Starálfur Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 (bewerkt) De oliebollen zijn op het vuurwerk is weg, de jaarlijkse voornemens zijn gemaakt en weer gebroken en alle jaarlijkse (muziek)lijstjes zijn ook weer achter de rug. De ideale tijd voor een nieuw lijstje: de album top 50. De naam spreekt natuurlijk voor zich: we gaan op zoek naar de 50 beste albums volgens de MUers. Hoe? Iedereen kan een lijstje inleveren met maximaal 100 albums. Ben je enthousiast of kun je gewoon niet kiezen, dan mag je uiteraard ook een top 200 of zelfs nog meer maken, maar enkel de eerste 100 tellen mee. Minder dan 100 mag uiteraard ook, zie daarvoor de onderstaande formats. Er zijn enkele formats die je kunt gebruiken. Houd je hier wel aan want een top 30 kan ik niets mee. De lijsten kunnen in één van de volgende vijf formats worden ingeleverd: - Een top 100 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 99 punten, #3 krijgt 98 punten, enz) - Een top 50 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 98 punten, #3 krijgt 96 punten, enz) - Een top 25 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 96 punten, #3 krijgt 92 punten, enz - Een top 20 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 95 punten, #3 krijgt 90 punten, enz) - Een top 10 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 90 punten, #3 krijgt 80 punten, enz) *Puntentelling is onder voorbehoud Regels en opmerkingen - Let wel op dat je niet te veel dezelfde artiesten noemt. In een top 100 mogen namelijk maximaal 10 albums van dezelfde artiest worden genoemd, bij de overige formats mogen dit er maximaal 5 zijn. - Er worden geen uitzonderingen gemaakt wat betreft albums. Dat betekent dus dat je naast studioalbums ook mag kiezen uit compilatiealbums, best of-albums, live-albums en zelfs EP’s. - Dit is geen lijst over het afgelopen jaar, maar een top aller tijden. - Heb je al een lijst gepost maar wil je nog wijzigingen maken? Dat kan, maar meld dit dan wel even. De kans is groot dat ik jouw lijst al heb verwerkt en dat de wijzigingen anders niet worden meegenomen. - Controleer graag zelf even of de naam correct geschreven is, dat scheelt mij een hoop werk. Een precieze deadline kan ik nog niet geven. Waarschijnlijk moeten veel mensen hun lijst vanuit niets opbouwen en dat kan tijd kosten. Ruwweg ligt de deadline ergens halverwege februari. Je kunt dus alle tijd nemen om je lijst samen te stellen. Succes! 3 januari 2013 bewerkt door Starálfur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2013 (bewerkt) De oliebollen zijn op het vuurwerk is weg, de jaarlijkse voornemens zijn gemaakt en weer gebroken en alle jaarlijkse (muziek)lijstjes zijn ook weer achter de rug. De ideale tijd voor een nieuw lijstje: de album top 50. De naam spreekt natuurlijk voor zich: we gaan op zoek naar de 50 beste albums volgens de MUers. Hoe? Iedereen kan een lijstje inleveren met maximaal 100 albums. Ben je enthousiast of kun je gewoon niet kiezen, dan mag je uiteraard ook een top 200 of zelfs nog meer maken, maar enkel de eerste 100 tellen mee. Minder dan 100 mag uiteraard ook, zie daarvoor de onderstaande formats. Er zijn enkele formats die je kunt gebruiken. Houd je hier wel aan want een top 30 kan ik niets mee. De lijsten kunnen in één van de volgende vijf formats worden ingeleverd: - Een top 100 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 99 punten, #3 krijgt 98 punten, enz) - Een top 50 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 98 punten, #3 krijgt 96 punten, enz) - Een top 25 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 96 punten, #3 krijgt 92 punten, enz - Een top 20 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 95 punten, #3 krijgt 90 punten, enz) - Een top 10 (#1 krijgt 100 punten, #2 krijgt 90 punten, #3 krijgt 80 punten, enz) *Puntentelling is onder voorbehoud Regels en opmerkingen - Let wel op dat je niet te veel dezelfde artiesten noemt. In een top 100 mogen namelijk maximaal 10 albums van dezelfde artiest worden genoemd, bij de overige formats mogen dit er maximaal 5 zijn. - Er worden geen uitzonderingen gemaakt wat betreft albums. Dat betekent dus dat je naast studioalbums ook mag kiezen uit compilatiealbums, best of-albums, live-albums en zelfs EP’s. - Dit is geen lijst over het afgelopen jaar, maar een top aller tijden. - Heb je al een lijst gepost maar wil je nog wijzigingen maken? Dat kan, maar meld dit dan wel even. De kans is groot dat ik jouw lijst al heb verwerkt en dat de wijzigingen anders niet worden meegenomen. - Controleer graag zelf even of de naam correct geschreven is, dat scheelt mij een hoop werk. Een precieze deadline kan ik nog niet geven. Waarschijnlijk moeten veel mensen hun lijst vanuit niets opbouwen en dat kan tijd kosten. Ruwweg ligt de deadline ergens halverwege februari. Je kunt dus alle tijd nemen om je lijst samen te stellen. Succes! 3 januari 2013 bewerkt door Starálfur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Leuk, ga der eens voor zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 - Er worden geen uitzonderingen gemaakt wat betreft albums. Dat betekent dus dat je naast studioalbums ook mag kiezen uit compilatiealbums, best of-albums, live-albums en zelfs EP’s. En OST's? Ik ga hier wel de tijd voor nemen iig :cab: zoals je zegt, moet vanuit het niets opgebouwd worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Tof initiatief. (y) Heb je m'n hulp nog nodig voor Excel? Ik ga eens kijken of ik er ook wat van kan maken, specifieke albums luister ik eigenlijk niet zo vaak. Vroeger wel, met de Britney Spears' en Backstreet Boys enzo. (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2013 En OST's? Ik ga hier wel de tijd voor nemen iig :cab: zoals je zegt, moet vanuit het niets opgebouwd worden. Die ook uiteraard, anders zou de helft van mijn lijst al afvallen.;c Maar OST's vallen bij mij gewoon onder studioalbums. Tof initiatief. (y) Heb je m'n hulp nog nodig voor Excel? Ik ga eens kijken of ik er ook wat van kan maken, specifieke albums luister ik eigenlijk niet zo vaak. Vroeger wel, met de Britney Spears' en Backstreet Boys enzo. (h) Waag het eens om daarmee aan te komen.;sm; Ik moet nog even proberen of ik er uit kom met Excel, anders zal ik wel bij jou aankloppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Die ook uiteraard, anders zou de helft van mijn lijst al afvallen.;c Zoiets vermoedde ik al idd :cab: Wel moeilijk trouwens, ik kan je zonder probleem mn favoriet nr en favoriete film geven, maar ik zou echt niet weten wat mn favoriete album is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Net even mijn iTunes doorgekeken en ik kom tot een shortlist met 53 albums, inclusief OST's. Ik luister muziek echter nog altijd vooral op de achtergrond en dan zijn compilaties (Best Of-albums en mijn eigen top 100 bv.) en lekker gemakkelijke muziek (als voorbeeld Lily Allen en Maroon 5) nog wel eens lekkerder dan kwalitatief goed spul. Maar zo moet ik nog wat kaf van het koren scheiden. Top 25 moet wel lukken denk ik, maar hierdoor gaat het wel kriebelen me ook eens te verdiepen in dingen als Pink Floyd en Jimi Hendrix, wat ik al heel lang wil doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2013 In de header staat anders wel wat inspiratie. Als je ze allemaal kunt raden krijg je een koekje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Nog bepaalde regels qua artiesten per top zoveel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Gaat 'm niet worden, zo thuis in de muziek ben ik echt niet. Af en toe de klassiekers meenemen lukt wel, maar me er zo in verdiepen als bij films trekt me gewoon niet. Qua tijd nu ook niet echt meer een optie, omdat ik nu nog meer in de geschiedenis van de film wil duiken. Er staan nu ook een aantal downloads uit de jaren '20 aan. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Hoe vergelijk ik in godsnaam albums van Sigur Ros, Dead Can Dance, Portishead, etc...met hiphop...Maar eh topinitiatief! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 In de header staat anders wel wat inspiratie. Als je ze allemaal kunt raden krijg je een koekje. Zo lastig is hij toch niet, herken ze allemaal wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Hoe vergelijk ik in godsnaam albums van Sigur Ros, Dead Can Dance, Portishead, etc...met hiphop...Maar eh topinitiatief! Laat hiphop eruit, dan heb je dat probleem niet ;) En ja Vin, als je je in Pink Floyd wilt verdiepen, dan is tijd iig iets wat je nodig zult hebben :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Nou, ik moest van m'n zwager The Wall toch echt eens beluisteren, dus daar begin ik maar eens mee. Mezelf kennende zal ik het daar ook wel bij laten, maar dan ken ik The Wall in ieder geval. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2013 Zo lastig is hij toch niet, herken ze allemaal wel. Is ook niet zo lastig, het zijn allemaal erg bekende albums. Het was ook meer alleen op Vinny gericht eigenlijk.;) Nog bepaalde regels qua artiesten per top zoveel? Goeie, ik wist dat ik iets vergeten was. Dezelfde regel als in FMusic lijkt me wel goed eigenlijk: Wat betreft de beperking van het aantal artiesten per lijstje/formaat, mag je bij een Top 100 maximum 10 albums van dezelfde artiest in je lijst hebben. Bij een Top 10/25/50 mogen dat er maximum 5 van dezelfde artiest zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Laat hiphop eruit, dan heb je dat probleem niet ;) En ja Vin, als je je in Pink Floyd wilt verdiepen, dan is tijd iig iets wat je nodig zult hebben :cab: Ik vind dat ik dat bij de songs ook wel aardig heb gedaan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Is ook niet zo lastig, het zijn allemaal erg bekende albums. Het was ook meer alleen op Vinny gericht eigenlijk.;) Bij cd's is het ook zo dat ik helemaal niets koop, maar dan ook echt helemaal niets. Ik download, gooi het in mijn iTunes en that's it. Covers ga ik dus nooit raden, behalve Escapology van Robbie Williams en Brothers in Arms van Dire Straits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 (bewerkt) nvm 13 januari 2013 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Hier ga ik even voor zitten, ik denk wel dat ik op een top 100 uitkom. [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION], mogen mixtapes/digitale albums wel of niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2013 Als het officieel is uitgebracht heb ik nergens problemen mee. [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION] Je hebt ook nog anderhalve maand de tijd om een lijst in te sturen, neem je tijd zou ik zeggen.;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Hier ga ik even voor zitten, ik denk wel dat ik op een top 100 uitkom. [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION], mogen mixtapes/digitale albums wel of niet? Maak gelijk ook even dit topic sticky en de FMUSIC100 unsticky ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 01 Radiohead - OK Computer 1997 02 The Rolling Stones - Exile On Main Street 1972 03 Led Zeppelin - Led Zeppelin I 1969 04 Dire Straits - Dire Straits 1978 05 Radiohead - In Rainbows 2007 06 Dire Straits - Brothers In Arms 1985 07 Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu 1970 08 Fleetwood Mac - Rumours 1977 09 Bob Marley - Legend 1984 10 Neil Young - After The Gold Rush 1970 11 Gorillaz - Demon Days 2005 12 Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 1971 13 The Doors - The Doors 1967 14 Nick Cave And The Bad Seeds - Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus 2004 15 Bon Iver - For Emma, Forever Ago 2008 16 Neil Young - Harvest 1972 17 Dire Straits - Making Movies 1980 18 Tom Waits - Rain Dogs 1985 19 The Rolling Stones - Let It Bleed 1969 20 The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 1967 21 Sufjan Stevens - Illinois 2005 22 Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf 2002 23 Michael Jackson - Thriller 1982 24 Marvin Gaye - What's Going On 1971 25 Led Zeppelin - Led Zeppelin II 1969 26 Pink Floyd - Wish You Were Here 1975 27 Tom Waits - Closing Time 1973 28 The Rolling Stones - Beggars Banquet 1968 29 Radiohead - The Bends 1995 30 The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico 1967 31 Otis Redding - Otis Blue: Otis Redding Sings Soul 1965 32 Muse - Origin Of Symmetry 2001 33 Nick Cave And The Bad Seeds - The Boatman's Call 1997 34 Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver 2011 35 Bob Dylan - Blood On The Tracks 1975 36 The Doors - Strange Days 1967 37 Warren Zevon - Excitable Boy 1978 38 James Taylor - Sweet Baby James 1970 39 George Harrison - All Things Must Pass 1970 40 Muse - Black Holes And Revelations 2006 41 Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory 1970 42 Neil Young - On The Beach 1974 43 Led Zeppelin - Physical Graffiti 1975 44 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water 1970 45 Supertramp - Breakfast In America 1979 46 The Rolling Stones - Sticky Fingers 1971 47 John Frusciante - Shadows Collide With People 2004 48 The Who - Who's Next 1971 49 Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia 2000 50 The Beatles - The Beatles (The White Album) 1968 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Das snel :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 januari 2013 Share Geplaatst 1 januari 2013 Was zo klaar. Had al een lijstje in excel met beoordelingen van alle albums die ik geluisterd heb, dus dan is het niet zo moeilijk meer :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten