Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vragen over je tactiek

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Vragen over je tactiek

Het ligt eraan wat voor spel je wil spelen.. wil je het attractief maken of puur op resultaat gericht? Als je het attractief wil maken, wat ik altijd probeer, dan moet je de breedte niet aanpassen, passing op 'direct' zetten (1 keer raken) (behalve je centrale verdedigers en je spelmaker, die je het beste op gevarieerd kan zetten) En je moet de creativiteit per speler aanpassen afgaande op zijn stats voor Creativiteit en beslissingen enzo ;)

Wil je voor resultaat gaan dan zou ik de breedte op compact zetten, de passingstijl kort of gevarieerd en de creativiteit laag houden bij de meeste spelers..

Direct zorgt wel voor onzuivere passes, als je hele goede spelers hebt kun je ook one touch football spelen dmv heel short passing.

• Antwoorden 555
  • Weergaven 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Het ligt eraan wat voor spel je wil spelen.. wil je het attractief maken of puur op resultaat gericht? Als je het attractief wil maken, wat ik altijd probeer, dan moet je de breedte niet aanpassen, passing op 'direct' zetten (1 keer raken) (behalve je centrale verdedigers en je spelmaker, die je het beste op gevarieerd kan zetten) En je moet de creativiteit per speler aanpassen afgaande op zijn stats voor Creativiteit en beslissingen enzo ;)

Wil je voor resultaat gaan dan zou ik de breedte op compact zetten, de passingstijl kort of gevarieerd en de creativiteit laag houden bij de meeste spelers..

Direct zorgt wel voor onzuivere passes, als je hele goede spelers hebt kun je ook one touch football spelen dmv heel short passing.

Geplaatst

Dan moet je ook de time waisting veranderen, want dat zorgt voor de tijd die er tussen het ontvangen van de bal en het overspelen van de bal zit.

Geplaatst

Ik heb ff een vraagje. Wat is het nut om een verdedigende middenvelder, die de zaakjes moet controleren, een verdedigende mentaliteit mee te geven? Of kan ik hem gewoon normal meegeven? Waar ik eigenlijk naar benieuwd ben, is wat het nou precies inhoudt (Dat defensief en aaanvallende gedoe)

Geplaatst

als je hem geen verdedigende instellingen mee geeft zal hij veel naar voren mee komen (afhankelijk van je team instellingen) waardoor hij sneller uitgeput is en minder goed zijn werk kan doen

Geplaatst

Ja, maar wat voegt een verdedigende middenvelder, MET doorsteekpaas, toe, met een verdedigende mentaliteit?

Geplaatst

Een VMC sluit toch aan bij de Aanval of je het nou op zelden heb staan of niet hij is dus heel nuttig als vrije man die het spel kan verdelen.

Verder is de Vmc bij mij vaak de vrij man die iedereens wegstuurt met passjes ondaks dat hij altijd op verdedigend staat

Geplaatst

Oke, ik zie de optie voor een speler niet, als er een corner is, om op de loer te liggen buiten de 16 voor een afstandschot.. heeft dit een andere naam?

Geplaatst

Probeer even de verschillende namen, in het lijstje komt wel "op de loer" te staan als je de goede hebt. Je kunt het ook even met de Engelse taal veranderen en daarna terugschakelen naar het Nederlands, want in het Engels klopt het geloof ik wel.

Geplaatst

Wat Sirkeith zegt klopt, het heet in het Nederlands buiten rechthoek

Geplaatst

Ik heb ff een vraagje. Wat is het nut om een verdedigende middenvelder, die de zaakjes moet controleren, een verdedigende mentaliteit mee te geven? Of kan ik hem gewoon normal meegeven? Waar ik eigenlijk naar benieuwd ben, is wat het nou precies inhoudt (Dat defensief en aaanvallende gedoe)

Volgens mij hangt de mentaliteit niet af van het defensief ermee spelen.

Het verschil in mentaliteit tussen de linies moet je ongeveer op 2 tikjes houden/

Als je je vmc instelt geef je hem bijvoorbeeld een mentaliteit mee die op normaal zit 2 tikjes van aanvallend af. Als je hem vervolgens veel pressie geeft weinig creativiteit en geen voorwaartse loop dan gaat hij toch defensief spelen.

Geplaatst

6-0-4 denk ik, zo heb je lekker veel mensen in de aanval en een solide verdediging :)

Geplaatst

Goeie reactie Harm Jan :thumb:

@ dan marius mitu:

Wat voor een antwoord verwacht je nu op zo'n vraag? Het antwoord dat HJ gaf is zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen.

Als je nu eens duidelijk aangeeft wat je precies wil en wat er mis gaat, dan kan iemand je misschien helpen.

Geplaatst

6-0-4 denk ik, zo heb je lekker veel mensen in de aanval en een solide verdediging :)

Friese nuchterheid :cab:

Geplaatst

Friese nuchterheid :cab:

Die nuchterheid brgrijp ik niet :S

Geplaatst

hallo,ik ben nu in de winterstop van mijn 2de seizoen met k.lierse s.k.

1ste seizoen was goed 4des geeindigd met de middelen die ik had.

nu heb ik in de winterstop super transfers gedaan met Luis Fabiano,Carlos Tevez,Denny Landzaat,Hamit Altintop en miss maxi lopez.

dit is mijn tacktiek die ik nu speel

ik slik te veel goals tegen

superlier8vw.jpg

kunnen jullie mij een tacktiek aanraden want ik ben einde raad en volgens mij moet je me deze spelers die ik nu heb toch wel kampioen worden zeker in Belgie toch.

alvast bedankt

Geplaatst

aan alleen de formatie hebben wij niks he... probeer er zelf 1 te maken aan de hand van gidsen(ik vind de meest goede standaardtactiek diamond attacking v2)

Geplaatst

Als ik zo zijn spelers aanbod zie zou ik ook zo gaan spelen of een 4-4-2 met een arrow bij de ml en mr positie naar voren en de amc op het middenveld naar voren tot achter de spitsen.

Zelf heb ik ook nog ff een vraag.

Ik stel vaak de mentaliteit in als team en niet per speler. Mijn vraag is hoe zit het presies met die mentaliteit? Als ik bijvoorbeeld de mentaliteit verdedigend in stel krijg ik dan vooral het balbezit in de verdediging? Dan dus met normaal op het middenveld en aanvallend vooral voorin? Of zit ik hiermee helemaal fout? Want ik heb altijd de grootste moeite met de mentaliteit instellen.

Geplaatst

je meot verdedigers natuurlijk verdedigend zeggen maar per linie niet veel verschillen dus niet met alle verdedigers ultra defensief en de middenvelders beetje aanvallend,, dan ontstaan er veel open ruimtes..

Geplaatst

Dat is niet waar. El guimenez bijvoorbeeld zet zijn verdedigers ook wel eens op normaal.

Volgens mij is dit het zelfde verhaal als wat ik al had gezecht over de vmc. De mentaliteit kan aanvallend zijn als je maar zorcht dat creativiteit op laag staat passing niet te kort staat en verder geen forward runs doorsteekballen en rennen met de bal.

Geplaatst

ja maar het meerendeel klopt wel ;)

Geplaatst

Ofwel als je mentaliteit indeelt op de plekken op het veld namelijk laatste man verdedigend vmc middenveld amc en aanval.

Ofwel als je net op het tikje tussen normaal en verdedigend zit zit je op de vmc plek met je balbezit.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.