Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vragen over je tactiek

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Vragen over je tactiek

Harmjan is niet echt vaak nuchter hoor hehe

;)

• Antwoorden 555
  • Weergaven 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Ik ben bezig met Twente en hanteer altijd een aanvallende speelstijl. Ik maak veel doelpunten maar krijg ook ontzettend veel goals tegen waardoor ik vaak van zwakkere tegenstanders verlies en ook van de sterkeren zoals ajax psv feyenoord en az. Heeft iemand hier tips hoe je je verdediging moet laten spelen in een aanvallend elftal?

Geplaatst

Ik ben bezig met Twente en hanteer altijd een aanvallende speelstijl. Ik maak veel doelpunten maar krijg ook ontzettend veel goals tegen waardoor ik vaak van zwakkere tegenstanders verlies en ook van de sterkeren zoals ajax psv feyenoord en az. Heeft iemand hier tips hoe je je verdediging moet laten spelen in een aanvallend elftal?

als je aanvallend speelt moet je er sowieso voor zorgen dat je verdedigers niet te ver naar voren lopen(niet voor de bal), op verdedigend zetten dus. Passing kan je dan beter op direct zetten anders wachten ze lang met uit verdedigen en maken ze vaker foutjes.

Geplaatst

Het probleem is vaak spelers die verkeerd timen of kop duels verliezen.

Geplaatst

Iemand anders nog suggesties?

Ook zit het probleem in het omzeilen van de buitenspelval wat de tegenstander telkens doet.

Geplaatst

Speel dan zonder de buitenspelval, dat is veels te riskant in mijn ogen...

Geplaatst

Buitenspelval heeft bij mij tot nu toe alleen nog maar gewerkt met 2 centrale verdedigers die je laat opschuiven maar ook dan is het net zoals IRL niet waterdicht

Geplaatst

Hai,

Ik heb even een vraag.

Ik ben op zoek naar een goede tactiek die gebruik maakt van drie spitsen. Ik heb zelf al wat dingetjes geprobeerd maar tot nu toe zonder succes. Heeft iemand misschien iets voor me wat ik als voorbeeld zou kunnen gebruiken?

Geplaatst

Kijk hier even: http://forum.manutd.nl/index.php/topic,3037.0.html

de tactiek zelf werkt ook prima die zou je ook kunnen proberen

Geplaatst

Ik vraag me dan af, of je niet overhoop wordt gespeeld als je tegenstander 5 middenvelders heeft?

Geplaatst

Ik ben ergens achter gekomen wat ik graag wou delen met jullie.

Ik heb de laatste tijd geprobeert om mijn elftal van achteruit op te bouwen.

Bij de opbouw van mijn middenveld heb ik vooral gelet op tackels, positiespel, passing, creativiteit, beslissingen en anticipatie. Mijn middenveld heb ik laten spelen zoals van basten ook wil. Je middenveld moet zoal de verdediging als aanval ondersteunen.

Ik heb mijn 2 centrale middenvelders op normaal gezet aan mentaliteit en aan pressing zelden.

Mijn verdedigers allemaal op verdedigend aan mentaliteit en mijn 2 cv's op ultra weinig pressing (dus balkje helemaal naar links) en mijn backs op weinig pressing (1 tikje verder staat de pressing op normaal geld ook voor mijn middenvelders)

Ik kreeg eerst nog wel aardig wat doelpunten tegen maar sinds dat ik tegenaanval heb uitgevinkt krijg ik bijna geen doelpunten meer tegen.

Hoe komt dat nu?

Ik denk omdat je met de tegenaanval iedereen naar voren rent en voor de bal staat. 1 verkeerde pass en je tegenstander kan makkelijk scoren.

Ik denk dat tegenaanval pas effectief werkt als je op de counter speelt met genoeg mensen achter de bal zodat een foute pass niet direct tot een tegendoelpunt kan leiden.

Geplaatst

Wat betekend tegenaanval? Counter dacht ik, kan me vergissen :cab: Maar tegenaanval werkt altijd als de instellingen maar goed zijn. Ik heb zelfs het idee als je verdedigend speelt, tegenaanval niet eens vaak helpt omdat je dan toch maar 3kansen ofzo krijgt.

Geplaatst

Wat betekend tegenaanval? Counter dacht ik, kan me vergissen :cab: Maar tegenaanval werkt altijd als de instellingen maar goed zijn. Ik heb zelfs het idee als je verdedigend speelt, tegenaanval niet eens vaak helpt omdat je dan toch maar 3kansen ofzo krijgt.

Ik vind de term countevoetbalr niet goed, ik zou het eerder reactievoetbal noemen. Dit omdat counter meestal gelinkt wordt met negatief voetbal, maar dat is in de praktijk helemaal nietzo. Kijk maar naar Arsenal en Barcelona die beide op de tegenaanval spelen.

Eigelijk ligt daar ook de reden dat het de laatste jaren zo slecht gaat met Ajax. Je moet aanvallend spelen met een 4-3-3 tactiek die eigelijk ook een regenaanval tactiek is. Dat gaat niet samen. Maar dit verhaaltje is eigelijk redelijk off-topic:P

Geplaatst

Tegenaanval werkt wel maar dan moet je wel veiligheid in je team hebben gebouwd voor het geval dat de tegenaanval halverwege wordt onderschept.

Ik speel zelf altijd aanvallend en kreeg altijd veel tegen doelpunten. Nu heb ik tegenaanval uitstaan en ik krijg ook minder tegen doelpunten.

Geplaatst

Ik speel zoiezo altijd met Tegenaanval / Counter aangevinkt. Dit omdat er dan een snellere omschakeling is in sommige gevallen, wat kan leiden tot een paar goede kansen in een wedstrijd. Maar met een paar bedoel ik ook echt maar een paar.

Geplaatst

Daar heb je gelijk in maar de kans als je de bal verliest en een doelpunt tegen krijgt is ook aanwezig.

En ook zonder tegenaanval krijg je nog wel counters alleen dan gaan der minder mensen mee naar voren.

Geplaatst

Ik zet tegenaanval altijd pas aan als ik op een voorsprong kom.

Geplaatst

Ik zet het alleen aan met een verdedgende tactiek zodat ik genoeg mensen achter de bal heb.

Verder gebruik ik pressie (ff off topic) alleen meer als mijn spelers verdedigend niet in staat zijn zich goed op te stellen (ofwel weinig aan positiespel en anticipatie hebben). Of als ik druk wil zetten op spelers die daar niet mee overweg kunnen zoals de verdedigers. Vaak is het zo dat aanvallende spelers weinig aan positiespel hebben en zich minder goed op stellen in verdedigend opzicht dus daarmee is het verstandig pressie te geven behalve dan je eventuele spelmaker.

Als je je middenvelders en verdedigers te veel pressie meegeven gaan ze te vaak uit positie lopen waar de middenvelders en aanvallers makkelijk in de gevallen gaten lopen die verdedigers achter laten.

Geplaatst

Ik heb tegenaanval eigenlijk altijd aangevinkt omdat ik anders niet snel genoeg ben ik de aanval. Daardoor creeer ik dan te weinig kansen. Maar ik ga het nu eens zonder proberen, want ik krijg zelf ook altijd te veel tegengoals. Maar dan moet ik wel een andere oplossing zien te vinden in aanvallend opzich.

Geplaatst

Nog even een tip, geen barrow in je tactiek plaatsen als je op buitenspel speelt. Die spelers heffen de buitenspelval dan steeds op.

250ste post!!!!

Geplaatst

Ik ben nu bezig met de voorbereiding van CSKA Moskou en daar heb ik tegenaanval uitgevinkt. Verdedigend staat het nu inderdaad iets beter, maar aanvallend stelt het nu ook niks meer voor. Gemiddeld schiet ik ongeveer 8 keer op goal waarvan maar 2 of 3 tussen de palen. Hoe moet ik het nu aanvallend instellen om het "gemis" van de tegenaaval op te vangen?

Geplaatst

Ik heb een vraagje, bij de wedstrijdstats staat er altijd dat mijn voorzetten slecht zijn, altijd in de 10%, ik heb Goor en Wilhelmsson dus die kunnen wel een voorzetje geven. Hoe kan ik dit optimaliseren?

Geplaatst

Ik ben nu bezig met de voorbereiding van CSKA Moskou en daar heb ik tegenaanval uitgevinkt. Verdedigend staat het nu inderdaad iets beter, maar aanvallend stelt het nu ook niks meer voor. Gemiddeld schiet ik ongeveer 8 keer op goal waarvan maar 2 of 3 tussen de palen. Hoe moet ik het nu aanvallend instellen om het "gemis" van de tegenaaval op te vangen?

Tjah ik weet niet wat je tactiek is. Ik wil je best verder helpen maar ik weet verder niet hoe speelt en wilt spelen.

Geplaatst

Nog even een tip, geen barrow in je tactiek plaatsen als je op buitenspel speelt. Die spelers heffen de buitenspelval dan steeds op.

250ste post!!!!

Dat geld alleen voor mensen die een barrow hebben naar de verdedigende posities als cv rv lv en lm

Geplaatst

Tjah ik weet niet wat je tactiek is. Ik wil je best verder helpen maar ik weet verder niet hoe speelt en wilt spelen.

haha :P lekker dom van mij :D

Ik speel 4-1-2-3.

Dus met 3 spitsen. 2 fungeren als buitenspelers en de middelste is de pure afmaker. De 2 middenvelders komen op zo vaak als mogelijk is. Tijdens een aanval zou ik dus theoretisch met 5 mensen voorin moeten staan. De backs hebben aanvallend (bijna) geen functie. Het probleem is vaak dat er te lang gewacht wordt om de bal af te spelen. Soms staat er een speler zo vrij dat hij de bal voor het intikken heeft. Maar de speler met de bal gaat dan zelf. Met tegenaanval had ik dat probleem (bijna) niet. Ik heb het ook al geprobeerd door het tempo omhoog te gooien, maar dat kan verdedigend problemen geven. Ook heb ik met bal lopen verminderd, maar dan spelen ze de bal wel af maar heel onzuiver. Het lukt me dus niet om een goede kans te creeeren.

Hopelijk kan je me nu wel helpen :P En anders zal ik proberen wat meer info te geven.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.