Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

UFC en andere MMA bonden

Sick Blik

Aanbevolen berichten

De tv-zenders FOX en FOX Sports brengen de Ultimate Fighting Championship (UFC) naar Nederland. Vanaf zaterdag 14 maart is het spektakel van ‘mixed martial arts’ rechtstreeks te zien op FOX Sports, waarbij ook de Nederlanders Alistair Overeem en Germaine de Randamie in actie komen. Een aantal UFC-evenementen wordt gedurende dit jaar ook live uitgezonden op het open net via FOX, te beginnen op zaterdag 11 april.

UFC Live op FOX Sports: vanaf 14 maart

De UFC maakt zijn intrede in Nederland in de nacht van zaterdag 14 maart op zondag 15 maart. In Dallas komen onder meer de Nederlanders Alistair Overeem en Germaine de Randamie in actie tijdens UFC 185. De live uitzending op FOX Sports 2 begint om 03.00 uur en is voorzien van het originele Amerikaanse commentaar. UFC-programmering wordt op FOX Sports wekelijks uitgezonden en maakt deel uit van het rechtenpakket van FOX Sports International (FOX Sports 2, 4 en 6).

UFC Live op FOX: vanaf 11 april

Van een aantal UFC-evenementen dat plaatsvindt op voor Nederland toegankelijke uitzendtijden doet ook FOX live verslag. Zaterdag 11 april is het voor het eerst zo ver. De uitzending van UFC Fight Night op FOX begint om 21.00 uur. FOX is voor iedereen met digitale televisie te ontvangen, onder meer bij Ziggo, UPC, Tele2, CanalDigitaal en Caiway op kanaal 11, KPN kanaal 14, Digitenne kanaal 26 en Delta kanaal 13.

In aanloop naar het evenement op 11 april start FOX al vanaf 21 maart met de wekelijkse uitzending van The Ultimate Fighter, een combinatie van een reality tv-programma en een MMA-competitie. In het programma nemen professionele MMA-vechters het tegen elkaar op in een toernooi. Tot en met de halve finales leven zij gezamenlijk in een villa zonder enig contact te hebben met de buitenwereld. Zowel hun trainingen en gevechten als het leven in het huis worden op camera vastgelegd. The Ultimate Fighter is vanaf 21 maart iedere zaterdagavond op FOX te zien rond de klok van 23.10 uur.

UFC en Mixed Martial Arts: sinds 1993

UFC is de organisatie achter het ultieme en grootste vechtsportspektakel wereldwijd. Alleen de beste atleten komen in aanmerking om de ‘octagon’ te betreden; de achthoekige arena waarin bepaald wordt wie zich staande kan houden in Mixed Martial Arts (MMA). De oorsprong van MMA ligt in de Braziliaanse vechtsport ‘vale tudo’, wat zich het best laat vertalen als ‘alles mag’. UFC is begonnen in Amerika in 1993 met minimale regels om vast te stellen welke vechtsport het meest effectief is in een-tegen-een gevechten. Sporters uit verschillende disciplines namen het tegen elkaar op. Al snel bleek dat een combinatie van technieken de meeste kans op succes had te bieden: MMA was geboren. Vandaag de dag kent UFC ‘hybride’ topatleten die tal van vaardigheden combineren uit vechtsporten zoals karate, jiu-jitsu, boksen, kickboxen, worstelen en andere disciplines.

De populariteit van UFC ontwikkelt zich in hoog tempo en momenteel is de sport te zien in 129 landen in bijna 800 miljoen huishoudens. Ook in West-Europa heeft de sport stevig voet aan de grond gezet in landen als Duitsland, Zweden, UK, Polen, Frankrijk en Italië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even UFC 185 terug gekeken. Lekker event man :<. Althans, ik vond het wel een goed event. Ik weet niet hoeveel mensen dit topic checken voordat ze terug gaan kijken, dus ik heb mijn bevindingen maar even in een spoiler gezet.

[spoiler=UFC 185]Overall wat mij betreft een prima event. Geen spectaculaire knock-outs of submissions, maar wel interessante fights. Event begon meteen al lekker. Henry Cejudo kende ik zelf nog niet, Cariaso wel eens van gehoord. Maar Cejudo was echt aan het beesten man. Liet Cariaso echt alle hoeken van de kooi zien. Ook de meer dan terechte winnaar. Daarna kwam Reempje, ging er eigenlijk vanuit dat ie na 30 seconden en twee hoeken op zijn kin weer out zou zijn. Maar dat viel me allezins mee. Reempje was Nelson echt compleet aan het slopen. Nelson zal de komende tijd wel even moeilijk lopen denk, wat een dodelijke leg kicks van Reempje iedere keer man. Daarnaast ook nog een paar hele goede stoten uitgedeeld. Van Nelson eigenlijk helemaal niets gezien. Reempje ging vlak voor het einde nog wel bijna in de fout. Kreeg nog een flinke hoek van Nelson te verwerken, waardoor hij nog neer ging. Maar verder echt een meer dan prima gevecht. Al moet hij die gekke spinning back fist, waar hij eerst nog een stuk ging rennen, natuurlijk nooit meer doen. Vreemde actie was dat.

Vond Hendricks vs. Brown eigenlijk de minste fight van dit event. Logischerwijs natuurlijk een gevecht wat vooral op de grond plaats vond en daarin was Johny gewoon een stuk sterker. Gebeurde verder eigenlijk niet heel veel spannends, Hendricks de terechte winnaar. Die strawweight fight tussen Esparza en Joanna was wel echt lekker wat mij betreft. Esparza werd echt door de hele ring heen geslagen vanaf de tweede ronde. Het was gewoon wachten tot ze out ging of dat het gevecht gestopt zou worden. Dat laatste gebeurde dan ook al vrij snel. De main event van de avond was nogal eenzijdig. Dos Anjos heeft Pettis gewoon 5 ronden lang gedomineerd. Wat is die gozer snel en krachtig en daarnaast op de grond ook gewoon heel erg sterk. Pettis heeft er eigenlijk helemaal niets tegenovergesteld, best jammer eigenlijk. Dos Anjos gewoon dik de verdiende nieuwe kampioen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hohohohohohohoho wat een event man. Zat echt bij 4 vd 5 gevechten te genieten in mn bankie. Behalve om dat enge Britse vriendje van Jon Jones dan. Die heeft volgens mij puur cardio zitten trainen zodat die lekker rondjes kon rennen om Nelson heen. Nee fantastisch Cees, je hebt Roy Nelson verslagen, zeker terecht, maar die misplaatste arrogantie meteen weer he, die man maakt tegen Werdum, Cain, Browne, Miocic, JDS, Mitrione en Hunt gewoon geen kans. Ook niet met die enge oblique kicks.

Nou dan naar het goede nieuws, Dos Anjos man. Ik was geschokt, als iemand me 10 euro had gegeven had ik ingezet op een 1st rd ko van Pettis hoor, dacht als Melendez al zo gepakt wordt. Maar allemachtig wat een slooppartij. Zat natuurlijk extra te genieten omdat mn main man een paar maanden geleden nog Dos Anjos door de Octagon gooide als een speelgoedje, dus dat lijkt me de nieuwe kampioen in de toekomst als die Cerrone onschadelijk maakt.

Hendricks minste gevecht las ik hier? Verre van, Brown compleet onder de voet gelopen, die man had van zn laatste 9 alleen van Lawler verloren he. Hendricks zag er echt beter uit dan ooit en is geen seconde in de problemen geweest. Zie Rory niet winnen van Lawler dus dan maar Hendricks vs. Lawler III. Maar laat Hendricks eerst maar tegen die maffe Woodley.

Dan mn vrouwtje Jedrzejczyk, kende dr nog niet zo goed eerst, maar afgelopen weken wat in dr verdiept en echt mijn type vechter ook, ook natuurlijk extra sympathiek omdat ze Europees is en die Carla een enge wrestlefucker is. Heb genoten, heb echt genoten, wat een punishment, zouden ze bij elke wrestlefucker moeten doen.

Dan was die eerste fight wel prima voor die gewichtsklasse, maar ook niet heel bijzonder, die Cariaso is gewoon niks en kreeg ook een title shot volledig vanuit het niks.

Maar goed ik ben ready

Khabib+Nurmagomedov+Takedowns+Rafael+dos+Anjos+-+UFC+on+Fox+11.gif

tumblr_n4bmo6BZOV1qa9yvvo1_400.gif

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Met minste gevecht doelde ik niet op een slecht gevecht. Maar die vond ik persoonlijk het minst leuk om te kijken. Hou niet zo van dat constante 'geknuffel' op de grond. Dat is Hendricks zijn stijl en daar is hij fucking goed in. Maar daardoor voor mij iets minder spectaculair/spannend.

Komen nog wel wat leuke cards aan in ieder geval :<.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saaiste main event ooit tussen 2 ultiem non-charismatische figuren. Dat vrouwengevecht zag er wel heel amateuristisch uit. Koscheck lekker gemold dat waardeer ik ook wel, Godofredo Pepey had ook een mooie flying triangle. De rest vond ik maar matig, vooral de gehypte Gilbert Burns, heb je zo'n fysiek, word je helemaal eruit gestriked door een nobody.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een uur live op fox toch? Maar ff kijken

Valt me wel tegen van die UFC fans hier hoor. Niks over het mooiste UFC moment ooit. Die hele persco in Dublin.

Kreeg na een paar dagen al een beetje genoeg van dat hele circus, doe mij maar lekker gevechten enzo. Dat hypen is wel grappig, maar moet wel bij 1 á 2 keer blijven.

Prelims tot nu toe geen reet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iaquanta won toch duidelijk. Dat ie een zieke cut had onder zn oog betekend niet dat ie is weggetikt. Ronde 1 verloor die, 2 en 3 gewonnen..

Chad nu :<

Al ben ik blijkbaar de enige :D Niet goed de pot bekeken blijkbaar http://forums.sherdog.com/forums/showthread.php?p=104784667#post104784667

Euhhh. Lamas was al 2 keer out daar ref

Bij de derde keer out zei Mendes er maar wat van en toen stapte de ref in ;e Goh goh goh die kale dikke is weer terug hoor. Rampzalige vent

Nee joh. Kan geen reden bedenken waarom Iaquinta die had moeten winnen. Mja refs hebben al vaker laten zien dat ze fan zijn van de Diego Sanchez-tactiek. Als een blinde met je kop tegen allerlei strikes aan rennen en dan vervolgens allemaal klappen missen. Zo heeft Diego Sanchez er wel 3 gewonnen. Al had die niet eens zijn volume mee. :cab:

ITHmY3i.png

Iaquinta ook 10 takedowns geprobeerd die allemaal tegengehouden werden, echt een van de grootste robberies dit jaar.

Mja dan zie je dat die Cardo Urso een judge was, dat is dezelfde idioot die het gevecht voor Kongo scoorde tegen King Mo, terwijl Kongo 3 rondes gedomineerd werd.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites