Sick Blik Geplaatst 5 december 2011 Share Geplaatst 5 december 2011 Zag dat er nog algemeen anime topic was, dus welke kijken jullie? Ik ben nog redelijk nieuw, heb zojuist Dragon Ball Kai afgerond en ga nu met Zatch Bell beginnen, die serie ken ik puur en alleen van een spel voor de Gamecube wat ik had maar het lijkt me wel vetjes. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 5 december 2011 Auteur Share Geplaatst 5 december 2011 Zag dat er nog algemeen anime topic was, dus welke kijken jullie? Ik ben nog redelijk nieuw, heb zojuist Dragon Ball Kai afgerond en ga nu met Zatch Bell beginnen, die serie ken ik puur en alleen van een spel voor de Gamecube wat ik had maar het lijkt me wel vetjes. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Seker Geplaatst 6 december 2011 Share Geplaatst 6 december 2011 One Piece! mijn favoriet! En daarnaast Bleach, Fairy tail. En als de fillers voorbij zijn, naruto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 9 december 2011 Share Geplaatst 9 december 2011 Een neefje rade me Steins Gate aan. Heb het bijna aan 1 stuk afgekeken, erg leuke serie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 12 december 2011 Share Geplaatst 12 december 2011 Een neefje rade me Steins Gate aan. Heb het bijna aan 1 stuk afgekeken, erg leuke serie Heb je GitS: Stand Alone Complex al gezien, jij als fan van de films? Gundam Wing en Death Note zijn trouwens ook aan te raden animes, om even mijn tips te droppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 12 december 2011 Share Geplaatst 12 december 2011 Heb je GitS: Stand Alone Complex al gezien, jij als fan van de films? Gundam Wing en Death Note zijn trouwens ook aan te raden animes, om even mijn tips te droppen. Nog niet, moet ook nog zoveel kijken :( Bedankt voor de tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 12 december 2011 Share Geplaatst 12 december 2011 Ik ken het, helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 13 december 2011 Share Geplaatst 13 december 2011 Dragonball t/m GT gezien, meerdere malen ondertussen, en heel Naruto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 31 december 2011 Share Geplaatst 31 december 2011 Heb alles van Naruto en Naruto Shippuuden gezien, ben pas geleden met Bleach begonnen, ben nu geloof ik bij episode 20. Maar als het net zo goed wordt als de hele Naruto serie, dan wordt het weer genieten :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 22 augustus 2013 Share Geplaatst 22 augustus 2013 BUUUUUUUUUMP Ben de laatste paar maanden echt totaal verslaafd aan Anime. Ben helemaal bij met Naruto, Anime + Manga en ben nu bezig met Bleach, episode 287 nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 22 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst 22 augustus 2013 Ik heb besloten om weer verder met Zatch Bell te gaan, sinds begin 2012 niet meer gekeken, zit nu op ep 33, wil wel heel langzaam gaan, geen haast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 23 augustus 2013 Share Geplaatst 23 augustus 2013 Kijk momenteel Serial Experiments: Lain. Oh my. Slechts 13 afleveringen van 20 minuten, en het behandelt vooral op een filosofische manier concepten als realiteit, identiteit, en de opkomst van virtuele communicatie. Al klinkt het nu alsof het non-fictie is, maar dat is het dus niet. Er zit wel degelijk een verhaal in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 24 augustus 2013 Share Geplaatst 24 augustus 2013 Bleach wordt echt met de aflevering beter. Het is vooral tof om te zien hoe goed Aizen z'n zwaard kan gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 26 augustus 2013 Share Geplaatst 26 augustus 2013 Death Note _O_. 't Is dat ik nu aan het 'werk' ben, anders was ik wel aan het kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 27 augustus 2013 Share Geplaatst 27 augustus 2013 [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; nog een Anime als Death Note? Dat kijk ik vanavond namelijk af huhu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Breeza Geplaatst 27 augustus 2013 Share Geplaatst 27 augustus 2013 Er zijn volgens mij niet echt veel anime die er op lijken. Zo te zien heeft anime met veel actie je voorkeur, dan heb ik nog wel wat aanraders voor je. Black Lagoon: Wat meer realistische actie (voor zover dat mogelijk is in anime 0.o). Kun je er ook makkelijk bij nemen aan gezien het meer korte verhaaltjes zijn van 2 a 3 afleveringen, 24 afleveringen in totaal, dus daar ben je wel een keer doorheen. En Revy, één van de hoofdpersonages is een badass. Code Geass: Een Mecha (robots) anime, de actie is voornamelijk met de robots. Maar zit een heel vet verhaal achter en Lelouch lijkt qua karakter heel veel op Light van Death Note. Het zijn 50 afleveringen in totaal. Cowboy Bebop: Een klassieker, bestaat net zoals Black Lagoon uit korte verhaaltjes van 2 a 3 afleveringen met een overkoepelend verhaal. Net zoals bij Black Lagoon hebben de hoofdpersonages geen superpowers ofzo. 26 afleveringen. Fullmetal Alchemist: Brotherhood: Shounen Anime, lijkt dus wat meer op Bleach en Naruto. Een erg goed verhaal, vette actie en leuke personages, wat wil je nog meer. De eerste 7 afleveringen vond ik in vergelijking met de rest van de serie niet zo sterk dus als je het een kans geeft dan zou ik daar even rekening mee houden. 64 Afleveringen. Mijn persoonlijke favoriet van deze 4 maar het zijn allemaal aanraders. Als je de series in het Japans kijkt dan kan ik je eventueel wat torrents pmen voor hd kwaliteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 27 augustus 2013 Share Geplaatst 27 augustus 2013 Bleach heb ik nooit meer verder gekeken, vond het een beetje saai. Cowboy Bebop heb ik een tijdje geleden helemaal gezien, die was echt epic. Beter dan Naruto, nog. Ben tijdje geleden met Durarara begonnen, maar heb pas 3 afleveringen gezien, en ik weet niet of ik de vierde uberhaupt nog ga kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 27 augustus 2013 Share Geplaatst 27 augustus 2013 Death Note heb ik nu op 31 afleveringen, dus die heb ik vanavond wel af, huhu. Korte verhaaltjes met een overkoepelend verhaal vind ik zelf niet echt veel aan, wil 1 groot verhaal eigenlijk. Zie die eps dan meer als fillers en die kijk ik dan automatisch niet huhu. Je mag wel torrents pm'en met die Fullmetal Alchemist, wel Engels sub he? [MENTION=25395]Breeza[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 27 augustus 2013 Share Geplaatst 27 augustus 2013 Death Note heb ik nu op 31 afleveringen, dus die heb ik vanavond wel af, huhu. Korte verhaaltjes met een overkoepelend verhaal vind ik zelf niet echt veel aan, wil 1 groot verhaal eigenlijk. Zie die eps dan meer als fillers en die kijk ik dan automatisch niet huhu. Je mag wel torrents pm'en met die Fullmetal Alchemist, wel Engels sub he? [MENTION=25395]Breeza[/MENTION]; Overigens, ik vind Naruto ook gewoon heel tof hoor, maar psychologische shit is veel toffer. Ben met Naruto namelijk helemaal bij en Bleach ook bijna af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 27 augustus 2013 Share Geplaatst 27 augustus 2013 Death Note _O_. Ik huil nu al 235 liter omdat ik er klaar mee ben. Wat een heerlijke Anime. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 28 augustus 2013 Share Geplaatst 28 augustus 2013 Pas je op dat je niet uitdroogt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 29 augustus 2013 Share Geplaatst 29 augustus 2013 Normaliter kijk ik nooit naar dit soort series,, maar na dit commentaar ga ik toch echt even kijken wat Death Note is. :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toornstra Geplaatst 29 augustus 2013 Share Geplaatst 29 augustus 2013 Pas je op dat je niet uitdroogt? Dank voor je medeleven, heb gister en vandaag gewoon overleeft. [MENTION=25395]Breeza[/MENTION]; zou je nog eens willen pm'en? Had per ongeluk pm's verwijderd huhu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LosMerengues Geplaatst 5 september 2013 Share Geplaatst 5 september 2013 Haha, mijn mensen hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Toch zin om even wat te typen over Serial Experiments: Lain, die ik gisteren heb afgerond. Slechts één seizoen, slechts 13 afleveringen van slechts 20 minuten; maar toch de diepste serie die ik ooit zag. Nogal lastig om te zeggen waar het precies over gaat, maar ik doe een poging. Het draait rond Lain Iwakura, een jong Japans schoolmeisje. Ze is erg verlegen, wordt niet gepest of buitengesloten, maar heeft wel amper contact met haar klasgenoten en bijna geen vrienden. Op een dag pleegt een medestudente zelfmoord, waarna een pak mensen in de school een paar dagen later mails krijgen van haar. De meesten denken aan een zieke grap, maar Lain besluit het verder te onderzoeken en verdiept zich meer en meer in 'The Wired', een soort van allesomvattend communicatienetwerk vergelijkbaar met het internet. Dat is een beetje de synopsis, maar daarna vliegt de serie een beetje alle kanten uit, hoewel het duidelijk altijd bij dezelfde thema's blijft: communicatie, (virtuele) identiteit, de lijn tussen fysieke en virtuele realiteit. Wel even een waarschuwing, wie houdt van series waar op het eind de puzzel volledig in mekaar valt moet hier niet aan beginnen. Er is wel een soort van afgerond einde, maar de meeste vragen die worden opgeroepen mag je zelf gaan invullen. Er lijkt me ook niet één verklaring te zijn, afgaande aan de tientallen verschillende theorieën die op het net de ronde doen. Tot slot nog iets over de animatie zelf, want die is van een heel hoog niveau. Sfeerschepping is fantastisch, met verschillende animatiestijlen door elkaar, en een werkelijk sublieme sounddtrack en voice acting. Zal hieronder wel even een paar plaatjes doen, om jullie een idee te geven. Verder geen idee aan wie ik dit zou kunnen aanraden, dat mogen jullie lekker zelf uitmaken aan de hand van dit tekstje en de plaatjes. Laat het me in elk geval weten dan, kan niet wachten om er met iemand over te discussiëren. Enfin, plaatjes: [spoiler=Waarheid] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten