ergens geraakt heb, ik heb de replay nog niet bekeken, maar volgens mij was het allemaal clean. Mocht ik je toch ergens vervelend geraakt hebben dan bied ik daar alvast mijn excuses voor aan. In de hairpin na de back straight liet Tom de deur los staan en dook ik in het gat. Ik hield de binnenkant, maar Tom. vocht natuurlijk terug. In de rechter bocht die volgde probeerde Tom nog terug te komen, maar het lukte net niet.

 

Bij het uitkomen van bocht 10 had ik wat wheelspin, daardoor kon je mij voorbij, daarna reden we soms vlak naast elkaar en was er wat contact, maar van beide kanten niet bewust (y)

 

De laatste chicane kan je trouwens vol afsnijden zonder dat de tijd ongeldig wordt. In de practice deed ik dat een paar keer maar in de kwalificatie wou ik het gewoon eerlijk doen, vandaar de slechtere tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die mazzelpik mij nog voorbij in het klassement ook :-D I'm coming for you, Michael!

 

Overigens voor de duidelijkheid: Mijn stuur resette zich constant waardoor ik de ene keer normale instellingen had en de andere keer compleet losgeslagen instellingen zoals een stuurgevoeligheid van in de triljoen denk ik. Mijn excuses dus voor de crash. Toen maar gelijk geleaved want ik reed meer in de weg dan dat ik kon rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resultaten post aangevuld met mijn eigen replays van de beide races. De replay van de main race is wederom niet compleet, zowel de auto van Mvdb_nl als van Cerebral is niet te zien. Daarbij rijdt vrijwel iedereen opeens in een gele auto. Die replay van de sprint race is wel gewoon zonder gekkigheden.

 

Hieronder ook nog een keer beide replays.

 

fo1y1Em85g4 pNNZEWk6RoM

 

[MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; Op de replay is inderdaad ook vrijwel geen contact te zien, gelukkig maar. Wel echt zuur voor jou hoor, haha. Hele rondje eigenlijk redelijk makkelijk voor me gebleven en dan een paar ronden voor het einde toch nog een plek verliezen. Ik zag trouwens dat je je hebt geabonneerd op mijn YouTube kanaal :-D.

[MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; Dat ik nu 1 punt voor je sta heb je te danken aan Tom. Die was zo vriendelijk om mij even voor te laten gaan ;c.

 

Mededeling

We zijn inmiddels over de helft van die eerste (test)seizoen. Hierbij kondig ik alvast aan dat er wat mij betreft nog zal volgen. Ik ben natuurlijk al vanaf het begin bezig met het evalueren van het huidige seizoen en mogelijke verbeterpunten voor het nieuwe seizoen. In het verlengde daarvan ga ik nu een korte vragenlijst opstellen waarin jullie ook input mogen en kunnen geven. In die vragenlijst krijgen jullie tevens de gelegenheid om te stemmen op jullie favoriete raceklasse/auto. De klasse/auto met de meeste stemmen zal vervolgens gekozen worden voor het nieuwe seizoen. De volledige vragenlijst zal ik na afloop van de race op Monza in dit topic plaatsen.

 

Voor het volgende seizoen zal in ieder geval de puntentelling aangepast worden. In het huidige systeem krijgen alleen de nummer 1 t/m 6 punten. Gemiddeld zijn met zo'n 8 deelnemers iedere race, waarbij er ook vaak nog 1 tot 3 mensen ontbreken. Op een top avond zouden we dus met zo'n 10 deelnemers kunnen zijn. Om het voor iedereen leuk en motiverend te houden en ook iedereen het idee te geven dat ze ergens voor strijden krijgen de nummers 1 t/m 10 punten. Dit dus allemaal vanaf volgend seizoen in gaan.

 

Nieuwe puntentelling:

1e plaats - 15 pnt.

2e plaats - 12 pnt.

3e plaats - 9 pnt.

4e plaats - 7 pnt.

5e plaats - 6 pnt.

6e plaats - 5 pnt.

7e plaats - 4 pnt.

8e plaats - 3 pnt.

9e plaats - 2 pnt.

10e plaats - 1pnt.

 

Alle overige (mogelijke) wijzigingen zullen aan de vragenlijst worden toegevoegd. Hierover kunnen jullie dus uiteindelijk zelf beslissen.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een verslagje van mijn kant;

 

Gisteren stond raceweekend drie op de kalender. Dit keer Catalunya, wat normaal gesproken niet mijn favoriete circuit is, maar met deze DTM auto's is dat echt een genot. We begonnen zoals gewoonlijk met de 45 minuten practice en daaraan kon je ook zien wie er voor het podium zou gaan strijden. Dat waren Tom (Tom.), Martin (Cerebral) en ik. Martin rijdt nu eindelijk weer met een stuurtje en dat juich ik van harte toe.

 

De kwalificatie ging voorspoedig. Ik stond met mijn eerste getimede lap meteen bovenaan, maar ik kwam niet meer aan de 1:38'ers. Enkele minuten voor tijd ging Martin onder mijn tijd door en gelukkig was ik al op de baan. Ik had enkele wijzigingen aangebracht en ik had iets meer grip in de bochten, waardoor mijn hotlap weer in de 1:38'ers kwam. Een zeer spannende finale dus. Tom zat er ook erg dicht bij, ook met een 1:39 geloof ik.

 

De start van de race was een prima start. Ik begon als eerste en ging de eerste bocht ook als eerste in. Maar vlak voor het einde drukte ik per ongeluk de DRS knop in (geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg), belandde halfjes in het grind, maar Martin zat niet ver achter mij en kon dus door naar de eerste plek. Ik vind het echt dood en doodzonde dat Project Cars de replay's nog niet hebben gefixt, want Martin stond er niet op. Anders kon je ons geweldige gevecht zien. Ik zat na mijn foutje namelijk al snel in de versnellingsbak van Martin en probeerde een beetje te prikken, maar Martin verdedigde echt goed. Goed verdedigende lijnen. Daar hou ik van, want dat doe ik zelf ook op die manier. Op die manier houdt je elkaar ook net iets meer levend tijdens het racen.

 

Ronden lang heb ik Martin in een foutje geprobeerd te duwen, omdat ik zo dicht achter hem zat en halverwege de 6e ronde was het dan eindelijk zo ver. Hij verdedigde zijn lijn goed, maar ik denk dat hij net ietsjes te laat remde. Ik wilde sowieso al iets meer de buitenkant pakken in die bocht om dan de bocht met meer snelheid in te snijden en er voorbij te kunnen, maar door dat foutje ging dat net iets makkelijker. Hierna was de race eigenlijk wel gedaan, want Martin maakte helaas een fout. De overwinning in de hoofdrace was hiermee dus binnen. Ik blijf erbij, als ik hier goede beelden van had gehad, zou je bijna denken dat je TV zit te kijken.

 

In de sprintrace begint iedereen random. Ik zelf begon als 5e aan de start, maar maakte een goede start, schoot iedereen voorbij en ging als eerste de bocht weer in. Martin was deze keer niet helemaal bij machte mij te volgen en zo kon ik de tweede race ook winnen. De start heb ik hieronder ook even neergezet, in meerdere camera posities.

 

Hoe dan ook, dit was voor mij de gaafste race vanwege het gevecht met Martin. Echt, ik hoop dat dit een voorbode is voor de volgende race in Monza, want goeiedag, wat een strijd.

 

P7s7Fufoeqg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor dat filmpje Chris, zie daardoor m'n eigen start (vanaf achtste naar 4e in de 1e bocht) ook eens. Heb m'n lichten aan dus makkelijk te herkennen haha.

 

Tips voor de anderen:

Ga bij de laatste rode lichten hoog in de toeren zitten.

Schakel naar z'n 1 en geef ong 95% gas net voordat de lampen op groen springen.

Eenmaal in z'n 2 kan je vol gas doen.

 

Zo doe ik het en het werkt donders goed, hopelijk helpt het anderen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patch 2.0 is uit mensen! Deze week de pitstops even testen met een paar mensen. Wellicht dat we deze dan in de toekomst kunnen toevoegen aan onze races in de MURL.

 

[MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; Als ik al naar z'n 1 schakel voordat de lichten op groen zijn heb ik 100% een jump start :r. Maar patch is uit, dus hopelijk m'n toetsenbord nu als buttonbox gebruiken. Kan ik daarmee bij de start automatic gears inschakelen en dan meteen na de start die assist weer uit.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...