Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Weeds

Hurricane

Aanbevolen berichten

weeds-6x09.jpg

Weeds is een Amerikaanse zwarte komedie die het leven volgt van Nancy Botwin (Mary-Louise Parker). Na het overlijden van haar man, wil ze haar status en manier van leven niet verliezen. Ze besluit hierop om in haar buurt cannabis te gaan verhandelen. Het is een van de best bekeken programma's op Showtime.

Ik ga er een deze dagen aan beginnen, heb er veel goeds over gehoord. Nog mensen hier die dit kijken? Ik hoop stiekem dat het niveau van die andere Showtime bazenserie, Californication, wordt bereikt.(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

weeds-6x09.jpg

Weeds is een Amerikaanse zwarte komedie die het leven volgt van Nancy Botwin (Mary-Louise Parker). Na het overlijden van haar man, wil ze haar status en manier van leven niet verliezen. Ze besluit hierop om in haar buurt cannabis te gaan verhandelen. Het is een van de best bekeken programma's op Showtime.

Ik ga er een deze dagen aan beginnen, heb er veel goeds over gehoord. Nog mensen hier die dit kijken? Ik hoop stiekem dat het niveau van die andere Showtime bazenserie, Californication, wordt bereikt.(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg deze serie dus ook, natuurlijk. Enige minpuntje vind ik dat de afleveringen gewoon veel te kort zijn, deze serie vraagt om afleveringen van 50 minuten, niet van 25 maximaal. Daardoor vordert het verhaal een beetje traag in mijn ogen. Maar daar valt mee te leven, want verder is het namelijk wel echt een top serie. Wat ik van Californication heb gezien is het wel vergelijkbaar qua stijl met Weeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er echt niet tegen dat ze fucking pauzes houden van een half jaar. Als ze het dan zouden goedmaken met afleveringen van 40 minuten dan zou ik er nog mee kunnen leven, maar afleveringen van 20-25 minuten en dan maar 13 per seizoen. Schandalig :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, de eerste episode van het volgende seizoen is getiteld ''Bags''. Imdb vertelt me sowieso dat de groep (Shane, Sylas en Andy) aankomen in Denenmarken (er is een actrice die een Deense Dame speelt volgens imdb) ook komt Mel Fair weer terug als het personage Scott, die ook meespeelde in aflevering 52 (Machetes Up Top) ik heb geen flauw idee wie of welke rol hij speelde, maar vond het wel het melden waard. En last but not least, een nieuw personage genaamd Carol, gespeeld door Mary K. DeVault.

In ieder geval, nog 1 maand en 4 dagen _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk deze serie nu sinds zo'n anderhalve week, en god I'm hooked. Inmiddels bijna klaar met seizoen 6, echt geweldig gewoon deze serie. Bijna, echt BIJNA net zo goed als Entourage.

First of all, de muziek. Echt geweldig gekozen, zo treffend vaak en soms ook oh zo catchy.

Casting ook geweldig, Mary-Louise speelt haar rol echt fenomenaal. Net als Justin Kirk trouwens.

Vind seizoen 4 denk ik het beste, mede omdat Esteban echt een ge-wel-dig karakter is. Vind echt dat hij (Demián Bichir) z'n rol zo goed speelt, mysterieus, gepassioneerd, vurig. Hij en Cesar (Enrique Castillo), grandioos af en toe.

Ook vaak stukgaan om Ignacio, de held met de baard. Altijd lachen om die scenes met Shane _O_.

Naja, ik geniet echt van deze serie. Enige (grote) nadeel is de (te) korte duur van de afleveringen. Want een serie met zulke perfecte casting, muziek, storyline mag echt wel episodes van 45 minuten hebben. Ik kan nu al niet wachten op seizoen 7 :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker doen, een van de series die ik vanaf moment 1 volg en geen moment spijt van gehad. Een van de weinige series die ook niet echt te maken heeft met een dip qua verhaallijn. Zeer constant niveau, alleen deel ik de mening dat de afleveringen echt langer moeten duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, in een week tijd zo'n 75 afleveringen en 6 seizoen Weeds erdoorheen geknald. What can I say? Als ik eenmaal aan het kijken was tikten de episodes weg alsof ze er niet waren.

Over het einde zit ik een beetje in dubio wat ik ervan moet vinden. [spoiler=EindeS6] Aan de ene kant begrijpelijk dat Nancy niet mee ging op het vliegtuig, maar ik had toch wel min of meer een poging verwacht tot vluchten. Echt niet dat Guillermo & Esteban een scene gaan schoppen met zoveel medewerkers / douane etc. erbij.

Maar goed, ik zat min of meer in shock voor de tv toen ik al die FBI zag voor het vliegveld. Wel heel slim uitgedacht van Nancy, haarzelf en haar familie in veiligheid brengen.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat, vond de verhaallijn met Esteban / Guillermo / drugskartel / Mexico een van de sterkste die ik in al m'n series (en dat zijn er nogal wat) heb gezien. Kohan heeft echt puik werk geleverd, qua casting, scriptwriters etc.

Kortom, I can't wait :). Weeds staat met stip in m'n top 3 series nu, naast Entourage en Californication.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zonder probleem. Komt weinig tot geen slang in voor, en komt het een keer wel voor dat is het wel duidelijk wat er bedoeld word. Verder is het grootste gedeelte van de hoofdpersonages blank en spelen de eerste paar seizoen zich vooral af in de wat hogere sociale klasse waar gewoon Amerikaans word gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BBT met nederlandse subs vind ik waardeloos. Serie is prima te volgen en al die wetenschappelijke termen begrijp ik Nederlands ook niet dusja.. Enige serie die ik met subs (engels) kijk is The Office UK, maar dat is omdat ik er anders niks van versta :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites