Adriaan Geplaatst 20 maart 2010 Share Geplaatst 20 maart 2010 Zo sinds 't begin van m'n krachttraining ben ik 10 kg bijgekomen, in 3 maand tijd! M'n vetpercentage is ook heel licht gestegen, maar 't meeste is dus vvm. gaat lekkerrr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 20 maart 2010 Share Geplaatst 20 maart 2010 Lekker Chiel, nja, dan heb je denk ik 5 kg spiermassa aangemaakt. Zit namelijk ook erg veel water in je spieren gepompt, etc. etc(Ben maar eens een weekje ziek, dan merk je het). Maar ook daar zou ik voor tekenen. Welke schema volg je nu precies, want die kon ik niet vinden? Enne wat is je streven precies? Ik heb vandaag voor het eerst echt met lichtere gewichten gewerkt en dan non-stop. Wat ben ik kapot :cab: Ook nog roeien op het laatste, wat heb ik een respect voor die roeiers die het langer dan 5 minuten aan een stuk door volhouden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Hoeveel vocht het is weet ik niet, zal vast ook wel een aantal kilo zijn maar goed.. Het schema dat ik volg is van Mark Rippetoe, een echt beginnersschema is het. Maar ik ben pas sinds 2 weken echt serieus gewicht gaan verhogen :cab: Dit is 't schema: Training A: 3 x 5 squat 3 x 5 benchpress 1 x 5 deadlift 2 x 8 dips Training B: 3 x 5 squat 3 x 5 military press 3 x 5 pendlay rows 2 x 8 chins brede greep Vooral squatten is echt verslavend :D Mijn doel is uiteindelijk gewoon een echt bodybuildersfysiek te krijgen. En op korte termijn 3 x 5 x 70 kg bankdrukken, 100 kg squatten en 120 deadliften. MP wil ik naar 50 kg toe. Oja en qua gewicht, 95 kg bij 10 procent zou heel nice zijn volgend jaar zomer. Deze zomer denk ik 85 kg @ 10 procent.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Fitness is echt saai, maar ik weet waarvoor ik het doe. Iemand nog tips om het leuker te maken? :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Wat voor fitness doe je? Krachttraining of cardio? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Beiden. Ik ben meer van het resultaatgericht zijn, en spanning. Maar zit nog niet op het conditie en gewicht om balsport/teamsport te doen. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 :cab: Resultaatgericht zijn en spanning? Wat bedoel je daarmee? Als je af wil vallen moet je eerst krachttraining doen en daarna pas je cardio, drie kwartier lang. Dan val je af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Yups. I know. Doe ik ook. :D Alleen het is heel saai.. Met resultaatgericht en spanning bedoel ik mee, bv wedstrijden. Voetbal of Basketbal enzo. Snappie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Ooh zo, ja dan moet je niet in een sportschool gaan zitten. Als je af wil vallen moet je ook goed op je voeding letten he, veel eiwitten en weinig koolhydraten. En zorg dat je goede onverzadigde vetten binnen krijgt, zoals noten enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Ooh zo, ja dan moet je niet in een sportschool gaan zitten. Als je af wil vallen moet je ook goed op je voeding letten he, veel eiwitten en weinig koolhydraten. En zorg dat je goede onverzadigde vetten binnen krijgt, zoals noten enz. Ja, ben al op dieet. al 12 kilo kwijt in 3 weken. ^^ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Leer mij dat :| Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Ik doe het Cambridge dieet + sporten. Ik zit bij een consulent en rond de zomer ben ik klaar. We hebben namelijk afgesproken dat ik 3 weken shake, dan een stop week en dan weer 3 weken en ga zo maar door. Ze gaat mij ook helpen om een gezonde voedingspatroon aan te leren. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Mja, dat is natuurlijk veel te veel. Verlies je veel spiermassa en de kans dat het er zo weer aan zit, is te groot in mijn ogen. Best een aardig schema, veel grote spieren, maar waarom maar 5 reps? Je bent toch al best een tijdje bezig.. Squatten doe ik eigenlijk nooit met een barbell, alleen op een apparaat, maar goed, dat komt nog wel. Deadliften nog nooit gedaan, wil het wel leren, maar is er nog niet van gekomen. En de uitvoering vind ik kut, dus daar moet iemand bij zijn.. Doe je naast dat schema nog veel oefeningen of zit je er dan vaak doorheen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Bij Cambridge verlies je enkel vet. Mijn spiermassa behoudt ik door krachttraining te doen. Heb al 3 weken geen trek meer in lekkere dingen en zij is een zeer professionele consulente. Dus, gaat goed worden. Tevens sport ik bij een zeer goede sportschool. Achmea Health Centre ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Mja, dat is natuurlijk veel te veel. Verlies je veel spiermassa en de kans dat het er zo weer aan zit, is te groot in mijn ogen. Best een aardig schema, veel grote spieren, maar waarom maar 5 reps? Je bent toch al best een tijdje bezig.. Squatten doe ik eigenlijk nooit met een barbell, alleen op een apparaat, maar goed, dat komt nog wel. Deadliften nog nooit gedaan, wil het wel leren, maar is er nog niet van gekomen. En de uitvoering vind ik kut, dus daar moet iemand bij zijn.. Doe je naast dat schema nog veel oefeningen of zit je er dan vaak doorheen? 5 herhalingen is de beste manier voor hypertrofie. En ik verhoog telkens he, dan wordt het echt kei zwaar. Elke training probeer ik er 2,5 kilo bij op te doen bij de squat. Hoe squat je in een apparaat dan? :cab: Train je je benen wel dan? :cab: Als je niet squat en deadlift? Deadliften is best wel moeilijk te leren, maar zodra je eenmaal een goede vorm hebt is 't ook echt een leuke oefening. Post jouw schema anders eens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Zoek maar op google ofzo, zo'n squatmachine. Jawel, ik train die wel, altijd. Maar vaak gewoon via apparaten.. Deadliften is een oefening die ik graag wel zou gaan doen, vanwege de vele spieren die je traint in je onderrug, maar meestal doe ik gewoon andere oefeningen om hetzelfde effect te krijgen. Dat schema komt nog wel, ben ik nu te lui voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Aah zo een. Ja die hebben wij niet, ik squat helaas nog in zo'n smith machine maja dat is binnenkort over. In m'n nieuwe sportschool staat volgens mij wel een squatrek, ideaal dus. Jouw schema ben ik wel benieuwd naar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Laatste tijd train ik meer dmv supersets(Want minder tijd), maar zal binnenkort ook eens het schema achterhalen waarmee ik daarvoor trainde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Supersets vind ik kut. Heb de tijd wel nodig om te herstellen na een zware set. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jamie-010 Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Ik heb een vraag, ik merk dat ik niet meer vooruit kom met bankdrukken.. wie heeft hints/tips voor me? Ik let al op voeding en ga niet aan die dure zooi. Ik train 3/4 per week 2x borst 2x rug meestal.. BVD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Ga squatten met dumbbels. Doe dumbbel rows ofzo, maar beter kun je naar een sportschool gaan daar hebben ze alle middelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 maart 2010 Share Geplaatst 21 maart 2010 Dumbbels op je schouders en zakken. Let er goed op dat je ver genoeg doorzakt, dus je heupen onder je kniegewricht zeg maar, zoals ook in dit filmpje gebeurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 22 maart 2010 Share Geplaatst 22 maart 2010 Chiel, wtf, heb jij 10kg gewonnen al? En is dat puur spiermassa? Dat is echt sick, want van wat ik kan herriner van foto's van jou leek je me best mager, echt zo'n marathonloper zeg maar. Ik ben ook weer bezig, maar ik verlies echt te snel mijn motivatie, mijn doorzettingsvermogen is 0,0, als ik drie weken bezig ben en ik zie geen resultaat stop ik ermee. Ik zit nu rond de 84kg (bij 1.93) maar heb wel iets van 20% vetpercentage ;e :cab:. Naast dat ik dus wat meer spieren probeer te kweken wil ik ook een betere conditie hebben want ik heb nu de conditie van iemand die 200kg is. Ik ging eerst een uur lang op de hometrainer, maar vond dat dat niet het gewenste effect gaf. Nu doe ik ongeveer 10 á 15 min lang echt op volle snelheid ± 40km p.u, zodat ik nadien echt bek af ben. Iemand een idee of dat in feite een betere of slechtere manier is? Kan je beter intens en kort cardio doen, of matig en lang? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 22 maart 2010 Share Geplaatst 22 maart 2010 Je kunt beter het interval-idee gebruiken. En veel meer wisselen in het gebruik van cardio-apparaten, dus.. Interval, is een beetje zoals voetbal, ff intensief en dan rustig aan. Je kan het meestal ook instellen. Dus je voert het tempo op, even zelf aankijken wat je niveau is en daara doe je het wat rustiger aan. 'Prestatieverbetering met intervaltraining Intervaltraining is een korte, krachtige vorm van fysieke activiteit, afgewisseld met langere rustperiodes of lichtere intensiteit. Je zou bijvoorbeeld 15 seconden kunnen hardlopen, afgewisseld met 30 seconden wandelen. En door zowel de snelheid als de tijd te vari�ren, kun je de manier waarop je lichaam reageert op de trainingsprikkel be�nvloeden. Sommige intervaltrainingen zijn daarom meer geschikt voor het verliezen van vetmassa, terwijl andere intervaltrainingen meer geschikt zijn om je conditie te verbeteren.' Daarnaast varieer dus kwa cardioapparaten. Telkens dezelfde training vermindert het effect naar verloop van tijd, dus neem eens de crosstrainer en het roeiapparaat bijv ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 22 maart 2010 Share Geplaatst 22 maart 2010 Crosstrainer is ook wel goed volgens mij is alleen wel voor vrouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten