Big Mike Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Briljant is het zeker niet, maar gewoon even leuk. Spijtig dat er geen comedyserie meer is die het niveau van Friends haalt. Friends is gewoon overrated hoor. Niks speciaal aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Briljant is het zeker niet, maar gewoon even leuk. Spijtig dat er geen comedyserie meer is die het niveau van Friends haalt. Community. Is zelfs stukken beter dan Friends, imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 9 februari 2012 Auteur Share Geplaatst 9 februari 2012 Briljant is het zeker niet, maar gewoon even leuk. Spijtig dat er geen comedyserie meer is die het niveau van Friends haalt. Sluit ik me helemaal bij aan! Friends is gewoon overrated hoor. Niks speciaal aan. Community. Is zelfs stukken beter dan Friends, imo. Ga toch je mond spoelen allebei! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hyllus Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Sluit me aan bij Lange en bril, vond alleen dat 'How you doin' leuk, verder boutserie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Ga toch je mond spoelen allebei! Nee. Ik heb je dit namelijk al een keer uitgelegd. Je bent alleen een beetje hardleers :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Friends is anders wel gewoon de beste komedie aller tijden. Geen enkele andere komedieserie heeft het 10 seizoen op het constante niveau weten te houden zonder ook maar een moment in te kakken qua humor. Inhoudelijk misschien niet de beste, qua humor en constantheid zeker wel. Zelfs na afleveringen 5 keer gezien te hebben, moet ik er nog steeds om lachen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Het is eigenlijk een serie waarbij een aflevering altijd een 8 haalt. Het stijgt bijna nooit boven zichzelf uit, maar zit ook nooit onder zijn niveau. Persoonlijk vind ik het wel de leukste komedie die ik heb gezien (vooral door het feel good gevoel dat het me geeft). Maar de beste? Nee, echt niet hoor. Daar is het niet onderscheidend genoeg voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Wat is volgens jou dan de beste? Ik vind het qua humor wel de beste. Uiteindelijk vind ik dat bij komedieseries zo ongeveer de belangrijkste factor. Dat ik vind dat er inhoudelijk en qua totaalplaatje betere komedieseries zijn, doet er wat dat betreft niet toe voor mij. Om Friends moet ik gewoon altijd lachen: of ik het volgde of een aflevering los keek, ik moest (en moet) er altijd om lachen. Dat vind ik een factor die zoveel meer waard is dan al het andere, en die je bij zo verschrikkelijk weinig andere series ziet, dat dit Friends voor mij de beste komedieserie ooit maakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Wat is volgens jou dan de beste? Ik vind het qua humor wel de beste. Uiteindelijk vind ik dat bij komedieseries zo ongeveer de belangrijkste factor. Dat ik vind dat er inhoudelijk en qua totaalplaatje betere komedieseries zijn, doet er wat dat betreft niet toe voor mij. Om Friends moet ik gewoon altijd lachen: of ik het volgde of een aflevering los keek, ik moest (en moet) er altijd om lachen. Dat vind ik een factor die zoveel meer waard is dan al het andere, en die je bij zo verschrikkelijk weinig andere series ziet, dat dit Friends voor mij de beste komedieserie ooit maakt. Ik heb niet zo zeer een serie die ik het beste vind. Maar ik vind series als Scrubs, Blackadder en Community minstens net zo goed als Friends. Misschien zelfs wel beter. Natuurlijk is humor één van de belangrijkste factoren bij een komedie. Echter vind ik het minstens net zo belangrijk waarom iets grappig is. Als ik twee grappen hoor en die beide even grappig vind, dan kan ik één van de twee grappen toch beter vinden. Bijvoorbeeld omdat hij onvoorspelbaarder, slimmer of moeilijker te maken was. Friends is echt fantastisch, maar de helft van de grappen zijn er wel zo op gemaakt dat je al weet wat er gaat komen. Overigens een klassieke manier om iemand hard aan het lachen te krijgen. Daarvan weet ik (uit de theaterpraktijk) dat zo'n grap makkelijker is dan de soms erg pijnlijke humor in Scrubs. Die je laat lachen en slikken tegelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 9 februari 2012 Share Geplaatst 9 februari 2012 Dat laatste ben ik het absoluut mee eens, datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor The Office. Met name de UK-versie gaat daarin erg ver, het slikken wordt daarin zelfs een kwelling en dat voor elkaar krijgen is veel moeilijker. Het is voor mij dan ook iets behoorlijk subjectiefs als ik zeg dat Friends de beste komedieserie is, omdat ik zelf ook heel goed ben in de meer voor de hand liggende grappen toch lekker binnen te tikken en ik dat daardoor wel heel erg kan waarderen. Daarbij scheelt het dat de timing en de hele fysieke houding van de acteurs in Friends dit vrijwel tot in perfectie uitvoeren. En het is een serie voor iedereen. Ach, kort gezegd kan ik voor alles wel een argument in brengen waarom dit voor mij (en gelukkig vele anderen) de beste komedieserie ooit is. Maar dat die argumenten kracht bijgezet worden door iets behoorlijk subjectiefs, zie ik ook wel in. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 10 februari 2012 Share Geplaatst 10 februari 2012 @Lange Dat vindt jij, ik vind het de beste comedy serie ooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 juni 2012 Share Geplaatst 4 juni 2012 Zo. Al mijn series heb ik gestopt of waren klaar met hun seizoen (op Breaking Bad na), dus ik ga me maar eens vergapen aan Zooey Deschanel. Eerste drie afleveringen waren wel oké, waarbij het natuurlijk enorm scheelt dat Zooey Deschanel Zooey Deschanel is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Maar ik vind series als Scrubs, Blackadder Kunnen wij trouwen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Kunnen wij trouwen? B6bFMelJZlw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Kunnen wij trouwen? Als je Community niet had weggehaald was ik om geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Ik heb het niet zo op Britse comedy, moeten het imo te erg van dat hele slapstick humor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Ik heb het niet zo op Britse comedy, moeten het imo te erg van dat hele slapstick humor. Dat is vaak een bijkomstigheid. Blackadder leunt bijvoorbeeld totaal niet op slapstick, maar eerder op de geschiedenisverwijzingen en Blackadders meesterlijke zinnen (met name de vergelijkingen). Daar zit 'm de echte kracht van de serie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Ik heb Blackadder ook nooit ''serieus'' gekeken, dus kan best hoor. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Dat moet dan ook zeker niet de insteek van een serie zijn die een komedie-thema nastreeft. edit: Om nog maar even ontopic te blijven, Schmidt is baas en Zoey is hot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Ik snap niet waarom iedereen die Zoey zo hot vind, vind haar persoonlijk maar een irritant hoofd hebben en op een hele irritante manier acteren. Vond het al in Weeds en nu ze haar eigen serie heeft al helemaal, is ook de reden waarom ik niet verder ben gegaan, ondanks dat het wel een leuke serie was. Schmidt is indeed baas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 5 juni 2012 Share Geplaatst 5 juni 2012 Ik snap niet waarom iedereen die Zoey zo hot vind, vind haar persoonlijk maar een irritant hoofd hebben en op een hele irritante manier acteren. Vond het al in Weeds en nu ze haar eigen serie heeft al helemaal, is ook de reden waarom ik niet verder ben gegaan, ondanks dat het wel een leuke serie was. Schmidt is indeed baas. Haar manier van acteren is soms enigszins geforceerd, dat klopt. Maar ze heeft 'iets', definiëren kan ik het niet precies. Misschien is het omdat ze altijd zo ''gewoon'' lijkt, alsof ze naast me zou kunnen wonen of dat ik haar zomaar op een zaterdagmiddag in de stad tegen 't lijf kan lopen, girl next door type dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 6 juni 2012 Share Geplaatst 6 juni 2012 Dat 'iets' is sowieso donker haar en blauwe ogen. :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 6 juni 2012 Share Geplaatst 6 juni 2012 Ja, ik kijk sowieso amper naar het uiterlijk van de vrouwelijke actrices tijdens series of film. Iemand die godsgruwelijk lelijk is maar een toprol speelt heb ik liever dan een hottie die me een kut gevoel geeft als ik naar haar kijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 6 juni 2012 Share Geplaatst 6 juni 2012 Nick Miller is voor mij de ster van deze serie. Geniale rol :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 7 juni 2012 Share Geplaatst 7 juni 2012 Ja, ik kijk sowieso amper naar het uiterlijk van de vrouwelijke actrices tijdens series of film. Iemand die godsgruwelijk lelijk is maar een toprol speelt heb ik liever dan een hottie die me een kut gevoel geeft als ik naar haar kijk. Tuurlijk, maar Zooey speelt het wel leuk. Uiteindelijk kan een goed uiterlijk een wat mindere rol wel compenseren, maar een slechte rol niet. Overigens vind ik die Hannah Simone ook echt een lekker snoepje. Nick Miller is voor mij de ster van deze serie. Geniale rol :-D Die zit niet in New Girl? Edit: oh wacht, zo heet het karakter. ;c Is tof inderdaad, maar om Schmidt moet ik tot nu toe het hardst lachen, omdat 'ie zo lekker slecht grappig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten